Slovenija

Veto na novelo zakona o vladi ni bil izglasovan

Ljubljana, 01. 02. 2012 07.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Državni svetniki niso izglasovali veta na novelo zakona o vladi. V razpravi je bilo sicer slišati nasprotovanje združevanju kulture z drugim resorjem, ločevanju ministrstva za okolje in prostor ter umestitvi tožilstva pod notranje ministrstvo.

Veto na novelo zakona o vladi, ki ga je podprlo 12 svetnikov, 19 pa jih je bilo proti, je zlasti zaradi ukinjanja kulturnega ministrstva kot samostojnega resorja predlagala interesna skupina negospodarskih dejavnosti na pobudo člana Antona Peršaka.

Kot je prepričan Peršak, ni vseeno, ali za programom na področju kulture stoji minister ali ne. "Kultura je v osebi ministra na dosedanjih sejah vlade sedela kot enakopravni član, odslej pa naj ne bi več," je poudaril. Simbolna in politična vrednost namreč po njegovem mnenju določata tudi materialno vrednost. Kultura se bo v okviru resorja izgubila kot nekaj marginalnega in se bo "slej ko prej zgodilo isto, kot se dogaja resorju športa", opozarja.

Prihodnje vladne stranke zakona za zdaj ne bodo spreminjale.
Prihodnje vladne stranke zakona za zdaj ne bodo spreminjale. FOTO: Miro Majcen

Predsednik Komisije za državno ureditev Bogomir Vnučec pa je pojasnil, da se na komisiji niso odločili za podporo predlogu veta, saj je sistem ministrstev politična odgovornost vsakokratne vlade. Prav tako pa so jih, kot pravi, predlagatelji prepričali, da kultura tudi po novem ne bo nič na slabšem.

Tudi po mnenju svetnika Marijana Klemenca ima koalicija suvereno možnost, da sprejema novo zakonodajo, a ta novela, kot pravi, grobo združuje nekatera ministrstva, po drugi strani pa "razcefra službo za lokalno samoupravo in regionalno politiko". V tem se po njegovem mnenju vidi, "kako resno misli ta politika z regionalnim razvojem". Ob tem se sprašuje, iz katerega ministrstva bodo zdaj vodili proces nastajanja pokrajin.

Alojz Kovšca pa je prepričan, da preoblikovanje ministrstev še ne prejudicira sredstev za njihove dejavnosti, mogoče samo spreminja razmerje moči med posameznimi proračunskimi uporabniki.

'Z vetom bi se zaviralo oblikovanje vlade'

Razprava se je vrtela tudi okoli prenosa tožilstva izpod ministrstva za pravosodje pod okrilje ministrstva za notranje zadeve ter okoli razdružitve ministrstva za okolje in prostor.

Svetnik Andrej Rus je prepričan, da pri noveli ne gre za racionalizacijo, ampak za koncentracijo moči na dveh področjih - na področju notranjega ministrstva, pod katerega bo spadalo tudi tožilstvo, in na področju infrastrukture, kamor bo spadalo tudi področje urejanja prostora. Kovšca pa se v zvezi s tem sprašuje, kje drugje kot na infrastrukturi naj bi se koncentrirala moč, saj ravno ta del zagotavlja eksistenco.

Novela, ki so jo poslanci sprejeli prejšnji teden, bo v veljavo predvidoma stopila v soboto.

Kot so prepričani nekateri, bodo zaradi razdružitve ministrstva za okolje in prostor postopki, ki jih vodijo občine, po novem trajali še dlje. Po Peršakovem mnenju je to škodljivo za lokalno samoupravo.

Medtem ko so nekateri prepričani, da je prav, da minister brez listnice za Slovence v zamejstvu in po svetu ostaja, je Klemenc opozoril, da ti Slovenci relativno malo prispevajo v državno blagajno, bodo pa imeli svojega resornega ministra.

