Slovenija

'Padci opomin, da nekaj delamo narobe'

Ljubljana, 28. 01. 2013 21.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Če ne bomo izboljšali etičnega stanja v družbi, potem bomo drveli samo še navzdol," napoveduje pravnik Miro Cerar. Kriza je znak, da je človeštvo šlo predaleč v pohlepu ali kateri drugi lastnosti, je prepričan. Zdaj je na nas, da naredimo nekaj dobrega, meni.

Kriza
Kriza FOTO: Thinkstock

Vsaka kriza je posledica zasičenja, tokratna gospodarska kriza pa je posledica pohlepa po materialnem, torej v bistvu je etično-moralna kriza, so se strinjali na debatnem večeru Slovenskega centra PEN. Hkrati so poudarili, da je tudi izhod iz krize v etiki – prebuditvi etike, povezanosti z naravo in svojim telesom.

Cerar: Opomin, da nekaj delamo narobe

Kriza je pojav, ki nenehno prizadeva civilizacijo, in je znak za skrajnost, da je človeštvo šlo predaleč v pohlepu ali kateri drugi lastnosti, je prepričan pravnik Miro Cerar. Po njegovem mnenju so padci, ki pripeljejo do krize, opomin, da nekaj delamo narobe. Na nas pa je, da zdaj naredimo nekaj dobrega; sam vidi rešitev iz krize v prebuditvi pojma etike in narave, saj da je vsaka druga pot napačna.

"Če ne bomo izboljšali etičnega stanja v družbi, potem bomo drveli samo še navzdol," napoveduje Cerar in dodaja, da bomo na kolektivni ravni kot družba izgubili to, za kar smo si stoletja prizadevali, in sicer neodvisnost, na individualni ravni pa samega sebe. Tako vidi odgovorno nalogo te generacije, da se popelje iz krize vrednot, sicer "bomo pustili opustošenje – ekološko in človeško. Kar je najslabše, ker bomo sami sebe s tem razčlovečili," meni Cerar.

Po Cerarjevem mnenju je treba najprej prepričevati prepričane oz. okrepiti prepričanje med tistimi, ki so že dojeli, da je ekonomska kriza po svetu v osnovi moralno-etična. Le tako bo to zavedanje tudi prišlo do politike in ekonomije, meni Cerar.

V prepričevanju prepričanih Cerar tudi vidi pozitivni vidik zadnjih ljudskih demonstracij, pri čemer je izvzel nasilne izgrede. V mirnih demonstracijah so ljudje ugotovili, da niso osamljeni v brezupu. "Vidimo, da je v Sloveniji veliko več dobromislečih ljudi, zdaj pa moramo poiskati na konstruktiven način pot, kako bomo to širili," je dejal.

Kriza
Kriza FOTO: Reuters

Škof: Kriza posledica širših procesov

Filozof Lenart Škof, ki se ukvarja z družbeno in politično etiko, etiko sočutja in etiko solidarnosti, pa meni, da je kriza posledica mnogo širših procesov v družbi, kot je način bivanja. Rešitev za civilizacijo vidi v večji povezanosti s telesom. Tako je po njegovem mnenju treba vzbuditi vprašanje telesne senzibilnosti, saj bomo le v večji povezanosti s svojim telesom razvili večje sočutje za človeka, ne pa s svojim razumom.

Zahodna civilizacija je, kot trdi Škof, izrazito maskulina, tekmovalna ter agresivna in je izkoreninila feminilnost, telesu pa odvzela tisto, kar omogoča. Tako meni, da je treba razvijati etično anatomijo telesa, česar se je treba priučiti, to pa je dolgotrajen proces. A, kot meni, hitre rešitve bodo samo podaljševale agonijo.

Trontelj: Nevarnost je v preveliki tekmovalnosti

Tudi akademik Jože Trontelj vidi nevarnost v preveliki tekmovalnosti, saj ima tekma maloštevilne zmagovalce in večino poražencev. To ni recept za človeško srečo, je prepričan.
Opozoril je na premik v mišljenju predvsem mlajših generacij, da je življenje, ki ga porabiš za nabiranje bogastva, zapravljeno življenje; enako zapravljeno pa je življenje, v katerem se moraš boriti, da nisi lačen. Tik prek krizo je tako po njegovem mnenju prišlo do sprememb, da so začeli ljudje iskati vrednote, ki so vredne.

Tako navaja izsledke knjige Richarda Willkinsona in Kate Picket Velika ideja, v kateri sta avtorja dokazala povezavo med srečo in družbeno neenakostjo. V družbah, kjer so velike razlike med največjim in najmanjšim mesečnim dohodkom, so ljudje manj srečni, povzema Trontelj.

