Slovenija

'Odpustiti ne pomeni pomesti pod preprogo in tudi ne reči, da zločin ni zločin'

Kočevski rog, 05. 06. 2021 16.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Pred kapelo Božjega usmiljenja ob grobišču pri breznu pod Krenom v Kočevskem rogu je potekala spominska slovesnost z mašo za žrtve revolucionarnega nasilja. Slovesnosti sta se udeležila tudi predsednik republike Borut Pahor in predsednik vlade Janez Janša, ljubljanski nadškof Anton Stres pa je v pridigi opozoril, da sprave ni mogoče doseči z enim samim dejanjem, temveč da gre za proces, ki ima več korakov.

Po podatkih Slovenske škofovske konference grobišče pod Krenom simbolno predstavlja številna druga povojna grobišča po vsej Sloveniji, prvo spravno slovesnost pa je tam 8. julija 1990 ob udeležbi več kot 30.000 vernikov vodil tedanji ljubljanski nadškof metropolit Alojzij Šuštar. Tokrat je mašo daroval upokojeni ljubljanski nadškof Anton Stres, ki je v pridigi opozoril, da sprava v slovenski družbi še vedno ni bila dosežena. Kot pogoj, da do nje pride, je izpostavil razkritje resnice o pobojih, obsodbo tistih, ki so jih zagrešili, na drugi strani pa odpuščanje.

Ocenil je, da sprave ni mogoče doseči z enim samim dejanjem, kakršna je bila spravna slovesnost pred 31 leti, ko so pred grobiščem pod Krenom prvič po več desetletjih začeli z javnimi spominskimi slovesnostmi za pobite v Kočevskem rogu, ampak gre za proces, ki ima več korakov. Prvi je po njegovih besedah brezpogojna privrženost resnici. "Slišati je zaklinjanje, da mora ostati zgodovina napisana in povedana tako, kakor je bila v času vladavine tistih, ki so poboje zagrešili. Toda resnice ni mogoče vkleniti, prav tako ji ni mogoče predpisovati, kakšna mora biti, ampak ona narekuje samo sebe," je dejal.

Slovesnosti sta se udeležila tudi Borut Pahor in Janez Janša.
Slovesnosti sta se udeležila tudi Borut Pahor in Janez Janša. FOTO: Vlada RS

Kot drugi korak je izpostavil pravico, ob tem pa opozoril, da jo ljudje, ki ležijo v breznih Kočevskega roga, in njihovi svojci še vedno čakajo: "Tako dolgo, dokler zaradi teh zločinov ni nihče obsojen in je zarota molka tako učinkovita, da tisti, ki marsikaj vedo, ne smejo oziroma si ne upajo spregovoriti, naša država še ni tisto, kar bi morala biti." Tretji korak k spravi pa je odpuščanje, ki je edini izhod, "da lahko zaživimo novo življenje in gledamo naprej". 

"Odpustiti ne pomeni pomesti pod preprogo in tudi ne reči, da zločin ni zločin. Pač pa odpustiti pomeni odpovedati se vsaki maščevalnosti ter gledati naprej in ne nazaj," je dejal. V svoji pridigi je izpostavil še pomen sočutja, ob tem pa dodal, da ga danes ni v zadostni meri, da bi bila vsa povojne grobišča primerno urejena, in bi po 76 letih lahko vse žrtve našle grob, "ki bi bil primeren njihovemu neodtujljivemu človeškemu dostojanstvu". Krivdo za to po njegovi oceni nosijo tudi različne politične skupine, ki ne naredijo potrebnih korakov, "ker nočejo izgubiti določeno število volivcev ali pa so zabetonirane v preteklih ideologijah sovraštva in lažne propagande".

