Slovenija

'Živalim v laboratorijih odstranijo glasilke, jih zastrupljajo, žgejo ...'

Ljubljana, 23. 10. 2013 13.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Blaž Garbajs
Komentarji
417

"... oslepijo, stradajo, pohabljajo, zamrzujejo, opravljajo poskuse na možganih," naštevajo aktivisti, ki so na dobri poti, da zberejo milijon potrebnih podpisov proti poskusom na živalih.

Uradno poročilo Evropske komisije pravi, da je vsako leto v poskusih ubitih 12 milijonov živali, po besedah aktivistov za pravice živali pa je v resnici število še najmanj trikrat večje. V glavnem v laboratorijih v mukah umirajo miši in podgane, trpljenje pa ni prihranjeno niti psom, mačkam, opicam in še marsikateri drugi živali.

Kakor koli že, število je preveliko, pravijo aktivisti, evropska zakonodaja pa pri izdelavi novih zdravil še vedno zahteva testiranje na živalih. Sklenili so, da zberejo milijon podpisov evropskih državljanov in zahtevajo razveljavitev trenutnih slabih direktiv o varstvu živali, ki se uporabljajo v znanstvene namene, in sprejetje novih. Zadnji rok zbiranja podpisov se izteče čez 8 dni, kot vse kaže, pa bo ljudem, ki jim je mar za živali, tokrat uspelo.

Po podatkih aktivistov za zaščito živali je število živali, ki jih letno pokončajo v laboratorijih po celem svetu, ocenjeno na okoli 500 milijonov.
Po podatkih aktivistov za zaščito živali je število živali, ki jih letno pokončajo v laboratorijih po celem svetu, ocenjeno na okoli 500 milijonov. FOTO: Reuters

Z raziskavami, pri katerih se uporabljajo poskusne živali, smo se v zadnjih desetletjih oziroma stoletjih naučili večino, kar danes vemo o človeškem telesu, in vsi pomembni dosežki medicine so bili doseženi z raziskavami, pri katerih se uporabljajo poskusne živali. Vsem navedbam nasprotnikov uporabe živali v raziskavah navkljub je neizpodbitno dejstvo, da je pri biomedicinskih raziskavah o delovanju človeškega telesa, o boleznih in o tem, kako različne bolezni zdraviti, neobhodno potrebna tudi uporaba poskusnih živali. prof. dr. Gregor Majdič, podpredsednik društva za laboratorijske živali

"Definitivno nam bo uspelo. Jutri bo poseben dan. Zbrali bomo milijon podpisov," je za 24ur.com dejala Špela Šuškovič iz Veganske iniciative, ki je ena od organizatork evropske državljanske pobude STOP VIVISECTION. Kot pravi, bo vseeno treba zbrati še precej več podpisov, saj bodo verjetno nekateri tudi neveljavni. Slovenci smo doslej zbrali že najmanj 16.340 podpisov, kar je skoraj trikrat več od pričakovanih 6.000. Število predvidenih podpisov so na primer presegli tudi Nemci, Italijani, Španci in Francozi, naši južni sosedje pa so za zdaj zbrali le 21 odstotkov od predvidenega števila podpisov. Precej malo so zaenkrat prispevali tudi Maltežani in Poljaki, Avstrijci pa so na dobri poti, da cilj dosežejo v prihodnjih nekaj dneh.

"Po 1. novembru bo potekalo preverjanje teh podpisov. Vsi podpisi bodo izročeni Evropski komisiji, ta pa bo imela tri mesece časa, da bo preučila naše zahteve. Organizatorji pobude bodo s tem dobili možnost zadevo predstaviti tudi v parlamentu, Evropska komisija pa se bo morala tudi uradno odzvati in sporočiti, kakšne ukrepe namerava sprejeti," pravi in dodaja, da najprej želijo, da se prekliče Direktiva 2010/63/EU o varstvu živali, ki da ni uvedla opustitve poskusov na živalih. To je tudi v nasprotju z evropskimi sporazumi, ki zahtevajo, da programi v Evropski uniji upoštevajo potrebe in dobro počutje živali kot čutečih bitij, pravijo. "Potem bi se postopek začel znova in nova direktiva bi bila bolj prijazna do ljudi in živali. Upamo, da bo zapisan tudi neki zadnji rok, ko bodo poskusi na živalih tudi dokončno ukinjeni," je še dodala Šuškovičeva.

