Slovenija

'Nemudoma se morajo očistiti rečne struge na poplavljenih območjih'

Ljubljana, 09. 08. 2023 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Miha Kranjc
Komentarji
126

Hidrolog Rok Fazarinc opozarja na veliko nevarnost novih poplav. Struge vodotokov so napolnjene s plavjem, nove obilnejše padavine bi lahko hitro pomenile dodatno razdejanje. Presenečen je nad obsežnostjo območja, ki so ga prizadele hudourniške poplave, segale so od zgornjega toka Poljanske Sore pa vse do Koroške in Savinjske doline. Za najbolj prizadeta območja pa ponuja tudi rešitev: "Zelo težko bo, vendar se bodo prebivalci z nekaterih hudourniških območij morali odseliti, sicer bodo sanacijski ukrepi še dražji."

Bil je tudi v Logu pod Mangartom, ko je pod plazom umrlo sedem ljudi. Takrat so razmišljali, pravi, da bi celotno vas preselili, "vendar se je država takrat zaradi socialne občutljivosti odločila za dražjo izbiro in sanirala plaz in tako zagotovila varnost ljudi." To bodo skušali s protipoplavnimi in protierozijskimi ukrepi storiti tudi na nekaterih danes zdesetkanih območjih, "a zavedati se moramo, da varnost ima svoje meje in da popolnih protipoplavnih ukrepov ni," pravi hidrolog Rok Fazarinc.

Agencija za okolje ob vodotokih upravlja s 178 merilnimi postajami. Na več kot 100 postajah so izmerili presežene opozorilne vrednosti oziroma poplave, vsaj 26 rek (Meža, Savinja, Sava, Sora, Kamniška Bistrica, Šujica, Mostnica, Kokra ...) pa je doseglo rekordne pretoke. Poplavni val je prišel hitro, mnogi prebivalci na opustošenih območjih niso imeli časa vzeti niti najnujnejših stvari, ko je voda že vdrla v domove. "Tak dogodek se lahko zgodi kjerkoli v Sloveniji. S strani ARSO so bila izdana dobra opozorila, vendar so poplave prizadele tudi nekatera območja, kjer doslej niso doživeli takšnih razsežnosti, denimo okoli Pšate. Opozorila tokrat so bila bolj jasna kot denimo pred poplavami pred 10 ali 30 leti."

Tako težkim posledicam pa sta botrovala dva vzroka. Prvi je velika predhodna namočenost tal, ki niso več vpijala vode. Zaradi tega so bili tokovi bistveno večji, kot če bi bila poletna suša. Drugi vzrok je bila intenzivnost padavin. Ker voda zaradi predhodne namočenosti tal ni imela več kam odtekati "in ker so bile padavine tako intenzivne, je bil poplavni val relativno hiter in relativno kratek. To je drugačen tip poplav, kot so poplave na Krasu, barjanski Ljubljanici ali Krki."

Rušilna moč hudourniških poplav
Rušilna moč hudourniških poplav FOTO: Klemen Udovč

Značilno za hudournike je, da s seboj odnesejo velike količine peska, proda, plazovite zemljine, podrtega drevja. Skratka vsega, kar je deroči vodi napoti. "Dodatni material se je v hudournikih znašel tudi zaradi vetroloma ter deponirane hlodovine. To potem voda odnese s seboj in maši predvsem tiste mostove, ki so neustrezno izvedeni, z vmesnimi oporniki ali pa so poddimenzionirani."

'Kompromisi gredo vedno v škodo varnosti'

Upa, da se bodo predpisi za gradnjo na plazovitih in poplavnih območjih zaostrili. Ena izmed ključnih nalog ostaja zadrževanje vode na neposeljenih območjih, primernih za razlivanje. "V to bom skušal vložiti veliko energije, da se gradnja stanovanj in hiš na poplavnih območjih močno zmanjša. Po takem dogodku si namreč vsi želimo varnosti, sčasoma pa na to pozabimo, politika začne popuščati, pobude gredo nasproti razvoju občin in potem pridemo do kompromisov, ki gredo zmeraj v škodo varnosti."

Ljubljana je dober primer območja, kjer so protipoplavni ukrepi tokrat zaščitili prebivalstvo. "Če tukaj ne bi bilo protipoplavne zaščite, bi bila prestolnica tako poplavljena, kot je bila leta 2010. Podobno v Celju. Protipoplavni nasipi so preprečili, da Savinja ni prestopila bregov, čeprav ni veliko manjkalo."

