Slovenija

Nova Slovenija o seksu in nedolžnosti

Ljubljana, 17. 06. 2008 11.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Koalicija trdi, da Slovenija potrebuje pokrajine. V NSi trdijo: 'opozicija se obnaša kot dekle, ki bi rada, "saj veste kaj, rada pa bi ostala nedolžna“.

koalicija
koalicija FOTO: Dare Čekeliš

Poslanci Franc Pukšič (SDS), Martin Mikolič (NSi) in Kristijan Janc (SLS) so na današnji skupni novinarski konferenci znova poudarili, da Slovenija potrebuje pokrajine. Pukšič meni, da opozicija s približevanjem referenduma spoznava svojo zmoto. Mikolič pa je dejal, da ga preseneča, ker opozicija sedaj pravi, naj ljudje gredo na referendum.

"Opozicija, ki je še pred nekaj dnevi 'ropotala' proti pokrajinam in referendumu, se je že očitno premislila," je poudaril Pukšič in dodal, da opozicija s približevanjem referenduma spoznava svojo zmota. "Pamet jih je končno srečala," je še dejal in zatrdil, da jih ta preobrat veseli. Pukšič je prepričan, da ni res, da bi uvedba pokrajin povzročila povišanje davkov in povečanje birokracije. To je po njegovih besedah spoznala tudi opozicija. Ob tem je pojasnil, da bi se z uvedbo pokrajin na regionalno raven preneslo 1,3 milijarde evrov, pri čemer se 700 milijonov evrov namenja za razvoj.

Pukšič je prepričan, da se opozicija očitno zaveda, da ljudje hočejo pokrajine. "Seveda bi šli jeseni tako rekoč brez kapitala na volitve, če bi temu nasprotovali," je dejal. Dodal je, da je zato pričakovati, da bodo poslanci opozicije v DZ tokrat pokrajine podprli.
Odprtje novih delovnih mest

Pukšič je še poudaril, da bi se s pokrajinami na regionalno raven preneslo tudi 4200 delovnih mest, zato se uradnikom ne bi bilo treba tako množično seliti v Ljubljano. Na vprašanje glede morebitnih različnih interpretacij referendumskih izidov je Pukšič zatrdil, da različne interpretacije referendumskih izidov niso možne. "Če bo rezultat, npr. v Osrednjeslovenski pokrajini drugačen, bo to za poslance signal, da predlagajo drugačno rešitev," je pojasnil.

Po Pukšičevih besedah bo koalicija naredila vse, da bi pokrajinsko zakonodajo v DZ sprejeli še v tem mandatu. Dodal je, da bi lahko pokrajinsko zakonodajo sprejeli na izredni seji med redno junijsko in julijsko sejo. Meni tudi, da je možno, da bi poslanci tega sklica pokrajinsko zakonodajo sprejeli tudi po septembrskih državnozborskih volitvah, v času pred prvo sejo novega DZ.

Presenečenje opozicije

Poslanec NSi Martin Mikolič je dejal, da v njegovi stranki niso "videli nobenega problema, da bi bila zakonodaja sprejeta v DZ". V tem primeru po njegovih besedah ne bi bil potreben referendum. Ker pa je opozicija pokrajinski zakonodaji nasprotovala, je edina možnost, "da povprašamo ljudi", je pojasnil. "Sedaj preseneča opozicija, ko govori, da je za decentralizacijo in da naj ljudje gredo na referendum, so pa proti pokrajinam," je poudaril. Dodal je, da se opozicija obnaša kot dekle, ki bi rada, "saj veste kaj, rada pa bi ostala nedolžna". Pojasnil je še, da je to posvetovalni referendum in da prav zato o tem sprašujejo ljudi. Zatrdil je tudi, da je referendumsko vprašanje jasno.

