Slovenija

Ministrstvo: Sankcij za kršitve bolniških ni. Fides: Zdravniki so preobremenjeni

Ljubljana, 03. 12. 2025 06.00 | Posodobljeno pred 10 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Laični nadzor nad zlorabami bolniških, omejevanje izhodov, potovanj med bolniškim staležem. Tudi to ureja vladni interventni zakon, ki posega v sedem zakonov, med drugim zdravnikom iz javne mreže na področju zobozdravstva znova dovoljuje delo pri zasebnikih za največ 12 mesecev. Fides je na nogah. Ostaja vlada res gluha za krizo v zdravstvu?

Nadomestilo za bolniško je velik izdatek blagajne ZZZS, izpostavlja Jasna Humar z ministrstva za zdravje. "Opažajo, da prihaja do zlorab in zavod izvaja nadzore, a ti niso prinašali nobenih sankcij. Zdaj sankcije zaostrujemo. Nadomestilo se lahko vzame za mesec dni in zdravnik ZZZS nato ponovno presodi, ali je bolniška za takega človeka še upravičena."

Česa torej med bolniškim dopustom delavec ne bo več smel početi?"Kaj lahko počne, odloča osebni zdravnik za 30 dni, kasneje imenovani zdravnik ZZZS. Nova je prepoved potovanja v tujino, dovoljena bo le v posebnih okoliščinah, a le s strani izbranega zdravnika ZZZS," novosti pojasnjuje Humarjeva.

Medtem ko predsednik Fidesa Damjan Polh ocenjuje, da gre pri interventnem zakonu za nezaupanje do družinskih zdravnikov, ki zdaj določajo bolniške. Po njegovem mnenju bodo družinski zdravniki dobili le še dodatno administrativno delo, čeprav že zdaj veliko delajo in so pod pritiskom. Pozornost bi morali posvetiti vzrokom, zaradi katerih so bolniki odsotni z dela, meni Polh.

Po mnenju Humarjeve so navodila, ki jih mora zdravnik dati pacientu ob bolniški odsotnosti, sestavni del poklica. "Sprememba bo le, da bo to napisano na obrazcu," pojasnjuje Humarjeva, ki napoveduje, da bodo uredili tudi tehnične in digitalne rešitve. "Novost je, da bodo podatki dostopni tudi ZZZS in delodajalcu. Nobene dodatne obremenitve, zdravnikom bomo delo olajšali."

"Bolje bi bilo, če bi se lotili novele zakona o zdravstveni dejavnosti, zakon je pod ustavno presojo. Ne vidim smisla krpanja slabega zakona z interventnim zakonom in mašiti luknje," še meni Polh, ki meni, da bi morali z zakonom naslavljati beg zdravnikov in medicinskih sester v zasebni sektor, dolge čakalne dobe in zapiranje nekaterih oddelkov.

