Lokalne volitve 2022

Kranjski župan o tujcih: Dobro organiziran način zaslužkov, ki ga država dopušča

Kranj, 12. 11. 2022 13.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 20 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
296

Problematika priseljevanja tujcev pesti več slovenskih mest, a kranjski župan Matjaž Rakovec je edini, ki se sooča z očitki, da si uvaža volivce, na kar naj bi nakazovala tudi njegova fotografija z albansko zastavo. "Gre za poskus politične diskreditacije," pojasnjuje ozadje zgodbe. Občine na priseljevanje nimamo vpliva, se pa soočamo s posledicami, opozarja. Zaradi nerazumevanja jezika je največ izzivov v šolstvu in zdravstvu, prihaja tudi do izkoriščanja našega socialnega sistema. "Zaradi ohlapne zakonodaje delavci z zahodnega Balkana pridejo k nam in od tu nadaljujejo pot v bolj razvite države. To je dobro organizirana zadeva, kjer gre verjetno za precejšnje zaslužke," pravi. Na državi pa je, da to prepreči.

Na dan 6. 11. 2022 je imelo po podatkih ministrstva za notranje zadeve na območju Mestne občine Kranj stalno prebivališče prijavljeno 51.030 slovenskih in 3914 tujih državljanov, začasnega pa 2690 slovenskih in 3774 tujih državljanov. Največ tujih državljanov prihaja s Kosova, sledijo državljani BiH, Severne Makedonije in Srbije. "Pojasnjujemo, da ima pri državljanih Republike Slovenije začasno prebivališče naravo dodatnega prebivališča, pri tujih državljanih pa je lahko to edini naslov ali naslov, ki se prijavlja k stalnemu prebivališču, odvisno od vrste pridobljenega dovoljenja, ki je podlaga za prijavo. V statistiki so štete izključno prijave začasnih prebivališč brez upoštevanja drugih pogojev," so zapisali na ministrstvu.

Upravna enota Kranj je leta 2017 državljanom Kosova in Albanije izdala 971 dovoljenj za prebivanje in delo, leto pozneje že 2067. Leta 2019 je bilo izdanih 2750 dovoljenj, v koronskem letu 2122 dovoljenj, lani pa 2691. In če so pred petimi leti prejeli 1734 vlog tujcev za začasno bivanje v Kranju (334 za stalno), je bilo teh lani kar 6227 (349 za stalno). Največ vlog je bilo oddanih s strani državljanov Kosova, sledijo BiH, Srbija in Severna Makedonija. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Nadzor nad izdanimi dovoljenji izvaja Policija, ki ugotovi, ali ima tujec z veljavni enotnim dovoljenjem za prebivanje in delo urejeno obvezno zdravstveno zavarovanje in prijavljen naslov v Republiki Sloveniji. V primeru kršitev Policija na Upravno enoto poda predlog za razveljavitev enotnega dovoljenja, so pojasnili na Upravni enoti Kranj.

O problematiki prekomernega priseljevanja tujcev v Kranj, ki se še najbolj kaže v šolstvu in zdravstvu, smo se pogovarjali s kranjskim županom Matjažem Rakovcem. Zakaj številke naraščajo? Kako se s temi izzivi sooča občina? Kaj lahko za integracijo tujcev naredi župan in zakaj nanj letijo očitki, da je za te težave kriv sam?

Kranjski župan Matjaž Rakovec poudarja, da je problematika priseljevanja tujcev prisotna v vseh mestih, kjer je potrebna delovna sila, a občine na to nimajo vpliva.
Kranjski župan Matjaž Rakovec poudarja, da je problematika priseljevanja tujcev prisotna v vseh mestih, kjer je potrebna delovna sila, a občine na to nimajo vpliva. FOTO: Damjan Žibert

Število izdanih dovoljenj tujim državljanom v Kranju iz leta v leto narašča. Zakaj jim je mesto tako privlačno?

Kranj ni edino mesto, ki se spopada s to problematiko. Pokojni župan Velenja Bojan Kontič je že pred leti napisal alarmantno pismo na vlado, da je treba na tem področju nekaj storiti, a se ni zgodilo nič. Letos je bil celjski župan Bojan Šrot deležen pripomb staršev slovenskih otrok, ker je ob začetku šolskega leta prvošolčke pozdravil v albanskem in ukrajinskem jeziku. Pri tem naj bi šlo, kolikor mi je znano, le za vljudnostno gesto otrokom, ki se soočajo z zahtevnim vključevanjem v našo družbo in okolje. 

Situacija je podobna predvsem v mestnih občinah, kjer je potreba po delovni sili velika. Sam dobivam prošnje s strani gradbenih in proizvodnih podjetij, kaj lahko naredimo za pohitritev postopkov, ker nujno potrebujejo delovno silo. Je pa res, da je velik transfer te delovne sile v Avstrijo in Nemčijo, kjer so boljši zaslužki. In ker imamo bolj ohlapno zakonodajo kot schengen, pridejo tukaj notri in s tem dovoljenjem nadaljujejo pot v bolj razvite države. Dejstvo je, da je vse to zelo dobro organizirano – od tega, kako pripeljejo tujce, do tega, kako vložijo postopke na upravni enoti, gredo na banko odpret račune, vse socialne transferje, Rdeči križ in Karitas, skratka dobro poznajo sistem. Tam, kjer so bolje organizirani, tja jih raje peljejo. Saj je vseeno, katera upravna enota izda dovoljenje. Ljudje niso nič krivi, oni pridejo za boljšim kruhom, je pa to vse organizirano in pri tem gre, si mislim, za kar precejšnje zaslužke.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Gre torej za sistemski problem, ki bi ga morala reševati država. Kaj pa predlagate kot občina, ki na lastni koži doživlja te težave?

Tako je. Naša država je s svojo zakonodajo postala izhodišče za marsikaterega delavca z zahodnega Balkana, ki išče življenje v boljši schengenski Evropi. Državna zakonodaja tako priseljevanje omogoča. Ko sem začel svoj mandat, sem ustanovil posebno komisijo, v katero smo vključili tiste, ki se ukvarjajo s tem na mestni občini, Policijo, davčno upravo, CSD, prostovoljce. Oblikovali smo 24 predlogov za izboljšanje zakonodaje, s katerimi bi omejili priseljevanje oseb iz t. i. tretjih držav in preprečili morebitne zlorabe pri prijavah bivališča in pridobivanju socialnih transferjev ter jih posredovali na vlado. S temi spremembami bi naslovili težave tako, kot je prav in pošteno do vseh vključenih strani – brez sovraštva do ljudi, ki izven svoje domovine iščejo boljše priložnosti za življenje, a neizprosno do tistih, ki te ljudi izkoriščajo, in tistih, ki namerno izkoriščajo naš sistem. Na Mestni občini Kranj opozarjamo na to problematiko, saj moramo občine delovati skladno z zakonodajo, ki je ne sprejemamo mi. Na priseljevanje nimamo vpliva, se pa soočamo s posledicami.

