Slovenija

'Gre za inscenirano gonjo'

Ljubljana, 10. 11. 2010 09.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Člani komisije za peticije so prekinili sejo, na kateri so obravnavali kandidaturo Masleše za predsednika vrhovnega sodišča. V razpravi so večinoma predstavljali že znana stališča glede primernosti kandidata.

Pred prekinitvijo današnje seje komisije za peticije, na kateri so članice in člani razpravljali o kandidaturi Branka Masleše za predsednika vrhovnega sodišča, je pravosodni minister Aleš Zalar še pojasnil, na kakšen način je vodil ugotovitveni postopek glede primernosti kandidata.

Branko Masleša
Branko Masleša FOTO: Vrhovno sodišče

Zatrdil je, da so postopek vodili v skladu z zakonom. Glede vprašanja, ali so sploh gledali prave arhive, ki ga je v torek zastavil poslanec SDS Vinko Gorenak, je Zalar pojasnil, da so seveda lahko pogledali tiste arhive, s katerimi Slovenija razpolaga.

Iz sodnih vpisnikov, ki se nahajajo v arhivih sodišč, je razvidno, da se je Masleša udeležil ogleda kraja usmrtitve prebežnika čez jugoslovansko-italijansko mejo kot dežurni preiskovalni sodnik tedanjega temeljnega sodišča v Kopru, je povedal minister.

Ob tem je podvomil o verodostojnosti torkove izjave vrhovnega sodnika Rudija Štravsa. V kontekstu povzemanja njegove izjave je Zalar dejal, da je Štrovs omenil, da je imel tistega dne obravnavo na sodišču. Minister pa je poudaril, da je bila 7. junija, ko je bil Masleša na ogledu, sobota. "Zelo majhna verjetnost je, da je imel Štravs glavno obravnavo kot civilni sodnik v soboto," je poudaril minister in pojasnil, da se to da preveriti.

Poslanke in poslanci so v razpravi sicer opredeljevali večinoma že znana stališča. Poslanec SDS Vinko Gorenak je med drugim spomnil na več negativnih mnenj nekaterih vrhovnih sodnikov in ustavnega sodnika Jana Zobca glede Masleše. Po njegovih napovedih se bo danes glede tega oglasil vsaj še en predstavnik slovenskega sodstva. Poslanec Zares Franco Juri je obtožbe zoper Maslešo in aktivnosti opozicijskih poslancev označil za inscenirano gonjo.

Masleša je pričakoval, da se bo današnje seje udeležil tudi ustavni sodnik Jan Zobec, saj je Masleša upal, da mu bo lahko dal priložnost, da se mu opraviči.

Poslanec LDS Anton Anderlič je dodal, da komisija za peticije nima pristojnosti oz. ne sme soditi ali presojati o stvareh, za katere nima ustreznih dejstev oz. gradiv.

Po njegovih besedah je naloga komisije, da se pač sooči z odločitvami sodnega sveta in obče seje vrhovnega sodišča. Dokler opozicija ne bo predstavila konkretnih argumentov, ne bo verodostojna in do takrat bo šlo le "za diskvalifikacijo še enega od vrhovnih sodnikov". Relevantnost obče seje in sodnega sveta je kot zadosten argument za podporo Masleši izpostavila tudi poslanka SD Majda Potrata.

Po besedah poslanke SDS Eve Irgl pa se Slovenija v zadnjih dveh letih sooča s padcem demokratičnih standardov in varstva človekovih pravic, zdaj pa se postavlja tudi vprašanje, ali ta država še varuje človekove pravice. Maslešo je ob tem ponovno povprašala po že znanih očitkih, ta pa jih je vnovič zavrnil.

Branko Masleša
Branko Masleša FOTO: Vrhovno sodišče

Že uvodoma so svoja stališča sicer predstavili tudi predsednica vrhovnega sodišča Alenka Jelenc Puklavec in predstavnik sodnega sveta Miro Cerar, ki sta vztrajala pri podpori Masleši.

