Slovenija

'Ne morem slišati, kako super gre to učenje na daljavo'

Ljubljana, 08. 04. 2020 07.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Darja Tibaot Ciringer
Komentarji
291

Pouk na daljavo je velika preizkušnja za vse otroke, tako za starše in učitelje. Kako učence motivirati za samostojno učenje? Kako obremenjeni so ob tem starši? Še pred večji izziv so postavljeni starši otrok z avtizmom. Kot nam je napisala mama enega izmed takšnih otrok, je delo za šolo od doma precej stresno. Opisala je situacije, s katerimi se te dni srečuje veliko staršev osnovnošolskih otrok.

"Sem mati devetošolca, ki ima Aspergerjev sindrom. Velik problem pri njem predstavlja razumevanje pisnih navodil, kaj se pravzaprav zahteva od njega. Navodila morajo biti podana zelo strukturirano, v kratkih stavkih, z jasnimi in razčlenjenimi zahtevami. Ima problem s priklicem besed, zato je opisovanje ali pisanje spisov zanj zelo težko. Občutek za čas se mu počasi izboljšuje, a potrebuje pomoč. Doma ima posebno uro. In kot takšen se je znašel med samimi pisnimi navodili. Sam mora obvladovati čas in imeti pregled nad tem, za katere predmete je že vse opravil in katere naloge ga še čakajo. Jaz delam od doma in se zelo trudim, da mu pomagam. A v delovnem času je to zelo težko ali skoraj nemogoče," pripoveduje mama otroka z avtizmom. 

Nekatera navodila so poslana na elektronsko pošto, nekatera naložena na spletni strani. Učitelji uporabljajo sisteme, ki jih imajo na razpolago od doma, s čimer se bolje znajdejo in kar jim omogoča domača situacija, saj imajo tudi oni nekateri majhne otroke, ki so sedaj doma. "Še jaz moram za pregled preklikati vse možne strani, da sem prepričana, da sem našla vsa navodila, in da se je logiral na vse zahtevane strani," pravi mama. 

Navodila zajemajo usmeritev na učbenik, spletne strani, pisano besedilo, torej. Z izjemo kakšnega predmeta, kjer obstaja videovsebina na spletu. Učiteljeva razlaga torej skoraj povsem izostane pri tem načinu dela. "Takšen način dela se v normalnih razmerah pričakuje šele od študentov. Pa še tam so fakultete vzpostavile predavanja na daljavo."

Ko v besedilu nekaj ne razume, zelo težko pove, kje točno je problem. Vzrok je ponavadi v fleksibilnosti mišljenja in preveč dobesednem razumevanju določene besede. In to je izziv za učitelja že v normalnih okoliščinah. "Sedaj pa se pričakuje, da bo vprašanje napisal in poslal samoinciativno po elektronski pošti? Ne bo ga poslal. Zvečer, ko je že utrujen, se trudiva predelati čim več snovi. Kolikor pač gre. V običajnih okoliščinah bi učitelj snov povedal s svojimi besedami, na različne načine, in s tem nagovoril in jo približal različnim učencem," še dodaja. 

Navodila se zelo razlikujejo med učitelji. Ponekod je lepo jasno strukturirano in poudarjeno, kaj je treba prebrati, kaj je treba rešiti in kaj je trevba v dokaz skenirati in na kakšen način poslati nazaj, pravi. Ponekod pa je to sicer zajeto v besedilu, ampak napisano zgoščeno, tako da je treba prebrati počasi in izluščiti, kaj učitelj zahteva. "On se sam ne znajde iz takšnih navodil, kaj vse mora narediti. Sploh, ker ni enotnega pristopa. Vprašam ga: Si naredil vse, kar je potrebno, za ta in ta predmet? Odgovor je: Ne vem, nisem siguren, mogoče?"

"Nekatere naloge so v obliki kviza ali križanke, kar je super in sem hvaležna vsakemu učitelju, ki mu to uspe sestaviti." Z odločbo ima pomoč specialne pedagoginje za obvladovanje težav. Ta naj bi se tudi nadaljevala in izvajala na daljavo. Pa tudi tu prihajajo navodila po elektronski pošti v pisni obliki. "To ni pomoč. To so samo priprave na uro dela s takšnim otrokom."

Obiskoval je tudi delavnice za učenje socialnih veščin, kjer se je zelo dobro vključil, sodeloval in napredoval. Tudi te pomoči sedaj ni. Različne druge dejavnosti, ki so mu pomagale pri obvladovanju vseh težav, s katerimi se sooča – tudi tega sedaj ni.

"Vse zgoraj našteto razumem. Situacija je, kakršna je. In učitelji se v prvi vrsti trudijo sploh vzpostaviti učenje na daljavo. Prilagoditve za otroke, kot jih potrebujejo otroci s težavami in posebnimi potrebami, so, upam, da vsaj v drugem planu poteka takšnega načina učenja. Razen redkih izjem, kjer so učitelji to že naredili in ki gredo na račun osebne angažiranosti in dodatnega vloženega časa, sem prepričana, da na račun osebnega privatnega življenja. In me tudi ne bi toliko motilo, če bi te prilagoditve imela čas izvesti sama in otroku pomagati. Pa ne morem, ker delam. Tako pač nekako shajamo. Ampak ne smem slišati ali prebrati, kako super gre to učenje na daljavo. In da je povsem primerljivo z običajnim načinom. V takšni obliki kot poteka sedaj, je verjetno najboljše, kot vsi zmorejo in zmoremo. To sprejemam. Ampak ne enačiti tega z običajnim poukom. Kot tudi ni res, da, če bodo med poslanimi nalogami zajete vse strani učbenika in delovnega zvezka, da to pomeni, da je snov podana in osvojena, kot je planirano," še doda mama dečka. 

