Slovenija

Zdravniki nasprotujejo zamrznitvi plač

Ljubljana, 14. 05. 2009 06.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Primož Jambrek
Komentarji
60

Zdravnik z nedeljskim dežurstvom zasluži za mesečno minimalno plačo, opozarjajo na ZZZS, na leto pa zavržemo za 3,4 milijona evrov zdravil. Pri ZZZS se zavzemajo za zamrznitev dviga plač, kar je razburilo zdravnike.

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije FOTO: POP TV

Na Zavodu za zdravstveno zavarovanje (ZZZS) pravijo, da primanjkljaja v zdravstveni blagajni ni povzročila recesija, temveč dvig plač v zdravstvu, ki ga predvideva nov plačni sistem v okviru odprave plačnih nesorazmerij. Po planu naj bi se plače namreč znova dvignile še dvakrat, enkrat letos (kar se je že premaknilo na začetek leta 2010) in zadnjič marca 2010. Dvig plač v zdravstvu bo zdravstveno blagajno tako obremenil za 321 milijonov evrov, kar predstavlja 40-odstotni dvig sredstev za plače. Hkrati pa je to toliko, kot je v zdravstveni blagajni vseh odhodkov za zdravila na leto, pojasnjujejo na ZZZS.

Kot je znano, je za letos predviden primanjkljaj v višini 125 milijonov evrov, presežkov iz preteklih let pa je še 130 milijonov evrov, zato bodo minus letos lahko še pokrili, prihodnje leto, ko se planira okoli 130 milijonov evrov primanjkljaja, pa ne več.

Generalni direktor ZZZS Samo Fakin
Generalni direktor ZZZS Samo Fakin FOTO: POP TV

Na zavodu opozarjajo, da obstajajo v plačnem sistemu tudi nekatere anomalije. Splošni zdravnik lahko na primer z nedeljskim dežurstvom od 7. ure zjutraj do 6. ure v ponedeljek zasluži 812 evrov bruto, kar je okoli 270 evrov več, kot znaša minimalna bruto mesečna plača. V bolnišnicah pa so izplačila še višja. Menijo, da je tudi dežurstev preveč in da se dežurstvo plača preveč, saj zdravniki takrat zaslužijo 130 odstotkov več kot normalno. Hkrati pa na ZZZS opozarjajo, da se več kot 10 odstotkov vseh sredstev za plače v zdravstvu izplača preko nadur. Poleg tega so še nekateri drugi dodatki, kot je na primer dodatek za delo na rentgenu, čeprav današnje rentgenske naprave za zaposlene niso več tako škodljive, pravijo na ZZZS.

Na zavodu poudarjajo, da pri njihovih predlogih ne gre za znižanje plač, ampak le za to, da bi lahko privarčevali 80 milijonov evrov letno, če bi zamrznili rast plač do boljših časov. Ostanek sredstev bi potem lahko privarčevali še iz ostalih ukrepov, o katerih se govori.

Neracionalna poraba zdravil

Letno se v Sloveniji zavrže za 3,4 milijona evrov zdravil.
Letno se v Sloveniji zavrže za 3,4 milijona evrov zdravil. FOTO: Krka, d. d.

Po nekaterih podatkih, ki jih imajo na ministrstvu za zdravje, se v Sloveniji porabi preveč zdravil. Kot primere je minister Borut Miklavčič navedel, da slovenski pediatri predpisujejo veliko več zdravil, kot je potrebno, pri zdravilih proti osteoporozi pa bi s predpisovanjem generičnega zdravila zlahka znižali stroške za 30 odstotkov, a zdravniki tega ne počnejo. 10 do 20 odstotkov zdravil pa se zavrže, v letu 2007 smo v Sloveniji na primer zavrgli za 3,4 milijone evrov odpadnih zdravil, stroški hospitalizacij zaradi težav povezanih z zdravili pa znašajo po podatkih ZZZS približno 30 milijonov evrov letno (približno pet odstotkov vseh hospitalizacij).

V Sloveniji zdravniki tudi preveč predpisujejo antibiotike. Po podatkih ZZZS predpisujejo tudi do 40 odstotkov več antibiotikov kot na Finskem, Švedskem in Norveškem. To pomeni, da postanejo bakterije lahko bolj odporne in potem zdravila ne delujejo več.

