Slovenija

Nosite očala? Veste, kakšne so vaše pravice?

Ljubljana, 14. 04. 2018 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Suzana Lovec/Maja Roš Kanellopulus
Komentarji
139

Za vse, ki potrebujete očala, je tu nekaj pomembnih dejstev, za katera mnogi ne vejo ... Če imate sklenjeno zdravstveno zavarovanje, ste upravičeni do brezplačnega pregleda vida pri okulistu s koncesijo. Ta vam nato izda naročilnico oz. takoimenovani zeleni recept.

Z njim imate pravico svobodno izbirati med optiki, ki imajo podpisano pogodbo z zdravstveno zavarovalnico. Za vrednost naročilnice vam je optik dolžan izdelati  brezplačna standardna očala (takoimenovana socialna očala, kot se uporablja v pogovornem jeziku). 

A pozor! Le malo ljudi ve, da je dolžnost optika, ki je pogodbeni partner zavoda za zdravstveno zavarovanje, da pacientu najprej predstavi očala, ki so dostopna brez doplačil. Če se odločite za to, nujno preverite ponudbo brezplačnih očal pri več optikih. Rezultati so namreč zelo različni, pravijo tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije: "Eni ponujajo en okvir, drugi pa prek sto okvirjev."

Če pa se - tako kot večina pacientov oziroma kupcev - odločite za nadstandard, torej da ne boste vzeli brezplačnih očal, ampak da boste doplačali, jih kupili ... pozor! 24ur Inšpektor je dokazal to, o čemer priča veliko strank: da nekateri okulisti stranke zavajajo oziroma jih skušajo zmanipulirati tako, da bodo očala kupili prav v njihovi optiki. Pogosto so ambulante okulistov in optike na istem mestu, s čimer ne bi bilo nič narobe, če ne bi bilo manipulacij.

"Gre za zlorabo naročilnic," opozarjajo tudi strokovnjaki z Očesne klinike UKC Ljubljana. Prav tako na sporne prakse opozarja zdravstvena zavarovalnica. Zato naj stranke vedo: recept morate dobiti v roke in nič vas ne zavezuje k temu, da očala kupite na istem mestu, kjer ste opravili pregled pri okulistu. To je vaša svobodna izbira.


 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Majstore988
06. 04. 2021 09.59
+3
Sam sem imel pred nekaj leti povsem enako situacijo. Od mene so želeli, da po opravljenem pregledu pri optiki katera ima tudi ambulanto kupim še očala. Ker to nisem želel mi niso želeli izdati naročilnice. Po posredovanju in klicanju na ZZZS so mi slednjo le izročili a kaj ko ni bila pravilno izpolnjena ko sem prišel h optiku. Potem sem želel govoriti s šefom optike in ambulante kjer sem opravil pregled. Zaičal mi je naj se kar pritožim. Da to zanj ni problem saj na ZZZS pošlje nekaj eurov in mu koncesije vzeli ne bodo... Toliko o tem kako teče sistem v naši državi. No po več klicih in posredovanjih sem uspel priti do naročilnice. Veliko ljudi pa vrjetno peljejo "scat"...
Anamarija Kapušin
10. 03. 2020 07.48
-1
Zelo korektna optika je pri nas v Mariboru, to jeOPTIKA ARENA, zelo prijazni, uslužni, sem zelo zadovoljna
Stanislav Križanec
05. 03. 2020 10.48
-1
Meni sploh ni po nudo bres plačne okvirje samo tiste ko so nad 120 evrov.
kaj pa pol
03. 03. 2020 18.33
+12
prvo ti hočejo vsilit najdražje okvirje socijalne okvirje skrivajo nekje v predalih da še sami ne vejo kje so.
