Slovenija

Nadškofija skrivala Frantarja?

Ljubljana, 20. 03. 2007 11.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Cerkev naj bi vseskozi vedela, da je duhovnik Frantar, ki naj bi zlorabil desetletnico, v Afriki.

Ljubljanska nadškofija naj bi vedela, da je Frantar v Afriki, pa tega ni sporočila pristojnim organom, ki so za njim razpisali tiralico.
Ljubljanska nadškofija naj bi vedela, da je Frantar v Afriki, pa tega ni sporočila pristojnim organom, ki so za njim razpisali tiralico. FOTO: POP TV
Frantarja, ki je bil župnik v župniji Kašelj-Zalog, je leta 2000 ovadila domačinka, ki naj bi jo obtoženi leta 1990 in 1991 spolno zlorabljal, ko je bila stara šele deset let. Ljubljansko tožilstvo je nato sredi leta 2001 na ljubljansko okrožno sodišče vložilo obtožbo, v kateri mu je očitalo nadaljevano kaznivo dejanje spolnega napada na osebo, mlajšo od 15 let.

V javnosti še vedno odmevajo pedofilski škandali katoliških klerikov. Pojavil se je celo nov primer, primer ormoškega župnika, ki je osumljen spolne zlorabe osebe, mlajše od 15 let. Zaključeni še nista zadevi Karel Jošt, v kateri se napovedujejo odškodninske tožbe zoper Katoliško cerkev, ne glede na smrt tega duhovnika, in primer Frantar, kjer je zadeva v pritožbeni fazi, je v sporočilu za javnost zapisalo Društvo za zaščito ustave in žrtev cerkve.

Duhovnik Franci Frantar je odšel v Afriko, namesto da bi se odzval na vabila sodišča in prišel na obravnavo. V Afriki je bil več let, ko se je lani jeseni vrnil v Slovenijo, kjer ga je aretirala policija.

Cerkev, ki ji Frantar pripada, naj bi vseskozi vedela, kje se nahaja, česar pa ni sporočila pristojnim organom, čeprav je bila za njim razpisana tiralica. Zato obstaja sum, da je bilo storjeno kaznivo dejanje pomoči storilcu. Društvo je zato na okrožno državno tožilstvo v Ljubljani vložilo kazensko ovadbo zoper neznanega storilca, ki se po vsej verjetnosti nahaja v okviru Katoliške cerkve.

Država podpira izobraževanje po katoliških merilih?

Ravnatelj vipavske gimnazije je dejal, da so se za dodatna merila odločili, ker so "zasebna katoliška gimnazija". Društvo za zaščito ustave in žrtev cerkve pa trdi, da je gimnazija pretežno financirana iz javnih sredstev.
Ravnatelj vipavske gimnazije je dejal, da so se za dodatna merila odločili, ker so "zasebna katoliška gimnazija". Društvo za zaščito ustave in žrtev cerkve pa trdi, da je gimnazija pretežno financirana iz javnih sredstev. FOTO: Reuters
Na vipavski škofijski gimnaziji je pred poukom in na koncu zadnje ure kratka molitev, obvezni so tudi "duhovni vikendi", enkrat jeseni in enkrat spomladi. Društvo za zaščito ustave in žrtev cerkve

Medtem naj bi na Škofijski gimnaziji Vipava določili verouk in prostovoljno delo na cerkvenem področju kot dodatni merili za vpis na šolo. Poleg tega pa morajo tisti, ki se vpišejo na vipavsko gimnazijo podpisati izjavo, s katero potrdijo, da sprejemajo vzgojno usmeritev šole, ki temelji na krščanskih usmeritvi in evangelijskih vrednotah, so zatrdili na Društvu.

Ker gre lahko v tem primeru za ravnanja, ki so diskriminatorna, kar je v nasprotju z ustavo in Zakonom o uresničevanju načela enakega obravnavanja, je Društvo pripravilo pobudo za preprečitev neenakopravnega obravnavanja pri vpisu na omenjeno gimnazijo in jo posredovalo tako ministrstvu za šolstvo in šport in vladnemu uradu za enake možnosti oziroma zagovornici načela enakih možnosti.

