Slovenija

Pahor položil venec k spominskemu obeležju na Osankarici

Maribor, 03. 01. 2021 13.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Predsednik republike Borut Pahor je danes položil venec k spominskemu obeležju padlim borkam in borcem Pohorskega bataljona v počastitev 78. obletnice njihovega poslednjega boja pri Treh žebljih na Osankarici. Venec je položil tudi župan Slovenske Bistrice Ivan Žagar.

Borut Pahor je položil venec padlim borkam in borcem Pohorskega bataljona.
Borut Pahor je položil venec padlim borkam in borcem Pohorskega bataljona. FOTO: Urad predsednika RS

"Tudi letos smo s položitvijo venca na razmeram primeren način obeležili spomin na tragedijo leta 1942 v času druge svetovne vojne, ko je tukaj svoje domoljubno poslanstvo končal pohorski bataljon," je dejal predsednik Borut Pahor in dodal, da borkam in borcem vsa ta leta izrekamo hvaležnost, da so žrtvovali svoja življenje za svobodo.

"To današnje generacije cenimo in bomo vedno cenili upajoč, da bomo poslej vedno uživali mir s polnimi pljuči, da bodo te in naslednje generacije lahko v miru razvijale svoje talente," je poudaril v izjavi.

Danes se po njegovih besedah ob spomeniku ni zbralo veliko ljudi, kot jih je sicer zbranih vsako leto v začetku januarja. "Vendar sem prepričan, da bo to mogoče prihodnje leto," je povedal.

"V vsakem času so junaki in heroji, takrat so bili in se jim danes poklanjamo. A tudi ta čas je dal heroje in junake - tiste, ki se v prvih vrstah borijo za to, da bomo omejili širjenje virusa in bomo potem s precepljenostjo lahko zadihali svobodno življenje," je še dejal.

Po njegovem mnenju obstaja veliko upanje, da se bomo vrnili, v januarju in februarju sicer še z omejitvami, v tisto, kar smo prej imenovali normalno življenje. Imeli bomo možnosti, da z okrevanjem marsikaj, kar je bilo prej slabše, sedaj naredimo boljše. Okrevanje bo po njegovih besedah zahtevno delo, saj se bo treba posvetiti odpravi socialnih stisk in jih zmanjšati zato, da se bo okrepilo zaupanje v sistem socialne in pravne države.

Pohorski bataljon, ki je ob ustanovitvi septembra 1942 štel 90 borcev, je izvedel številne akcije. Konec decembra 1942 se je premaknil proti Osankarici, kjer si je uredil zimski tabor. Prve dni leta 1943 so ga odkrile nemške sile, 8. januarja pa ga je obkolilo okoli 2000 nemških vojakov. V boju je življenje izgubilo 69 borcev bataljona.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (367)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1175947
04. 01. 2021 19.01
+1
(ne smem napisati tistega, kar si mislim o njem) nas rine v "višegrajsko skupino". Mu je kaplar dal nalogo, da nas razsvetli.
Ejga-Tega
04. 01. 2021 15.50
Dobro jutro. 2021 je že tu
Cervantes Saavedra
04. 01. 2021 14.53
+4
za Eegon (03.01.2021, 21:36:14): Rupnikov bataljon se je delal pogumnega samo izza krila matere nemške vojske. Ko se je nemška vojska umaknila iz Ljubljane, od Rupnikovega bataljona ni ostal niti mali "r". In na te po tvoje »nepomembne« partizane so Nemci napadli tudi s tanki in letali, kar so po tvoje minimalne akcije. A morda vidiš kje drugje v okupirani Evropi DRUGA GVERILSKA GIBANJA, veliko resnejša za nemško vojsko? Mmm? Aleša Noseta in podobne dandanašnje pisce pa mi ni treba brati, raje berem IZVIRNA NEMŠKA VOJAŠKA POROČILA V BERLIN, kaj tam piše o partizanski vojski. – Napr. »Za razliko od četnikov Draže Mihajlovića, so partizani nedvomno nasprotnik, ki ga je treba resno jemati.... »So spretno vodeni in imajo presenetljivo visoko borbeno moralo«.« (iz poročila komandanta 118. nemške lovske divizije od 16.6.1943 med operacijo Schwartz). In kaj sploh reči o takih kot si ti ali ta Nose, ki omalovažujejo domači uporniški boj zoper okupatorja (iz neogrevanih gozdov) in raje POVELIČUJEJO SLOVENSKE KVIZLINŠKE PLAČANE ENOTE klasičnega mednarodnega tipa z bazami v ogrevanih vojašnicah okupatorja. A to je novo slovensko domoljubje!!!? Halo, je kdo sploh tam?
Deseti_brat
04. 01. 2021 15.39
+2
S tvojim zapisom se strinjam, le en popravek oz. replika na tole vprasanje: A morda vidiš kje drugje v okupirani Evropi DRUGA GVERILSKA GIBANJA, veliko resnejša za nemško vojsko? Ja - poljska Armia Krajowa in vstaja v Varsavi 1944.
EEgon
04. 01. 2021 18.10
-4
Ti kar beri kar bereš, morda zvemo še kaj novega. Jaz berem kar je dosegljivo v SLO. Nemci so se umaknili ob koncu WW2, seveda pričakovati da se bo pomožna policijska enota zoperstavila JNA oborožena z angleškimi oklepnimi in tankovskimi enotami je nesmiselno. Da ne upoštevamo številčnost enot JNA cca. 650.000 vojakov v 52 divizijah, Rupnikov bataljon je pa bataljon!!! Operacija Črni se je odvijala v BiH, ne v SLO tako da je to zapis ne SLO partizanskih enot in drži, da so bile SLO partizanske enote označene za nevojaške enote. Groza je na kakšrn načinje KP SLO izvedla napad na razčetverjen Slovenski narod in kakšno bolano agrsijo so klali zavedno Slovensko inteligenco. In to je srž problema KP SLO, ki največji izdajalec Slovenskega naroda v zgodovini obstoja le tega.