Spominska slovesnost z mašo za žrtve revolucionarnega nasilja.
Spominska slovesnost z mašo za žrtve revolucionarnega nasilja. FOTO: Vlada RS

 Spominsko slovesnost je pripravila Nova Slovenska zveza. Tudi njen predsednik Matija Ogrin je opozoril, da v zadnjih 30 letih ni bilo narejenega dovolj, da se povojna grobišča primerno uredi, pobitim pa vrne dostojanstvo. Opozoril je, da so bili do zdaj mrliški listi izdani le za tiste posamezne žrtve, za katere so to zahtevali svojci, da država ni nikoli obsodila pobojev in da tudi nikoli ni ugotovila, da so bile žrtve ubite protipravno.

Ocenil je, da bi morali kot po vsaki vojni tudi po državljanski vojni skleniti mirovno pogodbo. Vlogo slednje bi po njegovi oceni imela obsodba komunistične revolucijo, katere "središče je Rog": "Z nepripoznanim in neobžalovanim zločinom komunistične revolucije država Slovenija namreč ne more živeti. Dlje ko poskuša problem odlagati, globlje drsimo," je dejal. Kot dober pa je označil zakon o prikritih vojnih grobiščih in pokopu žrtev, ki je omogočil obsežne raziskave in pokop posmrtnih ostankov.

Današnje spominske slovesnosti sta se udeležila tudi predsednik republike Borut Pahor in predsednik vlade Janez Janša ter nekateri ministri. Janša in Pahor sta pred slovesnostjo položila venca k breznu pod Macesnovo gorico, po slovesnosti pa še k spomeniku žrtvam NOB v gozdu Smrečje pri Turjaku.

Slovesnosti se je udeležil tudi predsednik NSi in obrambni minister Matej Tonin, ki je v izjavi zapisal, da je zgodovina narodov zelo različna in včasih tudi zelo boleča: "A jo je vseeno treba sprejeti takšno, kot je - resnično in brez olepšav. Rane preteklosti moramo zaceliti, mrtvim pa izkazati osnovno civilizacijsko spoštovanje, to je, da jih dostojno pokopljemo."