"Poleg tega je vipavska gimnazija pretežno financirana iz javnih sredstev (več kot 70 odstotkov letnega proračuna naj bi dobivala od države), kar pomeni, da se je država postavila na stran Katoliške cerkve in preko Škofijske gimnazije Vipava, katere ustanovitelj je Škofija Koper, pomaga pri širjenju katoliškega nauka. To pa je protiustavno, saj mora biti država zaradi načela ločenosti države in verskih skupnosti nevtralna in ne sme podpirati nobene verske skupnosti niti vere," so še pojasnili na Društvu.

Kazenska ovadba zoper neznanega storilca
Pobuda za preprečitev neenakopravnega obravnavanja zaradi vere
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rijad Proši?
20. 03. 2007 22.44
vincentikus- moja trditev o Gandhiju izhaja iz neke knjige, ki jo je napisal Osho. anakos- ja očitno Ti najdeš prijazno besedo za vsakogar, kar je verjetno prav.
vincentiusk@gmail.com
20. 03. 2007 22.29
rijo27! M.K.Gandhi (naziv Mahatma mu je bil odveč) je bil najbolj goreč borec proti kastnemu sistemu. Ker so ga stalno vabili na ohceti, je postavil omejitev - in s tem prihranil mnogo časa - udeleževal se je samo tistih, na katerih je bil eden od para iz najnižje kaste, pripadnike te kaste pa je imenoval haridžani - božji otroci.
anakos@email.si
20. 03. 2007 21.59
soul! Tele zgodbe o Jezusu so konkretno toliko vredne, kot se koga dotaknejo v njegovem življenju. Če zato bolje in pošteneje živi ..., potem je dobro. Ko razmišljam o tem, kdo vse je kje učil moje otroke, včasih samo upam, da ne bo preveč hudih izkušenj (tako se povsod dogaja, sploh ne samo pri verouku). Žal nas marsikakšen človek ne prepriča s svojim življenjem niti z govorjenjem. Včasih pa smo tudi napumpani s predsodki, da pravzaprav nismo sposobni neobremenjeni videti ... Meni je žal za tvoje slabe izkušnje!
anakos@email.si
20. 03. 2007 21.47
Mahatma Gandhi? Tega glede odnosa do kast nekako nimam v glavi ... Pa mi je bil vedno, od kar ga "poznam", pri srcu. Pedofilija je nekaj groznega. Gotovo jo kot tako vidijo tudi cerkveni dostojanstveniki. Zdi se mi pa, da je Cerkev pogosto strašno počasna v kakšnih stvareh, še in še premišljujejo, preden kaj rečejo ... Pa je za moje pojme čisto jasno: pedofilija je nekaj skrajno slabega. Potrebno jo je ..., ne najdem izraza. Toda pedofile oz. pogosto so to le osumljenci, je pa treba "obravnavati", ugotoviti resnico ... Če se zavedamo, da sami nismo brez greha, smo morda bolj previdni pri obsodbi. Meni je zdaj jasno, da sem pogosto proti dejanju, ne pa proti človeku. Morali pa bi pedofilom zapreti vse možnosti, s katerimi ogrožajo ... Si prepričan, da niso cerkveni dostojanstveniki res nič "z vrha" rekli proti temu? Lp!
hecate
20. 03. 2007 21.22
men je blo že takoj jasno da je cerkev vedla kam jim je župnik pobegnu...kriminalna kapitalistična združba bo jasno pomagala svojim kriminalcem k ji polnejo blagajno.
Rijad Proši?
20. 03. 2007 20.56
anakos- V večini se strinjam s teboj. Ali veš kaj so nekateri veliki voditelji najbolj zamerili Mahatmi Gandiju ?? Zamerili so mu, kljub njegovemu mirovništvu, da nikoli ni upal javno obsoditi najbolj izkoriščevalnega kastnega sistema. Hočem povedati, da veliko ljudi, cerkvi ne zaupa ravno zaradi tega, ker se noben cerkven dostojanstvenik javno ne izreče proti pedofiliji znotraj cerkve.
soul@hitri.com
20. 03. 2007 20.49