S kakšnimi posledicami konkretno?

Veliko izzivov je na področju šolstva, predvsem zaradi neznanja slovenskega jezika in nepoznavanja kulture, s katero živimo v Sloveniji ali zahodni Evropi. Dokler je bil v razredu samo en ali dva slovensko negovoreča otroka, je šla zadeva lepo skozi, zdaj pa se dogaja, da je v razredu več kot polovica tuje govorečih otrok. Vemo, kakšni so otroci, motijo pouk, ker ne poznajo naših navad, govorijo v drugem jeziku, motijo ostale, ki želijo poslušati ... Zato smo predlagali, da bi imeli za učenje slovenskega jezika in spoznavanje kulture posebne enoletne pripravljalnice. Da bi otroci torej normalno hodili v šolo in obiskovali predmete, kjer ne potrebujejo toliko slovenskega jezika, na primer matematiko, likovno in športno vzgojo, za vse ostalo pa bi hodili na pripravljalnice. Torej ne, da jih vzamemo ven iz šole, ampak jih počasi integriramo. Ravno prejšnji teden sem o tem pisal predsedniku vlade, ki je moje pismo posredoval ministru za šolstvo. Že v prejšnji vladi smo se velikokrat sestali na to temo, a ministrica žal nikoli ni prišla. Zdaj torej čakam na poziv ministra, da pridemo predstaviti to idejo. Prosil bom še ostale kolege, da se dobimo in pripravimo za naslednje leto. Imamo kolektiv ravnateljev, moja ekipa se vsak mesec dobiva z njimi in to je glavna problematika, ki jo izpostavljajo.

Velik problem nastaja tudi pri obisku zdravnika. Na eni strani imamo zdravnika, ki mora vedeti vse simptome, na drugi pa ženske, ki so večinoma doma in ne govorijo slovensko. Zgodi se, da otroci prevajajo to, kar znajo. Ko sem govoril z odgovornimi na ministrstvu za zdravje, sem izvedel, da gre za vsesplošni problem zdravstva teh priseljencev, ki postaja tudi veliko breme za slovenski proračun. Primer izigravanja sistema je, ko jih kot pridružene člane družine z dragimi posegi in zdravili zdravijo v Sloveniji. Ta naša ohlapna zakonodaja se vidi že tukaj. Tega, da bi obstajala možnost združitve družine in delavcev brez znanja osnov slovenskega jezika, v Evropi ni. Če bi sledili našim predlogom, bi imeli v dveh letih zadevo urejeno tako, kot je na Zahodu. Saj s predlogi nismo odkrivali Amerike, samo praksi od drugod smo sledili.

Kako pa v zdravstvu in šolstvu zdaj rešujejo težave, ki se pojavljajo?

Bolj ali manj so prepuščeni samim sebi, imajo nekaj prostovoljcev, ki učijo otroke slovenskega jezika. Ljudska univerza Kranj je na Gorenjskem izvedla tečaj za učenje slovenskega jezika, predvsem žensk, ki večinoma ostajajo doma. Z neukim ali neslovensko govorečim delavcem je lažje manipulirati. Takoj, ko se naučiš jezika, greš v trgovino, k zdravniku, v knjižnico, se igrat z otroki ... Stvar ni več pod nadzorom nekoga, ki vse to ureja. In to je dobro organiziran sistem – pripeljejo jih sem, odpeljejo naprej v Nemčijo, pri tem si ne smemo zatiskati oči. Tukaj mora država narediti svoje in potem tudi mi na občinah ne bomo imeli takih težav.

"Komunikacija z albansko govorečimi pacienti v ZD Kranj – zaradi nepoznavanja jezika – je dolgoletna težava, kjer se morajo zdravniki vsakokrat znajti dobesedno vsak po svoje. Prevajalcev nimamo, za to ni predvidenih sredstev, izjema je bil časovno omejen evropski program ob uvajanju centrov za preventivo, ki je pred leti omogočil začasno zaposlitev prevajalcev. Zagato največkrat rešimo tako, da pacienti pokličejo po telefonu nekoga, ki njim in nam prevaja, to so znanci ali sorodniki pacientov. Sem in tja paciente v Kranju pri obisku zdravnika spremlja t. i. kulturna mediatorka, oseba, ki govori albanski jezik. Tak dogovor morajo izpeljati v lastni režiji. Sistemska rešitev bi lahko bil brezplačen tečaj z osnovami slovenskega jezika, vezan na prijavo bivališča ali socialno pomoč." 
- odgovor ZD Kranj glede težav, s katerimi se soočajo 

Do kakšnih anomalij, kršitev in izigravanja sistema pa še prihaja po vaših podatkih?

Pojasnil vam bom, zakaj smo sploh oblikovali omenjeno komisijo. Name se je obrnila prijateljica, ki je skrbela za gospoda, ki je zdaj že umrl. Ni mogel iti v dom, ker je imel še eno stanovanje. Ko je ona prišla tja, je ugotovila, da albanske družine, ki bi morala tam živeti, sploh ni več tam, saj se je že preselila v Nemčijo, še vedno pa so tukaj prejemali socialne transferje. Ali pa, da je na enem naslovu v posamičnem stanovanju prijavljeno nenavadno število ljudi. Točno se ve, da se na določeno število kvadratnih metrov lahko prijavi samo določeno število ljudi. Naš mestni svetnik je imel na 100 kvadratih prijavljenih 39 ljudi. Kar nekaj se jih ukvarja z oddajanjem hiš in stanovanj Albancem in Kosovcem. Od najemnin pobirajo neobdavčen denar. Država bi tukaj lahko pobrala lepe davke. Ne vem, zakaj ne bi rekli "39 jih imaš notri, za vsakega plačaj toliko in toliko na mesec". Rešeno. To so anomalije, ki jih država ne želi sprejeti. Morala bi ne le zaostriti pogoje, pač pa ravnati tako kot zahodna Evropa. Pri nas pa na koncu ugotoviš, da vsi vse vedo, CSD ve, Furs ve, da nekdo ne plačuje davkov, zapre podjetje in odpre naslednjega, pa nihče nič ne naredi. To je izigravanje našega sistema.