Deseti_brat
04. 01. 2021 18.52
In - kot zanimivost - Poljaki so v Varsavi likvidirali Franza Kutschero, ki je bil prej sef civilne uprave za Gorenjsko 1941 - 1942 (podpisan na vseh dolgih seznamih ustreljenih talcev na Gorenjskem v "njegovem" obdobju).
Cervantes Saavedra
04. 01. 2021 14.02
+3
za samuray (04.01.2021, 10:41:06): »...četniki se niso nikoli borili na strani nacistov”, »imeli status legalne in legitimne vojske” (tvoji citati) - No, to pa je spet osupljiva demonstracija neznanja in zaslepljenosti. Po osvoboditvi Beograda (okt. 1944) se je začelo splošno bežanje kvizlinških enot iz Srbije v Slovenijo - nedićevci, ljotičevci, četniki (vojvode Đujić, Jevđević...). O čemer so, na najino srečo in zadovoljstvo, redno poročali takratni režimski slovenski časopisi. Tu so skupaj s slovenskimi domobranci stopili pod komando SS-generala Odila Globocnika in bili od nemške vojske plačani in oskrbovani. Glavna njihova naloga je bila varovanje strateških železniških prog proti fronti v srednji Italiji in so seveda streljali tudi na zavezniška letala, ki so napadala te proge. Četniki so zajete zavezniške letalce prodajali Nemcem po 100.000 RM po kosu. – Iz lahko dostopnih nemških vojnih dokumentov iz 2. svetovne vojne (na najino srečo jih ni mogoče izbrisati) je videti obilo sklenjenih sporazumov med četniki in okupatorji (Italijani, Nemci). V le-teh so zahtevali poleg plač, orožja in opreme tudi zadostne količine marmelade, da je ta njihova zahteva celo ponarodela po kapitulaciji Italije »Nema više marmelade da četnici mažu brade«. Še bolj boš vesel resnice, da so četniki sklepali sporazume tudi z ustaši (tudi to v nemških dokumentih). – Šmentana reč, ti dokumenti, kaj? Hvala, da si omogočil moj odgovor, očitno tebi in takim nujno potreben. Še se oglašaj, dragocen si kot opomin. – Četniki so izgubili pravico do statusa legalne vojske zaradi kolaboracije z okupatorjem (zato jim zavezniki odtegnili pomoč), pa tudi niso upoštevali ukaz lastnega kralja (1944), da morajo pristopiti pod poveljstvo Tita. Četniški vojvoda Pavle Đurišić je bil celo leta 1944 uradno odlikovan od nemške vojske. – Boš še lagal? Seveda boš.
Berenika
04. 01. 2021 11.38
+6
Domobranček puspan "svinjarije, s katerimi so si na najbolj pokvarjen način dokopali do oblasti poznane." Da je izdajstvo največja svinjarija in najbolj pokvarjen način dokopanja do oblasti, je znano celemu svetu in celi zgodovini. Ne vem pa kako bi se kopali v oblasti, saj je imel Hitler namen počistiti s Slovani. Troli svečkarski.
samuray1
04. 01. 2021 11.42
+0
Berenika
04. 01. 2021 11.45
+1
Millady
04. 01. 2021 12.16
+3
Izdajalci > direkt v deveti krog pekla, brez opravičila :)
Berenika
04. 01. 2021 12.22
+1
Ja, ampak ne tako, da bodo igrali grozljive muke samo takrat, kadar jih bo dobri Bog v nebesih spomnil na to in ko bodo takrat nebeščani pogledali za hip v grozljivost pekla, ves ostali čas pa lenarili, poležavali, pekli odojke nad ognjem, ter seveda pili vino. Namreč, sklepam tudi po tem, ker je nek menih rekel, da v nebesih ni vina, da naj se ga zato pije na Zemlji. Skratka, cela štala.
Millady
04. 01. 2021 12.45
+0
O tem naj sami premišljujeo, to ali bo ali ne vina, bistvo je, da so na tem svetu, tukaj in zdaj, izdajalci najnižja moralna kategorija, slabših od njih ni!
Berenika
04. 01. 2021 12.55
+0
Pa o tem pišem, ko pravim, da je cela štala: še vedno v kategorijo morale, pa čeprav je najnižja, spadajo izdajalci, se jih kategorizira. Kategorizirani izdajalci. Ergo, štala.
EEgon
04. 01. 2021 18.18
Lepo napisano, zato je pa tudi način kako je KP SLO prišla na oblast svinjarija brez primere v zgodovini SLO naroda. Napad na lastne rojake v času ko je bil ta razdeljen na 4 dele in umori naprednih Slovenev popoln gnus. Nekoli ne pozabimo, KPSLO je v 10 mesecih zverinsko pobila 600 neoboroženih civilistov, ki jimniso narefili nič!!! Tega nikoli ne smemo pozabiti. KP SLO= izdaja SLO naroda.
samuray1
04. 01. 2021 11.30
+4
Ma kaj je sploh možno da lahko nek Slovenec opravičuje grozljiv zločin nad Pohorskim bataljonom? Vsekakor je isto paranormalen pojav. Še nemci bi bili začudeni.