  • Razvlažilnik
  • Puhalnik listja
  • Sesalnik
  • Plastična omara
  • Peč za kostanj
  • Radiator
  • Nadstrešek
  • Konvektor
  • Kamin
  • Set orodja
  • Regal
KOMENTARJI (89)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User840362
29. 01. 2013 14.59
-1
Potem predlagam g. Mira Cerarja za novega mandatarja. Mislim, da bi se tudi večina strank z njim strinjala in bi na hitro lahko zaplavali ven.
Terezinka
29. 01. 2013 13.23
+3
Mladim mulcem dajejo zgled naši vrli politiki. Poleg tega pa tem našim pubertetnikom težko razloćiš kaj je morala in kaj je prav, ko slišijo kako dajejo v strankah podporo korupciji. Pričakovati pozitivna dejanja s takimi zgledi je malo ne realno
urmek
29. 01. 2013 11.40
+3
Včasih pred 25 leti smo se kot mladi mulci lotili kidanja snega pred bloki in je bilo prav zabavno Babice so nam prinesle piškote in topel čaj in je bilo prav zanimivo. Sedaj pa je čisto drugače mladi mulci za računalnikom in se noben ne premakne, da bi naredil kakšno dobro delo.
Ramzess
29. 01. 2013 11.36
+1
"da je človeštvo šlo predaleč v pohlepu ali kateri drugi lastnosti" Zakaj dvom oz. ali, oz. neodločenost, jasno da gre za pohlep, v različnih verzijah. "da je tudi izhod iz krize v etiki – prebuditvi etike, povezanosti z naravo in svojim telesom" Z naravo in z sabo, ne telesom, temveč z svojo pravo naravo, dušo, telo je minljivo, zato ni treba delati vezi z njim, seveda pa je treba skrbeti zanj, da nam služi na tem potovanju po tem svetu, saj nenazadnje vozilo za dušo. Ironija je, in težava v tem svetu, da večina duš nima nadzora na svojim vozilom, temveč ga ima ego, ki je podvržen zunanjim vplivom in manipulacijam. "pa meni, da je kriza posledica mnogo širših procesov v družbi, kot je način bivanja." Vsekakor, in kdo te procese ustvarja in vodi, ...tisti na vrhu piramide ... posledica je napačen sistem, zastarela tehnologija in napačno znanje, zatajevanje novejše, naprednejše tehnologije in resničnega znanja. "Rešitev za civilizacijo vidi v večji povezanosti s telesom. Tako je po njegovem mnenju treba vzbuditi vprašanje telesne senzibilnosti, saj bomo le v večji povezanosti s svojim telesom razvili večje sočutje za človeka, ne pa s svojim razumom." Narobe, ne s telesom, temveč z dušo, ...mi smo duša s telesom, ne telo z dušo, sočutje in senzibilnost (duševna, višjepsihična) prihajata od duše, ne telesa, ne od celic, povezovanje z materialnim in minljivim ne bo ničesar rešilo, temveč vleklo navzdol. Stanje v svetu je posledica ravno tega, prevelika vezanost na materialno in minljivo. Vsekakor mora biti prisoten razum (ločen od ega), samo razumem človek ve kaj prav in kaj ne, ...če je nasprotno, potem je res v težavah. "vidi nevarnost v preveliki tekmovalnosti, saj ima tekma maloštevilne zmagovalce in večino poražencev. To ni recept za človeško srečo, je prepričan" Se strinjam. Opozoril je na premik v mišljenju predvsem mlajših generacij, da je življenje, ki ga porabiš za nabiranje bogastva, zapravljeno življenje; enako zapravljeno pa je življenje, v katerem se moraš boriti, da nisi lačen. Absolutno drži. Vendar, dejstvo je, da smo tako globoko, da sami nismo sposobni več pri ven, to je jasno že mnogim, nikakor ne brez pomoči belega bratstva, ki jo predstavljajo pripadniki številnih zelo razvitih civilizacij. Dokler se ne zavemo resničnih dejstev, resničnega sveta iza tega lažnega, ti. holografskega, je vsak poskus spremembe zaman. Samo resnično znanje in zavedanje rešuje.
bplese1
29. 01. 2013 11.24
+2
