Slovenija

Po novem strožji režim pri bolniških

Ljubljana, 15. 10. 2025 19.14 | Posodobljeno pred 30 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Počitek doma ali obvezna rekreacija? Navodila, kaj boste lahko počeli, bo moral zdravnik že kmalu jasno zapisati v vaš karton. ZZZS sicer predlaga še, da bi morali biti ljudje ob določenih urah doma, v tujino pa bi smeli le izjemoma. Stroški za nadomestila plač so v zadnjih šestih letih poskočili s 380 na 700 milijonov. Smo edina država v EU, ki nima omejitve staleža. In trenutno je dobrih 10.000 ljudi, ki so na bolniški več kot eno leto, rekorder pa je z dela odsoten že 14 let.

Če so doslej predvsem ob dolgotrajni bolniški nekateri osebni zdravniki dajali pacientom zgolj ustna navodila, kam in kaj smejo. "Z že sprejetimi pravili obveznega zdravstvenega zavarovanja, z njihovo spremembo, katere sicer še čakamo uveljavitev oziroma objavo v uradnem listu, pa smo določili, da je treba ta režim gibanja zapisati v zdravstveno kartoteko," pravi Ana Vodičar iz Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. "Jaz ne vem, če bi to imenoval strožje pravilo. To pomeni samo bolj transparentno vnašanje podatkov," pa dodaja državni sekretar na ministrstvu za zdravje Denis Kordež.

Zdravnik
Zdravnik FOTO: Shutterstock

Da bodo torej pacientu jasne dolžnosti, delodajalcu pa pravice zaposlenega, razlagajo na ZZZS. Če ta med morebitno kontrolo krši navodila, lahko namreč ostane brez nadomestila plače: "Vemo, da se danes delodajalci poslužujejo recimo detektivske pomoči, pošljejo detektiva in če ugotovijo, da ta krši režim gibanja, lahko celo sledi postopek izredne odpovedi," pravi Vodičarjeva. Sprememba bo po njenih besedah zaživela še letos. 

Družinski zdravnik Rok Ravnikar pa ob tem poziva: "Smo za poenotenje pravil glede gibanja v času staleža, da ne bodo odvisna ali od naše subjektivne ocene ali pa prepričevanja, tudi izsiljevanja v najbolj zoprnih primerih, ki jih zdravniki ne maramo, s strani bolnikov."

Omejitev odhodov v tujino in obvezen osebni pregled za odprtje oziroma podaljšanje bolniške?

Na ZZZS so ministrstvu za zdravje predlagali denimo omejitev odhodov v tujino: "Da bi lahko odhod v tujino dovolil samo zdravnik zavoda za zdravstveno zavarovanje v izjemnih primerih: če je zdravljenje v tujini, če so kakšne osebne okoliščine, ampak samo takrat, če odhod ne bi pomenil slabšanja ali pa daljše rehabilitacije." Razmišljajo tudi, da bi bilo lahko ne glede na to, ali je pacientu predpisan aktiven bolniški stalež, "določeno, da morajo biti v določenem časovnem obdobju doma, prav za nadzore s strani ZZZS in delodajalcev."

In opredelili bi, kdaj je za odprtje ali podaljšanje bolniške obvezen osebni pregled. Zdravniki sicer dodatnim obremenitvam oziroma potrati časa, ki bi ga lahko namenili bolnim, nasprotujejo že zdaj. Dobro petino obravnav predstavlja odločanje o bolniškem staležu, pravi Ravnikar: "Zdravniki ne moremo nositi odgovornosti za varovanje proračuna. Ne moremo biti detektivi, ne nadzorniki proračuna in bomo pri odločanju med prihranki in koristmi bolnikov praviloma odločili v korist bolnika."

Za večino predlogov ZZZS bodo sicer potrebne zakonske spremembe oziroma dialog med sindikati in delodajalci.

  • bf_24ur_v2-01_01
  • bf_24ur_v2-02_02
  • bf_24ur_v2-03_03
  • bf_24ur_v2-04_04
  • bf_24ur_v2-05_05
  • bf_24ur_v2-06_06
  • bf_24ur_v2-07_07
  • bf_24ur_v2-08_08
  • bf_24ur_v2-09_09
  • bf_24ur_v2-10_10
  • bf_24ur_v2-11_11
  • bf_24ur_v2-12_ok
  • bf_24ur_v2-13_OK-OK
  • bf_24ur_v2-14_ok_ok
  • bf_24ur_v2-15_ok_ok
  • bf_24ur_v2-16_ok_ok
  • bf_24ur_v2-17_ok_ok
  • bf_24ur_v2-18_ok_ok
  • bf_24ur_v2-19_OK_ok
  • bf_24ur_v2-20_20
KOMENTARJI (183)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