Spremembe rutine otrokom in mladostnikom z avtizmom predstavljajo stisko, spremembe v vedenju in reagiranju.
Spremembe rutine otrokom in mladostnikom z avtizmom predstavljajo stisko, spremembe v vedenju in reagiranju. FOTO: Dreamstime

Največji izziv je sprememba rutine

Starši lahko za pomoč pokličejo na SAM FON.

Kot opažata Sabina Korošec Zavšek in Barbara Žnidarko iz Zveze za avtizem Slovenije, je največji izziv zaradi spremembe rutine. Otroci in mladostniki nimajo običajne rutine, omejeni so tudi z gibanjem v naravi, plezalih in igralih. Več so v stanovanju. Spremembe rutine otrokom in mladostnikom z avtizmom predstavljajo stisko, spremembe v vedenju in reagiranju. Otrokom so odpadle terapije. Družine preživljajo skupaj 24 ur na dan, starši so ostali brez podpore strokovnih delavcev, izpostavljeni so skrbi za otroka ves čas. Ob vsem pa se pojavi še pouk na daljavo. Pojavljajo se konflikti med sorojenci. Dodatno skrb zbujajo klici na pomoč v tistih družinah, kjer so otroci starejši od 10 let in za starše ne velja pravica do odsotnosti z dela zaradi višje sile.

Zato na Zvezi pozivajo pristojna ministrstva, da staršem otrok s posebnimi potrebami zagotovijo pravico do uveljavljanja te pravice, saj nekateri otroci in mladostniki z avtizmom niso dovolj samostojni, da bi lahko bili sami doma ali da bi samostojno lahko sledili zahtevam pouka na daljavo. Odrasle osebe z avtizmom se prav tako soočajo s spremembo rutine in težko sprejemajo ukrepe in prepovedi gibanja.

Vsi tisti, ki jim socialna izolacija zaradi epidemije koronavirusa predstavlja nelagodje in osamljenost, lahko v tej epidemiji začutijo, kako se mnogi otroci, mladostniki in odrasli z avtizmom počutijo vsak dan, opišeta počutje otrok z avtizmom Korošek Zavškova in Žnidarko. 

Pripravili sta nekaj nasvetov za starše otrok z avtizmom, ki imajo pouk na daljavo. Pravzaprav gre za nasvete, ki bi jim morali v teh tednih slediti popolnoma vsi starši in otroci.

Nasveti za pouk na daljavo pri otrocih z avtizmom, ki bi jih morali poznati vsi starši in otroci

1. Skupaj z otrokom pripravite strukturo dneva, ki bo ustrezala otroku in staršem – morda nekateri otroci bolje funkcionirajo v katerem drugem delu dneva in naj šolske aktivnosti opravijo takrat. Strukturo dneva napišite, narišite, naj bo razumljiva otroku. V kolikor je otroku preveč, da naredite strukturo celotnega dela, pripravite samo ponazoritev posameznih dejavnosti, ki jih mora opraviti (npr. reši eno stran v matematičnem delovnem zvezku, prepiše pesmico, nato dobi priljubljeno aktivnost).

2. Pri odmerjanju priljubljenih aktivnosti uporabljajte vizualna ali zvočna ponazorila, kako dolgo bo priljubljena aktivnost trajala oz. kdaj se bo končala (odštevalnik časa na računalniku, peščena ura, vi odštevate). Saj je prekinitev izvajanja priljubljene aktivnosti lahko zelo stresna za otroka. S pomočjo vizualne ali zvočne ponazoritve pa otroka predhodno pripravimo, da se aktivnost počasi zaključuje in bo moral prenehati z izvajanjem.

Starši se lahko priključijo podpornim skupinam, ki jih bo Zveza za avtizem izvajala na daljavo. Prijave še zbirajo.

3. Če je šolskega dela preveč in otrok ni samostojen, starši kontaktirajte učitelje, sporočite jim, da je za vašega otroka in za vas to prezahtevno in se dogovorite, da naj pri vsakem navodilu in delu označijo minimalni obseg, ki ga otrok mora opraviti. Tudi učitelji se spoprijemajo s poukom na daljavo prvič. V želji, da otroci ne bi zamudili kakšne učne snovi morda včasih naložijo otrokom preveč nalog ali pa naložijo takšne naloge, da jih nekateri zmorejo, vsi pa ne. Samo z vašo povratno informacijo bodo vedeli, kako delo načrtovati v prihodnje.

4. Otroci so bolj vodljivi, če jih pohvalimo za opravljeno delo, in ne, če jim dokazujemo, kako in koliko še niso opravili. Usmerite svoj fokus v pohvalo, ki je najboljša spodbuda.

5. Lahko naredite tudi seznam stvari, ki jih mora opraviti in posamezno stvar, ki jo je že opravil odkljukate/prečrtate. Na ta način otrok vidi, da se količina dela zmanjšuje in čuti zadovoljstvo, ko opravi določeno nalogo in lahko naredi kljukico ali prečrta.