EEgon
04. 01. 2021 18.20
-1
V katerem zapisu je kdo opravičeval uničenje Pohorskega bataljona??? Tega ni napisano nikjer!
samuray1
04. 01. 2021 10.47
-2
Tisti Slovenec ki zanika herojstvo in zaničuje upor zoper domačim kvizlingom in nacistom bi isto zopet ponovil... Le Pušpana analizirajte...
marker1
04. 01. 2021 09.56
+5
V naši preljubi domovini ni še nič novega. Že 75 let po vojni pri nas še vedno stojijo na nasprotnih okopih partizani in domobranci, čeprav nobenega ni več med živimi.
1k2m4im
04. 01. 2021 09.42
+2
Kot sem lahko prebrala in pa poslušala zgodbe o dogajanju v tem obdobju, mi je postalo jasno, da so se dogajale junaške stvari kot tudi krivice na obeh straneh. To je našemu narodu zadalo rano, ki jo bo na nek treba pozdraviti, če želimo, da se nam to ne ponovi več. Sama si kot mati želim tega predvsem zato, da naši otroci ne bi rabili iti skozi take preizkušnje in da bi stvari znali reševati na drugačen način. Kadar imam z moškimi v svoji bližini debate o tem, mi servirajo argument, da sem sentimentalna in da je to iluzija, kar razmišljam. Po doslej videnem imajo na svoj način prav. Ponavadi jim odgovorim, da je trenutno tako, ni pa treba, da bi tako tudi ostalo. In da bi se resnično lahko kaj spremenilo je treba na to paziti v sedanjosti in biti pozoren na svoja lastna dejanja. Vsi, ki smo rojeni kasneje, smo nedolžni v tej stvari. Imamo pa po svoje tudi dolžnost, da ohranjamo ta mir, ga spoštujemo in vsak dan znova gradimo. In ta mir se začne v banalnih stvareh, v drobnih stvareh, kjer naj bi zmogli ravno zaradi tega miru presegati te delitve. Zato je moje mnenje, da je treba to rano pozdraviti, iz nje potegniti nauk in še najprej ohranjati mir, kajti ravno za to so se vsi ti ljudje borili, ne glede na to, v katero ideologijo so verjeli. Kot sem že napisala, pa je ohranjanje miru trud vsake/ga posameznice/ka in zato naj bi po mojem mnenju stopili korak nazaj, kadar začutimo svojo lastno nestrpnost do drugače mislečih in se raje sfokusirali na to, kako najti skupno točko, nasprotja pa omiliti do te stopnje, da bodo ostajala kot mnenja, ne pa tudi prepričanja, za katere je potrebno tvegati tudi tako vrednoto, kot je mir. Ponavadi mi na to odgovorijo, da je to nemogoče in da bodo vedno obstajali ljudje, ki si tega ne želijo. Tudi to je res, je pa res tudi to, da dokler bodo v manjšini, bo lažje ohranjati mir. In ravno zato je po mojem mnenju tako pomembno, da je nam ostalim jasno, kakšna vrednota je mir in zakaj se splača trenirati strpnost in razumevanje v nas samih, pa čeprav je za nekatere ljudi to iluzija. Kajti ta mir je trenutno še tukaj in upam, da bomo storili vse, kar je v naši moči, da bi ga ohranili. In zato je po mojem mnenju potrebno pozdraviti to narodovo rano. Ne zaradi rehabilitacije napak, ki so se dogajale, temveč zaradi nauka, da če bomo to delali še naprej, bomo pogazili vse dobre namene, za katere so se ljudje takrat borili. To bi bilo iz moje strani vse ter hvala, ker ste mi prisluhnili. Lep pozdrav.
Berenika
04. 01. 2021 11.51
+2
Ni problem to, da belčki vlečejo ven zgodovino in skušajo iz sramotnega izdajstva narediti herojstvo, kar je seveda ne samo absurd, ampak popolna nespamet, ker tega problema ni. Problem imajo oni sami. Zgodovinsko je zapečaten. Črn madež sramote bo ostal. Na veke vekov jih bo pekel. Amen.
OrodniK
04. 01. 2021 11.59
-1
Rdeči madeži nedolžne krvi tisočih slovencev, prelite samo za oblast tudi. Amen
1k2m4im
04. 01. 2021 12.38
+2
Dolenjševik....ravno zato pišem o tem, da pristopi, ki so se uporabljali do sedaj tako na eni strani kot tudi na drugi, ne pripomorejo k temu, da bi lahko poskusili drugače oziroma, če uporabim vašo besedo, da bi si dali na rano obliž namesto soli...ali se bo to spremenilo, ne vem, si pa želim za dobro vseh nas, da bi se...hvala za vašo repliko ter lep dan še naprej.
1k2m4im
04. 01. 2021 12.54
+2
Denebola...poznam primer človeka, ki je bil v tistih časih star komaj 17 let, ko ga je nekdo zatožil, da raznaša partizanske časopise, potem pa je ta isti mladenič, da bi si rešil življenje, na prigovarjanje tovariša, povedal, kam jih je nosil...zato sem jaz zelo previdna pri tem, kdaj in za koga uporabljati to besedo...vem, da se ne boš strinjal/a s temi besedami, kajti po tvojih komentarjih vidim, kam vleče tvoje srce...vseeno pa srčno upam, da nama kljub temu, da imava okrog teh stvari različna mnenja, ne bo treba kaj takega več doživljati...hvala tudi tebi za repliko ter lep dan še naprej.
