Slovenija

Zmeda na onkologiji

Ljubljana, 19. 10. 2007 19.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na onkološkem inštitutu je novi direktor reševalcem, ki bolnikom nudijo tudi spremstvo, onemogočil delo.


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

victoriosus
23. 10. 2007 15.35
No, hvala megla007, ravno v tem je poanta mojih prispevkov. Motil me je prispevek SVET, torej KAKO so to predstavili. Problematika obstaja, je ne tajim, seveda ni prostora za parkiranje. Kartice-dobra ideja. Saj že tako ali tako polovica kompleksa ima omejen dostop. Glede sanitetnih vozil.... če je prazno, seveda se ne bo mimo peljalo. Jaz ne vem zakaj eni razumejo to, kar hočejo. Če ne piše izrecno, smiselno dopolnite. Saj smo odrasli pa (če imate internet) informirani, tudi izobraženi. Zdrava pamet, ni težko! Lp
Tamara Jaklic
22. 10. 2007 10.07
Sramota. Denar bo pogubil ljudi. Dihali bomo evre, jedli bomo evre, ... le to bo na koncu ostalo.
megla007
21. 10. 2007 21.31
Aja, pa VSI ODGOVORNI za to stanje, kot je, so mestna občina LJ in pa urbanisti, ki bi lahko načrtovali porast obiskovalcev tega dela LJ, kajrne?
megla007
21. 10. 2007 21.29
Pa kaj ste se tako usul na victoriosusa? Fant je le lepo povedal, da je problem parkiranja na CELOTNEM OBMOČJU LJUBLJANE! Poslal je pa v rit VSE ZA TO ODGOVORNE. Pa dajte že enkrat to spregledat no. Če bi bilo več parkirnih prostorov v okolici KC, OI in vsega območja tam okol in po možnosti brezplačnega, pač do tega ne bi prihajalo, marne? Tako pa kot je že nekdo napisal: nekateri si ne morejo privoščiti celodnevnega parkiranja v parkirni hiši, kot si ga verjetno ne želijo zdravniki in ostali zaposleni v OI, KC,... Zato pač parkirajo kjer jim pač od rit pade, namesto, da bi tist prostor namenili reševalnim vozilom, ki pripeljejo paciente. Žal je v današnjih časih tako, da se želijo nekateri še na skret pripeljat v udobju svojega vozila. Žalostno. Tako da, če ste nepismeni G. Murovec, vaš problem. Še najbolje bi bilo, da bi bližnje stavbe okoli OI pa KCja pa,.... tam okol zrušl, pa tam zgradil iz javnih sredstev garažne hiše, ki bi bile zastonj, kar bi pa spet zadišalo tistim, ki želijo parkirati zaston. In se vrtimo v začaranem krogu. Drugače pa rampo postavt, pa kartice uvest in vsa reševalna vozila, po celotnem področju Slovenije, opremiti z njimi.
igor_c
21. 10. 2007 21.27
@victoriosus; berem izkljucno tisto kar pisete in bistvena stavka sem dobesedno citiral ter jih komentiral. Vec udelezencev v prometni nesreci je bil le primer zalazje razumevanje. Torej prazno vozilo, ki naleti na nesreco z enim poskodovanim jo praviloma tudi dokoncno resi z odvozom iz mesta nesrece. Ni cakanja bolje ali slabse opremljenih vozil. Ni predpogoja, citiram: "dovolj dobro opremljeno". Caka se izkljucno, ko je vozilo ze zasedeno. Primarni namen vozila je bolj zgodba kot dejstvo, vsa so dobro opremljena je ze veli napisal pa tudi jaz... ampak kaj naj... Naj ponovno citiram nekaj vasih zapisov: "Sanitetni so primarno namenjeni prevozom na nenujnih vožnjah. NMP nudijo pa zato, ker je medicinsko osebje po zakonu... ..." "In načeloma če sanitetno vozilo naleti na nesrečo, nudi ustrezno pomoč in počaka na reševalno vozilo, ki prihaja iz KCja." "... ampak za parkiranje transportnih vozil. In ja, transportnih, ker transportirajo paciente. Ali reševalna vozila, ki niso na nujni vožnji in z občutno manj opreme." Sicer pa imam pametnejsega dela, ki mora do jutra biti oddano ta teden me pa prakticno ni... tako, da vas lepo pozdravljam in vam zelim, da nikoli ne bi prisli v situacijo obcutiti v prvi osebi to skozi kar hodijo pacienti na OI.
