Slovenija

Razredov A+, A++ in A+++ ne bo več, v razredu A pa ne bo izdelkov

Ljubljana, 27. 02. 2021 12.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Danijela Levpušček
Komentarji
170

Označevanje energijske varčnosti izdelkov se s ponedeljkom spreminja. Po novem bodo lestvico sestavljale črke od A do G, pri čemer bo najvišji razred prazen, kar pušča manevrski prostor za razvoj še varčnejših izdelkov. Plusov ne bo več, primerjava stare in nove opreme pa tudi ni mogoča. "Pomivalni stroj iz do zdaj najvišjega energijskega razreda A+++ lahko po novem spada v razred B, C ali celo D," pravijo pri ZPS.

Energijska nalepka, s katero se označuje energijsko potratnost aparatov, se s 1. marcem spreminja oziroma vrača k stari, poenostavljeni obliki. Potrošniške organizacije namreč opažajo, da gneča v najvišjem razredu z oznakami A+, A++ in A+++ med potrošnike vnaša zmedo, medtem ko nižji razredi ostajajo skoraj prazni, saj energijsko najbolj potratnih izdelkov ni več na trgu. 

Po novem tako izdelkov, označenih s +, ne bo več, ostaja samo še lestvica od A do G, pri čemer bo razred energijsko najučinkovitejših izdelkov sprva prazen, kar pušča manevrski prostor za razvoj še varčnejših, so zapisali na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Nova energijska nalepka
Nova energijska nalepka FOTO: Dreamstime

Novost je tudi koda QR v zgornjem desnem kotu, s pomočjo katere bo potrošnik lahko dobil dodatne informacije o izdelku. 

Prenovo označevanja spremljajo tudi spremembe metodologije za merjenje porabe energije in s tem za določanje energijskih razredov. Neposredna primerjava podatkov s stare in nove energijske nalepke zato ni mogoča, poudarjajo na ZPS. "Pomivalni stroj iz do zdaj najvišjega energijskega razreda A+++ lahko po novem spada v razred B, C ali celo D, na primer. To pa ne pomeni, da je aparat manj učinkovit," dodajajo.

Razred A ostaja prazen, kar pušča manevrski prostor za razvoj še varčnejših izdelkov.
Razred A ostaja prazen, kar pušča manevrski prostor za razvoj še varčnejših izdelkov. FOTO: Dreamstime

Dogovor o novem označevanju so v Bruslju sprejeli že septembra lani, prehod pa bo postopen. Od ponedeljka bodo tako nove nalepke na pomivalnih, pralnih in pralno-sušilnih strojih, hladilnikih in zamrzovalnikih, vinskih vitrinah ter na zaslonih, vključno z računalniškimi in televizijskimi. Trgovci imajo do 18. marca čas, da jih zamenjajo. 

Septembra bodo z novo energijsko nalepko opremljena še vsa svetila, januarja prihodnje leto sledijo klimatske naprave in ventilatorji, junija sušilni stroji, marca 2023 pa še sesalci. 

Izračunajte porabo energije

Koliko električne energije bo porabil izbrani izdelek, lahko preverite že pred nakupom. To omogoča spletno orodje BELT, ki so ga na ZPS razvili v okviru evropskega projekta BELT (Boost Energy Label Take Up). 

"Orodje označeni energijski razred preprosto 'prevede' v konkretne in preprosto razumljive številke o porabi električne energije, strošku električne energije, izpustih CO2, številu dreves, potrebnih za absorpcijo te količine CO2, ekvivalentu kilometrov vožnje z avtomobilom. S pralnim strojem energijskega razreda B in z zmogljivostjo 9 kg, na primer, boste s sedmimi pranji na teden na letni ravni za električno energijo plačali približno 33 evrov in pri tem proizvedli za skoraj 65 kilogramov izpustov CO2, kar je primerljivo s 524 prevoženimi kilometri," pojasnjujejo na ZPS.

Koronavirus pasica november


  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (170)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