Poleg tega pa so na zavodu zdravnikom priporočili tudi, da na recepte ne predpisujejo več določenih zdravil, temveč le učinkovine, v lekarnah pa bi potem izbrali najcenejše zdravilo, ki vsebuje te učinkovine. Kot pravijo na ZZZS, imajo lekarne boljši pregled nad zdravili in so tudi pripravljene postati tak regulator. Kontrole sicer ni, saj so to le priporočila.

Kot ukrep pa so na skupščini ZZZS sprejeli tudi to, da bodo zavarovalnice za zdravila plačevale nekaj več iz dopolnilnih zavarovanj, pri tem pa ne smejo višati zavarovalniških premij.

Ministrstvo: Skrajšanje dopusta v finančnem smislu ni prihranek

Minister za zdravje Borut Miklavčič
Minister za zdravje Borut Miklavčič FOTO: Tomaž Ungar

Z ministrstva za zdravje so odgovorili, da predlagatelji sprememb o plačah zdravnikov na skupščini ZZZS lahko to pobudo posredujejo ekonomsko-socialnemu svetu. "Tam je prilika, da se sindikati in delodajalci ponovno pogovorijo o razmerju plač oz. o vseh drugih vprašanjih, ki jih ureja kolektivna pogodba (dežurstva, dopusti)". "Omeniti pa moramo, da skrajšanje dopusta v finančnem smislu ni prihranek, vpliva pa na boljšo dostopnost do zdravstvenih storitev in krajšanje čakalnih dob,« še pojasnjujejo na MZ.

Kljub temu pa je minister za zdravje Borut Miklavčič za POP TV povedal, da se bo o nekaterih spremembah treba pogovarjati, "če že ne o plačah, pa vsaj o bonitetah".

Ministrstvo za javno upravo je EU že obvestilo o možni zamrznitvi plač

Z ministrtva za javno upravo (MJU) so sporočili, da je dogovor, ki je bil podpisan s sindikati javnega sektorja, tretji. Tranšo odprave nesorazmerij že premaknil iz septembra 2009 v januar 2010, ki se po dogovoru izplača ne glede na makroekonomske razmere. Prav tako še vedno velja, da se 4. tranša izplača 1. marca 2010. Hkrati pa je ministrstvo za finance v okviru Pakta o stabilnosti Evropsko unijo obvestilo o "možni zamrznitvi plač", če bi bila država izpostavljena izrazito neugodnim makroekonomskim razmeram. Seveda pa bi premik 3. in 4. tranše na kasnejše obdobje, kot ga določa veljavni dogovor, zahteval ponoven dogovor s sindikati javnega sektorja.

Pravice zaposlenih (dodatki, dežurstva) so določeni za ves javni sektor, zato jih ni mogoče odpirati samo za zdravstvo, ampak bodo odprti za celotni javni sektor. Drugače pa je glede dopusta – predlog skrajšanja letnih dopustov zdravnikov mora pripraviti ministrstvo za zdravje, pojasnjujejo na MJU.

Zdravniška zbornica: Zdravnikov k podaji predlogov niso povabili

Predsednica Zdravniške zbornice Gordana Živčec Kalan
Predsednica Zdravniške zbornice Gordana Živčec Kalan FOTO: POP TV

Predsednica zdravniške zbornice Gordana Živčec Kalan je za Odmeve povedala, da zdravniki k oblikovanju predlogov za izboljšave zdravstvenega sistema niso bili povabljeni. Kot je povedala ima slovensko zdravništvo tako znanje kot priložnost z argumenti, ki jih dobi v obravnavo, predlagati izboljšave, vendar do sedaj te priložnosti niso imeli. Generalni direktor ZZZS Samo Fakin je odgovoril, da že od decembra vabijo socialne partnerje, da podajo svoje predloge za izboljšave, vendar da jih zdravniki do sedaj še niso. Miklavčič pa je povedal, da ga pogosto vabijo na srečanja zdravnikov, ki se jih tudi udeležuje in da so mu tam zdravniki povedali nekatere svoje predloge, ki jih namerava tudi upoštevati.

Nadalje je Živčec Kalanova povedala, da zdravniki že danes racionalno predpisujejo zdravila. Povprečno naj bi predpisali sedem do osem receptov na prebivalca, kar je po oceni OECD racionalno in je primerljivo s skandinavskimi državami. Res je, da predpisujejo več antibiotikov, a je to tudi posledica slabših socialnih razmer v Sloveniji, je pojasnila Živčec Kalanova v Odmevih.