MNajram
21. 04. 2018 21.15
+34
Da dodam se svoj komentar, ker sem v objavah zasledil cene ocal. Ne bom izdal imena podjetja kjer sem zaposlen. A proizvodni stroski ocal ( brez stekel- velja za korekcijska ) so v razponu od 8 do najvec 25€-te so ze z raznimi diamanti od Svarovskega. In pozneje cene pri optikih od 150 do 600€ in se vec. Za zdravje se izkorisca vsepovsod. Od zdravil do raznih pripomockov
ggregg
18. 02. 2022 12.28
Ne - ga - lomt! Povsod je tako. Vsak izdelek ima proizvodno ceno in tržno ceno. Vmes je pa en konkreten faktor. Žal tako je povsod. Zakaj mislite da so kitajski izdelki tako poceni? Ker vmes ni 5 posrednikov, ki pristavijo vsak svoj lonček.
KRITK
18. 04. 2018 11.21
-14
članek je čista bedarija, komentarji pa še bolj zavajoči. Naročilnice za "socijalna očala" so namenjene socijalno ogroženim, takim ki si očal ne morejo privoščit. Nič ni narobe s takimi očali je pa res, da neke izbire ni. Enako bo nekdo videl z socijanimi kot z nadstandardnimi očali, le udobje bo drugačno. Ni antirefeksov, ni tanjšav vse je bolj osnovno. Vrednost naročilnice je odvisno od vaše dioptrije, ni enako diop. -1,00 ali -10,00, zato se vrednosti naročilnic razlikujejo. Vrednosti okvirjev se razlikujejo po ceni glede blagovnih znamk in materijalov, ki so uporabljeni. Razni aliexpresi okvirji nimajo oznake CE, plastika ali kovina teh očal je veliki večini rakotvorna, seveda izbira je stvar posameznika. Razne internetne izdelave očal bi odsvetoval, kot prvo okvirja ne moreš probati. PD ali medzenična razdalja včasih ni dovolj, včasih je tudi potrebna tudi višina, ki pa se je ne da izmerit ne da bi dali očala prej gor. Zato vsakemu svetujem, pogovorite se z vašim optikom kaj dejansko želite imeti, prednostno se vedno ponuja najboljše glede stekl, se pa lahko izbere stekla tudi cenejša, enako z okvirji.
zivosrebro
12. 09. 2018 07.39
+20
Naročilnica za očala je namenjena vsem, tisti ki si jih sicer ne morejo privoščiti vzamejo očala brez doplačila, nadstandardna očala pa se doplačajo.
rozica1994
17. 04. 2018 09.46
-13
Poznam to stroko in lahko povem, da je clanek zelo grdo popljuvan do vseh optikov. To pa nihce ni povedal zakaj si vsaka optika prizadeva, da ce stranka pride na pregled v optiko tam opravi nakup. Ker se za vsako stranko placa doktorju od 25-30€ tudi ce stranka tam ne ostane in normalno da si vsak zeli da se nakup izvede tam kjer se pregled opravi. Tudi od stranke je posteno, da prej pridobi informacije in izbere okvir in se nato naroci v tisti optiki na koncesijski pregled!
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.34
-1
POznamo pa tudi optike, kjer so lastniki mojstri očesne optike, optometristi in ne potrebujejo okulista. A ne? Nič ni pošteno, ker stranka sama odloči, kje si bo potem dala izdelat očala na naročilnico.
zivosrebro
12. 09. 2018 07.58
+21
Seveda si prizadevajo, ni pa pošteno, da te na vsak način prepričujejo v nakup. Imam optika, ki nima možnosti pregledov, zato moram to opraviti drugje. In prav nič nepošteno se mi ne zdi, če plačam osnovno in dopolnilno zavarovanje, grem na pregled k zdravniku na koncesijo in nato opravim nakup očal v optiki po moji izbiri. Kakšen dogovor ima optika z zdravnikom pa ni moja težava. Čeprav se mi zdi dogovor izredno slab. Zakaj optika plačuje zdravniku preglede? Saj so pregledi na koncesijo?
kapetan
15. 04. 2018 15.36
+0
Kupite očala od Safilo pa dobite največ za svoj denar. Haha. Svetovno proizvodnjo okvirjev imajo oni v šahu ker itak delajo vsem ostalim. Imajo tudi blagovno znamko Banana Republic razvito prav za Slovenijo.