"Policija se z različnimi oblikami policijskega dela in svojim vsakodnevnim opravljanjem policijskih nalog v skupnosti trudi zagotavljati čim večjo stopnjo varnosti vseh prebivalcev. Prekrški ali kazniva dejanja z elementi nasilja niso v porastu, prav tako pri teh dejanjih ne izstopajo tuji državljani. Se pa povečuje problematika glede zakonitosti bivanja tujih državljanov in s tem povezanimi zlorabami. Z ničelno toleranco obravnavamo vse zaznane kršitve. Pri reševanju tovrstne problematike sodelujemo tudi z drugimi pristojnimi organi." 
- odgovor PU Kranj

Priseljevanje tujcev res ni težava samo v Kranju, pa vendar ste vi edini župan, ki se soočate z očitki, da si na tak način uvažate volivce.

Že nekaj let sem tarča obtožb in komentarjev za dejanja, o katerih sploh ne morem odločati kot župan. Predvsem zato, ker določeni populisti namenoma širijo miselnost, da naj bi na občini izdajali dovoljenja za bivanje tujcem. Seveda to ni in ne more biti res, saj ne občina in ne župan nimamo pooblastil za to. To je v pristojnosti upravnih enot, ki sodijo neposredno pod ministrstva, torej pod državo. A ker se Mestna občina Kranj nahaja v isti stavbi kot UE Kranj, ljudje pa pred vhodom vidijo tuje državljane, ki čakajo v vrsti, zmotno mislijo, da čakajo za občino. To izkoriščajo prej omenjeni populisti za napade proti meni. To je manipulacija.

Ste se zato pred kratkim odločili, da glavni vhod občine prestavite drugam?

Obiskov na Mestni občini Kranj je zelo malo, ampak obiskovalci so morali čakati v vrsti skupaj z ostalimi, ki so potrebovali storitve upravne enote – od pridobivanja osebnih izkaznic, vozniških dovoljenj, potnih listov, delovnih dovoljenj in dovoljenj za začasno bivališče tujcev. Dejansko je bila vsak dan pred vhodom velika gneča, zato smo se odločili za ločen vhod. Drži pa tudi, da so se pojavljale govorice, da sva jaz kot župan in Mestna občina Kranj tista, ki uvažava te tujce. Mislim, da smo ob danih možnostih naredili maksimum. Še vedno bi raje videl, da imamo mi glavni vhod, ampak glede na to, da je stavba spomeniško zaščitena, se drugače pač ne da.

Obstaja pa tudi fotografija, na kateri ste slikani z albansko zastavo. Pojasnite nam, prosim, ozadje te zgodbe.

Z zastavo sem bil res slikan, a ne tako, kot so fotografijo potem izrezali in zlorabili "neznani kolegi" tik pred drugim krogom županskih volitev leta 2018. Oktobra 2018 sem bil povabljen na srečanje predstavnikov albanske skupnosti. Udeležil sem se ga tako kot drugih srečanj narodnostnih skupnosti – makedonske, srbske in črnogorske skupnosti. Naivno ali politično zeleno sem verjel, da vsi v Kranju podpirajo napore za večjo integracijo tukaj živečih in uporabo slovenskega jezika v dnevnem življenju. Srečanje so začeli s slovensko himno, potem še s svojo, bilo je tudi veliko slovenske glasbe. Vsako mizo je krasil šopek slovenskih zastav, ki so bile poleg albanske in makedonske zastave razobešene po dvorani. Na izvorni fotografiji so slovenske zastave vidne. To je ušlo ven dva dneva pred volitvami povsem namensko. Mislim, da je šel tja tudi kakšen moj protikandidat, pa to nikjer ni ostalo zabeleženo. Še letos sem se slikal s črnogorsko zastavo, pa tega nihče ne objavlja. Moji politični nasprotniki so to izkoristili za namene političnega diskreditiranja. Jaz sem bil takrat nov v politiki, ampak tudi danes bi lahko šel, nimam težav s tem. Ljudje niso naivni, pojasnil sem in tega več ne spremljam, ker se mi zdi škoda časa.

Tudi, ko smo v času koronavirusa izdali obvestilo o zaprtju šol v albanskem jeziku, so me nekateri na polno napadli. A kaj se je zgodilo? Bil je ponedeljek, albanski otroci pa so še vse do srede prihajali v šolo, ker doma niso znali povedati, zakaj nimajo šole. Ideja ravnateljev je bila, naj to uradno  napišemo v albanskem jeziku in damo otrokom, naj nesejo domov, kar smo tudi storili. Peščica ljudi pač to izkoristi. 

Kranj je mesto Kranjčanov in Kranjčank ter vseh, ki pridejo sem in spoštujejo predpise ter zakone. Država je tista, ki nam vsem sprejema zakonodajo – tudi pravila o priseljevanju – mi nimamo nič s tem. Naša naloga je, da te ljudi čim bolj integriramo in tam, kjer vidimo probleme – v šolstvu in zdravstvu – igramo proaktivno vlogo. Če se z njimi ne bomo pogovarjali in ukvarjali, se ne bodo nikoli integrirali. Sam nimam nič proti nobenemu tujcu, veliko potujem po svetu in vidim, kako so drugi narodi odprti. Na nas je, da ustavimo manipulacije, ki se dogajajo tem ljudem in jim pomagamo vključiti se v delovno okolje. Dejstvo je, da se cela zahodna Evropa sooča s pomanjkanjem strokovnega, manj kvalificiranega kadra in drugače kot z uvozom tuje delovne sile ne bo šlo. Kot vedno pa so problem zlorabe naših, mnogokrat luknjastih zakonov. Občina in jaz osebno na to opozarjamo, smo opozarjali in bomo opozarjali.

Matjaž Rakovec pravi, da je svoj program nastavil na osem let, torej na dva mandata, in je prepričan, da bo v naslednjem mandatu nadaljeval delo, ki ga je začel.
Matjaž Rakovec pravi, da je svoj program nastavil na osem let, torej na dva mandata, in je prepričan, da bo v naslednjem mandatu nadaljeval delo, ki ga je začel. FOTO: Damjan Žibert

Državi ste predlagali spremembo zakonodaje in novela zakona o tujcih je bila lani sprejeta. Menite, da bo zdaj drugače?

