Slovenija

Kaznovanje sindikatov ali odprava obveznega članstva?

Ljubljana, 26. 05. 2026 11.01 pred 46 minutami 4 min branja 47

Kolegij predsednika DZ Zorana Stevanovića

DZ bo o predlogu o nedopustnosti referenduma o interventnem zakonu odločal na sredini izredni seji, predlog novele Zakona o delovnih razmerjih pa bo obravnaval po skrajšanem postopku, je sklenil kolegij predsednika DZ. V zvezi s slednjim so padale ostre besede. V novi opoziciji v njem vidijo kaznovanje sindikatov, v novi koaliciji pa to zanikajo.

Zoran Stevanović
Zoran Stevanović
FOTO: Bobo

Kolegij predsednika DZ Zorana Stevanovića je danes predlog sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o zakonu o interventnih ukrepih za razvoj Slovenije sprejel brez razprave, v zvezi s predlogom novele zakona o delovnih razmerjih, ki delodajalcem ukinja obveznost odtegovanja sindikalnih članarin neposredno od plač zaposlenih, pa so padale ostre besede. V novi opoziciji, ki predlagane spremembe zavrača, so poudarili, da je skrajšani postopek obravnave povsem neprimeren.

Kritike opozicije

Vodja poslancev Svobode Nataša Avšič Bogovič je opozorila, da so poslanci SDS in NSi predlog vložili, potem ko so sindikati izrazili ostro nasprotovanje interventnemu zakonu in, da bi ga zaustavili, zbrali več kot 47.000 podpisov v podporo pobudi za razpis naknadnega zakonodajnega referenduma o njem. "Gre torej za potezo iz maščevalnosti in za povračilni ukrep," je ocenila.

Vodja poslancev Svobode Nataša Avšič Bogovič
Vodja poslancev Svobode Nataša Avšič Bogovič
FOTO: Bobo

Prepričana je, da se na ta način udejanja t. i. madžarski model slabitve moči sindikatov pod vlado Viktorja Orbana. Na Madžarskem je leta 2024 prišlo do ukinitve avtomatskih odtegljajev članarin v javnem sektorju in do popolne prepovedi sindikalnega organiziranja v oboroženih silah, že leta 2021 pa tudi do prepovedi kolektivnega pogajanja za nekatere poklice v javnem sektorju, na primer v zdravstvu, je povzela. "Sindikate, če ne bodo pridni in ubogljivi, čakajo ukrepi iz Orbanovega priročnika," se boji.

Meira Hot (SD) in Luka Mesec (Levica)
Meira Hot (SD) in Luka Mesec (Levica)
FOTO: Bobo

Vodja poslanske skupine Levica in Vesna ter sokoordinator Levice Luka Mesec je izpostavil, da je bila Slovenija v devetdesetih letih prejšnjega stoletja zamišljena kot država, ki se postavlja okoli socialnega dialoga. "Pomembne družbenoekonomske spremembe naj bi se dogajale skozi dogovor med vlado, gospodarstvom in sindikati," je izpostavil. Predlog novele Zakona o delovnih razmerjih pa gre mimo socialnega dialoga in javne razprave, je pristavil.

Pred "hitenjem, histerijo in maščevalnostjo" je posvarila tudi vodja poslanske skupine SD Meira Hot. Kot je navedla, spremembe temeljnega zakona za urejanje delovnih razmerij zahtevajo širšo razpravo in redni postopek. S predlogom se po njenih besedah slabi organiziranost delavcev, "to pa je v nasprotju z usmeritvami Evropske komisije, ki poudarja pomen krepitve socialnega dialoga, kolektivnega dogovarjanja in avtonomije socialnih partnerjev". Ponovila je, da se v SD zavzemajo za vpis socialnega dialoga v ustavo, da se ga ne bi več kršilo.

Argumenti koalicije

Ne spreminja se veliko materije, je odločitev za skrajšani postopek v imenu predlagateljev utemeljila vodja poslanske skupine SDS Jelka Godec in zavrnila očitke o omejevanju delovanja sindikatov. "Gre za to, da naj članarino plačuje tisti, ki jo želi, tistemu sindikatu, ki jo želi. Nihče ne pravi, da nekdo ne sme biti član sindikata, da naj ne plača, da ne sme stavkati, da ne sme podpisati ali zbirati podpisov proti kateremukoli zakonu," je zatrdila.