6. Pokažite otrokom, da jih razumete, da so v stiski zaradi sprememb v učenju in načinu življenja nasploh.

7. Otrok ohranja motivacijo za delo, če je vsaj 80-odstotno uspešen. Torej naj ima takšne naloge in toliko, da bo zmogel realizirati določen obseg nalog. Imejte v mislih, da so vaši otroci v večini vizualni misleci, kar pomeni, da potrebujejo vizualne ponazoritve pri razlagi snovi, morda se učijo s pomočjo asociacij – opazujte svojega otroka, da vidite na kakšen način razmišlja in kje se mu pri razumevanju učne snovi zatika.

8. Za pomoč prosite otrokovo specialno pedagoginjo – skupaj se dogovorite, da naj vaš otrok dobi prilagojena gradiva. Prosite jo, da naj preko spletne komunikacije vodi in pomaga otroku pri nalogah, ki jih ne razume ali so mu težke.

9. Predvsem ostanite mirni, tudi ko bo težko. Vaš mir bo največ, kar lahko podarite svojemu otroku v stresni situaciji. Težko je, a se da naučiti. Če boste ostali mirni, se bo tudi otrok prej pomiril. Osnovni pogoj za učenje je, da se otrok dobro počuti. Vznemirjen, jezen ali zaskrbljen otrok se ne more uspešno učiti. Kadar ne zmorete, se za kratek čas umaknite. Če sta v družini oba starša, je lažje – razdelita si delo, ali po dnevih, ali po predmetih. Morda pokličete tudi prijateljico/prijatelja in mu poveste o svojem počutju – lažje nam je, ko svoja občutenja ubesedimo, delimo z drugimi.

10. Zavedajte se, da ste najprej starši in šele potem nadomestni učitelji. Nismo popolni, ne kot starši, ne kot učitelji. In nič ne bo narobe, če kdaj ne boste opravili šolskega dela. Bolj pomemben od šolskih nalog je vaš odnos z otrokom.

