Slovenija

Ne ali, za vlado je ta trenutek vprašanje le, kakšne sankcije zoper Izrael uvesti

Ljubljana, 23. 05. 2025 21.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Kakšen učinek bodo imele besede slovenske predsednice Nataše Pirc Musar, ki so glasno odmevale v Evropskem parlamentu? V SDS pravijo, da se je s svojim nastopom zamerila najbolj vplivnemu delu mednarodne javnosti in da bo to zagotovo vplivalo na Slovenijo. Na drugem političnem polu pa govorijo o zgodovinskem trenutku in ponosu ob jasnem stališču predsednice. Je Slovenija zdaj dolžna vsa sredstva usmerjati v prekinitev spopadov v Gazi in s kakšnimi orodji razpolaga slovenska zunanja politika? Kakšne sankcije pa bi lahko Slovenija še sprejela proti Izraelu? V oddajo 24UR ZVEČER sta prišla poznavalca mednarodnih odnosov Faris Kočan in Bogomil Ferfila.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Prvi del pogovora z Farisom Kočanom in Bogomilo Ferfilo
    07:21
    Iz 24UR ZVEČER: Prvi del pogovora z Farisom Kočanom in Bogomilo Ferfilo
  • Iz 24UR ZVEČER: Drugi del pogovora z Farisom Kočanom in Bogomilo Ferfilo
    04:10
    Iz 24UR ZVEČER: Drugi del pogovora z Farisom Kočanom in Bogomilo Ferfilo
  • Iz 24UR ZVEČER: Kakšne sankcije zoper Izrael uvesti?
    03:11
    Iz 24UR ZVEČER: Kakšne sankcije zoper Izrael uvesti?

Ne ali, za slovensko vlado je ta trenutek vprašanje le, kakšne sankcije zoper Izrael uvesti. "Slovenija na vsak način podpira, da gremo v zaostritev sankcij zoper Izrael," je jasna zunanja ministrica Tanja Fajon.

Zaradi blokiranja humanitarne pomoči, ki ga je Izrael izvajal več kot dva meseca, je precej bolj kritična - do sedaj Izraelu sicer naklonjena - tudi opozicijska Nova Slovenija. "Morajo v tej fazi predvsem evropske države razmisliti, kako pritisniti na Izrael, da najprej to pomoč omogoči in da se ta tragična vojna konča," je prepričan Matej Tonin.

Evropska unija bo - po tem, ko je predlog podprlo 17 od 27 držav - zdaj pregledala pridružitveni sporazum, ki je temelj političnega sodelovanja in trgovinske izmenjave med EU in Izraelom. 2. člen sporazuma namreč določa, da odnosi med stranema temeljijo na spoštovanju človekovih pravic in demokratičnih vrednot. In če se izkaže, da Izrael ta člen krši: "Potem lahko gremo ali po poti iskanja soglasja za trgovinske sankcije ali pa same zamrznitve sporazuma. To je en velik političen ukrep zoper Izrael, ki ga je Izrael že zdaj v tej fazi revizije zelo močno obsodil. Slovenija je za vse te možnosti enako odprta," pojasnjuje Fajonova.

A težava glede uvedbe trgovinskih sankcij je, pojasjuje zunanja ministrica, da bo v Evropski uniji pri tem: "Treba imeti soglasje vseh držav. In ta trenutek ga jaz ne vidim. Belgija, Irska, tudi Francija, tudi Slovenija že nekaj časa pregledujemo pravne podlage za nacionalne ukrepe. Moram reči, da nobeni državi za zdaj zares še ni uspelo, to je bistveno težje, ko gre za trgovinsko politiko."

Naj ne čaka na ukrepe Evropske unije, pač pa naj pritisk na Izrael stopnjuje Slovenija sama, pa vlado, del katere je, poziva koalicijska Levica: "Prekinitev, lahko temu rečemo tudi začasna prekinitev odnosov z izraelsko državo, z odpoklicom našega veleposlanika domov," je prepričan Matej T. Vatovec.

"V diplomaciji velja odpoklic veleposlanika kot huda kazen za veleposlanika. Če razložim diplomatski jezik, to pomeni, da naš veleposlanik v Izraelu dela slabo. Jaz moram reči, da se s tem absolutno ne strinjam, naš veleposlanik dela tam odlično," odgovarja Fajonova.

