Slovenija

Na koncu plača žena

Ljubljana, 19. 02. 2007 11.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Če je kaznovani storilec brezposeln, kazen v praksi plača žrtev družinskega nasilja, kar naj bi zdaj spremenili.

Tudi zaradi svojih poklicnih izkušenj, ko je delala kot sodnica, je ministrica za delo, družino in socialne zadeve Marjeta Cotman bolj kot njen predhodnik Janez Drobnič naklonjena posegom v zakonodajo, ki ureja kaznovanje povročiteljev družinskega nasilja.

Ko žena prosi za znižanje kazni

Cotmanova poudarja pomen dela s storilcem kaznivega dejanja in opozarja, da se postopek ne konča z izrečeno kaznijo, temveč je potrebno nadaljnje delo s storilcem. Zgodi se lahko namreč, da je kaznovani storilec brezposeln, kazen pa v praksi plača žrtev nasilnega dejanja. Cotmanova pri tam navaja primere iz časa, ko je delala kot sodnica: "Storilčeva žena je sama prosila za znižanje kazni, ker je na koncu kazen plačevala sama."

Policija
Policija FOTO: POP TV

Zakonski partner je po zakonu dolžan vzdrževati brezposelnega družinskega člana, praksa države pa kot kaže je, da kazen na koncu izterja od tistega, ki ima dohodke.

V takšnih primerih sankcija ne doseže svojega namena in oseba, ki je žrtev nasilnega dejanja, na koncu plača še kazen, pravi Cotmanova. "Po storitvi kaznivega dejanja je s storilcem potrebna določena obravnava, da se zave, kaj je storil, in da v bodoče tega ne bo ponavljal," pravi ministrica.

Preventiva, še preden poči

"Marsikdo se sploh ne zaveda, kaj je povzročil svoji družini," pravi Cotmanova. Ministrica napoveduje, da bo zakonski predlog s področja preprečevanja nasilja v družini pripravljen v začetku julija. V njem bosta opredeljena zlasti zagotavljanje preventive in delo s storilci nasilnega dejanja v družini, ki je kaznivo dejanje.

Možno je, da bo delo s storilcem potekalo na centrih za socialno delo kakor tudi v okviru programov nevladnih organizacij. V primerih, ko bi zaznali sum na nasilje v družini, pa ni izključena niti mediacija na centrih za socialno delo. "Družinski člani naj bi se vključili v mediacijo in preprečili, da do nasilja sploh pride," pravi ministrica. Po njenih besedah so potrebni vsi ukrepi, s katerimi bi preprečili nasilje.

Več sodelovanja s šolami, vrtci in posamezniki

Na centrih za socialno delo so za delo na področju nasilja v družini že zaposlili 12 koordinatorjev. Zakon naj bi določil njihove pristojnosti, npr. s katerimi organizacijami naj se povezujejo, še preden pride do nasilja v družini. "Potrebno je sodelovanje s šolami, vrtci in posamezniki v družini," je še dejala ministrica.

V kazenski zakonik naj bi tudi vnesli novo poglavje o preprečevanju nasilja v družini. "Ministrstvo za pravosodje smo že opozorili, da je nasilje v družini kaznivo dejanje," je poudarila Cotmanova.

Po statističnih podatkih Generalne policijske uprave je bilo s področja družinskega nasilja leta 2000 zabeleženih 1666 kaznivih dejanj in 2086 prekrškov, leta 2006 pa 3128 kaznivih dejanj in 3026 prekrškov.