1k2m4im
04. 01. 2021 12.59
+0
Samoglasnik...nekako se mi dozdeva, da je bil vaš komentar bolj namenjen Deneboli kot pa meni...v kolikor se motim, mi prosim povejte in v kolikor bi želeli, da vam dam odgovor na vašo repliko...hvala za morebitno pojasnilo ter lep dan tudi vam.
malaraja
04. 01. 2021 16.09
srce, se strinjam. Zato moji otroci poznajo obe plati te zgodbe in po 100 letih kreganja enih in drugih je nauk zgodbe ta, da naj se nikdar več ne najde zlo, ki skrega med seboj brate in sosede, da se pobijajo. Bratomorna vojna je največja sramota. Izdajstvo in revanšizem v tistem času pustimo našim dedom in obrnimo nov list. Sprava je bila, zamere ostajajo, ampak mladi jim ne moremo pomagat. Zgodovine pa nikar popravljat, to se počne samo v komunističnih režimih.
malaraja
04. 01. 2021 16.14
Kolikor vem, je domobrance po vaseh organizirala rkc, ker so se bali komunizma in odvzema pravic in premoženja. Kolikor vem, se je Šuštar za to Slovenskemu narodu opravičil in sprejel spravo. In konec zgodbe in pogrevanja pred vsakimi volitvami. Ko ortodoksen komunist išče komuniste po Murglah in ko komunistični avnojec blebeta o kumrovških šolah.
slo_veter
04. 01. 2021 16.17
+2
če pogledamo številke žrtev (Institut za moderno zgodovino je naredil ogromno delo, da je vse zbral) se vidi da po vojaško neuspešnih akcijah 41, se zmerni del OF umakne in boj prevzamejo KP, ki poleg osvoboditve postavijo, prioriteto tudi revolucijo. In ker je lažje poslati kroglo v glavo duhovniku ali trgovcu, kot nemškemu vojaku, je skokovito naraslo število žrtev med Slovenci cca 2000 na leto vsako leto. Podobno so imeli tudi v Franciji (kjer so po represalijah Nemce pustili pri miru in so so tepli med sabo). na Slovenskem je bil rezultat ustanovitev vaških straž, ki jih je nemška oblast podprla in tudi izkoristila za nadzor terena.. Ko je leta 45 postalo življenje manj vredno od krogle, je skoraj čudež da Slovenci nismo izomrli. Ne glede na junaštvo (tudi moj del je bil mobiliziran v partizane leta 44 kot 18 letni poba) pa iz današnjega vidika nesmiselno, ti fantje so dobesedno jurišali na strojnice.. potem, ko je vojna že bila dobljena.. samo L45 je bilo ubitih 7200 partizanov v boju. Kdo je to odobril ? tega niti Rdeča armada ni počela.
1k2m4im
04. 01. 2021 17.01
Malaraja....hvala za komentar in veseli me, da se v tej situaciji strinjava...upam, da bo ta mir, ki ga imamo trenutno, še dolgo obstajal...tudi vam in vašim otrokom vse dobro ter lep dan še naprej.
1k2m4im
04. 01. 2021 17.15
Slo veter....spoštovati človeško življenje je nekaj, kar se ljudje učimo že celo našo zgodovino...iz tega razloga so bile, po mojem mnenju, spisane tudi človekove pravice, ki naj bi zagotavljale dostojanstvo človeka...res je, da nam še manjka to, kako pri tako različnih življenjskih zgodbah spraviti te pravice v prakso in to v vsakdanjem življenju tudi živeti...tako, da načrt imamo, za katerega pa srčno upam, da nam bi ga uspelo vpeljati tudi v prakso...hvala za vaš pogled na situacijo ter lep dan tudi vam.
EEgon
04. 01. 2021 18.22
Izdajo je l.1941-42 naredila KP SLO. edino komunisti so tega sposobni. Berite tudi drugo plat medalje (črne bukve) in se odločite.
EEgon
04. 01. 2021 18.22
Izdajo je l.1941-42 naredila KP SLO. edino komunisti so tega sposobni. Berite1 tudi drugo plat medalje (črne bukve) in se odločite.
EEgon
04. 01. 2021 18.26
Čisto pomešani zgodovinski dogodki. 90% smrtnih žrtev na partizanski strani je posledica ali namernega pošiljanja neusposobljenih mobilizirancev v boj ali neučinkovite taktike, ki so jo vodili vojaški analfabeti.
1k2m4im
04. 01. 2021 20.44
EEgon....sem gledala oddajo na RTV, kjer sta bila prisotna tudi gospod Možina in gospod Repe, če se prav spomnim...jaz sem iz vsega prebranega, gledanega in slišanega prišla do zaključka, da so bile tri vrste ljudi takrat v Sloveniji...tisti, ki so verjeli v komunizem, tisti, ki so verjeli v Rkc ter tisti, ki so hoteli, če tako rečem, samo svobodo...in danes se družba še vedno deli na te tri dele...kar je meni nekako jasno, je to, da gre tukaj za najmanj tri skupine drugače mislečih, ki se bomo mogle nekako zmeniti, kako živeti skupaj, če nočemo ponoviti zgodovine...verjamem, da se je ta izkušnja naših prednikov dotaknila tudi nas potomcev...verjetno ni družine, ki ne bi imela kakšno zgodbo o tem, kaj se je dogajalo...v primeru, ki sem ga navedla jaz, na žalost nisem izvedela, ali je ta človek odpustil tistemu, ki ga je zatožil in niti ne vem, če je na nek način odpustil tudi sebi...si pa želim, da bi...zavedam se, da je besedna zveza "odpustiti sebi in drugim" v današnjem svetu postala populistična, kar pa še zmeraj ne zmanjša njene vrednosti in to je ta, da dokler ne odpustiš, ne moreš naprej, kar v tem primeru pomeni, da tudi mladi ne morejo iti naprej, pa čeprav zaradi vseh informacij, ki so danes na voljo, vidijo širšo sliko...drugo, kar je pa tudi pomembno, je to, kakšno popotnico jim bomo delali...družba, ki ne pozna odpuščanja, bo težko humana...je pa to moje mnenje, ki bazira na mojih lastnih izkušnjah v življenju...kajti vsakič, ko sem lahko odpustila, sem se počutila bolje...s tem nočem reči, da bo to rešilo celotno situacijo, bi pa precej pripomoglo k celjenju te rane...žal pa tega koraka ne more narediti nihče drug namesto nas samih...zato bi nam iz srca privoščila, da bi zmogli tudi tukaj narediti kakšen konkretnejši korak...kajti sprava niso besede, izgovorjene na proslavah, resnična sprava nastane takrat, ko brat seže v roko drugače mislečemu bratu...to je tisti potencial, ki nam je na voljo, da presežemo te delitve in se skoncentriramo na prihodnost...kaj od tega se bo zgodilo, ne vem...pač upam na to, da mogoče pa vendarle naslednje generacije z našo pomočjo ustvarijo to....hvala za vaše komentarje in lep večer tudi vam.
