Slovenija

Kdo odloča o tem, kje lahko ženske rojevajo?

Ljubljana, 12. 02. 2010 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
N.R./E.Ž.
Komentarji
20

V tujini se čedalje bolj uveljavlja model avtonomne babiške skrbi, ko za zdrave nosečnice in porodnice skrbijo babice. To dokazuje tudi praksa, saj se število porodov na domu in v porodnih centrih povečuje.

Rojstvo
Rojstvo FOTO: iStockphoto

Porod v tujini

V tujini je porod doma že ustaljena praksa. Tam so porodi zunaj porodnišnic pravno urejeni in tudi finančno kriti s strani zdravstvenih zavarovalnic. Žal slovenske nosečnice te možnosti nimajo, zato se v zadnjem času v vse večjem številu odločajo za porode v sosednjih državah, predvsem v Avstriji in Italiji, ali pa se za spremljanje poroda individualno dogovorijo z babico iz tujine. Porod zunaj porodnišnice je pravica vsake zdrave nosečnice.

Babice in doule

Vsaka ženska naj bi imela med nosečnostjo in ves čas poroda ob sebi babico ali doulo. Tako bi se porodnica že med nosečnostjo spoprijateljila z njo in ji – kar je najbolj pomembno – zaupala. Danes pa marsikatera ženska v porodni sobi zamenja celo dve babici, saj lahko porod traja tudi več kot osem ur, kolikor naj bi bila babica v službi. Čeprav so naše babice izredno prijazne in strokovne, porodnica do njih v nekaj urah ne more čutiti popolnega zaupanja. Zanimivo je, da pri nas so babice, ki bi z veseljem prevzele to vlogo, a žal jim slovensko okolje tega ne omogoča, celo nasprotno – lahko se celo zgodi, da bi jim njihova stanovska organizacija odvzela licenco. Pri nas lahko ženske, vsaj uradno, izbirajo zgolj med različnimi porodnišnicami.

Več o različnih pobudah o bolj svobodnem odločanju žensk in mnenju stroke si preberite na Bibaleze.si.