Poplavna ureditev Gradaščice po poplavah 2014 je tokrat 'rešila' Ljubljano
Poplavna ureditev Gradaščice po poplavah 2014 je tokrat 'rešila' Ljubljano FOTO: Simon Tomažič

Po vsakih večjih poplavah poteka javna debata o neprimerni razpršenosti gradnje, pa tudi o zanemarjanju poplavne varnosti vse od nastanka samostojne države. "Danes imamo dobro zakonodajo, pred 30 leti pa so poplavno varnost ignorirali. V Spodnji in Zgornji Savinjski dolini imamo kopico naselij na poplavnih območjih, pa denimo v Ljubljani na južnem obrobju. Zaradi tega moramo pripravljati še bolj radikalne protipoplavne ukrepe. Če denimo v Ljubljani na Viču ali Rudniku ne bi bilo zgrajenih toliko objektov, Gradaščice ne bi bilo treba tako vzdrževati, podobno velja tudi za Savinjo v Celju in Laškem."

Razmah razpršene gradnje se je šele v zadnjih letih začel ustavljati.
Razmah razpršene gradnje se je šele v zadnjih letih začel ustavljati. FOTO: Shutterstock

Pri hudourniških vodotokih so pristopi nekoliko drugačni, a tudi tukaj je čedalje težje zagotoviti varnost zaradi neprimernih gradenj. "Ključna je gradnja zaplavnih pregrad za zmanjšanje energije hudourne vode. Da se material, ki ga voda nosi s sabo, preusmeri na nenaseljena območja ali pa, da se iz tega okolja objekti preprosto umaknejo."

Velika nevarnost ponovnih poplav

"Nemudoma je treba začeti čistiti hudourniške struge, to je v tem trenutku prva naloga, sicer bodo spet poplave," opozarja hidrolog. Tako ekstremni vremenski pojavi spreminjajo način pristopanja k protipoplavni zaščiti in presegajo običajne gradbene ukrepe. "V prihodnje moramo računati na večje pretoke, na manjšo stabilnost pobočij, močnejša deževja. Vse to bo treba upoštevati pri snovanju protipoplavnih ukrepov. Vpliv podnebnih sprememb pa bo treba všteti tudi v modelske napovedi, saj bodo stoletne vode vse pogostejše."

Vzporednice s poplavami leta 1990

Reke so takrat prestopile bregove po vsej Sloveniji, najbolj so se razdivjale v Zgornji in Spodnji Savinjski dolini. V porečju Kamniške Bistrice so povzročile dve smrtni žrtvi. Poplavile so 52.000 hektarjev kmetijskih površin, poškodovale 2683 kilometrov cest, 20 kilometrov železniških prog in uničile 96 mostov. Sprožilo se je 1200 plazov. Brez strehe nad glavo je ostalo 199 ljudi. Uničenih je bilo 190 hiš, poškodovanih pa več kot 5000. Deževje je trajalo od 26. oktobra do 4. novembra, glavnina padavin je padla med 31. oktobrom in 1. novembrom. Škoda ujme je dosegla skoraj 20 odstotkov takratnega BDP-ja. 

"Podobne poplave so se zgodile še leta 1998, a oboje z nekoliko manjšo intenzivnostjo in po daljšem deževju. Največ podobnosti vidim s poplavami v Železnikih leta 2007, edina razlika je, da so se takšne poplave zdaj pojavile na petih območjih hkrati. Sicer bomo morali dogodek še analizirati, vendar ponekod že lahko govorimo o 500-letnih vodah, za Savinjo morda celo več."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (126)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