NSi: Laž bo postala vrednota

Da koalicija za predsednika vrhovnega sodišča predlaga osebo, ki sproža dvome in pomisleke glede spoštovanja etičnih načel, pa menijo v NSi. "Obžalujemo, da bi v času, ko je sodstvo že izgubilo dobršen del zaupanja slovenske javnosti, z imenovanjem Masleše sprožalo nove pomisleke in dvome v to pomembno vejo oblasti.”

Pri imenovanju Masleše za predsednika vrhovnega sodišča je po njihovem mnenju sporno tudi to, da ni govoril resnice v medijih in javnosti. "Kljub očitkom o njegovem spornem delovanju v preteklosti, ko je deloval kot preiskovalni sodnik, je o svoji sporni preteklosti spregovoril šele po pričevanju ustavnega sodnika Zobca. Med drugim je v imenu jugoslovanskega KOS-a v nemških zaporih zasliševal politične begunce iz Jugoslavije. Le zakaj?," so zapisali.

Sodnike so pozvali, naj se uprejo imenovanju, sicer bo znova 'laž postala vrednota'.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

botjabotja
11. 11. 2010 12.35
faconi 10.11.2010, 16:45 -9 za vse je kriva bivša nuna Irglova ,....ki je vodila sejo za peticije in enake možnosti,.... to je kakrtastrofa od vodenja,.. pol je pa tam še hohernjak vinko ,...seveda SDS Ah, seveda, da je SDS ali Janša za vse kriv. Tudi za slabo letino grozdja, a ne? Opa, pozabil sem na poplave...
botjabotja
11. 11. 2010 12.30
beri66 11.11.2010, 11:11 -2 MASLEŠA Je car! Zase ja, za vse ostalo pa verjetno ne.
LXG
11. 11. 2010 12.20
Truplo je bilo na Italjanskem ozemlju. Nismo smeli do njega!??. Kako so ga pa ustrelili ,če je bil že v Italiji? Mogoče ga je metek zadel še na YU strani in potem se je z zadnjimi močmi vregel v Italijo. Vsaj lagat nauči se kot tvoji sponzorji.
User33873
11. 11. 2010 11.36
M teorija Če je bil ustreljeni na italijanskem ozemlju...z luknjo v glavi...potem pa je šlo za mednarodni incident...le kako so tile "pravičniki" tole uredili???
User446210
11. 11. 2010 11.19
Smatram, da tako sporna oseba kot je Masleša, nikakor ne bi smela biti predlagana za Vrhovnega sodnika v koliko bi želeli, da je sodstvo nepristransko, pošteno in apolitično. Z izborom predlaganega predsednika vrhovnega sodišča, demokratični standardi v Sloveniji samo padajo. Zalarjev pritisk na Brezigarjevo in razbijanje javnega tožilstva, jasno kaže, da Zalar želi popolno oblast nad pravnim sistemom v Sloveniji. Sedanji napor Zalarja in podpora ustoličenju svojega "janičarja", na mesto predsednika vrhovnega sodišča, s katerim bo v bodoče po mili volji manipuliral, to tudi jasno potrjuje.
User510025
11. 11. 2010 11.11
MASLEŠA Je car!
User487518
11. 11. 2010 11.09
Ubogega sem včeraj videl skoraj zajokati. Res se mi smili, to je zgleda nekja novega ali pa tudi ne. Že Penko je poskušal s to finto, pa potem kresalka, pa tovšakova, sedaj že tale... Kr neki bi cmerili, da bi pa kdo za svoja dejanja dejansko odgovarjal in za njimi stal pa, to pa ne.
totnhem
11. 11. 2010 10.17
