Slovenija

Merc: Občutek varnosti je zelo pomemben za otrokovo uspešnost

Ljubljana, 01. 05. 2021 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
63

20-letnik z Gorenjske, ki je načrtoval maščevalni morilski strelski pohod, je v priporu v forenzični enoti mariborske psihiatrične bolnišnice. K sreči so ga policisti s pomočjo ameriških kolegov razkrinkali in preprečili najhuje. Motiv za napad naj bi bilo maščevanje nekdanjim sošolcem, domnevno zaradi vrstniškega nasilja v času šolanja. Nekdanji ravnatelj Dušan Merc je pri medvrstniškem nasilju poudaril vlogo učiteljev in dejal, da niso zgolj "učitelji predmetov, ampak tudi tisti, ki jim morajo otroci zaupati".

Medvrstniško nasilje, tako fizično kot psihično, ima lahko velike posledice. V veliki meri pa se dogaja prav v šolah. "Jaz mislim, da je razlika med šolami velika. Na nekaterih šolah se nedvomno dobro dela. Ponekod pa, da bi šola ostala ugledna, nasilje zatajijo, potisnejo pod preprogo in zamižijo na obe očesi," je dejal nekdanji ravnatelj osnovne šole Prule Dušan Merc in dodal, da je to najbolj nevarno ter da enako velja tudi za srednje šole. 

"Varnost je prvi pogoj za to, da šola dobro funkcionira in da se otrok v šoli dobro počuti," je poudaril Merc. Kot pravi, je to, da se otrok počuti varnega pred nasiljem, tako pred drugimi učenci kot tudi učitelji in sistemom, zelo pomembno za to, da je učenec v šoli uspešen. 

Merc meni, da Policija "nima kaj početi na osnovni šoli", saj morajo pedagoški proces in klimo ustvarjati učitelji. Kot poudarja, naloga policije ni, da rešuje pedagoške probleme, ki nastajajo na šoli, saj je to naloga učiteljev. 

"Ko učitelji nasilje zaznajo, morajo natančno identificirati za kaj gre. Na šoli mora biti oseba, običajno je to pedagog, socialni delavec ali psiholog, ki z otrokom, ki je žrtev nasilja, opravi razgovor," je dejal in pojasnil, da se mora otrok izpovedati in tako predelati grozno situacijo, s katero se je soočil. 

"Na drugi strani pa morajo biti z vso humanostjo obravnavani tudi tisti, ki so povzročili situacijo. Zato da razumejo, da so naredili nekaj slabega, da doživijo empatijo," je dejal in pojasnil, da je bistvo šole, da otroci verjamejo v ta sistem. "Verjeti morajo, da bo imelo napačno delovanje posledice. Ampak ne v obliki kazni, nekih papirnatih ukrepov, ampak dejanskega dela z otroki," je dejal.

Medvrstniško nasilje
Medvrstniško nasilje FOTO: Shutterstock

Učitelji namreč niso samo učitelji predmetov, ampak so tudi tisti, ki jim morajo otroci zaupati. "Učitelji morajo biti čim več z otroki, morajo biti na hodnikih, pa tudi po kleteh in drugod, saj je nasilje večkrat skrito," je dejal in poudaril, da mora imeti učitelj dober stik s svojimi učenci. 

"Nasilje, t. i. bullying in mobing se selijo na področja, kjer učiteljev ni," je povedal in pojasnil, da ni dovolj, da so učitelji z učenci zgolj med svojo uro, nato pa odidejo domov. "To ni dovolj," je še enkrat poudaril. Prepričan je tudi, da pol ure razredne ure za reševanje težav ni premalo. "Težave se rešuje toliko časa, dokler se jih ne reši," je dejal in dodal, da so to dolgi procesi. "Govorjenje, da za to ni dovolj časa, pa je grd izgovor," je pripomnil.

Kako ločiti nasilje od odraščanja, ki včasih vključuje konfliktne situacije?

Merc pravi, da so konfliktne situacije med učenci vsakdanje in tudi povsem normalne. Kot glavni problem v času epidemije je izpostavil prav to, da učenci niso imeli nobenega kontakta. "Otroci potrebujejo fizični kontakt. O tem ni dvoma. Ampak če je učitelj z njimi, točno ve, kdo je šibek člen in ga poskuša ohrabriti in opolnomočiti. Tiste, ki pa so nasilni, pa usmerja v to, da razumejo," je pojasnil. 

Po njegovih besedah bo imel učitelj dober pregled takrat, kadar bo to počel deontološko. "Ko bo počel to, kar mora početi zato, ker je učitelj, ne zato, ker poseduje znanje fizike ali kemije," je sklenil Merc. 