Nasprotniki veta so poudarili tudi, da bi se z vetom zaviralo oblikovanje vlade. Vincenc Otoničar je omenil, da pred volitvami svetniki niso nasprotovali krčenju števila ministrstev, zdaj pa združevanju nasprotujejo. Nekateri so prepričani tudi, da bi v primeru veta DZ novelo vnovič potrdil.

Kot je v imenu predlagateljev zakona poudaril poslanec Vinko Gorenak (SDS), so vse stranke že pred volitvami napovedale, da je treba število ministrstev znižati. Več kot Slovenija, ki ima trenutno 18 ministrov, jih ima med evropskimi državami po njegovih navedbah samo še Luksemburg. Pojasnil je tudi, da so v evropskih državah resorji zelo različno razporejeni.
 

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (648)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

prašek
02. 02. 2012 11.52
+2
Enega lepega pozdrava deklica ♥
titovka
02. 02. 2012 11.07
+7
kaj uzurpatorji...še ni vlade...sedaj se vam nič več ne mudi?????
Domen Dolenc 1
02. 02. 2012 10.29
+2
Prihranek denarja z manj ministrstvi?LOL! s tem se ukinejo evropska sredstva+ sprememba zakonodaje+sprememba vseh členov+prenos....jao, jao! dobro so štartali, ni kaj. samo da ljudje mislijo, da se nekaj dela oz da ustvarjajo medijski rompompom!
Spetsnaz
02. 02. 2012 09.07
+5
Janez Jansa- Lepi je prihranil denar ze prve ure svoje vladavine..Bravo.
Frane Šajn
02. 02. 2012 09.00
+0
O KOLTURI NA SLOVENSKEM VELIKO POVE VIC O ŠIRJENJU KULTURE NA BALKANU IN MUKE VUKA KARADŽIČA!: HODI TAKO VUK PO BALKANU IN PRIDE NA MOST , KI MEJI Z BOSNO, STRAŽAR GA Z GROMKIM GLASOM ZAUSTAVI:"STOJ KO IDE!", NDRUGI STRANI SE ZASLIŠI VSTRAJEN GLAS; "VUK KARADŽIČ IN KULTURA", PO SKORAJ MOREČEM ČAKANJU SE IZ DRUGE STRANI ZOPET ZASLIŠI GROMKI GLAS: "DOK SAM JA NA MOSTU KULTURA NEČE U BOSNU"! POSKUSIMO TO VMESTITI PRI NAS V DANAŠNJE ČASE. (PREBIVALCEM BOSNE SE OPRAVIČUJEM TEGA VICA SE NISEM SAM IZMISLIL)
sanya10
02. 02. 2012 08.44
+5
tud domobranc v tej cajtih ni več modern bit
Frane Šajn
02. 02. 2012 09.02
+8
Domen Dolenc 1
02. 02. 2012 10.31
+5
domobranc ? od kje jim tako ime, če so hoteli prodat domovino okupatorju za 5dek zemfa?
VOY
02. 02. 2012 08.41
-6
Levaki še kr utresajo Si EGOTA cajtate,pa še stane vas NČ Iznajdljivi pa ste he he he he
pikaloka
02. 02. 2012 10.33
+4
VOY
02. 02. 2012 08.40
-4
Bit levak v teh časih,je pa mal iz MODE a se vam ne zdi
titovka
02. 02. 2012 11.30
+4
hahahaha, jaz sem ponosna , da sodim med levico, čepran slovenija nima levice nima je niti evopa.....leu
titovka
02. 02. 2012 11.30
+5
hahahaha, jaz sem ponosna , da sodim med levico, čeprav slovenija nima levice a nima je niti evropa!!! biti pokvarjen desničar pa ni iz MODE???? SRCE BIJE NA LEVICI!!!!JE ŽIVLJENJSKI MOTOR TA PRAVIH LEVIČARJEV!!!!
kiss-my-ass.
02. 02. 2012 08.20
+4
hahahaha.... Ne morem si predstavljati, da bi recimo za tole, kar ponujajo 24ur.com moral še plačevati! Je pa nekaj res. Nasmejiš se pa lahko.
godhead
