Slovenija

Ministrstvo: Sodba v zadevi Rupnik ne rehabilitira njegovih dejanj

Ljubljana, 24. 01. 2020 17.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Reševanje zahtev za varnost zakonitosti v primeru povojnih sodb ne zanika zavrženosti konkretnih primerov, še manj jih rehabilitira, so poudarili na pravosodnem ministrstvu. Po odločitvi vrhovnega sodišča, ki je razveljavilo povojno obsodbo generala Leona Rupnika, se je namreč zvrstilo več pozivov k preprečitvi razvrednotenja zgodovine.

Odločitve sodišč v zadevah, ki izhajajo iz povojnega oziroma vojnega obdobja, ne zadevajo le pravnih vprašanj in razvoja sodne prakse, temveč imajo tudi določen simbolen pomen za zgodovinsko-politično obravnavanje dogodkov med in po drugi svetovni vojni, so ob tem izpostavili na ministrstvu.

Zato menijo, da je treba "razmejiti pravna vprašanja spoštovanja pravil kazenskega postopka v posamični zadevi in siceršnji zgodovinski pogled na dejanja posameznikov v tistem obdobju".

"Kolaboracija je namreč zgodovinsko dokumentirano in izkazano dejstvo, reševanje zahtev za varstvo zakonitosti, ne glede na vsebino končne odločitve v konkretnih primerih, pa ne zanika njene zavrženosti, še manj pa jo rehabilitira," so poudarili.

Vrhovno sodišče v Ljubljani
Vrhovno sodišče v Ljubljani FOTO: POP TV

Spomnili so sicer, da je vrhovno sodišče v preteklosti že odločilo v več podobnih primerih zahtev za varstvo zakonitosti. Med najbolj javno izpostavljenimi je bila po njihovi oceni odločitev iz leta 2017 v zahtevi, ki se je nanašala na t. i. kočevske procese iz leta 1943. Sodišče je tedaj očitke iz zahteve zavrnilo kot neutemeljene in se postavilo na stališče, da je bilo tedanje izredno vojaško sodišče po načinu formiranja, sestavi senata, tipu obravnavanih primerov in pravilih delovanja primerljivo z ureditvijo drugih sodišč med vojno.

Pojasnili pa so tudi, da je bilo vlaganje zahtev za varstvo zakonitosti v zvezi s pravnomočno zaključenimi kazenskimi obsodbami v preteklosti možno na podlagi novele zakona o kazenskem postopku iz leta 2005. Ta je določala, da je do 31. decembra 2008 možno vložiti zahteve za sodbe, izdane do 2. julija 1990, zlasti zaradi odprave sodb iz povojnega obdobja, so pojasnili na ministrstvu.

Leta 2008 je bil ta rok na podlagi odločbe ustavnega sodišča še enkrat podaljšan, in sicer do 31. decembra 2012. Po navedbah ministrstva so leta 2018 in lani v poslanski skupini NSi predlagali novo podaljšanje tega roka, a je bila taka rešitev zavrnjena.

Odločitev vrhovnega sodišča v primeru Rupnik je sprožila številne kritike. Med tistimi, ki se zaradi odločitve vrhovnega sodišča čutijo osebno prizadete, je upokojeni profesor prava Ljubo Bavcon.

Bavcona, njegovo mamo in nekatere mladinske aktiviste so med vojno mučili Rupnikovi policaji.
Bavcona, njegovo mamo in nekatere mladinske aktiviste so med vojno mučili Rupnikovi policaji. FOTO: POP TV

"Zaradi izdajalskega delovanja Rupnika in njegovih sodelavcev sta bila med številnimi drugimi borci za svobodo prizadeta tudi moje človeško dostojanstvo in svoboda," je povedal za STA. Kot je pojasnil, so Rupnikovi policaji mučili njegovo mamo, njega in še nekatere mladinske aktiviste OF pa so po izdaji kolaborantskega ovaduha italijanski policaji mučili, italijansko sodišče pa ga je obsodilo na zapor.

Po mnenju Bavcona bi se o zadevi moral izreči varuh človekovih pravic "glede na to, da je s to sodbo napadeno človeško dostojanstvo in pravice tistih, ki smo bili žrtve".

Na varuha so se medtem že obrnili v Zvezi združenj borcev za vrednote NOB Slovenije. Njen predsednik Marijan Križman je v dopisu varuha človekovih pravic Petra Svetino pozval, naj se "v skladu s pristojnostmi vključi v postopek in ne dopusti, da bi se v Sloveniji častila kolaboracija z okupatorjem". Kot je zapisal Križman, se člani zveze zaradi odločitve sodišča počutijo prizadete in pričakujejo ukrepanje. "Čeprav je naša organizacija edina tovrstna v Sloveniji, ki zastopa to zgodovinsko obdobje, v ta postopek pred sodiščem nismo bili vključeni, niti vprašani za mnenje," je še opozoril.

Bavcon je še pojasnil, da odločitev vrhovnega sodišča v primeru Rupnik resda ni prva razveljavitev povojne obsodbe posameznika zaradi domnevnega sodelovanja z okupatorjem, je pa toliko bolj boleča zaradi pomembne vloge generala Rupnika.