  • Igra Ena več
  • beep-boop figurica
  • dollhouse
  • Pandica gabby
  • kinetični pesek
  • hiša set dora
  • Squishy maker
  • vesoljska raketa
  • kimmon
  • otroci proti staršem
  • Resnica ali laž
  • Gasilsko vozilo smrkci
  • Paw patrol
  • avtobus
  • Žerjav rubblecrew
KOMENTARJI (71)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
05. 12. 2025 14.10
+0
Zakaj ni kazni za kršitev bolniške? Ker se ve kdo to zlorablja. Levi bazen prednjači v vsem slabem in škodljivem. Skušali so sestaviti stereotip da so to dvoživke ki so zaposleni in kmetujejo. Ni šlo. Skušali so poiskati krivca za podnebne spremembe. To naj bi bile krave. Ni šlo. Bistvo je povsem drugje. Levi bazen je vzgojil floto brezdelnežev brez znanja in brez delovnih navad. Kar naenkrat jih je preveč in zdaj bo treba ukrepati. Sigurno nas čaka krčenje pravic in povdarek na odgovornost. To bo dolg proces in veliko upiranja s strani zdajšnjih priviligirancev. Ni izbire delati prav ali propasti.
mr.poper
03. 12. 2025 20.04
+3
A Fides ŠE stavka ?
Port__CN
03. 12. 2025 20.18
Bliža se drugo leto stavke, Fides je pogrom za SLO.
katoro
03. 12. 2025 19.32
+1
Ja vicente imaš zellllllllllllllo prav. Težko je velike in debele svinje odklopit od korita. So privezani, priviti z vijaki in zašvasani zraven korita.
katoro
03. 12. 2025 19.24
Darko32 ti bi podpiral tako kot je tale državljan. V službi lenuh doma pa dela na veliko in to v času bolniške ali invalidskega penziona. Ali si tudi ti tak. Jaz sam sem bil v slabih 45 letih delovne dobe na bolniškem bolniškem staležu cca 60 dni, ob tem da sem delal po 10 do 12 ur na dan. Seda pa bi moral po tvojem, ko sem v pokoju še pomagat takemu državljanu. me prav zanima koliko imaš ti delovne dobe.
Darko32
03. 12. 2025 18.44
+2
Na tej točki smo spet pri tem, da se poskušajo prikriti tudi vzroki za nastanek bolniških staležev. Namreč vidimo množično prirejanje podatkov in to iz strani podjetij in žal tudi iz strani doloečnih zdravnikov, kateri delujejo v smer ponarejanja bolezni. Zelo dobro smo videli na priemru zastrupitve, kjer je bil referendum. Prav ta skupina zdravnikovje zagovarjala zastrupitve. Če povežemo še z idejo, da lahko prirejajo zdravniške kartoteke sedaj vidimo, da je vse šlo v to smer. Določeni tukaj nabijajo v tri krasne. Žal je navna skrivnost, da določena podjetja raje pustijo človeka ali večjo skupino na bolniški samo zato, da prirkijejo dejanske vzroke za bolniško teh oseb. Zato podtikanje da ljudje množično kršijo je nabijanje v tri krasne. Na tej točki bi lahko politika in stroka naredila vzporedno kontrolo in to je v smer, da se preverja bolezni katere so na določenih delovnih mestih pogoste bolniške. Sedaj v dobi računalništva in baz podatkov to ni težava narediti. Potem pa takšne, kateri goljufajo kaznovati. Tudi delodajlce, če ponarejajo oziroma sodelujejo pri ponarejanju . Zato ne bi obtoževal kar osebne zdravnike ali specialite, da dajej obolniške na lepe oči. Danes v času napredka je nemogoče nekaj doseči, kar ni res, ker te takoj na pregledu vidijo koliko je ura. Ti boš govoril, d aimaš zlomljeno recimo roko. Pregled papokaže da ni res. Zato vidmo neko drugo smer in to je prikrivanje in goljufanje delavcev pri plačevanju prispevkov. Žal v to smer tudi dela določena skupina zdravnikov. Ti pa bi kar strup dali in bi na takšen način reševali probleme. Zato se ne smemo čuditi, če delovne sile zmanjkuje in noče nihče delati pri takšnih podjetjih. Prej so izkoriščali in sedaj pa poskušajo z takšnimi priemri izsiljevati in še naprej prikrivati. Zato se ne smemo čuditi, če je stanje takšno kot je.
Sirhakel7
03. 12. 2025 18.32
+1
Zdravniške dvoživke pa troživke verjetno niso razlog za preobremenjenost.. Samo vprašam..
periot22
03. 12. 2025 17.01
