Slovenija

Kam gre denar, ki je zbran pri mašah?

Ljubljana, 16. 04. 2019 17.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Duhovnik iz Ihana je v oznanilih objavil pobudo, da bi verniki, ki redko pridejo k maši, prinesli k ofru ob veliki noči 50 evrov. Ostali verniki pa toliko, da jih ne bo sram, če jih kdo vpraša, koliko so prispevali. Razumljivo se je vnela burna debata, zakaj cerkev, ki ima toliko, želi še več.

Zelo glasni so bili tisti, ki sicer v cerkev nikoli ne gredo in nikoli ne prispevajo nič po svoji vesti. Ko je duhovnik v Šentjanžu povedal, da se zbira za obnovo cerkve, se je zbiralo z namenom in ljudje so se izkazali, so pa tudi ves čas vedeli, koliko denarja jim še manjka za obnovo. In prav to je torej vprašanje, kam gre denar, ki ga ob nedeljah zbirajo pri mašah. Ki ga ljudje dajo prostovoljno in toliko kot se njim zdi, od bakrenih kovancev do 50 evrov.

 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (285)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

adix1
17. 04. 2019 10.04
+11
Na kak način je lahko cerkev lastnik raznoraznih nepremičnin zlata itd?
Razumnež
17. 04. 2019 14.53
-1
Torej imam gozd in po moji smrti ga bom dal v last RKC. V čem je tu problem?
85391
17. 04. 2019 09.53
+8
Meni pa ta računica ne gre v glavo. Na mesec dobi 600€? V enem dnevu pa 450€? Pa verjetno nek velik porabnik vode in elektrike cerkev ni ali pač? Al majo banjo in se vsak dan kopajo not verniki?
Razumnež
17. 04. 2019 14.52
-1
Dokler boš živel pri mami ti računica ne bo jasna.
SDS_je_poden
17. 04. 2019 09.24
+47
Lejte, nespoštovani kler, razumem, da morate vzdrževati objekte, ampak a je res smiselno, da vam na vsaki krtini stoji cerkev? Zakaj tako razkošje? Pred časom so zaradi finančne optimizacije želeli združevati službe nujne medicinske pomoči, k sreči jim ni šlo to ravno čez, torej velja enako tudi za vas. Če ne morete finančno vzdrževati takega razkošja, potem se del premoženja pač odproda. Takoj odkupim eno, jo preuredim in odprem lokal Pri pregrešni nuni.
JohannDoe
17. 04. 2019 09.36
-31
Cerkve, gradovi, graščine... to je sam strošek, to je najbolje, da zgori kot notredam pa nobenih stroškov s tem pa bašta. Pa muzeji in to. Največji absurd pa je, da vsakič, ko delavec zakoplje lopato v tla, ven pogleda kaka razbita kozica in potem ves razvoj in napredek stoji in obstane, namesto, da bi imeli prostorne garaže ali betonirano parkirišče, kjer bi ponoči pijani pobi lahko hodili opravljat nujno. Kot v Ljubljani. Najdejo par trhlih desk, pa cel halo okoli tega kaj da bi in ne bi tam. Ali pa grejo asfaltirat cesto, najdejo neke kamnite kište pa potem filozofirajo kaj bi s tem, lepega novega avta pa ni kam parkirat. Mi ne rabimo tega. Zgodovina je sama navlaka. Mi rabimo prihodnost. Parkirišče za moj avto. Mercator. McDonalds. In štiri "kafiče" za podebatirat o fucbalu in svetu na sploh.
JohannDoe
17. 04. 2019 09.40
-12
... vse skupaj na izpraznjenem mestu te stare navlake pa naj pospremi kaka moderna fabrik-arhitektura kakega prjatla, ki se s tem hobi ukvarja v prostem času in neki riše z barvicami.
Razumnež
17. 04. 2019 14.50
JohannDoe... lepa lepa. :)))) Torej se strinjamo, da se podre ljubljanski grad, pa cerkev na bledu, pa tam postavimo raje en hipermarket?
Karantanija
19. 04. 2019 14.50
+1
Hasan
17. 04. 2019 09.14
+13
Z denarjem podkupujejo vsemogočnega,da jim oprošča vse grehe,kar pomeni,da potrebujejo gore denarja,ker grešijo že od prvega dne dalje in nič ne kaže na bolje.Skratka,denar je tudi v onostranstvu vladar.
