Slovenija

'Korak na mestu je v teh časih korak nazaj'

Ljubljana, 31. 05. 2011 16.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Rešitev pokojninske reforme, ki sta jo pripravila sindikata, je po mnenju premierja korak na mestu. Dejal je, da je jasno, da sindikati nimajo alternative, kar je po njegovem mnenju s strani predlagateljev referenduma neodgovorno.

Po Pahorjevem mnenju je sistem individualnih računov za pokojnine drastičen poseg v sistem solidarnosti.
Po Pahorjevem mnenju je sistem individualnih računov za pokojnine drastičen poseg v sistem solidarnosti. FOTO: Vlada RS

Kompromisna rešitev pokojninske reforme, ki sta jo pripravila dva sindikata, je po mnenju premierja Boruta Pahorja korak na mestu. "Korak na mestu v teh časih pa je korak nazaj," meni. Kot je dejal na današnji novinarski konferenci, je jasno, da sindikati nimajo alternative, kar je po njegovem mnenju s strani predlagateljev referenduma neodgovorno.

Konfederaciji sindikatov Pergam in KS 90 sta namreč predstavili svoj predlog pokojninske reforme, v primeru, da vladna reforma na referendumu pade.

Generalni direktor direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela Peter Pogačar je na današnji novinarski konferenci poudaril, da sta omenjena sindikata na več kot 400 členov pokojninskega zakona podala tri stavke predlogov.

Kot korak na mestu je ocenil predlog sindikatov, da bi moški pravico do starostne pokojnine pridobil ob dopolnjenem 63. letu starosti in 40 letih pokojninske dobe. Poudarja, da je ta starost upokojitve za moške predvidena že danes po pokojninski reformi iz leta 2000.

Ženska pa bi po predlogu obeh sindikatov šla v pokoj ob enaki starosti in 38 letih pokojninske dobe, kar je dve leti kasneje kot po današnjem sistemu.

Pogačar je poudaril, da sta omenjena sindikata na več kot 400 členov pokojninskega zakona podala tri stavke predlogov.
Pogačar je poudaril, da sta omenjena sindikata na več kot 400 členov pokojninskega zakona podala tri stavke predlogov. FOTO: Vlada RS

Po predlogu sindikatov bi starostno pokojnino pridobil tudi zavarovanec, ki bi brez dokupljene dobe dopolnil 60 let in bi imel 42 let pokojninske dobe, medtem ko je vladni predlog 60 let starosti in 43 let pokojninske dobe. Zato se Pogačar sprašuje: "Ali gremo dejansko na referendum zaradi enega leta razlike?"

Pogačar opozarja, da se večina sindikatov ukvarja samo z vladnim predlogom, ne predlagajo pa rešitve. "Gre samo za to, da so sindikati proti vladnemu predlogu, ne povedo pa, kaj menijo o predlogu opozicije, ki predlaga individualne račune," je opozoril Pogačar.

Po njegovem mnenju je sistem individualnih računov za pokojnine drastičen poseg v sistem solidarnosti. Zato z njim po njegovem mnenju sindikati ne bodo mogli nikoli soglašati, če ne soglašajo niti z vladnim predlogom nadgradnje pokojninskega sistema.

Naj sindikati nimajo prevelikih utvar, pravi premier. "Če bodo dosegli, da pade ta pokojninska reforma v nedeljo in če pride do zamenjave oblasti, se bodo pogovarjali z nekom, ki ima vrednostno še veliko bolj oddaljene poglede na to, kaj je prav in kaj narobe glede pravičnosti pokojninskega sistema," je še dejal.

