Slovenija

Otroci, vnaprej obsojeni na invalidske vozičke

Ljubljana, 23. 10. 2014 07.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Zakaj naša država nekatere otroke z razvojnimi motnjami, ki bi lahko shodili, vnaprej obsodi na invalidski voziček? Zakaj jim ne omogoči več fizioterapij, s katerimi lahko napredujejo? Zgovarja se na denar, a izračuni pokažejo drugo sliko ...

Poglejte, kako zelo napredujejo otroci, ki jim starši lahko plačajo dodatne terapije. Kaj pa tisti otroci, katerih starši nimajo dovolj denarja, da bi si dodatne terapije lahko privoščili?

Dvojčka Anže in Enej ob eni terapiji na teden v razvojni ambulanti ter rehabilitaciji dvakrat na leto v inštitutu Soča razvojno nista napredovala, strašem so povedali, da ni pomoči in nikoli ne bosta shodila. Starša sta se lani odločila njuno življenje vzeti v svoje roke, plačujeta jima tri ure intenzivnih terapij na dan. In napredek? Ogromen. Viden je na naših posnetkih: dečka, ki se lani, ko sta bila stara tri leta, še nista znala plaziti, kaj šele, da bi samostojno sedela ali stala, zdaj po enem letu terapij izjemno napredujeta in sta na dobri poti, da bosta v dveh letih hodila. V oddaji boste videli napredek in zgodbe o uspehu še drugih otrok, ki smo jih spremljali s kamero.

Argument, da "država nima dovolj denarja" ne vzdrži. Imamo namreč izračune, ki jasno kažejo, da otroci, ki so deležni dodatnih terapij, na dolgi rok državo stanejo veliko manj.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