Upokojeni pravnik je in pred tem že za tednik Mladina ocenil, da bi lahko zadeva pristala tudi na ustavnem sodišču. "Vsakdo, ki je bil neposredna ali posredna žrtev Rupnika, policije ali domobranskih enot, bi lahko izkazal pravni interes za vložitev pobude na ustavno sodišče. Prav tako bi to lahko storili svojci takih oseb," je pojasnil. Potrdil je, da ima pravni interes v tem primeru lahko tudi sam, tako v svojem imenu ali imenu mame. To bo po pojasnilih Bavcona vprašanje nadaljnjih pogovorov: "Na primer, če bi se javile še druge žrtve in bi lahko skupaj kot osebe s pravnim interesom sprožili postopek pred ustavnim sodiščem".

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (576)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

janez Kovač 1
21. 10. 2020 13.26
Bil je koloborant,pomagal pa mu je škof Rožman,za take ni oprostilnih sodb!
VAREN
10. 02. 2020 21.30
+3
Vi iz pravosodnega ministrstva pa bodite raje tiho. Zgleda da ste isti vsi. Če se ne morete sprijaznit z dejstvom, da je bil izdajalec in spoznan za krivega, se zakopljite zraven njega in potem obujajte spomine.
anakondabox
27. 01. 2020 08.13
+6
Oprostilna sodba Rupniku ne opravičuje njegovih dejstev in dejanj. Kaj potem opravičuje; njega kot osebo? Včeraj je bil na 1. programu TV film o O. S., ki je 'reševal' Jude pred nacisti. Toliko grozot, da sem si zaželela, da se ta čas nikoli več ne ponovi. #mir
Malinha
27. 01. 2020 09.56
+2
Grozote se bodo žal vrnile in se že vračajo, sicer v drugačnih oblikah. Človek je racionalna žival, zlo proti drugemu gradi racionalno, sadistično udejanjanje ima tako na široko odprta vrata, že od kar se je v žival naselil racio. Hannah Arendt to pojasni z "Zlo je banalno". Morda se je že kdo spustil v psihoanalitično študijo o tem fenomenu, ki naravnost zasluži ime umetnost, sicer pa, gledano globalno, je to lepo razvidno.
ValterUdovernik
26. 01. 2020 20.55
+12
Kriv je. Nacisticni okupator ni okupiral Slovenije zaradi gozdnih sadezev in poljskih pridelkov, tudi zaradi slovenskih komunistov ne. Njegov namen je bil iztrebljenje manjvrednega, SLOVENSKEGA naroda, SLOVENSKAGA jezika (veljalo je, da je SLOVENSKI jezik dober samo za v stalo), SLOVENSKE kulture in pridobitev zivljenskega prostora za cisto, nemsko raso. SLOVENCI so sodelovali z nacisticnim okupatorjem in mu, s pomocjo SLOVENSKE RKC, pomagali pri iztrebljanju SLOVENSKEGA naroda. SLOVENCI so se mascevali nad SLOVENCI, ki so kolaborirali z okupatorjem. Rupnik je bil SLOVENSKI izdajalec, kolaborant. Z okupatorjem, katerega je sprejel z odprtimi rokami in mu lizal podplate, se ni pogovarjal v SLOVENSKEM ampak v nemskem jeziku. Ce bi nacisticni okupator z domacimi, SLOVENSKIMI izdajalci slucajno zmagal v 2. svetovni vojni, danes SLOVENSKA beseda ne bi vec obstajala in mi, tu na tem portalu, ce bi nasi predniki slucajno preziveli, ne bi pisali v SLOVENSKEM ampak v nemskem jeziku. Pisali bi pa verjetno o tem kako lepo so zaplinili se zadnje ostanke nekih pripadnikov slovanskih narodov, ki so se uspesno skrivali pred uradom za rasno neoporecnost. Kolaboracija je ogabno, zavrzeno dejanje. Kaj tu ni jasnega?
HorstWiesel
26. 01. 2020 20.37
+8
Brezveze, zgodovina je jasna. Točno se ve, kdo je bil na strani tujih okupatorjev proti slovenskemu narodu in kdo je bil na strani slovenskega naroda proti tujim okupatorjem in njihovim pajdašem. Vse ostalo je brezpredmetno.
piu
26. 01. 2020 20.10
-8
Kako so komiji našli toliko kolaborantov glede na tako majhno enoto domobrancev?
piu
26. 01. 2020 19.16
-11
lewaki-komunisti ne poznajo nobenega zgodovinskega dejstva oziroma dogodgka, ki bi potrjeval njihove blodnje......
korintos23
26. 01. 2020 19.05
+14
Dečki so še zmeraj ponosni na zločine katere so njihovi dediji delali nad zavednimi Slovenci. Prav hvalijo se s domobelskimi poboji.
piu
26. 01. 2020 19.10
-10
koliko vem je bila to uradna policija........ ajde naštej zločine?
poneumljanje
26. 01. 2020 19.21
+4
Ja imaš prav, tudi promet so po večjih mestih usmerjali, prava policija so bili !
piu
26. 01. 2020 19.23
-6
poneumljanje
26. 01. 2020 19.31
+6
Seveda je, ljudi, katere so določili za taborišča so usmerjali na želežniške postaje !
piu
26. 01. 2020 19.33
-6
poneumljanje
26. 01. 2020 19.37
+9
Preberi kakšno knjigo naprimer o Urhu, Črni roki ali kaj podobnega !
piu
26. 01. 2020 19.44
-9