Koronavirus pasica nova

 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (1129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bojan-F
07. 06. 2021 11.33
+2
Če se je slučajno pozabilo ... na današnji dan pred 80-timi leti je ljubljanski sosvet pod vodstvom njegove ekscelence Grazioli Emila prispel v Rim in se pripravljal na sprejem pri duceju fašizma Mussolini Benitu ... drugi dan je bil sprejem ... iz nagovora Natlačen dr. Marka bi bilo mogoče razumeti, da ima duce pred seboj Slovence samo iz dela povedi “… ko Vam znova zagotavljamo svojo globoko hvaležnost, si upam izreči upanje, da Slovencem nikdar ne boste odrekli naklonjenosti svojega varstva." ...
Bojan-F
07. 06. 2021 11.37
+1
... in kako je duce fašizma Mussolini Benito razumel ta nagovor ... že čez 2 dni je imel v Camera dei Fasci e delle Corporazioni govor ... "mogli smo, če bi hoteli, potisniti naše meje z Velebita na albanske Alpe. Tu smo po mojem mnenju storili napako. Brez upoštevanja ostalega, imamo v naših meja nekaj 100 tisočev tujerodnih elementov, seveda do nas sovražnih. Antična zgodovina, predvsem pa sedanja kaže, da morajo države reaizirati maksmialno etično in duhovno enotnost v cilju osnov fašizma: rasa, narod, država. Države z mnogorodnimi elementi imajo težko življenje. Zaradi višjih interesov strateške varnosti je potrebno proti njim izvajati posebne metode. Če etnija ne deluje skladno z zemljepisom, se mora umakniti, zamenjati, izgnati ... zato da politične meje postanejo tudi nacionalne (rasne)" ... in kot bi rekel novogoriški doktorant: "in kaj komu tu še ni jasno?" ...
Bojan-F
07. 06. 2021 11.39
... pa še to ... govor ni bil na nekem zaprtem konspirativnem zasedanju, saj so ga naslednji dan objavili tako Il Resto del Carlino (Padova), kot tudi Il Gazettino (Benetke) in Il Piccolo (Trst).
Bojan-F
07. 06. 2021 11.51
... napaka ... ni bil Il Resto del Carlino iz Bologne, ampak Il Mattino (PD)
Bojan-F
07. 06. 2021 11.03
Ha, ha, ha, ha, ha ... slabo nainštruirani o legitimnosti odpora ... odpor je bil legitimen ... še več, partizani so bili legitimen udeleženec v spopadu ... nosili so oznake, orožje so nosili vidno in imeli so jasen sistem poveljevanja ... zadosten in potreben pogoj ... tudi za prestavljalce vejic in pik.
Ivan zDoba
06. 06. 2021 21.19
+8
Rajši so sprejeli orožje, obleko in denar od okupatorjev za boj zoper brate Slovence. To je v slovenski zgodovini najbridkejši črni madež, ki ga noben izgovor ne more izbrisati. Razumljivo je trdno krščansko prepričanje, razumljiva kapitalistična usmerjenost, nerazumljiva in po vesoljnem svetu obsojena pa je drznost, da sežeš po orožju smrtnega narodnega sovražnika za boj zoper svoje brate. To je bolečina vseh bolečin. (Fran S.Finžgar)
patogen
07. 06. 2021 08.27
-5
Seveda gre za lažen sestavek, ki se vsakič vlja ob prilikah. Drugega pač nimate.
patogen
06. 06. 2021 20.57
-6
Žrtve v Sloveniji med drugo vojno dosegajo število 100.000 na 1,5 milijona prebivalcev. Te žrtve so večje od Japonskih, pa Kitajskih pa vseh ostalih procentualno. Kdo je tako neusmiljeno priklical nesrečo nad slovenski narod, rane so pa še po 80 letih tako globoke, da se zdi, da se nikoli ne bodo zacelile? vzemimo primer Danske s 4 milijoni prebivalcev pa 6000 žrtev vojne. Praktično zanemarljiva številka. Zakaj Danci tako malo zakaj Slovenci tako ogromno? Ker Danci niso imeli komunistične Partije, ki bi zanetila revolucijo. In sosledje krvavih dogodkov, sankcije, talci,, protirevolucija, državljanska