johc1
11. 12. 2014 21.57
-3
največji problem pa je, da se število teh otrok povečuje (razlog ni več naravne selekcije, veliko je umetnih oploditev ipd.) včasih so ti otroci umrli...oz. ženske sploh niso zanosile...danes pa preživijo tudi najbolj kritični, in posledice so jasne...terapevtov pa ni dovolj...ZZZS pa seveda plačuje premalo storitev!
Margu501
23. 10. 2014 23.26
+23
Kje imajo vest ti ljudje, ki lahko zavrnejo terapijo , ki bi otroku olajšala življenje in ga naredila zdržnega. Upam, da jih doleti šiba božja !!
tomy 14
23. 10. 2014 22.59
+17
Gdo bi pa pol dnar v žepe dajal če bi zavarovalnica vse stroške krile. Še zmiraj mi ni jasno kako lahko zavarovalnica dela dobiček ljudje pa trpijo na ta račun...... banda pokvarjena goli otok kupit pa vso tako bando gor pošiljat ...z kamenjem ki so ga včasih nosil sem ter tja pa si naj sami otok povečujejo da bodo imel več prostora za nagrado pa suhi kruh pa vodo to ja to
NiMiLahko
23. 10. 2014 21.36
+6
Saj zato pa ne zapisujejo na kartico storitev , da nebi kdo slučajno po pomoti videl , da je bil na terapijah , zdraviliščih itn.... Sramota zzzs !
NiMiLahko
23. 10. 2014 21.29
+8
Nič ne stane več , saj denar pospravijo , le da nihče ni na terapijah , pokvarjenci . Z sodniki začnite iskati in samo navzdol pa imaš lobije .
NiMiLahko
23. 10. 2014 21.17
+12
Vse se vrti okoli denarja , saj pa imamo ............ na vladi klope .
Lordy
23. 10. 2014 21.17
-12
Glejte, težko moralno sporno vprašanje, ampak a se vam ne zdi malo čudno da živali uspavamo praktično če jih malce noga boli, ker je to "humano"...in potem takšne revčke ko nimajo praktično nič od življenja in praktično ne niti ne živijo (da je nekaj živo mora biti zmožno samo živeti), pustimo da tavajo po svetu in so samo v napoto vsem...Mislim, sam pri sebi se zgrozim ko rečem da so v napoto vsem, a ob boljšem premisleku ,če pustimo ob strani moralo ki nam je vcepljena , ugotovimo da je to res... :/
Urška Golob 1
24. 10. 2014 10.12
+11
In kaj bi ti naredil? Bi jih uspaval, čeprav nimajo življenjsko ogrožujočih bolezni, ampak enostavno ne funkcionirajo tako kot ostali? Bi uspaval tudi vse tiste, ki so na vozičkih pristali po prometni nesreči? So mogoče tebi v napoto? Imam sina, ki je otrok s posebnimi potrebami in eden teh "revčkov", kot jih opisuješ - daleč od tega, da bi bil komurkoli v napoto. Samo vsem tistim, ki ne znajo videti dlje od lastnega oportunizma.
kiboko
23. 10. 2014 16.40
+1
Zakaj? Preveč dela za državne zdravnike.
ligal
23. 10. 2014 13.40
+31
Žal se res vse vrti okrog denarja. To je bilo meni povedano že v porodnišnici. Ko sem zdravnika porodničarja vprašala zakaj niso prej naredili carskega reza in so tako dolgo odlašali, je odgovoril da jim zavarovalnica krije samo določeno število posegov na dan... Že tu se lahko vprašamo, kaj stane več en carski rez ali zdravljenje in pripomočki za takšnega otroka skozi celo njegovo življenje... da ne govorimo o tem kaj je storjeno družini, ki dobi otroka s posebnimi potrebami... Potem se ta kalvarija z denarjem samo stopnjuje, večji kot je otrok večje so potrebe, to vam lahko povem iz lastnih izkušenj. Ker se stanje ne izboljšuje mu ne pripadajo terapije, zdravniki ga ne obravnavajo kot pacijenta, v katerega bi bilo smiselno vlagati... Si mar moj otrok ne zasluži dostojnega življenja... Glede komentarjev za terapije, da bi lahko starši sami več delali in telovadili z otroki pa se ne strinjam, vsaj v vseh primerih ni tako. Mi lahko delamo z njimi ampak zato so izučeni nevrofizioterapevti, ki vedo kaj in kako se dela z takšnimi otroci.
Poisonivy
23. 10. 2014 14.46
+14
tudi jaz sem doživela, ko mi je dr. v obraz povedala, da mora vsak dan delati kompromise med zavarovalnico in zdravjem pacientov.... dobesedno mi je tako rekla .... :(
Ramzess
23. 10. 2014 16.07
+5
Zavarovalnice pritiskajo nanje, in na vse, za zmanjšanje lastnega izpada dobička.
Ramzess
23. 10. 2014 16.08
+7
"Že tu se lahko vprašamo, kaj stane več en carski rez ali zdravljenje in pripomočki za takšnega otroka skozi celo njegovo življenje..." Drugo valjda stane več, ... ve se na čigav profit.
maculja
23. 10. 2014 13.07
+0
