Slovenija

Janša: Holmec je izmišljen

Slovenj Gradec, 10. 06. 2006 10.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na srečanju veteranov je premier Janša govoril o osamosvojitvi in vojnih zločinih, dotaknil pa se je tudi brezposelnosti.

Osamosvojitev je še vedno pogosto omalovaževana, je poudaril premier Janša
Osamosvojitev je še vedno pogosto omalovaževana, je poudaril premier Janša FOTO: POP TV
Slovenska osamosvojitev je bila in je še vedno zelo pogosto omalovaževana, prav tako vsi, ki smo z njo povezani, zlasti pa še veterani vojne za Slovenijo. Temeljni vir tega zla je dejstvo, da je bila slovenska osamosvojitev ne le narodna, ampak tudi civilizacijska pridobitev, saj je bila tesno povezana z zlomom totalitarizma. Premier Janez Janša

Veteranskega srečanja na Koroškem, ki je potekalo pod geslom Skupaj v vojni, skupaj v miru se je poleg številnih vidnejših tako vojaških kot političnih gostov udeležilo okrog 2500 ljudi iz vse Slovenije. Slavnostni govornik predsednik vlade Janez Janša je med drugim povdaril, da je slovenska osamosvojitev prepogosto omalovaževana. "Ni slučaj, da si nekateri ravno v 15. letu slovenske samostojnosti izmišljajo razne afere, kot so Holmec, Rožna dolina in podobno. Zanimivo je dejstvo, da so vanje v ključeni mnogi, ki so nasprotovali tudi slovenski osamosvojitvi." 

Razlog za to Janša išče v dejstvu, da dolga leta slovenska osamosvojitev ni bila povsod splošno priznana vrednota in da si mnogi še danes prizadevajo, kako bi jo  umazali in okrnili njen ugled. Tudi tako, da državo krivijo za brezposelnost. "Tega seveda ni kriva slovenska država, še manj osamosvojitev, ampak dejstvo, da njeno rojstvo sovpada s koncem nekdanjega ekonomskega sistema in rojstvom novega, ki ga ne označujejo zgolj druga načela ravnanja, ampak tudi velike tehnološke spremembe v svetu."

Na srečanju, katerega so s kulturnim programom popestrili orkester slovenske vojske in domači kulturniki, se je kljub slabemu vremenu zbralo okrog 2500 ljudi, med zbranimi je bilo seveda največ veteranov.

Srečanja v Slovenj gradcu se je udeležilo kakih 250 ljudi iz vse Slovenije
Srečanja v Slovenj gradcu se je udeležilo kakih 250 ljudi iz vse Slovenije FOTO: POP TV

Po Janševih besedah je nastanek slovenske države največji dogodek v vsej slovenski zgodovini, veličina osamosvojitev pa ni zgolj v oblikovanju države, ampak tudi v tem, da ni bila uperjena zoper nikogar. V ustanovitvi svoje države so Slovenci po njegovih besedah uresničevali naravno in zgodovinsko pravico, nadaljnja zgodovinska dogajanja pa so takratna prizadevanja Slovencev v celoti potrdila.

'Zločinov ni bilo'

Proslava veteranov
Proslava veteranov FOTO: POP TV

"Udeleženci Holmca in Rožne doline se sodišča ne bojimo, saj zločinov ni bilo. Mislim pa, da bi bilo nujno, da tudi država kaj ukrene in zaščiti takratne dogodke, kajti stvari se širijo znotraj Evrope in ugled Slovenije trpi," pa je pred srečanjem ob 15. obletnici osamosvojitve dejal predsednik Združenja veteranov vojne za Slovenijo Srečko Lisjak.

"Zadnja dogajanja, povezana s Holmcem in Rožno dolino, ne prizadenejo le določenega udeleženca bojne akcije, ampak pomenijo vsi ti poskusi diskreditacije tudi napad na ves osamosvojitveni proces," je še dejal Lisjak.

Poleg kulturnega programa sta se na današnji prireditvi predstavili Slovenska vojska in policija. Na ogled so postavili vojaške helikopterje, vojaško letalo pilatus, oklepno vozilo valuk in nekaj vrst orožja, policija pa bo predstavila opremo njihove specialne enote.
br> Obiskovalci si bodo lahko ogledali tudi razstavo o vojni za Slovenijo, ki so jo koroški veterani pripravili skupaj s Centrom za vojaško zgodovino pri generalštabu Slovenske vojske.

