Slovenija

Na zagovor diplome le brez dekolteja

Ljubljana, 09. 10. 2008 12.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Na zagovoru diplomskega dela na strojni fakulteti so uvedli posebna pravila oblačenja. Na Univerzi v Ljubljani menijo, da to ni nič nenavadnega.

Predstojnik katedre za ustavno pravo na Pravni fakulteti v Ljubljani Igor Kaučič.
Predstojnik katedre za ustavno pravo na Pravni fakulteti v Ljubljani Igor Kaučič. FOTO: POP TV

Na fakulteti za strojništvo je senat že pred pol leta sprejel pravilnik oblačenja na zagovoru diplomskega dela. Nov predpis prepoveduje ženskam pretirano uporabo šminke, parfuma in nakita, predpisuje pa tudi dovoljeno dimenzijo dekolteja. Moški kandidati pa naj bi na zagovor prišli v temnejših oblekah z obvezno kravato.

Nogavice morajo biti usklajene

V pravilniku za zagovor diplomskega dela pod peto točko namreč piše, da mora biti kandidat/-ka na zagovoru svojega diplomskega dela primerno oblečen/-a. Za kandidatke to pomeni, da morajo imeti: kostim (jakna, krilo ali hlače) – klasičnega, elegantnega kroja ter bluzo skladnih barv; obleka – preprosta in zadržana (brez globljih izrezov spredaj ali zadaj, ozkih naramnic) z rokavi; nogavice (tudi poleti) – barvno usklajene; čevlji – predvsem salonarji, klasični, zaprti spredaj in zadaj; zmernost pri uporabi ličil, dišav in nakita. Za moške pa: obleka ali barvno usklajen suknjič in hlače v barvah od temno sive do črne ali temno modre; srajca, svetlejše barve s kravato oziroma metuljčkom; temni čevlji in nogavice, ki so barvno usklajene z obleko. To so pogoji za pristop k zagovoru, svečanosti neprimerno oblečenemu kandidatu ali kandidatki pa se, kot piše v pravilniku, "ne dovoli pristopa k zagovoru".

Kaučič: Omejitev mora biti sorazmerna ciljem

Univerza v Ljubljani
Univerza v Ljubljani FOTO: POP TV

Predstojnik Katedre za ustavno pravo Pravne fakultete Igor Kaučič je pojasnil, da bi v tem primeru lahko šlo za omejevanje ustavne pravice do zasebnosti, vendar da so določena omejevanja dopustna. Nedopustno je, če gre za nek ukrep, ki je nesorazmeren s ciljem, ki ga z njim želimo doseči. Za dosego nekega cilja morajo biti omejitve razumne. Tu je cilj svečanosti primerno oblačenje. V tem konkretnem primeru pa bi bilo treba preveriti, na podlagi česa so prejeli tako podroben pravilnik. Lahko da so bile slabe izkušnje, meni Kaučič. Do konkretnega primera se ni želel opredeljevati, vendar pa meni, da bi bili lahko določeni napotki pretirani.

Bolj kot kršenje pravice do zasebnosti pa bi bilo v tem primeru lahko sporno kršenje pravice do izobraževanja. Namreč, ker je kandidatu prepovedan pristop k zagovoru, mu je s tem omejena pravica do izobraževanja, in to zaradi neprimerne obleke. To pa je nesorazmerna omejitev, meni Kaučič.

Duhovnik: Naši zagovori so svečani

Dekan fakultete za strojništvo Jože Duhovnik
Dekan fakultete za strojništvo Jože Duhovnik FOTO: POP TV

Dekan fakultete za strojništvo in tudi predsednik KDS (Krščansko demokratska stranka) Jože Duhovnik je povedal, da je pravilnik sprejel senat Fakultete za strojništvo in da velja že šest mesecev. Povedal je, da Fakulteta za strojništvo razume akt zagovra diplome tudi v slovesnem delu – zagovore imajo v posebni, Leskovarjevi sobi. Pred nekaj leti so imeli primer, ko je prišel kandidat na zagovor v športnih copatih in kavbojkah. V izogib takim primerom so sklenili pripraviti navodila, ki bi opredeljevala primeren pristop k zagovoru, med drugim tudi oblačenja. Kandidat naj bi bil oblečen slovesnosti primerno. Pravila so povzeli po protokolu iz obdobja predsedovanja Slovenije Evropski uniji. Pri tem je še dodal, da ima večina univerz v skupini 500 najboljših podobna pravila, ki se jih lahko pridobi na njihovih spletnih straneh.

