Slovenija

Ustavi se in pomagaj: nesebično dejanje voznika rešilo družino na avtocesti

Ljubljana, 25. 09. 2025 19.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

K večjim možnostim preživetja v primeru prometne nesreče pripomorejo tudi pravi ljudje, ki se v trenutku nesreče znajdejo na pravem mestu in ne pogledajo proč. "Ustavi se in pomagaj," je bila prva misel Tomaža Zajca, voznika avtobusa, ki je pretekli teden nesebično priskočil na pomoč družini na avtocesti. In ni bilo prvič, da je naletel na nesrečo, nam je zaupal voznik, ki si, tako kot prvi posredovalci, želi, da bi več ljudi znalo in zmoglo pomagati. In ko je ravno september, ki je tudi mesec prve pomoči, kdaj pa ste se o njej nazadnje učili vi?

Tomaž Zajec se je prejšnji teden na svoj rojstni dan z avtobusom, polnim turistov, vračal z Bleda: "Malo naprej od Radovljice proti Ljubljani sem videl osebni avtomobil, ki ga je zavrtelo, očitno je naletel na akvaplaning. Potem se je zaletel v zaščitno ograjo na sredini, se še dvakrat zavrtel in se ustavil na sredini voznega pasu."

Fotografija nesreče pri kateri je Tomaž Zajec priskočil na pomoč
Fotografija nesreče pri kateri je Tomaž Zajec priskočil na pomoč FOTO: Kanal A

Začel je zavirati in z avtobusom počez zapeljal čez avtocesto, da ne bi v nalivu, ki je oteževal vidljivost, prišlo do naleta drugih vozil. "Ko sem prišel do avtomobila, je v tem času že stopil voznik ven in sem ga vprašal, če je vse v redu. Je v angleščini odgovoril, da je on v redu." Tudi s partnerko in novorojenčkom, ki sta sedela zadaj, je bilo na srečo vse v redu, se spominja Zajec, ki mu vest ni dala, da bi odpeljal mimo. "Samo to sem imel v glavi: ustavi in pomagaj. V sekundi se mi je zavrtel film nazaj, izpred dobrih dvajsetih let, ko sem potegnil takrat tri mlade ven iz gorečega avtomobila in jih v bistvu rešil, eden pa je na kraju nesreče umrl, žal."

In prav to, da se ne bojimo ustaviti, ko smo pri nesreči prvi, je ključnega pomena, opozarjajo tudi prvi posredovalci. "Najbolj je prisoten strah, da bodo karkoli narobe naredili. Temu se res izogibajo in čakajo, da bo kakšna oseba prej videla in prej pristopila, ampak ne, osebi ti ne moreš še dodatno poslabšati situacije, kot je že," pravi Tjaša Rogelj iz Društva prvih posredovalcev. Samozavest v prvi pomoči pa dobimo le, dodaja ena od prvih posredovalk, če znanje prve pomoči obnavljamo. 

Pa vi, kdaj ste nazadnje nabirali znanje prve pomoči?

"Kakšnih 5 let nazaj, mogoče?" pravi eden od naših sogovorcev. "Mogoče 4 leta nazaj, ko sem opravljala vozniški izpit," odgovori naša sogovorka. "Pred 10 leti," pravi še ena od vprašanih. "Po moje, ko sem opravljal vozniški izpit," pove še en naš sogovorec.

"Znanje prve pomoči bi koristilo čisto vsakemu državljanu, čisto vsakemu prebivalcu na svetu. Če bi se to znanje večkrat obnavljalo, bi lahko tudi več ljudem pomagali," dodaja Rogljeva.  Aktivni prvi posredovalci jo morajo obnavljati vsako leto, za vse ostale pa bi bilo dobro, zaključi sogovornica, da bi vsaj vsakih pet let obnovili svoje znanje.