  • festival
  • festival 1
  • festival 2
  • Festival 3
  • Poletna noč
  • Stvarjenje
  • El Amor Brujo
  • The Duke Ellington
  • Kronanje Popeje
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Cluster
  • Fantom
  • EuroCubans
  • Vicente Amigo
  • Robben
  • Munchnski virtuosi
KOMENTARJI (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tayi177
19. 02. 2007 16.57
No, v principu ima "janezgorenc" seveda čisto prav: za nasilje sta vsekakor potrebna dva (vsaj v teoriji); eden ga skratka zganja, drugi pa je žrtev. Mislim, ali lahko nekdo "dela nasilje" samemu sebi ali kaj (no, se tudi dogaja, samo tukajle ne govorimo o tem); res pa je, da je najbrž "janezgorenc" mislil na to, da ni en sam "kriv" za nasilje, torej v smislu, da je nekaj kriva tudi žena/partner/kdorkoli (ali vsaj vzrok zanj), s ćimer se pa sam jasno ne strinjam. l.p., tayi177
User108137
19. 02. 2007 16.02
Torej, spoštovana Delta - vaše pisanje mi namreč daje slutiti, da ste ženska - poznam tudi primere psihopatov, no, konkretno enega, ki je doma dobesedno mučil družino in posiljeval najstarejšo hči, navzven pa je bilo vedno vse v najlepšem redu in celo poučeval je svoje kolege, kako morajo vzgajati otroke - njegove hčere so bile namreč odličnjakinja. Na koncu se mu je uprla hči, ne žena. Pobegnil je in se obesil. Zakaj se mu žena ni uprla? Ali je vedela, kaj počne s hčerjo? Kdo bi vedel? Toda še vedno trdim, da večina alkoholikov ni po naravi psihopatov, batine se začno, ko jih začne žena provocirati. Seveda pa ob tem ne trdim, da mora biti žena lepo tiho in še naprej zvesto služiti svojemu nesposobnemu pijancu. Postaviti ga mora pred dejstvo - ali zdravljenje ali pa grem. Ponavadi pa tega ne naredi, pač pa se hote ali nehote zaplete v začaran krog, iz katerega potem ne zna izstopiti. MOrda vam moje besede rezonirajo nekoga drugega. In prav imate, če ga boste našli v njih. Lp, Janez
delta61
19. 02. 2007 15.34
Iz lastnih izkušenj vem, da so ponavadi taki psihiči, ki doma maltretirajo celo družino, v ponavadi nadpovprečno inteligentni in da se znajo na začetku res delat prave angelčke, prijazne in prijetne može.... Svojo pravo naravo pokažejo šele kasneje, ko mislijo, da žena pač nima kam... Saj vemo kako je v današnjih časih... slabe plače... stanovanja so nedostopna... itd... In spoštovani janezgorenc vaše pisanje mi daje slutiti, da ste lahko tudi vi eden izmed izbrancev....
User108137
19. 02. 2007 14.57
Absolutno sta potrebna dva. Običajno je moški alkoholik in običajno ga ženska zaradi tega zavrača, kar je normalno. Velikokrat ga tudi provocira s svinjo pijano in podobno. Jasno je, da moškemu poči živec in useka, sploh če je k temu nagnjen. Potem ima dedec slabo vest in nekaj dni kraljuje ženska in ga ponižuje. Nato se ga nacedi in je spet on tisti, ki pretepa. Zveni zelo stereotipno, toda tudi zelo drži. Poznam zelo veliko primerov, ki so taki. In ne mi govorit, da ženske ne pretepajo mož. Kaj klofuta ali dve ni pretepanje? Če dedec klofne žensko, je to takoj nasilje v družini. Če pa je obratno, si je pa mož prav gotovo zaslužil, kajne? Jasno pa je, da to ne velja v vseh primerih - kolikor alkoholikov, toliko alkoholizmov. Alkoholični zakoni so najbolj trdni. Če se gre pa zakonec zdravit, potem pa pogosto pride do ločitve. Ob tem pa so največje žrtve prav otroci, ki se ne morejo braniti in nimajo druge možnosti kot da v taki družini živijo. Preden dopolnijo 18 let, da bi lahko spizdili, pa so običajno že sami krenili na kriva pota. In imamo sklenjen krog. Lp, Janez
User102377
19. 02. 2007 14.17
takega ki pretepa ženo se lepo zapre med buzije pa sigurno mu tud na misel ne bo več prišlo počet tega
User99605
19. 02. 2007 14.06
Seveda sta potrebna dva; vrsilec ter t.i. enabler. Ce bi zena ob prvih batinah rekla j... se in se locila bi jo lahko stolkel samo ta prvic ne?
User204529
19. 02. 2007 13.57