11. Ne pozabite, da otroka učite za življenje! Če mu bo zapomnitev učne snovi v nekem trenutku predstavljala prevelik izziv, raje prenehajte in naj vam pomaga skuhati kosilo, obesiti perilo, posesati, pospraviti, pomiti posodo… Z učenjem nadaljujte, ko bosta oba mirna.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (291)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Reallife
08. 04. 2020 19.24
-1
Kako ste učitelji navalili na branjenje vašega dela... Žal je tako da vas je mnogo zelo slabih, brez voljnih, izbirate svoje kandidate, ki jih ujckate in jim povzročata škodo, poleg tega ste v marsičem privilegirani.. Uglavnem preveč vas je... So pa mnogi med vami tudi odlični.. Orevdsme. Ljudje. Pri otroku moraš biti v prvi vrsti dober človek..
Kristina1266
08. 04. 2020 18.43
+9
Ja, starsi nimamo pojma, koliko dela in truda vlagajo ucitelji v nase otroke. Otrok, ki ima delovne navade in je povprecno uspesen, ne potrebuje dodatne pomoci, razen razvajenci in lenuhi. Z otroci s posebnimi potrebami je treba delat vec... mislim, da bomo odslej bolj spostovali ucitelje.
Praškovarit
08. 04. 2020 18.22
+2
V 9.razredu je danes ena punca dobila klic in je bila vprašanja. Po skypeu 😱😱😱😱😱
upornik19
08. 04. 2020 18.27
-3
ja najboljše , a veš da je to protizakonito!
Mojca1313
08. 04. 2020 18.37
+13
Mogoče je bila z učiteljem dogovorjena. Ministrstvo pravi, da se v mesecu aprilu še naj ne ocenjuje, vendar se ministrstvo ne zaveda kako bo "vesel" mesec maj za učence višjih razredov OŠ...
Moncsa
08. 04. 2020 16.49
+56
To mi je tako všeč, kadar se eni hvalijo s praktično že skoraj odraslimi in samostojnimi otroci, kako lepo jim gre učenje na daljavo. Seveda zaradi dobre vzgoje ane. Rada bi videla iste starše s tremi živahnimi fanti, starimi 2/5/7, zaprtimi v majhno stanovanje že skoraj en mesec, kako gladko jim teče poleg 8 ur službe in Kuhanjem 2x na dan. Dajte razumeti, da so otroci celo v isti družini zelo različni, glede na starost, spol in karakter. Čeprav so dobili isto vzgojo.
Reallife
08. 04. 2020 17.27
+24
Točno. To. Velik plus. Imam tri otroke zelo različnih karakterjev.. Delovnih navad, zmožnosti ucenja.. Pa vse enako vzgaja a od prvega dne.. Pa še zelo velik ukvarjava.. Eni so genij že eno zadevo.. Drugi za drugo.. Drugi za vse.. Tako to je. Ne moreš otrok enacit niti za eno zadevo.
Moncsa
08. 04. 2020 17.59
+14
Sej to... ravnokar sem se dajala POL URE s sinom (7), če se piše pisane črke "l" pokonci ali poševno. Na koncu sem zbrskala posnetek učiteljice, in je moral priznati da imam prav. Pol smo nadaljevali glede tega, koliko vrstic mora napisati, ker navodila učiteljice niso bila samoumevna. On deluje kot računalniški programi: bolj definiraš, kaj ima za narest, bolj natančno naredi. Če pa karkoli ni samoumevno, se lotimo pogajanja, kako je to bilo mišljeno. In na to porabim več ur na dan. Vmes pa hčerka (5) ukradla list papirja in naredila prostovoljno nalogo od tamalega :D Tako da se mi zdi popolnoma brezveze pljuvati s strani tistih ki ne čutijo obremenitva (naj bojo veseli, da je tako) na starše ki pravijo da so zelo obremenjeni, ker je to pretežno odvisno od karakterja in starosti otroka, in pogosto na to ne moremo vplivati.
Praškovarit
08. 04. 2020 18.05
+16
Res je. Imam dva fanta, en lepo sproti dela, drugega moram non stop priganjat, zraven stat itd. Je v zaostanku s snovjo, ravno danes sem dobila pozdrave od učiteljice. Starša oba delava in pol se moram še s šolo ukvarjat. Kmalu bom tud jz ugasnila. Preveč je vsega
Kristina1266
08. 04. 2020 18.46
+4
Moncsa, ucitelj v soli nima samo vasih treh zivahnih fantov, ampak 27 in vsak ima svoje finte...in potem ves gnev stresate na ucitelje, ce vas zivahen otrok noce delati...to je stvar vzgoje, motivacije, zgleda, pogovora.....
Moncsa
08. 04. 2020 19.21
+6
Kristina in kaj ima veze moj komentar z učitelji? Dejte prosim malo bolj pozorno prebrati besedila.
mmickica
08. 04. 2020 16.24
-50
Vsak dan samo jamrate, ubogi otroci, ubogi starsi, ubogi ucitelji..., pa dajte no, otroci so itak vajeni biti ves dan na spletu, zanje ni to noben bau bau, lahko bi celo rekli, da jim je ta nacin pisan na kozo! Ucitelji imajo bistveno vec svobode, kot takrat, ko morajo biti v razredu, ce pa niso kos moderni tehnologiji, je to njihov problem, itak je bil ze skrajni cas, da se izobrazijo tudi na tem podrocju! Starsi pa naj tudi nehajo tezit, kako so obremenjeni, to bi razmisljali takrat, ko so se odlocili za otroke.
Praškovarit
08. 04. 2020 18.09
+14
Se vid da nimaš otrok in pojma nimaš. Otroci nič ne delajo na netu ampak rešujejo delovne zvezke, delajo zapiske v zvezke,.... 45 minut se z lahkoto zavleče v debelo uro
sokec.sok
08. 04. 2020 16.17
+37
