Slovenija

'Možnost državljanstva dana vsem'

Ljubljana, 18. 07. 2008 14.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Mate meni, da je bila možnost državljanstva ob osamosvojitvi dana vsem in ne more sprejeti trditev, da ljudje niso vedeli, kakšne so njihove možnosti.

Dragutin Mate
Dragutin Mate FOTO: Reuters

Minister za notranje zadeve Dragutin Mate je v državnem zboru (DZ) na javni predstavitvi mnenj o ustavnem zakonu poudaril, da predlagani ustavni zakon sistemsko in celovito ureja vprašanje t.i. izbrisanih. "Vse krivice je treba odpraviti, ampak individualno, od primera do primera," je dejal.

Mate je dejal, da v ustavnem zakonu predlagajo, da se status tujca podeli za nazaj, "a ne avtomatično, ampak od takrat, ko so vložili prošnjo". Prepričan je, da je sedanja vlada naredila velik korak naprej s tem, da ni skušala problema rešiti s parcialnimi rešitvami, ampak skuša celovito urediti to vprašanje.

"Menimo, da je to treba narediti z ustavnim zakonom, ne zato, da bi obšli odločbo ustavnega sodišča, ampak ker je vsa osamosvojitev Slovenije potekala na osnovi ustavnih zakonov," je pojasnil in dodal, da je bila na osnovi navedenih ustavnih zakonov sprejeta zakonodaja, ki je opredeljevala, na kakšen način se oblikuje državljansko telo in zakonodaja o tujcih.

Zelo ugodni pogoji za državljanstvo

Minister je dejal, da je zakon o državljanstvu omogočal prebivalcem drugih republik nekdanje Jugoslavije pridobivanje slovenskega državljanstva po izjemno ugodnih pogojih, pri čemer je bil pogoj stalno prebivališče v Sloveniji na dan 23. decembra 1990.

"Ta možnost je bila dana vsem," je zatrdil in dodal, da je tako pridobilo državljanstvo 171.132 oseb. Po njegovih besedah so ti ohranili državljanstvo, ki so ga imeli prej.
Minister je dejal, da težko sprejme trditve, da osebe, ki si niso uredile statusa, niso bile obveščene o potrebi po ureditvi statusa v osamosvojeni Sloveniji. "Mogoče je bil kdo, ki ni bil popolnoma obveščen, ampak je večina vedela," je poudaril in pojasnil, da so jih o tem obveščali tudi mediji.

Dodal je, da je bilo o tem obveščenih 171.000 oseb, ki so si pridobili slovensko državljanstvo, medtem ko je tistih, ki trdijo, da niso bili obveščeni, 18.000. Po Matejevih besedah je veliko teh oseb zapustilo Slovenijo.

Mate je prepričan, da je večina prebivalcev ob osamosvojitvi vedela, kakšne so njihove možnosti.
Mate je prepričan, da je večina prebivalcev ob osamosvojitvi vedela, kakšne so njihove možnosti. FOTO: Dare Čekeliš

Vsi niso uredili statusa

Mate je povedal, da je bil 26. februarja 1992 sprejet zakon o tujcih, ki je določal, da so si morali vsi, ki niso bili državljani, urediti status tujcev. "Po tej zakonodaji je bilo potrebno, da si te osebe aktivno uredijo pravice," je poudaril in dodal, da so si "nekatere osebe ta status uredile, nekatere ne".

Mate je tudi dejal, da ne pretirava glede odškodnin. Pojasnil je, da imajo na ministrstvu spisek ljudi, ki zahtevajo odškodnine. "Največji zahtevek je malo več kot 500.000 evrov, najmanjši 41.729 evrov," je zatrdil in pojasnil, da nekateri sodni postopki glede odškodnin že tečejo in da so že bile izdane zavrnilne sodbe.

Minister je dejal, da vlada v ustavnem zakonu predlaga, da zahtevkov za odškodnine ne bi bilo mogoče vlagati. Dodal je, da so pripravljeni, če bi se ta rešitev izkazala za pravno sporno, to spremeniti tako, da bi se zahtevki za odškodnine lahko vlagali, a bi se odškodnine omejile na razumno mejo.