Novi opoziciji je ob tem očitala, da je v preteklosti sama "črno na belem omejila stavko" zdravniškega sindikata Fides, s tem ko je razširila obseg storitev, ki jih morajo zdravniki opraviti v tem času.

Vodja poslanske skupine NSi, SLS in Fokus Janez Cigler Kralj in vodja poslanske skupine Resnica Katja Kokot
Vodja poslanske skupine NSi, SLS in Fokus Janez Cigler Kralj in vodja poslanske skupine Resnica Katja Kokot
FOTO: Bobo

Vodja poslanske skupine NSi, SLS in Fokus Janez Cigler Kralj je medtem nanizal več argumentov v prid spremembam zakona. Izpostavil je, da sistem obveznega ali prisilnega članstva v katerikoli organizaciji zasebnega prava v 21. stoletju v sodobni demokratični družbi ni primeren. Poleg tega mora biti članstvo v sindikatih anonimno, če delodajalec prek svojega računovodstva neposredno odvaja članarino sindikatu, pa je seznanjen s tem, da je nek delavec včlanjen v sindikat, zaradi česar lahko pride do pritiskov nanj. Ob tem se je zavzel še za poseg v Zakon o reprezentativnosti sindikatov, da se na novo pregleda, kateri sindikati so reprezentativni.

Resnica

Vodja poslanske skupine Resnica Katja Kokot je medtem predstavila stališče predsednika nereprezentativnih Sindikatov Podravja Milana Mesariča, kjer podpirajo tako interventni zakon kot spremembe Zakona o delovnih razmerjih. Mesarič se je med drugim zavzel za ukinitev Ekonomsko-socialnega sveta, kjer da sindikalne organizacije "le mešajo meglo in dokazujejo svojo nesposobnost".

Kolegij je danes sprejel tudi odločitev, da bodo poslanci na sredini izredni seji odločali o več sodniških imenovanjih. Obravnave predlogov v zvezi z etičnim kodeksom pa vodje poslanskih skupin danes niso opravile. Ta točka bo na dnevnem redu ene od prihodnjih sej kolegija.