  • bf_24ur_v2-01_01
  • bf_24ur_v2-02_02
  • bf_24ur_v2-03_03
  • bf_24ur_v2-04_04
  • bf_24ur_v2-05_05
  • bf_24ur_v2-06_06
  • bf_24ur_v2-07_07
  • bf_24ur_v2-08_08
  • bf_24ur_v2-09_09
  • bf_24ur_v2-10_10
  • bf_24ur_v2-11_11
  • bf_24ur_v2-12_ok
  • bf_24ur_v2-13_OK-OK
  • bf_24ur_v2-14_ok_ok
  • bf_24ur_v2-15_ok_ok
  • bf_24ur_v2-16_ok_ok
  • bf_24ur_v2-17_ok_ok
  • bf_24ur_v2-18_ok_ok
  • bf_24ur_v2-19_OK_ok
  • bf_24ur_v2-20_20
KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jebeni
26. 09. 2025 12.26
-1
Iz lastnih izkušenj povem, da je najbolje se brigati zase in peljati po cesti naprej... Dobrota je sirota.
RichPiana
26. 09. 2025 11.49
-1
A ni receno, da na avtocesti na avtocesti ne smes iz vozila. Sam vprasam.
eva_v_raju
26. 09. 2025 11.33
+0
Zapreti cesto in se postaviti počez ni glih pravilno niti pametno na avtocesti. Na avtocesti se ustaviš zavaruješ s trikotnikom mesto nesreče. Pokličeš reševalce pomoč. Dispečer te tako vodi in ti daje navodila, če se že sam na znajdeš. Ampak glavno pravilo je poskrbeti za svojo varnost šele nato nuditi pomoč poškodovancem.
PARTIZAN PEPE
26. 09. 2025 11.11
Bravo, upam da ima gospod 5 otrok, takih manjka v Slovenij
Veščec
26. 09. 2025 11.01
+2
Vsakemu človeku je treba pomagat,ko je v stiski.taki ali drugačni.ni važno s kje si,kdo si,kaj si.Vsi smo krvavi pod kožo.pika,amen
colski
26. 09. 2025 09.33
-2
Nekateri ste skregani z moralo? Še zakon pravi, da si ponesrečenemu dolžan pomagat, če drugega ne, pa je vsaj asocialno in moralno sporno. Groza od človeka.
U1665256761563
25. 09. 2025 21.38
+2
Za vse zmedene, prestrašene in tiste, ki ste 1.pomoc delali pred 25 leti eno osnovno navodilo: najslabše kaj pri oživljanju lahko narediš je, da ne narediš ničesar. Sicer pa, če tolk jamrate, da ne bi vedli kaj naredit...če vsesortne neumnosti googlate, pa še kaj o tem preberote/poglejte.
Šestka6
25. 09. 2025 21.55
+2
Najbolj da kar Chat gpt vprašamo a ne. Zakaj misliš da reševalci delajo vsako leto tečaj iz PP? Zakaj kar ne preberejo na Googlu?
U1665256761563
26. 09. 2025 08.04
+2
6, tvoja naloga kot laika ni nadomestiti reševalca, ampak do prihoda reševalca poškodovanega pomagati, z namenom da bo reševalec še imel kaj prevzeti za reševat. Pri oživljanju, kjer srce neha črpati kri po telesu je namen, da s pritiski na srce ti poganjaš kri po telesu in s tem preprečiš odmrtje organov dokler ne pridejo reševalci. Navodila so preprosta (in ja, jih najdeš tudi na spletu, v obliki zapisov ali pa filmčkov): moč pritiska in ritem pritiska, predvsem pa začeti takoj in ne prenehati do prihoda reševalcev. Bolj kot iz znanostnega vidika pa je izvajanje pritiskov na srce fizičen izziv, saj se človek tu zelo hitro utrudi. V vsakem primeru, tudi če se določiš, da boš ... in boš peljal mimo nesreče, ti svetujem da si kaj prebereš ali si ogledaš na to temo. Morda bo tudi tvoj domači kdaj potreboval tvojo pomoč. Pa ja se ne boš pa takrat pod posteljo skril?