ti si sigurno prašek pod drugim nickom....... Ne razlagajte neumnosti lewaki. Domobranci so bili majhna enota z začetno cca 3000 ljudi, ki je delovala na območju Ljubljane.......
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.46
-6
Vedno se konča pri Urhu pa Kozlarjevi gošči. Pa Hacinu in Fraklju. Črno roko imate pa v želodcu, ker je njen ustanovitelj Črtomir pobegnil Kocbeku, razočaran nad Dolomitsko izjavo, ki je vse podredila Komunistični partiji.DEajmo kortnik, Poneumež, kaj konkretnega, novejšega? ne bosta pogrevala stara jajca, stara 70 let.... kakšna nova imena, kraje tipa huda jama na Domobranski strani itd...
piu
26. 01. 2020 19.05
-9
Kdo je pa bil med ww2, bandit?
piu
26. 01. 2020 19.05
-6
srebrnibreg
26. 01. 2020 19.10
+8
...Izdajalci lastne domovine in lastnega naroda.
piu
26. 01. 2020 19.11
-3
srebrnibreg
26. 01. 2020 19.11
+7
Seveda dejansko ne pa po teoriji9 izdajalcev in njihovih idolov iz Berlina.
piu
26. 01. 2020 19.15
-7
oprali so te in ne znaš več razmišljati......
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.49
-3
Srebreni, kdo pa je bil določen, za prepoznavanje Izdajalcev? Kdo ga je zavohal? Inkvizicija je vsaj izdala nek priročnik za prepoznavanje čarovnic nekoč, tukj je bilo pa vse prepuščeno pesniški svobodi. okoli tvoje je skakal nekaj let prej, pa je postal Izdajalec in kolaborant....
korintos23
26. 01. 2020 18.58
+9
Spodaj sprehajalec trdi da so imeli nacisti po konc lagerjih sodišča, kje je to prebral, dedi domobelc mu je to zaupal?
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.50
-3
lahko se delaš b...ka Koritnik, ampak ne bo ti uspelo. ne boš presegel samega sebe. Sodišča so pošiljala v kacete. V Rudnike in jame, ni bilo nobenih sodišč...
piu
26. 01. 2020 18.45
-6
Prva proleterska brigada je bila ustanovljena nekje decembra 1941 v Bosni...... Vojska katere države je to takrat bila? Ne pozabite da je SFRJ nastala šele novembra 1943.......
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.46
-6
Prva proleterska je bila Strankarska vojska Komunistične partije. Za to so veljale vse proleterske brigade....
korintos23
26. 01. 2020 18.54
+7
To so bili začetki Boom efekta za uničevanje plevela.
korintos23
26. 01. 2020 18.55
+10
Tudi v Sloveniji smo začeli že v letih 1989-90 in se osamosvojili šele 1991! Vi domobranci o tem niste razmišljali?
poneumljanje
26. 01. 2020 18.55
+5
Kori imaš prav, samo so na koncu zafrknili, ker so ga preveč razredčili !
piu
26. 01. 2020 18.57
-8
kaj smo začeli leta 89 in 90? Že vem...... nič......
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.00
-8
Ha, ha,Borci še vedno sanjate o pobijanju Poneumnež...
poneumljanje
26. 01. 2020 19.12
+5
Sprehajalec, slabo si razumel, to je lahko le tvoja razlaga, ni blo nič takšnega mišleno. Vedno si nekaj po svoje razlagaš !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.52
-4
Seveda. Pobijal bi Poneumnež, spet. Tako kot predniki. Če bi me le nekdo zvezanega pripeljal predte. takrat bi nastopilo "Ljudstvo", kot nekoč....
Malinha
26. 01. 2020 18.22
+5
"Sodelovanje z Okupatorjem je prepovedoval šele Zakon o splošni Ljudski obramb," zapiše razsvetljeni katolik Ibro. Češ, če ni v kateremkoli zakonu zapisana prepoved, potem se lahko sodeluje. Stari, srednji vek - če ni bilo sodelovanje, izdaja lastnega naroda, vojske, etc. kjerkoli zapisana, potem to ni bila izdaja. Logika tega gre tako dalje, da ker ni bilo nikjer zapisano, da se kogarkoli ne sme zaplinjati, krematorizirati, raztresati pepel sto tisočev v reke, potem se to lahko počne. Kakšen zaključek sledi iz tega? Da je izjavljalec tovrstne logike ne samo skrajno perverzen, temveč psihopat.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.30
-2
Miško, ne delaj se še bolj b....a, kot že si. Francoski orožnik v Parizu naprimer NI bil sodelavec okupatorja. Orožnik Žnidaršič v Tacnu pa JE bil sodelavec okupatorja. Ja, tako je z Zakonom. Zakon določa in prepoveduje ta sodelavstva. In predsvem identificira. Če se nekoga obtoži za sodrelavca okupatorja, se mora sklicevati na nek Zakon. Ki le to sodelavstvo identificira in sankcionira.
korintos23
26. 01. 2020 18.56
+3
sprehajalec, zmagovalci ne rabijo zakona, zmagovalci počistijo plevel brez njega, se samo na zločine spomnijo katere je ta plevel delal.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.59
-5
Če so zmagovalci zločinci, potem je tako kot praviš. Tudi džingis Kan je to počel....
korintos23
26. 01. 2020 19.01
+6