 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

stomater
12. 02. 2010 15.57
aja...ženske se naj kar lepo same odločajo o porodih...vse ostalo je brez veze načenjat neke teme...
stomater
12. 02. 2010 15.56
ta država je zblojena do amena...sam še manjka da nam predpišejo kdaj bomo scat hodli...
dre1
12. 02. 2010 13.38
Vsak par oz. mati naj se sama odloči, takih ko bodo doma in v tujini rojevale bo tk itak zmeraj več , v naših bolnicah se zdravnikam tk gre sam za dnar dobeden ne bi odgovarjal vsi bi pa meli plače visoke, ko pa se spravijo štrajkat za večje plače pa vsi pravijo kako veliko odgovornost nosijo - kako ko pa nihče ni odgovoren ko se kaj zalomi, namesto hipokratove prisege bi bilo bolje da kr prisežejo na euro - ko jih vidijo se jim kr gledike bliskajo
kolcamož
12. 02. 2010 13.04
OD KDAJ JE PA DRŽAVI PRISOTNA TAKA SKRB,,SIGURNO JI NI DO ROJSTVA OTROK , AMPAK KDO BO TUKI ZASLUŽU
Sandra Žibert
12. 02. 2010 11.41
Jaz bi samo to rekla. Imela sem tri zelo težke in dolgo trajajoče porode (zadnji in prvi skoraj 3 cee dneve) in sem bila zadovoljna, da sem se v porodnišnicah z zdravstvenega vidika počutila varno zase in za otročka (2x v NM in 1x v Brežicah). Sedaj sem že 2x babica, vendar bi se preveč bala, če bi hčerka ali moja draga snaha se odločili za porod doma. Sicer pa vsak najbolje ve zase, kako sebo odločil.
Tonček Balonček
12. 02. 2010 10.50
Saj včasih ženske tudi niso hodile h ginekologom, zobarjem, psihiatrom, psihoterapevtom, osebnim trenerjem, dietetikom in frizerjem. Danes pa bo očitno vs eto prisotno, le porodničarji bodo ostali brez dela! Ko s ebodo pojavile prve tožbe očetov, da ej žena kriva za posledice, ker je rojevala doma, bo pač malo drugače. Zdaj tožijo zdravnike in porodnišnice, potem bodo pa matere in doule (kako nagnusen izraz!).
Ramzess
12. 02. 2010 10.45
"Kdo odloča o tem, kje lahko ženske rojevajo?" Smešni, nihče vendar, starši sami pač, sicer pa zdrava pamet kaže, kaj je za koga pametneje, odvisno od pričakovanih težav, drugo je če porod poteka povsem OK. Sicer se niso eksplicitno izrekli, a domnevamo da je govor samo o načrtovanih porodih, sicer bi bil problem če starše kaznovali za 'nenačrtovane' porode doma ali kje drugje, še huje, če bi spletu okoliščin porodnici (materi) pomagal otrok. Včasih pač ni izbire, zato ljudi ni mogoče kaznovati, zato ni mogoče irekati sankcij. Okoliščine pač. Hudateta="Normalno je, da se rojeva, kjer ženskam najbolj ustreza. Velika večina porodov vendarle poteka brez komplikacij. Saj vi tudi ne živite v bolnici, če bi vas slučajno zadela kap?" Se strinjam, že ni zapletov, če ni težav, in je vse vredu, zakaj, če pa so določeni razlogi, težave, potem je bolnišnica logična izbira, čeprav, žal, iz tujih izkušenj, vemo, da tudi niso najboljše jamstvo (ne gre proizvodnjo, čeprav včasih dobiš tak vtis), na koncu pa otroka preverijo, če ustreza družbenim (lokalnim) kriterijem, auč. Porod doma tudi ni tako zelo zahtevna reč, da se ne bi dalo ustrezno organizirati. Res pa morda manjka prakse na tem področju, od organizacije naprej. Gotovo da je lažje družinam, ki imajo zdravnika (rečeno na splošno), že v družini. Vsekakor bi morala obstajati neka presoja v rokah osebnih ginekologov (porodničarjev), ki skrbijo nosečnice, da določijo, glede na obstoječe in predvideno stanje, ali sme ali ne sme roditi doma, šele potem se lahko začnejo priprave. Porod je naraven proces, tako je mogoče vključno z meritvami (otroka), itd. opraviti doma, in otrok ter mati, če je vse OK, sploh ne bi rabila iti v bolnišnico, ker dejansko ne bi bilo potrebe zato. Dejansko bi zato lahko imeli posebej ekipo z lastnim vozilom, opremljenim za porodništvo.
periot
12. 02. 2010 10.27
Moje mnenje je da so pač danes porodnice zelo zelo razvajene?
kitaristdule
12. 02. 2010 10.04
Ne gre se za to ali je doma boljše ali ne. Gre se za pravico ženske, da sama izbira kje bo rodila. Če bo šlo v tej smeri, nam bodo kmalu zakonsko predpisovali vse, od hrane do gibanja. Pač po načelu kaj je boljše in bolj zdravo. Ne, hvala, ne dam pravice, da se sam odločim kaj bom s svojim življenjem počel.
sabrina9
12. 02. 2010 09.58
Porod spada v bolnišnico in pika. Tam ti lahko pomagajo, olajšajo bolečine, ... Zakaj pa bi bilo doma drugače kot v bolnici ne razumem ... verjetno nobena med porodom ne gleda televizije, surfa po netu ali kramlja s sosedo, .... ne razumem zakaj doma. V bolnišnici imajo vse prrejeno za porode, zdravniška oskrba je na dlani, otroka redno pregleduje pediater, sestre ti pomagajo skrbeti za otroka, babice te učijo pravilnega dojenja, obrok dobiš v sobo, čisto perilo je zmeraj na razpolago, ...... kaj je tu slabše kot doma pa ne razumem ... doma se zagotovo ne bi počutila varno ...
