Slovenija

Janša: Pretirana nervoza ni potrebna

Trst/Ljubljana, 10. 10. 2007 14.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Premier Janša meni, da je veliko razprav o ERC del predvolilne kampanje na Hrvaškem.

Janša vidi rešitev zapleta z Zagrebom šele po hrvaških volitvah.
Janša vidi rešitev zapleta z Zagrebom šele po hrvaških volitvah. FOTO: POP TV

Predsednik vlade Janez Janša se je na novinarski konferenci v okviru vladnega obiska na Koroškem v Dravogradu dotaknil tudi slovensko-hrvaških odnosov. Na vprašanje o tem, kako se bo Slovenija odzvala na napoved Hrvaške, da bo s 1. januarjem uveljavila zaščitno ekološko-ribolovno cono (ERC), je odvrnil, da so prihodnji mesec na Hrvaškem splošne volitve in je zato veliko razprav vezanih na omenjeno temo predvsem del tamkajšnje predvolilne kampanje, v kateri pa sam ne namerava sodelovati.

Hrvaški premier Ivo Sanader je 3. oktobra napovedal, da bo Hrvaška s 1. januarjem 2008 uveljavila zaščitno ekološko-ribolovno cono (ERC) v Jadranu tudi za države članice Evropske unije, tako kot je to odločil sabor decembra lani.

Janša je dejal, da medsebojni pogovori na to temo sicer potekajo, vendar sam ne verjame, da bo do rešitve zapleta mogoče priti pred volitvami. Prepričan je, da lahko do dogovora pride v času med iztekom volitev na Hrvaškem in 1. januarjem prihodnjega leta, ko naj bi se uveljavitev cone zgodila.

Po njegovem prepričanju pretirana nervoza zato ni potrebna, saj ne gre za odnos med Slovenijo in Hrvaško, pač pa za odnos med Hrvaško in Evropsko unijo in za dane obveze, ki so del pogajalskega okvira sosednje države za vstop v EU.

"Zato v tem trenutku niso potrebni nikakršni krizni sestanki, če pa bi se ta potreba pokazala, potem bo do takšnega srečanja zagotovo prišlo na mojo pobudo, kot sem to storil vedno, kadar je bilo to potrebno," je v tej zvezi še dejal slovenski premier.

LDS predlaga sestanek

Predsednica LDS Katarina Kresal je v pismu premierju Janši predlagala, naj skliče sestanek predsednikov parlamentarnih strank, na katerem bi se dogovorili o nadaljnjih korakih glede odnosov s sosednjo Hrvaško in aktivnostih znotraj Evropske unije, so danes sporočili iz stranke.

LDS je sicer že v odzivu na napoved Sanaderja premieru predlagala sklic sestanka predsednikov parlamentarnih strank.
LDS je sicer že v odzivu na napoved Sanaderja premieru predlagala sklic sestanka predsednikov parlamentarnih strank. FOTO: POP TV

"Ta vprašanja postajajo toliko bolj aktualna po odločitvi vodstva sosednje države o razpustitvi sabora in razpisu parlamentarnih volitev. S tem postaja kakršnokoli prepričanje o možnosti razveljavitve saborske odločitve o uveljavitvi ekološko-ribolovne cone dokončno nerealno. V LDS menimo, da ta problem s tem ni več le v pristojnosti reševanja slovenskega zunanjega ministrstva, ampak je predmet širšega političnega konsenza," je še zapisala v pismu predsedniku vlade.

Te dni so v Zagrebu potrdili, da bodo parlamentarne volitve na Hrvaškem 25. novembra in da bodo v skladu s tem 12. oktobra razpustili parlament.

Zaradi ERC stop Italije Hrvaški

Hrvaška enostranska razglasitev ekološko ribolovne cone v Jadranskem morju pomeni stop pristopnim pogajanjem Hrvaške z EU, danes piše tržaški dnevnik Il Piccolo.

Sanader je 3. oktobra napovedal, da bo Hrvaška s 1. januarjem 2008 uveljavila ERC tudi za države članice EU.
Sanader je 3. oktobra napovedal, da bo Hrvaška s 1. januarjem 2008 uveljavila ERC tudi za države članice EU. FOTO: Dare Čekeliš

Veto na nadaljevanje pogajanj med Hrvaško in Brusljem že omenja parlamentarna večina v Sloveniji, sedaj pa je tudi Italija pripravljena blokirati pogajalski proces, piše časnik in dodaja, da naj bi Rim "prihodnji teden" preprečil odprtje poglavja o zunanjih odnosih.