Zavezniki so na noč po 20.000 civilov z bombardiranjem mest pobili in so zmagovalci. Zmagovalcem se vse oprosti samo da tirana ubijejo. Hamburg celo dosti več.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.53
-3
Medvojno bombardiranje je nekaj drugega, kot pa nekoga zvezati z žico po tri skupaj, pa mu ob streljati v koleno, da ob glasnem krohotu potegne ostala dva s seboj. Bombardiranim daš možnost, da se skrijejo in rešijo. Zvezanemu je ne daš...
janez Kovač 1
21. 10. 2020 13.29
Ti kar pusti Francoze več koloborantov so pobili kot pri nas,res pa so imeli eni 5 minutne obravnave,nato pa pred zid in povsod po Evropi so koloborante po hitrem postopku!
poneumljanje
26. 01. 2020 17.51
+5
Ker je tema o Rupniku, mi še nobeden ni povedal, zakaj je pri nas dovoljeno postavljanje spomenikov sodelavcem okupatorja !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 17.58
-5
Sodelovanje z Okupatorjem je prepovedoval šele Zakon o splošni Ljudski obrambi in družbeni samozaščiti iz leta 1976. In se ga ne da uporabljati za nazaj. Drugega zakona, ki bi pa to prepovedoval, pa ni bilo v tistih časih. Tako so partizani brez sojenja in sodnega procesa likvidirali v Krimski jami sodelavko okupatorja, mlekarico, ki je Italijanom prodajal mleko. Sodelavec okupatorja je zelo raztegljiv pojem Poneumnež. Nimaš zastonj tak nick...
poneumljanje
26. 01. 2020 18.05
+1
Ko nimaš argunemtov pa se greš osebne žalitve. Kaj ima tale tvoj komentar skupnega z člankom o Rupniku. Čudno, da te moderator ne vidi !
poneumljanje
26. 01. 2020 18.07
+4
Spet nekaj zavijaš in se izgubljaš v tematiki, kdaj je bil postavljen spomenik v Grahovem, a morda pred letom 76 ?
korintos23
26. 01. 2020 18.10
+4
sprehajalec, vi ste v konc lagerjih imeli sodnike?
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.24
-7
Koritnik, praviloma so bili, naj se še tako banalno sliši. Tisti, ki so te spravili tja. Tukaj so kmalu uvedli tako imenovana Antikomunistična sodišča. Pred njim je bil tudi oče heroja Tončka, prijet po Dražgošah. ker pa mu niso mogli dokazati povezave s sinovimi dejanji v Dražgošah, ga je sodišče izpustilo.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.27
-6
Poneumnež, ne zvijaj se kot jegulja. Kdo je sodelavec okupatorja in kateri Zakon je določal, kdo je sodelavec okupatorja. Oziroma kateri Zakon je sodelavstvo prepovedoval. Lepo te vprašam in in treba nabijati. V razmerah, ko ni zakona, je postalo določanje sodelavcev Okupatorja pesniško. In če kdo komu ni bil všeč. Dal sem ti primer mlekarice iz Krimske jame.
poneumljanje
26. 01. 2020 18.32
+1
Spet zavajaš, jaz sem pisal na temo Rupnika, zakaj se dovolijo postavljati spomeniki. Vprašal sem te, kdaj je bil postavljen spomenik sodelavcev okupatorja v Grahovem. Po tvoji razlagi pred letom 76. Pa ne bom s teboj vel polemiziral, ker razen žalitev in nakladanja drugega ne znaš !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.44
-4
Seveda ni bil postavljen pred 1976. Postavljen je bil leta 2014. Midva debatirava o Zakonu iz časa Druge vojne, ki prepoveduje sodelovanje z Okupatorjem. In bi na osnovi tega Zakona Spomenik Domobrancem v Grahovem ne bi smel biti postavljen. Ker naj njihovo delovanje ne bi bilo zakonito. Zato te sprašujem, Kateri je ta Zakon?
poneumljanje
26. 01. 2020 18.50
+2
Po tvoji razlagi ne bi smel biti postavljen 2014, ker je že veljel tvoj zakon iz leta 76. Vedno bolj si sam sebi kontradiktoren !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 18.53
-4
Dejanje samo pa je bilo v časih pred 1976. Noben zakon ni retroaktiven in se lahko uporalja za nazaj. Temveč samo takrat veljavni zakoni. Ti to ni morda logično, ali kaj?
poneumljanje
26. 01. 2020 18.58
+6
Res pameten komentar, čestitam za izvirnost, po tvojem so sodelavci okupatorja lahko le tisti rojeni po letu 76. Bravo odlična razlaga zakonov !
bema1201
26. 01. 2020 18.59
-2
Povsod žal tudi še stojijo spomeniki največjim morilcem Slovencev, komunistom ki so pomorili toliko Slovencev kot še noben v zgodovini in edini razlog zato je bil da z revolucijo prevzamejo oblast
korintos23
26. 01. 2020 19.04
+4
poneumljanje
26. 01. 2020 19.19
+4
Bema: Napiši komu je bila dokazana krivda za zločine, razen vašemu Rupniku !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 19.54
-3
Khadija thuži, khadija shudi Poneumnež...
janez Kovač 1
21. 10. 2020 13.31