Poskusi na živalih - 4
Poskusi na živalih - 4 FOTO: Reuters

Testiranje na živalih je nevarno tudi za ljudi

Kot še pravijo avtorji pobude, je testiranje na živalih nevarno tudi za ljudi, in sicer zato ker poskusi na živalih ne dajejo niti približno veljavnih rezultatov za ljudi. Posledica tega je, da bolezni, ki nastanejo zaradi zdravljenja, predstavljajo četrti najpogostejši vzrok smrti v industrializiranih državah, pravijo. "Testiranje na živalih je že samo z etičnega vidika popolnoma nesprejemljivo, saj je skrajni primer antropocentričnega in speciesističnega človeškega vedenja in resno škoduje spoštovanju vseh pravic. Vivisekcija je zločin ne glede na to, kako jo poskušajo upravičiti; naj bo to 'za dobro človeštva' ali pa, kot se pogosto zgodi, zgolj zadovoljitev osebnih ali strokovnih interesov," trdijo.

Poskusi na živalih - 1
Poskusi na živalih - 1 FOTO: Reuters

Kaj pravi statistika?

Po podatkih aktivistov za zaščito živali je število živali, ki jih letno pokončajo v laboratorijih po celem svetu, ocenjeno na okoli 500 milijonov, vendar je zelo težko dobiti natančne podatke, prav tako pa je težko pridobiti posnetke ali fotografije, saj se vsi poskusi dogajajo v ozračju skrivnosti znotraj zaprtih laboratorijev. Okoli 60 odstotkov živali naj bi se uporabljalo v farmakologiji, druge živali pa v medicinskih raziskavah, kozmetičnih testih, raziskavah o duševnih boleznih, vojaškem raziskovanju in poučevanju. Preskusi toksičnosti po njihovih besedah potekajo v vseh raziskovalnih kategorijah. 60 odstotkov teh poskusov se izvede v zasebnih laboratorijih, 33 v medicinskih šolah in na univerzah, preostalih 7 odstotkov pa v javnih ustanovah. "Živalim v laboratorijih odstranijo glasilke, jih zastrupljajo, žgejo, oslepijo, stradajo, pohabljajo, zamrzujejo, opravljajo poskuse na možganih, jih podvržejo električnim šokom, jih namenoma okužijo z boleznimi in virusi. 70 odstotkov poskusov se opravlja brez anestezije, 30 odstotkov pa z le delno anestezijo," so še zapisali na svojih spletnih straneh.

'Trditve, kako se živali v laboratorijih mučijo brez potrebe, niso resnične!'

Vsi si želimo živeti v čimlepšem svetu in lahko vam zagotovim, da nihče od slovenskih znanstvenikov, ki izvaja raziskave s pomočjo poskusnih živali, ne dela tega iz kakršnekoli brezčutnosti ali želje škodovati živalim, temveč izključno zato, ker verjamemo, da so biomedicinske raziskave, ki žal zahtevajo tudi uporabo živali, nujno potrebne za napredek našega znanja na področju temeljnih znanosti predvsem in tudi z namenom aplikacij za izboljšanje zdravja ljudi in živali zaradi razvoja novih zdravil in novih metod zdravljenja naših bolezni. Slovensko društvo za laboratorijske živali

Na navedbe aktivistov so se odzvali strokovnjaki v Slovenskem društvu za laboratorijske živali, ki pravijo, da žal brez teh poskusov ne gre. "Čeprav nam nove metode biomedicinskih raziskav z uporabo celičnih in tkivnih kultur ter računalniškimi simulacijami lahko veliko pomagajo in prispevajo k zmanjševanju števila živali, ki se uporabljajo v raziskavah, nam takšne metode ne morejo povedati vsega o delovanju celotnega organizma, ki je sestavljen iz izjemno velikega števila različnih celic in tkiv, ki delujejo v medsebojni soodvisnosti, zaradi česar se lahko tako o osnovnih mehanizmih delovanja našega telesa kot tudi o vplivu zdravil na celotno telo lahko žal naučimo le s pomočjo uporabe živali," so zapisali v odzivu.