Glede zmanjšanja dopustov pa predsednica zdravniške zbornice pravi, da so tako dolgi dopusti bolj izjema kot pravilo in da na takih izjemah verjetno ne bodo veliko privarčevali.

Sicer pa so se na predlog glede plač odzvali tudi iz zdravniškega sindikata Fides, kjer pravijo, da bodo znižanju plač nasprotovali in da se v morebitnih pogajanjih niso pripravljeni vnaprej odpovedati ničemur, temveč da bodo zahtevali kvečjemu več.

Glede predpisovanja zdravil pa so v zdravniškem društvu povedali, da se priporočil ministrstva ne bodo držali, dokler jih s podatki ne bodo prepričali, da bo tak sistem boljši za njihove bolnike.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
14. 05. 2009 19.56
Ljudje so pač pripravljeni več plačevati za pregled motorja svojega avtomobila! Takšni pač smo! Ali pa za tiste, ki se ukvarjajo z obnovami aure, magnetizmi in feng šuiem! Tudi s ejim ne zdi čudno, da duhovnik za poogrebni obred pokasira več, kot zdravnik za kopanje po dreku v riti kakšnega pacienta. Kdor bo vsaj parkrat kopal po tri tedne starih drekih in raznih drugih "zaostankih" telesnih izločkov, se bo takoj nehal čuditi astronomskim zdravniškim dohodkom ter raje spet prešaltal na svetovanja in podobne storitve. Seveda so nekateri zdravniki zanič, ampak saj so tudi nekateri fajmoštri pijančki, spolno odklonjeni, leni, goljufivi itd., tako je v vseh cehih!!! Žal pa še noben duhovnik ni odgovarjal, če kak pokojni faran ni bil zveličan, kljub prizadevanju in plačilu stotih maš! Reklamacij pač v tem poklicu ni, pa eč se pri molitvi še tako moti, kako naj zaboga, slpoh stori strokovno napako, spregeld, malomarnost? So le zapleti pri sv. Petru!
strogoff
14. 05. 2009 13.59
Soprano ga nima rad ! _ _ _ ;-)))
astrocitom
14. 05. 2009 13.28
"Poleg tega so še nekateri drugi dodatki, kot je na primer dodatek za delo na rentgenu, čeprav današnje rentgenske naprave za zaposlene niso več tako škodljive, pravijo na ZZZS." Kaj takega lahko napiše samo faliran študent ali diplomant FDV-ja. Ker niso več tako škodljive, noben pacient ne dobi zaščite pred sevanjem. Nosečnice se slikajo zmeraj, saj sevanje ni več tako škodljivo. G. Jambrek, očitno vam manjka veliko znanja o fiziki, da kaj takega sploh napišete in ko boste naslednjič na rtg-ju, spomnite inženirja radilogije, da vi ne rabite zaščite pred x žarki.
dree
14. 05. 2009 12.12
zulumike 14.05.2009, 11:38 za nadzor 895 splošnih zdravnikov 911 nadzornikov??? A JE TO RES? OJOJ! GROZA!!!!! Edino še kar preostane je torej, da se tudi obvezno zdravstveno zavarovanje demonopolizira in se pripusti k koritu zasebne zavarovalnice. Tako bo vzpostavljena borba za javni denar, saj če ti ga nosijo k riti, kot mi k ZZZS, res ne moreš pričakovati ne kvalitete ne gospodarnosti. Nasprotno pa bi se ob več zavarovalnicah te borile za vsakega pacienta, pa še z dobljenim denarjem bi skrbneeje ravale. UKINIT MONOPOL ZZZS IN VZP0STAVIT KONKURENCO ZAVAROVALNIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
linum
14. 05. 2009 11.46