Po prebiranju komentarjev ne morem, da ne bi tudi sama nečesa povedala. Niti približno ni res, da imajo učitelji sedaj še manj dela, naložijo tistih nekaj navodil in imajo cel dan prost. Mogoče kakšen, večina pa zagotovo ne. Odvisno je tudi od šole. Veliko lažje je poučevati v šoli - vidiš odzive otrok, povratne informacije veliko lažje predaš. Pri šolanju na daljavo razredničarke dobijo 20 mailov staršev dnevno in morajo pregledati nič koliko nalog. Skratka, zamudno je. Tudi priprava materiala, kjer moraš v mislih imeti, da nekateri ne morejo gradiva natisniti, da nimajo dostopa, itd. je bolj zamudna kot priprava gradiva, ki ga razdeliš v šoli in rešujete skupaj. Kar hočem povedati je, da tak način dela ni idealen ne za učitelje, ne za starše, še manj pa za otroke. A glede na situacijo si ne predstavljam, da bi lahko kakorkoli drugače potekalo. Vsi se trudimo po najboljših močeh v danih okoliščinah. Na šoli, kjer učim, nudimo "on-line" pomoč otrokom, katerih starši so v službi ali pa so preprosto preobremenjeni. Sama sem tako najmanj 5 ur dnevno na telefonu z različnimi učenci, jim kaj dodatno razložim, poslušam, ko berejo, jih popravljam, jim strukturiram dan: najprej naredi to, potem to, potem to, jutri boš to. Potem pa pridejo še ostale obveznosti: urejanje spletne strani, priprava učnih listov, itd. Ker hočem, da učenci od šolanja na daljavo čim več odnesejo, sem "v službi" veliko dlje časa, kot pa v normalnih razmerah. Mišljenje večine, da je učiteljski poklic precenjen, ne morem spremeniti. Slovenci imamo v navadi, da znamo samo kritizirati, pohvala pa se le redko najde. Zato bom pohvalila kar samo sebe in svojo šolo, pohvalila bi vse ostale učitelje, ki se trudite, sploh pa bi pohvalila moje čudovite učence. Najlepše je, ko slišiš: "Ooo učiteljica, sem komaj čakal kdaj me boste poklicali." Lep dan in ostanite zdravi.
Vipavka
08. 04. 2020 16.57
+18
Približno tako poteka tudi moj dan. Pripravljam, popravljam, komuniciram s starši, sodelavci, učenci. Mnogo raje sem v razredu, kjer vsak trenutek vidim odziv učencev, jim sproti pojasnjujem neznano, jih motiviram za delo. v razredu je po približno 25 učencev. Vsak je svet zase. V živo to v trenutku vidiš in začutiš. Preko spleta se tega ne da. Zato je pomoč staršev, ki poznajo svoje otroke, nujna. Učim približno 100 učencev. Z vsemi sem v stiku, vsem popravljam naloge, odgovarjam na vprašanja otrok in staršev. Tudi moji učenci mi vedno pogosteje sporočajo, da me pogrešajo. Tudi večina staršev je z našim delom zadovoljna. Vedno se pa najdejo ljudje, ki vsevprek kritizirajo in pljuvajo po drugih. Prešeren je napisal:" le čevlje sodi naj Kopitar." Lep dan tudi v mojem imenu.
MarKav
08. 04. 2020 16.57
+23
Jaz te bom pohvalil. Oba z ženo hodiva v službo in je res težko zraven službe dva otroka še " šolati doma". Ker sva oba z ženo še stare šole, nama je uspelo (zaenkrat) otrokoma privzgojiti delovne navade, tako da kar nekako gre. Po enem mesecu šolanja doma bi bil čas, da bi tudi starši spoznali (IZUZETI SO ZDRAVSTVENI DELAVCI) koliko truda morajo vložiti učitelji, ko učijo njihove otroke. Največ se pritožujejo ravno tisti starši, ki svojim otrokom niso vzgojili delovnih navad - otroci njim ukazujejo in ne oni otrokom. Ko grem na roditeljski sestanek ali govorilne ure, se največkrat pritožujejo starši, katerih otroci so razvajeni in jim doma dovolijo vse. Za ceno, ki jo plačamo za šolstvo, imajo naši otroci kar dobro izhodišče (če poznate razmere po svetu), veliko je odvisno, koliko so otroci pripravljeni vložiti. Seveda pa so tudi med učitelji takšni (nekateri iz stare garde) , ki bi morali narediti več.
nitiminimalnaplaca
08. 04. 2020 15.55
+41
Midva sva oba v zdravstvu zadnje case delava 66-73ur tedensko +12ur voznje na teden. Grem v noci pridem v noci. Ob izpadu delavcev tudi 24 urne izmene. Komaj se stojim na nogah. Kdaj naj najdem cas in ucim 2 otroka
nanai
08. 04. 2020 15.16
+24
Morda se motim, ampak učitelji morajo v običajnih pogojih dela narediti priprave za pouk, te priprave pa nato prenesi v samo učno uro. Zdaj imajo priprave (ki so verjetno precej krajše), vse ostalo pa je na starših, ki večinoma nimamo izkušenj s poučevanjem, poleg tega da moramo delati še za službo. In vmes zagotavljati dodatne obroke, kar je poleg službe časovno precej stresno. In potem so učitelji oh in sploh? In slišim komentarje, kot so "kapo dol učiteljem, kaj morajo vse potrpeti, da naučijo otroke - šele zdaj jih razumem!" Pri tem osebe s takimi komentarji pozabljajo, da to počnejo ljudje, ki naj bi to počeli z veseljem, saj so se odločili za ta študij, poleg tega pa pri tem ne opravljajo dodatne službe (ker je to njihova služba) in zraven ne rabijo skrbeti še za prehrano. Jaz pravim: kapo dol staršem, ki imamo zdaj trojne obveznosti!
Vipavka
08. 04. 2020 16.42
-3
Barcelinho
08. 04. 2020 21.10
+8
Delo učiteljev vedno komentirate tisti, ki ga ne poznate... Res je, ne delajo vsi isto, ampak jaz imam trenutno več dela, kot pa sem ga imel prej, ko je bil normalen pouk! Pa ne, da kaj jamram, z veseljem delam in mi sploh ni problem, ampak priprave oz birokracija mora biti pri nas trenutno še večja (tako da bomo lahko dokazali kaj smo delali), poleg tega imam vsak dan videokonference za 4 razrede (100 dijakov), potem jim dam naloge, ki mi jih sproti oddajajo, jaz pa jih moram pregledati, jim dati napotke itd...