Opozoril je, da je leta 1991 Slovenija izgubila 20-milijonski trg in da so mnogi delavci ostali brez služb, tudi slovenski državljani, ne samo tujci. "Tukaj pa so zahtevki za odškodnino zato, ker je nekomu propadlo podjetje," je dodal.

  • Igra Ena več
  • beep-boop figurica
  • dollhouse
  • Pandica gabby
  • kinetični pesek
  • hiša set dora
  • Squishy maker
  • vesoljska raketa
  • kimmon
  • otroci proti staršem
  • Resnica ali laž
  • Gasilsko vozilo smrkci
  • Paw patrol
  • avtobus
  • Žerjav rubblecrew
KOMENTARJI (150)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User268636
22. 07. 2008 11.29
PICRI 21.07.2008, 08:43 "Očitno imaš ti in tvoji predniki vso pamet med nogami, na kar si zelo ponosen." Mi jo imamo vsaj med nogami... "Ne mi tukaj duhovičit o ekonomiji in pravu, ker o temu nimaš pojma." Preberi moje poste, premisli (a ti razložim, kakšnem proces je to?! pa sej ne bi razumel...) in uvidi, da imam še kako pojma (btw: ura inštrukcij je 50eur oz. 150 eur za IQ pod 25 - z vami se je treba bolj mučit, sej razumeš?) "Ko se boš na trgu preživljal od svojega dela, potem te bodo tudi minile tvoje topoumne balkanske teorije." Revček, a te kdo sili v to? No, sej, če tebi uspe, potem pa res ni za se hvalit... hvalabogu, da nekateri niti topoumnih balkanskih teorij ne razumete. "Sicer pa bolje, da še naprej uporabljaš glavo med nogami, za kar si edino usposobljen." Kot sem rekel...jaz znam vsaj to, a ne picriček? "Mi bomo še naprej polnili proračun" Super, take rabimo, da jim bomo lahko prali možgane še naprej. "da ne pocrka tvoja zalega in izbrisana golazen." Hvala za dober namen, ampak vseeno malo razmisli, kdo je med nama dvema zalega in golazen - ponavadi se namreč ta izraza uporablja za tiste, khm, bolj zaostale pa kmetavzarske, no, sej veš, sej tebi so taki intimno znani...
Uporabnik113189
21. 07. 2008 08.56
pajterblanka, splošno je znano, da tisti, ki imajo amnezijo trdijo, da se ni nič zgodilo, da nič ne vedo..Očitno se tvoje stanje poslabšuje..Pa menda ne boš trdila, da naši vojaki v Afganistanu, Iraku in še kje delijo bonbončke in piškote. Še sveža je novica, ko so se policaji in vojaki kar med seboj streljali in seveda pridelali več mrtvih. Kako se že reče takšnim, aha talibani.. ( Mi nismo nikogar tepli, nikogar napadali). O lažeh pa nima smisla, ker je vsaka druga beseda desničarjev laž.
User386324
21. 07. 2008 08.47
Ulikses Očitno imaš ti in tvoji predniki vso pamet med nogami, na kar si zelo ponosen. Ne mi tukaj duhovičit o ekonomiji in pravu, ker o temu nimaš pojma. Ko se boš na trgu preživljal od svojega dela, potem te bodo tudi minile tvoje topoumne balkanske teorije. Sicer pa bolje, da še naprej uporabljaš glavo med nogami, za kar si edino usposobljen. Mi bomo še naprej polnili proračun, da ne pocrka tvoja zalega in izbrisana golazen.
User386324
21. 07. 2008 08.43
Očitno imaš ti in tvoji predniki vso pamet med nogami, na kar si zelo ponosen. Ne mi tukaj duhovičit o ekonomiji in pravu, ker o temu nimaš pojma. Ko se boš na trgu preživljal od svojega dela, potem te bodo tudi minile tvoje topoumne balkanske teorije. Sicer pa bolje, da še naprej uporabljaš glavo med nogami, za kar si edino usposobljen. Mi bomo še naprej polnili proračun, da ne pocrka tvoja zalega in izbrisana golazen.
Buena Vita
20. 07. 2008 19.58