Morje še ne cveti, na gladini se nabira cvetni prah

23-letnika, obtoženega posilstva, groženj in izsiljevanja, čaka 15 let zapora

  • 1
  • 2
  • 3
  • 8
  • 6
  • 9
  • 10
  • 12
  • 11
  • 16
  • 18
  • 20
KOMENTARJI47

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ŠeVednoPlešem
26. 05. 2026 12.20
Dejstvo: Članstvo v sindikatih je PROSTOVOLJNO, ni obvezno ... Torej gre za nedopustno manipulacijo. Lahko si, lahko nisi član sindikata, to je tvoja pravica, nihče te ne sili. Če nočeš, ne rabiš. Je pa tako, sem član sindikata, in takrat, ko sem ga potreboval, mi je koristilo, da sem bil član ... Ampak ja, kot pravim, gre za povsem prostovoljno odločitev delavca.
Alfaa
26. 05. 2026 12.19
Vsi bi morali dobit bruto plačo in sami plačevat dajatve,da bi občutili koliko je kdo vreden njihovega zasluženega denarja.
santamaura
26. 05. 2026 12.17
Tisti delavci , ki pravite, da od sindikatov ni nobene koristi se vprašajte - Kdo vam je izboril to pravico, da niste čisto navadni sužnji kapitalistov, ki vas plačujejo dokler pač imajo od vas svoj profit -
slovenc59
26. 05. 2026 12.17
Lejte ta pametni, ki ste prišli, sindikate imajo po vsej Evropski uniji in jih bomo imeli tudi pri nas, pa če je vam prav ali ne ! Ne morete eni farški pritepenci ukiniti stvari ki so tu že desetletja !! Jaz pa če bom član sindikata bom plačal članarino pa če se vi na brke postavite !!! Bomo videli če boste tako ekspeditivni pri ukinjanju denarja cerkvi.......Katoliški mislim, drugim itak nič ne gre.....
Joško s Krasa
26. 05. 2026 12.15
Pa da vidimo zdej,kolk ljudi bo ostalo v sindikatih. Do zdej so bili v bistvu ugrabljeni od TV sindikalistov!
Dragica Cegler
26. 05. 2026 12.12
Andrej07 saj je bilo objavljeno od 5 do 8 jurjev.Un Štrukelj ima 5,tista ki ne ve jaj bi delavci z več plače pa 8 jurjev pa se v državnem svetu vleceta.
Lion90
26. 05. 2026 12.11
Bravo! Pravilno niva vlada!
Andrej07
26. 05. 2026 12.03
Mene zanimajo plače teh "sindikalnih šerifov" ? A se tudi oni borijo za delavce in kmete na način kraljice 10%. Zase in za naše ter mafijo
ptuj.si
26. 05. 2026 12.05
10k + eur
JApajaDAja
26. 05. 2026 12.06
+ delničarji delavske hranilnice, člani nadzornih svetov......
enaleteca
26. 05. 2026 12.01
Hm, dokler bodo sindikati neučinkoviti, res nimajo kaj piskati. Le kje vidiš po svetu, da ima javni sektor višjo plačo kot zasebni, ki dobesedno pita javni sektor. Namesto da bi se borili za delavce, samo plačo vlečejo. Ja, tako je videti.
kunccix
26. 05. 2026 11.57
Prihajajoča vlada je poskrbela, da bodo sedaj obubožane banke mesečno dobile še provizijo od plačil članarin. Hvala, razvojna in prijazna do ljudi nova vlada
Jerry321
26. 05. 2026 11.47
Katja Koko…ška, bo neki pametvovala, ojojojjj kam smo prišli 😝 Državo so prevzele B….E!!!
Bolfenk2
26. 05. 2026 11.47
Naj mi kdor koli ki dela v gospodarstvu pove, ali je kadar koli imel kakršno koli korist od sindikata? Samo članarino smo plačevali za prazen nič. Drugo so sindikati javnega sektorja, oni vedno izsilijo višje plače tako da je Slovenija edina država na svetu, kjer je povprečna plača v javnem sektorju višja od plače v gospodarstvu. Narobe svet. Posledice levičarskih vlad.
kunccix
26. 05. 2026 11.54
Kdo vam pa je rekel, da morate plačevati? Sindikalno članstvo ni obveznost ampak izbira. To, kako dela pa vaš sindikat je pa povsem drugo. Lahko si izbirate med različnimi sindikati, ki veljajo oziroma so nekako pristojni za vašo branžo
Hudi časi
26. 05. 2026 12.06
V javnem sektorju je povprečna izobrazba 7. stopnja, v zasebnem pa 5. Ne morete primerjati jabolk in hrušk. Jaz sem šel iz JS v privat sektor in imam plačo za cca 15% višjo. Sindikati se borijo za naše pravice. Brez njih bi bile stvari, kot recimo plačan pol urni odmor za malico, plačilo malice, delovna doba, regres, potni stroški, bolniška, porodniška... kmalu končane. Ker če sindikat napove stavko in jaz kot član sindikata stavkam na ulici, je to po zakonu OK. Če pa stavkam mimo sindikata, imam pa neopravičen izostanek z dela. In stavka je eden izmed načinov, da nekomu dopoveš, da te črte ne sme prestopiti.
NežaB
26. 05. 2026 12.07
hmm tezko recem ker nisem vclanjena v sindikat, smo pa z njimi kot delodajalec dobro sodelovali - ob ustanovitvi so zeleli malce izsiljevati pa malce “sefom” sindikatov ala Strukelj ipd. pisemca obupa pisati, ampak smo se na koncu lepo znenili. sedaj z roko v roki kot je prav..