02. 02. 2012 08.00
+5
jajčevec že hara v domobranski maniri.
dule100
02. 02. 2012 07.12
-2
Vsekakor bi kultura najbolj spadala pod kemtijsko ministerstvo !
godhead
02. 02. 2012 08.01
-1
kiss-my-ass.
02. 02. 2012 08.15
+5
Ja, potem moraš pa vprašati kandidate, če spada skakanje čez plot med šport ali kulturo!
nemarx
02. 02. 2012 06.56
+3
Na žalost je to samo ena od preskočenih preprek, ki jih bodo iz Murgel lansirali vsak dan, ko bo na oblasti Janševa vlada. Murglam ne gre za državo in državljane, njim gre za oblast, nadzorovano družbo in pobiranje 50% davka od vseh poslov. To niso graščaki, ki so se zadovoljili z 10%.
InterReflections
02. 02. 2012 00.42
+9
Drugače pa je socializem edini sistem v zgodovini, ki se je sesul sam od sebe in ga ni bilo potrebno sesuti po nasilni poti (vojna). To je še en dokaz, da to ni najbolj krut sistem v zgodovini.
Tonček Balonček
02. 02. 2012 00.25
+11
Zdaj ko smo v NATU, bi MORS čisto enostavno priključili Policiji, imajo pač drugačne uniforme, za vs eostalo pa poskrbijo ZDA, mi dobivamo samo račune! ZAtistih par tisoč vojakov je popolnoma nesmiselno, d aimamo samostojno minsitrstvo!Bajte na Vojkovi imajo kot da bi šlo za Pentagon!
InterReflections
02. 02. 2012 00.31
+6
regall
02. 02. 2012 00.24
-4
antikler26 02.02.2012 00:07:39 2 Tisti, ki je malo bolj izobražen ve, da je Bog samo izmišlijotina, da bi imeli nadzor nad ljudmi. Zato sem rekel, da je neizobražen. Anti, tole si pa od mene prepisal;))
InterReflections
02. 02. 2012 00.32
-1
zajcek_bine
02. 02. 2012 00.01
+8
da se neki zmenmo za začetek: v sloveniji ni niti levice, niti desnice to kar imenujete levica je par bogatašev, takjunov, ki imajo podjetja v tujijni in izkoriščajo delavce. če bi bili pravi komunisti, socjalisti, levaki ne bi bili kapitalisti. to ne gre skupaj. kot da bi obstajala nedolžna prostitutka....tega NI!!!! desnica, prava svetovna desnica, so nacionalisti, v sloveniji tega ni, naši nacionalisti so zmeraj podpirali levo vlado, desne pa ne....jelinčič ni bil nikoli pravi nacionalist. levičarskega nacionalizma ni. pri nas so vse stranke priložnostna skropucala in nizkotno delijo ljudi. jaz podpiram to, čemur pravite desnica, ker sem bil vzgojen v protikomunizmu, ker so komunisti napravili ogromno škode naši družini. ampak sem tudi za ločitev cerkve od države, ne vračanje cerkvi odvzetega premoženja. sem za kapitalizem, ampak sem tudi za delavske pravice... sem čista sredina, ampak hudo proti komunizmu!
InterReflections
02. 02. 2012 00.05
+3
Jaz sem samo proti ideološki DESNICI "proti ločitvi države in cerkve". Gospodarsko pa ne prenašam obeh skrajnosti, torej ne maram turbosocializma in turbokapitalizma. Drugače pa je komunizem bil podoben kot Cerkev: - zatiranje prostitucije - zatiranje drog in alkohola - obvezno vojaško služenje - zatiranje pravic LGBT Socializem pa je čisto drugo kot komunizem. Socializem je recimo Pahor. To niti ni tako slabo. Problem je samo, da če preveč dvigne davke začne dušiti gospodarsko rast. Zato je boljša SREDINA.