victoriosus
21. 10. 2007 14.29
Spoštovani igor_c, verjemite, sem že videl opremo vozil. Ne znam je opredelit tako natančno, saj je to Vaša naloga, ne moja. Omenili ste pa nekaj, kar me je rahlo vznemirilo: če je dovolj dobro opremljeno vozilo PROSTO, je logično, da pacienta odpelje(kot sem napisal, DOLŽAN POMAGAT Z VSEMI PRIPOMOČKI, KI JIH IMA), kaj ste z Lune padli, kako naj drugače? Sem pa sicer videl že precej slaba sanitetna vozila, tako da ne bi o tem. Napisal sem, da so PRIMARNO namenjena nenujnim vožnjam. Ampak Vi spet predpostavljate, da če je več udeležencev v prometni nesreči tralala. Dajte si še izmislit, kaj sem imel v mislih. Dopolnite moje stavke, saj Vam gre kar dobro! Berete le tisto, kar Vam ustreza! Svoj predlog sem že dal, več pa tudi ne morem.
veli82@volja.net
21. 10. 2007 14.10
Ja to je to, kar je napisal igor_c v zadnjih odstavkih!! To in nič drugega!! Kam parkirat reševalna vozila za 3-5 ur ko spremljaš pacienta??
igor_c
21. 10. 2007 11.13
Aaaaa.... sedaj razumem! Torej citiram: "če sanitetno vozilo naleti na nesrečo, nudi ustrezno pomoč in počaka na reševalno vozilo, ki prihaja iz KCja. " In za to je razlog, citiram:" NMP nudijo pa zato, ker je medicinsko osebje po zakonu in po kodeksu medicinske deontologije dolžan nuditi prvo pomoč vsakemu, ki je te pomoči potreben, z vsemi pripomočki, ki jih primore." No spostovani bralci sedaj veste, da obstaja zakon in seveda kodeks medicinske deontologije, ki resevalce v sanitetenem vozilu obvezuje, da nudijo pomoc do prihoda ekipe iz KCja. Oz. izven podrocja LJ ekipe, ki ima ustrezno opremo. @Victoriosus; dejmo pocasi ustavit konje, ki napisat toliko neumnosti v tako malo vrsticah je skoraj ze umetnost. No ceprav so tu gor ljudje prepricani, da ste menda zdravnik vam lahko povem (kar verjetno ze veste), da nimate niti priblizne predstave o temu kako je organizirana NMP v Ljubljani kaj sele v Sloveniji. Glede dolžnosti nudenja "prve pmoči" (izraz, ki ste ga uporabili) pa si preberite zakon, ki ga omenjate pa tudi kodeks medicinske deontologije si lahko preletite. Je prosto dostopen na straneh vase zbornice... le toliko, da malo osvezite informaicje o temu koga ta kodeks zavezuje. Glede vozil pa smo zal v Sloveniji nekako vezani na te razne izraze kot so reanimobil, saniteta, ... .... No ja ostanki prejsnje druzbene ureditve in se danes prisotnih "odgovornih" po celi dezelici so povod za to. Vozila so namrec vsa resevalna (Road Ambluances) in se delijo glede na dimenzije, postavitev notranjosti in opremo. Tako to funkcionira v Evropi (katere clan je tudi nasa polbalkanska dezelica - balkanski polotok jo namrec zajame samo do polovice), obstaja namrec standard CEN/TC 239/WG 1 N 185 - EN 1789, ki doloca 4 tipe resevalnih vozil. In tudi najnizje opremljeno je dalec od transportnega avta - opremljeno je namrec dosti bolje kot katerakoli bolniska soba (vkljucno s terapijo, AED-ji, imobilizacijsko opremo, ... ...). Resevalne sluzbe, ki delujejo znotraj javnih zavodov pa razpolagajo z vsemi 4-imi tipi vozil, ki jih dispecerji razporejajo glede na potrebe. Ce pa prosto vozilo naleti na dogodek ali je blizje dogodku v nobenem priemru ne gre nudit "prvo pomoc" (spet vas izraz) in cakat drugo... se posebej, ce je vec poskodovanih in se naprimer na avtocesti znajdejo vozila 3-eh enot in niti ena iz tistega podrocja... Ekipe se uskladijo, postimajo paciente in jih ODPELJEJO in enako naredi tudi najbolje opremljeno vozilo iz nekega podorcja, ki lahko pride celo zadnje na lokacijo saj so tisti, ki so naleteli morda bili tam se sekundo pred prvim klicem. Sicer pa ste g. victoriosus verjetno ze starejsi zdravnik z veliko izkusenj. Saj so mlajsi zdravniki (kar nekaj zadnih generacij) obiskali resevalno KCja in imeli predstavitev opreme, vozil in organizacije v studijskem programu. Torej vse zgoraj napisano ze vedo vam pa ocitno ni nabolj znano. Glede vasih prejsnjih postov naj vam morda le omenim, da bistvo prispevka