Nekaj naših predlogov je bilo sprejetih, nekaj ne. Dopolnitve zakona o prijavi prebivališča so usmerjene predvsem v reševanje problematike prijav t. i. fiktivnih prebivališč posameznikov. Zakon o tujcih pa prinaša bolj zaostrene pogoje bivanja za tujce, saj uvaja dvoletno bivanje tujca v RS za združitev družine in ne več eno leto, zahteva znanja slovenskega jezika za polnoletne družinske člane na vstopni ravni in znanje slovenskega jezika za tujce (A1), ki v Sloveniji prebivajo dlje časa (A2), uvaja tudi spremenjen način dokazovanja prejemanja potrebnih sredstev za preživljanje. Verjamem, da smo s temi spremembami naredili korak naprej, predvsem kar se tiče učenja slovenskega jezika in pridružitve družine, še vedno pa to ni dovolj in bomo še naprej pritiskali na državo. Druga stvar je nadzor. Če ne bodo organi, kot so CSD, Furs in Policija, izvajali nadzora nad tem, potem ne bo nič drugače. Ker so vsi ostali v bistvu že korak naprej. 

Zadeve želimo urediti tudi zato, ker potrebujemo delovno silo. V Kranju je predvsem Iskra, ki nujno potrebuje delavce in brez tujih delavcev ne bo šlo, to je dejstvo. To področje pa je treba urediti tudi zato, ker je med priseljenci veliko takšnih, ki želijo pošteno prispevati v našo družbo, se prilagajajo, a ravno izkoriščanje socialnih transferjev in neprilagoditev njihovih rojakov mečejo slabo luč na vse.

Ministrstvo za notranje zadeve je v lanskem letu opravilo nadzor nad izvrševanjem upravnih nalog na Upravni enoti Kranj na področju upravnih zadev tujcev. Ugotovili so, da UE Kranj v nekaterih postopkih izdaje in podaljšanja dovoljenja za začasno prebivanje zaradi združitve družine ni popolno ugotovila dejanskega stanja v zvezi z izpolnjevanjem pogoja zadostnih sredstev za preživljanje, med drugim je v nekaterih postopkih izdaje in podaljšanja dovoljenja za začasno prebivanje zaradi združitve družine polnoletnim neporočenim otrokom in staršem tujca, državljana Republike Kosovo, nepopolno in pomanjkljivo ugotavljala dejansko stanje glede tega, ali tujec po Zakonu o tujcih šteje za družinskega člana (pri ugotavljanju obstoja dolžnosti preživljanja). UE Kranj je bil dan napotek, da v prihodnje pri vodenju in odločanju v upravnih postopkih s področja upravnih zadev tujcev upošteva ugotovitve in predloge MNZ.

Dotakniva se še drugih aktualnih tem. Podiranje samskega doma v Stražišču, nova parkirišča na Planini, glasbena šola, podjetniški inkubator Kovačnica ... Veliko stvari se realizira tik pred volitvami. Zakaj župani tako radi režete trakove ob koncih mandatov?

Razlog je predvsem v dolgih birokratskih postopkih, ki vsebujejo številne faze od ideje do izvedbe nekega projekta. Ti pa se lahko še dodatno zavlečejo zaradi nepredvidljivih okoliščin, kot sta bili pandemija in draginja zaradi vojne v Ukrajini. Tukaj kot primer rad omenim dom za starejše na Zlatem polju. Imamo svoje zemljišče in odločili smo se, da naredimo javni dom, ne dom s koncesijo. Mineva četrto leto in smo pred tem, da dobimo gradbeno dovoljenje. Dve leti potrebuješ za spremembo OPN, potem je arhitekturni natečaj, ki vzame šest do devet mesecev, pridobivanje celotne dokumentacije 26 sodajalcev, potem čakaš 90 dni še na gradbeno dovoljenje, če so vmes še kakšne dopolnitve, se zavleče in kar naenkrat si na štirih letih. Pri udrti strehi na telovadnici OŠ Franceta Prešerna je na primer potrebna samo sanacija, ampak imamo ZVKD, z arhitektom moramo govoriti, a je ta že zelo v letih in se pogovarjamo s sorodniki, ker ne dovoli določenih stvari, mi bi na primer gor dali sončne panele ... Skratka ogromno je nekih stvari in zagotovo bo trajalo najmanj eno leto, da se bodo otroci lahko vrnili. Smo pa določene zadeve tudi res hitro naredili – ko se je Pošta odločila, da gre ven iz Kranja, sem dobil idejo za inkubator, s katerim bi v mesto spet potegnili ljudi. Relativno hitro smo dobili evropska sredstva in že imamo obnovljen objekt, v katerem bo delo dobilo okrog 100 mladih. Tudi glasbeno šolo smo hitro razširili, izvedli razpis in dobili evropska sredstva. Ni pa bilo čisto vse končano pred volitvami – prenovljeno OŠ Janeza Puharja smo odprli lani, vrtec v Bitnjah smo podrli in naredili novega ter ga odprli spomladi. Če ste opazili, pa nimamo veliko asfaltiranj v Kranju. Vse delamo načrtno in na osem let. 

Smo v izteku volilne kampanje. Vaš protikandidat Zoran Stevanović vam očita, da ga posnemate in ste pasiven župan, pod katerim mesto stagnira. Kako to komentirate? 

Očitek, da se v Kranju ni naredilo nič, je preprosto smešen. Dve novi šoli, ena osnovna, ena glasbena, nov vrtec, telovadnica, 31 kilometrov asfaltiranih mest, projekt kanalizacijskega in vodovodnega omrežja Gorki, sprejet OPPN za Hrastje, več kot 300 novih javnih parkirnih mest, povečanje kolesarskih površin za več kot 300 odstotkov, reflektorji na stadionu, nov tartan ... 70 milijonov evrov smo porabili v štirih letih, kar je rekord katerega koli mandata, verjetno jih nisem jaz pospravil v žep, nekje morajo biti! Dejanja govorijo zase in zanikajo te njegove trditve. Smešno izpade nekdo, ki temu reče pasivnost. 

Glede posnemanja pa ... To je pač politika! (smeh) Mislim, da smo z delom dokazali, da imamo svoje ideje, jaz bi še celo rekel, da je on s svojim programom kopiral našega. Kdor ima dobro idejo, lahko pride sem, ne bomo pa jemali idej drugim. Je pa res, da so si ideje bolj ali manj podobne. Participativni proračun je bil v mojem programu in smo ga tudi izpeljali, zdaj pa si vsi drugi lastijo zasluge, češ da je ideja o tem obstajala že leta 2010. Ideje so res bile, vprašanje pa je realizacija. Svoj program sem nastavil na osem let (dva mandata), prva štiri so uspešno mimo. Program smo letos še nekoliko dopolnili na podlagi novih izkušenj in ga bomo v korist vseh občanov in občank uresničili v naslednjem mandatu.