KladivoSi
04. 01. 2021 09.09
+0
Tema je na mestu, le apomin je zamegljen. Smrt fašizmu, svoboda narodu!
jodr
04. 01. 2021 09.00
+5
Kako prikladna tema za nakladače.
KladivoSi
04. 01. 2021 08.54
+5
Kakšna čast je nas pohorce doletela. Vsaj enkrat na leto smo nekaj vredni. Pa še to po zaslugi nših prednikov, ki so služili v partizanih. Žalostno pa je da so partizani le takrat nekaj vredni,ko so bili pobiti. OF pa ste pozabili, partija vam je oprala glavo v leto 2021.
Bojan-F
04. 01. 2021 08.41
-3
Ena izmed mnogih o usposobljenosti partizanskih enot ... spomladi 1943 je prišel v Števerjan iz italijanske kraljeve vojske (ne bataljoni špecijali) na izredni dopust domačin letnik 1919 ... drugo noč je skupaj s še šestimi mlajšimi domačini odšel v partizane ... od onih 6 Števerjancev niti eden puške še ni držal v rokah ... počasi so se zadeve postavile na svoje mesto - spomladi 1945 je IX. korpus uspešno kljuboval številčno 8-krat močnejšemu sovražniku, če pa to prenesemo še na ognjeno moč - 15-krat močnejšemu sovražniku, v katerega vrstah so se z ramo ob rami borili slovenski domobranci in srbski četniki ...
samuray1
04. 01. 2021 10.41
-1
Ni res in ne sprenevedaj se,četniki se niso nikoli borili na strani nacistov. Le balisti,ustaše in podobni odpadniki. Poleg tega,Četniki niso bili le srbski ampak tudi slovenski,hrvaški,muslimanski...skratka Yugoslovanski. Isti so imeli status legalne in legitimne vojske.
slo_veter
04. 01. 2021 15.32
-1
@samuray .. šele sedaj po 70 letih, prihajajo pričevanja, da četniki dejansko niso bili na strani Nemcev (enkrat sem bral načrt nemške vojske za eliminacijo četnikov in nisem razumel zakaj vse to če so bili zavezniki) . Niso se pa borili proti njim, ker so se bali represalij za vsakega Nemca, 100 talcev. Medtem ko KPJ ni imela s tem težav, ker ni bila krajevno umeščena temveč politično. Dodatno četniki tudi proti partizanom niso bili toliko, kot so bili partizani proti njimi, ker so jih videli kot naposredne konkurente za povojno oblast . Zanimiva so številna pričevanja ameriških pilotov, ki so jih na varno spravili prav četniki. Tako, da je tudi nekako jasno zakaj se je Tito takoj in tako temeljito postrelil vse še tako odaljene pretedente za povojno oblast.
slo_veter
04. 01. 2021 16.02
-1
je pa res da četniki so bili statično vezani na teren in ne tako enotno vodeni kot partizani . Tako da so tudi precej sodelovali z Nemci po načelu opurtunizma, po drugi strani pa jim je kraljeva oblast iz Londona plačevala plače in orožje .. tako da ja zmeda na kvadrat.
Bojan-F
04. 01. 2021 18.05
Samuray ... ti se samo hecaš ... mar ne? ... vsaj v bitki na Neretvi in v seriji ofenziv proti IX. korpusu so srbski četniki več kot aktivno sodelovali z nemškim okupatorjem ... nadaljujem ... predavanje Velimirović Nikolaja na Kolarcu 1935 (misticizem nacizma in svetosavlja ter antisemitizem), Homogena Srbija iz junija 1941 (genocid nad "tujerodnimi" sonarodnjaki) in Apel srpskom narodu avgust 1941 (klečeplazenje pred okupatorjem in hkrati morilcem srbskega naroda) so dokumenti, katerih bi se moral sramovati vsak pravi Srb!
sinhron
04. 01. 2021 08.01
+5
Bataljon ljudi je umrlo zaradi domačega izdajalca , pomagača okupatorjem in ravno taki , ki so sodelovali z okupatorjem sedaj želijo biti rehabilitirani in oprani zločinov proti lastnemu narodu s cerkvijo na čelu !
marker1
04. 01. 2021 08.57
-1
Ne nabijaj. Tam ni bilo bele barde. Baje so bila medsebojna nesoglasja.
slo_veter
04. 01. 2021 15.35
+0
osnovna napaka, je sprememba iz mobilne enote, ki je vsak večer drugje .. v statično, da postaviš zimski tabor in čakaš. Ja vreme jih je prisililo v to .. a Pohorje le tako veliko, da ne pogruntaš kje je 70 ljudi .. vsi potrebujejo hrano in to je bilo le vprašanje časa, da nekdo kaj blekne.
pepe bolcev
03. 01. 2021 21.04
+3
EGogonise. Verjamem, da vas moti 8.marec. Po vase so zenske itak brez pravic. Tako, da ne bluzi o tistih iz Barbarinega rova. Nisi sposoben pietete do teh na Pohorju. Potem je nimas pravice zahtevat za nikogar. Se najmanj pa za narodne izdajalce vseh vrst.