Koronavirus pasica nova
  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (63)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

prašek
02. 05. 2021 16.56
+1
preprostež ............ Moje čestitke za razmišljanje !!!!!!
prašek
02. 05. 2021 16.56
+1
RamzesII
02. 05. 2021 11.19
-1
"Kot poudarja, naloga policije ni, da rešuje pedagoške probleme, ki nastajajo na šoli, saj je to naloga učiteljev." Res je, a šole vseeno prijavljajo, ker pač morajo, v tujini prijavljajo ne bi verjeli kaj vse, recimo če jim kaj ni všeč v nalogah otrok, ipd. Ja, pedagogika, najdite mi pedagoga v šoli, če pa so vsi najprej in v glavnem učitelji, ki se bojda šolajo na pedagoški, kjer jih učijo malo pedagogike in psihologije otrok, ter veliko tega kako zadostiti zahtevam indokrinacijskega sistema, polnjenje otroških glav z lažmi, delanje iz njih sužnje sistema, itd.
RamzesII
02. 05. 2021 11.14
+0
Boste iz enega nedorečenega, ne povsem dokazanega primera naredili sto vzporednih predavanj. Raje enega o tem kako šole, vsled lastnega ugleda, težave raje pometejo pod preprogo, kot pa da jih rešile, s čim manj vpletanja drugih državnih služb, ker pa je šola ravno tako državna, tega seveda ne gre pričakovati, saj mora po direktu vse prijaviti.
srecnii
02. 05. 2021 09.45
+0
družba je tega fanta naredila, sam fant se zato ni naučil in če družbe nebi blo take slabe tudi tega nebi blo.
wolfterier
02. 05. 2021 09.52
+4
Tu mi nekaj ne gre skupaj.Zagrenjeni mladenič z nedokončano posebno šolo ima dovolj znanja,da je vstopil v temni internet,dovolj znanja angleščine in ne nazadnje dovolj denarja. 5000 E gotovine ! Pri vsem tem znanju je pa objavil svoj pravi naslov,čudno je vse skupaj.
malaraja
01. 05. 2021 12.14
+1
Berem, da je na svojem Twitter profilu častil lik in delo maršala Tvitota in ploskal nevrotičnim komentarjem SDS kopriv!?! Ste res padli tako globoko, sekta? Ste v Sloveniji naprali vokaje tipa Breivik? SDS je treba prepovedat!
Boombaar
01. 05. 2021 10.23
+2
Ni kazni ni efekta. UVEDITE DENARNE KAZNI, 400€ za motenje pouka, 2000€ za nasilje in odškodnina 5000€ Naj se znajdejo kakor hočejo, učitelje in naše otroke pa pustijo na miru.
preprostež
01. 05. 2021 10.26
+4
Ne nakladajte neumnosti. Denarne kazni ne pomagajo zlasti v primeru revnih družin, ki kazni ne morejo plačati, nasprotno, stanje še poslabšajo.
soncarica84
01. 05. 2021 10.31
-1
Preprostez, torej se vam zdi trenutno stanje ok.
preprostež
01. 05. 2021 10.32
+2
Nasprotujem prilivanju olja na ogenj, kar denarne kazni so.
soncarica84
01. 05. 2021 10.41
+0
Danes je se samo denar pimemben, z drugimi kazni ne bos nikogar prizadel
preprostež
01. 05. 2021 10.43
+2
Očitno v življenju še niste doživeli pomanjkanja. Blagor vam.
soncarica84
01. 05. 2021 10.46
+2
Seveda sem. In tudi sedaj sem dalec od luksuza. Sem ena izmed tistih, ki ne upajo na bolnisko, ker si je ne morem privisciti. Zagovarjam pa denarne kazni v takih zadevah. Vsak otrok si zasluzi imeti dostojno otrostvo.
preprostež
01. 05. 2021 10.53
+3
Žal veliko problematičnih otrokov izhaja iz revnih družin, ki si teh kazni ne morejo proviščiti in jim recimo samo €500 kazni močno poviša stres, kar poslabša stanje. Glede bolniške pa povem samo to - nobena služba ni vredna uničenega zdravja. Malo prevetrite svoje prioritete.
soncarica84
01. 05. 2021 11.00
-1
Nekdo ki nima bo svoje otroke ucil spostovanja drugih samo ker si ne more privosciti kazni. Ostali jih bodo tako ucili ker se tako spodobi.
wolfterier
02. 05. 2021 09.53
-1
Torej gumištrudel bo gotovo pomagal,preprostež,a ne.
soncarica84
01. 05. 2021 10.07
+3
Koliko psihicne bolecine mora pretrpet majhen otrok, da se mu razvije tako brutalen namen.
preprostež
01. 05. 2021 10.25