Če torej na volitvah dobite nov štiriletni mandat, kaj vse bo Kranj še pridobil?

Uf, marsikaj! Če začnem z vrtci, ki so meni ključnega pomena: Podrli bomo trioddelčni vrtec Sonček in naredili novega sedemoddelčnega. Imamo gradbeno dovoljenje za dodatne oddelke na OŠ Helen Puhar, čakamo gradbeno dovoljenje za razširitev podružnične šole in vrtca na Kokrici. Na Trsteniku se moramo v tem mandatu dogovoriti za nov vrtec, ker imajo res nemogoče razmere. Od velikih projektov je tukaj nov zdravstveni dom Severna vrata, drugo leto bomo začeli delati in do leta 2024 dokončali satelitski urgentni center. Računam, da do konca leta dobimo gradbeno dovoljenje za Dom upokojencev s 150 posteljami, ki bo po 15 ali 20 letih prvi javni dom v Sloveniji. Odprli bomo dom za dnevno varstvo starejših na Planini za približno 30 oseb. Pa Savski most in gradnja naselja ob Savi, kjer bo stanovanjski sklad v naslednjih letih naredil 245 neprofitnih stanovanj. Narediti moramo nov dvosmerni most čez Planiko s pločnikom in kolesarsko stezo.  

Na zasebnem področju sem prepričan, da bomo v naslednjem mandatu v Kranju dobili tisoč novih stanovanj. Kar nekaj zasebnih investitorjev smo opogumili, na primer Iskro Emeco in bivše Gorenjske mlekarne, kjer bo 385 stanovanj in 220 na mestu, kjer se zavije v Struževo. Pred dvema tednoma je investitor začel podirati samski dom v Stražišču, kjer bo 66 stanovanj. Odprt je še projekt Mlaka west Udinboršt – gre za 11 hektarjev veliko zemljišče, razgovori se vodijo tudi za področje bivšega Tekstilindusa. Zelo veliko je namreč povpraševanja, predvsem se želijo k nam preseliti ljudje iz Ljubljane, saj so cene bolj ugodne, pa še sonca in narave imamo več. Do konca mojega naslednjega mandata se bomo približali številki 60.000 prebivalcev, kar pa za seboj potegne velike izzive – predvsem potrebo po novih šolah in vrtcih.

Velik projekt bo poslovna cona Hrastje na 18 hektarjih, za kar smo letos sprejeli OPPN – tam naj bi bila manjša domača visokotehnološka podjetja – in pa gradnja kanalizacijskega omrežja (Čirče, Hrastje, Besnica, Golnik, Stražišče). Od leta 1991 nihče ni pregledoval mostov v Kranju in nekateri so res v slabem stanju, mi smo naročili preglede in tega se bomo morali lotiti čim prej. Želeli bi narediti tudi stanovanjski sklad, da bi lahko odkupovali stare stavbe, jih obnovili in v center naselili mlade. 

Nujno potrebujemo novo hokejsko dvorano, ker imamo že 15 let začasno. V naslednjem mandatu tako računam vsaj na gradbeno dovoljenje. Pa pokrito tekališče, vadbeno dvorano, ideja je, da naredimo na Zlatem polju večnamensko plezalno dvorano, moja želja pa, da tukaj organiziramo svetovno prvenstvo v plezanju. Želimo športno mesto, ki ga lahko sestavljamo kot lego kocke. Pa koncertna dvorana! Sramota je, da v Kranju nimamo kulturno-prireditvene dvorane. Meni je najbolj pri srcu velikost Kina Šiška, torej 600 sedišč oz. 900 stojišč. 

Pa centralni potniški terminal z glavno avtobusno postajo na železniški postaji. Če bo vlada leta 2024 res začela delati drugi tir do Jesenic, bo razcvet železniške povezave Kranj-Ljubljana pomembno vplival na to, da bo v Kranju še več ljudi. Na železniški postaji bomo umaknili en industrijski tir, da pridobimo možnost za avtobusno postajo. Zame so bistveni frekvenca in postajališča. Kupili smo osem električnih avtobusov in bistveno je, da stalno vozijo. Rad bi, da avtobusno postajo pustimo spodaj in ves tranzitni promet, tako medkrajevni kot medregionalni, poteka po obvoznici, da ne gre več mimo gimnazije. Imamo srečo, da se v tem času ni zgodila kakšna nesreča pri prečkanju ceste. 

V načrtu je tudi nadaljevanje digitalizacije s pametnimi mestnimi karticami – tak sistem ima samo še Stockholm – kreditna oz. debetna kartica bi lahko bila tudi mestna kartica, na primer za knjižnico ali bazen. Pridobili bi jo samo občani Kranja, obiskovalci pa bi dobili kartico "Visitor", ki bi imela tudi višje cene. 

Kaj pa, če se z županskega stolčka poslavljate? Kakšen Kranj puščate za seboj, kakšen pečat ste dali temu mestu?

Z mojim prihodom je bila v mestnem svetu vzpostavljena kultura sodelovanja. Nisem imel koalicije, ampak veliko odprtih dogovarjanj. Glede proračuna, ki smo ga sprejemali v 2022/2023, so se oglasili predstavniki vseh skupin v mestnem svetu razen Resnice in smo šli čez projekte, ki so jih zanimali. Potem je bilo to sprejeto v prvem in drugem branju brez problema in z le manjšimi popravki. Kolegi svetniki in svetnice mi priznavajo, da smo uvedli kulturni dialog, sodelovanje.

Potem pa je tukaj še uvrstitev Kranja med 100 podnebno nevtralnih mest. Na eni strani imamo v izvajanju veliko odprtih projektov, ampak vsak bo moral iti čez sito podnebne nevtralnosti. Zdi se mi, da spreminjamo kulturo razmišljanja v samem mestu. Da je res nujno, da postanemo trajnostno naravnani, zeleni, da pazimo na to našo okolico in kraj, kjer živimo. To je ključna stvar. 

Na volitvah imate pet protikandidatov. Vam je kdo od njih še posebej trn v peti ali sprejemate vse enakovredno? Se koga bojite?