  • Razvlažilnik
  • Puhalnik listja
  • Sesalnik
  • Plastična omara
  • Peč za kostanj
  • Radiator
  • Nadstrešek
  • Konvektor
  • Kamin
  • Set orodja
  • Regal
KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User482693
01. 06. 2011 22.32
20712 31.05.2011, 23:22 -1 kozarnik 31.05.2011, 20:47 2 Rešitev je enostavna. Za 40 let dela vsi enako pokojnino. ********************** Se strinjam pod pogojem da je nominalni prispevek v času delovne dobe za vse enak. Zdaj nekdo lahko tudi 10x več odvaja od svoje plače pokojnino lahko pa ima nato samo 4xvečjo!!!! a tako da je? kolk je odvajal zidar in kolk bosanec? kolk je odvajala hilda in kolk uni k je krampal po blatu? kolk je oz. odvaja janković in kolk odvaja tist k na dežju dela "njegove" stožice? tko da se zamisli malo nad besedami o višini odvajanja...
User509915
01. 06. 2011 10.19
@Musti: maš prov. In živ dokaz je zakon o delu na črno - že tri tedne v zakonu ni več člena, ki bi prepovedoval sosedsko pomoč...ampak mali janezki so še vedno proti, ker jo prepoveduje...
R57
01. 06. 2011 10.17
20 % priviligirancev si deli državo z 80 % tako imenovanih ovc. Kdor ni pristaš trojčka je za njih ovca, janšist, belček ali pa domobranec. Predvsem pa je za njih pogoj, da misliš s svojo glavo, podpora levemu trojčku.
Musti
01. 06. 2011 09.58
vidim da Jansisti delujejo nekako takole: ko janez rece "jump"....njegove ovcke vprasajo samo "how high" S svojo glavo pa ne znajo razmisljat, ker ni te kapacitete. On tem ovckam ustvarja mnenje na podlagi destrukcije, revansizma in dogm s katerimi jih hrani. Res zaskrbljujoce ce dobro pomislim s kaksnimi ljudmi si delimo to drzavo.
R57
01. 06. 2011 08.52
Korak nazaj je vsak nadaljni dan s Pahorjevo vlado.
R57
01. 06. 2011 08.49
3 x PROTI Ob volitvah so obljubljali med in mleko, potem pa so sesuli gospodarstvo in izumili pokojninsko reformo.
askralj
01. 06. 2011 06.29
Naj raje povejo od koga bojo jemali za penzije če ni dela če so firme zanič in samo bogaitjo tisti ki kradejo na davkoplačevalski račun. Ta vlada vseskup podpira in se ves čas izgovarja na krizo v resniči krize ni več za tiste ki so delali namesto obljubljali.
User726352
01. 06. 2011 03.12
SPOŠTOVANI ME ZANIMA, KAM SO IZGINILI MOJI KOMENTARJI
Alojz Železnik 1
01. 06. 2011 01.14
freexgirl 31.05.2011, 21:10: "A smo še vedno PROTI? Ja seveda smo PROTI ;) ...Po anketi sodeč bo v nedeljo 30% proti 70%" 30% za ???? Bo kar držalo. Kakih 10% do 15% ljudi ima neposredno korist od te vlade, ali pa so sorodniki teh. Udeležba bo okoli 50%, tisti za pa pridejo v polnem števili in dobimo 30%. Sedaj pa počakajmo na izide. Sicer pa, je kje stavnica?
User205814
31. 05. 2011 23.45
1. Pokojninska reforma je potrebna, saj ni normalno da za polno delovno dobo moras preziveti s 500€ na mesec. 2. V Avstriji tudi delajo do 65. leta, s tem da tam ne zacnejo delat pri 30ih, ko koncajo kvazi diplomo, ampak takoj pri 21ih. 3. V SDS so sicer za reformo, ampak ne na tak nacin. Raje kot da podpirajo ta referendum, kjer se bo spet spiclo nekaj milijonov v luft, bi raje konstruktivno predlagali svoje alternativne rešitve, ki ne spominjajo na bla bla bla ... 4. Ko bo naslednjo vlado vodila SDS in bo hotela isto reformo (morda še bolj drasticno) kot jo hoce ta vlada, boste pa seveda pametno za. 5. Dokler bo pa politicno sceno v SLO sestavljala mafija, bo vsaka drzavna blagajna namenjena praznenju s strani le teh in ne drzavljanom.