devote
09. 08. 2023 21.25
+2
noben ukrep ne pomaga proti takim poplavam... proti takemu pljusku vode ni druge resitve kot preselitev ...kar pa je edini namen teh insceniranih poplav.. poplavno povirje teh hudourniskih rek pac hocejo spremeniti v mokrisca.. zadaj je deintenzifikacija kmetijstva..saj ste vendar brali danes , da hocejo vzeti 15 ha zemlje kmetu klemencicu iz ptuja za namene zadrzevalnikov. pa ceprav jim je povedal da so podrocja kjer bi bili zadrzevalniki kahko tudi na drzavni zemlji. ne. treba je uniciti kmeta...pac nizozemski scenarij... slovenijo hocejo spremeniti v naravni rezervat evrope, ljudi pa strpati v geta. prihodnji scenarij evrope. mi smo poskusni laboratorij ...vsi ljudje iz poplavljenih obmocij se bodo morali preseliti. nase prekletsto je ohranjena biodiverziteta... enim je prekletstvo nafta , nam pa bioloska pestrost. carovnica pa hinavsko joka po crni..
SREBRNIBREG.
09. 08. 2023 21.27
Ublaži lahko, če je večji pretok vode, ker je počiščena struga.
2fast4
09. 08. 2023 20.13
+2
baje da vrbe ob potokih že sadijo....
SREBRNIBREG.
09. 08. 2023 18.54
+1
To nečiščenje vodotokov in rek katerega nekateri prepovedujejo je velik vzrok takšnih poplav.
lokson
09. 08. 2023 21.46
son?ek11
09. 08. 2023 17.17
+0
Včasih se je rečne in potočne struge redno čistilo!! Potem pa je prišla privatizacija , kjer so si zemljišča prilastili, poleg tega tudi dele voda. in vsak se je in se še izogiba obveznost!!
murate
09. 08. 2023 16.56
+2
Največ težav je naredilo vejevje,les in kakšna bala sena je znala spremeniti tok vode,dvigovanje in silo z katero potem voda v določenem trenutku udari ob neko oviro.Zanima me ali lahko nekdo ta les pobere za kurjavo, naprimer? Kako je z odgovornostjo,ako 2 bali trave,sena naredita 2,3 ali več milijonov škode bi bilo prav da se lastnika za zdravje vpraša Če bom šel pijan spat na senik od nekega kmeta in ga ker kadim pomotoma zažgal bom verjetno kazensko in materialno preganjan...A nismo vsi enaki pred zakonom
PomisliNaSonce
09. 08. 2023 17.09
+3
Ja na to pa noben ne računa. Kmetje so precej na komot kar se tega tiče...tud če pride do tega, se še najmanj čutijo d apa bi lahko kj preprečili če bi bili bolj natančni...velik bolj so včasih bajtarji prisebni, pa so bistveno manj z naravo povezanl praviloma
oježeš
09. 08. 2023 15.53
+7
Vedno je bilo tako. Dokler ni nekaj resnega in uničujočega, toliko časa se živi v upanju, da nas kaj takega ne prizadene. Ko udarijo nesreče, se spomnimo, da nas tudi mi v Sloveniji lahko doletijo nesreče, ne samo v tujih državah.
PomisliNaSonce
09. 08. 2023 16.46
+4
Ni sicer najbolj pametno šolanje, ampak že mora bit tako
periot22
09. 08. 2023 15.40
+8
30 let se ni čistilo nič in rezultat je tu na žalost! Celje ima urejene nasipe in večkrat letno čistijo nabrežje in prav to jih je rešilo pred obsežnimi poplavami in več kot 100 milijonsko škodo!
PomisliNaSonce
09. 08. 2023 15.38
+1
Narava nas prehiteva. Vsak dan več energije proizvedemo v atmosfero, ta se obrne po pomoč k morju...ta pa nam krije hrbet do trenutka...ko se nam izstavi račun. Ne bom pozabil, kako so nemci nazaj zalaufali ogromno termoelektrarn....in kam gre ta energija iz enormnega gorenja ognja....da širše sploh ne razmišljamo, kaj se vse počne....lahko pričakujemo samo se huje, ker enostavno noben se ekstra energiji noče odpovedat...saj se zaveda, da je potem še v hujši nevarnosti. To namreč deluje kot usmerjena energija, kot verižba reakcija in atmosferska napaka potuje tja kjer je energije najmanj...več kot očitno in logično je to pri nas