Ne bojim se nikogar. Vse jemljem resno, ker jih moram, saj ima vsak za seboj nek program in svoje privržence. Sem odprt človek, v prejšnji kampanji sva zelo dobro sodelovala z g. Bajcem, ki je bil zelo korekten in je še vedno, sicer pa se z ostalimi kandidati ne ukvarjam. Spoštujem že to, da nekdo kandidira za župana, ker moraš imeti za to malo samozavesti in pričakovati, da se bo o tebi govorilo tudi kaj grdega, ampak moja politika in politika moje ekipe je, da ne komentiramo drugih, pač pa imamo jasen cilj, da ustvarjamo za boljši Kranj.

Se boste vrnili v gospodarstvo, če ne boste ponovno izvoljeni? Kakšne imate načrte za naprej?

Ne razmišljam o tem. Prepričan sem vase, da bi lahko delal na katerem koli področju, to sem tudi že dokazal. O tem, kaj bo, če ne bo, bom razmišljal potem. Mislim pa, da bodo Kranjčani prepoznali dodano vrednost teh štirih let in bom dobil še en mandat.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (296)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ska1
14. 11. 2022 09.54
-1
slovenija 2040: slovenščina samo še spomin?
tojeto65
13. 11. 2022 18.10
+1
Krivi tudi slovenski delodajalci, ki zelijo poceni delovno silo, da njim cim vec ostane. Ti delodajalci pritiskajo na vlado, da naj pomaga, da ni delovne sile itd. Halo, zakaj vam bi vlada pomagala, to morate sami urediti in sami najti delavce!!! In vi z vasim denarjem zgraditi za svoje delavce stanovanja, ne pa mi davkoplacevalci. Pokvarjeni do obisti, samo da ostane cim vec v njihovih zepih. V stari Jugoslaviji fabrikantje sami gradili bloje za svoje delavce. Primer v Mariborju Hutterjev blok.
tojeto65
13. 11. 2022 17.53
+2
S temi kebabi in pekarnami unicujejo slovenske gostince, vi pa nosite njim svoj denar, da potem kopujejo tu hise in potem notri nabasejo svoje delavce. Tako se bodo tudi Slovenci kmalu obrisali pod nosom za najemnine, saj jih bodo naseljevali v svoja stanovanja. Da o tem, da grupe mladih in starih Kosovarjev zasedejo lokale in potem po cele ure sedijo tam ob eni kavi on zasedajo mesta, da o tem, da gostinci izgubljajo se slovenske goste, saj tja noce nihce vec zahajati. Kje si drzava, da naredis red. Bomo Slovenci prenehali placevati davke, pa bo red.
tojeto65
13. 11. 2022 17.32
+2
Pa se veselo kupujete bureke in kebabe, oni pa sluzijo na vas racun in zdaj kupujejo tu ze hise.
tojeto65
13. 11. 2022 17.31
+1
Konec z vami, saj vas Kosovarji ze prehiteli. Zdaj kupujejo ze hise in posestva, v hiso pa svoje ljudi, delavce z druzinami in vsi na sociali.
tojeto65
13. 11. 2022 17.27
+2
Ta slovenski narod je tako pokvarjen in izprijen, da bi se lastno mater prodali. Vse to njihova zasluga. Drzava pa nic, se davkov ne zna pobrati od vseh teh goljufov, ki se davka od najemnin ne placujejo. Videla na lastne oci najemno pogodbo Kosovarja za 10 eur na mesec!!!, na UE Logatec pa sla prijava gladko skozi. Fuj.
darinka darinka
13. 11. 2022 14.00
+0
Zakaj to dovoljujemo!!! Mi bedaki delamo, da lahko priseljenci dobijo vse možne transferje. Kje je kdo ki bi to ustavil. Če pridejo sem, je prva stvar da gredo delat in se naučijo jezika. Amen!!!
krakorosica
12. 11. 2022 19.58
+7
Tudi jaz se ne počutim več dobro, ko se sprehodim proti mestu, ne slišim več slovenske besede. Žalostno.
MihaGliha
13. 11. 2022 12.06
+4
Pojdi v Avstrijo tam je polno Slovencev ki so se odselili iz Slo zaradi bolsega zivljenja v Avstriji ..... jezika pa se ne govorijo .....enaka zadeva sam mi jo ne vidimo
MihaGliha
13. 11. 2022 12.07
+6
Imas pa prav je motece mi ni da bi se vsedel v mestu obkrozen z Kosovarji
MihaGliha
13. 11. 2022 12.10
+8
Pa vsak ki trdi da to ni enako naj se pogovori z avstrici .... delam v avstriji vem kaj dozivljamo kako nas gledajo pa jaz govorim nemsko sicer mogoce ne 1000% pravilno ampak NAS NE MARAJO in se sodeloci nocejo druziti z nami imate 30 000 zgodb kolikor nas dela v Avstriji
darinka darinka
13. 11. 2022 14.01
-3
Avstrija naj to reši....mi imamo težave v slo
MihaGliha
14. 11. 2022 15.38
+3
darinka naj slo reši naš problem in pridemo nazaj delati v domovino ob tem bo avtomatično manj dela za tujce, in darinka ravno največ je Kranjčanov in Tržičanov tu v Klagenfurtu
KVAJSTABO
16. 01. 2023 16.45
+2
Na pol ovca
12. 11. 2022 19.57
+17
JAVNA TAJNA je da ko delavec pride z juga dobi od svojga šefa, tudi iz juga uradno visoko plačo (70% jo dvigne in takoj vrne šefu !!) ki po 6 mesecih omogoča uvoz cele družine, ko je družina tukaj s papirji, delavec čudežno izgubi to plačo in dobi minimalca, ker je družina s papirji že tukaj, gredo lepo na socialo in vlečejo vse kar je možno...torej delavec dela za minimalca, dobi pa za ženo in 2-3 otroke koliko od Slovenije neto, da ne govorim o brutu torej malica/kosilo v šoli, zdravstvo., doplačilo za stanovanje..? Izvedljivo SAMO v hlapčestanu kot je Slo.
Na pol ovca
12. 11. 2022 19.58
+5
Mimogrede naslednja cvetka, ki sicer ne stane zaenkrat slo nič vsaj direktno ne, toliko da vam bo jasno kaj se dogaja, torej financer LJ džamije Katar&Emirati donirajo preko načeloma bank v Bih vsaki ženski v Slo, ki nosi ustrezno oblačilo, rento v višini 400 Eur/mes
štrekeljc
12. 11. 2022 20.11
-2
Popravi si vzdevek. Nisi ovca samo na pol!