123soba
28. 02. 2021 19.20
To je verjetno fajonka predlagala v bruslju....
SDS_je_poden
28. 02. 2021 08.53
+0
Berem, da komentator TistoPravo še sedaj nima pojma, kako delujejo klime ali toplotne črpalke. Kisel zrak? Od kje se te kreature vzamejo?!
TistoPravo
28. 02. 2021 10.44
-1
No kako pa deluje? A tako da timzunej še bolj dogreva, kot noter...ja polet tako, da si zunej segrevaš...noter pa hladiš...pa dodatno segret zrak vlažen fašeš spet nazaj v zaprt prodtor skozi okno.,,pozim pa kontra, zunej komlresor na polno hladi...da noter greje, in ti mksliš da zunej se nič ne pozna in da dodatno ohlajeni zrak ne pride do tvoje dnevne sobe...mislim, da malo nabijaš v prazno...v resnici dejansko fašeš kisel zrak...dodatno ventilatorsko pospešeno z vsemi delci...
Franci Luzar
27. 02. 2021 21.44
+1
torej ste nas do sedaj varali?
Franci Luzar
27. 02. 2021 21.46
+1
to kar je bilo do sedaj A+do 3x +++ bo sedaj D?
Franci Luzar
27. 02. 2021 21.51
+3
Ja res super, torej isto kot pfi Avtomobilih recimo Smart ali Renault Tvingo na papirju porabita povprečno 3 do 5 litrov Goriva v resnici pa 6 do 9 litrov na 100km pa tudi več zavisi kako teška je noga.
TistoPravo
27. 02. 2021 21.54
+2
Ja če ima novejše gume, pije še več...pa moraš jih imet novejše, z dost profila po zakonu...za varnost tvojo se gre no razumi :)
Franci Luzar
27. 02. 2021 21.56
+3
Mercedes 280 Benzin porabi v povprečju 9,5litrov na 100km Mercedes A klasse 160 Benzin porabi v povprečju 10litrov na 100km, lastno več letno iskustvo, da o udobnosti raje negovorim,
SDS_je_poden
28. 02. 2021 08.49
G8J
27. 02. 2021 21.30
+2
Še eno zavajanje in poneumljanje
User1538643
27. 02. 2021 21.10
TistoPravo
27. 02. 2021 19.21
+3
Z žarnicami na nitko si že z 25wattno kakega komarja al pa muho skuru...z temi ledicami si pa samo oči uničuješ in prazniš denarnico,,,
mackon08
27. 02. 2021 18.56
+3
Ti plusi so navaden nateg da je stroj dražji. Dva plusa naneseta mogoče 5 Euro na leto sem preračunaval, stroj je pa dražji 100 Euro.
farobasso
27. 02. 2021 18.42
+9
Pogrešam nalepko z dolžino 100% A garancije. To je da ti izdelek ki se je pokvaril takoj zamenjajo z novim. Ne pa da ga vlačiš po servisih in čakaš gospodo da bo ugotovila, če se okvara šteje pod garancijo ali ne.
TistoPravo
27. 02. 2021 18.58
+3
Garancija je, samo ne veš al stroj pomiva na 40 ali 50 ali 60 stopinj. Verjetno prvih 2 leti, ko je garancija...pomiva posodo na 40. Pri novih strojih pri določenih znamkah (za vse ne vem) dejansko sploh ni jasno tipke, na koliko stopinj pere. Na 7o stopinj večina sploh nima opcije niti v navodilih definirane. Torej v garancijski dobi na račun svojega zdravja, pol pa na račun denarnice ker boš mogu menjat prou kmal
Quatflow
27. 02. 2021 20.53
+1
To so bili stari stroji, nas Gorenje je delal 30 let brez problema, ce se je pa kaj pokvarilo si pa komot dele lahko kupil v zelezarni ali drugje in ga sam zrihtal.
crnibeli
27. 02. 2021 18.35
+6
Vsa ta sparanja. Nakoncu pa elektriko podrazijo. Poglejte racune za nazaj. Letos je spet racun visji neopazno. Njihova mansa poraba je tud drazja,ce bi bil interes sparanja energije bi nam jih dal zaston,tud avte sam da bi se onesnezevanje nehalo. A kec nebo vecjega dobicka. Pod prrtvezo zmansanja porabe golf 1 isto pije kot golf 8, pustmo mali procent. Tehnologije pa je za20000 e. Golf 1 pa je bil 5000. Napredek pa tak.
TistoPravo
27. 02. 2021 18.54
+6
Točno, v piko si napisou tole. 2.8 mio tpčarjev je bil Golf 4 highline leta 1998, torej cca 12 tisoč eurou. Danes skor al pa kar 3x več...samo da je konzerva na štirih kolesih mal drgač ukrivljena.
LOS - T
27. 02. 2021 18.23
+5
A to resno kdo sploh gleda ko kupuje? Jaz ne, še nikol nisem pogledal kaj piše na nalepki na stroju al na gumi, prbližno vem kaj rabim in koliko dam za to in to kupim, vem pa zanesljivo, da bi moral imeti pralni stroj s trikrat + sto let, da bi privarčeval toliko eketrike, da bi se mi splačalo dati več kot sem dal za cenejšo kramo. A dejte no, en ruski tajkun na enih počitnicah s svojimi avti, avioni in jahtami porabi toliko energije ko Domžale v celi zimi, zdej bomo pa mi šparal al kaj?!