zajcek_bine
02. 02. 2012 00.13
+3
kmalu bova prišla skupaj.... ne more predstavljat levice nekdo ki ima podjetje v tujini in se vozi z avtom za 30 letnih delavskih plač (golubić, kresal, janković) pahor bi bil čisto v redu, če ne bi bilo za njim stricev.....se strinjam....
InterReflections
02. 02. 2012 00.16
+5
So pa vsi 3 proti RKC-ju, zato so zame LEVICA. Glede tega ti bom rekel pa še nekaj. TITO in člani partije pa oficirji so tudi imeli veliko denarja, navadni ljudje pa komaj za kruh. V socializmu so se imenovali "rdeča buržoazija". Bili so tudi protesti v Beogradu go so vpili:"Dolje Crveni buržoazi". Dejstvo je, da tisti, ki je gor, bo vedno imel "polne žepe", pa ni važno v katerem sistemu je. Proti demu žal še nismo dobili cepiva:(.
regall
02. 02. 2012 00.20
+2
Zajcek, se popolnoma strinjam s tabo. Tebi to uspe bolje napisati kot meni ;)
InterReflections
02. 02. 2012 00.23
+5
regall, a potem je TITO bil kapitalist, ker je imel jahto:)?
InterReflections
02. 02. 2012 00.34
+5
Pa kapitalist tudi, saj je imel jahto, vilo, itd.:). Lej. Da ne boš preveč ugotavljal, si zapomni eno stvar: "Več kapitalistov pomeni manj kapitalizma." V socializmu je bil problem, ker je bil kapitalist samo TITO in ni bilo konkurenčnega trga. Sedaj ko je več kapitalistov je tudi večja konkurenca, zato bolje živimo. Zapomni si ta stavek, ki sem ga gor napisal.
madaja
01. 02. 2012 23.50
+6
kakor koli obrnemo bo janša zmeraj kriv za vse ker levica ne bo nikoli priznala svojih napak
TheWitch
01. 02. 2012 23.22
-7
Še enkrat bom napisala, da bi desnake za ndč. poslala v dom za ostarele (po možnosti borcev NOB), DA SE NAJPREJ NAUČIJO SPOŠTOVANJA DO SODRŽAVLJANOV, ki so jim omogočili, da lahko danes afne guncajo- ave J.J., pa take blesarije- naj mu grejo rajši avto spucat, pa štumfe oprat!
madaja
01. 02. 2012 23.28
+2
marsikateremu borcu NOB je bila dodeljena pokojnina pa čeprav gozda niti videl ni
TheWitch
01. 02. 2012 23.32
-3
KER JE ŠEL HINAVSKO Z BELE NA RDEČO DOKLER SE JE ŠE DALO!
madaja
01. 02. 2012 23.34
+0
kaj so potem ta rdeči ki zdaj sedijo v prvih klopeh v cerkvi
TheWitch
01. 02. 2012 23.34
+1
madaja tko kot vaš car J.J.. Takim ,ki hitro menjejo barve ne zaupam
madaja
01. 02. 2012 23.37
+5
da te nekdo zapre bi ti še vedno ostala pri njemu
TheWitch
01. 02. 2012 23.37
+0
madaja si premlada al ti pa mami ni povedala, da so bli pravi partizani tudi verni tko kot Kristus-Prvi komunist
InterReflections
01. 02. 2012 23.37
-3
madaja, to so spreobrnjenci, kot je recimo JJ:):
TheWitch
01. 02. 2012 23.40
+2
Glej srček moj fotr je bil zaprt na Urhu, pa na gradu pri švabih, pa na Rabu, nazadnje pa v "AUŠVICU"- zato, ker je bil sosed izdajalski lenuh
madaja
01. 02. 2012 23.40
+5