'Slog oblačenja študentov ni v naši pristojnosti'

Z ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo pa so sporočili, da uradno z odločitvijo dekana niso seznanjeni ter da slog oblačenja študentk in študentov ne spada v pristojnost njihovega ministrstva.

UL: Takšni predpisi niso nič nenavadnega

Na Univerzi v Ljubljani (UL) so nam pojasnili, da takšni predpisi niso nič nenavadnega. Urejanje protokola ob zagovorih diplomskega dela je predvsem domena  posameznih fakultet. Zagovor diplomskega dela vidijo kot nek slovesen dogodek, za katerega je normalno, da pride kandidat primerno oblečen. Morda je pri nas nenavadno, da se to zapiše v pravilnik, je pa to pogosta praksa marsikatere fakultete v tujini. 

Kot nam je pojasnil tiskovni predstavnik UL, so na strojni fakulteti še posebno občutljivi na te stvari, imeli pa so tudi izkušnje z neprimernim oblačenjem na zagovorih, zato so tudi uvedli takšna pravila. Če takšna pravila spodbujajo oblačenje, primerno slovesnosti dogodka, ni to nič slabega, nam je še pojasnil. Sicer pa imajo tudi na UL protokol, ki ureja to področje, vendar ni tako natančen. 

Navodila za zagovore diplomskih del na Univerzi v Ljubljani, Fakulteti za strojništvo
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

