Slovenija

Podpis sporazuma pospremljen tudi z grenkimi komentarji koalicije, Šarec pa: Levica ni kriva za vse

Ljubljana, 20. 03. 2019 12.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Koalicijski partnerji so brez soja medijskih žarometov podpisali sporazum o sodelovanju z Levico za letos. Ob tem so nekateri koalicijski partnerji odkrito priznali odvisnost vlade od Levice in njen poseben status, premierja Šarca pa medtem čudijo izjave glede finančne vzdržnosti ukrepov v sporazumu, predvsem s strani GZS. Ta opozarja, da sporazum vlade z Levico vodi v zatiranje zasebnega sektorja in da bo gospodarstvo stal najmanj 1,4 milijarde evrov.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Marjan Šarec o podpisu sporazuma
    01:15
    Iz SVETA: Marjan Šarec o podpisu sporazuma
  • Iz SVETA: Podpis sporazuma
    02:52
    Iz SVETA: Podpis sporazuma
  • Iz 24UR: Zelena luč rebalansu
    04:04
    Iz 24UR: Zelena luč rebalansu
  • Iz 24UR ZVEČER: Z gosti o sporazumu vlade z Levico
    10:54
    Iz 24UR ZVEČER: Z gosti o sporazumu vlade z Levico

Koalicijski partnerji so sporazum o sodelovanju z Levico pričakovano podpisali še pred današnjim ponovnim odločanjem DZ o noveli zakona o izvrševanju državnega proračuna. Po vetu državnega sveta je bilo namreč za ponovno potrditev novele potrebnih najmanj 46 glasov, medtem ko jih ima koalicija sama 43. DZ je danes novelo potrdil s 57 glasovi za in 26 proti, poleg poslancev koalicijskih strank so glasove prispevali še v Levici in SNS.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Šarca čudijo izjave glede finančne vzdržnosti ukrepov v sporazumu

Predsednik vlade Marjan Šarec je v izjavi novinarjem spomnil, da so sporazum o sodelovanju, ki so ga koalicijski partnerji posamično v zadnjih dveh dneh podpisali z Levico, dogovorili že lani poleti, "a ni bil podpisan zaradi Levice, ker se ni strinjala z enim imenovanjem". Levica se namreč ni strinjala z imenovanjem Damirja Črnčeca za državnega sekretarja v kabinetu predsednika vlade.

Po novem letu, ko je Šarec izrazil pričakovanje, da bodo sporazum podpisali, so se po njegovih navedbah dogovorili za točke, ki so navedene v sporazumu. Zato ga čudijo nekatere izjave, tudi glede finančne vzdržnosti ukrepov v sporazumu. Po njegovih navedbah namreč že na prvi strani sporazuma piše, da bo za vsak ukrep treba najprej preveriti, ali je finančno vzdržen. Zato Šarec, kot je dejal, prav tako kot minister za finance Andrej Bertoncelj dogajanje okoli tega označuje za vihar v kozarcu vode.

'Levica ni kriva za vse'

S tem odgovarja tudi na kritike Gospodarske zbornice Slovenije (GZS), ki je opozorila, da sporazum vlade z Levico vodi v zatiranje zasebnega sektorja in da bo "račun sporazuma gospodarstvo stal najmanj 1,4 milijarde evrov". "Ponavlja se zgodba izpred pol leta, ko se takoj skače na vsako stvar, ne da bi se delovna skupina sestala in ne da bi bil predstavljen ukrep," pa je ocenil Šarec in pojasnil, da je že izrazil pričakovanje, da bo vsak ukrep dogovorjen tudi z Ekonomsko-socialnim svetom (ESS). Priznal je, da mu pri dvigu minimalne plače ni bilo všeč, da ESS ni bil vključen v dogovor.

Predstavniki GZS so vključeni v ESS in tam je po Šarčevih navedbah priložnost za dogovor, ki pa pomeni to, da enkrat popusti eden in drugič drugi.

"Tako ni Levica kriva za vse, od globalnega segrevanja in naprej. Biti moramo realni, vlada je koalicijska in manjšinska. Če želimo kaj narediti, se moramo pač dogovarjati," ugotavlja premier. Po njegovih navedbah je to realnost demokracije: "Demokracijo smo želeli in jo imamo. Nasprotno od tega je enopartijski sistem, kjer eden o vsem odloča."

Sporazum z Levico je tako ocenil kot nekaj, kar so dogovorili že pred časom. Stabilnost vlade pa po Šarčevih besedah ni odvisna le od tega, pač pa od vseh, ki v njej sodelujejo. Nekateri koalicijski partnerji so namreč danes priznali odvisnost vlade od Levice in njen poseben status tudi v primerjavi z vladnimi strankami.