stoinena
16. 10. 2025 17.28
+2
dovolj je da se zmenite, da če je človek eno leto bolan in nima onkološkega izvida, ga date v invalidsko, po 200€. kdor ni res bolan se bo hitro zmrdal. naši zdravniki bi pa tudi se lahko naučili prepoznati bolanega od bolnega. ker tudi tile počnejo kar hočejo. vse je bolj tako no. javni sektor ne more nadzirati javnega sektorja, ker je to kot bi volk čuval kokkoši.
Smuuki
16. 10. 2025 13.52
+3
Ja a je kdo opazil na katere dneve je več bolnih? So to podaljšani vikendi? So to krivi obiski sorodnikov? So to dnevi slav? Kdo preverja koliko ljudi se je zaposlilo poškodovanih ki breme plače prvih 30 dni povrnejo zaposlovalcu in ves preostali čas denar iz zavarovalnice roma v bosno, srbijo?. Kar nekaj jih poznam ki so to omogočili svojim rojakom. A kdo to preverja? Ja to je kruta realnost ki jo slovenci plačujemo ljudem ki niso ene ure delali pri nas, ki nuso v blagajno prispevali centa. Vsakega ki se na novo zaposli bi moral slovenski zdravnik videti če je zdrav ali poškodovan. Očitno denar premaga vsako oviro. S tem se delodajalci javno pohvalijo kaj zrihtajo svojim
Yoda
16. 10. 2025 14.05
+0
@smuuki... a ti si se zaposlil brez zdravniškega pregleda? Po mojem, je še vedno obvezen.
Kanalizacija
16. 10. 2025 14.07
+2
Smuuki
16. 10. 2025 15.22
+2
Lahko misliš kar hočeš. Dejstva so pač taka. Vsi našteti primeri imajo imena in priimke. Vse našteto se je res zgodilo. Ko sta ta dva prišla v spor sta si to očitala v javnosti. Naštela sta več primerov kot sem upal pomisliti. Delodajalec je takrat poškodovanemu očital nehvaležnost za storjeno uslugo. To ni hipotetična situacija, to je realnost
Smuuki
16. 10. 2025 15.37
+3
30 let sem delal v zelo znanem podjetju pa nisem nikoli doživel sistematskega pregleda. Pri novi zaposlitvi me nihče ni vprašal za zdravniško spričevalo. Vem kaj piše v zakonu, vem pa tudi kako je v praksi.
branko-r
16. 10. 2025 13.18
+6
zadnji čas Slovenija je raj za bolniške
Andres
16. 10. 2025 12.48
+5
V Avstriji moram najkasneje naslednji dan, ko poklicem zdravnika, da sem zbolel, na pregled v ordinacijo. Tudi, ce imam visoko vrocino. V nasprotnem primeru bolniska ni veljavna. V Sloveniji, kjer se toliko jamra, kako je hudo, vem, da se bolniske odpirajo po telefonu, brez kontrole bolezenskega stanja v zivo. Kar je smiselno poostriti zaradi ljudi, ki to izkoriscajo.
slayer2
16. 10. 2025 12.33
+7
Nekateri so na bolniški za nič, nekateri pa na pol mrtvi delajo!!!
Trump
16. 10. 2025 11.54
+2
Kaj pa levnuharji?
kita 1111
16. 10. 2025 11.52
+8
Tudi pri nas bi se morali malo ozreti na druge države mogoče na avstrijo in ubrati njihov sistem glede bolnišk verjemite , da se bi prepoloville
Roadkill
16. 10. 2025 12.07
+2
mogoče bi se z avstrijski plačo prepolovile
Roadkill
16. 10. 2025 12.07
-1
M E G A
16. 10. 2025 12.23
+0
določen folk bo vedno jambral kot npr javna uprava nikdar ne bo zadovoljna .... zdravstvo je reklo da ne dela dobro ker nimajo plač...sedaj jih imajo učinek enak...BS
M E G A
16. 10. 2025 12.23
+2
če bi ta trditev drzala bi se pol gospodarstva moglo ustaviti že.....
brainiac007
16. 10. 2025 11.28
+7
