Slovenija

Kaj, če se ne strinjam z novo vrednostjo nepremičnine?

Ljubljana, 13. 05. 2025 10.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Lastniki nepremičnin bodo predvidoma konec maja po pošti prejeli zbirno potrdilo o novi posplošeni vrednosti nepremičnin. Potrdila bodo poslana v več sklopih. Pritožba na novo vrednost ne bo možna, možen pa bo predlog za ugotavljanje posebnih okoliščin.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Tomaž Petek o vrednosti nepremičnin
    05:53
    Iz 24UR ZVEČER: Tomaž Petek o vrednosti nepremičnin
  • Iz 24UR ZVEČER: Vrednost nepremičnin
    03:30
    Iz 24UR ZVEČER: Vrednost nepremičnin
  • Iz 24UR: Nestrinjanje s posplošeno vrednostjo
    01:49
    Iz 24UR: Nestrinjanje s posplošeno vrednostjo
  • Direktor Gursa Tomaž Petek o novih posplošenih vrednostih nepremičnin
    01:40
    Direktor Gursa Tomaž Petek o novih posplošenih vrednostih nepremičnin

Geodetska uprava Republike Slovenije (Gurs) bo objavila nove posplošene vrednosti nepremičnin, ki naj bi odražale stanje na trgu 1. januarja letos. Lastniki nepremičnin bodo spremembe vrednosti lahko spremljali na posebnem portalu Prostor, kjer bodo vrednosti na voljo v prihodnjih dneh. Lastniki bodo potrdila o novih vrednostih prejeli po pošti predvidoma konec maja oziroma v začetku junija.

Kaj če se lastnik ne strinja z novo vrednostjo?

Ko lastnik meni, da posplošena vrednost nepremičnine bistveno odstopa od njene tržne vrednosti, lahko predlaga spremembo posplošene vrednosti z vložitvijo predloga za ugotavljanje posebnih okoliščin.

"To lahko storijo tako, da najamejo cenilca, ki bo izvedel oceno uveljavljanja posebnih okoliščin pri konkretni nepremičnini. Na Geodetski upravi bi želeli pri tem postopku še posebej opozoriti, da zakon določa pogoj, da je to mogoče le v primeru, če bo cenilec ocenil, da je ocenjena vrednost po modelih vrednotenja vsaj 20 odstotkov ali za več kot 200.000 evrov nižja oziroma višja," so sporočili z Gursa.

Lastnik bo o odločitvi o upoštevanju oziroma neupoštevanju posebnih okoliščin nato pisno obveščen s posebno upravno odločbo. 

Stanovanja v Ljubljani
Stanovanja v Ljubljani FOTO: Bobo

"Cenilec je dolžan predhodno, preden izvede individualno cenitev vpliva posebnih okoliščin, preveriti, ali so podatki, ki se vodijo o posamezni nepremičnini, enaki stanju v naravi ali ne," so poudarili na Gursu.

Če podatki niso enaki, mora lastnik najprej urediti podatke o nepremičninah v katastru nepremičnin.

"Vrednosti nepremičnin se bodo predvidoma usklajevale vsaki dve leti, z vsakim usklajevanjem pa bo potreben nov postopek ugotavljanja posebnih okoliščin," so še zapisali.

Kaj če so podatki o nepremičnini nepravilni?

V tem primeru je tudi posplošena vrednost nepremičnine neustrezna, zato mora lastnik v takem primeru najprej urediti podatke. 

"Večinoma gre za podatke katastra nepremičnin, ki se urejajo v skladu s postopki Zakona o katastru nepremičnin. Nekaj pa je tudi podatkov iz drugih matičnih evidenc, ki se urejajo po drugih predpisih (podatki o dejavnosti posebnih enot vrednotenja (PEV) - Zakon o množičnem vrednotenju (ZMVN-1), rastiščni koeficient in odprtost - Zakon o gozdovih, in podobno)," so povedali na Gursu.

Kaj če na potrdilu niso izpisane vse nepremičnine?

Če na potrdilu niso izpisane vse nepremičnine, mora lastnik v zemljiški knjigi ali na portalu e-Sodstvo preveriti, ali je pri vseh nepremičninah vpisan z enotno matično številko EMŠO. 

V primerih, ko lastniki nepremičnin res ne vedo, kaj naj storijo, so na Geodetski upravi pripravili svetovalni podporni sistem.