kitaristdule
12. 02. 2010 09.45
Nekaj komplicirate okoli tega, da je včasih veliko žensk in otrok med porodom umrlo. Tudi zaradi drugih razlogov je veliko ljudi umrlo včasih, krivda pa je bila v glavnem v zelo slabi higieni. Ljudje so živeli skupaj z živalmi, sanitarije zelo slabe, hrana??? in logično je, da so obolevali in umirali. Ženska naj rojeva kjer želi, to je njena pravica, zdravnikli pa so iz najbolj naravne stvari na svetu naredili komplicirano operacijo - vse za zaslužek in položaj v družbi. Fuj.
BorgQueen
12. 02. 2010 09.12
Tortura Sej porod vodi babica..... zdravnik pride le če se kaj zakomplicira! Tko da ne nobenga dr okrog!
Tortura
12. 02. 2010 08.50
tisošletja so rojevale doma, pa smo še vedno tukaj... ves pomp okol zdravnikov je zame prenapihnjen... Naj ženska rodi tam kjer hoče, pa če je to dma v njej ljubem položaju, ali pa v porodnišnici z morda nemogočimi zdravniki
BorgQueen
12. 02. 2010 08.50
branko69 Vidim da si že rodil lol! Sploh veš zakaj je bolš rodit leže? Le zakaj......mogoče da se ženska ne bi cela raztrgala?? Sem rodila 3 mesece nazaj, spremenila bi samo to da bi VSAKA ženska imela možnost epiduralne anestezijekadarkoli in kjerkoli! Ne razumem zakaj je treba še vedno rojevat v takšnih bolečinah!!!!
julij13
12. 02. 2010 08.44
Dokler se ravno tebi ne zakomplicira je vse lepo...
sabrina9
12. 02. 2010 08.34
Ne strinjam se, da bi ženske rojevale doma. Včasih je veliko žensk med ali po porodu umrlo in ravno zaradi ustrezne zdravstvene oskrbe se je število teh zelo zmanjšalo. Poleg tega pa na domu ni niti prave oskrbe za otroka iz strani pediatrov ... če pa bi bila praksa taka, da bom doma rodila in nato odpeljala otroka v bolnico na pregled, je pa še slabše, kot par dni bivanja v bolnici. Jaz imam zelo lepo izkušnjo iz porodnišnice in se za nič na svetu ne bi odločila za porod doma.
branko69
12. 02. 2010 08.28
POROD JE NARAVNA STVAR, ZATO NE SODI V BOLNICO !! V UVODU ENE KNJIGE PIŠE CIT: NAJVEČJO NEVARNOST ZA VAŠE ZDRAVJE PREDSTAVLJA VAŠ ZDRAVNIK. KO SEM TO PREBRAL MI JE BILO SMEŠNO, KO PA SEM PREBRAL CELO KNJIGO SEM SE PA GLOBOKO ZAMISLIL. KO PA JE RODILA ŽENA MI JE POSTALO VSE JASNO-ČE NEBI BIL ZRAVEN BI OSTAL BREZ NJE IN OTROKA !?! POROD LEŽE NA HRBTU PA JE ITAK NAMENJEN SAMO UDOBJU ZDRAVNIKOV, PRI ČEMER JIM JE PRAV MALO MAR ZA TA NENARAVEN IN MUKOTRPEN POLOŽAJ. POSKUSITE IT NA VELIKO POTREBO LEŽE......
hudateta
12. 02. 2010 08.11
Eh, jaz sem si želela roditi doma, pa sem morala v porodnišnico. No, vsaj tam sem si želela porod na pručki pa ... Realnost: hodiš sem in tja po 10m dolgem hodniku in čakaš, da ti ukažejo iti na posteljo, obračaš se levo in desno na komando dolge ure. Bruhaš, kakaš in lulaš prav nečloveško pod in na sebe; ko se zakomplicira (ovita popkovina okrog vratu) noge privežejo v stremena (ko boli kot 'pr...'), pride zdravnik in reče carski rez!!! Na srečo se vmeša babica in ukaže: dajmo vseeno enkrat fejst potisnit (pokliče še eno babico, da skupaj pritisneta na trebuh) in je otrok zunaj, zdrav in živ v 30 sekundah. Koliko časa bi trajalo in ali bi bilo vse OK, če bi šli tik pred zdajci delat carski rez, raje ne pomislim. -psiha (ki ni ravno v dobrem stanju, ko pomisliš na bolnico) upliva na porod. -prevažanje naokoli, ko imaš popadke, ni ravno hecno, sploh če imaš pol ure ali celo več do porodnišnice. -večina naših dedkov in babic je bilo rojenih doma. -v tujini se vračajo na rojevanje doma, pa brez skrbi, da ne brez ustrenih raziskav. Pa še veliko argumentov lahko naštejem. Normalno je, da se rojeva, kjer ženskam najbolj ustreza. Velika večina porodov vendarle poteka brez komplikacij. Saj vi tudi ne živite v bolnici, če bi vas slučajno zadela kap?
BaloncekToncek
12. 02. 2010 07.57
če se zakomplicira je pa eden umre... itak nas je preveč... zadnjih par desetletij smo itak porod spremenili v medicinski poseg... roditi otroka je postalo isto kot odstraniti tumor...
JohnWayne
12. 02. 2010 07.40
vse lepo in prav... kaj pa, ko se zakomplicira? a je babica kompetentna za kakršenkoli poseg? kaj pa če je čakanje oz prevoz do zdravniške pomoči predolg in je lahko za otroka usodno? po mojem mnenju delajte kar hočete.. ampak se mi zdi malo neodgovorno.