EEgon
03. 01. 2021 21.24
+1
Kako primitivno razmišljanje. Ne sodi druge po sebi, ker ostali niso tako nizkega intelekta in beremo tudi drugo plat medalje WW2, ki jo je KP SLO s svojimi krvoločnimi lakaji (UDBA) tako uspešno skrivala, da do l.1992 nismo vedeli za te poboje. Pravično sojenje in pokop je človeški kulturni minimum, ali je KP SLO dosegala minimum ??? ( v spominu naj se ne izgubi 600 zverinsko pobitih naprednih in domoljubnih Slovenskih meščanov).
Cervantes Saavedra
03. 01. 2021 21.42
+4
za EE: Povojne povoje je seveda treba obsojati in razkrivati. Napredne in domoljubne Slovence pa je med vojno pobijal okupator s svojimi domačimi pomočniki. Na strani okupatorja ne more biti domoljubnih domačinov. V nobeni taki državi jih ni bilo. In zaradi zločinskih povojnih pobojev ostaja boj proti okupatorju enako svet v vsej človeški civilizaciji. Eni pa ga pljuvajo, ker imajo dolgo slabo vest.
EEgon
03. 01. 2021 21.58
-1
Od kod so se le vzeli domači pomočniki okupatorjev (vaške straže, domobranci) ? Zakaj so torej prestopili Rubikon, iz čistega dolgčasa??? ali ker so reševali lastno življenje in življenje sovaščanov??? Zakaj je bilo tako veliko vaških stražarjev, dejansko več kot hostarjev??? Zakaj se pojavijo popolnoma volunterske vaške straže brez navodil RKC ali kogar koli?Pouči nas? Zakaj, nikjer ni noben zgodovinar v YU tega obelodanil, vaške straže se pojavijo kar iz zraka kot NLP?
Cervantes Saavedra
04. 01. 2021 14.18
+0
za EEgon: Zakaj ni bilo treba vaških straž zoper partizane v vaseh, ki so podpirale NOB? Napr. v veliki večini vasi na Primorskem, polnih vernikov. Pred partizani jim ni bilo treba reševati lastnih življenj. Imeli so vaške straže, a za opozarjanje pred prihodom okupatorja, nadzora nad redkimi potencialnimi izdajalci, zbiranjem pomoči za partizane in begunce. Tam, kjer so se pojavile belogardistične vaške straže, pa so ti dobro vedeli, zakaj - ker so bili zoper NOB, v obrambi "svete vere" (res slednje verjameš?), ne pa domovine. Kdo jih je odvračal od podpore NOB? Bog z nebes!? In koliko teh vaških straž je bilo, se je videlo, ko so njihovi gospodarji konec aprila 1945 pred (maloštevilnimi?) hostarji bežali iz Ljubljane.
Deseti_brat
04. 01. 2021 15.42
Vaskih straz oz. kvizlingov tudi prakticno ni bilo oz. bistveno manj v delih SLO, ki so bili pod Nemci (Gorenjska, Koroska, Stajerska).
EEgon
04. 01. 2021 18.36
Cervantes sem mislil, da poznaš zgodovino, pa je ne. Za boljše razumevanje si preberi knjigo: Domobrsnci zdravo - bog daj tam si lahko kronološko ogledaš nastanek in delovanje tudi vaških straž. Kratek odgovor je: ker je KP SLO vodila napad na SLO narod izključno na območju LJ pokrajine in ni napadala na območjih Italije (Rapalska meja) zato ni bilo vzroka za ustanovitev straž. Zakaj pa je drlivala samo na območju Lj.pokrajine: morda dogovor ITA- KP SLO? Tudi Tito je sklenil pakt z Nemci o nenapadanju saj je bil njegov nasprotnik SHS, to je lasten narod? Podobno velja tudi v SLO, kjer l.1944 sklenejo dogovor o nenapadanju Nemci in Partizani ( toliko o nesodelovanju z okupatorjem). Zakaj tudi KPSLO nikoli ni zahtevala izročitev nobenega ITA oficirja za sojenje za vojne zločine v SLO??? Dogovor iz l 191-43? Ali so samo pozabili.
Cervantes Saavedra
04. 01. 2021 19.39
za EEgon: Tvoje neznanje meji na katastrofo. Bereš le interesno domobransko literaturo, ki ne vidi nobene napake pri sebi. Napad na slovenski narod je vodil okupator. Prviš slišiš? A v tvoji knjigi nič o tem? A misliš, da bi vasi na Dolenjskem, ki bi podpirale protiokupatorski boj, rabili vaške straže zoper partizane? Tak nesmisel si izrekel!!! In zakaj bi partizani napadali vaščane, ki so jih podpirali? Spet tvoj nesmisel! In kdaj in kje je Tito sklenil pakt z Nemci o nenapadanju? KDAJ, KJE!!!? Halo? Italijanske zločince pa so izključili iz sojenja v Nuernbergu sami zavezniki iz političnih razlogov. Ne na pritisk Tita. Vidi se, kakšne knjige te zastrupljajo. In te delajo za prepoznavnega bedaka. A v teh tvojih knjigah kaj piše o sodelovanju mešanskih ljubljanskih strank z okupatorjem. Poklon v Rimu pri Duceju? Slavnostna maša v ljubljanski katedrali v čast italijanski vojski? Nič o tem? A so samo pozabili to omeniti? Si kaj slišal o partizanskem boju na Prtimorskem, onstran Rapalske meje. Da ne? Ni v tovji knjigi? Pa je polno dosegljivega o tem v vojnih poročilih okupatorjev. Kako, da jih tvoje knjige ne citirajo. Se nič ne sprašuješ!? Kaj je zgodovina, sploh ne veš. Je nevarna za zaslepljence.
samuray1
03. 01. 2021 20.28
+10
Slava Pohorskim herojem.
