Slovenija

Največ jih je proti 'nujni porodniški za očete'

Ljubljana, 05. 08. 2013 13.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pri predlogu zakona o starševskem varstvu so na ministrstvu prejeli največ pripomb na neprenosljiv dopust za očete. Po podrobnejšem pregledu vseh pripomb bodo spremembe poslali v obravnavo vladi.

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je v času javne razprave predloga zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se je končala v petek, prejelo okoli 50 odzivov oziroma pripomb na predlog zakona. Med njimi prevladuje predvsem nasprotovanje ukrepu neprenosljivega meseca starševskega dopusta za očete. Na ministrstvu se bodo po podrobnejšem pregledu vseh pripomb odločili, katere bodo konec avgusta posredovali v obravnavo vladi. Takrat jih bodo tudi spet javno predstavili.

Prisila namesto izbire?

Na ministrstvu predlagajo več sprememb glede porodniškega dopusta.
Na ministrstvu predlagajo več sprememb glede porodniškega dopusta. FOTO: Thinkstock

Na predlog zakona so se med drugim odzvali tudi v Družinski pobudi – društvu za družini naklonjeno družbo. Predlog zakona po njihovem mnenju vsebuje nekaj manjših izboljšav sedanje ureditve, večinoma pa gre za poslabšanja, prisilo in omejevanja izbire. Kot negativno spremembo vidijo ukinitev 75 dni neplačanega dela očetovskega dopusta, saj da gre za nižanje pravice brez vsakršne utemeljitve, kot pozitivno pa možnost izrabe očetovskega dopusta v obliki delne odsotnosti z dela.

Nasprotujejo tudi neprenosljivemu 30-dnevnemu starševskemu dopustu. Po njihovem mnenju gre namreč za zmanjšanje obstoječe pravice oziroma njene prožnosti in možnosti izbire, da vsak par sam izbere način izrabe dopusta, kakor mu najbolje ustreza. Tako menijo, da predlog neutemeljeno in brez potrebe zapleta življenje mladih staršev, ki je že brez tega dovolj zahtevno in je v nasprotju s koristmi otroka.

Zdi pa se jim pozitivno podaljšanje časa, v katerem je mogoče delati s skrajšanim delovnim časom. Ne zdi pa se jim v redu, da se pravica omejuje tako, da mora vsaj eno leto pravico izrabiti vsak od staršev.

Spremembe, ki jih predlagajo na ministrstvu:

Predlog zakona je ministrstvo poslalo v javno razpravo v začetku julija. Zakon med drugim namesto porodniškega dopusta uporablja termin materinski dopust, namesto posvojiteljskega dopusta in dopusta za nego in varstvo otroka pa uvaja termin starševski dopust.

Predlagano je, da bi bil materinski dopust dolg 105 dni in bi ga torej lahko koristila samo mati. Od ostalih 260 dni starševskega dopusta bi z nekaj izjemami morala po najmanj 30 dni koristiti tako oče kot mati, ostalih 200 dni pa si lahko razdelita poljubno.

Predlog zakona tudi podaljšuje pravico do krajšega delovnega časa do zaključka prvega razreda osnovne šole, pri čemer bosta morala pravico vsaj eno leto koristiti oba. Zdaj so lahko starši enega otroka koristili krajši delovni čas do tretjega leta otrokove starosti, pri dveh otrocih pa do šestega leta najmlajšega otroka.