oddaje Svet ni organizacija parkiranja za vozila obiskovalcev in pacientov na OI. Temvec cakanje pacientov, ki niso samostojni na resevalce, da ti najdejo parkirno mesto in se vrnejo v ambulantne prostore ter pospremijo paciente, ki sami tega ne morejo ali ne znajo (prvi pregeldi). Torej garaze ni vec, OI pa ne zagotavlja spremstva za bolnike znotraj ustanove (to naj pocnejo svojci ali resevalci). Problem = pacient ne more ostati sam, resevalec parkira pred vrata in ga pospremi, uredi papirje in ga pelje pred ambulanto ter mu pokaze kje se dobijo, ko je gotov in gre umakniti avto izven OI ali gre po drugih klinikah. Socasno se za resevalcevim vozilom nabirajo druga resevalna vozila , ki bodo storila isto ali pa bodo paciente odlozili in sli iskati parking, da bi se lahko vrnili za tiste paciente, ki ne zmorejo sami po ambulantah. To je torej bistvo problema. Kam torej z resevalnimi vozili, ki zaradi pacientov morajo biti v OI, ko pa je celoten OI prepoln osebnih voz
damirg@email.si
21. 10. 2007 08.43
se ena napaka pri gradnji - premalo parkirnih prostorov..
slosap@yahoo.de
21. 10. 2007 08.40
mislim, da tole vse skupaj vodi v velik konflikt! Mater smo sproščeni ratal! Hvala JJ in SDS in vsi vi, ki menite, da je edina stvar na tem svetu denar in čast...
victoriosus
20. 10. 2007 23.46
Veli82, deloma se strinjam. Deloma zato, ker ne moreš pričakovati od zaposlenih, da se bodo vozili z mestnim avtobusom. Zato ker ali je mrzlo, ali je treba čakat, ali so v slabem stanju, ali so povezave iz predmestja slabe ali preprosto zato, ker je Audi bolj udoben. Ne moreš od zaposlenih tega zahtevat. Lahko bi se pa npr. razširilo parkirišče v KCju, in sicer navzgor, itak so stavbe podzemno povezane, in bi potem del parkirišča pod OI odstopili reševalnim vozilom. Še lažje je pa to, kar sem predlagal že prej: kdor pride z lastnim vozilom na pregled/obisk, naj pusti avto v parkirni hiši ali na cesti, tako kot drugod po Ljubljani, kjer ni priročne zelenice. Hvala za predstavitev urgentnih vozil, ravno to sem imel v mislih napisat. Sanitetni so primarno namenjeni prevozom na nenujnih vožnjah. NMP nudijo pa zato, ker je medicinsko osebje po zakonu in po kodeksu medicinske deontologije dolžan nuditi prvo pomoč vsakemu, ki je te pomoči potreben, z vsemi pripomočki, ki jih primore. In načeloma če sanitetno vozilo naleti na nesrečo, nudi ustrezno pomoč in počaka na reševalno vozilo, ki prihaja iz KCja. Veli82, se strinjava?
veli82@volja.net
20. 10. 2007 17.45
Nočem pametovati samo mislim da je potrebno... V reševalni službi poznamo 3 vrste reševalnih vozil: REANIMOBIL URGENTNO VOZILO REŠEVALNO- SANITETNO VOZILO- VOZILO ZA NENUJNE PREVOZE Oprema se od vozila do vozila razlikuje oz. je opreme manj vendar MORA biti v vsakem vozilu vsa oprema za nudenje NUJNE MED. POMOČI!! Septembra je MZZ (min. za zdravje) sprejelo standarde da bodo v bodoče tudi v vozilih za nenujne prevoze polavtomatski defibrilatorji... No, to je to! Zdaj pa naprej. A ni nesmiselno da se toliko prepiramo namesto da bi dajali predloge kako rešiti dano situacijo???!! Ljubljana ima odlično urejen LPP (Ljubljanski potniški promet) zakaj se toliko zaposlenih iz Ljubljane in okolice vozi da OI-ja??? Namestit parkirišče nekje kjer je mogoče- iz centra in ob začetnih delovnih urah bi trole pobirale zaposlene in prepeljale od parkirišča do OI-ja. Prav tako ob koncu službe- čese žehočejo vozit 3-5-8 kilometrov v službo z lastnimi vozili! Za članek smo reševalci veseli,. Naj se vidi kakšno je stanje! Še enkrat povem nam je vseeno če se moramo vozit po Ljubljani gor in dol če ni kje za parkirat, pač skočiš v BTC za urco dve potem pa že nekam porineš rešilca da naložiš paciente, samo problem nastopi pri "težkih" pacientih keteri potrebujejo spremstvo ves čas!!! OI ne nudi spremstva i n za to smo mi tam da smo zraven teh ljudi!! Jim pomagamo in to je težava, kje pustit rešilca za 2-3 ure?? Manj perečih komantarjev, več vzpodbudnih idej!