Bolniške eni res izkoriščajo te bi morali sankcionirati tisti bi morali imeti posebej omejitve ne pa vse povprek. Jaz nisem bil v bolniški 20 let. Razen zaradi covida ker sem moral biti. Je pa res da bolani pa tudi nebi smeli priti v službo ker nalezejo potem cel kolektiv. je bilo pred kratkim jih je pol pol zbolelo. Moralo bi biti enkrat na leto lahko brez obiskov zdravnikov za nekaj dni ostaneš doma ponavadi jaz sem ponavadi vzel kak dan dopusta ker ga drugače tako ali tako nisem uspel pokoristiti. Če so poškodbe se morajo pa čimprej posanirat ne pa čakanje na operacijo in potem še čakanje na terapije. Če nimaš še nekega dodatnega zavarovanja tak ne prideš pravočasno na vrsto. Mogoče pa bi se lahko podjetja ki bi dalo kaj na delavce tudi plačuje to dodatno zavarovanje da so hitreje na vrsti. Čeprav ne podpiram privatnega zdravstva ker so pretežno zaradi tega umetno ustvarjene čakalne vrste zaradi dvoživk. Dejstvo pa je da se povprečna starost delavcev iz 90. let povzpela za 6+ let v naslednjem desetletju še za nekaj let tako da projekcije morejo biti nič boljše. Če dosežemo stagnacijo teh bolniških odsotnosti bo še kar dobro
Yoda
16. 10. 2025 11.49
-4
Se strinjam s teboj. Edino kar me moti je beseda "bolan" ali "bolana". Če je moški, je BOLN, če pa je ženska, je BOLNA. S tem, da se beseda izgovori z U, namesto L ... torej... boun ali bouna.
Ricola Swiss
16. 10. 2025 11.28
+5
Zakaj v Dobruški vasi in Šentjerneju ne moremo in ne moremo nehati plesati, prosimo za odgovore levosučnih ker oni imajo odgovor.
sevenup
16. 10. 2025 11.19
+4
Ja... Mene pa dve leti in hop v invalidsko penzijo. :-( Eni pa lahko vlečejo v tri krasne. Tako ne fer. Pa še ostale dajte tako kakor ste mene. Če maš multiplo v penzijo. Če te križ muči že leto in pol v penzijo. Če te kaj drugega muči več kot leto marš v penzijo!!!
Antena
16. 10. 2025 11.15
+8
Se strinjam, da zdravnik ne more gledati proracuna ali biti detektiv. Da pa vsak mesec da 2 x ali 3x da delavcu bolovanje je pa nekaj hudo narobe z nesposobnim zdravnikom kateri ne loci med bolnim in simulantno bolnim
Smuuki
16. 10. 2025 15.58
+1
Zakon ki to omogoča je napisala politika ne zdravniki. Na napačnega se jeziš
Antena
16. 10. 2025 11.09
+5
Za trgatev in smučabje večina vedno dobi bolovanja. Priporoceno gibanje hahahaha
Smuuki
16. 10. 2025 15.59
+2
Pot v bosno in nazaj je dolga. Z bolniško si lahko omogočiš daljši obisk doma da kaj doma postoriš. Že danes vemo kdo zboli med vikendom
JAZsemTI
16. 10. 2025 10.57
+3
Naj se bolniška ne plača pa ne bo noben buban…
Yoda
16. 10. 2025 11.01
+7
Ali pa 50% plače, pa jih bo kmalu veliko manj.
Omizje
16. 10. 2025 11.15
-1
M E G A
16. 10. 2025 12.24
+1
slayer2
16. 10. 2025 12.36
+3
Kaj pe nekdo, ki ima obrabo kolka?, boli k hudič, če stojiš ali sediš, čakalna doba za menjavo je pa 2-3 leta!!!
Kanalizacija
16. 10. 2025 10.41
+3
Prepozno je to.
Muca ne grizi.
16. 10. 2025 10.44
+1
Srebrni breg
16. 10. 2025 10.39
+2
Daleč prepozno. Sankcionirati pa tudi zdravnike jateri vse povprek pišejo bolniške svojim znancem in prijateljem.
Kanalizacija
16. 10. 2025 10.41
+1
Smuuki
16. 10. 2025 16.01
+0
Za tri dni ne potrebuješ videti zdravnika. Tel klic in bolniški lust te bo čakal. Kdo je napisal tak zakon? Politika ali zdravniki?
Dddddddd
16. 10. 2025 10.36
+0
Prvo kaj je treba uredit je, da za do tri dni bolniske odsotnosti ne potrebujes zdravniskega potrdila. S tem bi bistveno razbremenili zdravnike, ki se morajo ukvarjati z nepotrebno birokracijo, zaradi kratkotrajnih tezav, ki jih je potrebno dan, dva odlezati doma. Ja - nekaj izkoriscanja zagotovo bo - ampak ze sedaj je - vsi vemo da dobis bolnisko za vsako zadevo, ki si jo zmislis.
mijam75
16. 10. 2025 11.31
+3