TistoPravo
27. 02. 2021 17.22
+0
Zdj še ženske ne smeš premočno za rit zagrabit, ker je trend varčevanja z energijo. Moderno je, ne sme nič čutit ;)
bebo3
27. 02. 2021 17.10
+3
marston
27. 02. 2021 17.10
+1
nekateri res dolgo rabite da dojamete bistvo ogrevanja, nekateri tuki pa ne boste nikoli
AZ09.J
27. 02. 2021 18.39
+2
Ko gledam nekatere komentarje (predvsem uporabnika TistoPravo) se tudi jaz zamislim glede tega..
štrekeljc
27. 02. 2021 18.47
-1
Res je, TistoPravo ima tako pametne komentarje kot PoscanaMarela.
TistoPravo
27. 02. 2021 16.52
+1
Sj toplotne črpalke so popolnoma enaka prodaja megle dejansko. Gret se pod tok in tok watti glede na lastnost in velikost zgradbe v katerem je tako ogrevani notranji prostor, ne moreš. 2000 wattow je 2000 wattow. Čimbolj direkt jih boš v prostor spusti, večji bo efekt. Čim so vmes radiatorski sistemi preko cevi z vodo, ali talno ogrevanje....že zgubljaš na sistemu samem. Najbolj je oljni radiator na vtičnico neposredno, opcija 800wattow pa timer programska ura na vtičnici nastavljivo na 15 min...si naštimaš, kolikor po posamezni sobi rabiš dnevnih in nočnih wattow za ogret na željeno temperaturo..,in plačaš. Brez dragih nikoli povračljivih investicijah
spam1
27. 02. 2021 16.56
+4
Kaj tako butastega pa že dolgo časa ne. Vsa fora toplotnih črpalk je da na izhodu oddajo precej več toplote kot porabijo električne energije. Klima porabi 1 kW, greje (ali hladi) pa s 3,5 kW. Radiator porabi 1 kW, greje z 1 kW.
TistoPravo
27. 02. 2021 16.58
+2
Ja in kaj misliš, da zunaj hiše kompresorka enota toplotne črpalke tud greje?
TistoPravo
27. 02. 2021 17.00
+1
Zunaj si zmanjšuješ temperature, da ta preko cevi pride do mesta kjer mora ogret.,,izjemno pametno res... nič ne pridobiš, popolnoma nič oziroma samo še sprožiš da ti okrog hiše kisel zrak se še bolj intenzivno odlsga in tud skozi tvoja okna pride...saj kompresorka enota izredno ohlaja ozračje okorg kjer deluje...to pa potem veš kam pelje, vsi dimnkki se ti usedajo
VWFREAK
27. 02. 2021 18.31
+4
TistoPravo tebi pa ni jasno kako toplotna črpalka ali pa klima deluje. Malce se pozanimaj in preberi kakšno strokovno razlago. Potem pa pametuj.
TistoPravo
27. 02. 2021 18.45
+0
No in kaj...a papa kisel zrak al kaj boš povedou na to temo...nič dobrega se zunaj ne dogaja, ko to šumi in brni in vpliva negativno na ozračje...nenazadnje udi take in drugačne delce privablja...vleče sicer proti sebi, vrtinči zrak...torej vokolico hiše ti navleče marsikej, poleg da sproducira kubike na kubike hladnega zraka....in kaj miališ, da ti ogreje ko ti ga v hišo nalveče ..tvoj notranji prostor. Pomiski še 1x, vem da resnica boli. No go
BogiEmil
27. 02. 2021 16.18
+10
Doma mam še par termometrov na živ srebro, edin oni delajo prov, to kar zdej prdajajo mi u treh minutah pokaže tri različne temperature, par žarnc na nitko, 120 w k res svetjo ne k te ledice pa en str sesalc k dela k šus proti tem novim, tko da .... kaj nej rečem nateg za folk ....
daiči
27. 02. 2021 16.23
-3
Ja ze za, ampak, ziv srebro je zelo nevarn za zdravje, zarence na zarilno nitko ponucajo na tone stroma, str sesalc je pa tolk glasen da lahko poskoduje sluh, pa vse mikro delce dvigne u luft...
TistoPravo
27. 02. 2021 16.46
+4
Hihi...sj deloma imaš prou. Samo problem je, če bi pa človek res nekej rad posesou malo bolj živahno, pa z 750watti ne bo šlo. Sj v avto branži se je podobna zgodba zgodila. Mašine so prešvoh mlinčki, posledično nimajo od kje bit poskočni...dejansko so skoz proti maksimumu moči, to pa dejansko ne zmanjšuje porabo, zelo pa veča obrabo. In kaj si pol s tem naredu? Ne razumem, da v en avto paše 2000 kubični agregst in 3000 kubični agregat..,al je prvi pravi, al pa drugi...,oba nikakor ne moreta bit!