Šestka6
26. 09. 2025 10.08
-2
Numerolog , če nisi prepričan v sebe da znaš pomagati raje ne pomagaj ker lahko narediš veliko škode. Nikjer nisem napisal da bi se odpeljal mimo nesreče, že to da obvestiš reševalce in zavarujes mesto nesreče narediš veliko. Če mu pa pomagaš pa še toliko več. Ampak če ne znaš lahko narediš več škode kot koristi. Ko boš priča hudi prometni nesreči boš razumel kaj ti želim povedati. Tečaji prve pomoči bi se morali obnavljati ker v mojem primeru po 25ih letih se veliko pozabi in spremeni sam pristop k reševanju ponesrečencev.
U1665256761563
26. 09. 2025 12.10
+1
A se ti delaš al res ne zastopiš? Če ne boš poganjal krvi čez srce, si naredil največjo možno škodo. Se pa strinjam, da bi se morali tečaji prve pomoči obnavljati. Če se zavedaš, da ne znaš osnov 1. pomoči, pa kaj ukreni sam. To, da zraven stojiš in čakaš reševalce je približno tako, kot bi jaz rekla, da se več ne spomnim vsakega prometnega znaka od izpita 25 let nazaj, zato bse bom raje ustavla sred ceste, ko bom naletela na kaj takega in počakala policaje, ki bolj obvladajo ;))))
medŠihtom
25. 09. 2025 21.15
-16
ne nasedajte. dobrota je sirota. dopovejte si da niste usposobljeni. niste poklicani. jaz tožim vsakega neusposobljenjega ki si jemlje pravico "pomagat". dopovejte si da nimate te pravice. predvsem pa ne nasedajte romunskim kulisam. drago bo. brigajte se zase.
Podlesničar
25. 09. 2025 21.24
+9
Včasih je dovolj že sprostit dihalno pot in dat človeka na boš... no, upam, da ti tega ne boš deležen.
Spectator936
25. 09. 2025 21.30
+8
Podlesničar
25. 09. 2025 21.35
-2
Hugh_Mungus
25. 09. 2025 21.44
+3
lsica
26. 09. 2025 08.02
+4
"Nimate pravice pomagat" haha, ravno obratno je, ti preprosta duša: 130. člen Kdor ne pomaga osebi, ki je v neposredni smrtni nevarnosti, čeprav bi to lahko storil brez nevarnosti zase ali za koga drugega, se kaznuje z zaporom do enega leta.
Sončni zahod
26. 09. 2025 11.08
Ti med šihtom si totalni zagrenjenec in nergač. Pa ni ga komentarja ko ti ne bi nergal in se bunil. Res si ubogi.
Veščec
25. 09. 2025 20.57
+16
Nevem kakšen bo odziv,ampak jaz bi dau pod obvezno avto opremo še manjši 3kg-ski gasilni aparat.nikol ne veš kdaj ti prav pride.jst v svojem avtu ga mam za vsak slučaj.
daiči
25. 09. 2025 21.03
+4
Ja to ni neumn imet. K če se ti izpod haube začne kadit loh hitr ustavš pa pogasiš predn se ogn razšir in ti frderba cel avto.
lakala28
25. 09. 2025 21.05
+2
Dobra ideja. Še boljši je MANGIAFUOCO. Pride pa vse prav, še posebej, če kdo v roke prime gasilno sredstvo.
Infiltrator
25. 09. 2025 20.48
+4
Mi mularija smo želeli pomagat pred leti dvema ko so zleteli s ceste,a so nas želeli namazati....
daiči
25. 09. 2025 20.59
+4
ZIPPO
25. 09. 2025 20.46
+12
Kapo dol vozniku avtobusa za hitro in pogumno odzivnost!!!!💪👍Veliko voznikov bi najprej v roke vzelo mobitel in snemali,eni bi se ustavljali na drugi strani AC in si to nesrečo ogledovali!!!! Srečno vožnjo vsem.Naj vam bo ta voznik za vzor.