EEgon
03. 01. 2021 19.59
-7
Vse skupaj tretje razredna tema. Če je hladnokrven umor 1000 vojnih ujetnikov in žena v Barbara rovu, potem je to minimalno tretjerazredna tema ker oni so umrli v eni od 1000 bitk ki so se zgodili v WW2. Hladnokrven umor zvezanih, slečenih ljudi, ki so živi popadali v 80m globoj jašekje še slabše kot umor. Je gnusno iz življanje nad nemočnimi.
EEgon
03. 01. 2021 20.01
-6
Če je Barbara rov drugorazredna tema = to tretje razredna tema.
Kaktus111
03. 01. 2021 20.28
+2
Kdaj boste obnovili Plečnikov stadion .....????????????''
Fery Zaka
03. 01. 2021 19.55
+7
Pa kaj se še zmeraj igrate partizane in domobrance? Malo je že preživeto, se vam ne zdi? Pahorček pa itak v življenju ni še nič težjega naredil, kot premaknil trak na vencu. Bo vsaj nedeljska dnevnica, ker revež ne more s plačo preživeti.
piu
03. 01. 2021 19.45
-4
Seveda v komunističnih pisanjih ni niti zrna resnice. Npr. Izropanje in požig tovarne lepenke v Mislinji z namenom, da bi delavci izgublili službo in se pridružili partizanom je nečastno .....
Cervantes Saavedra
03. 01. 2021 20.34
+5
za piu: Žal te moram razočarati. Obstajajo (lahko dostopni) izvirni nemški vojni dokumenti iz 2. svetovne vojne, ki govorijo o hudem partizanskem odporu pri nas, da je moral junija 1943 H. Himmler pisno ukazati proglasitev celotne nemške okupacijske cone v Sloveniji za vojaško območje. In je Hitlerju moral poročati o dogajanju pri nas. Razhudil se je (spet pisno) tudi na nemškega gen. Roesenerja, ki da ima v spopadih s partizani več mrtvih kot nasprotnik. Sranje tile nemški nekomunistični dokumenti, kaj!?
piu
03. 01. 2021 20.39
-2
Cervantes Saavedra
03. 01. 2021 20.47
+5
za piu: A jo sam res ne dojameš? Očitno je v komunističnih pisanjih o protiokupatorski borbi resnica, ki jo potrjujejo nemška vojaška poročila v Berlin. Torej ti nekdo drug laže. Le kdo, za Boga, bi to lahko bil? Tuhtaj.
tona Iteb
03. 01. 2021 20.58
+5
🍇Cervantes🍇, lažje bi bilo, če bi piu vse to narisal, pa še takrat je vprašanje če bi razumel?🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇
slo_veter
03. 01. 2021 21.01
-3
@Cervantes.. to je res.. partizanske sile so delale škodo .. v takratnem rajhu. A vedeti je potrebno, da takratna Štajerska je bila tudi nemška .. veliko je bilo tam Nemcev ali pro Nemcev (več kot sedaj jugo priseljencev ), tako da to je bil težek teren za delovanje pratizanskih enot. Predvsem pa, kar zelo obsojam! organizatorje upora, da jim ni bilo mar za mlade fante.. številke (ne moje mnenje) pravi da je 10 partizanov padlo za vsakega Nemca.. (pri čemer L43 povečini to niso bile resne bojne enote). Pošiljanje v napad za idejo, brez resnega orožja - opreme, brez kakršnegakoli taktičnega vodenja, priprav - usposabljanja, to še Rdeča armada ni počela. Ni pa bil problem za Kardelja in kliko ..
malipuhec
03. 01. 2021 21.12
+4
piu... TUDI KOLABORACIJA Z OKUPATORJEM JE NEČASTNA... Ali pač ne... samo vprašam
Cervantes Saavedra
03. 01. 2021 21.29
+3
za SLO: Nemci so se že aprtila 1941 resno in temeljito lotili načrta razničenja slovenskega naroda. Na kar so bili obsojeni le redki okupirani narodi tistega časa (Poljska napr.). Kako torej ravnati? A najprej izuriti naše mlade fante v partizanskih vojašnicah? In manj bi jih padlo, če okupator ne bi imel prizadevnih domačih informatorjev. Kaj so ti branili – svojo vero?
EEgon
03. 01. 2021 21.36
-6
Pišete nesmisle. Nemška ocena partizanskih enot v SLO je bila, da to niso vojaške enote, zato so tudi tiste minimalne akcije izvajali s Policijskimi enotami in pomožnimi enotami popolnjene s starci. Partizanske enote so dejansko izginile iz SLO ko se je pojavil Rupnikov udarni bataljon (o delovanju te enote si lahko preberete v knjigi, II. udarni ali Rupnikov bataljon avtorja Aleš Nose (predlagam da ga preberete tudi ljubitelji KP SLO, da boste videli kdo je bil nasprotnik, pomožne enote Policije????).