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.35
-3
Če bi vedel, da francoski proizvajalec očal Minima da 10 letno granacijo na okvirje ne bi tako govoril. Sicer Safilo so dobri okvirji.
13klu?
15. 04. 2018 14.08
+26
Clarus popolnoma odsvetujem,posebno akcijo plačaš ene očala,druga podarijo. Ker druga očala ne podarijo ampak jih preplačaš s prvimi očali. Druga očala so pa iz posebne omare,ful nekvalitetna. Plačaš pa stekla za oboje očala posebej,te znajo prepričat da so tista na recept zanič. Potem ti pa še vsilujejo vsak teden svoje reklame na dom.
FesterAdams
15. 04. 2018 21.46
+4
Zna biti, a moji ostareli mami ni hotel izmeriti parametrov napake očesa noben optik na Ptuju, razen optike Clarus. Tam pa so ji to zaračunali v višini 15€. A ji ni žal, ker ima sedaj očala, ki ji "svetijo". Vsi ostali bi ji oči "izmerili" samo v primeru, če bi očala naročila pri njih. To pa bi seveda koštalo njeno celo mesečno penzijo. Zame je to nehigijensko. Ko je videla, kako in po čem sem očala uredil sebi, mi je dovolila, da sem ji nabavil očala za daljavo navadna, sončna ter za branje. Tudi meni so z informacijami, kako do tega priti po neki normalni ceni, pomagali drugi. Hvaležen sem jim...
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.36
-7
To seveda ni res. Še nisem slišal za optiko, kjer bi bilo pogojen pregled za dioptirjo in je potem potrebno vzeti tam tudi nova stekla. Še v vsaki otpki je bilo možno opraviti zgolj dioptrijski pregled, ki se ga pa plača.
FesterAdams
15. 04. 2018 10.17
+69
Očala so pri nas cca. 10X predraga. Ta lobij nam je pač desetletja vcepljal to mantro v možgane, da očala morajo biti draga. Enako je s slušnimi aparat (cca. 30X predrago), ortopedskimi protezami in zobozdravstvenim materialom. Menda se v bulani Lublani za belo plombo doplača cca. 50€, torej toliko stane tistih nekaj miligramov paste, ki se na koncu preobrazi v plombo. Če bi tako plombo stehtali, potem pa z enostavnim sklepnim računom preračunali, koliko stane kg te paste bi opazili, da je po kili dražja od zlata. Vprašanje, ki se postavi samo po sebi je: KAJ JE V NJEJ TAKEGA, DA MORA BITI TAKO ZVERINSKO DRAGA??? Nazaj k očalom. Nekateri, ki jih poznam in se mi smilijo, so za očala morali plačati tudi do 600€. To seveda normalno ni, je pa gotovo kriminal. Poglejte morda, kakšen denimo daljnogled dobite za ta denar, seveda pa ne sme biti narejen v Sloveniji ali pa iti skozi roke slovenskih trgovcev. Kot astronom amater sem pred leti kupil astronomski daljnogled moči 25X100, 5 kg, vse površine stekel poboljšane z nanosi za čimboljšo transmisijo svetlobe. In koliko me je stal? 380€ (!!!). Sedaj pa naredimo primerjavo med očalami in takšno optično zverino. Pa saj je itak ni. Sem tudi uporabnik očal, za njih sem pa plačal 30€. Pri nas sem si dal izmeriti dioptrijo in to tudi plačal. Potem sem očala z izmerjenimi parametri naročil po spletu ( brille24.de) in jih tudi dobil. Izbral sem močan kovinski okvir, tog in odporen na zvijanje in poškodbe (Falkenberg). Koliko stane okvir, toliko stanejo potem kompletna očala. Na voljo je tudi zatemnitev stekel v večih intenzivnostih in barvah (đabe), tanjšanje stekel in multifokalnost pa se doplača, a neprimerno manj, kot pri nas. Tam sem naročil že vsaj 10 očal, zato imam posebne popuste in niti ena očala niso razočarala. Seveda so na voljo tudi okvirji zvenečih znamk, in to mnogih, a cene teh se gibljejo okoli 100€. V sloveniji je več privzgojenih niš, kjer nas lupijo kak zafce, a treba se je zavedati, da so temu krivi tisti, ki so nagnjeni k prevaram. Nikoli se nisem pustil zavajati in prav v užitek mi je, če komu zrihtam očala po četrtinski ceni, kot bi koštale pri nas.