Poleg dogodkov, povezanih s Holmcem in Rožno dolino, ki jih veterani po Lisjakovih besedah niso veseli in se zaradi njih jezijo, pa letošnje leto zaznamujejo tudi drugi. Kot je povedal, so med drugim uspeli z nekaterimi spremembami zakona o vojnih veteranih, znotraj obrambnega ministrstva pa so dosegli tudi popravo nekaterih krivic, povezanih s podelitvijo različnih priznanj, ki so bila v minulih letih podeljena udeležencem osamosvojitvene vojne.

Generalni sekretar policijskega veteranskega Združenja Sever Franc Bevc pa je pred srečanjem, s katerim želijo slovensko javnost spomniti na osamosvojitveno vojno, poudaril, da Sloveniji ni bilo dano, da bi kar tako postala država, ampak je morala že dan po razglasitvi pokazati, ali je sposobna preživet v tem krutem svetu ali ne. "Policisti in teritorialci smo bili v prvih vrstah, zadevi smo se uprli, prekrižali račune zveznim oblastem in nastala je nova država," je dogodke na kratko opisal Bevc, ki meni, da pomena te vojne zaradi kratkega časa trajanja ni mogoče minimalizirati.

Veterani se sodišča ne bojijo, saj, kot trdijo, zločinov ni bilo.
Veterani se sodišča ne bojijo, saj, kot trdijo, zločinov ni bilo. FOTO: POP TV

Predstavniki obeh organizacij, ki združujeta veterane slovenske osamosvojitvene vojne, so poudarili pomen medsebojnega sodelovanja in enotnosti, kljub temu da imajo po Lisjakovih besedah nekatere različne poglede na svoj razvoj. Sicer pa veterani srečanje, kot je današnje, ki poteka kljub nekoliko slabšemu vremenu, po Bevčevih besedah izkoristijo tudi za druženje.