budda
12. 10. 2008 18.58
+2
nihče ne pozna FS bolje kot pa mi strojniki. strinjam se, da se zagovor moramo uštimati, ker preprosto rečeno na našem faxu so ljudje, ki smrdijo bolj od samega hleva. higiena je mnogim tuja. vendar pa moram poudariti, da je velika večina profesorjev še večjih kmetavzarjev kokr študentje. priznan profesor (eden izmed glavnih) hodi po faxu oblečen kot klošar. ima nahrbtnik, ki ga je našel v HUMANI. drugič spet \"močni\" profesor je zadnjič na ulici tako nekulturno pljunil, da bi mu še največji seljak iz bosne reku, da je nekulturen. in to naj bi bili doktorji znanosti ??? in taki doktorji znanosti od nas zahtevajo, da smo mi urejeni, ko so pa sami kot neki cigani. moram omeniti še samo organizacijo našega faxa. še danes pa smo že kar v okt. urnik še ni dokončno sestavljen. vaje so razmetane kakor komu paše, vi študentje se pa j*E*****t*E. sam pa vem kako zgleda fakulteta v nemčiji. zakaj ni neke komisije, ki bi ocenjevala fakulteto, profesorje in njihovo delo. ne pa da je vse kavbojsko!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lea Pisorn
10. 10. 2008 18.58
ja petermed dejansko si zelo pameten, ti moram čestitati, si zelo dober psiholog(čeprav brez diplome). pravilno si povedal. ohraniti del otroka v sebi današnjem času nič ni slabega, nasprotno k temu stremim.
petermed
10. 10. 2008 16.41
+1
shakal res je, da obleka še ne naredi človeka in predvidevam, da nisi iz naravoslovne fakultete...kakor koli na fakultetah se ocenjuje pridnost in čim večjo zmožnost napiflanja. Delodajalec# Lepo bi bilo, da bi lahko kar začel delati z končano izobrazbo(tako mislijo in študentje posledično že na začetku, da naj bi imeli ogromne plače. Kakor tudi delodajalec, da bom točno vedel use o tej firmi ter kako se dela.), Dejstvo je, da je preveč stvari, ki bi se jih lahko priučil v 4,5 letih in da je bistvo diplome priznanje, da si zmožen se usesti za knjige, predelati stvar in narediti kakšen projekt..... Poglejte medicina, kdaj komaj postaneš lahko samostojni doktor...... Bolj ko si proti koncu faksa, bolj se zavedaš kako butast si. lp
rescue1
10. 10. 2008 15.41
+1
NAPOL NAG RES NI TREBA NA IZPITE, JE BOLJŠ, DA MAŠ KAJ V GLAVI...KOT DA IZIGRAVAŠ BEDAKA
shakal
10. 10. 2008 14.55
No, vidm, da komentarja ne boste vrnili. Torej ga posredujem še enkrat. # petermed 09.10.2008, 17:06 PODPORA dekanu, res škoda da se upsujejo takšni loleki na strojno in delajo slab uzgled ustnovi , da je potrebno za njih ta odlog, ker ostali se zavedamo, kakšno odgovrnost prejemamo z diplomo. Vsepovsod obstaja bonton oblačenja. Komentar na vse tiste, ki ste proti, zgleda da dela faušija svoje in pač pojdite v k...... hišo in se oblačite z dekoteji........Še jamski ljudje so se lepše obnašali in vedeli kam kaj sodi lp # hmmm, kaj pomenijo besede: upsujejo, uzgled, ustnovi, odlog, odgovrnost, faušija. Prepričan sem, da bi znali to študentje strojništva, pa naj bodo oblečeni v strgane kavbojke, razvlečen pulover in ponošene športne copate All Star, napisati, kot se pravilno napiše. Sploh pa, kako lahko strojnikom, elektrotehnikom, računalničarjem, matematikom, fizikom in vsem ostalim, ki morajo za dokončanje izbranega študija biti tudi inteligentni in ne imeti le dober spomin za učenje na pamet, kot zadostuje na mnogih družboslovnih fakultetah, kdo zameri, če se kdaj bolj \"slabo\" oblečejo. Pač ne gledajo na zunanjost kot na nekaj najpomembnejšega, ampak pri njih šteje, da ima oseba nekj v glavi, in ne kot pri nekaterih, ki jim je najbolj važno, kakšni so navzven, važno je samo, da nihče ne vidi, da so eni navadni puhloglavci. No, pa še to. Ali ni zrelostni izpit, kot so v svojih komentarjih nekateri označili zagovor diplomske naloge, že matura na koncu srednje šole in gimnazije. Ne vem, no, mogoče se je pa to spremenilo, od kar sem sam opravil maturo - nam so rekli, da je TO zrelostni izpit. Zagovor diplomske naloge je bil zgolj formalnost, ampak v neformalnih oblačilih, kot je zapisal nekdo pred mano - glavno, da se v njih počutiš udobno, da lahko svoje znanje, ki si ga pridobil z izdelavo diplomskega dela, na en sproščen način predstavih, ne da te poleg kančka treme veže še kravata ali pa obleka, ki je nisi vajen.
Ramzess
10. 10. 2008 14.22
Oblečeni kot za poroko, kaj poroko, še huje, strogo po pravilih, sicer lahko še ne narediš diplome. Kot da človek že ne švica zadosti, še mora bolj, glavno da se ne vidi, kako. Ta živčni, in nesproščeni, pa se itak igrajo s kravato ali metuljčkom, kravata je boljša, vsaj nekaj pozitivnega. Ne vem zakaj pretiravati pri izgledu, če gre samo za zagovor diplomske, med več ali manj znanim občinstvom, ne pa za kakšno predavanje pred širšim občestvom. Človek mora biti oblečen tako, da je sproščen, ne pa obratno. Pravilnik oblačenja zna res biti pretiran, nerealen. Bogve če sploh dovoljujejo zagovor osebam, ki imajo povit ali zagipsan kak del telesa. Bogve kako iterpretirajo hendikepe, itd.
shakal
10. 10. 2008 13.54