Poslanec SLS Kristijan Janc je dejal, da so sledili pripombam opozicije glede števila pokrajin, glavnega mesta in referenduma. Povedal je, da so v Posavju za posavsko pokrajino tudi v SD, LDS in Zares. Enako je, tako Janc, tudi na Goriškem, Štajerskem in drugje. Po Jančevih besedah država ne more v regije prenesti delovna mesta, ki so v gospodarstvu, lahko pa "prenese" delovna mesta v javnem sektorju. Ob tem se je zavzel za "kadrovsko decentralizacijo". "Zakaj se morajo naši otroci voziti na delo v Ljubljano," se je vprašal. Pojasnil je, da nima nič proti, če se Ljubljana razvija, "ampak naj se razvijajo tudi drugi deli Slovenije".

Opozicija podpira zakon o pokrajinah
Kresalova, Golobič in Pahor pozivajo k udeležbi na referendumu.
Kresalova, Golobič in Pahor pozivajo k udeležbi na referendumu. FOTO: POP TV

Predsedniki opozicijskih LDS, Zaresa in SD, Katarina Kresal, Gregor Golobič in Borut Pahor, so na skupni novinarski konferenci pozvali k udeležbi na referendumu o pokrajinah. Ob tem so poudarili, da podpirajo regionalizacijo Slovenije, vendar pa je ostalo neodgovorjenih preveč vprašanj, da bi lahko sprejeli pokrajinske zakone v DZ.

Posvetovalni referendum o pokrajinah bo v nedeljo, 22. junija. Predčasno glasovanje se začne v torek, sredo in četrtek - 17.,18. in 19.6., od 9. do 17. ure na sedežih OVK (na upravnih enotah).

'Odprta še cela vrsta vprašanj'

Pri snovanju pokrajin ljudi vodijo trije motivi, je dejala predsednica LDS Katarina Kresal. In sicer, da se lahko bolje odločajo, da davčno breme za njih ni večje kot prej in da se v pokrajini počutijo doma, je pojasnila in ob tem poudarila, da vlada ljudi na referendumu sprašuje samo glede slednjega. V LDS so prepričani, da bi morala razprava o pokrajinah obsegati vsa navedena vprašanja.

Predsednik Zaresa Gregor Golobič je poudaril, da referendum po vsebini in izvedbi združuje vse napake tega mandata, vse tisto, kar sproža slabo voljo pri ljudeh s strani aktualne oblasti."Najhuje je, da ko gre za vsebinski vidik, vlada v celoti zavrača stroko," je dejal Golobič. Po njegovih besedah je referendumska kampanja zaznamovana z množico lažnih obljub in računov brez krčmarja.

Golobič je napovedal, da se bo udeležil referenduma. "Ne zato, ker bi menil, da je korekten, pač pa zato, ker bi bila neudeležba razumljena kot poziv k neudeležbi," je pojasnil.

Predsednik SD Borut Pahor je spomnil, da so v SD septembra lani opozorili, da imajo glede predlaganega načina regionalizacije pomisleke. Ob tem je poudaril, da nimajo pomislekov le glede števila pokrajin, ampak zlasti glede prenosa pristojnosti in financiranja. Po njegovem mnenju je odprta cela vrsta vprašanj, ki jih ni mogoče rešiti čez noč.

V SD zato predlagajo, da do izteka tega mandata naprej iščejo odgovore na zastavljena vprašanja in v ozračju političnega konsenza nadaljujejo delo po volitvah, ne glede na to, komu uspe pridobiti volivce za oblikovanje nove vlade.

Državna volilna komisija bo na referendumu dobila 405 odgovorov, je dejal Pahor. Kot je ocenil, je možnosti za to, da bo prišlo do kontroverznih razlag zelo velika. To je po njegovem ena od velikih slabosti referenduma. V SD so se po Pahorjevih besedah odločili, da se referenduma udeležijo in glasujejo po svoji vesti.

Glede nadaljnjih korakov v parlamentu pa je Kresalova napovedala, da se bodo poslanci LDS odločali po svoji volji. Golobič je pojasnil, da niso izpolnjeni pogoji, da bi odločali o tako pomembnem vprašanju, ne glede na izid referenduma. Pahor pa je napovedal, da bodo poskušali imeti pred očmi voljo volivcev.