+5
Če bi bili obremenjeni naj bi delali na več koncih!
kakorkoliže
03. 12. 2025 16.06
+1
Treba je 60. letne starce terat, da se iztrošijo do konca. Ko bodo, če sploh bodo kdaj v penziji, naj ležijo doma in čakajo v neskončnih vrstah za nujne operacije, še bolje za državo pa, da jih čim prej pobere.
zrela hruška
03. 12. 2025 15.30
+8
preobremenjeni?! sploh jih ni videt. zdaj, ko več ne morejo fusat bi bolniki pričakovali, da bodo začeli delat. aha smučajo?! 🤣🤣
borjac
03. 12. 2025 14.28
+9
Kaj pa sploh dela tale Polh predsednik Fidesa na TV , saj on stavka že več kot eno leto , NITI PLAČE BI NE SMEL PREJEMATI , pa je med najvišje plačanimi zdravniki v Slovenskem zdravstvu , Polh in njegovi "garači " nič ne delajo , vlečejo pa ogromne plače , to je izkoriščanje Zdravstvenega proračuna !!!!
katoro
03. 12. 2025 14.26
+1
V našem kraju je državljan, ki je že 1 leto na bolniški ali pa je invalidsko upokojen ( zaradi oči ). Pa veselo vozi avtomobil, kosi in pripravlja drva za zimo. Domov dobi bukove hlode jih razreže, razseka in pospravi. Kolikor vem, če imaš težave z očmi ne smeš fizično delati. Kje so kontrole in inšpektorji. V naši državi je vedno tako, ko se neka zadeva pompozno objavi, šele takrat se zgane pristojne službe in še to za približno 14 dni potem pa je spet vse tiho bilo.
Darko32
03. 12. 2025 18.43
+2
katoro No potem pa bi tvojemu sokrajanu lahko šel pomagat drva za zimo pripravit, da nebi zmrzoval ali pa v mrazu umrl. To pa ne. Pokazal si svojo stopnjo odnosa do sočloveka.
Davorin Trstenjak
03. 12. 2025 12.15
+7
Bolj kot staleže, ki jih vendarle odredi zdravnik/stroka, bi inšpektorji morali kontrolirati "delo" od doma, trgovski centri in gostinski lokali so namreč od korone naprej, polni t.i. delavcev na daljavo.
brezveze13
03. 12. 2025 12.06
+3
eno je sigurno zdravstvo plačuje država, vlado pa farmacevti verjetno bo vlada stopila na stran financerjev dohtar pa naj predpiše tiste tablete, nekoč mi je zdravnik dejal ko sem šel iskat zdravila za 85 let staro babico ki jih je dobivala kar lepo vrečko, pa je rekel pomagalo ne bo škodilo pa tudi ne , se pravo da je stvar samo naivnosti pacienta
vicente
03. 12. 2025 11.57
+9
moja izkušnja,najel detektiva ga poslal zaposlenemu za katerega sem vedel da ni bolan.ko se je razvedelo po firmi so bolniške padle ,ponovi vajo cca za 6 mesecev ...
vicente
03. 12. 2025 17.12
+1
pozabil : tistemu ki ni šel na bolniško 3% plače več za tekoči mesec naslednji enako,tretji 5%
katoro
03. 12. 2025 11.29
+7
A ja pa še to. Naj gredo zdravniki delat za tekoči trak v tri izmene za minimalno plačo, tam pa bodo videli kaj je izgorelost in iztrošenost. Saj ne da so vsi zdravniki isti, samo ti slabši mečejo slabo luč na vse.
St. Gallen
03. 12. 2025 11.50
+1
katoro
03. 12. 2025 11.25
+1
Kaj se gredo prejšnje in sedanja vlada ? Jaz bi kot minister v cca pol do enega leta uredil zdravstvo. Javno zdravstvo je javno, zasebno pa zasebno. Če zdravnik dela v javnem zdravstvu naj tam tudi dela, ne pa da v bolnici ali ZD počiva 12 ur potem pa 10 ur dela pri zasebniku ( seveda na dan ), kar seveda mora delati, ker je privatnik kapitalist in sigurno ne bo nič podaril zdravniku. Isto časno pa mastno zaračuna Zdravstveni blagajni ( na koncu leta so objavljeni dobički zasebnikov, javne bolnice so pa v rdečih številkah. Ko gledam in poslušam sedanjo ministrico za zdravje, kot bi gledal piko nogavičko. Ko veliko govori zelo malo pove ali pa je brez komentarja. Da ne bo kakšne pomote, sem na strani sedanje vlade, samo bi pa lahko naredili na področju zdravstva veliko več kot so.
mali.mato
03. 12. 2025 13.19
+0
vicente
03. 12. 2025 17.14
+3
Katoro poskusi oterat svinje od korita boš videl da je težko
Darko32
03. 12. 2025 11.24
-3