AHAHA slovenci nismo kristi,samo Kristuš je nastavil drugo lice ko je dobil po obrazu,slovenci pa nismo nikogar tepli,nikogar napadali,in svojega obraza ne damo,da se ga klofta,če koga muči pozabljivost ,naj gre k dohtarju,mene ne muči,preveč svež je spomin kako so se delali norce iz nas,in sedaj zahtevajo odškodnine, lopov ostane lopov,ker med temi iz ,,,siljevalci ni poštenih lljudi,so pa veliki lažljivci,in izkoriščevalci
User268636
20. 07. 2008 18.51
# PICRI 20.07.2008, 12:20 Ulikses A se ti mogoče zgleduješ po tvojih prednikih? Jaz izdatno polnim SLO proračun z mojim zasebnim delom. a) tebe moji predniki nič ne brigajo, kot kaže pa so imeli trohico več razuma od tvojih...samo primerjat moraš rezultat razmnoževanja enih in drugih, pa ti bo takoj jasno... b)Torej tudi izdatno živiš na račun davkov drugih državljanov - a misliš, da vse, kar ti država nudi, pride od boga?! a so ti sploh jasne osnove ekonomije in prava?!...hvala bogu, da je na tem svetu še nekaj takih ovčk, ki prisegajo na izdatno polnjenje državnega proračuna in ki jih lahko vsako teslo na oblasti manipulira po mili volji...jaz se s tem ne bi hvalil
User386324
20. 07. 2008 12.20
Ulikses A se ti mogoče zgleduješ po tvojih prednikih? Jaz izdatno polnim SLO proračun z mojim zasebnim delom.
User109287
20. 07. 2008 12.20
Ulikses, neumna raja res ne razume, kaj govoriš. BISTVO vsega je, da neumna raja v resnici ni proti izživljanju, krivicam, mučenju, pobijanju, le da se to mora dogajati drugim (takrat je to največji užitek) in ne njim (takrat je to največja krivica). Nikomur od neumne raje ni mar za šibkejše, saj je v izživljanju nad njimi sami v svojem bednem življenju lahko počutijo močne, superiorne, samozavestne. Tako imajo tudi krasen izgovor za svoje bedno življenje. Leta 1940 so Nemci krivili žide, leta 2008 pa Slovenci krivimo izbrisane ("debelijo se na slovenskih plečih") - razlike med 1940 in 2008 ni NOBENE! 1940 je politični kapital pokasiral Hitler, leta 2004 pa Janša (pri tem pa je prvotna odgovornost za izbris še vedno na takratnih LDS in ZLSD).
User268636
20. 07. 2008 12.08
PICRI In tako lahko zaključimo, da so to največji izmečki, ki se debelijo na slovenskih plečih. Razloži kako se lahko na slovenskih plečih debeli nekdo, ki ga v sloveniji uradno ni?! se pa na slovenskih plečih (na žalost tudi na mojih) definitivno debelijo goveda tvojega kova...če bi lahko, bi pri porabi davkoplečevalskega denarja izločil taka goveda kot si ti. v bistvu bi vas kar izbrisal, pa bi vas označil za vojne zločince, nacionalne sovražnike in še kaj. pa pol ko bi se bunili bi enostavno rekel, da se lažete in da ste si sami krivi za izbris, ker pač niste ustrezali mojemu (našemu) okusu.
User268636
20. 07. 2008 12.03
# Klasik 20.07.2008, 10:46 albertinum, škoda besed za tiste, ki ne znajo ločiti med državljanstvom, izbrisom iz evidenc in se požvižga na človekove pravice. Ko pa takšne po pravici doleti kakšna kazen je pa kriv režim, pa komunisti, pa kaj vem kdo vse, le oni ne. To so poštenjaki od nog do glave, po rodu modre slovenske krvi, malce mešano z nemško.. in argentinsko...
Uporabnik113189
20. 07. 2008 11.55
picri, še nekrat, potem imam pa dovolj. Janševa vlada poskuša izkoristiti sovraštvo do določene skupine ljudi ( ga celo spodbija) da bi v pravno prakso pripeljali še eno bližnjico do fašizma..Tako preprosto je to. Ti si pa ovca, ki jo vozijo, pa bi bil čas da se ozreš okrog sebe in spregledaš.
Uporabnik113189
20. 07. 2008 11.43