Apostol1
15. 04. 2018 10.23
+25
Se vidi, da stvari dobro poznaš, prav z veseljem sem prebral tvoj komentar, ki mu po zdravi logiki ni kaj oporekati.+++++
Principat
15. 04. 2018 13.02
+5
++++++++++++++ , a mi lahk več kaj posreduješ ( natančneje ) ///// naša družba je vzgojena po 91 letu na faušiji ,, že skoraj nujno potrebujem očala , a kaj ko imam predstavljeno shemo iz raznih govoric in obsedanju optikarjev , da je to zveri sko drago
FesterAdams
15. 04. 2018 21.35
+3
Seveda ti lahko pomagam, celo z veseljem! Apostol, tudi tebi hvala za pozitivno oceno komentarja. Principat, javi se mi na naslov * pa se bova pogovorila kaj več, in to konkretnega.
FesterAdams
19. 04. 2018 19.38
-1
suzuki1000
15. 04. 2018 09.55
+11
tukaj sem samo zato ker je bla na naslovnici bejba čist huda hahaha
erixql
15. 04. 2018 10.03
+0
Dons vse babe s takimi očali kt ta na naslovnici zgledajo isto (še tiste na odraslih straneh).
glava2
15. 04. 2018 11.53
-1
Xxdproxx
15. 04. 2018 09.08
-1
Imel očala in leče. Leče in pribor sem vedno narocil iz poljske, ker je s postnino prislo vsaj 30% ceneje kot najcenejsa varianta v sloveniji. Potem sem sel pa na lasersko operaciko.
bublika
15. 04. 2018 08.09
+15
Pred kakšnima dobrima dvema tednoma je oče od dobrega prijatelja (ki je momogrede star 90 let) šel k enemu optiku na Ptuju (imena ne želim povedati, pa saj kolikor slišim imajo skoraj vsepovsod enako prakso). Niso mu bila ponujena nobena očala razen tista za katere je plačal 300€ . Mislim da je to primer za kakšen obisk inšpektorjev med ptujskimi okulisti.
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.38
-2
zato , ker tako počnejo na Ptuju , potem misliš da je to praksa po celotni Sloveniji. Par ngilih jabolj še ne pomeni, da so vsa gnila.
Tomvojo
15. 04. 2018 07.59
+26
Clarus je zakon za nateg.
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.39
+1
Imajo pa lepo izbiro stekel. samo dioptrije si pa tam nimaš kaj za merit, ker ti zmerijo kilavo in površno, potem se pa še hvalijo, kako so skrbni do strank, in da vsaki rešijo napake a imajo reklamacij nekako 30% od vseh izdelanih očal. Res profesionalci.
mackintosh
14. 04. 2018 22.04
+11
nehajte že neumnosti kvasit prosim. za nas ki potrebujemo progresivna očala je to kar dobimo na sociali manj kot pljunek v morje ker plačamo samo za kolikor toliko kvlitetna stekla več 100 evrov. potem pa je tu še okvir. no ne spomnim se kdaj sem dal za očala manj kot 500 eur
štrekeljc
14. 04. 2018 22.49
-3
mek, kdo pa RES potrebuje progresivna očala? Nihče, to je zgolj marketiška finta.