Kot je pojasnil prof. dr. Gregor Majdič z Veterinarske fakultete Univerze v Ljubljani in Medicinske fakultete Univerze v Mariboru, ki je tudi podpredsednik društva za laboratorijske živali, je v letu 2010 je Evropska unija sprejela novo direktivo, ki, tako kot tudi že prejšnja direktiva, zelo natančno ureja področje uporabe živali v raziskavah. "Direktiva, ki je prenešena tudi v slovensko zakonodajo, zahteva natančen nadzor nad vsemi raziskavami, pri katerih se uporabljajo poskusne živali, za vsako raziskavo je potrebno predhodno pridobiti dovoljenje, ki ga izda Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin na podlagi mnenja etične komisije," pravi in pojasnjuje, da je v zakonodaji natančno predpisano, kakšne raziskave so dovoljene, kakšni so lahko nameni raziskave in podobno. Kot pravi, je naloga etične komisije, ki presoja o vsaki vlogi za takšne raziskave, presoditi, ali je takšna raziskava zares potrebna in ali je uporaba živali upravičena. Tudi po izdaji dovoljenja je Uprava zadolžena za inšpekcijski nadzor, v okviru katerega spremlja natančno izvajanje raziskav.

Kot pravi, zaradi tega trditve, kako se živali v laboratorijih mučijo brez potrebe, niso resnične. "Med drugim zakonodaja izrecno zahteva, da se vse raziskave, pri katerih bi žival lahko morebiti utrpela kakšno bolečino, izvajajo v anasteziji in z uporabo sredstev proti bolečinam, poleg tega pa morajo biti takšne raziskave, pri katerih bi žival lahko utrpela kakšne bolečine, še posebej dobro utemeljene in so le redko odobrene," še pravijo strokovnjaki.

Kot še pravijo, so tudi trditve nasprotnikov uporabe živali v raziskavah, da nam proučevanje živalskega telesa ne more nič povedati o našem človeškem telesu, napačne. "Čeprav seveda moramo biti pazljivi pri prenašanju ugotovitev z živali na človeka, pa so naša telesa tako podobna, da so številni osnovni fiziološki mehanizmi zelo podobni in dejstvo je, da smo se v preteklih desetletjih ravno zaradi takšnih raziskav naučilo toliko o delovanju človeškega telesa, kot vemo danes, zaradi tovrstnih raziskav pa se je tudi naša življenska doba zelo podaljšala, izjemno se je izboljšala kvaliteta naših življenj tudi v starosti in številne bolezni so postale ozdravljive," so poudarili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (417)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