Ja domobranci pa so sami mučeniki z slogsanom samo mrtev partizan je dober partizan,to pove vse!
Malinha
26. 01. 2020 17.38
+3
Skratka, Ibro, tvoje poznavanje zgodovine je naravnost sramotno. 10. aprila 1919 se je nasilje angleških kolonialistov v Indiji stopnjevalo do te mere, da je med enim od protestnih shodov (množica je že uporabljala Ganghijevo satjagraho) britanski general svojim vojakom ukazal streljati na zbrano množico. Pri tem so vojaki ubili 379 ljudi, preko 1200 protestnikov pa je bilo ranjenih. Kasnejša parlamentarna preiskava je pokazala, da je bilo v incidentu lahko tudi do 1000 mrtvih in 1000 ranjenih. Prizor je znan tudi v filmu Gandhi, 1982. Ibro svetniški, blaženi, množica je bila popolnoma neoborožena, z enim samim gibom se niso upirali, še več: celo rok niso dvigovali v obrambo pred udarci.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 17.52
-4
Razumem, da je ta dogodek sprožil bes in posledično ustanovitev Protiimperialistične fronte uperjene proti Angležem in Američanom, največjima Imperialistoma tistega čaša. Ampak kaj je imel orožnik Žnidaršič, ki ga je obstrelila Protiimperiaistična fronta v Tacnu s tem?
Malinha
26. 01. 2020 13.53
+6
Skratka, Ibrovi protirevolucionarji, imperialisti niso nikoli storili greha. Nikoli niso recimo streljali na nasprotnika. Vedno je bil protiimperialist tisti, ki je "prvi vrgel kamen". Amen.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 14.42
-5
Ja, 22.06.41 je protiimperialist streljal na orožnika Slovenca v Tacnu. Tam se je začelo. In eskaliralo v Državljansko vojno...
Malinha
26. 01. 2020 14.48
+3
Ampak imperialist sam ni nikoli streljal na orožnika ali pa na civilista, ali pa na neoboroženega civilista?
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.03
-4
Malinha
26. 01. 2020 15.04
+3
Sem kje napisal, da mislim "pri nas"? Očitno zapisano meri na splošno, če nisi opazil.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.09
-4
Ja, na splošno je bilo pa tako, da je bila protiimperialistična fronta uperjena proti največjima Imperialistoma tistega časa Angliji in Ameriki. Da je imel pa slovenski orožnik 22.06.41 kaj z njima, je pa težko dokazljivo...
Malinha
26. 01. 2020 15.17
+3
Zopet cesarjeva nova oblačila, Ibro? Ponavljam: imperialist sam (Angleži, Američani) ni nikoli streljal na orožnika ali pa na civilista, ali pa na neoboroženega civilista?
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.32
-3
Malinha
26. 01. 2020 15.34
+3
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.50
-3
Malinha
26. 01. 2020 15.56
+3
pravisprehajalec
26. 01. 2020 17.52
-2
Malinha
26. 01. 2020 11.21
+4
Ibro Hasani še zdaj ni razložil, če so bili njegovi domobranci po kakšnih paragrafih, zakonih, izdajalci.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 11.36
-6
Bili so tehnično vojaška enota organizacijsko v SS in s tem vojni ujetniki. Ki jih je ščitila Ženevska Konvencija iz leta 1929. Katero je ratificirala tudi Kraljevina Jugoslavija.
Malinha
26. 01. 2020 11.45
+6
Ibro Hasani, spet zavit odgovor v nova cesarjeva oblačila. Še enkrat si preberi: sprašujem, če SO BILI IZDAJALCI.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 11.58
-7
Po vojaškem pravilniku Kraljevine Jugoslavije ne, ker je kraljevina kapitulirala in s tem odvezala zavezance vseh pogodb....
Malinha
26. 01. 2020 11.58
+6
Skratka, od Dolomitske izjave naprej so bili kolaboranti in Izdajalci. Pika.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.01
-5
Da, ker Dolomitska izjava je vse nekomuniste in nekomunistične enote pravno razglasila za Kolaborante in izdajalce...
Malinha
26. 01. 2020 12.04
+5
Pa vseeno jo je tvoj Kocbek podpisal - in vsekakor ne pod prisilo.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.14
-7
poneumljanje
26. 01. 2020 12.24
+4
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.29
-4
poneumljanje
26. 01. 2020 12.34
+4
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.44
-3
Ime in priimek? Bi se spet rad spravil na Kolaboranta in Izdajalca?
poneumljanje
26. 01. 2020 12.47
+5
Nobenega vira nimaš, ker si si vse izmislil, zdaj pa kakor vedno ne veš kako bi se rešil, pa neumnosti pišeš !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.49
-6
korintos23
26. 01. 2020 13.03
+8
Domobran je kot plevel, če ga ne uničuješ ti pridelek uniči.
poneumljanje
26. 01. 2020 13.04
+5
Lep izmišljen odgovor čestitam na iznajdljivosti !
Malinha
26. 01. 2020 13.06
+6