Cerkev je itak ena navadna pokvarjena banda pedofilov in ce bi imeli vsi jajca povedat kaj se jim je dogajalo pri verouku bi nekateri drugace govoril/pisal o teh stvareh.Sej je fino poslusat zgodbice kako je Jezus iz dreka naredu vecji kup dreka (ja tud jst sm to poslusu do prvega obhajila) ampak ko sem jih nekajkrat dobil od zupnika brez razloga , sm reku da mam tega sranja dost.Pa nisem bil edini ki je tako reagiral in to pri manj kot 10h letih ? V cerkvi sem redkokdaj slisal kaj pametnega , vse je bilo okoli politike in kako cerkev rabi denar..... da bi mogu pa to sranje poslusat se v soli .... rajs bi sel na eno poklicno srednjo solo kokr na tako gimnazijo.To pa da drzava take zavode se financira je pa prevec.Dnarja majo vec kot prevec in bi si sami lahko kril vse stroske ki jih imajo, da moras imeti pa za sprejetje se blagoslov zupnika je pa kaplja cez rob.Se vid da je drzava cist u p**** .Ampak ce mladim ljudem tko sede naj pa hodijo tja , sej jim noben ne brani.Vsakemu svoje , na zivce mi gre samo to ker so umes med tem denarjem tudi moji davki ki ne podpiram nobene vere !
anakos@email.si
20. 03. 2007 20.42
Verouk - to je področje, o katerem bi lahko še in še govorili. Ne vem, če bi prišli do skupnega zaključka. Jaz sama sem pred leti učila verouk. tudi moji otroci hodijo k verouku. Toda ni mi vse všeč. Meni se zdi sama zgodba o Jezusu, o izročilu starih Judov, o življenju in iskanju starodavnih narodov nekaj čudovitega in mislim, da so prikrajšani tisti, ki tega nič ne prejmejo. Toda verouk ne sme biti vsiljevanje ... Včasih se mi zdi, da verouk ni to, kar naj bi bil. Ja, tudi do tega z indoktrinacijo včasih pridem. Koliko človek res lahko živi popolnoma svobodno, se res čisto sam iz sebe odloča? Želimo si vsi biti svobodni. mene so oblikovali katoliški starši in verouk. Pa tudi sama sem marsikaj "raziskala". Svoje otroke usmerjam, kakor najbolje znam, sama pa nisem popolna, kot tudi niso popolni učitelji, vzgojitelji, veroučitelji ..., ki delajo z otroki. Mislim pa, da na nek način vsak od nas indoktrinira svoje otroke, bližnje ... s tem, kar razmišlja, o čemer je prepričan, kar ga vodi ... Skupni denar? Imam večjo družino in velikokrat razmišljam o pravičnosti glede tega, koliko denarja komu pripada. Vsem otrokom enako, glede na pridnost, glede na potrebe ...? Država je pravzaprav ogromna družina. Zdi se mi, da je nemogoče tako razporediti denar, da bodo vsi zadovoljni. Kot drugi plačujejo tudi za šole mojih otrok, pa morda nimajo nobenega otroka, tudi jaz plačujem kakšne stvari, ki so celo proti mojemu prepričanju. Lp!
Joško82
20. 03. 2007 19.44
anakos, sploh ne gre za to ali so te točke odločilne ali merodajne. Gre že za samo dejstvo da obstajajo v šoli, ki ji država da 200 milijonov. Verouka ne moreš primerjati z glasbeno šolo ali tečajem tujega jezika. Ja, vse te obštudijske aktivnosti vzamejo dosti časa, samo pri verouku župniki indoktrinirajo male otroke, ki jim ni nič jasno zakaj so sploh tam, oz. so tam, ker so jim starši tako rekli. Vem kako je to, saj sem sam 8 let hodil k verouku. V teh 200 milijonih so tudi davki nevernih. Torej tistih, ki ne koristijo verskih uslug.
anakos@email.si
20. 03. 2007 19.35
Joško82! Ne trdim, da imam prav, tudi mi področje financiranja ni blizu, toda ne zdi se mi nič narobe, če da država kaj denarja za privatne šole. Glavno merilo pri vpisu so bile točke, lani npr. so poleg tistih osnovnošolskih, ki jih je vsak učenec pridelal v svoji OŠ po enakih kriterijih, vejlale še točke, ki jih je "določila in sprejela" posamezna šola, npr. obiskovanje glasbene šole, petje v zboru več let, učenje tujega jezike več let in ocena vsaj 4 ... Take pogoje je imela za dodatne toćke lj. škofijska gimnazija, bežigrajska je imela nekaj drugega ... Morda je imela vipavska tudi priporočilo župnika (o tem pišete), toda to po moje ni bilo merodajno in ne glavno, kar je odločilo. Neuspešnemu učencu tudi privilegiji pri sprejemu ne pomagajo kaj dosti, saj mora navsezadnje znati na nekem nivoju, sicer gimnazije ne more narediti. No, tako razmišljam po tem, kolikor poznam našo šolo. Vem za več učencev (pet?), ki jim je zmanjkalo nekaj točk, pa niso bili sprejeti kjlub vsem priporočilom župnikov! Nisem govorila o financiranju, le o kriterijih pri sprejemu. Lp!