Vse lepo in prav in ja strinjam se, da otroci ne dobijo dovolj podpore, AMPAK prav blizu sebe imam primer, kjer so pač starši to kar so dobili obrnili tako, dase je izteklo dobro. Družina ima dva otroka, oba fantka, eden bo star 5 let, drugi 2. Oba imata nedoločeno genetsko napako. Starejši je shodil pri cca 4 letih, še sedaj nekoliko okrono, mlajši bo verjetno shodil pri malo več kot tretjem letu, če bo napredoval tako kot sedaj. Noben od fantov nima fizioterapije več kot uro na teden ali celo 14 dni, vendar pa ju oba tja spremljajo starši, ki so se od fizioterapevtke naučili vaj, ki ju njuni otroci potrebujejo in poleg fizioterapije s fizioterapevtko, vsakodnevno po nekj ur vaje izvajajo tudi doma, izdelali so tudi potrebne penaste rekvizite, če jih niso bili zmožni kupiti. Niso tako lepi kot kupljeni, namenu pa služijo enako. Vse kar je prav! Država je kriva za veliko stvari, tudi pri vseh otrocih okvare niso enake, ampak z nekaj volje in požrtvovalnosti ter brez prenašanja odgovornosti na druge se pride marsikam!
mb6
23. 10. 2014 13.16
+7
Ja, res je, z iznajdljivostjo in voljo se marsikaj da naredit. Moti me edino dejstvo, da denar v zdravstvu zapravljajo/zapravljamo po tekočem traku tudi za preiskave in zdravila, ki velikokrat niso potrebna, ker ne pomagajo. Nekaj, kar pa pomaga ali pa kakšne preiskave, ki pa dejansko lahko spremenijo življenje, ga izboljšajo ali pa rešijo so pa samo samoplačniške.
maculja
23. 10. 2014 13.22
-7
Moj komentar nikakor ni zagovor predvsem zavarovalnic pa tudi aspektov zdravstva, ampak za vsako stvar pa tudi ne moremo tuliti, da država ne pomaga, si meti rok in obupavati, ne da bi sploh poskusili kaj stroiti tudi sami (sploh če je možno in se da, celo brez dodatnih stroškov za kogarkoli, le s sprejetjem določenega dela odgovornosti (v tem primeru za svojega lastnega otroka)). Absolutno nemogoče je recimo, da bi starš sam izvedel potrebno operacijo - v takih primerih je resnično država, oz. zadravstvo z zavarovalnicami tisto, ki mora ukrepati. Ali ne bi svojega ogorčenja raje prihranili za takšne primere in v takšnih kjer se da narediti kaj brez tega raje posredovali uporabne nasvete?
Poisonivy
23. 10. 2014 13.04
+12
no, to pa vem iz prve roke.... ne samo zavarovalnice, velik delež opravijo tudi zaplankanost zdravnikov in fizioterapevtov z miselnostjo, če n eznamo mi, potem ni možno, če se nam ne da, potem tudi noben drug ne bo zmogel.... Mislijo, a so pobrali celo znanje sveta, poznam pa starše, ki z malo iznajdljivosti pridejo do informacij, strokovnjakov v tujini in terapij, ki niso samo jemanje denarja od čudeža željnih staršev (kot sem tudi jaz sprva mislila). te terapije imajod ejansko rezultate... REZULTATE ... Da ne omenjam, da je v tujini npr therasuit terapija priznana in običajna praksa, pri nas pa dr. skomigne z rameni," te alternative so dvomljive"... To pove vse!
Ramzess
23. 10. 2014 16.12
+1
Alternative so dvomljive, ... kar pa vsiljuje farmacija oz. zdravniki po njenem nareku in nauku (veste, medicinski nauk temelji na farmacevtski dogmi), pa niso dvomljive. Če doktor podvomi v farmacijo, zanj to ni dobro, ... ve se kaj se mu lahko zgodi.
Ramzess
23. 10. 2014 12.58
+4
Če že govorite o denarju in računate terapije, pa še izračunajte vseživljenjsko odvisnost od vozičkov in pripomočkov, ki tudi niso poceni.
alko82
23. 10. 2014 10.47
+12
Državi je bolj malo mar za otroke. Vsak bodoči roditelj ki se odloča za njih bi se moral tega zavedat.
intro
23. 10. 2014 10.44
+25
Zato, ker je to v naši psihi, ali nas to naučijo že v šoli ne vem, ampak 95% ljudi pri nas je NE. Greš na občino, hočeš kaj ustanovit je najprej NE, greš na banko je NE, greš k zdravniku je NE,... Prideš domov, se potrepljaš po rami in si rečeš, da če oni tak rečejo potem je tudi verjetno NE, saj si že prej malo dvomil o tem in živiš naprej srečno svojo nesrečno življenje...
Uporabnik565636
23. 10. 2014 10.07
+12
Temu se reče: šparamo, pa naj stane kar hoče.
mb6
23. 10. 2014 09.37
+35
Tole naše zdravstvo je res na glavo... Pa ne zdravstvo ampak zavarovalnica. Res se zdi, kot da nekdo ne zna seštevat ali pa tega noče! Prmeri, kot je ta in vsi ostali, kjer so vpleteni otroci, so zares srce parajoči. Žal je takšnih in podobnih primerov ogromno. Tudi tistih, bistveno enostavnejših, ki bi se jiih dalo enostavno in ugodno tudi za državno blagajno rešit. Banalen primer: dolga leta trajajoče migrene sem se rešila s štirimi SAMOPLAČNIŠKIMI obiski pri fizioterapevtu. Vsi opravljeni pregledi, slikanja, raziskave in protimigrenska zdravila, ki so mi jih predpisovali zdravniki so zavarovalnico/državo/davkoplačevalce stali pa krepko čez 1.000 ali celo 5.000 €. Kot, da nekdo tukaj ne želi pomagati ljudjem in mu povsem ustreza, da velja tisti "zlajnan" stavek: zdravstvo preveč stane. Ne, ni zdravstvo drago. Dragega naredijo nesposobni ljudje v zdravstveni zavarovalnici in tisti, ki bi morali zadeve ustrezno reorganizirat! Fantoma in prispevka pa želim, da bi dživela dan, ko bo država plačala vse njune terapije!
Ramzess
23. 10. 2014 13.00
-1
Torej ti je jasno, da na tak način dela vedno kdo služi.