Na tej točki smo spet pri tem, da se poskušajo prikriti tudi vzroki za nastanek bolniških staležev. Namreč vidimo množično prirejanje podatkov in to iz strani podjetij in žal tudi iz strani doloečnih zdravnikov, kateri delujejo v smer ponarejanja bolezni. Zelo dobro smo videli na priemru zastrupitve, kjer je bil referendum. Prav ta skupina zdravnikovje zagovarjala zastrupitve. Če povežemo še z idejo, da lahko prirejajo zdravniške kartoteke sedaj vidimo, da je vse šlo v to smer. Določeni tukaj nabijajo v tri krasne. Žal je navna skrivnost, da določena podjetja raje pustijo človeka ali večjo skupino na bolniški samo zato, da prirkijejo dejanske vzroke za bolniško teh oseb. Zato podtikanje da ljudje množično kršijo je nabijanje v tri krasne. Na tej točki bi lahko politika in stroka naredila vzporedno kontrolo in to je v smer, da se preverja bolezni katere so na določenih delovnih mestih pogoste bolniške. Sedaj v dobi računalništva in baz podatkov to ni težava narediti. Potem pa takšne, kateri goljufajo kaznovati. Tudi delodajlce, če ponarejajo oziroma sodelujejo pri ponarejanju . Zato ne bi obtoževal kar osebne zdravnike ali specialite, da dajej obolniške na lepe oči. Danes v času napredka je nemogoče nekaj doseči, kar ni res, ker te takoj na pregledu vidijo koliko je ura. Ti boš govoril, d aimaš zlomljeno recimo roko. Pregled papokaže da ni res. Zato vidmo neko drugo smer in to je prikrivanje in goljufanje delavcev pri plačevanju prispevkov. Žal v to smer tudi dela določena skupina zdravnikov. Ti pa bi kar strup dali in bi na takšen način reševali probleme. Zato se ne smemo čuditi, če delovne sile zmanjkuje in noče nihče delati pri takšnih podjetjih. Prej so izkoriščali in sedaj pa poskušajo z takšnimi priemri izsiljevati in še naprej prikrivati. Zato se ne smemo čuditi, če je stanje takšno kot je.
Volja
03. 12. 2025 11.08
-1
Fides, a, to velja samo za zdravnike v JS, v privatnem pa ne in to zato, ker v privatnem vse kar diši po "zamorjenem delu" obesijo na JS?
Volja
03. 12. 2025 11.11
+2
Ljudje niso toliko bolani, kot nam zdravstvo želi prikazati...
Verus
03. 12. 2025 11.07
+0
Zaposlujte ljudi, ki zelijo delati na svojih podrocjih, pa ne boste imeli tezav. Problem je, da zaposlujete ljudi (ko seveda ne lazete, da iscete ljudi), ko sovrazijo delovno mesto, a so vam na sestanku vsec, ker ne izzovejo vase neumnosti. To je dejstvo. Slovenci ne sovrazimo nicesar bolj, kot sposobnega cloveka.
Verus
03. 12. 2025 11.10
+0
Strokovnjake ne znate prepoznati, pa ce se vam na glavo vsede, kakovosten kader pa zavracate, ker ste verjetno sami precej nesposobni v kadrovski. Tako recimo zahtevate administrstivne neumnisti od ljudi, ki so delali v mednarodnem okolju. Ko vam takšen-a pošlje ponudbo ali vabilo za sodelovanje, ji-mu očitate, da se hvalijo, namesto, da si teleban v kadrovski reče "tak človek bi bil fenomenalna dopolnitev"
mertseger
03. 12. 2025 10.24
+7
Fides: Zdravniki so preobremenjeni, v bistvu niso preobremenjeni ker je njihova produktivnost v zadnjih 10 letih padla na pol.
paru
03. 12. 2025 11.52
+3
Mertseger, se strinjam s teboj. Pred 10 . leti je bilo 50% MANJ ZDRAVNIKOV, 30% MANJ SESTER...ta podatek je povedal dr. Samo Fakin javno, bivši zdr. minister in dir. ZZZS. Ko poslušaš Polha , se vprašaš, kje ta človek živi? Ali on izpolni normo? Po njegovih besedah noben zdravnik ni normalen , ker tako ogrooomno delajo, vsi so izgoreli, , ker , s tem se pa strinjam, delajo veliko več kot v ostali javni upravi...To si lahko razlagam, da v ostali javni upravi delajo 10% , zdravstvo 15% tistega , kar enako izobraženi kader mora narediti v realnem sektorju- drugače ni plače...v javnem sektorju pa plača je ali delaš ali manj delaš, ali skoraj nič ne delaš... pa zdravi bodite drugo leto!