slim386
09. 08. 2023 18.19
+1
Stauffenberg
09. 08. 2023 21.04
+1
Mar sonce nima nobenega vpliva? Miljone let so te struge nastajale, a folk se jih je izogibal ker je vedel , da pridejo sto letne vode, neglede na to kar si natvezil.
lokson
09. 08. 2023 14.56
+2
Greh 30. letne pozidave poplavnih območij, ne bomo rešili s tem da vodotoke spremenimo v betonska korita. Ravno ta korita so glavni razlog devastacije brežin, ker voda tam dobi neverjetni pospešek in rušilno moč. Lahko poglabljate in čistite do onemoglost efekta ne bo . Voda po teh "strokovno" urejenih potokih pridrvi v dolino z izjemno močjo. Posledice pa lahko opazujemo te dni. Ubogi ljudje.
Stauffenberg
09. 08. 2023 21.07
+1
Enim ne bo kapnilo nikoli. Beton ni rešitev.
wsharky
09. 08. 2023 14.23
+0
naj bo Fazarinc za vzgled in naj vzame lopato in naj začne kot prvi čistit strugo reke
VelikoVedro
09. 08. 2023 14.22
+10
Pred 33 leti je Savinja udarila s poplavami s povratno dobo 300 let. V Mozirju voda v prvi štuk, Ljubno brez mostu. Raztur. Je bila to šola? Od takrat se je v Mozirju, Nazarjah in Ljubnem pozidalo vse do vode. Bo kak župan dal izjavo glede logike za takimi odločitvami? Zdaj je Savinja udarila s poplavami s povratno dobo 500 let ali več. Le 33 let kasneje. Ob segrevanju Mediterana se bodo povratne dobe za take dogodke lahko samo krajšale - kdaj bomo dobili poplavo s povratno dobo 1000 let? 2000 let? Pri takih poplavah niso ukrep pucanje in poglabljanje strug, smo *daleč* prek tega. Edini način, da se pred takimi poplavami obvaruje je, da se ne rine v reko, ampak se ji pusti prostor.
231koak
09. 08. 2023 13.41
+14
Mi je žal za poplavljenih, samo zidate pa v koritih hribov. Voda po hribih ne pojenja v zemljo ampak le teče po površini.
El pi5tolero
09. 08. 2023 13.40
+10
Ma nemoj! Nasa pšata k je unicla celo obcino je bila zadnjic poglobljena in ociscena leta 1994! Ja 94! Pol se pa pejt! Je sel sosed sam cistit strugo pa so inspektorji prisli naslednji dan inga oglobili in prepovedali nadaljno delo! Ja! Pol pa se tist famozni referndum o vodi kjer smo ga ocitno usral do amena! Nimas kej!
Bofur
09. 08. 2023 13.49
-2
kaj ima pa referendum, ki je bil leto pa pol nazaj, s poplavami in tem, da so gozdovi polni hlodovine ... Dejansko nič. Nobenega vpliva.
LuxVeritas
09. 08. 2023 14.04
+8
veliko glede nato da je bilo bistvo referenduma urejanje strug potokov rek in hudournikov, ter preprecitev nadlaj ih gradenj na priobalnem pasu. in ne ni se slo za itno vodo, to so te skraj i levicarji nasrali kot psa.
slim386
09. 08. 2023 18.20
+2
Kdor verjame da je bil zakon ki je padel na referendumu dejansko dober je en navaden tepček
Stauffenberg
09. 08. 2023 21.10
Kaj si v suši iz izušene struge Pšate pobiral poginule ribe? Aja se ne spomneš.
Maxx365
09. 08. 2023 12.34
+15
Najbolj problematične so manjše reke in potoki, katerih struge niso redno čiščene. Hudourniki z naplavinami so v bistvu povzročili največ škode v zadnji ujmi. Podjetja za urejanje hudournikov jih ne čistijo redno, ker ne dobijo navodil in plačila od države, občine jih pa same ne smejo, ker nimajo koncesije. Narobe svet. Zaradi tega bi bilo potrebno po končanih sanacijah nekoga povprašati po odgovornosti, ker so tudi zaradi tega posledice in škoda mnogo hujše kot bi bile sicer.
VelikoVedro
09. 08. 2023 12.40
+7