Julijann
26. 05. 2026 11.41
Sindikati, ki so obstali še kar v prejšnjem sistemu. Če bi šli s časom naprej in novo ureditvijo države, bi se neumorno borili za višje delavske plače na račun dodatkov za malico in potne stroške. Zaradi njiju se je na računu zaposlenega res nekaj nabralo, a ta dodatka se ne štejeta v višino pokojnine. Tam se upošteva le gola plača. In, če bi sindikati bili na strani zaposlenih, bi v 36.letih države to že lahko izborili. In sedaj ne bi bilo izračunani pokojnin , ki so daleč pod pragom revščine. Sami vodilni pa plače, da te kap.
NežaB
26. 05. 2026 12.09
treba je vedeti, da imamo vse ne samo pravice ( treba je pa to) ampak tudi obveznosti ( delovna uspesnost / norme / produktivnost).
bratumil
26. 05. 2026 11.41
ne vem, kaj nekaterim ni jasno. Tukaj gre samo za to, da si bodo člani sindikata plačali članarino sami in nebo več na plačilni listi. S tem se bo tudi neto plača povečala za znesek članarine posameznika.
JApajaDAja
26. 05. 2026 11.46
povečalo se bo le IZPLAČILO oz nakazilo na trr....
bratumil
26. 05. 2026 11.55
kunccix
26. 05. 2026 11.56
Ja, sedaj boste revnim bankam plačevali provizijo od položnice
Julijann
26. 05. 2026 11.38
Najbolj pa zmaga novica, da nekateri zaposleni sploh ne vedo, da se jim trga za članarino sindikatu.
ptuj.si
26. 05. 2026 12.07
Res je. Veliko novih zaposlenih, pri zaposlitvi dobi veliko papirjev za podpisati in med njimi je tudi to za članarino sindikatu in sploh ne vedo, da to plačujejo.
Bombardirc1
26. 05. 2026 12.15
To verjetno misliš na desnjaške ovce, ki ne preberejo preden podpisejo...
KrTakoNeki
26. 05. 2026 11.37
...sam sem po 20-tih letih plačevanja končno iztopil iz sindikata in to je natanko 20let prepozno... Bistvo sindikata je že dolgo izgubljen, včasih so se iz tega pobranega denarja gradili domovi, hiške na morju, v planinah... in šli smo ugodno na dopust... V zadnjih letih so ti mrhovinarji te kapacitete lepo polastninili in konec je ugodnosti za delavce... Vseskozi pravim, da bi se država morala zgledovati po sindikatih, ki vsak mesec skoraj nevede vzame delavcu cel 1 procent BRUTO plače, država pa ni bila sposobna zbrati za obrambo 2%... Nepredstavljivo je, koliko je to denarja v teh sindikatih in še od tega pobranega zneska ostane samo 30% v firmi (in delavec je ves srečen, ko za novo leto iz tega dobi čokolado), ostala glavnina 70% pa roma lepo v Ljubljano, kjer se lepo mastijo in sindikalni veljaki hodijo na tridnevna "izobraževanja"... Glede na to, da je Štrukelj že kar nekaj časa tiho, se bo v bljižni prihodnosti sigurno mal oglasil...
Julijann
26. 05. 2026 11.37
Če kdo misli, da mu sindikati delajo dobro, bo pač sam nakazoval članarino. V čem je problem? Jaz imam tudi poseben trajnik za življenjsko zavarovanje itd.
petb
26. 05. 2026 11.28
Kaj pa Janez Cigler Kralj misli o krstu, se pravi neprostovoljen prevzemu krščanske vere?
jutri_pa_res
26. 05. 2026 11.37
To mene ne skrbi, ker po želji lahko kasneje vsak izstopi. Bolj me skrbi prisilno obrezovanje fantkov pri Judih in muslimanih, da ne govorimo o pohabljanju deklic pri nekaterih muslimanih...
JApajaDAja
26. 05. 2026 11.28
članstvo, kjerkoli,je zasebna odločitev posameznika,sind.članarina ni zakonska obveza, vsak, ki hoče biti član česarkoli naj to plačuje sam preko trajnika, položnice...-to ni delodajalčeva obveza!
Hudi časi
26. 05. 2026 11.22
Najbolj enostavno je, da delodajalcu rečeš, da si član sindikata in naj ti od plače trga članarino. Če bo nov zakon, da bo treba k sindikatu it s papirjem, bo članstva zagotovo manj. In na to računa nova vlada. Manj članstva, manjša moč. Manj ljudi bo stavkalo, več denarja za podjetnike.
26. 05. 2026 11.32
Ali stavkaš, ker si član sindikata. Do stavke ima pravico vsak državljan Slovenije.
Hudi časi
26. 05. 2026 12.20
Pravico imaš, ampak v prostem času. Stavkaš pa zato, ker se boriš, da ti pravice, ki jih trenutno imaš, ne vzamejo. Recimo, da se odločijo, da pol urna malica ne bo več plačana, da boš imel plačo samo za 7 ur in pol. Sindikat organizira stavko in stavkamo, če menimo, da je to potrebno. Stavka za člane ni obvezna.
ISSN 15813711 © 2025
24ur.com, Vse pravice pridržane
Verzija: 1725