Koliko krat sem že slišal, da mož doma tepe ženo oz. da terorizira celotno družino, pa na koncu žene teh idiotov rečejo: "Če pa ga mam tak rada, kak naj grem vstran, če pa je bogi!" Kaj bo to policija reševala, ali pa so ženske tiste, ki bodo rekle konec je tega sranja in odšle od takih idiotov. Vsak normalen starš bo svojega otroka in vnuke vzel pod streho, dokler se ne postavi na noge - vsaj jaz bi tako naredil za svojega otroka. Od policajev sem zvedel, da pri marsikaterem posredovanju pri nasilju v družini, ko so pijanega tepca hoteli peljat na streznitev in se je le ta normalno upiral temu, so ga morali malce trše prijet - na koncu so bili skoraj sami tepeni in tarče žaljivk s strani pretepene žene, da kaj delajo z njenim možem!? Halooo!? Kje je tu razum!!!??
User203564
19. 02. 2007 13.53
tomi s tabo se kr strinjam , ampak se vedno se vecina nasilnistva v druzini dogaja zaradi moskih osebkov in ne zaradi zenskih , ceprov je tudi res da zenske znajo dobr sprovocirati da se cloveku mal utrga.... glede detomorov pa mislim da to ni izsiljevanje ampak bolana glava ki zahteva zdravljenje v zaprti ustanovi
tomi.passion@gmail.com
19. 02. 2007 13.48
Absolutno je potrebno vsako nasilje preprečiti. In za stotilce ni opravičila. Me pa pri tem vseeno marsikaj moti. Naprimer, zakaj se vedno govori, o storilcu moškemu in o ženski žrtvi? Zakaj se ne govori tudi o tem, da ženske zelo pogosto znajo provocirati in tudi izsiljevati. Poglejte npr. kaj se dogaja ob ločitvah, ko ženska za ščit uporablja otroke in pri tem ne izbira metode. Zakaj se takrat, ko je storilec ženska, vse hitro pomete pod preprogo kot se je to zgodilo v pirmeru dveh detomorov v Sloveniji, ki sta mami ubili lastni hčerki. Preprosto se pozabi, ali pa upraviči z duševno neprištevnostjo. Teh primerov je še mnogo, mediji so na široko poročali o detomorih iz Avstrije, Nemčije, ZDA.... Poleg tega pa ne razumem, zakaj ženske naravnost rinejo k barabam. Verjetno možakar ni bil na začetku nežen, ljubeč očka in mož, potem pa se je čez noč spremenil v pošast in začel piti. Ženske pamet v glavo in najprej počistite pred svojim pragom. Naj pa samo še omenim izjavo, ki jo je dal eden višji predstavnikov policije, ki se ukvarja tudi z nasiljem v domačem okolju. Rekel je, danes se je potrebno vprašati, kdo je dejansko žrtev. PA še kako prav ima.
User203564
19. 02. 2007 13.45
to da sta za nasilje potrebna dva je mal bosa.Ce je clovek alkoholik, psihopat al pa samo zivcen ne rabi nobenga drugega da nardi piz***** .Se nisem zasledil primera v katerem bi nasilen clovek nekoga uprasal ce mu je do prepira ali pretepa in potem naj zena ki jo moz pretepa placa se vse stroske kaznivega dejanja .... kaj se je pa zgodilo s tem da polnoleten clovek sam odgovarja za svoja dejanja in gre v najslabsem primeru mal v zapor ali pa kaksno psihiatricno zdravljenje ?
limonca4
19. 02. 2007 13.39
S tem (zgrda) sem mislila na tožbo, ločitev, obvezno zdravljenje (če je alkoholik), ...
limonca4
19. 02. 2007 13.35
Janezgorenc, ja, za nasilje sta res potrebna dva. Toda včasih se dogaja tudi to, da je za nasilje potreben le eden, ki je samo slabe volje (vem iz lastnih izkušenj (nobenemu nisem vračala udarce)). Me zelo moti, da se ženske vdajajo takšnim moškim. Saj so kot njegove sužnje. In moški, ali bolje rečeno psihopati, to izkoriščajo. Jah, samo ukrepati je treba. Saj se da vse rešiti, če ne zlepa, pa zgrda. Rešitev pri nas (imeli smo le številne pogovore): Z mamo, ki je bila zelo stroga, sva že dolgo zelo dobri prijateljici. In tudi z očetom se odlično razumem.
tinamiska
19. 02. 2007 13.26
??? Od kdaj sta pa za nasilje potrebna dva? Torej če je partner alkoholik in v tem stanju postane nasilen je krivda tudi ženina? Take neumnosti pa še ne. Torej če te na ulici nekdo napade, si sam kriv?
User108137
19. 02. 2007 12.57
Podpiram vse ukrepe, ki bodo zmanjšali pekel, ki se dogaja za štirimii stenami premnogih domov. Žal bi se verjetno že zdaj dalo marsikaj urediti, če se ne bi pristojni raje obrnili stran in zatrjevali, da jim zakonodaja onemogoča to in ono. Sodelovanje širše družine je vsekakor koristno, razen če ne gre ravno tako za podobne tiče. Pa še to: zelo redko se zgodi, sem prepričan, da je samo mož tisti, ki povzroča nasilje v družini - razen, če je pravi psihopat. Sicer pa sta za nasilje vedno potrebna dva. Lp, Janez
User107187
19. 02. 2007 12.42