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tomazbodner
12. 06. 2006 19.07
ub1ca: Na zalost imas verjetno prav...
ecoliqua
12. 06. 2006 11.32
tisina folk, cez 10 let bodo heroji in TO zlocinci, saj gre v Sloveniji vse obratno.Ti generali bodo dobili odskodnino od Slovenije tako kot jo hocejo Slovenski izdajalci, pac bi prej moral mislit pred kom zascititi druzino, ce so jo pobili so krivi Izdajalci in sami za sodelovanje z Hitlerjem, jaz bi jih se pred sodisce dal....
User108957
11. 06. 2006 22.05
Sprašujem se kje so tožilci, da bi posedli na zatožno klop bivše generale ti.JLA kot so Kadijević, Ađić, Kolšek...mimogrede tudi najbolj iskani balkanski rabelj Mladić je bil na plačilni listi te iste armade. Ti ljudje so zagrešili zločin, ko so mlade vojake poslali na ulice in mejne prehode, čeprav niti niso vedeli kaj se v resnici dogaja. Samo poštenosti in dobrosrčnosti slovenske TO se gre zahvaliti, da se žrtve niso preštevale z tromestnim številom. Vojake smo nahranili, oblekli in jih z vlaki poslali tja kamor spadajo, k svojim družinam. gepardbg...hja...tip je verjetno zaposlen na srbskem veleposlaništvu kot vojaški ataše...
User2757
11. 06. 2006 22.01
Ljudje, kako hitri ste, ko je treba obtoževati...
User104170
11. 06. 2006 21.23
rosomoh najprej se vrni v osnovno šolo in se nauči določenih zgodovinskih dejstev prej ko boš napisal še kakšen komentar. JLA ni bila okupatorska vojska v Sloveniji 46 let. To je bila regularna vojska v kateri je bilo tudi Slovencev tudi na drugih območij SFRJ celo v Beogradu ne samo v Sloveniji. To kar si sedaj napisal je isto kot če bi rekel da je NATO okupatorska vojska. Mogoče je da si celo to hotel reči. SiTerra seveda da ima vojska kaj početi na meji. Saj to joj je bila funkcija takrat. Vojska je bila zadolžena za čuvanje meje. Kar se tiče izbrisanih to je itak še ena sramota Slovenije katero bo na en ali drugi način plačala. Tudi bi mogel vedet da je to bilo neustavno kar je ustavno sodišče tudi dvakrat potrdilo. To je tudi zločin kateri politiki nočejo priznati. Celo so danes politiki in njihova osebna mnenja in odločbe iznad odločb ustavnega sodišča ki je najvišji organ v eni državi kar ni normalno. To samo govori da Slovenija danes ni pravna in demokratična država in se sploh ne razlikuje od drugih republik SFRJ. Celo je Human rights watch zaradi IZBRISANIH Slovenijo obtožil za kršenje človekovih pravic. To so dejstva. Na tvojo srečo samo da veš da nisem izbrisan celo sem Slovenec. Boljše bi bilo da upaš da se na Holmcu res ni zgodil zločin ker v nasprotnem ne vem kako boš s takšnim dejstvom in takšnim razmišljanjem lahko naprej živel. Problem je da bi ti verjetno najraje izbrisal vse ki ne mislijo kot ti.V tem primeru bi bil presenečen da bi moral izbrisati polovico Slovenije. To ni demokracija. Pa še nekaj tisti ki pozivajo na streljanje naj se malo zamislijo kaj govorijo. Kaj je ali bi pobil vse ki ne mislijo kot ti... Glih zaradi takšnih brihtnežev se zgodil tudi Rog. Žalostno je samo da folk danes tako razmišlja v tako imenovani demokraciji v 21. stoletju.
tomazbodner
11. 06. 2006 19.23
Ce se prav spomnim, je na referendumu za neodvisnost od Juge takrat glasovalo vec odstotkov ljudi kot je bilo slovencev v Sloveniji, torej so tudi priseljenci glasovali za. Z dokaj majhnim odstotkom priseljencev iz Srbije verjetno ni imelo smisla nadaljevati vojno za JLA. Sicer sem preprican, da je moral biti v ozadju dogovor, verjetno nekaj o lahkem dodeljevanju drzavljanstev neslovencem, da se je stvar hitro zakljucila. Na Hrvaskem in v BiH ni bilo tako. Ceprav to nikakor ne spremeni vloge TO med vojno, ima po eni strani gepardbg prav. Milosevic je verjetno podprl neodvisnost Slovenije, vsekakor pa ni podprl odcepitve Hrvaske, BiH ali Kosova, ker je bilo tam srbskih interesov prevec. Torej smo imeli sreco, ce bi bilo v Sloveniji 40% srbskega prebivalstva, bi stvar verjetno trajala bistveno dlje.
User106777
11. 06. 2006 18.13
darko.vogrinec: Se popolnoma strinjam s teboj! Zal mi je da slovenija v letih 91 ni bolj pritisnila na 'drzavljane' slovenije in naredila red. prevec je bilo popuscanja..zdaj se nam pa vraca