Na pol ovca
12. 11. 2022 20.13
+3
Peče resnica ? kaj si domorodni opranec al eden od tistih, ki se je prepoznal v napisanem?
Marica Vsepovsod
13. 11. 2022 09.59
+2
Na pol ovca, res je in to se prakticira že približno 10 let, če ne več. Vse kar si napisal. Poleg tega kar je že župan navedel, abnormalne prijave na enem prebivališču, kjer je tudi v večini že lastnik albanske narodnosti kar so se seveda že prej naučili od slovencev ki so enako počeli, brez, da bi bil davek plačan. Tudi če plača davek, toliko od prijavljenih lahko pokasira, da lahko kupi novo nepremičnino brez kredita ali s kreditom in ima od najemnine pokrit obrok. Če bo obrok vecji od tega da bi še kaj v žep spravil, po pa se par oseb prijavil. Ja in tako to gre naprej. Uveljavljajo zakonske anomalije in pritiskajo s svojim urivanjem njihove kulture. In to vse na račun birokracije, ki je sama sebi v napoto in pasivnosti tistih, ki kandidirajo ni vazno kam od predsednika pa na nizje.
darinka darinka
13. 11. 2022 14.03
-1
kdobivedu1
12. 11. 2022 19.54
+3
Kranj je kosovska republika!
kdobivedu1
12. 11. 2022 19.51
+15
Naučijo se naj tekoče slovenščine. Postavi se vsakemu rok, da se nauči, če ne sterat iz države!!!
darinka darinka
13. 11. 2022 14.04
-2
Bravo. Tako bi moralo bit. Sam kamorkoli prideš je že kdo od dol...
2mt8
12. 11. 2022 19.41
+12
Sorosu je priseljevanje v Slovenijo zelo všeč.
Luka Zeleznik
12. 11. 2022 19.30
+14
Laž za lažjo! Kranj skoraj nima več industrije! graadbene firme zidajo stanovanjske hiše za priseljence. Torj zidajo zase!In ko je rekel koliko je slovenskih državljanov je pozabil povedati da so to v resnici tujci ki so jim kriminalni izdajalci z imenom politiki dali državljanstvo in jih izenačili z nami Slovenci! Slovencev je v Kranju zelo malo!!! Inšeparkirišča: Na Planini jih kronično primankuje! rešiev bi bila da se na sedanjih parkitiščih med bloki naredijo "montažne" parkirne hiše!!! A Kern neebi smel sodelovati v tem,ker je prevarant!!!!!! Kaj je naredil z garažno hišo na Gogalovi in kako hudo povečuje cene na parkiriščih,ki jih je "VZELv last"!!!!! Torej je vse skupaj velika laž za dosego glasov!!!!!
Marica Vsepovsod
13. 11. 2022 10.06
+1
Bravo, Kern je prevarant na kvadrat. No poglejte kako in od koga se naučijo priseljenci tako kot sem v prejšnem komentarju omenila gkede prijav. Poglejte samo kaj ima Kern v registraciji podjetja. Nepremicnine in vse povezano z neoremičninam ter lepo sodeluje s sodišci na gorenjskem
Marica Vsepovsod
13. 11. 2022 10.12
+1
A ja se to, če sam ne ve kako okoli koga prenest, pa plača odvetnika, ki pozna vse luknje v zakonu in vsi so ena mreza financnih lopovov.
Pravica.
12. 11. 2022 19.05
+26
Problem je, da se otroci priseljencev ne učijo slovenskega jezika. Mnogi, ki so prisli v Slovenijo še v času Jugoslavije, v šolah niso rabili prevajalcev. V večini Albanci NOČEJO govoriti in se naučiti, tudi otroci v šolah ne, ne razumeš jih pa čusto nič. V eno stanovanje jih prihaja ogromno, prijavljenih je manj. Tako je v Kranju. In naj kandidati ne nakladajo, kako plačujejo pošteno komunalo...Otroci pred vstopom v šolo naj obvezno tečaj naredijo. Oni bodo imeli prevajalce, od Slovencev se pa na delovnih mestih pričakuje znanje tujih jezikov, naj se oni vsaj enega naučijo, in sicer jezika države, kjer prebivajo.
Gutenberg
12. 11. 2022 19.53
+7
Včasih smo šli radi v Kranj, mal se sprehodit po centru, kakšna kavica, otroc sladoled, malo po tistih posebnih štacunah. Zdaj pa ne. Slišiš samo še čif-čaf, nobene slovenščine. Še v trgovinah so se zdaj te trgovke namnožile; raje se zapeljem tja, kjer se lahko še po domače zmenim ...
za naše
12. 11. 2022 20.09
+5
Gutenberg.. ravno to je naš hlapčevski problem , ko se začnejo tujci na naši zemlji grupirat, se mi tiho pohlevno umaknemo . Če se pa slučajno oglasiš , te pa lastni kekci popljuvajo z raznimi fašisti ,nacisti ,janšisti! Bog nam pomagaj ,ker lastni narod nam ne bo.
KVAJSTABO
16. 01. 2023 16.55
+1
Največji problem za državne jasli je ta, da tujec pripelje velikoštevilno družino in kot je že napisano, vse koristi.... doklade, zastonj hrana, zastonj zdravljenje... ama ni, da ni!!!
KVAJSTABO
16. 01. 2023 16.56
+1
Sami izračunajte koliko doklad dobi za 5 ali več otrok.
oježeš
12. 11. 2022 19.01
+12
Sam sem prepričan, da so ali krivci na podkupljeni na UE v Kranju. Imajo računalnike, ki jim v hipu pokaže koliko je nastanjenih oziroma prijavljenih ljudi v eni hiši. In nemogoče je, da bi jih bilo 50 ali 100 pa nihče tega ne opazi. Torej se prijavljajo s pomočjo zaposlenih v EU. Ti pa so prepričani, da jih nihče ne bo kontroliral, seveda je po sredi podkupnina. In sto ljudi prijavljenih v eni hiši tudi pokonci ne morejo stati, kaj šele, da bi ležali.
Ivar The Boneless
12. 11. 2022 18.48
+10
Katastrofa od zupana.
za naše
12. 11. 2022 18.26
+22
Ja, imamo velik problem z priseljevanjem tujcev in migrantov v ljubljani , mariboru ,na obali v določenih delih mest ne slišiš več slovenščine. Lepo zapravljamo to našo domovino, zdaj pa še hitreje s pomočjo vlade !
štrekeljc
12. 11. 2022 19.57
+5