User491894
31. 05. 2011 23.25
Ko se bo vlada zamenjala se bodo najprej namesto pokojninske lotili zdravstvene reforme. Z njo bodo opredelili da se zdravljenje bolnikov preneha po 65. letu...:)))
User491894
31. 05. 2011 23.22
kozarnik 31.05.2011, 20:47 2 Rešitev je enostavna. Za 40 let dela vsi enako pokojnino. ********************** Se strinjam pod pogojem da je nominalni prispevek v času delovne dobe za vse enak. Zdaj nekdo lahko tudi 10x več odvaja od svoje plače pokojnino lahko pa ima nato samo 4xvečjo!!!!
User568749
31. 05. 2011 22.30
Kaj pa ni jasno unemu človeku v zeleni srajci , rad bi šel s 50 leti v pokoj pa imel veliko pokojnino. Zaradi takega razmišlanja pa je tako, ljudje ne bi nič delali denarja pa bi imeli veliko.
Alojz Železnik 1
31. 05. 2011 22.26
sdespoto 31.05.2011, 21:19: "nej prvo J.J vrne denar ki ga je porabil iz pokojninske blagajne ob samoosvojitvil za orožje,. pa BAvčar ma tut še nekaj za poravnat pol bo pa za 5 let mir" Če pa denar vrne še Milan&Zoran&orijatelji pa pokojninske reforme sploh ni treba. Kaj šele če bi jim zaplenili tajkunski denar.
User446261
31. 05. 2011 22.04
korintos, a potem predlagaš, da se penzije izplačuje do recimo 85. leta, potlej naj se pa vsak znajde kakor ve in zna?
User640983
31. 05. 2011 21.52
alterego Manj nas je, več ostane v vreči. Atija vprašaj.
User446261
31. 05. 2011 21.39
pa kdo v tej vladi zna matematiko!? kako naj bojo pokojnine po novem zakonu višje, pri tem pa naj bi pokojninska blagajna privarčevala nekaj sto miljonov letno??? razen tako, da se zmanjša število upokojencev!!! torej, dobili boste kao višjo penzijo, samo če vam jo rata dočakat...
LuckyBastardo
31. 05. 2011 21.19
nej prvo J.J vrne denar ki ga je porabil iz pokojninske blagajne ob samoosvojitvil za orožje,. pa BAvčar ma tut še nekaj za poravnat pol bo pa za 5 let mir
User714543
31. 05. 2011 21.10
A smo še vedno PROTI? Ja seveda smo PROTI ;) ...Po anketi sodeč bo v nedeljo 30% proti 70%
User487942
31. 05. 2011 21.10
Vlada oziroma minister za delo farba volivce z lažjo, da bodo po novem zakonu pokojnine višje kot po starem. To ne drži. Po novem zakonu bi tako zavarovanec, ki bi se upokojil pri 65 letih starosti in s 43 leti zavarovalne dobe, dobil pokojnino v višini 86% pokojninske osnove. Če pa se zavarovanec letos upokoji po starem zakonu (ZPIZ1) s 43 leti zavarovalne dobe, se mu pokojnina odmeri v višini 85,5%; poleg tega pa dobi še bonus zaradi upokojitve pri višji starosti, ki za dve leti odložitve upokojitve znaša še 6% odmerjene pokojnine. Njegova skupna pokojnina bi tako znašala več kot 91% pokojninske osnove. Ob tem je treba povedati, da se bo po novem zakonu bistveno poslabšal izračun pokojninske osnove, saj se bodo upoštevale plače iz daljšega obračunskega obdobja kot po sedanjem zakonu. Še bolj drastična je primerjava odmere pokojnin po starem in novem zakonu, če se zavarovanec upokoji s 40 leti zavarovalne dobe, kot dolgotrajno brezposelni delavec, kot invalid II. ali III. kategorije, ali je izgubil zaposlitev zaradi stečaja ali prisilne poravnave. V teh primerih ga bodo po novem zakonu zadeli hudi malusi, ki mu bodo vzeli do 18% pokojnine, po sedaj veljavnem zakonu pa nima nobenih odbitkov od pokojnine.