Vsekakor, kljub temu, da je podpisal in ko je podpisal, je izdal svoje osebno globoko ter ostalih privržencev prepričanje. Ergo, izdajalec.
Malinha
26. 01. 2020 13.39
+6
'poneumljanje', veš v čem je dejansko stvar? Že dolgo ugotavljamo, da je posledica, torej tudi težnja vsake nevroze, da bolnika sili stran od realnega življenja, da mu odtuji dejanskost. Nevrotik se odvrne od dejanskosti, ker je ta - v celoti ali delno - zanj neznosna. Nevrotik spleta celovito, celostno mrežo pripovedi, ki še kako maskirajo realnost, zaradi tega, da ubeži njeni neznosnosti. Iznajdljivost psihičnega aparata pri tem spletanju je dejansko jedo nevroze, in tu se odpre vpogled v nezavedno samega nevrotika. Ibro je pač obsedenec, kronični nevrotik.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 14.45
-5
Tudi Lavrentij Berija je podpisal 1953 Miško, da je kot tesen sodelavec Stalina, hkrati vohunil še za Nemce, Američane, Japonce, Angleže...
pravisprehajalec
26. 01. 2020 14.47
-5
Že dolgo ugotavljamo, da je posledica, torej tudi težnja vsake filozofije, da filozofa sili stran od realnega življenja, da mu odtuji dejanskost. Filozof se odvrne od dejanskosti, ker je ta - v celoti ali delno - zanj neznosna. Filozof spleta celovito, celostno mrežo pripovedi, ki še kako maskirajo realnost, zaradi tega, da ubeži njeni neznosnosti. Iznajdljivost psihičnega aparata pri tem spletanju je dejansko jedo Filozofije, in tu se odpre vpogled v nezavedno samega Filozofa. Miško je pač obsedenec, kronični Filozof...
Malinha
26. 01. 2020 14.50
+5
pravisprehajalec
26. 01. 2020 14.56
-6
Neumnež, vse je resnica. Po koncu vojne Kocbek zapiše, pod težo lastnega sramu; Kupa grenkobe se je zvrhala. Najbridkejše ure v mojem življenju. Prvič v življenju mi je iz globine žal, da sem se rodil kot Slovenec in prvič po tridesetih letih mi je postalo iz vseh vlaken mojega človeka žal, da sem se odločil za partizanstvo. Komunizem je resnično satansko maščevalna in infernalna sila.
Malinha
26. 01. 2020 15.03
+4
Po koncu vojne Kocbek zapiše tekst, katerega original so potem še živeči in skriti domobranci preuredili: "Kupa grenkobe se je zvrhala. Najbridkejše ure v mojem življenju. Prvič v življenju mi je iz globine žal, da sem se rodil kot Slovenec in prvič po tridesetih letih mi je postalo iz vseh vlaken mojega človeka žal, da sem se odločil za domobranstvo. Katolištvo je resnično satansko maščevalna in infernalna sila."
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.06
-5
Miško, #Vsekakor, kljub temu, da je podpisal in ko je podpisal, je izdal svoje osebno globoko ter ostalih privržencev prepričanje. Ergo, izdajalec. # seveda je bil Kocbek Izdajalec protirevolucije in Antikomunizma. Po podpisu mu je pobegnila polovica kršačnskih socialistov, med njimi tesen sodelavec janez marn Črtomir...
Malinha
26. 01. 2020 15.20
+6
Torej, se strinjava: Kocbek je izdal svoje globoko osebno prepričanje s podpisom pod Dolomitsko izjavo. Tam kjer je, ga je lahko sram. Tebe pa tudi, Ibro.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.34
-4
Saj ga je bilo sram Kocbeka, Miško. Zakaj pa bi mene moralo biti pa ne vem. Jaz se nikoli nisem pečal s komunisti...
Malinha
26. 01. 2020 15.42
+5
Sram tega, ker je, tako velik katolik, izdal katolištvo. Tebe bi morali biti sram tega, da je katolik izdal katolištvo, ampak, kot vidim, o tem nimaš razjasnjenih pojmov. Da te še enkrat spomnim: ne gre za "pečanje s komunisti", ampak izdajo lastnih prepričanj. Katoliških. Sram ga naj bo, kjer je, tebe pa tudi.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.52
-5
Ja, nasedel je sladkim besedam Komunistov. Prebivalci Dražgoš so bili naprimer razsodnejši in so Stanetu Žagarju obrnili hrbet...
Malinha
26. 01. 2020 16.00
+4
"seveda je bil Kocbek Izdajalec", si napisal. Pomen nasesti ("nasedel je") implicira nevednost nekoga, ki se zaradi nevednosti zaplete v določeno stvar. Odloči se: ali je bil izdajalec, ali je zgolj nasedel.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 17.54
-3
Nasedel je sladkim besedam Komunistov. kasneje so Komunisti tudi krščanske socialiste proglasili za Izdajalce in Kolaborante, naprimer skupino Janeza Marna - Črtomira.
Malinha
26. 01. 2020 19.19
+1
Lažeš kot pes teče. Itak, zase pišeš resnico, kar bi vsak nevrotik potrdil.
poneumljanje
26. 01. 2020 11.08
+7