blokbi
27. 10. 2013 14.02
+9
Dragi ljudje v zmoti! 9 od 10 substanc ki jih testirajo na živalih se ne obnese v človeškem telesu, reakcije so drugačne in zadeva ne deluje! Torej živali trpijo po nepotrebnem. Dost bolj zanesljive rezultate se dobi če se zadeva testira na vzgojenem človeškem tkivu v laboratoriju... Nobeden ne trpi, cenejše in bolj točni rezultati... Dajte se prej malo pozanimat preden trosite neumnosti češ "kje pa bomo kaj testirali" Sami uporabljate šampone in kreme, testirajte jih na sebi... Kaj so živali krive da smo mi tako nazadnjaški, da ne vidimo boljše rešitve kot mučenje nemočnih bitij? In boljše rešitve obstajajo saj znanost napreduje!!!
tina202
20. 01. 2014 14.25
na živalih se testira samo zato ker je najbolj ekonomsko ugodno, a misliš da je vzgoja tkiv poceni?
jutranjisij
24. 10. 2013 17.41
+4
"Tudi žabe imajo rade svoje otroke." (In celo miši in podgane). "Ali veš,da drevesa govorijo?" Naj razume, kdor more.
jutranjisij
24. 10. 2013 17.39
+9
Hm, morda pride nekoč kakšna civilizacija na Zemljo in prične delati enake poskuse nad nemočnim človeštvom. Pa saj to je veliko bolje..., kot da bi jih počeli nad svojimi tako "elitnimi" pripadniki, kajne? Oh, vi, tako vrli človekoljubi... Pa saj človek kar ne more verjeti, na kaj vse sije sonce na tem planetu...
ma7mak2
24. 10. 2013 14.23
-6
ustavimo vivisekcijo!!! zdravila in ostalo začnimo testirat na ljudeh, nič hudega, če bo kdo pri tem umrl ali trpel... itak bomo testirali na revnih ljudeh, ki nimajo nobenih pravic. Tako dobimo 2 muhni na en mah - ubijemo revne in testiramo zdravila! Vse samo, da zaščitimo živali! [ironično napisano, če slušajno komu ni jasno]
jutranjisij
24. 10. 2013 17.08
+6
Suckhead
24. 10. 2013 13.38
-5
Ka tej bomo potem kr na ljudeh sprobovali zdravila ali kaj????
Terezinka
24. 10. 2013 13.52
+3
Na bolnih direktno, ker drugače tudi na ljudeh zdravnik ne sme kar tako
jutranjisij
24. 10. 2013 17.33
+6
Preusmerjate pozornost na ljudi, zelo klavrno početje! Ljudje, ki živijo v pristnem stiku z naravo, vedo za zdravila (in še marsikaj), o katerih se zahodnjakom niti ne sanja in jih šele sedaj zelo, zelo počasi odkrivajo. V ozadju mučenj živali pa so najprej milijardni zaslužki farmacije in strmljenje za nečimrno slavo povzpetniških diplomantov, če pa je vam 500 milijonov nedolžnih in nemočnih živali, ubitih letno tako vnemar in govorite o licemerju, bo bolezni vedno več: takih na telsu inv "glavah" in tej civilizaciji res ni pomoči pred samouničenjem. Še to: "napredek" belega človeka se je hitro širil, še najbolj v imenu bolezni in
ce.ce.
24. 10. 2013 12.23
+14
PA KAKŠNI SO TO LJUDJE? DA JIM JAZ DELAM POSKUSE NA NJIH..
santamaura
24. 10. 2013 12.31
+6
Rezultati ne bi bili verodostojni, ker ljudje znajo lagati, živali pa na žalost ne
Polly ß
24. 10. 2013 12.05
+13
JA RES JE SKRAJNI ČAS, DA SE NAREDI KONEC MUČENJA ŽIVALI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PODPIRAM VSE V ZVEZI S TEM!
-BZ-
24. 10. 2013 11.39
-7
mislim, da je človeštvo samo sebi največji preizkus. aja, pa obdukcije je potemtakem tudi treba prepovedat, ni napredka in razvoja brez žrtev, strinjam pa se da bi v današnjih časih morali delati vse zelo humano in etično ter zmanjšati poskuse na minimum, par tako pa tudi proizvodnjo kemikalij, kozmetike, farmacije in nepotrebnih dodatkov prehrani. briga me, če zaposlujejo toliko in toliko ljudi, na svetu je še toliko drugega za postorit, uredit, pospravit, da bi komot te veje znanosti racionalizirali.
Terezinka
24. 10. 2013 09.16
-5