Če npr. pogledaš od Stahovice do Kamnika kako velika je regulirana struga, kako blizu je *povsem* pozidano in kako daleč se je Kamniška Bistrica razlila je kristalno jasno, da ga ni čiščenja struge, ki bi pomagalo. Reka potrebuje prostor za dihanje.
Maxx365
09. 08. 2023 12.52
+7
Če si v redu prebral, govorim o potokih, katerih struge niso redno čiščene in v primeru močnih nalivov ti narastejo v hudournike in potem rušijo vse pred sabo z naplavinami
Rde?a pesa in hren
09. 08. 2023 13.04
+5
ja tako, iz te struge kot piše komentator veliko vedro, so naredili eno veliko "bob stezo".... kaj to pomeni v praksi, smo videli...
tekač
09. 08. 2023 13.10
+0
Velikovedro. Ni res tako. Kamniško bistrico je potrebno poglobiti in mostove brez podpornih stebrov. Pipenbaher je rekel,da bi morala biti sanacija urenena v enem letu. Bi bila pa dražja, tako je to...
VelikoVedro
09. 08. 2023 13.11
+4
@Maxx365: a misliš, da če bi ble v nulo zglancane ne bi bilo poplave? Tebi v par urah pade 300 mm dežja, celo pokrajino zaliješ s 30 cm vode in se steče v struge. A misliš, da bo pri tem tisti potoček še vedno potoček? Isto bo, z nekaj malega manj hlodov in vej. Če nočeš da te hudournik pref**a, nimaš kaj iskat v njem. Simpl. Rušenje pa ni samo z naplavinami, poglej videje in erozijo, koliko imaš bočne erozije na bregovih - to ni od hlodov v vodi.
Kollerik
09. 08. 2023 13.14
+6
Ponekod v nižjih predelih se oba probema prepetata. Občine so dopustile gradnjo naselij in tudi posameznih objektov preveč blizu rek, potokov. Nekoč naravna izlivna mesta rek so zdaj vgl. pozidana. Pišem iz prve roke, ker smo doma blizu (ne preblizu) reke.
VelikoVedro
09. 08. 2023 13.16
+1
@tekač: kam jo boš poglobil, koliko? V kamninsko podlago? Za kake povratne dobe? Pusti ji bočno še nekaj metrov na vsako stran, pa je ni treba poglabljat. Pri nas je vedno rešitev v več gradnje, ki je (paradoksalno?) povzročila probleme na prvem mestu. Se pa popolnoma strinjam z mostovi brez podpornih stebrov.
Maxx365
09. 08. 2023 14.03
+3
VelikoVedro, žal ne ločiš dvojega. Ena stvar je ta, da zaradi prepitosti tal in velikih količin padavin pride do poplav, druga stvar je pa ta, da po hudourniku zaradi neočiščenosti voda s seboj prinese večje količine hlodovine, gramoza, kamenja, vejevja, in to je tisto kar ruši vse pred seboj od mostov in cest do hiš.
LuxVeritas
09. 08. 2023 14.05
+0
bil je zakon na mizi pa so ga skrajni levicarji s pomocjo nvo inlazi o pitni vodi spodibijal, oz so nasrali volilce naj glasujejo proti. samo oni so krivi in nihce drug.
VelikoVedro
09. 08. 2023 14.15
-1
@Maxx365: dobesedno sem napisal, da imaš dva mehanizma - "Rušenje pa ni samo z naplavinami, poglej videje in erozijo, koliko imaš bočne erozije na bregovih".
Komentator aligator
09. 08. 2023 12.22
+2
Bolje prepozno kot nikoli
Kucel
09. 08. 2023 12.21
+9
Včasih do ljudje iz rek nosili kamenje in ga uporabljali za gradnjo. Reke so bile globoke. Danes pa še kamenčka ne smeš vzeti za spomin.
VelikoVedro
09. 08. 2023 12.29
+9
Kaki globoke, reke so bile široke. Poglej Savo na slikah iz sredine 19. stoletja, narejenih iz Šmarne gore. Široke, imele so se kam razlit. Zdaj so vkleščene v regulirane struge, ki so večinoma še iz prejšnje države in neposreden rezultat mentalitete 'ljudstvo je močnejše od narave'.
ssbobo
09. 08. 2023 12.15
+9
Da..... kr naj financira boh sonca pa soli.... k so zavrnil 120.ooo.ooo denarja namenjenega tavno tem poglobitvan oz urejanju vodotokov..... tega ne smete objavt
VelikoVedro
09. 08. 2023 12.20
+4