Ampak, kljub vsemu je Slovenija najbolj demokratična država na tem planetu. Edino in samo v Sloveniji je dovoljeno postavljanje spomenikov sodelavcem okupatorja !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 11.37
-5
Ne bo držalo Neumnež. ZDA so že leta nazaj postavila spomenik generalu Draži Mihailoviću...
Malinha
26. 01. 2020 11.48
+7
Smo pa zato verjetno edina država, kje je bivši komunjaro prestopil iz ene ekstremnosti v drugo. Maširal je v 'spomeniško' Jajce, nakar je strumno puklasto stal ob ostalih domobranskih spomenikih.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 11.59
-5
Govoriš o Ivanu janezu, komunističnemu disidentu in uspešnemu literatu? Vzporednic s še enim takšnim, Solženicinom je veliko Miško...
Malinha
26. 01. 2020 12.07
+5
Ne pišem o tem, katerega ti opisuješ, ker ne poznam uspešnega literata s takšnim imenom. Morda pa tvoja literarna teorija jemlje koncepte iz svetega pisma? Da so že v svetem pismu omenjeni komunisti, pa prvič berem. Morebiti ste zato vsi bralci takšnih pravljic pr'tegnjeni do amena.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.16
-5
Sovraštvo v tebi, ti zavija jezik in misel, da potem zavito in nepovezano govoriš. Božja kazen...
poneumljanje
26. 01. 2020 12.22
+2
Šetač, zakaj lažeš , spomenik so postavili predstavniki četnikov v Ameriki, ni ga postavila ZDA !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.31
-5
Nisem vedel, da imajo ZDA četniško ambasado. Na netu si pa poglej na youtubu celovečerec Metro Goldwin mayer Chetniks, fighting guerilla iz leta 1944.
poneumljanje
26. 01. 2020 12.35
+2
Ne bluzi, nisem niti omenil ambasade! Emigrirali so leta !
poneumljanje
26. 01. 2020 12.41
+2
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.48
-5
Aha, begunci pred Komunizmom praviš. Pa tudi to ne bo držalo. kolikor se spominjam, je bil postavljen spomenik v zahvalo za rešitev 600 zavezniških letalcev med drugo vojno, ki so jih četniki rešili...
poneumljanje
26. 01. 2020 12.51
+4
Spet se nič ne spomniš, ker nič ne veš, saj ni traba lagat in zavajat, o nobenih letalcih ni govora, malo poguglaj če znaš ! Pa tudi begunci niso bili, ampak sodelavci okupatorja !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 12.56
-6
Lažeš Neumnež. Že Truman in Eisenhower sta Draži podelila Legion of Merit za rešene zavezniške pilote... Po tvoji logiki so tudi Čehi bežali leta 1968 zaradi Izdaje in Kolaboranstva?
poneumljanje
26. 01. 2020 13.21
+5
Ampak si res lažniv, kje pa sem omenil Čehe. Medaljo, naj bi mu dodelil posthumno Truman leta 1948, pa mu jo ni, ker je bilo prepozno !
Malinha
26. 01. 2020 13.23
+3
Ibro Hasani: "zavito in nepovezano govoriš. Božja kazen..." Moje zavito in nepovezano govorjenje je božja kazen. Zanimivo. Napisal sem ti že, da če slišiš moj govor v svoji buči, da je to tvoja travma, ne pa moja. Ta portal za enkrat dopušča pisno komentiranje. Da je moje pisanje (zavito in nepovezano) božja kazen, pomeni tudi, da je tvoja božja kazen ta, da sploh bereš moje pisanje. Pravkar pišem pismo v Vatikan, da te proglasijo za svetnika. Pa seveda tudi blaženega. Ibro, kar hudo mi je glede božje kazni, ki je prenašaš na svoji nedolžni krščanski duši. Ah, naj ti bo večna slava...
pravisprehajalec
26. 01. 2020 15.00
-4
Neumenž, res si vreden svojega nicka. Večina medalj se podeli posmrtno. Tako je postala večina t.i. prvoborcev narodnih herojev po vojni...
poneumljanje
26. 01. 2020 15.57
+3
A si s hruške padu, saj jo ni dobil, samo ptredlagali so !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 17.54
-2
bema1201
26. 01. 2020 09.09
-8
Zakaj Bavcon nikoli ne omeni koliko nedolžnih ljudi so med in po vojni mučili in pobili komunisti, neprimerno več kot domobranci. V mojem kraju so mi sami člani OZNE pripovedovali koliko domačinov so pobili med vojno in kakšne težave imajo sedaj s svojim duševnim zdravjem. Bavcon naj še pove kdo je pričel z bratomorno vojno, to so bili nekateri španski borci ki so se vrnili na začetku vojne in bili strah in trepet na dolenjskem tam je bil začetek domobranstva. Začeli so revolucijo na slovenskem , enako je bilo po vsej Jugoslaviji.Začutili so priložnost da pridejo na oblast . Celo prve borce za svobodo na primorskem organizacijo Tiger niso sprejeli medse. Veliko resnice o pretekli zgodovini je prišlo na dan kljub temu da je bilo ogromno domentov uničenih. Če pa ne bi prišlo do razpada Jugoslavije pa morda nikoli nebi izvedeli kaj se je dejansko dogajalo med in po vojni, ker do leta 1991 je bila samo ena resnica, tista ki so jo nam vcepljali komunisti.