victoriosus
20. 10. 2007 13.06
"inko.murovec | 19.10.2007 | 19:20 Ja, Spoštovani kritiki mojih zapisov. Vsak ima pravico do svojega mišljenja i mi je vse eno kaj kdo piše niti ne zamerim" Mislim, da se tokrat strinjam z Murovcem... Ampak ga jaz ne mislim kamorkoli prijavit zaradi zanikanja državljanske vojne, ker 1. jaz RES ne zamerim, 2. se nerad osmešim pred komerkoli, 3. imam toliko v glavi, da vem, da je treba Murovcu samo kimat. Kot norčkom. Kot Murovcu.
igor_c
20. 10. 2007 13.03
Torej resevalno vozilo, ki ni na nujni voznji je le "transportono vozilo"... In obcutno manj opreme ima... Torej lahko sklepam, da ekipa takega resevalnega vozila, ko naleti na kako prometno nesreco nudi le prvo pomoc in caka vozilo, ko vozi pod nujno in ima "obcutno vec opreme" da pridejo dat pravno NMP... Ja no meni je kar precej razumljivo zakaj se nekdo lahko identificira z izrazom "neizobrazeni primitivci"... Saj je ze malo splosne razgledanosti vcasih dovolj... ko pa te ni je res joj.
sebila
20. 10. 2007 12.56
Victoriosus. Parkiranje v parkirni hiši Šempeter, ali ti veš da 50% ljudi, ki ima raka ima tudi plačo od 400-450 eur neto. To se pravi, ko je ne bolniški dobi ven okoli 330-380 eur. A se ti zdi, da pri svoji bolezni lahko plača še parkirališče, kije tako drago. Bolniki, ki so operirani morajo hoditi tudi na kemoterapije, obsevanja, kolikokrat na mesec pridejo pa veš tudi sam, če si zdravnik. Kako naj plačajo še tako parkirnino? A jim ni dost njihova bolezen, njihova skrb, kaj bodo njihovi otroci, če ne preživijo? Zakaj zdravniki ne plačujejo parkirno hiše, ker so škrti, lahko pa parkirate na drugi strani mostu. Verjetno boste lažje prišel do OI kot nekdo, ki gre na kemoterapije...... Razmislite preden nekaj napišete,
victoriosus
20. 10. 2007 12.56
G. Igor_c, še Vam odgovorim: Kot sem v 1. prispevku povedal, problemi s parkiranjem obstajajo po celi Ljubljani. Zelenico pred OI bi bilo treba sprazniti in vozila spraviti v parkirno hišo, ker drugje ni prostora. Še Lipičevo so celo zaprli!!!! Še zadnji prostor, kjer se je lahko zastonj parkiralo med Stomatološko in Biofiziko... Ampak poglejte: OI ima parkirišče za zaposlene, kot ga ima vsako podjetje, saj ko pridete v službo imate povečini zagotovljen parkirni prostor. Zakaj ga zdravniki ne bi smeli imeti? Zakaj bi plačali 20 evrov na dan za parkiranje? Če kdo pripelje sorodnika na OI, gre v parkirno hišo!! Če grem z avtom do zobarja, parkiram na cesti ali v parkirni hiši, ne bom šel zasedat prostor, ki je namenjen zaposlenim in reševalcem! Če je zelenica okupirana s civilnimi avtomobili.... kdo je kriv? Zdravnik? Reševalec? OI? Jaz?! Take naduteže, kot Murovec, je treba spravit dol z zelenice, kjer bi morali parkirati transportna vozila oz vozila, ki nujno MORAJO tam parkirati. Se pa strinjam, da rampa pri mrtvaškem mostu mora ostati (nisem vedel za načrte, da bi jo zaprli, se mi zdi neumno), ker vsaj na tisto stran ureja promet. Lp
victoriosus
20. 10. 2007 12.44