Vi vsi tekstopisci,kaj ste se cepili proti gripi,kak sem odprl in čitam vaše rubrike že kiham.
User432786
11. 11. 2010 09.55
Korektno bi bilo, da se mediji nekoliko bolj ukvarjajo z problematiko brezposelnosti in revščino, ki pesti večino državljanov, ne pa da se kar naprej ukvarjajo z to jaro gospodo, ki ima vsega polčne riti. Pustite jih, da se pogrizejo med seboj, saj jih tako ali tako nikdo ne potrebuje in nikdar niso nič ustvarjali.
JanezNovakJohn
11. 11. 2010 07.14
Tipično za našo politiko in sodstvo. Mnogo blebetanja. Naj ena stran dokaže svoje trditve, in jih druga zavrže če ni res. Nato naj lažnivec plača za svoj greh. (politična diskvalifikacija lažnivca)
User474588
10. 11. 2010 22.54
JA MASLEČA TUDI MOJA DRUŽINA JE POD VELIKIM STRESOM KO OPAZUJE KAJ SE DOGAJA OKOLI NAS.
svegel
10. 11. 2010 21.41
kaj bomo s tem udbovcem
nightangel
10. 11. 2010 21.32
saintjozef 10.11.2010, 13:07 0 @bdso1 A če bi 9.1 končali svoje delo, bi bili vsi v raju? Se motiš, tudi pekel je. Ja,res in v tem peklu moramo živeti Slovenci,žal...
User423524
10. 11. 2010 20.39
Da je laž v igri je nesporno. Rudi Štravs pravi, da naj bi Masleša pri ogledu videl usmrčenega oziroma kako je bil zadet. Masleša trdi, da je bil ustreljeni na italjanskem ozemlju in da ga je videl od daleč. Glede na nasprotne trditve nekdo laže, morda oba. Dejstvo je, da oba ne moreta govoriti resnico.
User423524
10. 11. 2010 20.34
~Minister pa je poudaril, da je bila 7. junija, ko je bil Masleša na ogledu, sobota. "Zelo majhna verjetnost je, da je imel Štravs glavno obravnavo kot civilni sodnik v soboto," ~ Izjava Rudija Štravsa glede na navedbe zgoraj milo rečeno res ne držijo vode, so precej porozne. Če pa smo bolj direktni, bi lahko rekli da laže.
User423524
10. 11. 2010 20.29
Nadalje me zanima dvoličnost Gorenaka, ki očita Masleši nekatera sporna dejanja v tistem obdobju. Očitno je pozabil, da je v tistih časih in v tistem sistemu že bil policaj, del represivnega aparata. Zato je Jurijevo vprašanje Gorenaku, če je podpisal peticijo proti takrat smtni kazni, upravičeno.
User423524
10. 11. 2010 20.21
Za začetek me glede na tematiko zanima, zakaj je potrebno v prispevku napisati mnenje Društva ljubiteljev praženega krompirja?!
User32464
10. 11. 2010 19.45
A kumrovška šola še živi
Tonček Balonček
10. 11. 2010 19.35
Ludvik, prav imaš, tudi mene zanima, zakaj so Janša, brezigarjeva, Jambrek, jerovšek in stotine drugih bivših zagritzenih komunajzarjev še vesno v službi. Vsa čast Čebelarju, takrat je bil več ali manj na porodniških in bolniških!
poslanka sexs
10. 11. 2010 19.22
SLOVENIJA JE CELA ZLOCINSKA ORGANIZACIJA POGLEDAJTE KO JE RASPADLA KUMUNISTICNA NEMCIJA SO VSI DRZAVNI USLUZBENCI IZGUBILI SLUZBO Z POLICIJOV VRED KAJ PA V SLOVENIJI KDO JE IZGUBIL SE JIH TURK NAGRADIL ZLOCINCE IMAMO MED POLICIJO DOST UMAZANE ZLOCINCE NAPRIMER DOGAJANJE V HOLMECU UMOR V CELJU (NASERJA)KOT SO GA CELJANI NAZIVALI BIL JE NAMREC POLICIJSKI OVADUH IN JE VEDEL PREVEC