Vsi bi urejali in poglabljali. Kaj če bi dali rekam nazaj vsaj malo prostora za dihanje, ne bi bilo problemov? Ampak vsi vidimo rešitev samo v dodatnih gradbenih delih in utesnjevanju rek ...
Betuul
09. 08. 2023 12.00
+2
Reke in struge in potoke; ki so se spremenili v reko ! Nujno očistiti vse kar je ob strugi in v njej! In tudi mostovi ! Kajti obzornica nad našo gmajno in krvavcem/ neke meglice ! Ne kažejo najbolj fajn
Bubba
09. 08. 2023 11.51
+1
urediti prosim strugo in okolico struge med Mariborom in Ptujem drugače nam sledijo še večje poplave kot do sedaj.
NeMoresVerjet
09. 08. 2023 11.18
+23
Koncno je nekdo povedal, kar se ignorira ze 40 let. Izselit ljudi, ki delajo gospodarsko skodo z resevalnimi ukrepi in pomocjo , ki je potrebna da se sanira in popravlja hise, ki sploh ne bi smele obstajati. Pa zapret je treba vse, ki so izdali gradbena dovoljenja in odpustiti vsakega, ki dovoli da si ljudje gradijo hise ob rekah ali pa direktno pod hribom za kazerega se da z enim nadzorom ugotobiti, da bo pokopal hiso ob takih neurjih. Najmanj, kar bi bilo potrebno je podpis aneksa s katerim se zavedajo, da ne bo pomoci in da bo prisel racun za odstranjevanje ostankov hise v kolikor jo odnese reka ali zasuje plaz. Vsi bi imeli poceni zemljo pa se smejali "blokarjem", ko pride davek na neumnost, moramo pa za to skodo placevati davkoplacevalci. DOVOLJ. Tale skoda bi bila vsaj za 1/3, ce ne celo za pol manjsa, ce bi se nehali obnasati, kot da so te poplave 1x na 100 let in da se nam to pa zdaj RES ne more ponoviti. Da o nakladanju o sanaciji s strani politikob, ki bo sledila v teh dneh sploh ne govorimo. Tudi tam si bo treba zaceti zapisovati imena in jih ob volitvah ustrezno kaznovati.
VelikoVedro
09. 08. 2023 11.22
+11
Sploh, ko se povratne dobe velikih dogodkov ob bolj topli klimi in pregretem Mediteranu zagotovo krajšajo ... Zanimivo je koliko stoletnih in zdaj že petstoletnih dogodkov doživljamo v zadnjih letih.
Rde?a pesa in hren
09. 08. 2023 12.22
+12
Ja, v veliko primerih so bile vlogi za gr. dovoljenje piložene modre, bele kuverte v njiho pa ja, saj kaj bi govoril...€€€€€ da si dobil plac, kjer teče potoček 1 m od hiše... poleg tega pa: iz urejanja rečnih korit pa so naredili še "bob steze" ni čudno da je pol voda drla s tako silo... seveda pa je bogokletno sedaj kaj takega napisat, a vidim, da jih veliko kometira isto... očitno je potem nekaj na tem...
MatjazZafred
09. 08. 2023 12.28
+2
VelikoVedro
09. 08. 2023 13.20
+1
@Rde?a pesa in hren: so lokacije, v ozkih dolinah in grapah, kjer ni druge variante kot okrepit bregove proti eroziji, če nočeš da ti odnese ceste. Ampak tole kar je marsikje ob Savinji in še bolj ob Kamniški Bistrici je pa preprosto arogantno vkalupljanje reke v, kot si rekel, bob stezo. In pol so poplave in si presenečen ker dobiš reko skozi dnevno sobo ali spalnico v 1. štuku ... Pa je prostora za gradnjo v dolini npr. med Stahovico in Kamnikom bočno od Kamniške Bistrice dovolj, ampak so cela naselja narejena direkt na reki, ki je posiljena v bob stezo. In zdaj je menda rešitev to bob stezo poglobit. Naša nesposobnost ali napripravljenost vsaj malo in blago sonaravnega bivanja nas bo še tako bolela ...
LuxVeritas
09. 08. 2023 14.09
+1
ja tako je v k9rputiv i drza i kjer drzava pod ldsom proda drzavno podjetje ki je podeljevalo soflasja za gradnjo ob potokih oz za gradnjo na priobalnem pasu,sedaj je to podjetje ki se vedno daje soglasja v imenu drzave, v privat lasti zagretega levicarja in lastnika CGP d.d. dario juzna.