vojna, revolucionarno nasilje in poboji. Če bi Slovenci sedeli doma, tako kot Danci, bi imeli podobno število mrtvih. So Danci nezmagoviti in podobne neumnosti? Morajo danes govoriti nemško? Seveda ne, Danci so bili in so v zmagovitem taboru, po vojni so jim Angleži ponujali Južni Schleswig, pokrajino na severu nemčije, ki so jo izgubili v vojni s Prusijo leta 1854. Pa je Danci niso hoteli vzeti, zaradi dobrih bodočih odnosov s sosedom. Ravno takšne stvari ločijo pametnega severnjaka od drugih...
Ivan zDoba
06. 06. 2021 21.17
+8
Bravo! Si pravi kvizlinški anal-itik!! Mimogrede, žrtev bi bilo veliko manj, če ne bi bilo kolaboracije!
Ivan zDoba
06. 06. 2021 21.21
+6
Jalta-Jugoslavije in Slovenije ne bi bilo! Zgodovina ti ni ravno v čast. Tako kot ljubljenemu vodji ne!
patogen
07. 06. 2021 08.26
-4
Ivan, na Dob se preseli. Vprašal sem te, zakaj jih na Danskem ni bilo.? Ker njihova Partija ni začela revolucije.
Bojan-F
07. 06. 2021 11.04
+1
Joj, kakšne stresaš ... a je Reich hotel Dancem kaj hudega?
tona Iteb
06. 06. 2021 19.52
+4
Stres govori o spravi, kot predstavnik cerkve, a v isti sapi (dejanju) opravi samo eno mašo!!!!!!!!🍇🍇🍇Torej, po njegovem druga stran si maše ne zasluži!!! In to bi naj bil korak bliže SPRAVI! Moje srce mi pravi takole, kdo je naudil moji družini iz pohlepnih razlogov, se mu bom maščeval, kar je bilo po vojni še toliko bolj zaznati! Tudi v drugih državah so z izdajalci opravili enako!! Koga so francozi javno obesili v opomin vsem- tega gospoda vsi poznamo (poleg ostalih nekje 200 000)!!!!! 🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇
tona Iteb
06. 06. 2021 19.45
+3
Kot sem že spodaj napisal, so povsod po evropi obračunali z kolaboranti-izdajalci lastnega naroda!!!! Francozi so v opomin javno obesili nam zelo znanega Francoza poleg ostalih izdajalcev, po nekaterih podatkih okoli 200000!!!!!!!🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇
patogen
06. 06. 2021 20.45
-5
Lažeš. Uradna oblast Francije NI ukazala svojim enotam, naj likvidira politčne nasprotnike po umiku Nemcev. Kar je pa storila jugo oblast.
Ivan zDoba
06. 06. 2021 21.18
+3
tona Iteb
06. 06. 2021 21.33
Pato, ti ko vse veš, a morda veš katerega kolaboranta so Francozi obesili na kaldelaber? V pomoč, bil je zelo znan Francoz!!!🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇
patogen
07. 06. 2021 08.29
-3
Gugl ne da nobenih zadetkov. Potem zadeva pač ne obstaja in je nastala nekoč v Dražgošah za šankom. Morda veš, zakaj se de Gaulle nikoli ni želel srečati z Josipom Brozom? In se nikoli tudi ni srečal?
tona Iteb
07. 06. 2021 13.10
tona Iteb
07. 06. 2021 13.11
Ivan zDoba
06. 06. 2021 18.43
+8
96.000 mrtvih. 82.000 domoljubov in 14.000 kolaboracionistov-skupaj s povojnimi poboji! Ni sprave dokler ne priznajo kolaboracijo!! ...Nima zveze z 297.čl. in sovražnim govorom. To so dejstva, ki motijo administratorja in jih briše. Priporočam mu obisk Muzeja novejše zgodovine.
patogen
06. 06. 2021 20.46
-4
Kolaboracija je bila le ena in znana. Ko so domači kolaboranti v gozdovih pričakali tujegovoreče komunistične enote iz Juga in skupaj z njimi uvedle Komunizem. Ta okupacija je trajala 45 let.
sinhron
06. 06. 2021 18.30
+7