Vsi tisti kateri se ne strinjajo z njegovo izjavo, naj me prosim "razsvetlio" v čem se ne strinjajo. Samo, prosim, ne kontrirat samo iz principa...ali pa zato ker je sin Zdenke Cerar...
User973156
29. 01. 2013 11.31
+2
Tudi mene zanima. Nekako se mi zdi, da ljudje ne znamo razmišljati s svojo glavo, tudi če smo odraščali v drugače-misleči družini. Če bi bila jaz taka kot je moj oče, bi živela še vedno v kameni dobi.
User840362
29. 01. 2013 11.06
+4
Kaj pa če ljudstvo predlaga Mira Cerarja za mandatarja. Bi bil on OK?
User973156
29. 01. 2013 10.41
Mi piše, da so vpisane besede neprimerne. Hmm?
User478611
29. 01. 2013 09.17
+14
Kako prosim? Kapitalizem ne deluje? To bo že drugi sistem, ki je odpovedal za časa mojega življenja. Kaj pa če je celoten sistem, zasnovan na monetarni politiki zgrešen? Denar je človek iznašel kot protiutež blagovni menjavi, kot sredstvo menjave. Ker pa je narava denarja tako privlačna, je majhen za shranjevanje, vedno vnovčljiv, so se pojavile težnje k njegovi akumulaciji, ergo pojavili so se inštrumenti, kako ga na legalen, pa tudi nelegalen način potegnit ljudem iz žepa. Tako malo v razmislek, denar je dober izključno za menjavo dobrin. Sicer pa raje sem reven in v dobrih odnosih z vsemi, kot pa bogat in skregan z vsemi. Seveda pa je to odvisno tudi od narave človeka in priučenih vrednot.
Ramzess
29. 01. 2013 11.57
+1
Cel sistem je zgrešen, globalni sistem je zasnovan, že v pamtiveku, za kontrolo in izkoriščanje človeštva (nedvoumno povsod naletimo na reptile), ...kdo ve kje bi danes bili, če bi vse kar skriva po tajnih arhivih, katerih avtorji so morali umreti, bilo javno dostopno. Človeštvo se mora zavesti, da je v ječi, s katere se samo ne bo moglo rešiti, to je marsikomu že jasno, ...ne brez pomoči zelo razvitih civilizacij, belega bratstva. Resnično znanje rešuje, ...če veste kako deluje sistem in kdo je za njim, ta in ti nimajo vpliva na vas. Ničesar kar ponuja ta sistem ne bi smeli sprejeti, ker vas veže v odvisnost od nečesa in od nekoga, v neizbiro do nečesa, denimo sistem dolgov vas oropa prihodnosti, ne morete je izbirati. Vse to pa vodi v nadzor in kontrolo vas samih, in tehnologija in zadeve so razvite in postavljene tako daleč, da to ne velja več samo za telo, temveč tudi za dušo, ki tako ostane ujeta v tem ciklu, na tem nivoju. Kot pravi belo bratstvo planetov, za naše duše gre.
User916990
29. 01. 2013 07.56
+3
Ze to da je na eu zastavi veliko pentagramov kaze kaj ae pripravlja
User953802
29. 01. 2013 07.50
+16
Absolutno se strinjam s to izjavo!!!! Naj še samo dodam, da takšni vodijo svet, kar pa je nevarno za nas človeštvo! Vedno je tako bilo in vedno tako bo, da so in bodo vladale barabe, vse dokler bosta obstajala orožje in denar
schlamastika
29. 01. 2013 07.43
-23
Jao Mirko Mirko.. Poki domov, sej vemo da so te ta stari paraziti tebe in Šoltesa zbrali za naslednjega mesijo... Ampak ne, tudi ti spoki!!!
bplese1
29. 01. 2013 11.21
+1
No? in kaj je povedal takega, da ne drži....Če si levi ali desni se moraš strinjati z njim. Drugače pa povej kaj ni prav, ne pa kar tako napamet odklanjat njegove trditve.
Terezinka
29. 01. 2013 13.29
+1
Ni kriv, da ni sin nekega domobranca. Je razgledan, pošten in pameten. Je sin znanega športnika in za vas ni pravi, ker je njegova mama Zdenka Cerar. Tudi Šoltes je eden pametnejših. Za vas pa nidober, ker je potomec Kardelja.
User643868
29. 01. 2013 07.37
-12
Miro Vse spoštovanje do tvojih nekdanjih dosežkov. Ampak, dokler pri vas doma ne razčistite, kaj je to svinjarija in zato ni kaznivo dejanje, bi bilo prav, da ne razlagaš o etiki
User947669
29. 01. 2013 07.53
+15