Spostovani zdravniki Vulgarni, nesramni in nemoralni ste vi, saj je vasa produktivnost in kvaliteta dela na nivoju Afriskih drazav. Ce se ze primerjate po placah z zapadnimi in Amerikanskimi zdravnike, se zacnite z njimi primerjati tudi v produktivnosti, kvaliteti in odgovornosti. Prav imata g. Fakin in gospod minister ne zasluzite si takih plac. Kar pa je s najbolj nemoralno od vas zdravniske elite je, da pacijente v rednem delovnem casu ne zdravite in jih posiljate v svoje privatne popoldanse ordinacije (ki so seveda placne) Kar naprej slisimo kako so placani zdravniki v tujini ne slisimo pa za njihovo produktivnost in kvaliteto. Vse kar znate je groziti ce smatrate, da so place pri nas preniske so vam vrata odprta. Vendar se zavedate, da takih zdravnikov kot ste vi (najdejo se tudi izjeme) na zapadu ne potrebujejo. V Sloveniji pa izsiljujete, ker ste cez vaso zbornico zasciteni ko Kocevski medvedje. Ne pustite tuje konkurence ker drugace nebi mogli izsiljevati. Na zalost pa smo mi Slovenci pa smo vasi talci.
zulumike
14. 05. 2009 11.38
V zzzs mislijo da je denar ki ga dobijo od državljanov zato da ga oni s svojim poslovanjem zapravijo! Zakaj imajo za nadzor 895 splošnih zdravnikov 911 nadzornikov??? Zakaj so po njihovem vse bolniške ta 30 dni upravicene (ker jih plača delodajalec) nad 30 dni pa redkokatera?? Oba velemoža pa poznamo iz mnogih afer kjer sta veselo zapravljala družben denar! Žal je ratalo naše zdravstvo le za to da se določeni kadri okoriščajo z njim!
spartakus
14. 05. 2009 11.31
...čeprav rentgenske naprave že nekaj časa sploh ne sevajo več... ta izjava zmaga v celem članku :) me zanima kako delajo RTG slike, če naprave več ne sevajo. Avtor članka bi se lahko pozanimal kaj in kako se sploh dela na radiologiji. Pa naj pride malo namesto kakšnega radiologa ali pa rad. inženirja delat na interventno. Me zanima, če bo ostal enakega mnenja o sevanju. Pa nisem zdravnik, da ne bo hude krvi. Svinjarije v zdravstvu je več kot preveč, ampak če temu osebju, ki se na določenih oddelkih kar konkretno obseva, vzamete vse to kar se govori, potem ne bom presenečen, če noben ne bo več hotel delat tega. Jaz se tudi nebi obseval za takšen denar.
m0dridirkac
14. 05. 2009 11.01
Hmmm, ZZZS govori o preveč plačanih dežurstvih (tako v ZD kot bolnicah in urgencah). Tako da je vseeno, ali govoriva o otroku z vročini (ki ga pelješ v ZD) ali o razbitih puncah, ki so šle direkt v bolnico na operacijsko mizo. citat: "... kar je okoli 270 evrov več, kot znaša minimalna bruto mesečna plača. V bolnišnicah pa so izplačila še višja. Menijo, da je tudi dežurstev preveč ..." A se hočeš odpovedati dežurstvom v ZD ali na urgenci in v bolnici?
Phantomart
14. 05. 2009 10.51
Potrebujete samo 20% ljudi iz gopodarstva, ki vam bodo z veseljem dokazali kako se tovrstni problemi v kapitalizmu rešujejo. Problem 100% rešen, v 3 letih. Kapitalizem za vse !
Tonček Balonček
14. 05. 2009 10.42
Z enim vikend dežurstvom zdravnik specialist zasluži približno toliko, kot znaša ena sejnina npr. na SPIZU.
JohnWayne
14. 05. 2009 10.24
modridirkac.. mislim, da ti maš nekaj z zdravstvom, k se tako zavzemaš za njega.. očitno je tvoja žena dohtarca in si ti ves nesrečen, ko mora ona za vikend delat.. zato hočeš več dežurnih, da boste lahko kam šli.. sploh pa.. ti daješ stalno za primer 6 mulcev in punce z dekliščine.. res je, da so rabili konkretno pomoč.. ampak ne v zdravstvenem ampak na urgenci, v bolnici.. ampak ti to ne ločiš očitno.. ker bolnic je 10, zdravstvenih domov pa 100.. sploh pa.. nimam se kej več zgovarjat tle.. ker ko ti nekdo pač obrazloži svoje mnenje in ima mogoče prav, se spraviš na drugega.. nevem kaj je tvoj problem.. pejt do dežurnega..