Vprašanje ERC v Jadranskem morju morajo rešiti Slovenija, Italija in Hrvaška ter Evropska komisija skupaj, je danes v Bruslju povedal italijanski premier Romano Prodi v odzivu na navedbe, da je Italija v primeru hrvaške enostranske uveljavitve ERC pripravljena ovirati pristopna pogajanja Hrvaške z EU. "To je moje stališče in to je stališče Italije," je poudaril. "To je tudi naše stališče," je dodal predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso.

Hrvaška bi napoved o uveljavitvi ERC za članice EU utegnila "drago plačati", ugotavlja časnik. Dodaja, da je Italija zaskrbljena tudi zaradi sprejetja zakona o obalni straži, ki bo sestavni del hrvaške vojaške mornarice in bo torej oborožena.

Il Piccolo še piše, da so se v minulih dneh o ekološko ribolovni coni začeli zaupni pogovori med Italijo, Slovenijo in Hrvaško, ki pa kot kaže, niso dali nobenega rezultata. Od tu tudi odločitev Rima, da preide k dejanjem, da torej blokira pridruževanje Zagreba Evropski uniji, zaključuje tržaški časnik.

'Hrvaška ima pravico do enostranske uveljavitve ERC'

Slovenija in Italija sta enostransko uveljavili svoji ekološki coni v Jadranu, ne da bi se posvetovali s Hrvaško, za kar sta imeli pravico. Enako pa ima tudi Hrvaška pravico, da svojo ekološko ribolovno cono v Jadranu uveljavi v skladu s splošnim mednarodnim in pomorskim pravom, je danes v Zagrebu povedal predsednik nacionalnega odbora za spremljanje pogajanj z Evropsko unijo in hkrati vodja največje opozicijske Socialdemokratske stranke (SDP) Zoran Milanović.

V odgovoru na novinarsko vprašanje o dogovoru med Hrvaško, Evropsko komisijo, Italijo in Slovenijo iz leta 2004, da Hrvaška z uveljavitvijo ERC za članice EU počaka, dokler ne bo dosežen dogovor vseh vpletenih strani, je Milanović odgovoril, da bo to očitno "tema pogajanj s hrvaškimi evropskimi partnerji" ter da mora biti Hrvaška "potrpežljiva, ampak vztrajna".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