jaz pa mislim,d a ne bi bilo nekaj izkoriščanja, ampak kar precej. Poznam kar precej takih, ki bi to koristili vsaj dvakrat mesečno in nimajo nobenega sramu, da s tem zaj* sodelavca, ki je hotel koristiti dopust, ali pa mora zaradi njega podaljšati urnik. Saj v bistvu bi bili to isti, kot gredo zdaj zaradi vsakega smrklja ali bolečine v prstu na bolovanje, ampak če jim ne bi bilo treba k zdravniku, bi imeli občutek, da jim to kar pripada vsake dva tedna....
Roadkill
16. 10. 2025 10.33
+5
Lahko bi rekli država ni prostor ampak stanje uma. Mogoče se tule skriva odgovor zakaj nismo druga švica
SDS_je_poden
16. 10. 2025 10.37
+1
A lahko že enkrat nehamo sanjat to Švico, ker v resnici nočemo biti kot oni. Nimamo ne mentalitete ne želje biti oni.
Polona.
16. 10. 2025 10.43
-2
Hočemo ,da gospod Maljevac vodi Slovenijo.
jung
16. 10. 2025 11.54
+3
blue dream..........Švicarji bi lahko rekli, da bi bili radi druga slovenija.Toliko kot je v slo raznih dopustov, bolniških,falencanja in še storilnost bolj švoh ni nikjer na svetu. In kako naj bomo konkurenčni.Zaenkrat se v EU vse skupaj še obvladuje s tiskanjem denarja.Koliko časa še ????
jank
16. 10. 2025 10.28
+6
Porast absentizma je alarm za našo družbo. Za tem se ne skrivajo zgolj delomrzneži. V resnici so najmanjši in najlažje rešljiv problem. Glavni vzrok za absentizem so medčloveški odnosi, v pomanjkljivi skrbi za varstvo pri delu in v nezagotavljanju zdravega delavnega okolja. Če se ne bomo resno lotili teh vprašanj, se absentizem ne bo bistveno znižal.
Smuuki
16. 10. 2025 16.10
+1
Ta logika ki jo izvaja politika je zgrešena. Zdaj greš k zdravniku, dobiš napotnico in čakaš v vrsti. Ker dolgo čakaš se bolezen še poslabša. Bolniška odsotnost je zeeeelo dolga. Prav bi bilo. Takoj na vrsto pri zdravniku, takoj pri specialistu, hitro okrevanje in nazaj na delo. To vemo vsi razen levih politikov. Oni šparajo pa naj stane kolikor hoče. Stane nas 20 x več kot če bi zdravili takoj ko se bolezen pojavi. Operacija kolena, križa ima povsod enak čas okrevanja. Če operacijo na bolniški čakaš 6 mesecev je slovenski delavec 6 mesecev dalj odsoten iz dela kot delavec v avstriji. O konkurenčnosti, storilnosti težko govorimo po tej naši levi logiki. Zdravnikom smo delo omejili namesto da bi jih prosili naj delajo več. A kdo razume razum levih vlad? Jaz ga ne
SDS_je_poden
16. 10. 2025 10.27
-3
Tako foušen narod, da ne moreš verjet. Enim gredo v nos delo na daljavo oziroma delo od doma, drugim bolniške.... Svet se spreminja, delo se spreminja, eni ste pa še vedno ujeti v 20 stoletje in obvezne prisotnosti v službi. Mentalni revčki.
mijam75
16. 10. 2025 11.34
+2
Kakšna fovšarija, ali znaš brat? V šestih letih se je količina izplačanih nadomestil podvojila. Za teh 300 miljonov bi lahko plačali zdravljenje vsem tem otrokom, ki morajo zbirati zamaške....
Tadi 1973
16. 10. 2025 10.14
+9
Veliko primerov- javni sektor! V četrtek dopoldne pokličeš zdravnika in rečeš, da se slabo počutiš. Zdravnik ti v četrtek ob 12.00 reče, da bodi v petek doma. Ob 16.00 si pa že na podaljšanem vikendu na Krku!!!! Ja, veliko je tega, še več jih pa lahko celo na plaži dela od doma
SDS_je_poden
16. 10. 2025 10.23
-2
A ti gredo v nos sodobni poklici? Sej se lahko naučiš nekega programskega jezika in boš lahko delal na plaži za službo. Ne bodi fouš ostalim...
Yoda
16. 10. 2025 10.37
+2
To je možno le, če je zdravnik/ca tvoj najboljši prijatelj in povrhu še skorumpiran.