09ZarMan10
08. 04. 2020 15.16
+18
...Takole bi komentiral. Imam dve deklici, ki se nahajata nekje na sredini osnovnošolskega izobraževalnega učnega ciklusa. ... .Na veliko srečo, ju je narava tako dobro obdarila, da še nimamo večjih težav z dojemanjem šolske snovi, čeprav sta že slab mesec več kot polovico dneva sami, medtem ko morata njuna starša delati na sedežu delodajalca. Poleg tega imata še dodaten problem, za katerega zasluge si sicer z veseljem lastiva, da nisva želela in ne hotela hčerki navdušiti za računalnik, kaj šele na mobilni telefon... Računalnik je danes kljub temu osnovno orodje in vesel sem, da bosta lahko v tej situaciji pravilno doumeli bistvo obstoja računalnika kot orodja za delo... . Nekaj ur na dan, ko smo skupaj, z veseljem prebijemo v krogu ožje družine, pri prijetnih, sproščujočih zadevah, sami v neokrnjeni naravi, ki se nam ponuja na dosegu nekaj deset metrov... . Jaz sem starš in v prvi vrsti vzgajam in peljem svoji punci po "življenjskih poteh". Poizkušam jima razumeti življenje, seveda tudi pomagati pri šolskih težavah, vendar to ni moja prva skrb. Za to je zadolžena stroka, učitelji, šola... . Za to jih je, v vsaki šoli kar nekaj visoko kvalificiranih in plačanih ljudi, ki naše otroke poučujejo o zanimivih in manj zanimivih šolskih problemih, o potrebnih in malo manj potrebnih svetovnih problemih. Otrok za pravilno in široko razumevanje in dojemanje učne snovi potrebuje razlago in nadzor strokovne osebe, učitelja. To v večini primerov ne more biti starš, pa naj bo še tako razgledan. On je lahko v tem primeru le pomoč učenca in otroka, ostala obveznost "visi" na učiteljih! Sistem je žal tako nastavljen. Ne morete pričakovati, da oče in mati po celodnevnem delu opravita še za 8 šolskih ur dela visoko usmerjeno usposobljenega izobraževalnega delavca in to na vseh področjih. Seveda tega prav tako ne morete pričakovati od tistih staršev, ki so trenutno prisilno doma... .Če je temu tako, potem pa se moramo zahvaliti celotni izobraževalni stroki, pa se bomo vsak po svoje s svojim otrokom sprehajali skozi "učno snov". Ne se šaliti, trenutna zadeva je skrajno neugodna za večino staršev otrok, sploh osnovnošolskih in potrebno se je držati navodil stroke, kar prav tako učitelji v večini ne spoštujejo.
Ducharrow
08. 04. 2020 18.58
+7
Ne vem točno kakšna starša sta, ampak šola služi izobraževanju in ne vzgajanju tvojih otrok. Učitelji podajo snov, jo razložijo, nauči pa se jo učenec sam, seveda ob pomoči staršev. Tako je že od pamtiveka, ali ste pri vas drugače delali v šoli mogoče? Učitelj ti ne more vbiti v glavo znanja... Jaz svojemu otroku, ko pride iz šole, če ne razume, pomagam. Ne napišem maila učetlju, naj mu še enkrat razloži oziroma pride domov razložit tako da bo razumel. To, da mu ti pomagaš ko je treba znanje ucepiti v glavo, temu se reče biti starš. Seveda pa je lažje imeti otroka in ga potem drugi vzgajajo in izobražujejo, tebi pa ni treba nič napraviti. Verjetno imaš tudi bolšo metodo v mislih, predstavi jo ministerstvu, pa naj se izpelje po tvoje, da vam bo lažje doma... Tudi jaz delam, pa mi ni težko pomagati, v večini primerov pa je snov tako ali tako namenjena otrokom, da sami premislijo in preučijo. Tako, malo v vednost.
ježevka123
08. 04. 2020 15.04
-5
Meni se zdi to poveličevanje učiteljskega dela od doma prav smešno. Glavnino dela naredijo otroci sami ali pa ob pomoči staršev, če pomoč potrebujejo. Tako, da res je učiteljko delo močno precenjeno glede na delovni čas, ki ga oddelajo in počitnice, ki jih imajo.
Ducharrow
08. 04. 2020 18.52
+6
Itak, komentarr na mestu. Idiotsko, žal. Učitelji pa res nič ne delajo... Pa tvoje delo, tvoja stroka, sigurno si največja trpinka na svojem področju, ker je zahtevno in samo ti to obvladaš... res idiotsko. Taki kot ste vi, ste pač omejeni z razmišljanjem. Vsak je za svoje delo, in vsako delo je težko, če mene vprašaš včasih ob takih starših učitelji še preveč naredijo za njihovega otroka, ga vsaj negdo vzgaja. Po tvoje bi moral učitelji trenutno nič, delati, otroci pa bi morali biti doma in nič delati, dokler kriza ne mine. ali pa ima tvoja služba ponuditi kakšno bolj kvalitetno rešitev za izobraževanje otrok v teh časih...? Pa počitnice imajo učitelji... temu se reče dopust, ki ga moramjo koristiti v času počitnic in ga tudi kasneje prinašajo not...( dopust v času najdražjih rezervacij in ne septembra ali oktobra, oziroma ski opening itd). Skrajno idiotsko razmišljanje
pozzo
08. 04. 2020 14.48
+34
Otroke s posebnimi potrebami smo umetno ustvarili. Vsak ima posebne potrebe, če bi vi videli te odločbe, ki so copy-paste. 10% jih ima resne težave. Potem pa je tu lenoba in nedelo, ki težave poglobi.
Sprejemanje
08. 04. 2020 14.39
+58