lakala28
25. 09. 2025 21.06
+1
Ja, res. Upam pa, da ni postavil avtobusa počez čez avtocesto, kot piše. Garancija za nalete. Dovolj je, če se je postavil pred to vozilo, ga s tem zaščitil in pustil prostor mimo.
Hugh_Mungus
25. 09. 2025 21.46
-1
Še vedno boljše da se neprevidni voznik zabije v bus, kot v onesposobljeno osebno vozilo. Enako tudi gasilci postavijo tovornjak z namenom protinaletnega varovanja
Šestka6
25. 09. 2025 20.39
-6
Se spomnim ko sem opravil prvo pomoč je predavatelj rekel da sedaj ko imamo opravljeno prvo pomoč da nam ne bi padlo na pamet da rešujemo življenja in ponesrečence, že to da zavarujemo kraj nesreče in obvestimo reševalne službe naredimo zelo veliko.
Podlesničar
25. 09. 2025 20.47
+1
Prav ti je povedal ta, pri katerem si kupil prvo pomoč.
U1665256761563
25. 09. 2025 20.50
+8
Napaka. Velika napaka. Če reševalec pride 5 minut po tem, ko ga pokličeš, ti pa teh 5 minut ne oživljaš, je narejena taka škoda, da tudi če reševalvu uspe vzpostavit bitje srca, so možgani že preveč poškodovani. Temu učitelju, ki vam je to rekel, bi morali vzet vse licence za poučevanje prve pomoči.
Šestka6
25. 09. 2025 20.55
-6
Aha, se pravi če ne preneseš kri in greš tak oživljati ponesrečenca imajo potem reševalne službe dvojno delo.
Podlesničar
25. 09. 2025 21.03
+3
šestka, v 5 min brez oživljanja nastane v možganih nepopravljiva škoda... mogoče so tebe tako pustili čakat, k take klobasaš.
Šestka6
25. 09. 2025 21.15
-3
Podlesnicar, 25 let je od tega ko sem delal prvo pomoč, misliš da sem po teh letih vešč in podkovan nudenje prve pomoči? Če nekaj be znaš je bolje ne pomagat kot z neznanjem škodovati. Me zanima kako bi pomagal nekomu ki mi šprica kri iz arterije. Me pa veseli da tebe niso pustili čakati brez kisika in si sposoben narediti kirurški poseg na mestu nesreče.
Podlesničar
25. 09. 2025 21.26
+5
Potem pa ne sodiš v promet. Pritisneš na rano menda, da zaustaviš krvavitev... ?!? Ti res nisi za na cesto.
U1665256761563
25. 09. 2025 21.35
+2
Ja 6, boljš človeka pustit umret kot da bi bilo tebi mogoče slabo. 🤦‍♀️Pa kje se najdete
Šestka6
25. 09. 2025 21.39
-4
O bog 🤦a veš kaj pomeni in kako zgleda ko nekomu šprica kri iz arterije? Boš ti prtisku na rano ja. 😂😂
Šestka6
25. 09. 2025 21.40
-2
U1... ja ful boš pomagu s tem ko prideš do ponesrečenca in od krvi in poškodb padeš dol. Kaj si s tem naredil? Samo dodatno delo reševalcem.
Podlesničar
25. 09. 2025 21.58
+2
Ti si res pravi heroj... upam, da ne doživiš kakšne vojne, ker boš skp padu.
U1665256761563
26. 09. 2025 12.12
Zarad svoje slabosti ne boš naredil nobenega dela reševalcem, to se ne rabiš sekirat. Ko bo nekomu špricala kri iz žile in ko bo nekomu zastalo srce, se ne bo noben reševalec ukvarjal s tem, da je tebi slabo, verjemi.
Peter Jurcek
25. 09. 2025 20.36
+5