Tudi prekinitvi diplomatskih stikov med državama ministrica ni naklonjena, saj da jih: "Potrebujemo, predvsem v delu, ko gre za humanitarno pomoč, ko gre za pomoč, ko želimo kakšno družino pripeljati iz Gaze, in to se dogaja, imamo na mizi take stvari, in takrat moramo z Izraelom dobiti soglasja za evakuacijo iz Gaze. To so tiste krute realnosti, ta dialog z Izraelom mora biti odprt, če želi Slovenija predvsem humanitarno delovati."

Ali se bo Slovenija pridružila tožbi Južne Afrike na Meddržavnem sodišču, kjer Izrael obtožuje genocida v Gazi, pa še ni jasno.

  • LEŽALNIK
  • HLADILNE TORBE
  • POKRIVALO
  • VOZIČEK
  • REGALI
  • STROJI ZA OBDELAVO TAL
  • VRTNA HIŠKE
  • NOSILCI
  • ČISTILNIKI ZA BAZEN
  • SENČNIKI
  • ŠOTORI
  • ŽARI
  • MONTAZNI BAZEN
KOMENTARJI (150)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Midelamodrugace
24. 05. 2025 20.23
+4
Musarca obsoja žide pravilno. V isti sapi bi morala islamiste in to veliko bolj strogo !
Smuuki
25. 05. 2025 09.31
-1
Žal ne bo nič iz tega. Izrael je tam daleč islamisti so že tu. Strah je postal močnejši od razuma. Kar je še huje sledi globoko razočaranje na levi. Zakaj? Njihiv lgtb, feministične organizacije bodo prvi cilj islamistov. Ko dosežejo prevlado bo prav to prvo izginilo. Lgtb in islamska načela so nekaj nezdružljivega. Feminizem, feminizacija nezdružljiv pojem z načeli njihove vere. Razočaranje bo veeeeliko
Midelamodrugace
24. 05. 2025 19.56
-1
Itak da so židje zločinci ampak treba je gledat celoto
slovenc59
24. 05. 2025 20.37
+2
Če pa ne gledaš celoto pa niso zlčočinci, al kaj .....Ne seri !
Midelamodrugace
24. 05. 2025 20.57
+0
Seveda so. Poglej kaj se dogaja po evropi zaradi islama !
Midelamodrugace
24. 05. 2025 19.55
+0
Mi samo sprejemamo kaj bo čez 20 let pa nobenega ne briga?
Midelamodrugace
24. 05. 2025 19.55
+5
Obsodit je treba islamski terorizem! Katastrofa da se noben ne zgane!
piu
24. 05. 2025 18.44
+1
Musa je rekla in še čakamo na ukrepanje.......A bomo še dolgo čakali?.......Namreč lewaci vedno veliko govorijo in nič ne naredijo......
piu
24. 05. 2025 18.45
+1
Tanja tudi tokrat ni zaskrbljena pa bi morala biti.........
nopino
25. 05. 2025 08.52
+0
Desnjaki pa v tem času, ko je umrlo skoraj 40000 otrok, pošiljajo svojega vsemogočega na obisk netanjahu z podporo v nadaljnjem početju. Sramota!
Smuuki
24. 05. 2025 14.54
+2
Ni več skrivnost da je hamas in partizanstvo vodeno iz istega naslova. Hamas je v osnovi povsem identičen način gverilskega boja brez lastne intendantske službe obešen na breme civilnega prebivalstva. Udari in se hrabro skrije. Idejno se oboje napaja v rusiji in dela nered po svetu. Pričakovana podpora s strani naše države pod levim vodstvom. Pripadamo isti skupini in izvršujemo ruske direktive
iskriv
24. 05. 2025 20.25
+1
Smuki , če bi poznal celostno zgodovino bi morda drugače mislil . Kaj ali kdo je povzročil tvorbo odporniškega gibanja Hamas , Izrael , ki je 1948 napadel Palestince in jim sistematsko pričel krasti ozemlje in jih ločevati na zahodni breg in na Gazo in , ko so se Palestinci uprli so Izraelci pričeli vpiti , da so teroristi , ker se ne pustijo pobijati in temu so pritegnili Američani in ostali . Mnogo jih je zaradi zgodovinskega spomina še sedaj tiho , pa vsak dan Izraelci pobijejo na stotine nedolžnih otrok in ostalega civilnega prebivalstva . Glede tvoje razlage gverilskega bojevanja , ti naj bo jasno , da Palestinci nimajo tankov in letal in tudi ne elitne vojske , zato vodijo gverilsko vojno proti Goljatu .
slovenc59
24. 05. 2025 20.38
+0