Mi imamo doma tri otroke8, 12, 16 in ni nobenih težav. Veejwtno zato, ker se z njimi že od njihovega rojstva zares ukvarjamo. Tisti, ki pa niti sebe in svojega lajfa ne obvladuje ma pa verjetno zdej velik problem. Isto kot vse partnerske zveze kjer so zdej vojne ali pa tihe maše doma namesto povezovanja. Mi se imamo krasno. Ampak to so rezultati vlaganja v odnose.
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 15.01
+17
nanai
08. 04. 2020 15.20
+45
Blagor vam - jaz imam pa majhna otroka, ki pri učenju še nista samostojna zraven pa imam še službo, kjer moram poročati vsako minuto svojega dela. In popoldanske službene sestanke (skype), da ne govorim še o dodatnem gospodinjskem delu - ko sem v službi, otroci pa v šoli, nimam skrbi glede dopoldanske prehrane otrok (poskrbim samo za popoldansko). Pa izračunajte, koliko časa nam ostane... Me pa veseli, da gre vam tako tekoče. In da ne bo pomote - tudi mi se ogromno ukvarjamo z otroki, že od rojstva. Verjetno je odvisno od posameznika in zahtev delodajalca v teh časih, na pa samo od odnosov v družini....
MarKav
08. 04. 2020 16.59
+7
+ Bravo. Samo, če vlagaš v odnose, ne moreš cel vikend pohajati.
Ducharrow
08. 04. 2020 19.03
+2
Torej, da morate vi delat, krivite šolo? Majhni otroci? prvi razred? Učenje pisanja črk, bravati, računati do deset? 1-2 uri na dan. Samo toliko, marsiakj lahko sami počnejo. Preberete navodila, se umaknete in kasneje popravite, tako se največ naučijo. Če pa sedite zraven pa jim rešujete, ja potem pa postane zaktevno. Otroke bi morali usmerjati kljub temu, da imate službo, če ne bi imeli pouka na daljavo, bi vam pa po glav skakali, tako pač je...
nanai
08. 04. 2020 20.47
+3
Se strinjam, marsikaj lahko sami počnejo - sploh ko jim misli odtavajo stran od "pouka" in jih je potrebno opozarjati. In ko se je potrebno zbrati za službo, zraven pa večkrat sprašujejo kaj naprej in si potem pri službi zopet na začetku, ... In ne, nikoli ne sedim zraven in ne rešujem njihovih nalog. Se pa zvečer, ko spijo, usedem za računalnik in poskušam poiskati dodatne uporabne naloge, da niso samo na minimumu (morda imate srečo in učitelji vaših otrok pripravijo video-pouk) in da so pri tem naloge še zabavne... glede na to, da ne izhajam iz pedagoške izobrazbe, mi te stvari verjetno vzamejo nekoliko več časa. In nikoli nisem krivila šole, da moram delat - morda pa morate vi nazaj v OŠ in se naučiti brati. Najlažje je soditi, če ne poznate situacije. Ste morda pomislili, da se mlajši otrok tudi težko zbere in moti starejšega, ki bi sicer delal? Najlažje je vse vreči v en koš. Bravo za vašo razgledanost - očitno ste mnenja, da so vsi otroci enaki! In še to-citiram: "preberite navodilo, se umaknete in kasneje popravite" - v prvih razredih OŠ pa res lahko preberete toliko navodil, da ima otrok dela vsaj za 1 uro in pri tem ne moti nekoga, ki dela za službo.
laycan
08. 04. 2020 14.21
+77
Glede na nekatere komentarje, imate nekateri otroke samo zato, ker jih ima sosed.
Reallife
08. 04. 2020 15.43
+9
KoToTamoPjeva
08. 04. 2020 16.08
+18
otroci so današnji čas modni dodatek, kot torbica....malo da se šeta z vozički pa kavice pa to :)
resnica2020
08. 04. 2020 13.18
-23
Pa nej jih dajo nazaj v šole,tud en ni bil bolan,kaj se sploh gremo..najbolš da zdej ob vsaki virozi vse zapremo...
laycan
08. 04. 2020 14.19
+30
laycan
08. 04. 2020 14.23
+20
Doma so zato ker večinoma ne kažejo simptome, in relativno brez večjih težav prebolijo to virozo. Govora je o zdravih otrocih.
Janko Ig
08. 04. 2020 13.12
-10
Jaz sem z mojim i delal vseh osem let ,ker so bili v t.i. van Bachovem programu in ni bilo panike. Čim morjo starši kj narest se že repenčjo....se bojo še kj naučl so sigurn pozabl....
mayjjya
08. 04. 2020 15.20
+24
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 13.11
+77
"Sem mati devetošolca, ki ima Aspergerjev sindrom. Velik problem pri njem predstavlja razumevanje pisnih navodil, kaj se pravzaprav zahteva od njega". ALI SE TA G. MAMA ZAVEDA, kakšen problem imajo šele šolniki, ki imajo poleg njenega sina v razredu še 30 drugih otrok, nekaj tudi z drugimi sindromi. Eden enega ne zmore, "logično" pa je, da v šoli naj 1 obvlada in nauči 31 otrok.
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 13.16
+24
""Upam"", da bodo vrli starši, ko to mine še naprej pljuvali po šolnikih. Tisti ""nesramni"" starši, pa sej im bodo zahvalili in opravičili,če so bili kdaj do njih krivični!!!
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 15.03
+3
Glede na minuse, je kar preveč vrlih, pljuvajočih staršev.
Venom.
08. 04. 2020 17.11
vdolinitihi
08. 04. 2020 20.34
+2
Učim dijaka s tem sindromom, v razredu s 25 otroki. Izpolnjujem odločbo v večini stvari, ki tam pišejo, nekaterih pa sploh ne potrebuje. Je več dela, saj so poleg njega še štirje z odločbami. Ampak - ta fant je pravi biser, inteligenten, spoštljiv, bister ... še sam me je veliko naučil o mladostnikih.
BLUECUBE
08. 04. 2020 13.08
-1
Ne imetje otrok, če jih ne znate vzgajati. Kaj tu ni jasno!?
upornik19