partizani pa verni daj nehaj saj so ljudje se skrivali ko so hodili k maši božič se je praznovalo skrivaj krstiti so morali skrivaj da ne govorimo o drugih stvareh
InterReflections
01. 02. 2012 23.42
-2
Tisti manj izobraženi partizani so sigurno bili verni:).
madaja
01. 02. 2012 23.44
+4
zakaj je moj nono bil kaznovan ker je moja nona na skrivaj krstila svoje otroke in jo je nekdo izdal a so bili to pošteni ljudje
regall
01. 02. 2012 23.47
+6
Bistvo je, da se je v Sloveniji zgodilo veliko krivic in tega se ne da popravit, bi pa bilo prav, da se najde človek, kateri bi združil slovenske državljane. Idealen za to je Pahor, ampak ne kot predsednik vlade, ampak kot predsednik države.
TheWitch
01. 02. 2012 23.53
-1
madaja, partizani so že vedeli KAJ JE KRŠČANSKA VERA - in kaj je Jezus učil- tega kar so kleri učil zihr ne
InterReflections
01. 02. 2012 23.55
+6
Če bi bili v Veliki Britaniji bi bilo vse drugače. David Camerun v Veliki Britaniji je v bistvu libralec in ne konservativec. Sicer se njegova strank imenuje Conservative party. Ampak v Veliki Britaniji pomeni konservatizem nizki davki, pri nam pa "proti ločitvi države in cerkve" in pa nizki davki. Če bi JJ bil tak kot je David Camerun, bi pobiral tudi glasove od LEVICE.
TheWitch
01. 02. 2012 23.58
+1
Madaja preberi si še knjigo umor Janeza Pavla1.- ta papež je bil iz vrst ta rdečih, zato pa ga je Vatikan pospravil.
TheWitch
02. 02. 2012 00.03
+1
Antikler motiš se, partizani, ki so bili verni niso bili manj izobraženi, če bi bil moj fotr zabit, ne bi preživel "Aušvica"
TheWitch
02. 02. 2012 00.06
+1
Antikler na politiko GB se pa še manj zastopm, danes vem samo še to kaj je belo in kaj je rdeče- ampak razsvetli me srce
InterReflections
02. 02. 2012 00.07
+1
Tisti, ki je malo bolj izobražen ve, da je Bog samo izmišlijotina, da bi imeli nadzor nad ljudmi. Zato sem rekel, da je neizobražen.
InterReflections
02. 02. 2012 00.09
+1
pocas, pa ziher. Glavna razlika je ideološka. Ideološka LEVICA: "za ločitev države in cerkve". Ideološka DESNICA: "proti ločitvi države in cerkve". Potem imaš pa še ekonomska LEVICA: "visoki davki in socilna pomoč najšibkejšim" DESNICA: "nizki davki, manj socialne pomoči najšibkejšim".
TheWitch
02. 02. 2012 00.17
-1
o.k. antikler, hvala in lahko noč. Jutri moorm ob petih vstat- to je pa kruto dejstvo
zajcek_bine
01. 02. 2012 23.01
+6
nikjer nisem zasledil da bi palček milan čestital janši k izvolitvi, bilo bi primerno, pravično in zveličavno da bi mu čestital...
InterReflections
01. 02. 2012 23.04
-1
Kučan ne čestita tistim, ki so v kazenskem postopku. Toliko ponosa pa le ima.
zajcek_bine
01. 02. 2012 23.14
+6
oooooo, a so ti nick vzeli, si mel komunistično dolg jezik?? veš, tako je, kučan se je družil z ljudmi, ki so imeli roke do komolcev krvave od krvi slovenskih domoljubov, tako da bi lahko tut čestital nekomu, ki je v lažnem kazenskem postopku....
InterReflections
01. 02. 2012 23.16
+1
Zamenjal sem ga, ker mi ga je eden kloniral