Klicni center: 080 10 66

Elektronski naslov: klicnicenter.gurs@gov.si

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
13. 05. 2025 20.24
Posplošeni Vrednosti. .zanimivo.pol lohk prodam ali kupim kr tko posplosemo
Cupko
13. 05. 2025 18.54
+3
Kako je možno, da ne bo možna pritožba na ocenjeno vrednost? Ali so oni na gursu vsevedi in vedo koliko je vredna kakšna nepremičnina. To je ponovno nateg prebivalstva in neka imaginarna osnova za davek, ki ustreza vladajočim, da poberejo čim več davka, kipa je bil že poravnan ob nakupu
jernam
13. 05. 2025 18.29
+3
Ta vlada ne zna drugega kot nabijat nove davke in zmanjševati penzije. Povprečna penzija za upokojitev leta 2031, na sredini prehodnega obdobja bo manjša za 15% ??!!! Na koncu še več. Živela Svoboda🤮🤢
nekodnas
13. 05. 2025 18.12
+4
Se bomo morali bajtarji ( lastniki hiš) organizirat, stopiti skupaj mogoče kot civilna iniciativa, še bolje kot politična stranka ( glede na število lastnikov hiš in članov njihovih družin) bi imeli spoštljivo število članov stranke in dokaj velik vpliv na SPREJEMANJE in SPREMINJANJE zakonov v parlamentu) . Zadnji rezultat referenduma je dokazal, da je marsikaj mogoče...( " čudeži se že dogajajo" ).
deratizacija
13. 05. 2025 16.06
+8
Če lastnik nepremičnine ne bo mogel prodati po GURS oceni, bo razliko pokrila država!
flojdi
13. 05. 2025 20.28
..hihi men ga je uspelo prodat za pol njihove cene..davk pa je bil na njihovo ceno .pol je blo treba placat se cenilca ki je ovenil da je vredno pol manj zaracunal 300jojrof Brez danega mi racuna..skratka..Mučke so. Dovoljene ocitno.
E.Nigma
13. 05. 2025 15.56
+12
In ta vlada krade dalje. Nič Novega
primorec2
13. 05. 2025 15.08
+14
Mislim, da bi bilo dobro minirati lastne hiše. Če ne boš mogel plačati davka, jo raje kot pustiti lopovski državi, pošlješ v luft.
primorec2
13. 05. 2025 15.05
+16
Hišo sem zgradil v socializmu, kateri mi je to omogočil. Sedaj moji otroci nimajo možnosti graditve hiše, bo pa država obdavčila hišo njihovih staršev. Kdo me prepričuje, da sedaj bolje živimo? Socializem mi je dal hišo, kapitalizem pa davke nanjo. Lahko pa kupim dober avto na lizing. Sramota.
kr en 123
13. 05. 2025 17.31
-4
Tebi je socializem omogočil gradnjo hiše, meni pa kapitalizem makup 3 stanovanj... v socializmu je lahko gradil vsak, zdaj pa nepremičnine nabavljamo samo še pridni.... pa sploh ne maram nepremičnin..
SDS_je_poden
13. 05. 2025 17.51
+2
kr en 123: Da nisi ti en kripto shupačina? Al pa da imaš bogate starce?
Punanis
13. 05. 2025 14.54
+7
zakaj ni referendumaza davek nanepremičnino? zakaj se to noben ne buni? da lastnik postane 2 lastnik če ne plačuje....
misli s svojo glavo
13. 05. 2025 14.15
+1
seveda ceno morajo ljudje čim nižjo zahtevati, le na tak način bo država pobrala veliko davka ob prodaji. razlika med vrednostjo v evidenci in med prodajno ceno
Dragica Cegler
13. 05. 2025 14.11
+6
Tale Gajšek je tudi eden izmed znanih v Celju.Je naredil kar dosti škode.Sedaj je končno pri svojih.
Gologuzanac
13. 05. 2025 14.08
+17
Še en referendum rabimo nepremičninski referendum .
BtpS
13. 05. 2025 13.54
+23
Mi bomo plačevali cenilca; halooooo Za koga, za državo, ki nam nabija stroške in davke? NE .... Upokojenci še komaj životarijo; plače katastrofa, ne ne
Gologuzanac
13. 05. 2025 14.05
+22
Se popolnoma strinjam . Ta vlada je zabluzila .
lululand
13. 05. 2025 13.38
+13
Kdo je pa aplikacijo naredu? ĐžiZAS
duhccc
13. 05. 2025 13.32
+20
utikujejo se vse povsod kjer bojo lahko pobirali denar tlacani fevdalci se slabse ...
tech
13. 05. 2025 13.24
+17
Lopovi eni od birokratov, zakaj se ne morem pritožit? Kaj ima veze tržna vrednost nepremičnine, saj jo ne prodajam? Imam novo gradnjo in vem točno koliko je vredna saj imam račune za vse. Kaj mi bodo pol te birokrati jamčili za razliko, če je ne bom prodal po njihovi tržni?
nebel
13. 05. 2025 13.24
+16
Kje je ta referendum, ki bo odstranil to bando z oblasti in to takoj in jim prepovedal še kdaj prestopiti prag kateregakoli oblastnega organa?
SDS_je_poden
13. 05. 2025 17.52
-1
StayALive
13. 05. 2025 13.23
+11
Problamatično je že vrednotenje nepremičnin, kajti pravica do zasebne lastnine je v demokratični družbi sveta. V ameriki pa te lahko počijo če vderš na tak način na tujo lastnino. Recimo protipravne vdor policistov se lahko tam smatra kot vsak drug napad in ga mirno z več kot 11 mm počiš direkt v betico.
Omizje
13. 05. 2025 13.47
-10
potem pa na.pot v Ameriko ko je tam tako lepo so bežali v tuje države vendar so se usi vrnili
SDS_je_poden
13. 05. 2025 17.52
-1
StayALive: Kdaj so pa policaji vdrli protipravno komurkoli? Ti sanjaš sredi belega dne.
ježevka123
13. 05. 2025 13.21
+14
Se pravi, da bodo bajno služili cenilci.
BtpS
13. 05. 2025 14.13
+4
aple2014
13. 05. 2025 13.20
+7
Jaz sem zaradi davka nepremično vrednotil za veliko majn nekateri pa hocejo zaradi svoje hvala vrednost dvigat v nebo ampak ne pomisli pa nihče da morda bo treba nekoč na vrednosti plačat davek.