korintos23
26. 01. 2020 09.18
+4
Vse države po Evropi so leta 45 naredile *eretizacijo.
korintos23
26. 01. 2020 09.20
+3
A tisti imajo težave, duševne, kateri so leta 45 to delali? Hahahahah sedaj pa stari 100 let? hahahaha
resslovenka
26. 01. 2020 10.07
+4
To ni nobeno opravičilo. Preveč je bilo žrtev. Tukaj je članek o Rupnikovi rehabilitaciji. Ne zasluži si je. Amen! 😎
pravisprehajalec
26. 01. 2020 10.29
-3
Zakaj bi obsojali le zločinskost Antikomunistov in ne tudi Komunističnih partizanov resslovenka? Mi lahko poveš razlog?
pravisprehajalec
26. 01. 2020 10.32
-4
Nobena ni naredila tega, kar ti govoriš Koritnik. Pobila celotno politično opozicijo ter razredne sovražnike ter praktično vse pripadnike Antikomunističnih enot iz Državljanske vojne. To naredi samo revolucija. Da pa je bila Revolucija, pa piše na vsakem spomeniku NOB. Samo v Franciji so komunistični partizani začeli z razredno moticiranim pobijanjem, ki ga je pa De Gaulle takoj ustavil.
bema1201
26. 01. 2020 10.47
-5
Naj Bavcon naredi spisek zločinov enih in drugih , samo za njega zločini komunistov niso zločini čeprav jih je bilo na deset tisoče in za te zločine so dobili celo odlikovanja.Če ne bi po osamosvojitvi komunisti uničili dosjeje o svojih početjih bi bili priča še večjim grozodejstem in zakaj so vse te dosjeje uničili če je bila neresnica v njih. Kar pa se tiče duševnih težav nekaterih likvidatorjev sem pa govoril z njimi v letih 1991 do 2000, ker do takrat niso niti oni smeli govorit o tem
poneumljanje
26. 01. 2020 11.02
+4
Bema, ne nakladaj! Govoril si z likvidatorji, a si katerega prijavil zaradi zločinov. Daj napiši imena kdo so bili ti likvidatorji. Kolikor je znano je največ tega počela 4 armada, katera je prišla iz Srbije in se tja tudi vrnila .
poneumljanje
26. 01. 2020 11.04
+2
Kdo, kdaj je uničil dosjeje, kakšne dosjeje. Mislim, sanjati je lepo realno pa ni !
bema1201
26. 01. 2020 11.10
-4
A zakaj, bili so moji someščaniin in nedotakljivi kot so še danes, sedaj so že desetletja pokojni. Bili pa so kaznovani na drugačen način, trpeli so zaradi nočnih mor, nekateri so duševno zboleli, naredili samomor, vsakega doseže kazen če ne taka pa drugačna.
poneumljanje
26. 01. 2020 11.15
+5
Sam sebe zavajaš, enkrat praviš, da so lahko govorili, drugič, da so bili nedotakljivi, potem, da so desetletja mrtvi, od 2000 do 2020 je le 20 let . Oćitno se vidi, da si stvari sproti izmišljuješ !
pravisprehajalec
26. 01. 2020 11.34
-4
Ne bo držalo Poneumnež, za likvidacije je bilo dogovorjeno, da vsak pobija praviloma svoje. Zaradi morebitnih kasnejših zamer. Tako je Kozjanski odred vključen v KNOJ izvedel Hudo Jamo... Glede ovadb se pa spominjamo, kam je romala ovadba za majorja Mitja. V sodni koš...
bema1201
26. 01. 2020 11.36
-5
Z njimi sem se pogovarjal po razpadu Jugoslavije, od takrat pa do danes pa je minilo skoraj 30let. Ne vem zakaj bi se izmišljeval, kaj bi imel od tega, samo povem kaj so mi ti povedali sedaj že pokojni. Nekateri so pač težko živeli s tem bremenom, kar za tiste ki so likvidacije ukazali Kardelj, Ribičič itd. morda niso ali pač, zaslužili bi si.
korintos23
25. 01. 2020 21.01
+6
Zelo lepo je v naši domovini biti mlad ko bereš kako eni navijajo za domobranstvo in nacizem. Potem bo pa spet 75 let jamranja in cviljenja.
pravisprehajalec
26. 01. 2020 10.33
-6
bema1201
25. 01. 2020 19.05
-6
Bili so vsi isti, tisti na zatožni klopi in oni drugi v vlogi sodnikov, samo da imajo veliko več žrtev na vesti komunisti kot domobranci. Kar se pa tiče grozodejstev ki so jih oboji izvajali nad večinoma nedolžnimi ljudmi pa vsekakor prednjačijo komunisti.
piu
25. 01. 2020 20.17
-4
komiji v glavnem po končani vojni........
srebrnibreg
25. 01. 2020 20.21
+4
Izdajalec LASTNE DOMOVINE in lastnega NARODA nikoli ni bil in ne bo nedolžen. O posledicah bi razmišljali pred dejanjem imenovano IZDAJA.
piu
25. 01. 2020 20.25
-5
korintos23
25. 01. 2020 20.59
+6
Kak več žrtev komunisti, toliko domobelcev pa spet niso pospravili.
korintos23
25. 01. 2020 21.02
+4
Koliko krat mi je stric govoril, da si jih samo slišal kako...… Hahahaha
bema1201
25. 01. 2020 21.42
-4
Se mi je zdelo da moraš imeti nekoga takega v žlahti ko tako navijaš za rdeče rablje.
Dark Knight
26. 01. 2020 08.18
-4
O domobrancih izpred 70 let, ker drugega nima, kot vsi levaki :)