Slovenija

Nezakonit odstrel volkov: kdo je vzel pravico v svoje roke?

Ljubljana, 05. 11. 2019 19.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Miha Kranjc
Komentarji
170

Policisti preiskujejo kar dva primera nezakonito ustreljenih volkov, eden na območju Snežnika, drugega so odkrili na Ljubljanskem barju. Na lovski zvezi in zavodu za gozdove so ogorčeni in pričakujejo, da bo policija storilca čimprej odkrila.

Zakaj, predvsem pa kdo je streljal in pokončal volkova je vprašanje, ki si ga te dni zastavljajo pristojni. Prvega so na območju Ljubljanskega barja odkrili že 18. septembra, še vedno pa ni končnega poročila, kako je poginil, čeprav Delo razkriva, da bi naj bil ustreljen.

Direktor zavoda za gozdove Damjan Oražem je ob tem povedal, da rezultat preiskave glede pogina na barju še ni znan, da pa je bilo potrjeno, da je bil volk na Snežniku ustreljen. Na Snežniku, kjer je lovišče s posebnim namenom, je konec oktobra med obhodom na volčje truplo naletel lovski čuvaj.

V preteklih dneh so odkrili dva ustreljena volka. Kot kaže je šlo v obeh primeri za negativen odstrel.
V preteklih dneh so odkrili dva ustreljena volka. Kot kaže je šlo v obeh primeri za negativen odstrel. FOTO: 24UR

V tem primeru so veliko škode utrpeli tudi raziskovalci projekta Carnivora Dinarica, saj je bil opremljen s posebno ovratnico. "V povprečju se porabi 3 mesece za ulov in namestitev ovratnice. Izguba take živali je velika izguba časa pa tudi podatkov," je povedal Rok Černe iz zavoda za gozdove.

Tovrstne samostojne akcije na lovski zvezi obsojajo, a dodajajo, da so posledica medijske vojne med podporniki in nasprotniki ter razveljavitve zakona za odstrel na sodišču. "Ko ljudje enkrat začnejo demonstrirati, hodit na cesto, zahtevat neke stvari, se seveda zgodijo tudi take stvari, kot so nezakoniti lovi," je povedal predsednik lovske zveze Lado Bradač.

Predsednik lovske zveze Lado Bradač.
Predsednik lovske zveze Lado Bradač. FOTO: 24UR

Z interventnim zakonom so sicer odstranili nekaj zveri, a očitno ne dovolj. V kratkem bodo imenovali posebno skupino, ki bo še enkrat ocenila zgornjo mejo volčje populacije. "Deloma se stvari urejajo, vendar smo tukaj par let zamudil. Volkovi so se razširili na območja, kjer jih prej ni bilo," je povedal Oražem.

Policisti v obeh primerih vodijo predkazenski postopek v zvezi suma kaznivega dejanja nezakonitega lova, a storilce še iščejo. Je pa za takšna dejanja zagrožena denarna ali zaporna kazen do dveh let.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (170)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