Zanimiva pa je, da je ravno v času janševanja prvič v Sloveniji živelo več moških kot žensk. Trikrat lahko ugibaš, zakaj! Pri Albancih ni nič zastonj, častni doktorat še celo ne!
myphone
12. 11. 2022 18.14
+18
Poglejte samo, kako ima ljudi za norca Golobova vlada. Pri 11 % inflaciji in povišanju življenjskih stroškov bo pokojnine dvignila za 4.5 %, torej nekdo, ki ima 700 evrov pokojnine bo prejel 31 evrov povišanja. Energetske bone bodo prejeli samo tisti, ki prejemajo socialno pomoč in varstveni dodatek, vsi ostali so izključeni. Povišali so socialno podporo, javni sektor bo prejel 2x po 4.5 % povišice, čeprav nekdo, ki je na minimalni plači ne bo prejel veliko, povišali so varstveni dodatek in tu spet so v plusu tisti, ki imajo več otrok. Za delavce v realnem sektorju pa se sploh nič ne spremeni, razen dviga minimalne plače. Golob pa se hvali kaj vse je naredil za državo v teh 6-ih mesecih. Verjamem, da te bombončke deli sedaj pred volitvami za pridobitev glasov na predsedniških in županskih volitvah, ko pa bo trdno v sedlu, ne bo več povišic.
myphone
12. 11. 2022 18.17
+4
oježeš
12. 11. 2022 19.07
+1
Seveda, če bi pokojnine dvignila Janševa vlada tudi za kak procent manj bi pa ploskali. Res ste navadni jamrači in negativci. Pa tema sploh ne piše o dvigu pokojnin ampak problemu glede priseljevanja tujcev. Bo treba malo pamet vklopiti ne samo stresati negativnost. Še večje svinjarije so se dogajale v prejšnji vladi, pa ste jim le ploskali in jih hvalili. Tako, da vaše jamranje zdaj, sploh nima osnove. Pa naštej, kaj je rešila prejšnja vlada od vseh problemov, ki se vlečejo že desetletja. Še zadnje dneve pred odhodom so si razdelili denar za 'nekorisščen' dopust, pa vsako leto smo v medijih brali kje vse so letovali med vladnimi počitnicami. Povsod, samo v Sloveniji ne in so krasen zgled za domoljubje.
jazpatipažidanamarela
12. 11. 2022 18.06
+19
Kakor izgleda sistem kako priti do strehe nad glavo oziroma naslova, socialne pomoči, brezplačnega vrtca itd. obvladajo že v celoti, zato jih je vedno več.
oježeš
12. 11. 2022 19.12
+6
To je enostavno kdor je kdaj delal z njimi dobro pozna to delovanje. Pride par ljudi izsilijo pravice, nato pa pošljejo sporočilo v domači kraj, nja kar pridejo in kako se obnašati, da bodo dobili vse kar si želijo. Sem videl v tovarni, ko sem še delal. Zaposlil se je ne šipec, v poskusni dobi garal kot norc. Ko je dobil zaposlitev za nedoločen čas, pa skoraj nič od njega. In vsi, ki so prišli za njim so imeli enak postopek. Potem se ni dalo nobenega več odpustiti. Enako je zdaj za črpanje sociale, enako je pri migrantih. Ljudje v pisarnah pa tega ne bodo nikoli dojeli, ker je nemogoče. Napišejo papir in zanje je zadeva rešena. Ne vidijo jih prej, ne vidijo jih pozneje, ne briga jih kako goljufajo, ne zavedajo se da podpirajo slabo zadevo. Posebej ko pade še kak EUR direktno v žep.
mamma
12. 11. 2022 18.02
+20
Sole iscejo prevajace za otroke... Halooo... Seznam cakajocih socialno stanovanje je poln neslovencov.. Halooo. Pomeni da slovenske davke grejo za duge, ne za mlade slovenske familije... Haloooo. Slovenja ima velik problem, ki se ga boji resiti. Cez par let Slovenci bojo manjsina v lastni drzavi. Takrat bo ze prepozno. Sami so krivi.
marker1
12. 11. 2022 18.14
+18
Priseljenci poberejo vsa socialna stanovanja, domorodci pa si morajo sami rešiti stanovanjski problem z lastno gradnjo, čeprav državi plačujejo prispevek za gradnjo socialnih stanovanj.
Jaz Knif
12. 11. 2022 19.02
+7
Trubar se verjetno obrača v grobu, saj bo že čez 20 ali 30let slovenščina tuji jezik v lastni državi. Fuj in fej pa taka država jn vse vlade do danes SVINJE
Pravica.
12. 11. 2022 19.08
+8
Oni dobijo stanovanja, potem se pa sprašujejo, zakaj se danes Slovenci pozno odselijo od staršev.
oježeš
12. 11. 2022 19.21
+5
Nismo sami krivi. Krivi so naši politiki, ki ne znajo ali nočejo urediti določenih zadev. Vsak samo čaka, da mu mine mandat, vesel, če dobi novega, ker je odlična plača in nobene odgovornosti, nihče pa ne razmišlja o naših zanamcih, bodo še gospodarji v Sloveniji ali bodo hlapci prišlekom. Saj, če pogledamo, je že na vodilnih mestih vedno več tujcev, ti pa bodo seveda vedno gledali bolj na svoje rojake kot na to, da bi bila Slovenija še vedno naprej slovenska. In iz mandata v mandat, nimamo politikov,ki bi bili domoljubni, ampak vsi gledajo samo na zaslužek, titulo in da so nekaj več, ko se prepirajo namesto, da bi stopili skupaj in delali v korist Slovenije in Slovencev. Najboljši sistem je vse med seboj skregati potem pa delati kar nekaterim paše. Da imamo izdajalce lastnega naroda, ni treba posebej poudarjati. Že iz komentarjev se vidi, da samo kritizirajo namesto, da bi kritizirali svoje, ker nočejo sodelovati in delati v dobro Slovenije, ampak za lasten jaz in da bi bili nekaki kralji v demokraciji.
Marica Vsepovsod
13. 11. 2022 10.24
+1
Ja od koga se učijo vsi taki, ki v zep pospravljajo, od vseh, ki so bili v vladah in parlamentih, koliko smo lahko pislusali v preteklosti, kako se pljuvalo po gospodarskem kriminalu, ki je bil in se bo, ker če kradejo veliki na račun malih mali sedijo v kavčih in nameszo da bi se uprli, se naucijo kako so veliki napolnili zepe in tako karavana gere naprej.