picri, zamešal si strani v sporu..V sporu sta slovenska levica in desnica, izbrisani pa so le POLITIČNO VROČ KROMPIR za pridobivanje volilcev.. Jedro spora je v resnici ustavni zakon, ker gre za izogibanje sodbi ustavnega sodišča. Če želimo imeti pravno državo, takšnega početja ne smemo dovoliti, pri tem pa sploh ni važno, kaj je trenutna tema. Kot po navadi gre tudi tokrat za zavajanje janšistov, ki nekaj kažejo pred zaveso javnosti, izza zavese pa se dogaja povsem drugo. Torej, če ta vlada res želi pravno državo, potem po prenehala s to igrico ustavnih zakonov..
User386324
20. 07. 2008 11.14
Če imajo čisto vest, zakaj ne pristanejo na individualno obravnavo, da se podeli državljanstvo tistim, ki se jim je dejansko zgodila krivica. S takim načinom, ki ga zagovarja vlada, se tudi jaz strinjam.
User109287
20. 07. 2008 11.10
When the Nazis came for the communists, I remained silent; I was not a communist. When they locked up the social democrats, I remained silent; I was not a social democrat. When they came for the trade unionists, I did not speak out; I was not a trade unionist. When they came for the Jews, I remained silent; I wasn't a Jew. When they came for me, there was no one left to speak out. Martin Niemöller (1892–1984)
Uporabnik113189
20. 07. 2008 11.04
albertinum, s tem kar pravi se stoprocentno strinjam.
Uporabnik113189
20. 07. 2008 11.02
picri, pomiri se. Po tvoje mora zaradi dveh ali treh kretenov trpeti nekaj tisoč ostalih? Kaj pa če bi tebe po nekem kriteriju prišteli v neko skupino kaj vem kakšnih in ti razsuli življenje. Potem bi drugače piskal..
User109287
20. 07. 2008 11.02
Klasik, neumna raja za izživljanje nad šibkejšimi nikoli ni potrebovala pameti, logike ali argumentov. Razlika med nacističnim izživljanjem nad židi in nad slovenskim izživljanjem nad izbrisanimi je zgolj v duhu časa, ki nas omejuje (demokracija, EU, informacije, globalizacija). Če bi se to pri nas dogajalo leta 1941, bi ti isti ljudje, ki danes lahko samo kričijo, da so izbrisani golazen, sovražniki Slovencev in podobno, rezali njihove glave, jih zapirali v koncentracijska taborišča in jih mučili. Podobno smo videli v Bosni nekaj let nazaj, ko so se nekdanji sosedje med seboj živalsko klali, posiljevali in razčlovečevali. Nikomur ni potrebno živeti v iluziji, da smo Slovenci kaj boljši. Tistim, ki se pri nas verbalno izživljajo nad izbrisanimi, manjka samo PRILOŽNOST, da postanejo MORILSKE ŽIVALI.
User386324
20. 07. 2008 10.52
General Aksentijević - vzorčni primer takoimenovanega izbrisanega. Grožnje celotni Sloveniji z uničenjem, poboji, realno vojaško silo in vse to v slovenskem parlamentu. Še pomnite tovariši.
Uporabnik113189
20. 07. 2008 10.46
albertinum, škoda besed za tiste, ki ne znajo ločiti med državljanstvom, izbrisom iz evidenc in se požvižga na človekove pravice. Ko pa takšne po pravici doleti kakšna kazen je pa kriv režim, pa komunisti, pa kaj vem kdo vse, le oni ne. To so poštenjaki od nog do glave, po rodu modre slovenske krvi, malce mešano z nemško..
User109287
20. 07. 2008 10.06
Zanimivo. Če nekdo ne želi slovenskega državljanstva, je kazen izbriz iz vseh evidenc in posledična ukinitev človekovih pravic. Predlagam, da zdaj naredimo isto še za vse Nemce, Italijane, Angleže, Špance, Američane, ki živijo in delajo pri nas. Kdo noče postati Slovenec, takoj strgat vse osebne dokumente in odvzeti možnost zdravstvenega zavarovanja! Da si bodo zapomnili, da je slovenska rasa nad vsemi drugimi - kdor ni z nami, je proti nam in potrebno ga je razčlovečiti!