Odzivi koalicijskih strank: Levica ima višji status kot SD

Medtem ko je vodja poslanske skupine LMŠ Brane Golubović v današnji izjavi v DZ dejal, da je delovanje te koalicije odvisno od vseh šestih partnerjev, pa je vodja poslancev SD Matjaž Han priznal, da so od prvega dne odvisni od Levice in ima slednja v koaliciji tudi absolutno "višji status" kot SD. Slikovito je to primerjal z družinskimi razmerji: "Tista hčerka, ki je doma, ob prihodu ni toliko vredna, kot tista, ki pride domov vsake 14 dni, pa je tudi kosilo boljše ...".

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Z oceno pomembnega statusa Levice v odnosu do koalicije se je strinjal tudi vodja poslanske skupine DeSUS Franc Jurša. Da ima Levica "izredno moč", je ocenil tudi vodja SNS Zmago Jelinčič, ki je dejal, da je SNS s podporo noveli zakona o izvrševanju proračuna pokazala, "da se ne sme dovoliti, da ena stranka, ki ni ne v koaliciji ne v opoziciji, vodi državo. Država je preveč resna stvar, da bi to prepuščali neki Levici".

Vodja poslanske skupine SMC Igor Zorčič pa je po seji v državnem zboru dejal: "Po eni strani gre za neke vrste prisilno poroko, po drugi strani pa smo večino stvari tako ali tako dorekli že lani."

Mesec izpostavil projekte, katerih nosilka bo Levica

Koordinator Levice Luka Mesec je danes glede sporazuma z vlado ponovno izpostavil projekte, katerih nosilka bo Levica. Ta se bo po njegovih navedbah postavila na čelo težav, ki niso rešeni že več let ali desetletij. Izpostavil je stanovanjsko politiko, odpravljanje prekarnega dela ter namero za ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. "Dobivamo še eno leto vlade, ki bo delala v prid ljudi, v prid večine, za blaginjo za vse, ne le za peščico," je v izjavi novinarjem v DZ ocenil Mesec.