m0dridirkac
14. 05. 2009 10.17
>>dree >>Ja, saj tudi pacienti bi raje videli , da nam zdravniki ne bi >>predpisovali toliko zdravil, v smislu "da vidimo, če bo >>pomagalo" in nas raje poslali za specialitični pregled... Če nisi videl, je eden izmed Miklavčičevih varčevalnih ukrepov "manj napotnic"...
xes
14. 05. 2009 10.17
Mene visoke plače v zdravstvu, oziroma kot dohtarski sindikat pravi "primerljive z evropskimi" sploh ne bi motile, če bi kot bolnik užival tudi storitve na tem nivoju .... ker so pa storitve takšne kot so, bi bilo tudi fer, da gred plače dol.
victoriosus
14. 05. 2009 10.15
Naj bodo nekatere stvari prosim JASNE: na samoplačniške ambulante nikomur ni treba iti. Čakalne vrste so pretežno zaradi birokracije in papirologije, ki je niso ustvarili ne zdravniki ne sestre, ampak so v tem sistemu ujeti. Veliko jih pride za brez veze, in tudi ti daljšajo čakalne dobe. Zdravnikov pa primanjkuje, črnogorski zdravniki pa niso primerljivi po kvaliteti. In to je Slovenija, ne Črna gora ali Srbija.... bo pa čez 100 let, če nekontrolirano spuščamo tujce v SLO. Če Fakin in (bivči zavarovalničar!) minister ne znata drugače opravičevat lastnih napak in nesposobnosti razvoja kot da še bolj obremenjujejo in krivijo izvajalce zdr. storitev..... not our problem, bu theirs!
m0dridirkac
14. 05. 2009 10.15
>>pikam_dopust >>Naj hodijo na sprehode, pa bodo imeli cela kolena, ključnice in roke! In na sprehodu si še nihče ni zlomil roke ali noge, spotaknil na kamen in razbil glavo,... >> denarčke rabim za to, da plačujem lenuhe na dežurstvu, ki krpajo male vreznine in zvine ...in nič krive punce, ki se vračajo z zabave in dostri krive in pijane mulce, ki se jih 6 nabaše v en avto in kandelaber,...
dree
14. 05. 2009 10.13
Ja, saj tudi pacienti bi raje videli , da nam zdravniki ne bi predpisovali toliko zdravil, v smislu "da vidimo, če bo pomagalo" in nas raje poslali za specialitični pregled, ne pa delali poskuse na nas z zdravili in samo zavlačevali primerno obravnavo in skupne stroške ! .....sam kdo bo pa farmacijo podpiral....0
lokalnipatron
14. 05. 2009 10.07
Končno so na ZZZS začeli priznavati in razmišljati v pravo smer,vendar ta oreh je trd ko hudič,skoraj tako kot farmacevtska mafija.
gameboy
14. 05. 2009 10.05
ČE MOGOČE ŠE KDO NE VE, ŽIVIMO V "ELITIZMU". DA MORAM "DELATI" PREKO 190 UR, DA ZASLUŽIM TOLIKO KOT ZDRAVNIK ČEZ VIKEND, ZA SPREHAJANJE BREZ ODGOVORNOSTI, JE NEKAJ HUDO NAROBE! ČLOVEK NE MORE REALNO USTVARITI TOLIKO VEČ KOT DRUGI. TO SO ELITE, KATERIM SE DELO VREDNOTI PO VIŠJI STOPNJI. ZAGOVOR JE ZNAN "IZOBRAZBA, ODGOVORNOST, POMEMBNOST, ZAHTEVNOST, ....BLA, BLA"
gorencdask
14. 05. 2009 10.04
Pa še to - moj tast je vzdrževalec v ZD, po novem sistemu ima 3 EUR manjšo plačo kot prej... Pa je ravno tako vedno dosegljiv na klic, vedno se tudi odzove čez vikend, plačo ima pa 5x manjšo kot zdravnik. Za dežuranje čez vikend ne dobi dodatka. Kdo sedaj prazni blagajno?
gorencdask
14. 05. 2009 10.02
@modridirkac Ja, potem je bilo vse v redu. Ampak, če je že bil tam in je tam tako mastno plačan, bi lahko paničnemu staršu vsaj pregledal otroka. Zdravila smo dobili v ponedeljek pri našem zdravniku. Če nimam odprte rane nekje, na dežurno ne hodim več, prav tako ne kličem več. Očitno je to tudi namen. Jaz dežurnih ne potrebujem, urgenca je pa v bolnici dovolj.