smuki ti se en navaden butl !!!! A ti prevedem ??
MARATONEC1
24. 05. 2025 21.05
+4
Sds ovce so v Bruslju glasovale za hrvaškega vojnega zločinca ki je po . bil 11 (enajst) nedolžnih ot.rok in 120 civilistov !!!!! Le zakaj, le zakaj ???⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️🐑🐑⛔️⛔️⛔️⛔️🐑🐑🐑🐑⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️
walter2
24. 05. 2025 14.33
+5
Tega se je Izrael najbolj bal,da mu ena majhna mednarodno nepomembna državica uvede sankcije!
Smuuki
24. 05. 2025 19.07
+4
Mi imamo hamas že 80 let. Vse isto le imenovanje je prilagojeno prostoru kjer ordinirajo. Razlike med partizani in hamasovci ni razen v načinu oblačenja in veri. Hamas tolerira vero komunizem jo je preganjal. Če bi na bližnjem vzhodu prepovedali vero jih ni. Samo to je razlika da tam niso komunisti
Rafael Kramar
24. 05. 2025 14.32
+2
Tooo, javno podprimo Hamas in njihove podpornike!? Samo še 7. oktober, da razglasimo, kot praznik...🙄
Karmen3
24. 05. 2025 12.59
-1
Če pogledam na situacijo iz objektivnega zornega kota, potem ne morem preko naslednjih dejstev. V družbi velja trditev, da misli vodijo v dejanja. In če so misli predpogoj za dejanja, potem je najbolj smiselno to, da najprej pri sebi pogledamo, kako je s tem, preden začnemo razpravljati z drugimi o tem, kaj je genocid. Se pravi, če imamo sami misli o tem, kako bi najraje videli, da nekateri izginejo z obličja zemlje, potem smo na dobri poti, da "postanemo taki" kot so tisti, ki jih obsojamo. Če tega nočemo, potem je treba nekaj narediti in to je pomesti pred svojim pragom in se na tak način mi sami približati civilizacijskim normam, ki jih zahtevamo od drugih. Potem je tu še odnos do tega v lastni državi. Jaz osebnim menim, da nas čaka še kar nekaj dela, če želimo biti zgled državam po svetu. Kajti edino na tak način bomo prišli do izkušenj, ko preseči to v sebi in s tem do praktične rešitve za nas in posledično potem tudi za druge. Kajti težko bomo prepričali druge, da naj ne bodo jezni, če sami ne vemo, kako to pri sebi urediti. Če sami nimamo tiste človeškosti v smislu, da smo zmožni priznati svoje napake in se na njej učiti, potem bomo svoje napake gledali v drugih. Koliko je pa to produktivno, se pa vidi po odnosih, ki jih imamo v družbi. Možnosti sicer so in iskreno upam, da jih bomo izkoristili. In če pogledam objektivno še svetovno sceno, lahko vidim, da Judje niso bili "najbolj zaželeni" v Evropi in Aziji že od leta 1881 in da je zato rastla njihova želja po državi. Vemo tudi to, kako je nato prišlo do razdelitve. Vemo, da je celo Jugoslavija vojaško pomagala Izraelu. Razumem, da današnje generacije nimamo s tem nič, vendar so to vseeno bila dejanja naših prednikov in nehote se postavlja vprašanje : ali smo se kaj naučili z tega ? Odgovor je viden v odnosih v državi. Zato sem sama mnenja, da je objektivnost nekaj, kar rabimo uvesti v družbeni diskurz, če želimo drugače videti in reševati. Se pa strinjam, da to ni najlažje, ker si je za to, da odkrijemo, kdo v resnici smo, treba postaviti samemu sebi vrsto vprašanj in na njih iskreno odgovoriti. V primeru, da tega ne naredimo tega, bomo še naprej kazali s prstom na druge in se pretvarjali, da mi pa že nismo taki : ). K sreči sem ter tja srečam tudi nekoga, ki razume pomen objektivnosti in to je tisto, kar meni daje upanje, da pa mogoče le spregledamo : ). Pa lep pozdrav še naprej.
Senzor
24. 05. 2025 12.11
+6
Doma nam vladajoči lažejo, kako na vseh področjih zmankuje denarja, ni res, ker talamo radodarno povsod po svetu humanitarno pomoč. Za lastne ljudi se vam fučka. Gre se vam za lastno hvalo in promocijo v svetu, kateremu ne pomenite nič.