exim@t-2.net
11. 10. 2007 11.19
bonsai9: eden je že napisal, da imaš pravo ime glede na velikokost tvojih možgan. Se temu aksiomu popolnoma pridružujem. Umiri svojo slo po žaljenju, argumentirano komentiraj, in ostani zdrav!
Torpedo
11. 10. 2007 08.09
italijani..svaka čast
bonsai9@email.si
11. 10. 2007 04.44
"Ne paničarite ! Najprej pomagajmo, da se Sanader obdrži na oblasti, nato pa še, da se jaz obdržim na vrhu na volitvah naslednjo jesen. To mi bo že on pomagal oziroma vrnil uslugo. Morja pa tako ne potrebujete, saj ne znate plavat in lahko potonete. Jaz delam za vas". Janša ma vas rad.
rulli@email.si
10. 10. 2007 22.18
JANŠA, najprej porihti te VARNOSTNIKE po Sloveniji, HRVAŠKA bo pa tačas počakala!
5R1-K
10. 10. 2007 19.12
hinko.murovec...lepo, da si dobrodelen... doki007...veš boriti se nisem mogel, ker še nisem bil pri močeh, za tako junaško dejanje. Ne misli, da spoštujem teh ljudi, ki so se borili za Slovenijo, nekateri so celo umril za domovino; ravno nasprotno, zelo jih cenim!
hinko.murovec@siol.net
10. 10. 2007 19.02
5R1+K,18:03, Lahko bi ti posredoval naslove vendar bi moral ti vedeti, da tega ne smem storiti, ker bi posegal v privatno - osebno področje. Se pa malo razglej , boš našel že tam dovolj, no pa , predvidevam, da kljub kot izkazuješ z napisaim dobremu finančnemu položaju še nisi čisto slep, malo poglej - razumeš POGLEJ - okrog sebe ne rabiš iskat naslove. Sam sem poslal že marsi kak paket , tudi kak manjši denar sem dal tako kot žena in hči in to kljub niskim dohodkom, pa ne zaradi lenobe ( 1 invalid, 1 študent in jaz ) . Nikar mi ne začni z dobrodelnostjo te vlade in JJ , sem v 58 letih poskusil tako tu kot zunaj različne sisteme in prihrani slavospeve za svoje mulce , če jih boš lahko prepričal v vse kar bi rad. LP
doki007@email.si
10. 10. 2007 18.58
5R1+K ,.......a si ti kej spal ko je bla vojna za slovenijo ,...????????????
5R1-K
10. 10. 2007 18.54
doki007...imaš prav, vsaj v tem, da je imel JJ pomoč pri ljudeh, ki jih je on povezal v TO, ki jim je priskrbel orožje, ki se je skupaj z njimi boril, skoraj nič spal in še bi lahko našteval!
123_Zoke_vec_ni
10. 10. 2007 18.38
Dokić spet posegaš na podoročje, ki ti je popolnoma neznano. Pusti osamosvojitveno ovjno, ker si premlad, da bi karkoli razumel. Vojska brez generala, je raja, ki jo razgoni že Fata z metlo. Prav tako ni politične koalicije brez liderja, torej Pučnika, ki bi lahko uspešno osamosvojila Slovenijo. Tele floskule o kolektivnih zaslugah so prav to, floskule. V tem primeru bi tudi vsi državljani odgovarjali za prodajo orožja na jug, ne le posamezniki.
cenevols1@yahoo.com
10. 10. 2007 18.30
Ni nihče opazil, kako se znajo postaviti Italijani, kadar gre za njihove vitalne interese. Nam pa jemljejo polovico Piranskega zaliva, pa bi jim naši politiki še kar v rit lezli.
Eastman
10. 10. 2007 18.24
Ja me prav zanima kdo na hrvaškem bo imel jajca takoj po volitvah spreminjati odločitev sabora, po mojem do takrat novi sabor sploh še ne bo imel prvega zasedanja.
doki007@email.si
10. 10. 2007 18.24
5R1+K,......janša pa res ni glavni akter osamosvojitve ,..... pa da te ni sram ,.......kaj so pa državljani slovenije ki so se borili za osamosvojitev ......??? vsi tisti v TO in rezervni policiji ,...... janša si je tle nagrabu ogromno kapitala ,....
5R1-K
10. 10. 2007 18.18
Prepričan sem, da ima naš premier JJ prav, saj so pri naši sosedi volitve. Bom pa malo ošvrknil Hrvate, saj se ne morejo vedno zgovarjati na volitve, saj jih imamo, kar nekaj!
neznan13@gmail.com
10. 10. 2007 18.03
Tonček Balonček ti pa si ozkogled. če EU ne bi zanimalo naše mnenje, bi se podrl ves sistem oz. prepričanje EU. to bi opazile tudi ostale male članice in bi bila stabilnost na vprašaju. sploh pa tukaj nima izbire, če ena od članic reče NE, je to pol NE, tukaj ne morejo nič. tako je bilo tudi z VB, ko je hotela vstopiti v EU pa ji 2x ni uspelo zaradi Francije, ker se ni strinjala, čeprav ostale so se.
5R1-K
10. 10. 2007 18.03
hinko.murovec....daj mi prosim naslov vsaj dveh ali treh! Bom jih vprašal! Vprašal pa jih bom tudi, kako jim lahko pomagam, še več, vprašal jih bom, kaj dobrega jim je storil hinko.murovec. Vlada je naredila veliko, saj je in še naprej ustvarja pogoje, da lahko uspe vsak državljan! Po mendarodni raziskavi (ime mi je izpadlo), je Slovenija na 3. mestu po številu revnega prebivalstva. Pomeni, da imata samo 2 državi MANJ revnega preb., kakor pa Slovenija. Ostale države imajo veliko več!
hinko.murovec@siol.net
10. 10. 2007 17.46
5R1+K, 16:31, Imaš prav, JJ je eden ključnih akterjev v zadnjem času v Sloveniji , pozabil si samo napisati česa. Sicer pa malo vprašaj tiste , ki so na robu preživetja. Bog vaju živi na dolga leta . LP
bonsai9@email.si
10. 10. 2007 17.03
Sta se že zdavnaj zmenila. Niso bili zastojn dogovori o incidentih pred leti. To je vse vzeto v zakup.
5R1-K
10. 10. 2007 16.31
doki007...prvi del si dobro napisal! Z zadnjim stavkom pa si usekal mimo. Ti res misliš, da bi JJ, ki je eden kjučnih akterjev osamosvojitve Slovenije, to prodal ali celo šenkal?
doki007@email.si
10. 10. 2007 15.48
hrvaška še do kolen ne seže sloveniji ,...kaj šele EU ,.... pa kr neki hoče dosežt na silo ,..... ma še veliko poglavij mora odpret da bo privekala v EU ,...!!!!!!!!!!!! razen če ne bo janša šenkal še to ,...!!!!!!!!!!!!!!!
Pygmalion
10. 10. 2007 15.46
Cisto verjetno je, da bo mozna razlasitev cone upocasnila Hrvasko priblizevanje, ne bo pa ga zaustavila. Italija in Slovenija bosta tesko razlozili Bruxellesu zakaj Hrvaski ne dovolita nekaj, kaj sta ze pred tem (enostransko) sprejeli tudi sami?!!