A tkole se bomo šli 24ur.com administratorji komentarjev, da boste komentarje kar brisal. A vam ni zadnjič nekdo lepo povedu, da se tega ne dela, da je to protizakonito, da ima vse spravljeno in vas bo tožil, če boste s tem nadaljevali? Ste mogoče mislili, da mi, ki komentiramo, tega nismo opazili? Ste mislili, da nismo opazili, da ste tej dotični osebi vse komentarje, ki ste jih prej zbrisali, potem ko vam je zagrozil s tožbo, lepo dali nazaj?! ZAHTEVAM, da vrnete tudi moj komentar! Drugače ni problema, ga lahko ponovno napišem - sicer z drugimi besedami, a z istim bistvom... se bomo šli pa tko: vi boste brisal, jes bom pa kle visu in sproti komentar nazaj gor dajal. Kakor želite!
Delodajalec
10. 10. 2008 11.17
+0
Ja tako je to, potm pa mi delodajalci pokasiramo celo garnizijo lepo oblečenih diplomirancev brez uporabnega znanja. Se ve kje se priučijo prioritet ! V kombinezone, pa v delavnico, da bdo kaj znali !!!!!
KrasMan
10. 10. 2008 07.17
mislim to pa je že višek....sej je prow da se malo omeji kako se dostojno obleči...ne pa da bodo predpisali kakše nogavice si bom dal...svašta kam smo pršli...
petermed
09. 10. 2008 23.55
jessica87 glede na tvoje kometarje se še vedno obnašaš kot otrok in mislim da se še prizadeti otroci lepše obnašajo, njim se vsaj oprosti. Glede tega koliko se kdo umešava v tvoje pravice..... pa se ne zavedaš da živiš kakor reče pri mravljah ali čebelah matica. lahko bi pa napisali če že use tako opredeljujejo in nam študentom dajejo napotke napr. , da se pri zagovoru ne smeš usedet in da moraš stoje zagovarjat in še in še... s temi napotki je lažje če nisi siguren , da nisi u dilemi lp
Heimdall
09. 10. 2008 23.49
Deljenje na obleke in kostime je seksistično, sama pravila oblačenja pa proizvajajo ovce. Ovca je, kdor se v ovco oblači.
pikam_dopust
09. 10. 2008 21.20
Se strinjam z nekom, da bi g.dekan s kulturo oblačenja najprej moral začeti pri sebi. Konec koncev dekan zastopa celo fakulteto - to pa ni več mala stvar. Kako bi izgledalo, če bi predsednik države hodil naokoli takole šlampast? Saj ne bi bilo treba, da ima ovešen metuljček. Zapeta srajca bi bila povsem dovolj.
Lea Pisorn
09. 10. 2008 21.16
apocalypse družba potrebuje nove mislece, ki se ne sprijaznijo z vsem kar jim družba servira na krožniku, ker v nasprotnem primeru je ta obsojena na stagnacijo, potrebuje ljudi, ki so sposobni kritičnega mišljenja...na žalost pa je družbeni proizvod fakultete diplomant z opranimi možgani, ki vsako informacijo sprejme za sveto, tuje prepričanje sprejme za lastnega ne da bi ga prej ocenil na podlagi racionalnega razmisleka
Lea Pisorn
09. 10. 2008 20.51
požvižgam se na taka pravila, še posebej na taka, ki posegajo v posameznikovo osebno odločitev kaj bo oblekel. to kar se dogaja na fakulteti za strojništvo je nedopustno, pa naj imajo taka pravila kjer hočejo, lahko samo rečem, da tako mišljenje sodi v srednji vek ne pa v 21.stoletje. taka pravila so grob poseg v omejevanju ustavne pravice do zasebnosti.meni ne bodo drugi določevali način oblačenja, kako naj živim svoje življenje in samo zato ker se to tako spodobi, samo zato, ker naj bi družbene norme to zahtevale od nas, ker ne želim biti ovca. res kako neustrzno je priti na zagovor diplomske naloge v teniskah, obrabljenem puloverju in kavbojkah; tako mišljenje vodi v vrednotenje človeka po zunanjem izgledu, človek pa je vse kaj drugega kot samo obleka. se mi zdi, da bi moglo priti do še ene revolucije, da bi nekateri ljudje resnično spoznali kaj je v življenju pomembno...in gospod dekan bi lahko razmislil o zaposlitvi v župnišču
Apocalypse
09. 10. 2008 20.33
hjo so pa zgodni..pr nas je to že od vsega začetka. Pa tud mislm da je mal čudn da ne prideš v obleki na zagovor svoje diplome. Mislm da je takrat pa res že čas da pokažeš da si zrel za kam, ne pa da nekj jokaš kako ti je hudo k se morš v obleko oblečt k kak otrok. No sj...mi je kar mal smešno k berem te komentarje kaki otroc ste še nakateri... Ps. jst mam zagovor konc tega mesca in si tudi mal ne predstavlam da nebi pršu v obleki. Lp
User300173
09. 10. 2008 20.21
Tunderbird1 Tudi v 60 letih so se naši starši zgražali na rock glasbo, je pa prevladala navkljub vsemu. Bi to lahko bil poduk? Verjetno bi lahko bil vsaj delen. Kar se pa g. Duhovnika tiče, ima lepo šolo iz Litostroja.
User300173
09. 10. 2008 20.17
tunderbird1 Se delno strinjam v pogledu oblačenja pri takih svečanostih, kot je visokošolska diploma. Je možno, da posegamo v zasebnost? Celih štiri ali pet let je imel predavatelj možnost da to pojasni oz. predstavi, pri diplomi ga to moti. Tukaj nekaj ni v redu.
titovka
09. 10. 2008 18.12
praško...živ!!!!
titovka
09. 10. 2008 18.12
najbolj, da si nadenejo v ferđže!!!!!!
Zatarra
09. 10. 2008 18.03
Žal na svetu očitno še vedno obstajajo univerze, kjer se zadevne problematike zavejo šele v letu 2008 ... :> (Sam sem le proti očitno izstopajočemu stilu oblačenja, ki bi lahko vodil do določenega namigovanja. No, za prakso pa vemo, da stil oblačenja ponavadi ali celo sploh ni samo želja študentov/študentk ...)