+2
Človek ima lahko človek srečno otroštvo in se mu kasneje življenje postavi na glavo. Človek, ki je poznal srečo, v odsotnosti sreče postane bolj depresiven. Človek, ki ne pozna sreče, je že vsega hudega vajen.
soncarica84
01. 05. 2021 10.32
+0
Preprostez. Clovek ki v otrostvu ne pozna srece nabavi orozje. Upam da nimate otrok.
preprostež
01. 05. 2021 10.35
+1
O sveta preproščina, še ena oseba, ki si domišlja, da pozna celotno življensko zgodbo nesrečnega fanta.
soncarica84
01. 05. 2021 10.42
-2
Ti si pa se ena oseba ki se je v otrostvu spravljala na sibke in si sedaj zeli oprati vest.
preprostež
01. 05. 2021 10.48
+1
Fijuuu... strel totalno mimo. Ne pravijo zaman, da je predvidevanje mati vseh zajebov. Mene so v šoli trpinčili, dokler se nisem enkrat uprl. Žal niso vse žrtve nasilja sposobne tega, zato čustva tlačijo in tlačijo vase, dokler nekega dne ne eksplodirajo. Jaz sem se izvlekel iz tega. Kaj pa vi? Ali svoja potlačena čustva stresate na druge?
soncarica84
01. 05. 2021 11.03
-2
Torej ste priznali da ste tudi vi eksplodirali. In iz zrtve ste postali bully. Tipicno. Torej se nasilje mora resevati z nasiljem kot je bilo v vasem primeru? Bolano
wolfterier
02. 05. 2021 09.55
+0
Gotovo je imel pomočnike,ne mislite ,da se to ne bo več dogajalo.
Absurdistan
01. 05. 2021 10.06
+1
V mojem razredu v osnovni šoli so se učitelji bali nekaterih sošolcev
preprostež
01. 05. 2021 10.30
-1
Učitelji niso dovolj plačani, da bi obvladovali nasilne otroke.
wolfterier
02. 05. 2021 09.56
+1
BOBI2008
01. 05. 2021 10.01
+4
Sem pa vsaj za nekaj vesel... Bulijem so se mal zatresle hlače, pa prfoksom tudi, ki jim ni NIČ mar za otroke in kaj se z njimi dogaja. Predanih učiteljev je vse manj, vsi samo jamrajo in pametujejo.
preprostež
01. 05. 2021 10.16
+2
Nikomur se ne tresejo hlače. Nasprotno, pokazalo se je že, da taki primeri postanejo zgled za marsikoga, opogumijo posameznike, ki še mencajo.
soncarica84
01. 05. 2021 10.33
-1
Preprostez, vi zivite v nekem cudnem sanjskem svetu.
preprostež
01. 05. 2021 10.40
+2
Ne, sem še kar prizemljen, zato vem za študijo, ki je ugotovila, da množični poboji spodbujajo oponašalce. Zato strokovnjaki ne priporočajo pretirane medijske pozornosti.
soncarica84
01. 05. 2021 10.47
-2
Boljse vse pomesti pod preprogo, kot pa ukrepati in izboljsati zadeve. Bolano. Ce otroku ne bi bilo hudega v otrostvu, ne bi bilo tega dogodka.
preprostež
01. 05. 2021 10.55
+2
Vi bi kaznovali otroka, ki mu je hudo v življenju.
soncarica84
01. 05. 2021 11.07
+0
Nikakor. To bi stori vi. Ker je po vase itak ze zrtev se zanj ni vec potrebno truditi in mu pomagati. Vec so vredni sosolci ki z njim delajo kot s smetjo. In na koncu je kriva zrtev, ker so mu popustili zivci in je zbolel.
soncarica84
01. 05. 2021 09.58
+3
Kdaj bodo koncno polutika, sole in socialna naredila strozja pravila glede medvrstniskega nasilja? Glede norcevanja ne naredijo nic. Se vstran pogledajo da se ne bi vmesavali.
preprostež
01. 05. 2021 10.14
+1
Začnite pri sebi. Ne, tarnanje ne pomaga. Ukrepajte.
Uporabnik2066124
01. 05. 2021 09.57
-8
Ta je bil podpornik levice
malaraja
01. 05. 2021 12.15
+2
Na TWitterju je bil fanatičen podpornik SDS. Misliš, da se je pretvarjal? Haaahahaha!
adonai
01. 05. 2021 09.54
+4
Vse je pod kotrolo a ne,... mladina si pa naroči jurišno orožje.
preprostež
01. 05. 2021 10.20
+1
Ja, Jelinćić je tak lep zgled za mladino.
Metalllca
01. 05. 2021 09.53
-4
Ta osebek je bil častilec hudiča in privrženec satanistov, čudno da se to nič ne omenja. Mislim da ga ni treba sedaj zagovarjat. Zelo veliko jih je ki so bili podvrženi mladostniškemu nasilju pa ne gredo zato pobijat kar tako vsepovprek.
soncarica84
01. 05. 2021 10.00
+1