Dobila bom goro minusov toda kljub temu bom zapisala naslednje: V laboratorijih se dela le "nujne" poskuse na živalih, da lahko se lahko zaščiti in pripravi zdravila in ugotovi kako bi razne kemikalije, škropiva, gnojila in podobno delovalo v naravi. Pri tem je žal nekaj tudi trpečih živali. Strinjam se, da je treba to nadzorovati in čim bolj zmanjšati, toda je pač nujno. V nasprotnem primeru ne bi bilo ugotovljeno niti penicilina, niti cepiv niti škode raznih pesticidov, konzervansov in še mnogo česa. Tudi proti gradnji elektrarn so aktivisti, imajo pa doma elektriko. So proti črpanju nafte, toda vozijo se z avti in motornimi barkami ter letali. Zmeraj bolj se mi zdi, da je povsod veliko sprenevedanja in iskanja popularnosti. Potreben je uradni nadzor brez korupcije lobijev iz naftne industrije, farmacevtske in drugih. Škodo je treba omejiti, brez nekaterih "škodljivih " dejavnosti pa ne znamo več živeti
Klaudija Pšeni?nik
24. 10. 2013 10.25
-13
Tak cirkus delajo iz tega, kako bi pa pol testirali zdravila, na ljudeh ali kaj, te živali v laboratorijih po večini umrejo naravne smrti. Kje pa je kakšna inciativa za resnično varovanje človeka in njegovih pravic, če sam po svetu pogledamo, kako se z ljudmi ravna in ne to v laboratorijih, žival je bolj zaščitena, kot človek.
Kamara
24. 10. 2013 12.01
+7
Klaudija ... zakaj pa ti ne zrihtaš iniciative za ljudi, kaj sam čakaš pa jamraš ... če smo mi dvignili svojo rit in se postavili za živali, pa jo dej še ti in se postavi za svoje višje dobro ... ne pa pljuvat po tistih k se borijo za nekaj ...
Terezinka
24. 10. 2013 12.43
+0
Kamara, nekateri boj za življenje živali pa kljub vasemu ni več normalen. Vsi kužki v oblekicah in po stanovanjih, vse pretiravanje pri polnjenju azilov z zavrženimi živalimi, ki so včasih celo bolj potrebne inekcije usmiljenja se mi zdi izguba razsodnosti
TSTU
14. 09. 2015 23.44
+1
Klaudija, bi raje testirana mna macku, zajcku, psu, .. ali posiljevalcu sosedove hcere, pa murilcu mlade druzine pa psihopatu ki objavlja .. ? preden se ponovno zmedeno cudis: Na ljudeh al kaj .. Jaz bi raje slednje, kot da jim placujem zapor no, zdaj pa ne vem ...
gulmor
24. 10. 2013 08.55
+16
Hudo. Upam, da karma obstaja in bodo dobili v naslednjem življenju mučitelji podoben tretma.
JosipBrozDrugi
24. 10. 2013 08.12
+8
tudi v kozmetični industriji uporabljajo poskusne živali.
Klaudija Pšeni?nik
24. 10. 2013 10.27
-13
in..., taj pa jim pejt ti za poskus, če se ti zdi bolj humano, da bi poskusili izdelke direktno na ljudeh.
Kamara
24. 10. 2013 12.02
+7
Karma obstaja in po karmičnih zakonih zlobo čaka ista zloba ...
JosipBrozDrugi
24. 10. 2013 13.14
+6
Terezinka
24. 10. 2013 13.53
+1
JosipBrozDrugi
24. 10. 2013 08.11
-2
marsikje brez poskusov na živalih ne gre. tudi v UKC MB imajo hlevčke s poskusnimi živalmi. no, hitlerjevi zdravniki so izvajali poskuse na ljudeh. rezultati so bili nedvomno eksaktni.
mate08
24. 10. 2013 00.44
+10
......kam pa štejemo množično ubijanje miši in podgan z zahrbtnimi strupi?? Aja, to je pa dobro za ljudi knede!! Dvoličneži!!!
jutranjisij
24. 10. 2013 04.25
+9
Res je, mate08, toda za množičnost miši in podgan smo najprej krivi ljudje, vse kar počnemo z naravo, odpadki.
jutranjisij
24. 10. 2013 04.37
+7
Ne more zgolj nekaj ljudi popraviti vsega smetišča, ki ga je sebično človeštvo kopičilo skozi stoletja. Na eni strani so grozljivosti, ki se počno nad (majhnimi in nedolžnimi) ljudmi, na drugi pa nad naravo. Ljudi, ki se borijo za pravice narave, tjavdan stigmatiziraš z dvoličnosjto. Stori sam kaj za boljši svet, lahko delaš za pravice ljudi ali narave.
frako
23. 10. 2013 22.44
+3
JAo pa kaj je s folkom ok razumem nepotrebno mučenje živali bi mogl prepovedat. Sam brez poskusou na živalih ni dobesedno ni napredka v medicini. Lejte mogče vi mislte da mamo recepte za zdravila napisane v neki knjigci pa jih nato sprobavamo na žvaleh ker se nam to zdi fajn. Ampak ni tko pač ne vemo kakšni so učiniki določenih substanc ne vemo kakšni so stranski učiniki kaj bi radi da na ljudeh začnemo na slepo testirat nekej kar bi lahko blo zdravilo kaj se boš javu. Kr prpaute se na bodoče scenarije ko bodo farmaceutske družbe začel vete tale super medikament k smo ga vn dal prot xy res da superca ozdravi zadevo sam prbližn pol ljudi oslepi, drugi polovici pa jetra odpovejo tko da ne ga več jemat bomo kej nouga pogruntal, mamo pa novo zadevo xz ki ozdravi xx ne skrbte nismo je prou nič testiral na nobenih živih bitjih vi bote prvi postaute se u vrsto.