Če se cerkev ne bi udinjala agresorju , ustanovila vojsko , ki jo je oborožil zavojevalec in to vojsko usmeril proti lastnemu narodu v obliki borb in izdajstev , do takih bratomornih dejanj sploh ne bi prišlo ! Tako pa cerkev še sedaj zavaja ljudi in kaže s prstom na borce NOB , da bi odvrnila krivdo s sebe ! Domobranci in vse tri podvrste domačih izdajalcev se s pomočjo cerkve in njihovih politikov in njihovih zgodovinarjev želi rehabilitirati , brez , da bi se vsaj opravičili Slovenskemu narodu za "zmoto " , da so služili okupatorju in bili na strani poražencev , za katere do delali umazana dela izdajstva ! Plačilo za izdajstvo in kolaboracijo se ve kaj je ! Je zločin se boriti proti zavojevalcem in izdajalcem lastnega naroda , ni , je pa zločin izdajati lastni narod in pozivati na bratomorno vojno !
bovin
06. 06. 2021 15.51
-4
Prebojnik danes že nalaga drva v kardeljevo peč.
poneumljanje
06. 06. 2021 17.24
+5
Kopriva marela, vzemi v roke knjigo kulture komunicijaranja in bonton lepega vedenja !
poneumljanje
06. 06. 2021 17.39
+4
Bovin, stonicna kopriva marela, a, je bil kaznovan, obsojen, koga je ubil, res si bogi !
poneumljanje
06. 06. 2021 17.42
+3
Upam, da tvoje blodnje prebere kakšen sorodnik in ustrezno ukrepa, da se boš streznil !
leond1
06. 06. 2021 19.34
jodr
06. 06. 2021 15.45
-4
Zakaj je že umrla Pepca Kardelj?
bovin
06. 06. 2021 15.45
-6
Rdeči prebojnik , ki ga je včeraj pobralo se je zmuznil nemcen ,RDEČE SODIŠČE MU JE POGLEDALO SKOZI PRSTE,le Matilda ga je porihtala.
leond1
06. 06. 2021 17.40
-4
Kaktus111
06. 06. 2021 14.53
+11
gospod škof, ali bi morda šli še v Kanado molit za 6000 otrok, ki jih je pomorila vaša so.rga.....
patogen
06. 06. 2021 15.13
-8
Kanada je protestantska. Niti tega ne ločiš ali kaj?
Kaktus111
06. 06. 2021 15.21
+8
ValterUdovernik
06. 06. 2021 15.35
+8
V Kanadi trenutno stejejo otroska trupelca v neki katoliski ustanovi.
patogen
06. 06. 2021 15.37
-5
kaktus, protestanti nimajo škofov in nun....
patogen
06. 06. 2021 15.37
-6
patogen
06. 06. 2021 14.11
-11
Koga so torej "izdali" ti "Izdajalci" o katerih se tako rado govori? Kakšna je pravna osnova te "izdaje". Katera pogodba jo je prepovedovala, "izdajo"? Ko bi se na sodišču dokazovala "izdaja", pa se seveda ni, bi moral biti podan nek pravni temelj in zakon ter pogodba z državo, ki je bila kršena? Takšne težave ima namreč danes sodišče v ljubljani z zahtevkom njegovega sina po Rupnikovi rehabilitaciji. Ker preprosto te pravne osnove za obtožbo ni. Ne obstaja. Kraljeva vojska je razpadla in kapitulirala, ter prenehala obstajati. Z njo pa tudi vse pogodbe., ki so posameznike zavezovale k lojalnosti. Zato so vsi pojmi "izdaja" pesniški. Izdaja Komunizma in Revolucije, Izdaja Dravske banovine, Izdaja srbskega kralja? Šele leta 1976 je Zakon o Splošni ljudski obrambi prepovedal sodelovanje z morebitnim okupatorjem, v vsakdanjem življenju pa se ga je začelo uporabljati kar za nazaj. Za čas NOB in naj bi s tem dal legitimiteto likvidacijam. Zaradi indoktrinacije v zvezi s tem, pa je samoupravljaska glava potem vse pomešala. Naprej nazaj. V ozadju so pa seveda finančni transferji, ki ga ta sloj ljudi dobiva.
poneumljanje
06. 06. 2021 14.17
+11
Kopriva marela, menjaj listek, izdali so lasten narod, kaj ti ni jasno.
patogen
06. 06. 2021 14.19
-11
Kdo? Tisti leta 1945, ki so prišli iz gozdov pa Slovenijo v roke položili komunistični vojski iz Juga ter ustoličili Komunizem?
poneumljanje
06. 06. 2021 14.23
+10
Patogen,kopriva marela malo si pomešal, verjetno si mislil tiste, kateri so prisegli zvestobo na stadionu !
Vitruvio
06. 06. 2021 14.27
+7
patogen
06. 06. 2021 14.29
-10