Zemljevid 12+1 pokrajine
Zemljevid 12+1 pokrajine FOTO: POP TV

Janković pozval k bojkotu referenduma

Župan Zoran Janković je ponovno pozval Ljubljančane, naj ne gredo na nedeljski referendum o pokrajinah, ker je to "cirkus" in zapravljanje denarja. Kot je dejal, soglaša, da bo pokrajinska zakonodaja omogočila enakomernejši razvoj, vendar je še vedno prepričan, da je število pokrajin preveliko. Poudaril je, da vlada ni predstavila potrebnih analiz.

KOMENTARJI (36)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pahor?ek
18. 06. 2008 08.11
NSi ima popolnoma prav, kajti o nujnosti ustanovitve pokrajin v Sloveniji pričajo tudi številni kazalci, kot so BDP na prebivalca, povprečna mesečna plača, stopnja registrirane brezposelnosti, indeks razvojne ogroženosti, ki kažejo, da je najbolj razvita osrednja Slovenija (če upoštevamo statistične regije), najmanj pa Pomurska regija. tobi99, si že slišal za enotirni sistem?!
tobi99
17. 06. 2008 20.14
jaz bi samo tole vprašal: Kaj za vraga bo delalo teh 4200 ljudi, za katere se bodo odprla delovna mesta, da si bodo zaslužili denar za svojo plačo?? denar bo treba od nekod vzet in predvidevam, da tega ne bo malo...
pijanec22
17. 06. 2008 19.41
est: mi smo vsi za pokrajine, NE pa za toliko pokrajin, ki boso samo služile širjenju birokracije, v smislu če paš ne boš izvoljen v parlament, boš pa v pokrajinske organe. Zdaj pa bomo imeli približno toliko pokrajin kot Avstrija, Nemčija, Italija, Španija itd.. Tudi EU pa rada ne daje denarja območjem z malo prebivalstva, torej se bomo spet morali za vsak projekt povezovat.
Prvo Borec
17. 06. 2008 19.21
Pa saj je vsaka vas občina in v vsaki vasi je bila kakšna tovarna. Kje je to sedaj ??? Theta pridna bodi, ker sem tudi pol Štajerca. Kje pa imate Štajeci Štajersko ???
eurydice
17. 06. 2008 18.33
Uvedba pokrajim je zame osebno pozitivna zadeva, saj s tem bi naša država postala decentralizirana in omogočen bi bil enakomernejši razvoj vseh regij. Problem je v številu, ker 13 pokrajin za tako majhno državo je skrajno preveč, tako namesto decentralizacije bo še naprej centralizacija. Namestoda bi imele pokrajine svojo moč ( prebivalci, finance..) in na ta način bile enakovreden partner državi, čezmejnim povezavam in uspešnejše pri pridobivanju sredstev iz EU. Pred uvedbo pokrajin bi bilo smiselno da se rešijo vprašanja okoli financiranja,( kateri davki dobo pripadali pokrajini in kateri državi) pristojnosti pokrajin...
theta
17. 06. 2008 18.21
To da so Domžale predmestje Ljubljane se strinjamo. Zmente se. Ampak, Štajerska pa ni ljubljansko predmestje, žabice drage....
est
17. 06. 2008 17.17
Vsekakor bomo glasovali za pokrajine.Na tak način se da iz Europe dobiti kaj denarja za razvoj.Če bi referendum organizirali "levaki" bi bilo pa vse OK. Pogled naj vam ne seže samo do konca plota.
Prvo Borec
17. 06. 2008 17.11
Domžalčani pa naj spadamo pod Trbovlje ???? Kje ste to videli ??? Slovenija je ena sama vas, kaj šele pokrajina. Nikakor ne znajo pobrati vsega denarja od Evrope, sedaj pa mislijo to napraviti ?? Same gole neumnosti in kakor pravi ivan.vindiš samo desničarski debilčki se bodo udeležili tega referenduma.