regall
01. 02. 2012 23.17
+1
Antikler, veš kaj me zanima ali ti res verjemeš, da bo JJ obsojen, pa po resnici ?
InterReflections
01. 02. 2012 23.24
+2
regall, povej mi raje, zakaj DLGV ni LEVICA. Poglej niže, je nate letel moj napis.
regall
01. 02. 2012 23.25
+1
Desna je po gospodarskem programu, drugače je pa leva.
TheWitch
01. 02. 2012 23.26
+2
domoljubov?- rekli so jim izdajalci ali pa fašistični hlapci- ne pa domoljubi! Župnik na Urhu je nosil pištolo. Zakaj že...
regall
01. 02. 2012 23.28
+2
pocaspaziher, kaj neki težiš. Danes je leto 2012
regall
01. 02. 2012 23.30
+2
antikler26, naše kvazileve stranke ala PS so zelo, daleč od levice v Skandinavskih državah. Je pa res da mi je SD vedno bolj všeč, par bedakov še gre v PS pa bodo tapravi.
InterReflections
01. 02. 2012 23.30
+5
regall, res je leto 2012, eni pa še vedno slavijo Cerkev, to je najbolj žalostno. Če Cerkev v 2000 letih ni naredila nič dobrega za ljudi, tudi v naslednjih 2000 letih nič ne bo.
regall
01. 02. 2012 23.32
+1
antikler26, pa kaj tak težite s to cerkvijo, sej tut leve stranke niso nč naredle proti njim.
InterReflections
01. 02. 2012 23.35
+2
regall, ne smejo, ker bi DESNICA začela takoj podpise zbirati. Ustava pa je tako pomanjkljivo napisana, da lahko večina odloča o manjšini in gre vsaka stvar na referendum. En primer je bil Družinski zakonik.
regall
01. 02. 2012 23.35
+1
Če mene vprašaš so bile vere ustanovljene za kontrolo nad ljudmi in da so jih civilizirale. Kako boš drugače kontroliral ljudi, kot tako, da jim rečeš, da jih nekdo skozi opazuje iz neba in če bodo storili kaj narobe gredo v pekel in bodo trpeli v neznosnih bolečinah. včasih še ni blo kamer.
regall
01. 02. 2012 23.39
+1
antikler, PS ni nikoli socialni liberalec, tako se predstavljajo in tako govorijo, raje poglej njihova dejanja in kdo je predsednik stranke. Če je ZJ socialen, naj razdeli svoje premoženje med reveže.
InterReflections
01. 02. 2012 23.39
+2
regall, zakaj pa to še vedno verjmejo v 21. stoletju:)? to je smešno:).
InterReflections
01. 02. 2012 23.40
+2
regall, socialni liberalci tudi dovolijo kapital, socialni liberalec pomeni, da se ti omogoča samo šola, zdravstvo, pokojnina, minimalc in redna zaposlitev, za ostalo se bori sam. Ti, ki uporabljajo logiko "vzemi bogatim, daj revnim" so pa socialni demokrati, kar ni isto kot socialni liberalci.
regall
01. 02. 2012 23.41
+2
antikler26, to je pa drugo vprašanje. Če enmu skoz in skoz govoriš eno in isto stvar bo začel verjeti, da je to resnica. Sicer imamo v Sloveniji podoben primer, JJ je kriv za vse slabo.
InterReflections
01. 02. 2012 23.43
+1
regall, JJ je kriv za vsem kar LEVICI slabo dela. DESNIČARJI ga imajo radi. Torej ni res, da je on za vse kriv:).
madaja
01. 02. 2012 22.57
+2
kje pa je Makarovičeva a ni nič protestirala
zajcek_bine
01. 02. 2012 23.16
+1
v ilegalo je šla, kot večina komunistov zadnje dni.....