User108957
11. 06. 2006 17.48
neverjetno... da se še najdejo ljudje (gepardbg), ki agresorje in zločince (btw žal mi je da Milošević ni doživel pravične obsodbe) predstavlja kot nekakšne žrtve razpada Jugoslavije.Baje moramo Slovenci biti celo hvaležni Jugo-Srbskemu režimu, da smo se osamosvojili. Mogoče pa res, saj nas je ravno politika balkanskih mesarjev utrdila v prepričanju da je treba zapustiti ta *ekonom lonec* pod katerim so Srbi kurili bukova drva...Holmec...vojska na meji nima tko al tko kaj počet, če pa je bil kje v Slo kakšen zločin, pa naj se zločinec išče v Beogradu-riba smrdi pri glavi. Za gepardbg pa samo tole: Če tkole pametuješ na teritoriju Slo upam da si član IZBRISANIH...
User108137
11. 06. 2006 15.53
Preiskava je že večkrat pokazala, da se na Holmcu ni zgodil nikakršn zločin. Zato ne razumem, zakaj nekateri spet pozivate k preiskavi. Vojaki so živi in zdravi. Pustite že stvar pri miru!
User108885
11. 06. 2006 12.52
gepar dgb.....jugovojska je bila v Sloveniji okupatorska vojska vseh 46 let.Izvzeti so samo slovenski fanje,ki so bili v ogromni manjšini dodeljeni na območje Slovenije.
User104170
11. 06. 2006 12.48
Določeni so popolnoma falili temo. Tukaj sploh ni govora o SFRJ in jugonostalnikom tudi ne o Srbiji. Tudi takrat kot sedaj je najlažje delati farso od vsega in za vse okriviti Srbijo in Miloševiča, svoja napačna dejanja in zločine kar tlačiti pod preprogo podobno kot se je delalo več kot 50 let v Jugi. Saj na koncu vse izbruhne ven podobno kot dejstvo da večina ni želela živeti v Jugi in kot zločini katere so naredili v Rogu po drugi svetovni vojni. To kar se zgodilo v Rogu so naredili Slovenci. Ali je tudi za poboj tisoče ljudi v Rogu leta 1945 kriv Beograd in MIloševič? Ni! Za to so krivi Slovenci podobno kot za Holmec in druge zločine ki so narejeni nad pripadniki JLA. Ali je za Jasenovac v NDH in poboj 700000 civilistov predvsem Srbov, Židov in Romov tudi kriv Miloševič. Če bi nekaj vedeli takrat ko se je Slovenija odločila na osamosvojitev Miloševič ni imel takšnega vpliva. Saj je on bil tisti ki je celo podprl Kučana na osamosvojitev in celo v parlamentu SFRJ za to in volil. Ali veste kdo je bil proti tem. Vsi razen Srbije in Črne gore in seveda Slovenije. Še nekaj en od vplivnih na dogajanja v Sloveniji je bil tudi Ante Marković ki je Hrvat in tudi politiki iz drugih republik ne samo iz Srbije. Prej ko boste spet pljuvali po Srbiji zapomnite se da je Sloveniji ta Srbija omogočila da je Slovenija samostojna država. Drugače bi pa bila še danes Avstrougarska, Slovenci pa manjšina z Haiderjem na hrbtu. Kar se tiče zločina na Holmecu to je očitno iz posnetka. Mogoče da noben ni ubit mogeče je da je. To mora sodišče odločit in mi ni jasno če so vsi tako prepričani da zločina ni bilo zakaj se strašijo sodišča in da to neodvisno sodišče preveri. Drugače če v vojni streljaš na neoborožene vojake z dvignjenimi rokami in belo zastavo to je zločin podobno če v miru streljaš na mimoidoče na cesti.
User108951
11. 06. 2006 09.50
Spoštovani gepardbg to ni bila Janšina milica ampak Slovenska vojska. Ne vem kako bi morali gledati tisti posnetek avstrijske TV, če pa je celo srbski tožilec ugotovil, da so vojaki na posnetku živi. Mogoče si pa ti pametnejši od vseh drugih. Skupaj z zmešano Miklavčič Predanovo si lahko ogledujeta te posnetke in ugotavljata "ratne zločine". Kaj bomo zdaj? Jugoslavija je razpadla, arhitekt Velike Srbije je umrl v Haagu, Srbija je manjša kot kdajkoli. Še Črni Gori je bilo dovolj srbske družbe. Da ni Janša nahujskal Črnogorcev naj se odcepijo od Srbije. Kot vidiš katastrofa je popolna, jugonostalnikom ne ostane nič drugega kot da drmnete kakšno rakijo in potem pijani pojete Ko to kaže, ko to laže Srbija je mala.
User108137
11. 06. 2006 09.17