Po besedah Luke Mesca se bo Levica postavila na čelo težav, ki niso bile rešene že več let ali desetletij - med njimi so stanovanjska politika, odpravljanje prekarnega dela ter namera za ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.
Po besedah Luke Mesca se bo Levica postavila na čelo težav, ki niso bile rešene že več let ali desetletij - med njimi so stanovanjska politika, odpravljanje prekarnega dela ter namera za ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. FOTO: Levica
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (181)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Viejo cabron
21. 03. 2019 16.14
+5
Najbolj mi gredo na živce nekakšne Gospodarske zbornice, katere so pristan za vse mogoče teoretične nakladače, kateri so prišli iz negospodarstva in svoje teorije hočejo sforsirati brez socialnega čuta in s kapitalsko požrešnostjo. Naj enkrat en od njih odpre D.O.O ali S.P in začne ustvarjati nekaj konkretnega ne pa samo kasirati članarino in lapati.
Viejo cabron
21. 03. 2019 16.08
+1
Delajte za ljudi, bodite tiho v medijih in boste uspeli. Vse ostalo pa je nepotrebno medijsko lapanje...
Transformerji
21. 03. 2019 12.21
+5
Spomnim se velike vstaje proti Janši, udeleženci so bili javni sektor. Ob novih izvoljenih je Janša izjavil; ko bodo šli v Bruselj, jim bo ta povedal, kaj vse morajo narediti. Torej čisto vsi spoštujejo navodila Bruslja, vmes se po balkansko krade, pa smo tam, kjer smo - vedno nižje. Ni vredno kriviti nikogar, vsi delajo tisto, kar morajo, pa tisto kar hočejo in gobezdajo o rešitvah, ki jih nikoli ne bo! Samo da so priljubljeni, pa tudi samo za določen čas - važen je samo njihov dohodek.
SLObunkeljn
21. 03. 2019 11.31
+0
Sploh ne morem razumeti zakaj je naenkrat tak vik in krik , ko se končno enkrat gre za izboljšanje položaja izkoriščanih delavcev, prekarcev, ko se gre za stanovanja za mlade družine ... itd? Naj mi to prosim nekdo razloži! Preprosto ne morem verjeti , da je večina slovenskih državljanov proti temu. Da mediji to razpihujejo, ker so lobirani s trani tako imenovanih podjetnikov, ki mimogrede nimajo niti kodeks, kot ga imajo toliko opevani avstrijski in nemški podjetniki, to lahko razumem. Komentarji, pa me vseeno presenečajo, in to negativno.
Transformerji
21. 03. 2019 12.17
+1
Biti optimist - to je bolezen, pojdi k psihiatru in psihologu!
Viejo cabron
21. 03. 2019 16.11
+1
SLO... imaš prav se v vsem strinjam s tabo. Vrejetno bi bili ljudje bolj zadovoljni, če bi bilo na cestah en kup beračev, kriminala, ....V glavnem pa itak gre pri negativnih komentarjih za ideološko ali pa karakterno omejene ljudi.
glava2
21. 03. 2019 16.27
+3
lepo bi bilo, da bi zapisali tudi kako bodo vse te obljube izpolnili in predvsem od kje bodo dobili toliko denarja, bojim se , da spet z davki.....
gongomatrona
21. 03. 2019 10.49
+1
Levica razmišlja nadvladno in stoji za svojim programom ter ga tako uresničuje. Zato se smejim temu, da Mesecu končno ratuje. Mesec ima pogum, da naredi nekaj dobrega za Slovenijo. To je vredno mojega veselja in nasmeška. OZS pa zagovarja svoj obstoj, saj so podpirajo (beri plačujejo članarino) le še ekstremno kapitalistično nastrojeni podjetniki, ki izkoriščajo svoje delavce bolj kot mali podjetniki...
gongomatrona
21. 03. 2019 10.41
+6
Gospa Šmuc zagovarja lopovski lobij...denar za dopolnilno zavarovanje se bo pač prerazporedil na mesta, kjer je bolj učinkovit - pri porabnikih - vmesnika, kot so zasebne zavarovalnice, pač ne potrebujemo... Mesec ima prav in naj vztraja naprej, da se programi, ki so dobri za ljudi, uresničujejo naprej preko vlade...mislim, da se tega zaveda tudi Šarec, in zato pelje to politiko vlade, kot jo.
Bigbadjohn
21. 03. 2019 10.22
+2
"...GZS. Ta opozarja, da sporazum vlade z Levico vodi v zatiranje zasebnega sektorja in da bo gospodarstvo stal najmanj 1,4 milijarde evrov."?? Če se bo vsaj malo omejilo "zatiranje" delavcev s strani znanih in neznanih lopovskih delodajalcev,(GZS jim pri tem očitno drži svečo), nimam nič proti. Korak proti "drugi Švici", a ne...da ne bodo še naprej le eni in isti švicali!
mallonge
21. 03. 2019 10.07
-2
Šaerko je je najbolj neodvisen in samostojen v kotu ob tem ko ga pod rokama držita Kordiš na eni, Mesec na drugi strani. Za njim pa stoji gospod Korajža v majčki supermena!!!!!!!!!
poneumljanje
21. 03. 2019 10.28
+3
Si pa res zoperno bitje, isti post si že 10 x napisal. A ti še niso poslali drugih plonkov !
Kopriva60918022
21. 03. 2019 09.27
-7