Senzor
24. 05. 2025 12.04
+6
Treba se je zavedati, da T. Fajon pripada stranki SD, ki je zagovornica uvoza tujcev v državo.!!!
frenk707
24. 05. 2025 11.54
-6
janševci žensk ne prenašajo, še posebej jih motijo pametne, pokončne in odločne,.... najraje imajo tradicionalno žensko, v postelji in za štedilnikom.
Castrum
24. 05. 2025 12.27
+6
Fronček, popolnoma ti verjamemo, da bi te ženska v postelji zelo motila....
iskriv
24. 05. 2025 11.48
+1
Predsednica Slovenije Pirc Musarjeva je v EU parlamentu povedala bistvo in resnico zato to najbolj v oči bode Slovensko desnico , ki resnice ne prenese , ostali so s stoječimi ovacijami pozdravili to "dramilo ". Grimsovo izvajanje na POPTV pa je sodilo v neko zaprto ustanovo , kjer preiskujejo možgane !
inside1
24. 05. 2025 13.15
-1
bi se strinjal z mnenjem Ferfile, govor kot vsak drugi, nič novega povedala, kar ne vedo že si. to kar pa Grims vleče ven po tolikih letih je pa za ustanovo.
Smuuki
24. 05. 2025 13.32
-2
Genocid rezultate imamo svoje 80 let nerešene. Dokaze skrivamo v vrečah in zabojih. Zakaj ne rešimo prvo svojih ib šele kasneje pametujemo drugim? Malo dvolično je to vse skupaj. Kdaj bomo dostojno pokopali svoje pokojne ki so umrli zaradi genocida? Zakaj lasten genocid skrivamo? Ta obcija ki je dokazano izvršila genocid nad lastnim narodom samo zaradi svetovnih nazorov zdaj drugim soli pamet
inside1
24. 05. 2025 13.55
-3
Smuuki
24. 05. 2025 14.32
+2
Ne ne. Zadnje žrtve genocida so se zgodile malo pred koncem prejšnjega stoletja nekaj 10 let nazaj. To pa je problem ler so akterji še živi
iskriv
24. 05. 2025 14.40
-2
Smuuki
24. 05. 2025 19.18
-1
JanezOrban
24. 05. 2025 11.47
+1
Pokvarjeni Grims je rekel da si mora Musarjeva ukvarjat s Slovenijo,Zakaj pa pol Janša hodi v Izrael podpirat genocid nad nedolžnimi otroki?
Perivnik
24. 05. 2025 14.24
+1
JanezOrban - Pojdite raje v Palestino vprašat Hamas zakaj žrtvujejo svoje nedolžne otroke za doseganje svojih sprevrženih terorističnih ciljev.
JApajaDAja
24. 05. 2025 11.21
-2
še prej se morajo na mzz dogovoriti ali pomoč zahodnemu bregu ali gazi...a ne prcednica v r slo? njen govor in obnašanje je bilo zaznavno samo v parlamentu in v medijih v r slo.....
Senzor
24. 05. 2025 11.16
+8
Kdaj bo vladajoča demokratična klika, dala predlog v DZ, da se prepove nošenje naglavnih rut, nikaba, hidžapa in burke na javnih prostorih.???
frenk707
24. 05. 2025 11.50
+2
Bolj potreben bi bil predlog za prepoved sds sekte in janšizma, ... podžigalcev sovražnosti
Dartford
24. 05. 2025 11.01
+1
Zaradi takih levakov in njihovih butastih izjav bo Slovenija fasala še hujše sankcije od Izraela.
Dr.Rugelj
24. 05. 2025 11.01
+0
Spet se naši politiki vmešujejo v zadeve, ki jim niso kos !...Na političnem parketu smo čista nula,nepomembni,... nas bodo pa ta vmešavanja v prihodnosti še močno tolkla po glavi. Nihče od svetovnih močnih gospodarskih držav se noče vmešavati v Izrael.
Senzor
24. 05. 2025 10.53
+3
Lažnjivka, ki je v začetku mandata izjavila 30 dni do specialista.!!! Morda je mislila, samo nase, ko bo rabila pot do specialista. Politiki imajo itak hiter dostop do katerekoli zdravstvene pomoči, čeprav vsi plačujemo za gnilo zdravstvo. Najslabša zunanja ministrica, dela za tujce.
iziizi
24. 05. 2025 10.34
+3
LAHKO JE BIT PAMETEN KO POTEM DRUGI NOSIJO POSLEDICE TVOJIH BESED ,GOSPA PREDSEDNIK VE DA NJE POSLEDICE NE BODO DOLETELE IN SAMA TEGA NEBO NIČ ČUTILA ,TO BOMO OČUTIL REVEŽI TAKO KOT TAM