Gospoda, čisto prav imata. Zločini so se med našo osamosvojitveno vojno dogajali. Naj naštejem dva primera: JNA je streljala po civilistih na Medvedjeku in jih nekaj ubila, isto je naredila v Gornji Radgoni. Saj so to zločini, o katerih sta govorila, ne? Zafrustriranih ljudi je pa danes v Sloveniji ravno tako veliko. Premnogi zato, ker je Jugoslavija razpadla in se je izkazala za faliran projekt. Tega mnogi še vedno ne morejo dojeti. Poznata kakega? Prepričan sem, da ga. Jaz jih kar nekaj. S spoštovanjem, JG
User108476
11. 06. 2006 01.12
gepardbg prav imaš. Janša in vojni veterani med katerimi sem bil je bila samo farsa. Komunisti so rešili našo deželo in to jim je treba priznati. Storili so le eno napako - niso počistili vse bele in klerikalne zalege, ki nas je prodala.
User104170
10. 06. 2006 23.28
Seveda da je zločina na Holmcu bilo in tudi drugod po Sloveniji. Kdo to ne želi in noče priznati ni nič boljši od tistih ki so to naredili. Tudi naj še enkrat pogledajo posnetek avstrijske televizije in im bo vse kristalno jasno. In še enkrat da poudarim, da je tako imenovano farso od vojne zrežiral in organiziral osebno Janša. Vojska SFRJ je bila v tem obdobju edina legitimna vojska na tem območju v kateri je bilo tudi Slovencev in je delala po odločbah politikov in federalnih institucij ne pa enostransko in na svojo roko kot Janša in tisti ki se danes imenujejo veterani ki vojne niti niso videli. Vojska JLA oficirji in vojaki to vojno niso želeli niti je načrtovali. V prilog tem govori in dejstvo da so pripadniki JLA lahko uporabljali orožje samo če so jim bila ogrožena življenja. Edini ki so želeli vojno so bili izfrustrirani potomki belogardejcev in domobrancev ki SFRJ in poraz v drugi svetovni vojni niso in tudi danes ne morejo sprejeti. Poanta je v tem da bi se JLA itak umaknila iz Slovenije tudi brez vojne in zločinov ki so jih naredili pripadniki Janšine paravojske, kot se je in zgodilo kratko po tem in to po odločbi federalnih organov SFRJ na Brionih. Vse ostalo je samo propaganda Janše v cilju pridobivanja političnih točk,zaščite svoje in pozicij domobrancev in belogardejcev ki so to kar se zgodilo komaj čakali in formiranju ene nove iluzije podobne tistem bratstvu in enotnosti. Tudi je dejstvo da se tisti ki se danes kličejo veterani napadli vojsko priznane države SFRJ in tudi Slovence ki so v njej delali. Kot dokaz da je to tako je in število ubitih. 47 vojakov JLA in 8 pripadnikov Janšine milice med katerim so se določeni tudi med sabo ustrelili in zdaj se takšni ki so tudi streljali na Slovence v milici ali v JLA počasni veterani. To so dejstva podobna kot ta da so določeni komunisti oziroma pripadniki KNOJA naredili zločin v Rogu.
User52304
10. 06. 2006 22.38
Največji zločin nad slovenskim narodom je bil med 2. svetovono vojno in po njej s strani komunistov. Komunisti so na začetku vojne še prav aktivno sodelovali z okupatorjem.
User107829
10. 06. 2006 21.44
Na Holmecu ni bilo nobenih zločinov, če pa je že bil kakšen pa je bil s strani juge, saj so oni najprej uperili orožje nad nas. Kar se pa Predanove tiče, ta ženska je pa izmeček, ker kar spregovori vedno laže, pa še nekaj mi ni jasno, kako si sploh dovoli kaj takšnega izjavit, same laži so jo, pa kolkr mi je znano, je povrhu vsega še Slovenka in mislim, da je z našim sodstvom nekaj zelo zelo narobe, da jo za takšne klevete kot jih je izjavljala povrhu vsega še nagradi in jo oprostijo. SRAMOTA!!!
User107179
10. 06. 2006 19.14
Ni vsak udeleženec zločina zločinec.En je,drug pa je žrtev.S tem miselnim preskokom imajo nekateri resne težave.
User108476
10. 06. 2006 17.33
V vsaki vojni je prisoten zločin. Če ni zločina ni prave vojne. Odvisno od posameznika kako si razlaga kaj je zločin. Za nekatre je bil zločin na Holmecu, za nekatere med in po NOB s strani komunistov, najhujši pa je bil nedvomno zločin belčkov ki so sodelovali z okupatorjem proti lastnemu narodu.
User35891
10. 06. 2006 14.22
Če imajo dokaze-NA DAN Z NJIMI. Če jih nimajo, pa je treba ljudi, ki širijo laži - SODNO PREGANJAT! To so prazne natveze, saj bi vsem bivšim članicam bivše juge prav prišlo, ko bi za vzor imeli Slovenijo-češ --Slovenija je tudi grešila, pa nič---nečete tek tako naša NEBRAČA--bilo pa prošlo---dol pospravljajte!!!!!!!!