Levica in SDS največja škoda za Slovenijo! Radikalne, ekstremistične stranke nikoli niso pomenile nič dobrega..
SLObunkeljn
21. 03. 2019 10.26
+5
Preneumen komentar! Zdaj je naenkrat problem, ko se nekdo bori za stanovanja za mlade, za višjo minimalno plačo , pravične socialne transferje ... itd. Pa kdo vam pere glavo? VErjetno naši "podjetniki", ki bi najraje videli delavce v barakah z 200€ žepnine ... ostalo pa v njihov žep ... a to zagovarjati je po tvoje manj škodljivo? Premisli še enkrat! .... mogoče se ti pa le utrne :)
SLObunkeljn
21. 03. 2019 10.26
+3
Slaboumen komentar! Zdaj je naenkrat problem, ko se nekdo bori za stanovanja za mlade, za višjo minimalno plačo , pravične socialne transferje ... itd. Pa kdo vam pere glavo? VErjetno naši "podjetniki", ki bi najraje videli delavce v barakah z 200€ žepnine ... ostalo pa v njihov žep ... a to zagovarjati je po tvoje manj škodljivo? Premisli še enkrat! .... mogoče se ti pa le utrne :)
obožeobože
21. 03. 2019 08.54
+0
Levica! Vladar Slovenije!
bogdajmir
21. 03. 2019 08.45
+23
Ste se smejali, ko je vaš osovraženi JAAANŠA govoril, da je Levica nadvladna stranka. Evo dokaz, se še smejite? Mislim da bi bilo bolj konstruktivno, če bi zadevo jemali resno.
SLObunkeljn
21. 03. 2019 10.29
+1
Ko se bo vaš ljubljeni Janša boril proti prekarnosti, za stanovanja za mlade, proti "mezdnemu" odnosu , ki ga furajo naši najbolj glasni "kobajagi podjetniki", ga bom tudi jaz jemal resno.
poneumljanje
21. 03. 2019 10.30
+0
Zdaj bodo Salvini in Orban zmleli SDS, samo še zapriseči morajo zvestobo, pa jih bodo pohrustali !
gongomatrona
21. 03. 2019 10.45
+3
Levica razmišlja nadvladno in stoji za svojim programom ter ga tako uresničuje. Zato se smejim temu, da Mesecu končno ratuje. Mesec ima pogum, da naredi nekaj dobrega za Slovenijo. To je vredno mojega veselja in nasmeška.
Thinc25
21. 03. 2019 08.40
+15
Levičarji so največja izguba za Slovence!
poneumljanje
21. 03. 2019 10.35
-1
A si se s tramvajem prpelu, ali ti je SDS helikopter posodu , sam vprašam ?
zmago56
21. 03. 2019 08.01
+21
Šarec bi moral biti tisti, če bi bi resnični predsednik vlade, ki bi pogoje postavljal. Za začetek bi levici v zameno za podpis sporazuma ministrstvo za zdravje ponudil, pa naj odgovornost prevzamejo in razmere v zdravstvu uredijo, da se vidi, če so pri delu tudi tolk sposobni kot pri izsiljevanju in lapanju.
poneumljanje
21. 03. 2019 08.17
-1
No pa sem doživel en pameten post s tvoje strani !
JApajaDAja
21. 03. 2019 08.18
+12
levica noče nobene odgovornosti-samo privilegije...saj zato pa so v "opoziciji"!
SLObunkeljn
21. 03. 2019 10.59
+1
Dragi Zmago, dokler se levica bori proti izkoriščanju , prekarstvu, za dostojne plače delavcev, stanovanja za mlade ... itd, za mene to ni izsiljevanje. Če pa tebi naši vrli "kobajagi podjetniki" in stranke, ki so se zlizale z njimi perejo glavo, me pa ne čudi tvoje goreče, ne preveč modro komentiranje. Žal!
ArkaMast
21. 03. 2019 07.46
-7
Ivan je še vedno jezen, ker SODELUJEJO, vsi razen SDS..... Užaljena stranka bivših kom....
zmago56
21. 03. 2019 08.05
+17
to ni sodelovanje, Za ene je to zadnja bilka, ki jih še pr korit drži.
poneumljanje
21. 03. 2019 08.17
-6
JApajaDAja
21. 03. 2019 08.18
+4
bogdajmir
21. 03. 2019 08.46
+7
Ne sodelujejo, med sabo se izsiljujejo, je bistvena razlika.
Nimasmisla
21. 03. 2019 07.37
+6
e maj šarac stolček si sicer obdržal vendar ima luknjo in skozi to luknjo te mesec za j.... drži mi pa smer venezuela
poneumljanje
21. 03. 2019 08.18
-1
Dobro jutro, a te je mora tlačla ponoči ?
ArkaMast
21. 03. 2019 07.13
+1
Ka pa mislis
20. 03. 2019 21.57
-5
ZL, hvala ker si. Sektase posiljate redno na aparate.
Kruh+sol!
20. 03. 2019 21.43
+7
Sarc je najvecji populist. Ljudstvo, tudi tisto najbolj butasto ga bo kmalu spregledalo. Nesposobnez.
korintos23
20. 03. 2019 20.58
-16
Zakaj se svečkarji tako levice bojijo?
zek
20. 03. 2019 21.26
+21
Ja za to ker vsi vidimo kaj se dogaja v Venezueli, Severni Koreji...... kjer vlade vodijo taki Mesecniki kot v Sloveniji
Ka pa mislis
20. 03. 2019 21.54
-9
krneki_123
20. 03. 2019 20.20
+25
Očitno so tudi vse pr hiše v rahlem šoku od zadnjih torpediranj vladne ladje, ker so guruji leve propagande nekam poniknili. Najbrž sestankujejo, kako naprej. :) Sporazum je dokaz, da vlado v bistvu vodi mesečnik, s strici v ozadju, premier se je pa začel zavedati, da so ga nasadili in počasi prihaja na plano njegova nesposobnost, maska igranega Drnovška pa pada. Bo, kolikor še bo, potem pa ne bo. ;))