Upostevaj, da se vsak cas lahko tudi ostalim odpelje. Ker tako nasilje nosi clovek vse do smrti. Upam da se njegovi sosolci zavedajo svoje krivde, ki jo nosijo. Ce bi se do njega obnasali kot do socloveka, tega vsega ne bi bilo.
Metalllca
01. 05. 2021 10.03
-2
Lepo da nekateri še zagovarjate psihopate, lepo. Veš Hitler je bil tud maltretiran v šoli in od svojih soborcev v rovih prve svetovne vojne.
preprostež
01. 05. 2021 10.29
+0
Vsakdo je po bitki general. Nihče ne more vedeti vseh posledic odločitev. Če likovna akademija ne bi zavrnila Dolfija... Ja, teh neumnosti smo že vajeni.
soncarica84
01. 05. 2021 10.39
-2
Elltoro. Bullye zagovarjajo tisti, ki so sami izvajali nasilje v otrostvu na nemocnimi. S temi besedami si zelijo olajsati vest.
blackB
01. 05. 2021 09.52
+8
Medvrstnisko nasilje se zacne dogajati danes ze v vrtcih. Odgovorni obrnejo glavo stran in zanikajo. Zakaj? Ker priznati, da imajo tezave s tem pa res mece slabo luc na njih, da ne znajo imeti pod kontrolo 4-5 letnih mulckov. Je mogoce kaksen razlog zakaj osnovna sola ne sprejema otrok iz okolisa kjer so socialna stanovanja? Aja je ja, je nek mali razlog ... ker imajo izkusnje s problematicnimi iz tistega okolja. Je znano, da nekateri starsi z razlogom prej menjajo bivalisce, samo, da otrok ne bi padel v “napacno solo”. In vse se zacne ze prej ... s pometanjem pod preprogo. Zdrzati je treba dve leti, potem gre pa problem naprej v solo.
JLA01
01. 05. 2021 09.50
+8
Starši so krivi da so otroci takšni kakšni so, oni so tisti ki morajo svojega otroka naučiti vzgoje
Boombaar
01. 05. 2021 09.52
+5
Doma otrok priden, v šoli maltretira, moti pouk. UVEDITE DENARNE KAZNI
preprostež
01. 05. 2021 10.12
-1
Denarne kazni ne pomagajo obubožanim družinam in samo poslabšajo situacijo.
Juraj Brecelj
01. 05. 2021 09.48
+1
A odrasli se pa moramo počuiti nesigurno? Seveda, da bolje služimo kapitalu ..
Boombaar
01. 05. 2021 09.48
+3
UVEDITE DENARNE KAZNI
preprostež
01. 05. 2021 09.54
+0
Ja, kar pišimo denarne kazni revnim fotrom, ki pol v brezupnem besu s pasom nabijejo froca, ki se pol znese nad špeckahlami. Briljantno, le kaj bi lahko šlo narobe? Družine pod pragom revščine so dokaj pogost vir problematičnih primerov. Denarne kazni tu samo poslabšajo situacijo. Ti otroci potrebujejo razumevanje in strokovno pomoč, ne dodatne marginalizacije.
soncarica84
01. 05. 2021 10.03
-2
No potem pa se naj tak otrok spravlja na tvojega, ne na mojega. Pa potem ti socustvuj z bullyem, tvoj pa naj tiho to prenasa.
preprostež
01. 05. 2021 10.05
+2
Kakšna neumnost. Take bisere producira ta naš šolski sistem!
darwin.
01. 05. 2021 09.47
+10
V velikih primerih je krivda na starših oziroma njihovi vzgoji. Žalostno je tudi, da v nekaterih primerih, ko takim staršem poskušajo pojasniti kaj njihov otrok počne in kako se vede, samo skomignejo z rameni, se zasmejejo (češ, saj so samo otroci/mladostniki, to je normalno) in se niti za trenutek več ne ukvarjajo s tem…
preprostež
01. 05. 2021 09.44
+7
Toliko šinfate čez učitelje, kot da je njihova naloga obvladovati nevzgojene otroke. Vzgoja otrok je naloga staršev, ne učiteljev - naloga učiteljev je otroke napumpat s praktičnim znanjem.
Jous
01. 05. 2021 09.42
+10
Super lepo je govorit. Tudi našega so maltretirali in izvajali bullying, tako da je psihično zbolel. Šola je pometla pod preprogo. Mi smo našemu poiskali pomoč, šolal se je na daljavo (hvala korona) in se vključil v druge skupnosti v našem kraju. Šola je v večjem kraju in že od nekdaj znana po nasilju. Mene prav nič ne čudi, če se komu odpuli. In kaj dela svetovalno osebje, razen da prejema plačo???
soncarica84
01. 05. 2021 10.04
+3
Ljudem je to vseeno, vse dokler ni zrtev njihov otrok.