anakos@email.si
20. 03. 2007 19.11
rijo27! Na splošno sem sama zelo kritična. Toda počasi z leti sem dojela, da se kdaj zmotim v svojih občutkih, da sem tako lahko nekomu krivična. Zato sem zdaj raje malo bolj zadržana do sodb po občutkih - to velja do učiteljev, duhovnikov, politikov ... Pri nekaterih res vidim konkretna dejanja in si po tem oblikujem podobo o njih, pri drugih je pa več nejasnosti ... Omenjaš samo ljubljansko škofijsko, v kateri so (bili) v teh letih trije moji otroci, in jo tako oba poznava precej od blizu ... Nisem samo navdušena nad posameznimi profesorji, toda splošno vzdušje na šoli se mi zdi kar primerno za rast, razvoj, za zorenje ... Precej stvari mi je zelo všeč. Kakšni posamezniki kdaj pa ne. Tistih par duhovnikov, ki imajo zadnja leta nekatere razrede verouk, me do zdaj še ni spravilo v stisko. Bivši nadškof Šuštar se z invalidskim vozičkom vozi po šoli in dežurnemu učencu prinese kakšno mandarino. Obnašanje - žensko? Morda postane neko obnašanje podobno ženskemu (haha, kot da je žensko slabo!) ... Gotovo se marsikakšen človek ne obnaša prav naravno. (Kaj pa je to "naravno"?!) Toda če nimam dokaza, da ima kakšna čudna nagnjenja, tega ne bom rekla (razen v najzaupnejšem pogovoru z izbrancem, če me bo skrbelo zaradi tega, da je kdo v nevarnosti). Poleg tega mislim, da imamo vseh vrst slabih nagnjenj vsi po vrsti. Če se ima človek v oblasti, je v redu, tudi če neko nagnjenje ima. Toda mora se imeti na vajetih, mora si zadevo priznati, da jo lahko obvlada. Morda bi ti bilo zanimivo brati tele strani: http://24ur.com/bin/etconf.php?conf_id=436 Lep pozdrav!
Rijad Proši?
20. 03. 2007 18.41
civitasstain- verjetno rad bereš samo pravljice????
civitasstain@gmail.com
20. 03. 2007 18.18
rijo Zelo si "razgledan" radi teh stvari. Drugace povedano en "primitivec".
Rijad Proši?
20. 03. 2007 18.13
anakos-več kot eno leto sem delal na Šk. zavodih Sv. Stanislava v Šentvidu, ko je gimnazijo obiskovala prva generacija dijakov. Lahko ti rečem, da kar se tiče izobraževanja jim vse šole lahko dajo kapo dol, organiziranost, doslednost, red, disciplina itd.. res je vse na nekem visokem nivoju.Vendar duhovniško osebje, ki je takrat še stanovalo po praznih učilnicah v vrhnjem nadstropju, pa je katastrofa. Pravo leglo homoseksualcev, res nimam nič proti veri, vendar si že po ženskem obnašanju lahko sklepu kam pač sodijo. Zame je vera nekaj osebnega in nima prav nič skupnega z inštitucujo, ravno tako molitev. Tudi današnja cerkev nima nič skupnega z Jezusovimi nauki, ker se obnaša ravno nasprotno temu.
Joško82
20. 03. 2007 17.24
anakos, krščanske vrednote tu sploh niso problem. Problem je v glavnem državno financiranje šol, katere ne delujejo v skladu z ustavo in zakonom. In s tem, ko preferirajo verne učence na drugi strani avtomatsko izključujejo tiste, ki to niso in jim s tem otežujejo vpis na npr. vipavsko gimnazijo. Sej ne pravim, da tam kaj slabega učijo, samo ne prosim na tak način.
civitasstain@gmail.com
20. 03. 2007 17.06
politik radi cerkve in komunizma si zelo na tekocem, moram reci. Pa ce ti tudi v glavo ne gre, dokler nisi obsojen, si zmeraj se nedolzen. To velja za vse in tudi za zupnike. Taki nejeverniki kot si ti, se zmeraj verjamejo, da Kenedy se zivi......