Prisega kot prisega. Tudi vaš Stane Dolanc je kot Dolfijev mladinec prisegel isto prisego. Bila je namreč povsod enaka. ZZB Borci so pa prisegli Titu in Staljinu ter rdeči armadi. Nobeden od njih ni bil Slovenec.
poneumljanje
06. 06. 2021 14.33
+7
Patogen, kopriva, res pišeš neumnosti, a, so bili Tito in Stalin okupatorji , daj razloži malo ?
patogen
06. 06. 2021 14.39
-9
Ja, leta 1945 so prišli s svojo komunistično vojsko iz Juga, ter skupaj z domačimi kolaboranti prevzeli oblast v Sloveniji ter ustoličili Komunizem. V glavnem ta vojska ni govorila Slovensko. Pa tudi izgnala se je čez 45 let z vojaško silo. Kar pa se stori le z okupatorjem.
poneumljanje
06. 06. 2021 14.43
+7
Patogen, nima smisla, ker je vaš cilj tudi potvarjanje zgodovine !
patogen
06. 06. 2021 14.48
-8
Vi ste jo potvarjali 75 let. Sedaj je čas za resnico. Upam, da bo Janez sprožil kampanjo glede tega med predsedovanjem EU.
poneumljanje
06. 06. 2021 15.03
+6
A, kampanijo ponovnega bežanja preko meje ?
patogen
06. 06. 2021 15.14
-5
Ne bo šlo. Nimate več komunistični Hercegovcev in Dalmatincev. Šele po njihovem prihodu ste upali iz Gošče.
Violeta Tomič
06. 06. 2021 19.19
-2
Maki3322
07. 06. 2021 12.16
Koliko so zavednih Slovencev pobili belogardisti pri Svetem Urhu. Veliki izdajalci so bili domobranci in cerkev.
walter2
06. 06. 2021 14.07
+8
Kolaboranti so končali enako po vseh državah Evrope!
patogen
06. 06. 2021 14.14
-8
Ja, na norveškem 27 njih. (sedemindvajset). V Sloveniji 15.000. Po europi so predvsem pobijali nemce in nemške manjšine. pri nas se je pobijalo njih in pa domače politične nasprotnike. Po krvoločnosti in obsežnosti obračuna kotira Slovenija v samem svetovnem vrhu. Kot smo že vajeni po drugih negativnih stvareh...
Vitruvio
06. 06. 2021 14.29
+8
V Italiji 100.000 ,Franciji 150.000...berite knjigo Podivjana Evropa .
patogen
06. 06. 2021 14.36
-3
Povsod tam, kjer so bili komunisti. Povsod tam so bili izvensodni poboji. seveda ni bilo 150.000, pač pa nekaj 10.000, v Franciji. Ker de Gaulle je takoj ustavil pobijanje KP Francije pa zagrozil z aretacijo. V Italiji so v revolucionarnem zanosu pobijali komunistični garibaldinci. najnovejše raziskave kažejo, da so bili v kominternovski hierarhiji celo pod Titovim štabom. Zato si8 zapomni, ker ne bom ponavljal. Nikjer pa ni pobijalo Vodstvo neke države z uradnimi organi te države. In takrat so to ZZB Borci že bili. In nikjer se ni ukazalo tega pobijanja.
patogen
06. 06. 2021 14.37
-7
metuljka
06. 06. 2021 19.11
+0
Čez Slovenijo je bežalo vse , od četnikov, ustašev, Nemcev, domobrancev. Končali so tako, kot vsi poraženci v vojni. Zmagovalci praznujejo, poraženci bežijo. V vseh vojnah. To je pravilo, ki ga razumejo vsi vojaki katerekoli fronte in vojne.
Principat
06. 06. 2021 13.46
+6
a se ne bi vprašali , kako so to uredili z milijoni amerikanci v nemčiji , pa tudi francozi , ne našim še danes paše rovarjenje , ker jih je prejšnja oblast nalašč spregledala in dovolila v rehabilitacijo , ki je niso nikoli naredili , ampak načrtno v tujini gradili
patogen
06. 06. 2021 14.06
-11
Smrti nemških vojnih ujetnikov v Ameriških rokah je 0,15% tisti v rokah Angležev pa 0,03%. V jugoslovanske roke je padlo po nemških podatkih po koncu vojne 200.000 nemških vojakov. Čez leta se jih je v Nemčijo vrnilo 95.000. Ostali veljajo za pogrešane še danes. veliko od njih v Sloveniji. Smrtnost je bila torej več kot 50% in med najvišjimi na svetu. Številke torej govorijo same zase....
poneumljanje
06. 06. 2021 14.09
+11
Patogen, kopriva marela, zakaj lažeš in zavajaš ?