EEgon
03. 01. 2021 21.47
-7
In enako se je razčlovečenja SLO meščanske inteligence lotila KP SLO ki je od leta aprila 1941 do marca 1942 zverinsko pobila 600 domoljubov. ...Ko bi bil partizanski boj v začetku res osvobodilni, »čist kakor jutranja rosa«, ali bi ubijali Slovence že leta 1941, predvsem pa leta 1942, ali bi sploh nastala kaka vaška straža???? KP SLO ni bila borbe proti okupatorju ona je bila revolucijo in uničevala vse kar ni sklonilo glave pred boljševiki! Berite knjige ljudje, ne obnašajte se neuko in naivno, če se vam ne da v knjižnico pojdite na stran Nove Slovenske Zaveza, kjer so premnoga pričevanja o ne boju marveč klanju slovenske meščanske in napredne duše. Smrt komunizmu, svoboda narodu.
puspan
03. 01. 2021 21.51
-6
Tisti trop slovenskih in jugoslovanskih komunistov v vsem njihovem življenju niso delali drugega, kot študirali, kako bi najbolj elegantno izpeljali svojo revolucijo, da bi izgledala čim bolj lepa in prav to jim je uspelo enkratno. Pravzaprav, čeprav so bile njihove svinjarije, s katerimi so si na najbolj pokvarjen način dokopali do oblasti poznane, nihče niti v sanjah ni pomislil na Hudo jamo, Slovensko Bistrico, ki sta bili nepričakovano odkriti, da ostalih 600 še neodkritih grobišč niti ne omenjamo, je to masaker nad večinoma nedolžnimi ljudmi, ki ga svet še ni doživel. Sramota, da se ta zločin premleva že vse od konca 2.svetovne vojne. Je pa najbolj žalostna trditev nekaterih, ki trdijo, da bi brez partizanščine, pri nas danes govorili nemško. Ne vem, ali na Norveškem tudi govorijo samo nemško? Odgovor je seveda na dlani. Resnica je samo ena in le-to naj končno rešijo zgodovinarji, ne pa privilegiranci rdečega sistema, ki še dandanes v mnogih primerih uživajo privilegije samo zato, ker so lezli v a..s tistim, ki so imeli in še vedno imajo določene bonitete pred ostalimi drugorazrednimi državljani.Tega bo zagotovo nekega dne konec, a žal zelo, zelo pozno. Smo edina država na svetu, ki še vedno s seboj vleče breme preteklosti. Tudi to je eden od vzrokov, da so slovenski upokojenci največja žrtev tega, kar sem zgoraj vsaj malo opisal.
Bojan-F
03. 01. 2021 19.12
+13
Če kdo med Desnim sektorjem še ne ve ... v Pohorskem bataljonu je bilo ob napadu 29 članov KPS, 6 kandidatov za člana KPS in 15 članov SKOJ ... vedeli so, kdo se je takoj in nedvoumno opredelil za osvoboditev!
EEgon
03. 01. 2021 20.05
-7
KP SLO se je nedvoumno opredelila za revolucijo in nedvoumno so napadli Slovenski narod, ki je bil razčetverjen ter uničevali slovensko inteligenco ter meščanstvo (600 umorjenih v 10 mesecih na območju Lj.pokrajine, ki je imela smo dve mesti LJ in NM) na najbolj zahrbten način ki je iz današnje perspektive totalna veleizdaja KP SLO lastnemu narodu!
slo_veter
03. 01. 2021 20.36
-1
KP in SKOJ smo pred veliko dilemo ali je osvoboditev bila njihova 1. naloga. Revolucija priti na oblast je dejansko BILA prioriteta partije med WWII. Če naookoli citiram Kardelja (in v koliko ne boste imeli težav z želodcem) je "Pobijte vse, kar ni za našo stvar!", težko to smatraš kot narodno odgovorno. Po drugi strani pa Pohorska "bataljon" v resnici 2 voda 70 mož povečini ni bil komunističen. Borili so se proti okupatorju z idejo da delajo nekaj dobrega .. a po tretji strani jih ni premagal Wehrmacht temveč povečini orožniške in pomožne enote, sestavljeni iz takratnih Štajercev. Tako da ..dejstva nas odmaknejo nekoli stran od "uradne" zgodbe. V strateškem in taktičnem smislu .. delati škodo v taktat osnovni "nemški deželi" in ne pričakovati sankcij, ne glede na vreme se utaboriti za več dni .. rezultat kljub vsemu herojstvu ne more biti drugačen. Poduk vsem v današnji generaciji, če ideja ni dobro premišljena tudi največji heroizem in žrtvovanje do zadnjega ne prinese rezultata.
malipuhec
03. 01. 2021 21.19
+3
eegon... si ti že slišal kdaj za sv.Urh??? Kaj pa za Gramozno jamo .. Tudi ne? Bazovica?? Begunje? Koliko časa ti še naštevam??? Samo povej
EEgon
03. 01. 2021 21.53
-7
Vse slišal in tudi videl na lastne oči, a sem po l.1992 zvedel za temno plat NOB oz. gnusno zvijačo KP SLO. Za nameček: zakaj so streljali Italijani ljudi v Gramozni jami???? Zaradi komunistov.
malipuhec
04. 01. 2021 18.43
EEgon... SI SLIŠAL IN VIDEL NA LASTNE OČI?? Koliko si bil takrat star? Si sam streljal? Samo vprašam..
malipuhec
04. 01. 2021 18.47
EEgon, drugače so pa bili Italijani OKUPATORJI... In ja, vem zakaj so streljali v gramozni jami v Dobrunjah... Ima cerkev v Sostrem in Bizoviku zelo veliko s tem za opravit...