anakos@email.si
20. 03. 2007 16.54
Joško82! Ne vem vsega, tudi v zvezi z vipavsko gimnazijo ne, toda dejstvo je, da ljudje radi vpisujejo svoje otroke in otroci se radi vpisujejo na te šole - tudi zaradi gotovosti glede vzgoje. Na nek način ima vsaka šola neko usmeritev. Tudi državna, ki pač prinaša neko "državno" sporočilo. Nekaj, kar v neki državi velja, kar uči oblast. Neodvisna pravzaprav ni nobena. Odvisna je tudi posameznikov, ki učijo. Vsak od nas si želi najboljše za vse učence. Krščanske vrednote niso bav bav. Krščanske vrednote so: ljubezen, poštenje, sočutje, resnicoljubnost ... Vse te stvari so za moje pojme splošne vrednote, tisto, kar je pa morda res strogo versko, pa ni nikomur vsiljeno. Oziroma ne sme biti nikomur vsiljeno. Mi je bilo v veselje - moram pa iti! Lp!
anakos@email.si
20. 03. 2007 16.28
rijo27! Tole se mi zdi pa zanimivo, kar pišeš. Od kje vsi ti podatki? Če prav razumem, se naj bi odločali za duhovnike tisti s "takimi" nagnjenji, da bi si oprali vest. Ker pa niso dovolj močni, "podležejo" skušnjavi. Ali ni to malo preveč poenostavljeno? Meni se zdi, da se ponavadi odločijo za poklic tako mladi ljudje, da so težko že res izdelani v sebi. Dvomim, da vejo za kakšna taka nagnjenja. Ne vem, koliko se lahko zavedajo, kaj vse prinaša odpoved družini. Tisti duhovniki, ki pa se za poklic odločijo kasneje, so pa gotovo že res izdelani ljudje, vejo, kaj sprejemajo. Dejstvo je pa tudi, da je pedofilije (tako sem brala) največ znotraj družin! Torej vsega pa le niso krivi duhovniki. Le duhovniki so veliko bolj opazni, morda jih je tudi malo lažje prijaviti, kot pa npr. lastnega očeta, nekoga, pod čigar streho živiš ...
Joško82
20. 03. 2007 16.19
anakos, a tebi ni jasno, da je po Zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) izrecno prepovedana konfesionalna dejavnost, ki obsega verouk ali konfesionalni pouk religije s ciljem vzgajati to religijo. Se ti ne zdi da vipavska gimnazija počne ravno to? In to z državnim denarjem, Ravnatelj vipavske gimnazije je namreč povedal, "da so zasebna katoliška gimnazija na kateri vzgoja temelji na krščanskih vrednotah." Sploh ni fora v tem, da ti ni mus it na to gimnazijo. Vredu, najprej naj se ukine državno sofinanciranje, potem pa naj ta zasebna šola sama najde finance ali naj starši otrok plačajo teh 200 milijonov, ki jih sedaj plačuje država. Potem pa lahko imajo zaradi mene samo verouk cele dneve.
Joško82
20. 03. 2007 16.08
črni panter, gimnazija Vipava je financirana s strani države, saj je kot zasebna šola po zakonu upravičena do 85 odstotkov finančnih sredstev, ki jih potrebuje za delovanje. Vidim, da je 24ur.com edini medij, k ga prebiraš, ker očitno nisi zasledil izjave RAVNATELJA šole v Vipavi, ki je povedal da "sta šola in dom v letu 2005 dobila 205.463.724,34 SIT, kar je 72,8 odstotka letnega proračuna." V letu 2006 pa so prejeli 216.596.112,52 SIT, kar je znašalo 70,7 odstotka njihovega letnega proračuna. To žal niso samo namigovanja oz. ugibanja. jankobanko, direktnega učenja si (še) ne morejo privoščit, imajo pa "posebne" kriterije pri sprejemanju novih učencev na šolo v Vipavo. Redno obiskovanje verouka, ki se izkaže s potrdilom, ki ga izda župnija, prinaša učencem dodatne točke pri vpisu. Verouk je torej merilo pri vpisu na zasebno šolo, ki preko 70 procentov sredstev dobiva s strani države. Se ti to ne zdi sporno? Vem da imajo predmet Etika in verstva. Ampak otroci vernih ne morejo in ne smejo imeti nikakršne prednosti pri vpisu pred tistimi, ki pač niso verni. Tudi temu se namreč reče diskriminacija.