Pri otroškem dodatku so spremenili višino dodatka v primeru enostarševskih družin z 10 na 30 odstotkov. Spremenili pa so tudi dodatek za nevključenost v vrtec, ki ga bodo po novem podeljevali samo do otrokovega tretjega leta starosti, saj želijo spodbuditi vključenost otrok drugega starostnega obdobja v vrtec.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

batom@pinkponk.com
06. 08. 2013 15.26
+0
jah, a niso ženske vedno ful promovirale enakopravnosti???
Tok..Tok..EU Trojka..pa to
05. 08. 2013 22.01
+4
Lva ,mao sfukkano vlado...da jim jebbem sve po spisku....Kje mate NOVA DELOVNA MESTA KWERBE KOMUNAJZARRSKE...pa to ...
Tok..Tok..EU Trojka..pa to
05. 08. 2013 22.03
+1
Se opravičujem 3 velke UNIJONE..pa dva tamala...žganice pa nč...pa to ...
batom@pinkponk.com
06. 08. 2013 15.27
Jožajoža
05. 08. 2013 21.46
-2
sem poročen. živimo v krščanski družini, jaz mama in dva otroka. eden je moj, za drugega ne vemo, od koga je. pa dobro. .lani na veselici na WC sem eno pokal, je zanosila in rodila. a bom tudi jaz dobil plačan obvezen porodniški dopust.
medvedka555
05. 08. 2013 16.55
+6
Vse lepo in prav, samo če se bodo delodajalci strogo držali. Pri nas pa..... vsak dela kakor mu paše. Najprej druga stvari porihtajte, pa naprej. Res pa je, da vam gre za to, da ne boste rabili plačati teh 30 dni, kajti nihče ne bo dovolil 30 dni odsotnosti z dela moškemu.
JApajaDAja
05. 08. 2013 16.26
+2
kaj bo s tistimi očeti, ki so samo biološki? noče ženske, noče otroka?žal, takih je dosti, preveč!
BioBenz
05. 08. 2013 15.43
+4
čaki...a nebo teh 30 dni obvezno?? in se bodo s tem morali sprijazniti tudi delodajalci...tako kot v primeru ženske porodniške??....če pa je teh 30 dni "v dogovoru z delodajalcem" potem pa itak vemo da nebo nihče tega koristil--ker ne bo mogel!!!
mijam75
05. 08. 2013 18.24
Ali ni vseeno ali je v dogovoru z delodajalcem ali obvezna? Saj porodniška za ženske tudi ni "v dogovoru z delodajalcem", ampak pripada po zakonu, pa veš, da ni problem, da ženske nebi mogle koristiti, ampak je problem, da se po izteku porodniške nimajo kam vrniti.
gorb
05. 08. 2013 15.29
-4
Oglašam se v imenu očetov, tistih ki so to že, bodo ali pa bi želeli biti. Z ustavo in zakoni imamo moški pravice postati starši, očetje svojim otrokom in jih spremljati od malih nog do odraslosti. Dati jim želimo zdrav pečat in vse potrebno kar mora otrok imeti med odraščanjem: ljubezen, predanost, sočutje in človeško toplino in bližino in to od prvega dne, ko se otroci rodijo. Z novim zakonom imamo moški priložnost dobiti pravico, da smo od vsega začetka dovolj časa in v miru z novorojenčkom, da se njim zbližamo kot starši, da smo jim lahko dobri očetje. Ne dopustimo, da vse faze in cikle vzgoje in izobraževanja naših hčera in sinov že vnaprej zagotovljene z zakoni dobijo ženske. Polna porodniška in podaljški: ženska Varuška: ženska Vrtec: ženska Šola:ženska ... Skrbniki pri ločitvi: 98% ženske ..... ....: samo ženske. Fantje in gospodje, vzemite stvari v svoje roke in odigrajte pravilno svojo očetovsko vlogo, kajti vsak otrok potrebuje poleg matere tudi zdravega očeta. To vlogo se namreč v življenju za vsakega otroka odigrava samo 1-krat. Če hočemo zdrave slovenske sinove s pokončno glavo in zdravim razumom pravega moškega (in ne boječe fante in može, ki jih vsak dan srečujem po cestah in nanje vpije izmozgana vsemogoča cankarijanska mater, ali je pa nabobri poti, da kaj takega postane) potem dajmo nekaj od sebe in podprimo ta zakon. MOŠKI, ne pustimo, da nam napačna interpretacija starševstva odvzame vse pravice ! MOŠKI