Z slike je razvidno da res niso za na cesto, model stoji na izvoznem pasu in si ogleduje avto, res ni gladek. Jasno je da si takoj oblečeš odsevni brezrokavnik, označiš nesrečo z trikotnikom in se premakneš za ograjo. Kako so teli pajaci do vozniške prišli je pa druga zgodba.
Hugh_Mungus
25. 09. 2025 21.48
-1
Pretresena oseba ne razmišlja trezno, tudi zato je dobro da nekdo ustavi in mu pomaga, namesto brihtnega zgražanja - hint hint
rcarlos
25. 09. 2025 20.32
-1
Nwm če bi se lahko strinjal s tem... Nikoli ne veš na koga naletiš, s tem mislim na poškodovano osebo... Npr. mu hočeš pomagat, ga izvlečeš iz avta ker se bojiš da zagori, na koncu je lahko zaradi tega invalid in te toži, da si ga nestrokovno oskrbel (pa četudi bi v vsakem primeru bil invalid) in pol lahko plačuješ celo življenje... Zato js ne zamerim nobenmu, ki mi v primeru nesreče ne bo pomagal, ostalim pa hvala :)
Podlesničar
25. 09. 2025 20.49
+3
To pa je prava definicija slovenceljna 🤣
Colgate
25. 09. 2025 20.30
+1
medŠihtom
25. 09. 2025 19.59
-8
ne nasedajte. v primeru da povzročite nesrečo, ali na takle način demonstrirate, da ne znate vozit kot je tale, da niste za na cesto, pojdite takoj na drugo stran ograje, sicer boste pašteta. nalet avtomobila ali tovornjaka pri 90 kmh ni hec. če vidite nesrečo ne ustavljajte ker je porepovedano z razlogom, če ustavite brez razloga, ste avtomatično povzročitelj. nikjer v zakoni ne piše da je dovoljeno ustavit in pomagat, ravno nasprotno. pa tudi nikoli ne veš ,a se gre za zasedo romunov.
BTauri
25. 09. 2025 20.01
+1
Podlesničar
25. 09. 2025 20.33
+8
Ko boš hudo poškodovan... upam, da se bodo vsi mimo odpeljali, z romuni vred 😂🤣
medŠihtom
25. 09. 2025 21.11
-3
res pa lahko ti ali tebi podobni, efektivno pomaga pri "hudi poškodbi". taki ponavadi povzročijo trajno invalidnost ali smrt s svojim "pomaganjem". samo stran od tovrstnih, resnično je bolje da se tovrsten mimo pelje.
Podlesničar
25. 09. 2025 21.40
+1
slovenc59
25. 09. 2025 19.56
+9
Na žalost ko poči orng ti noben tečaj prve pomoči ne pomaga, lahko samo telefoniraš....Pa ne da ne bi hotel pomagati !!
jedupančpil
25. 09. 2025 19.34
+2
lohk edin rebra polomim ...:)
Težeklojz
26. 09. 2025 08.27
+2
jedupapilnič...., če boš prav delal, jih v 90% tud boš.
Veščec
25. 09. 2025 19.19
+26
Kapo dol,Tomaž.ne pa eni butli,po domače povedano,gledajo nesrečo,pol jo pa še sami neredijo ali pa skoraj.👏👍
Veščec
25. 09. 2025 19.21
+24
Vse najboljše Tomaž,še na mnoga leta in srečno
medŠihtom
25. 09. 2025 20.00
-5
Veščec
25. 09. 2025 20.14
+5
Hugh_Mungus
25. 09. 2025 19.19
+20
Če nič drugega si lahko udeležencem v psihološko oporo, namesto njih pokličeš 112 in opišeš okoliščine... Ni vse le prva pomoč veliko lahko pripomoremo če zgolj pristopimo in vprašamo "kako lahko pomagam" (si ne bi želeli tega tudi zase?)
medŠihtom
25. 09. 2025 20.00
-12
spet naš mungo in njegove nesmiselne ideje, hahahahaha. vedno isti. hahahahhhhaha.