Ojej, očitno je bila neka pomota: v rit sem poslal Potrča in SVET, ker KOMENTIRA novice in pri OI delajo iz muhe slon. Preberite moj komentar še enkrat, kritiziram oddajo. Pa še nekaj: nisem nikoli poslal paciente "nekam". V tej zgodbi pa se niti ne gre za paciente neposredno, ampak za parkiranje transportnih vozil. In ja, transportnih, ker transportirajo paciente. Ali reševalna vozila, ki niso na nujni vožnji in z občutno manj opreme. Kot želiš. Murovec, izvolite, pošljite na Zdravniško zbornico, tam se s tem ukvarjajo. Ministrstvo Vam bo napisalo, da se obrnite na ZZS. Ampak mi prosim potem pošljite še njihov odgovor:) Glede Vaše žene, če ne najdete parkirnega mesta, kar je okoli KCja res težko, izvolite v parkirno hišo Šempeter, zraven Poliklinike. Če ste pa bolj škrte narave, na drugi strani mrtvaškega mostu se vedno najde. Ponavljam, "pejte v rit" je bilo mišljeno urednikom SVETa... ampak Vam, Murovec, pa bi se prav z veseljem to v obraz zadrl, ampak ne zaradi tega Vašega zadnjega komentarja, ampak (tudi) zaradi vseh ostalih, zaradi česar s svojim pisanjem na zelo nizkem nivoju nas Slovence prikazujete kot neizobražene primitivce.
igor_c
20. 10. 2007 12.16
@ LordMare: Mnenje, ki ga podajate je subjektivno in ne objektivno saj gre za vase osebno stalsice in ugotovitve. Drzi pa, da so resevalci ze prej ogromno parkirali zunaj saj garaza, ki jo kaze posnetek ni glih ogromna in drugace ni slo. Pa si predstavlajte kako bo sele sedaj, ki niti te garaze ni vec. Paciente sicer oddajo v pred-cakalnico ob vhodu za vozila in potem se gre iskati parkirni prostor. Prej se je dalo v cca 10 minutah kam stisnit avto saj so mnoga vozila v garazi bila tam le do 20 minut toliko, da so resevalci paciente, ki so jih pustili v pred-cakalnici pospremili do ambulant. Pa se je ze slo naprej po drugih klinikah... in nazaj na onkoloski tudi po 3, 4 krat, ce je bilo treba kam pospremit pacienta, ki se ni znasel sam ali pa mu stanje to ni dovoljevalo. @aj1: Gospodom? @victoriosus ... ne vem kaj bi odgovoril... najraje nic. Kaj so pa to transportna vozila? Tista, ki vozijo "robo" ali...? Sicer drzi, da morajo tudi zaposleni imeti mesto kamor pospraviti svoje konjicke... Mi pa resnicno ni jasno zakaj je sedaj, ko je garaza namenjena njim vsa zelenica in dvosmerna cesta ob Ljubljanici na onkoloskem v celoti zasedena z vozili. Tocno po tej cesti namrec prihajajo na onkoloski resevalna vozila (in ocitno tudi transportna, ki ste jih opazili vi) in cakajo v koloni, da lahko paciente pospremijo do cakalnic. In, ce bo res dokoncno zaprta rampa pri t.i. mrtvaskem mostu se bodo vsa vozila vracala po isti poti nazaj... Torej kot je ze nekdo napisal... se vsaka luknja za dobiti dovoljenja mora imeti ustrezno st. parkirnih prostorov... zakaj tu ni tako oz. zakaj se taka kolicina civilnih vozil pusti v neposredno blizino ustanov ne vem. Upam le, da gasilska brigada Ljubljana ima majhne kamione z velikimi rezerovarji ali dobrimi pumpami za crpanje vode iz Ljubljanice. Med tednom namrec veliki intervencijski kamioni ne pridejo niti blizu stavbi iz strani Ljubljanice.
sebila
20. 10. 2007 11.55
Pozdravljen Hinko.murovecHvala za mail, dobite komentar jutri. LP
hinko.murovec@siol.net
20. 10. 2007 11.11
Sebila , 20.10.2007 / 10:35 , Zadevo bom poslal v ponedeljek dne 22.10.2007 , če želite Vi ali kdo drug dotati svoje mišljenje ga bom rade volje priložil k pritožbi nad g. Victoriosusom. Moj E= hinko.murovec@siol.net , Vsak , ki bi ta E - naslov želel zlonamerno uporabiti bo deležen enake zakonite obravnave kot Victoriosus. Lp