patogen
06. 06. 2021 14.15
-10
kaj ti je težko odpreti gugl pa pogledati statistiko? zakaj si tako krčevito zastirate oči pred resnico? ker je ta preveč boleča?
Bojan-F
06. 06. 2021 13.35
+9
Joj, joj, joj o moj rojak Castrum ... tisto, ko človek ostane odprtih ust ... saj ne more biti res, kaj se lahko zvedavemu človeku zapiše ... "V času vojne nihče nima sodišč! Si predstavljaš sodišča na fronti?" ... sodišča so in to tako vojaška kot tudi civilna ... celo slovenska partizanska vojska je imela sodišča ... od avgusta 1943 glede na okoliščine zelo zgledno urejena ...
Bojan-F
06. 06. 2021 13.43
+8
... ampak se ne ustavi samo pri sodiščih, gre celo do skupinske dinamike ... čeprav imam licenco, katera mi potrjuje kompetence prepoznavanja dinamike v skupinah in psihološke profile, se bom raje sklical na Rugelj dr. Janeza ... na kratko - o psihološkem profilu domobrancev ni povedal nič kaj pozitivnega.
patogen
06. 06. 2021 14.09
-9
Ha, ha, ha. Seveda so bila frontna sodišča. Vse strani so jih imele. Vojaška sodišča so sodila za dezerterstva, strahopetnost it. Sovjeti so samo v Stalingradu ustrelili 12.000 svojih vojakov zaradi "strahopetnosti". Celo divizijo. Jugo vojska za nasprotnike ni imela sodišč. Sodilo se je po "revolucionarnem pravu s strelom v tilnik" ali porinjeni v brezno... Če ne še kaj hujšega.
sinhron
06. 06. 2021 13.25
+11
Če se cerkev ne bi udinjala agresorju , ustanovila vojsko , ki jo je oborožil zavojevalec in to vojsko usmeril proti lastnemu narodu v obliki borb in izdajstev , do takih bratomornih dejanj sploh ne bi prišlo ! Tako pa cerkev še sedaj zavaja ljudi in kaže s prstom na borce NOB , da bi odvrnila krivdo s sebe ! Domobranci in vse tri podvrste domačih izdajalcev se s pomočjo cerkve in njihovih politikov in njihovih zgodovinarjev želi rehabilitirati , brez , da bi se vsaj opravičili Slovenskemu narodu za "zmoto " , da so služili okupatorju in bili na strani poražencev , za katere do delali umazana dela izdajstva ! Plačilo za izdajstvo in kolaboracijo se ve kaj je !
patogen
06. 06. 2021 14.10
-5
Ti sploh nisi sinhronizieran, ampak povsem razštelan s svojim znanjem...
Malinha
06. 06. 2021 13.21
+10
HauSSer. "Slovenija ni Madžarska, tu ni absolutne parlamentarne večine, samo manjšinska vlada brez mandata na volitvah. [Jansha] si je kakor Orban prilastil razpravo v okviru lansirane konference o prihodnosti Evrope; kar je bilo mišljeno kot debata za ljudi, je sprevrgel v ozek, zaključen krog izbrancev na gradu Brdo, daleč proč od oči javnosti." To me na vso moč asociira na: "SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich je 20. januarja 1942 sklical t.i. konferenco v Wanseeju, na kateri je 15 udeležencev iz partijskega vodstva razpravljalo o »dokončni rešitvi judovskega vprašanja«." Vir: Wiki.
patogen
06. 06. 2021 14.17
-7
Ha, ha, ha. leta 2018 je janša dobil parlamentarno večino na volitvah. Zaradi "zarote našizma" in zdravih sil, mu je šele čez leto dni uspelo sestaviti vlado.
xxyyyyyy
06. 06. 2021 13.15
+10
počastitev narodnih izdajalcev v organizaciji slovenske domobranske stranke
patogen
06. 06. 2021 14.18
-7
Narodni izdajalec je mišljen pod Tistega, ki je leta 1945 pričakal s cvetjem okupatorsko komunistično vojsko iz Juga, ki je šele 45 let kasneje zapustila Slovenijo? To misliš pod tem pojmom?
ValterUdovernik
06. 06. 2021 12.47
+10
S kom naj se spravita moja soloobvezna otroka, in jaz? Z vsemi sosedi se odlicno razumemo.