Geniusslo
17. 04. 2019 09.11
+19
pustite ta drobiž... pravi denar je v nepremičninah, parcelah in gozdovih, ki jih stare mame prepišejo na cerkev namesto na svojo družino... Res pa je tudi, da si marsikatera družina tudi ne zasluži jerbat po mami :)
Berdem
17. 04. 2019 09.08
+45
V Nemčiji je to urejeno drugače. Če se opredeliš za vernika, ti trgajo od plače,drugače ne. Pri nas pa država finančno podpira cerkev, torej iz davkoplačevalskega denaja. Med davkoplačevalci so tudi ateisti in ljudje druge veroizpovedi. Tu ni logike.
Apostol1
17. 04. 2019 08.52
+33
Koliko kdo daruje je popolnoma nepomembno ,smisel tega darovanja ni vsota pač pa namen in če bo nek delavec s 700€ plače daroval hipotetično povedano 70€ je to desetina njegove plače in mu ostane za življenje le še 630€ , če bo pa nekdo ,ki ima plačo 1400€ daroval ravno tako 70€ bo to dvajsetina njegove plače in za življenje mu ostane še 1330€ in to je pa za moje pojme občutna razlika. Samo Kristus tega ni imel v mislih ,ko je učil pred 2000 leti ,da je treba biti milosten in živeti v uboštvu ,on je učil ,da je večji dar v božjih očeh od nekoga ,ki da od srca , še tisto malo kar ima deli z drugim ,kot pa tisti ,ki to brez težav pogreši , današnja cerkev pa hoče nazaj gozdove , obalo Bohinjskega jezera , otok na Bledu in še veliko drugih stvari , nazaj pa ne da nič od nič , pa če se še tako grdo sliši , Strinjam se z vsemi ,ki rečejo , da naj cerkev plačuje davke od pridobitniške dejavnosti v zvezi z gozdovi in turizmom in z ceno maše in podobnih stvari naj izda račun in plačuje naj davke . Kar se pa darovanja tiče pa ni potrebna obdavčitev in še zdaleč ne predpisano ali predlagano s strani župnika koliko je primerno. Toliko kot se meni zdi primerno toliko bom tudi daroval.
ćurkl
17. 04. 2019 08.49
+11
"Kam gre denar, ki je zbran pri maši?" Glih kamor hoče!
Koce62
17. 04. 2019 08.48
+23
Zamislil sem si poslovni model, kjer bi prodajal nevidni artikel, brez proizvodnih stroškov in brez obdavčitev. In potem me RK C toži, da jim kradem poslovno idejo
Krematorij666
17. 04. 2019 08.32
+65
Inšpektorji so prepovedali prodajo na šolskih tržnicah in lahko "prodajajo" le s prostovoljnimi prispevki a višina prostovoljnega prispevka ne sme biti vnaprej določena. Torej cerkev je prispevek vnaprej določila in krši zakon, inšpektorji pa spijo naprej oz. lovijo prvošolčke zaradi 2€
Berdem
17. 04. 2019 09.09
+15
Dobro razmišljanje. Cerkev je nekaj posebnega.
Razumnež
17. 04. 2019 14.46
+1
kaslc 1
17. 04. 2019 08.28
+58
včeraj je eden dobro napisal,da ni treba,da je križ zlat,ampak je lahko tudi lesen,pomen je pa isti?
alfaman88
17. 04. 2019 08.09
+62
Sem veren, in hodim občasno v cerkev, vem pa dobro da Jezus ni učil tega , da se pobera Denar :)
Razumnež
17. 04. 2019 07.58
-2
Naj vas nikar ne skrbi, kam kdo daje svoj denar.... Vsi smo zelo in oh-in-sploh dobrodelni in vsak daje denar tja, kjer verjame da je to potrebno. Nekateri dajajo v pušco, nekateri Karitasu, spet drugi Rdečemu križu, nekateri celo Unicefu, spet tretji gasilcem, nekateri podpirajo politične stranke. Ne razumem pa gneva, ki ga je deležna vedno in zgolj katoliška cerkev. Sam osebno zaupam zgolj lokalnemu Karitasu in lokalnim gasilcem. Ali jim kaj doniram, je predvsem moja osebna stvar.
SlovenskiDomoljub
17. 04. 2019 08.02
+41
Sam k ma folk oprane mozgan, da daje dnar najvecji financni organizaciji, ki se davkov ne placuje
Shisui