ansev88
23. 10. 2013 23.10
+9
Kot da nismo vsi poskusni zajčki farmacije. Ne si metat pesek v oči.
frako
23. 10. 2013 23.25
+6
je kdo mogoče slišou za thalidomid blo je čudežno zdravilo in nismo ga testiral na žvaleh, poleg ogrmonih pozitivnih učinkou je tud zmanjšal jutranjo slabost pri nosečnicah. Prbližno 10 000 otrok se je rodilo s mankajočimi udi zarad tega zdravila. Ampak glauno da ga nismo prej na žvaleh sprobal.
frako
23. 10. 2013 23.29
+8
Al pa ko so naredil sulfanilamid in uporabl DEG kot topilo noben ni vedu da je DEG strupen ljudem. In ne nismo zadeve testrial na žvaleh več sto ljudi je umrlo ogromno jih je blo zastrupljenih. Glauno da ni par miši mogl umret da bi pogruntal da je DEG sturupen.
jutranjisij
24. 10. 2013 04.23
+5
A treba moriti še nedolžne živali zaradi opranih in bebavih možganov enoumnih (bebavih) "znanstvenikov" in človeškega pohlepa? Glejte, narava, ki nezmotljivo ustvarja popolnost in to že milijarde let, bo človeški nečimrnosti, sebičnosti in ošabnosti povrnila z vsemi obrestmi.
jeti48
23. 10. 2013 22.26
-9
Skrajni čas je da to res nehajo. Živali so drage in farmacija ne zmore več tega finančnega bremena. Glede na revščino ki se neustavljivo širi je čas da damo ljudem kaj postranskega zaslužit !
casiox3
23. 10. 2013 22.17
-2
Takoj podpišem če se aktivisti strinjajo, da na njih delajo preizkuse...
wolfterier
23. 10. 2013 22.58
-2
Tako je,casiox3,mnogo ljudi bo trpelo in umrlo,če prenehajo s poskusi.Tako pač je...na žalost.
jutranjisij
24. 10. 2013 04.15
+5
Ni res! Če bi človek živel v skladu z naravnimi zakoni (in svojim življenjskim poslanstvom), potem vsaj 90% medicinskih in farmacevtskih zavajanj takoj odpade.
VolkBrenin
23. 10. 2013 22.03
+11
a to, kako na nas delajo poskuse , kar tko na živo , vsak dan, po celem svetu....to pa nobenga ne zanima...??'
jutranjisij
24. 10. 2013 04.13
+10
Nikakor ne zagovarjam smrtne kazni, toda tudi tu obstaja bistvena razlika: žival je nedolžna in ni umorila nikogar! Toliko o nekem razumu.
pigsparlament
23. 10. 2013 21.58
-6
Ja kaj se zato delajo te zivali za poskuse aaa kaj se cudite.......kaj pa v zootiku k prodajajo misi za domace kace in itd. Kaj pa to ...aaaahhh nima smisla ......
dejvid.serpent
23. 10. 2013 22.14
+13
Z čem pa naj jaz kače hranim? suhimi žemlami? Malo je razlika če je žival hrana za drugo žival ,da lahko ta preživi, al pa da se živali trpinči, da si lahko folk z kremami skriva svoje grde frise!
jutranjisij
24. 10. 2013 04.11
-2
dejvid..., kaj če bi ti raje pomagal številnim ljudem v stiskah, namesto da si omišljaš imeti plazilce doma?
dejvid.serpent
24. 10. 2013 16.40
+4
Razloži mi prosim, zakaj bi nekdo, ki je sposoben tak krutega ravnanja z drugimi bitji, zaslužil mojo pomoč?
777
23. 10. 2013 21.54
+10
dokler bodo ljudje uporabljali izdelke, ki so testirani na živalih bo tako....vsakdo od vas ima doma izdelek od Nivea ali pa Loreal, Labello, Eucerin, Duracell itd...Še Whiskas dela poskuse ;) Pa tudi če preprečijo poskuse znotraj EU, mar mislite da se bo kaj spremenilo???? Laboratoriji se bodo le "preselili" v tretje dežele od koder bodo spet legalno delali poskuse....
VolkBrenin
23. 10. 2013 22.11
+4
LockheedMartin
23. 10. 2013 22.59
-2
dannyer lepo bi blo, če stavke pišeš tako, da bodo ljudem razumljivi. sicer vem, kaj hočeš povedat, ampak vseeno... nauči se uporabljat vsaj ločila, ker tole je res težko gledat.
wolfterier
23. 10. 2013 23.01
-2
Ti aktivisti so seratorji,kot naši vstajniki.
Kamara
24. 10. 2013 12.08
+6
Kar se pa kozmetike tiče ... a se vam ne zdi čudno kaj zaboga dajejo v kreme, da so tolk pod vprašajem? Takih strupov ne bi dala na kožo, pa če jih stestirajo na nevemčem ... za kozmetiko bi moralo veljat, kar lahko poješ, to lahko daš tudi na kožo ... vse ostalo je strup.
Anti.igo
23. 10. 2013 21.41
+8
..Mogoče bi pa na adminu k briše komentarje delal poskuse..