Denzel_
27. 02. 2021 17.22
+3
daiči, govoriš koliko žarnice na žarilno nitko ponucajo, istočasno pa koliko ogljičnega odtisa se pusti, ker moram non stop menjati LED žarnice, ker hitreje pregorevajo. Da ne omenjam absurda da stane ena LED žarnica cca 7 EUR. Včasih so bile žarnice po 50 tolarjev...
zimerman
27. 02. 2021 18.05
+1
Jah no, ni vse v wattih. Veliko je tudi dizajn, materiali in implementacija. Torej če govorimo konkretno o sesalcih, lahko danes kvaliteten sesalec z 600 wattnim motorjem(a takega je potrebno malo več plačati) pohrusta povprečnega 2kilowattaša izpred nekaj let. S tega vidika je prav, da so posekali prste takim, ki so svoje izdeleke promovirali izključno z požrešnimi a zelo neefektivnimi motorji. Sesalne moči pa nikakršne, če pa že pa samo prvi mesec ali takrat ko je vrečka prazna, potem pa strm padec sesalne moči.. Se pa strinjam s tem, da je dejstvo da danes delajo stvari z minimalno porabo kvalitetnih materialov in maksimizirajo efektivnost vsepovsod kjer je še kaj rezerve. Kar vodi v manjšo dolgoročno vzdržljivost produktov.
CelindaAndre
27. 02. 2021 16.11
+8
Se spomnite tistih živosrebrnih varčnih žarnic, so jih povsod delili samo nihče jih ni hotu. Bile so Oh in spljoph ? Danes ustanavljajo moderne Občinske Kolhoze reče se jim inkubatorji ali podjetniški centri opremlhjeni z vsemi celtifiklati kolikor jih premore WC rola, pa še tisto za kakovost in Eko pa vse skupaj lari fari pacarija kjer vrhunski FDV strokovnjaki zapravljajo denar ustvarjen drugje in si delajo norca iz ostalih. Kako že podjwetje dobre prakse brez koristi klo bi saj škode ne delali saj narest pa znajo absolutno ničesar. Evropa danes je dokaz, ko ljudi povsod preveč si je potrebno izmisliti nikomur potrebno storitev, za zaposlitev in eksotične davke za plače..vse skupaj pa breme na kvadrat.
TistoPravo
27. 02. 2021 16.42
+1
Ja preveč je tega, ko tuhtajo brez haska. Še huje, pa da se z takimi teoretiki izbira napačne standarde, usmeritve..,ki naj bi pomdolgem času koristile vsem, nam pa dejansko škodujejo. Samo da prodajajo več. Denar jim duši pač, depoziti od malega pridnega varčnega človeka...čimveč mu nazaj od trdo prislu6ene plače pobrat!
oježeš
27. 02. 2021 17.11
+3
Saj je z električnimi avti isto. Počakajmo, da bo treba začeti menjati akumulatorje. potem bo še veselo, razgradnje na kupe strupa, razgradnje ohišij. Super cene novih, da boš za ta denar lahko že kupil nek povprečen avto srednjega razreda. Če se imaš namen prepeljati iz A do cilja, je v redu, če pa želiš delati skomine sosedu, je pa seveda premajhen in prepoceni.
TistoPravo
27. 02. 2021 17.18
+3
Ja pri elektro avfu te 3 eure na dan stane baterija, čez upoštevaš da bo zdržala 10 let...vsaj 3 eur, ke r koliko stala čez 10 let noben ne ve. Torej, ne hvala :)
TistoPravo
27. 02. 2021 17.21
+3
3 eur na dan baterija, 300 eur obrok za ta nič posebnega kanto...ki bo ko se baterija začne izrabljat ...vreden brez nove baterije = 0...lejte jst nimam nič proti tem elektro razvoju, samo ne na račun posameznika...
gripson
27. 02. 2021 16.03
+10
Samo da en birokrat v Bruslju in stotnija po EU nekaj dela...pa čeprav nič. Naj grejo oni menjat nalepke, bodo vsaj za plačo zaslužili...
TistoPravo
27. 02. 2021 16.03
+1
Včasih so z kropom čeva prali, danes bi radi pa z mlačno vodo čisto in razkuženo posodo nam "prodajal" še za povrh..,stroje z takimi programi, in aploh ne poceni! Barabija je to čista
daiči
27. 02. 2021 15.59
+12
To so iste bedne fore k etikete na gumah, sploh una o varcevanju z gorivom je ful uporabna danes v dobi suvov. Ce ces prsparat pr gorivu kupis lahkega dizla pa sparas, ne pa da das varcne gume sirine 255mm na 1700kg suva z velikim celnim uporom in okol govoris kolk prsparas. Isto je s to belo tehniko, noben ne fura onih varcevalnih programov ker masine nc ne operejo na teh programih, larifari da glava pece
Leva feltna
27. 02. 2021 15.53
+1