mojcico
17. 06. 2008 16.58
Za koliko pokrajin glasujemo, 120 ali 405? A so JJ-jevi hlapci že znani, ki bodo sedeli na pokrajinskih mega stolčkih?
luka.6000000@gmail.com
17. 06. 2008 16.11
drgač nimam nč prot jankoviču:) ampak on men deluje kot en navaden če4urski šalabajzar... čist tko.....
theta
17. 06. 2008 16.05
Zanimivo, kako levičarji poskušajo sesut pokrajine. Seveda, ker obupno hočejo, da bi kdaj kasneje oni to uzakonil. Pozivam ponosne Štajerce, da podprejo pokrajine. Zakaj bi pustili, da nam nek čudn ljubljanski župan sirje po glavi?
append
17. 06. 2008 16.05
jest bom glasoval PROTI, pa usak pameten bo tud tko naredu
kresni?ka
17. 06. 2008 16.01
Nič skrbet, g. Jankovič, tako ali tako se ni imel nihče namena bednega referenduma udeležiti.
Ranunculus
17. 06. 2008 15.53
Če bi imel Jankovićev rod vrtnarijo bi se pa na veliko urejalo parke.
tomi.passion@gmail.com
17. 06. 2008 15.45
mavs-i....a mi lahko napišeš po točkah, kaj konkretno dela Janković in kje se da to videti? Moj sosed je včeraj pleskal polkna na oknih, verjetno gre tudi za to zahvala Jankoviću? Gre za najbolj nesposobnega župana do sedaj, ki po polovici mandata ni naredil ama baš nič. Kot je že nekdo zapisal, uresničil je zgolj 3 točke iz svojega programa, pa še to sta dve bili točki, ki tsa bili praktično dokončani v trenutku, ko je postal župan. To sta tehnološki park in Barjanka. Oba projekta sta se začela in praktično dokončala že davno. Njuni otvoritvi pa sta bili planirani za leto 07 in 08 in naš čefirčić je to vedel in na veliko zapisal v program, češ da sta to njegova projekta. Žalostno, da se mora hvaliti s tujim delom. Aja mavs-i za razliko od tebe je moj pogled mnogo širši kot zgolj proti Kumrovcu in Moskvi.
ivan.vindis@gmail.com
17. 06. 2008 15.44
V Sloveniji smo prišli sedaj tako daleč, da bi rad vsak župan imel svojo fakulteto, pa svojo pokrajino pa ne vem kaj še. To ne bi bil problem, če bi bile pokrajine vsak približno tako velike kot je to nek standard v Evropi. Pri nas pa se bo zgodilo počasi, da boš stopil k sosedu, pa boš že v drugi pokrajini :))) Še nobena vlada in stranka ni razbila Štajerske. No bomo videli, ali bomo to dopustili SDSu.
ivan.vindis@gmail.com
17. 06. 2008 15.42
Vsak pameten državljan bo bojkotiral ta cirkus!
mavs-i
17. 06. 2008 15.36
tomi.passion - razširi si pogled na svet... iz tega | | v | |
mavs-i
17. 06. 2008 15.34
@Klasik: se podpišem pod tvoj post...točno tako :)
mavs-i
17. 06. 2008 15.33
@rokke - pejt enkrat čez ljubljano pa mal glej okrog sebe in boš vidu kaj se dela...kdo dela mi je vseen, kok nakrade mi je vseen (ker bojo itq vsi kradl) ... glavn je da se ljubljana razvija ... v času vike in danice je ljubljana stala ... jankoviču lahko rečm sam svaka mu čast - v ljubljani se nikol ni tok gradilo in tok popravljalo kukr se je v njegovmu mandatu - vsak k prav nasprotno al ni iz ljubljane al pa ne gleda okrog sebe...glede referenduma se pa strinjam z njim - bojkotirajte ga!!!! DEBILN REFERENDUM...metanje dnarja stran...plačamo pa mi!