17. 04. 2019 08.03
+57
Hja. Katoliška cerkev naivnim ljudem grozi z neskončnim peklom če ne bodo delali po njihovo. Gasilcev tega še nisem videl početi, politične stranke tudi ne in karitasa tudi ne.
komarec
17. 04. 2019 08.19
+20
Razumnež, kako ne razumeš gneva? Stvar je preprosta, eno govorijo drugo delajo. Gnev je splošna reakcija na vse kar je proti interesu nekega človeka ali nekaterih ljudi in ne samo proti RKC, to moraš tudi razumeti.
komarec
17. 04. 2019 08.23
+11
Naj bom še malček bolj širok, svoj gnev lahko imaš do policista, do učitelja, zdravnika, trgovca, direktorja, mehanika.................... se pravi vsakogar, ki ne dela v tvojem interesu ali pa po tvoji volji. V tem primeru je RKC.
sodelujem
17. 04. 2019 08.40
-6
KavčStrokovnjak
17. 04. 2019 08.48
+8
Razumnež ne razume nekih osnov. Hudodelcev se ne podpira! PIKA Kvečjem so nerazumljive etično moralne vrednote katolikov.
Razumnež
17. 04. 2019 14.45
@profesorLazar - OK, ima oprane možgane. Vendar kam daje folk svoj denar je njihova stvar. Nekateri igrajo Loto, drugi ga zapijejo, tretji donirajo RKC, četrti v BTC... Njihova stvar. @Shisui - Podobno recimo grozi islam, pa meni osebno dol maha, za njihove grožnje. Torej vse je stvar posameznika komu verjame. Nekateri verjamejo RKC, drugi recimo medijem, tretji verjamejo v znanost, itd... Bog nam je dal pamet pa svobodno voljo. @pipaneleze - Se strinjam. Razlika je morda zgolj v tem, da policista, učitelja, zdravnika, hočeš-nočeš plačuješ. Za mehanika ali trgovca se odločaš glede na izkušnje. Pri RKC pa lahko mirno odideš, oz. jo ignoriraš.
Shisui
17. 04. 2019 07.56
+67
Dokler so zdravniki obdavčeni župniki pa ne je treba jasno vedeti, da živimo v butalah!
kaslc 1
17. 04. 2019 07.38
+19
od nekod pridobit je dejal,ja bog ti naj da,hudicek
provni
17. 04. 2019 07.37
+36
Dobra ideja je namensko plačevanje vernikov s 5 % denarja od plačila dohodnine. Evidenca prihodkov in odhodkov pa bo morala biti kot pri društvih.
profesor m
17. 04. 2019 07.36
+16
ne ve se in to je to,....in zagotobo ne vse tako kot pravijo,....
dule100
17. 04. 2019 07.29
+39
Kam pa gre denar, ki nam ga poberejo za RTV?
genius2013
17. 04. 2019 07.12
-48
Rdeče spet boli tuj denar.. Še malo pa bodo šli na rdeči križ in karitas pristavit svoj lonček.. ker ni prav, da oni ne dobijo nič od tega.. Kam da stara mama svoj denar vas nič ne briga, če prispeva za obnovo cerkve in s tem ohranjanje kulturne dediščine je njena stvar.. Mislite , da lokalni župnik pošilja denar v Vatikan, pojma nimate.. Pa nisem zavedni vernik, da ne bo pomote.. Fovšija je huda bolezen, najbolj razširjana pri levici.. Dela se bojijo, fovšarijo pa zganjajo sosedu, ki po cele dneve dela.. Vsa leta po vojni so rdeči požigali kulturno dediščino, gradove,dvorce cerkve in to se sedaj obnavlja..Požigalci so pa nagrajeni s borčevsko penzijo..
Shisui
17. 04. 2019 07.57
+26
Aha, tardeči prosijo reveže za 50€, itak.
User1035444
17. 04. 2019 10.11
-3
Lojze Petrle
17. 04. 2019 07.11
+63
Vse nas je zbodlo ("vernike", nevernike večinoma srednji razred), ravno to da župnik hoče večji dohodek v korist cerkve. Verjetno se po maši na ozemlju Slovenije v mošnjiček nabere kar precej denarja, ki pa je prikazan kot donacija, torej neobdavčen. Tudi gasilci imamo takšen fond, vendar pa je kljub temu potrebno denar prikazati v bilanci stanja ob koncu leta. Zanima me kako vrednoti donacijo cerkev kot ustanova, ki je podobna kot gasilsko društvo, vsaj mislim da je tako.