France Korosec
03. 10. 2020 16.16
Vedno je bilo in bo tako. Nekdo mora narediti red.Če ga ne Država, ga pač Poddržava.
Marjan Najram
26. 11. 2019 14.03
-1
Na Barju zdajle že dva dni vsako jutro poka, Barje je polno vode in živali se umikajo, lahek plen, ne vem, pa kaj se zdajle strelja...
BETONSKI
02. 10. 2020 20.52
Klavdij Volk
26. 11. 2019 09.50
-8
Vse zveri,ki ogrožajo ljudi in njihove domače živali,je treba za vedno uspavati.
Aijn Prenn
02. 10. 2020 20.29
+1
Po priimku sodeč, spadaš v ogroženo vrsto. ;-))
uni65
24. 11. 2019 19.45
+14
Če mediji nebi ustvarjali panike povsod kjer je potrebno in kjer ni potrebno, ne bi bilo ulice in takšnih odstrelov
RdecaZvezda
23. 11. 2019 17.52
+10
Volke so pospravili tisti katerim te živali delajo škodo,država se pa ne zmeni zato,to je edino pravilno,noč ima svojo moč.
mikitr
20. 11. 2019 21.50
+0
Robin HUD
20. 11. 2019 12.50
+9
Pravico v roke vzamejo ta pametni ljudje ne pa tisti ,ki samo gobezdajo naredijo pa čisto nič reveži se moramo sami borit proti volkom . medvedom in politični mafiji
JohannDoe
19. 11. 2019 11.57
+8
Raubšici so bili, raubšici bodo. Mogoče bomo mi kdaj tudi pravna država. Če ne, nam pa še vedno ostane najboljši portal v regiji z balkansko estrado in sceno.
JohannDoe
19. 11. 2019 11.55
+3
@danyer "pravilno če država nemore poskrbeti za varnost ljudi" ---- Volkovi te ogrožajo samo v sanjah. Da bi te medved, moraš pa kdaj tudi v gozd. Ali pa si zgradit vikend/hišo v njegovem območju, kot ona mamka v Želimljah.
JohannDoe
19. 11. 2019 11.50
+0
Spet to najedanje z volkovi in ubogimi kmeti, ko je bilo že stokrat dokazano, da je zgodba, kot je bila predstavljena v javnosti, en navaden nateg. Mogoče Podobnik z novo vlado spet postane predsednik uprave Telekoma, pa mu ne bo treba na tak način iskat službe, za prijatelje se pa tudi vedno kaj najde.
mufflon
13. 11. 2019 15.03
+26
Dobro jutro! Pa še kaj drugega bodo ljudje vzeli v svoje roke, če se pristojni ne zganejo.
JohannDoe
19. 11. 2019 11.40
+3
pirotehnik112
11. 11. 2019 07.38
+8
če bi se malo podvizali bi bilo vse pe reglcih
Foxn.ca
10. 11. 2019 09.27
+5
kdo je vzel pravico v svoje roke? jazst. butli
volos
08. 11. 2019 13.34
+11
Država SLO bi rada da kmetje katerim volkovi uničujejo živali raje jejo travo kot pa da bi jim pomagala
JohannDoe
19. 11. 2019 11.47
+0
Reci ti meni, tebi kot navadnemu državljanu država kaj plača, da imaš urejeno zelenico pred hišo ali okoplješ svoj vrtiček? Ali ti kvečjemu kaj zaračuna? Kmetom, ki ščitijo svoje živali, bi morala država intenzivno pomagati in jim iti naproti. Onim, ki jih ne, ne sodelujejo, so proti in bi, da jim država skuha in jih okopa, kot oni znani kmet-župan, bi pobral vse subvencije. Mirna bosna.
prinašalec2
07. 11. 2019 10.21
+4
No, z odločbo, torej uradnim pooblastilom za ubijanje, se nadaljuje tako imenovani "odvzem" medvedov in volkov iz naše narave, ne? Kak se potem LZ čudi kak in kdo je ubil po pomoti še volkeca, pa mamico od mladega medvedka, ki ga Zavod za gozdove tako zelo "ščiti in pomiluje ter se mu smili."... Halo, pa je ta svet in ta naša država še v mejah normale, tistega kar bi morali oni , državni organi delati, pa prepustijo to ...pač nekomu, ki rad ubija, pa še kaj iz tega koristnega potegne. Očitno. Kje so kakšne sistemske rešitve, kaj se dela v pisarnah organov, ki imajo pristojnost skrbi za naše okolje, ohranjanje narave in njenih naravnih prebivalcev? Bomo to še dolgo dopuščali? Kje ste novinarji dominantnih državnih, režimskih medijev, boste soodgovorni za to stanje?
prinašalec2
07. 11. 2019 08.05
+10
Lovska zveza, prevetrite vi in malo na novo postavite pravila, znotraj vašega članstva. Pa kdaj kdo od "visokih" članov pogleda tudi na teren, kako tam deluje zelena bratovščina.
Mungos2
06. 11. 2019 17.20
-20
Ubogi volkovi !!
dannyer
06. 11. 2019 17.14
+36
pravilno če država nemore poskrbeti za varnost ljudi so ti dolžni sami.
trgft
07. 11. 2019 15.13
-16
Timy15
06. 11. 2019 17.07
+23
Ja,je že ovce bolj škoda kot volka, pa tam kjer so ljudje,ta nima kaj iskat.
jg57
06. 11. 2019 10.44
+24
jaz poznam volka še iz Rdeče kapice in od takrat vem, da z njim ni češenj zobat.
lluckyss
06. 11. 2019 11.20
+4
Ja, to je eden redkih primerov, da volk napade človeka...Narod pa blesav od pravljic bi kar streljal..Je pa npr. divji prašič neprimerno bolj nevaren..