Annie=)
05. 08. 2013 15.34
+1
drugnben
05. 08. 2013 15.55
+12
že sedaj ima moški pravico do koriščenja porodniške in katerikoli oče lahko gre na porodniško, noben mu ne brani. mislim, da za vpis na pedagoške šole ni pogoj da si ženska, torej tudi moški se lahko vpisujejo. vse to kar si moški želi, lahko dobi tudi sedaj in zato ne podpiram tega zakona.
mijam75
05. 08. 2013 18.28
+3
Se strinjam, moški ima že zdaj pravico do porodniške. Novi zakon pomeni samo to, da se mami odvzame 30 dni porodniške in se tako prihrani v proračunu, saj večina moških ne bo mogla koristiti tega dopusta. Do enega leta otrok potrebuje predvsem mamo, nato postane očetova vloga vse pomebnejša. Gorb, če bi rad prevzel mamino vlogo, potem izvoli otroka še roditi in podojiti.
mijam75
05. 08. 2013 18.28
+0
Aja, pa če kdo ne razume tega o vlogi mame in očeta do otrokovega prvega leta, naj počaka, da bo imel otroke ;)
felicij76
05. 08. 2013 20.20
+1
Nekateri očetje smo že od vsega začetka pri svojih otrocih igrali zelo pomembno vlogo in smo bili vedno prisotni (jaz osebno zaradi narave svojega dela), predvsem v smislu razbremenitve izmozgane mame, ki ni bila vedno sposobna racionalno razmišljati in je bila vedno v strahu, da kaj dela narobe. Ne strinjam se s tem zakonom, prejšnja ureditev si mi zdi boljša. Poleg tega pa ni vedno delodajalec kriv, da moški ni izkoristil pravice do starševskega dopusta... In še to, oče igra pomembno vlogo tudi v prvem letu otrokovega življenja, saj se otrok v nasprotnem primeru vse preveč naveže na mamo in je potem ona vedno tista, ki ureja stvari za otroka. Še za hec: otrokova vprašanja mami: - kje so moje gate? - kaj bo za kosilo? - kdo je zvonil? - ali me pelješ na trening? ... Otrokova vprašanja očetu: - oči, kje je mami?
Annie=)
05. 08. 2013 15.26
+7
skorumpiranci ogabni! že tko ali tako se nihče ne poroča in se igrajo privilegiji samohranilk in odgovornosti zunajzakonske zveze, in potem: "Pri otroškem dodatku so spremenili višino dodatka v primeru enostarševskih družin z 10 na 30 odstotkov. " ja pa bog pomagi a je res tak kriminal bit pošten al kwa.... glede rebelov pa naj začno feministke skakat o enakopravnosti! - to da bi moral oče koristit 30 dni je baby step... društvo za družini prijazno družbo pa naj neha razdirat družino, ki so OČE, MATI IN OTROCI (tradicionalno)!!! če so družina ne pomeni da je fotr u služvi mt pa na otroški voziček priklenjena!
mijam75
05. 08. 2013 18.32
+1
Hej, poroka nima nobene veze z izkoriščanjem privilegijev enostarševskih družin. Že dolgo je izvenzakonska zveza izenačena z zakonsko in tisti, ki se ne želimo poročiti, nismo samohranilci.
mijam75
05. 08. 2013 15.15
+15