penintheass
15. 04. 2018 08.37
+0
Ja ti strekeljc ne razumes! On nabavlja samo kvalitetno robo! Spegle za katere je Nasa prispevala tehnologijo! 500 evrov?? Ja ti pa si nadstandardno bitje! Klanjam se
F-Minus
15. 04. 2018 08.38
+3
Jaz menjam okvir na vsake 10-15 let, dol mi visi za modo, ko pa kupim okvir, kupim kvaliteto amak ne več kot 300EUR - trentuno prisegam na Adidas okvirje, katere lahko zvijaš, upogibaš in sediš na njih in se ne bodo zlomili ali zvili, občasno zaspim z očali in ni nobenih problemov. So pa pri optikih tudi 10x dražji okviriji iz plastike ali podobnega, ki razpadejo v roku leta dni, teh sploh ne pogledam. Stekla pa menjujem na dve leti, ker mi je drugač pre drago, čeprav bi jih rabil že po kakšnem letu.
kapetan
14. 04. 2018 21.58
+8
Očala nosim 30 let. Samoplačniško pregled, lahek okvir in top mineralna stekla. Očala menjam vsakih 5-7 let ker pasje stanejo. Posledica: počasno izboljšanje vida. Javno kar je čisti minimum in to je žal to. Če pa rabiš specialna očala si z tem kar ti pripada slep.
Eitipatapa
14. 04. 2018 21.35
+13
Jaz bi si za tretjino člankov in reklam na 24ur želel, da bi nosil očala za varjenje. Ta je izjema.
Sputnik
14. 04. 2018 21.30
+1
moja pravica je da dobim najslabši pregled in najslabša očala. vem kako to gre. delajo na tem da greš v privat ordinacijo in plačaš nekih 30 do 40 evrov in pol je slab pregled malo boljši ampak še vedno k vreden. zapre te v temo in ti da brat. po 5min si že zunaj. kako pa naj iz dnevne svetlobe berem v temi ko so moje oči navajene na svetlobo??? očala pa lahko dobiš samo une za 3eur ki so ko iz DM
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.42
+1
Pregled za katerga se plača 40€ se pa že smatra za individualni pristop, saj je to nekako 2 kratni zensek navadnega.. tukaj je ponavadi pri tako visokem znesku pregle dv časovnem okvirju 20-30 minut. Ne vem kje ste bili . No v Clarusu vam naredijo"strokovno2 metirav dioprije, in letite iz ordinacije ven v 5-7 minutah, medtem ko recimo pri Gospodu Mihelčiču iz Optike Mesec ste v ordinaciji brez problema tudi 30 minut, da vam pravilno izmeri dioprijo. Izberite vedno ortike, kjer merijo dioptrijo pri svetlobi oz. da so v prostoru prižgane luči.
b111n?
14. 04. 2018 21.28
+9
Ocala nosim ze od srednje sole...prvic sem bila pregledna v xy majhni optiki...izmerili so mi cilindre, dioptrijo..mi prodali FAKE okvirje priznane blagovne znamke.. res sit. Glavobole sem mela 2 leti...dokler nisem prisla do Pirca v MB. Doktor Cackovic, super oftalmolog, mi je rekel, da nimam cilindrov..dioptrijo mi spremenil...in jaz vec nisem mela migren. Komaj cakam, da si se vsaki dve leti kupim nov okvir. Obozujem ocala :)
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.43
-1
Se strinjam. Tudi osebno *, ki je lastnik optike in mojster očesne optike zna odlično izmerit dioptrijo, da potem z očali dejansko vidite kot sokol.
ginem
14. 04. 2018 21.22
-7
jaz imam 0.25 na desnem a rabim ocala?
pedritsegonita
18. 04. 2018 18.44
-1
Načeloma je to tako mala dioptrija, ki vas ne bi smela motit. Če vas ne moti ne potrebute.