08. 04. 2020 13.17
+8
če ne bo otrok tudi šole lahko zaprejo se ti ne zdi
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 15.04
+4
Nellika25
08. 04. 2020 12.12
+85
Vau slab mesec se morajo starši dejansko celo malo ukvarjati s svojimi otroci, jim celo posvetiti malo časa. Pa so že vsi na robu živčnega zloma. Ja verjamem da je kar problem ko kar naenkrat vidiš svojega otroka več kot samo 2 ure na dan. In ugotovijo da je daleč od tega pridnega, popolnega otroka katergga so si sami ustvarili v svoji glavi.
janezek123@gmail.com
08. 04. 2020 12.53
+16
Na tak lep dan, kot je današnji se gre ponavadi z otroci ven na izlet in delaš z njimi okrog hiše ali na vrtu. Ne pa, da moraš zaradi šole ždeti za računalnikom in jih silit, da se ukvarjajo z za življenje popolnoma nepomembnimi stvarmi.
Nellika25
08. 04. 2020 13.13
+64
Se eden ki ne dojame da tole niso počitnice 🙄
janezek123@gmail.com
08. 04. 2020 13.40
-12
Ja šola pa temu tudi ne moremo rečt. 75% šole je druženje in socializacija, pridobivanje mehkih veščin. Od preostanka šolske snovi pa je vsaj 75% nepotrebnega balasta. Tola kar je zdaj preko interneta ni nadomestilo za šolo. Vse skupaj je enostavno smešno in že meji na i dio tizem. Kar se tiče snovi se otrok lahko več nauči iz izobraževalnih video posnetkov na You Tube, kot pa iz gradiva ki ga pripravi šola. Samo angleško je treba znat kar pa za 10 letnike dandanes ni več noben problem. Na Yo Tube je vse, od fizike, biologije pa do algebre. Professor Dave in podobni posnetki. To pa so tudi vsa dejansko potrebna znanja. Samo ego učiteljem preprečuje, da bi enostavno poslali te obstoječe linke in jih potem preko Skypa prediskutirali.
janezek123@gmail.com
08. 04. 2020 13.40
+6
You Tube pisano skupaj je v komentarjih prepovedana beseda, bog pomagaj...
janezek123@gmail.com
08. 04. 2020 13.52
+0
Kdor si misli, da bodo slovenska video gradiva kdaj na takšnem nivoju, kot so ameriška pač živi v iluziji. Osnova je angleški jezik, od tam dalje pa e-izobraževanje poteka v angleščini. To je najbolj efektivno in poceni.
Reallife
08. 04. 2020 13.58
+27
Kdor reče da je računalnik popolnoma nepomembna zadeva za otroke in učenje.. Nima pojma o času kjer živimo in kamor gremo.. Bogi otroci teh staršev
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 15.07
+15
Janezek, kadar imajo pouk na tak lep dan, ne gredo v šolo, temveč se igrajo zunaj, kajne???? SEDAJ NISO POČITNICE. JA, NEKATERI MISLIJO,DA SO CELO ŠOLSKO LETO POČITNICE, tisti se sedaj tu oglašajo, da, kako težko je to učenje na daljavo.
peteretep
08. 04. 2020 12.09
+119
"Jaz pa ne morem slišati" in preslišati dejstva, da se nekateri starši otrok s posebnimi potrebami ne morejo in nočejo nikakor sprijazniti, da njihovi otroci ne morejo slediti rednemu izobraževalnemu programu. Kot mi je poznano ima kar 40% otrok potrdilo za posebne zahteve. In to zelo različne.
Rožice cvetijo
08. 04. 2020 13.22
+67
Peteretep, se strinjam in, na račun teh otrok, so otroci z normalnimi umskimi sposobnostmi marsikdaj prikrajšani med poukom, ker se prvim posveča preveč pozornosti. Vsi taki otroci morajo v šole, kjer je prilagojen program pouka, malo število učencev v razredu in učitelji posebno usposobljeni.
LuckyOne
08. 04. 2020 13.54
+49
V 80. letih dvajsetega stoletja smo imeli normalno osnovno šolo (dopolnilni pouk je bil edini ekstra) in šolo s prilagojenim programom. To je bilo to.
Reallife
08. 04. 2020 11.50
+1
Ta kriza bo pokazala da je v šolstvu vsaj 10.000 preveč zaposlenih...sola se bo morala prilagoditi duhu časa, kot v proizvodnji.. Manj ljudi, optimizacija, več znanja IT sistemov, kjer se vse da naučiti.. Tudi na daljavo že v osnovni šoli.. Edino pravilno.
Uporabnik1540409
08. 04. 2020 12.12
-13
Ga ni politika v SLO, ki bi imel ajca za rez v šolstvu. Štrukelj je car, ki lahko spravi na ulice protestirat 100.000 ljudi.
felixkp
08. 04. 2020 12.49
+24
Reallife...najprej naj začnejo pri privat šolah.
85391
08. 04. 2020 12.50
-9
Tocno tako! Pol prevec, ze do junija bi se morali poslovit vsaj od tistih najbolj nesposobnih.
staridida
08. 04. 2020 12.59
+7
Prostitutke imajo sex na daljavo-samo jim moraš prej naložiti dobroimetje...
SabinaZ
08. 04. 2020 13.23
+17
Ja in alternative trenutnemu šolskemu sistemo, mislim pred koronavirusom, je kaj šolanje na daljavo? Ne rabimo šol, naj otroci kad od doma delajo? Ne rabimo učiteljev kar sami naj knjige preberejo. Super res. Saj to že imamo, za tiste ki želijo, reče se šolanje na domu.
Reallife
08. 04. 2020 13.59
-14
Tako je.. Alternativ je veliko. Samo učitelji se bodo morali sprijazniti in naučiti novih it veščin.. Da bodo sploh zanimivi za prihodnje rodove učenja.. Pol manj jih bo pa zaposlenih..
vdolinitihi
08. 04. 2020 20.41
+5
Ni problema. Se bo prilagodila in se že prilagaja. Že tako primanjkuje šolskega kadra. Ni zanimanja. Le zakaj? Kar pomeni, da v šolstvu vztrajamo (večinoma) samo še tisti, ki imamo ta poklic radi. Takih pa ne more nadomestiti nobena IKT.