Pravzaprav si ti tole mal narobe poštekal. Cerarjeva je s stavkom, da vsaka svinjarija še ni kaznivo dejanje hotela reči, da ni vsaka svinjarija kriminalizirana, drugače povedano, da ni vsaka svinjarija navedena v Kazenskem Zakoniko. Zakaj pa nekatera dejanja (svinjarije) niso v KZ moraš pa vprašati zakonodajno telo.
malaraja
29. 01. 2013 08.30
+11
Če Zdenko Cerar primerjaš z Barbaro Brezigar ugotoviš, da je biser in brezmadežna. karkoli je naredila v svoji karieri, ni moglo biti tako pokvarjeno, kot skorumpirana Brezigarca. Ko se jih znebimo, bodo prišle na dan stvari, da nam bodo čeljusti popadale dol. Pa še herr Flick Šturm bo moral povedati, zakaj z vsemi sredstvi brani korupcijo in kaj je zadaj.
Terezinka
29. 01. 2013 13.31
+1
To je gospa Cerarjeva povedala prav za vašega Janšeja, ki čaka odgovor pravnomočnega sodnega sklepa. Ni moralno kar dela toda je nedolžen, če dokazi niso prav zbrani ali niso zadostni. Moralna pa ta svinjarija le ni
Slovenija tone
29. 01. 2013 07.04
-11
A ni bila Cerarca tista, ki naj bi kot državna tožilka preganjala kriminal, pa ga ni? A ne bi najprej doma za mizo začel te teme...
Terezinka
29. 01. 2013 13.32
+1
krda
29. 01. 2013 07.02
+49
Dragi gospod Cerar!Lepo ste to povedali,samo kaj pomaga ,ko vas slišimo samo mi ,ki se vsk dan borimo za preživetje.Tisti na vrhu piramide ,pa se veselo prepirajo kdo in kaj je ukradel ,ali ni ukradel.
Terezinka
29. 01. 2013 13.34
+1
Tisti na vrhu bodo v vas videli le to, da vas je vzgajala po njihovo ženska, ki nima njihovega pogleda. Škoda se je truditi in žrtvovati za take
aviktora
29. 01. 2013 06.55
+16
Veliko tistih, ki so pokradli državo so zdaj izven nje in se nam lepo od daleč posmehujejo
janezpodre
29. 01. 2013 06.42
+26
To, kar je povedal Cerar, bi moral povedat naš "ljudski in združevalni" predsednik Borut. Ampak on ostaja Borat, ki se raje pogovarja s "kotlovnico" na Pantovčaku. In tega klovna bomo gledali in poslušali naslednjih pet let. Bog nam pomagaj !!! (z Bogom ne mislim Vatikanskega Boga, ker takšna pomoč je hudo draga).
RKW
29. 01. 2013 07.24
+1
mobius
29. 01. 2013 02.34
+21
Navidezni zmagovalci so dejansko največji lopovi, karkoli že počnejo, njihovo početje namreč ni vredno toliko kolikor dobijo za delo ali nedelo !!!!
User992940
29. 01. 2013 02.33
+47
Kriza je odraz stanja v naši družbi, ki so jo po mojem mnenju zakuhali kolegi pravniki gospoda Cerarja, osebno imam izkušnjo, ko primer poslovne goljufije(neplačani računi v višini 11k€) po 15 letih pravdanja na sodišču, še vedno niso zaključena. Veliko je do stanja v kakršnem smo prispevalo sodstvo, ki je počasno in nesposobno, v pomoč pa mu je tožilstvo in policija, ki pripravljata teren, da je potem zaradi nezakonito pridobljenih dokazov primer zavržen, zakonodajo pa so napisali pravniki, ki so že vedeli zakaj in kako, da bodo imeli dovolj možnosti početi lumparije. Vseslovenske vstaje bi morale namesto pred parlamentom biti pred sodišči, odvetniškimi zbornicami, pravosodnimi organi, tu se začne boj za pravično kazen za lumparije in boj za pravno državo.
User33565
29. 01. 2013 00.51
+13
""Če ne bomo izboljšali etičnega stanja v družbi, potem bomo drveli samo še navzdol," napoveduje pravnik Miro Cerar." -- Etika. Tole je pa moje področje. Grem spat, da se spočijem in skoncentriram. Jutri pa vam bom o tej problematiki napisal kaj več.
letmeseeit
29. 01. 2013 00.31
-24
POP TV dela malo brezplačnega PR "Velikemu" Cerarju ? Predpriprave terena,....
Terezinka
29. 01. 2013 13.36
+1
Sedaj vam POP ni več po godu. Pred časom pa je bil ves vaš. nekaj ne razumem. V čem je nastala taka zamera