Človek kar ne more verjeti, od kje take ideje. Moški si po večini ne morejo privoščiti tega dopusta, pa nebi razpravljala o razlogih, ker vsi vemo, kako je. Torej to praktično pomeni, da se ženskam zmanjša porodniški dopust za en mesec in bojo otroci pri 10 mesecih praktično šli v vrtec. Druga stvar je pa možnost koriščenja krajšega delovnega časa, kjer ga boš lahko koristil, če bo vsak od staršev koristil vsaj eno leto. Tu veljajo isti razlogi, kot v prejšnjem odstavku. Oče zasluži nekaj več in je jasno, da ne bo eno leto koristil polovičnega delovnega časa, torej ga iz tega razloga ne bo koristil nihče od njiju. Super za državno blagajno bi rekli za oba primera, ampak najkrajšo bojo potegnili otroci. Pri vseh ukrepih, s katero se trudijo zajeziti krizo, so posegli v pravice najbolj ogroženih ljudi - upokojence, brezposelne otroke.... kdaj pa bojo na vrsto prišli ukrepi, ki se bojo dotaknili tistih, ki kljub krizi služijo nerazumno visoke prihodke?
Annie=)
05. 08. 2013 15.29
-1
da ne omenim da bi marsikatera tudi rada nadaljevala kariero po porodu in bla kaj več od gospodinje in poklica mami
Marko Frank 1
05. 08. 2013 15.52
+3
annie ne razburjaj se,ker je opisan primer.sicer pa je prav napisano.poglej,kaj pa če je ženska presposelna,moški pa bi mogel koristit porodniško,povej mi zakaj?da bo še na koncu moški brez službe,tak kot se danes dogaja ali pa najboljše da vse prepustimo državi,ker premalo kradejo.
Marko Frank 1
05. 08. 2013 15.53
-1
mijam75
05. 08. 2013 18.39
Annie, moški imajo tudi po sedanjem zakonu možnost koristiti dopust za nego otroka v celoti ali v takem deležu, kot se z mamo dogovorita. Ženski nujno pripada samo 3 mesece porodniškega popusta, naslednjih 9 mesecev, ki se zdaj imenuje dopust za nego otroka, pa mama ali oče lahko koristita v celoti, kdor želi. Če želi mamica nadaljevati kariero, si lahko očka komot vzame ta dopust, po novem zakonu bi v takem primeru potem imela mama 4 mesece, oče pa 6 mesecev dopusta.
mijam75
05. 08. 2013 19.13
napaka - oče ima v tem primeru 8 mesecev dopusta.
July_H
05. 08. 2013 15.07
+18
v bistvu sploh ne gre da bi očetje koristili teh 30 dni, ker je na žalost to zelo težko, tko da ne vem če jih bo izkoristilo 10 % očetov. Gre samo za taktiko naše pokvarjene vlade, da bi pri vsaki nosečnici prihranili tistih 30 dni porodniške. Da jih ni sram,.. Ga. Bratušek pa neki v vladi naklada da bi morali biti tudi očetje z otrokom in neki bla bla. Otrok pri 11tih mesecih rabi mamo, ker večina mam še doji takrat. Ga. Bratušek me zanima kako bi odgovorila če bi bila samo v situaciji da bi ravno postala mama,... še enkrat sram vas bodi,....
Annie=)
05. 08. 2013 15.33
-2
če se prav spomnim je na televiziji enkrat rekla da ni poročena ampak v zunajzakonski.... "Pri otroškem dodatku so spremenili višino dodatka v primeru enostarševskih družin z 10 na 30 odstotkov. "
mijam75
05. 08. 2013 18.41
+1
Zunajzakonska zveza je izenačena z zakonsko, vsaj kar se pravic in dolžnosti v zvezi z otrokom tiče. Enostarševska družina je tista, kjer je samo en starš, zunajzakonska zveza pa pomeni, da sta dva starša, ki pač nista poročena ;)
Frater
05. 08. 2013 14.51
+6
Družina je osnovna celica družbe in ne vidim razloga, zakaj bi jo spreminjali zaradi ideoloških teženj postkomunistov.
Razumnež
05. 08. 2013 14.35
+8
Tale zakon želijo liberal-komunajzarji samo zato, ker želijo enačiti spola, kar pa jasno ne pije vode. Ne bi se čudil, da je v ozadju kakšen lobij narobe zvezanih.
batom@pinkponk.com
06. 08. 2013 15.35