Slovenija

Podjetja nagrad za poslovno uspešnost kljub božičnici ne bodo mogla znižati

Ljubljana, 30. 11. 2025 09.25 2 min branja 347

Božičnica

Nekatera podjetja, ki imajo v kolektivnih pogodbah določene nagrade za poslovno uspešnost, ugotavljajo, da jih, četudi bi želela, ne bodo mogla znižati, tudi če bodo morala izplačati božičnico, so v minulih dneh opozorili v GZS. V praksi kolektivne pogodbe redko določajo brezpogojna izplačila ob koncu leta, odgovarjajo v ZSSS.

Izvršni direktor Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Mitja Gorenšček je pred dnevi opozoril, da je pri zakonu o pravici do zimskega regresa ter prenovi ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov še precej neznank.

Podjetja, ki imajo dogovore s sindikati o višini nagrade za poslovno uspešnost, namreč po njegovih besedah ugotavljajo, da je to druge vrste prejemek kot zimski regres. To pomeni, da v kolektivnih pogodbah dogovorjenih poslovnih uspešnosti ne bodo mogli znižati, četudi bodo morali nepričakovano izplačati že zimski regres.

Nejevolja je zato velika tudi pri ekonomsko zelo močnih podjetjih, je poudaril Gorenšček.

Glavni izvršni direktor GZS Mitja Gorenšček
Glavni izvršni direktor GZS Mitja Gorenšček
FOTO: Bobo

"Določena vprašanja se sicer postavljajo tudi v tej smeri, vendar to zagotovo ni prevladujoče vprašanje," je dogajanje na terenu za STA povzel izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Matija Drmota.

Sklenjene kolektivne pogodbe je po njegovih besedah "seveda treba spoštovati in glede tega na strani sindikalnih zaupnikov ni zaznati posebnih dilem". A kolektivne pogodbe izplačilo poslovne uspešnosti ali božičnice večinoma vežejo na izide poslovanja podjetja, na kar bo vplivalo tudi izplačilo obveznega zimskega regresa, je dejal.

"V praksi kolektivne pogodbe redko določajo brezpogojna izplačila ob koncu leta. Iz tega vidika tudi ne vidimo razloga za nejevoljo pri podjetjih, ki kljub izplačilu zimskega regresa izpolnjujejo tudi pogoje, ki so jih dogovorila za izplačilo poslovne uspešnosti," je še povedal sindikalist in pristavil, da zaenkrat nimajo informacij, da bi iz tega razloga v zadnjem času prišlo do porasta predlogov za spremembo kolektivnih pogodb ali njihovih odpovedi.

Andrej Zorko
Andrej Zorko
FOTO: Bobo

"Nejevoljo delodajalcev do neke mere lahko razumemo, vendar gre pri zimskem regresu za pravico, ki nima nikakršne zveze z dobičkom oziroma poslovno uspešnostjo, razen v kontekstu obdavčitve. Obveznosti je treba na drugi strani izpolniti in sindikati bomo pozorni predvsem na to," je Drmoto dopolnil predsednik ZSSS Andrej Zorko.

Tudi na ministrstvu za delo so pred dnevi spomnili, da plačilo poslovne uspešnosti ni določeno z zakonom, temveč se določa v kolektivnih pogodbah na ravni dejavnosti, podjetniških kolektivnih pogodbah in v pogodbah o zaposlitvi, po naravi pa je del plače in je odvisno od poslovnega uspeha gospodarskega subjekta. Na drugi strani je izplačilo zimskega regresa vezano izključno na status delavca. Veljavne kolektivne pogodbe pa je torej treba spoštovati.

  • 00
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
KOMENTARJI347

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

lilihip
01. 12. 2025 09.19
zmanjšajte prispevke pa bo OK, saj ni normalno da 1/3 plače daš za prispevke!!!
kranjski janezz
01. 12. 2025 09.12
lahko je delit če ni tvoje..pa tudi še nikoli niso zaslužili nič na pošten način
lilihip
01. 12. 2025 09.31
komunjari radi prisvajajo in delijo zaslužke od drugih
športnik66
30. 11. 2025 21.53
Vedno ista pesem - ta levi itak vedno samo delijo, gospodarstvo naj se pa znajde kakor ve in zna. Logično, ko pa predsednik in podpredsednik vlade še v življenju nista v realnem gospodarstvu ene ure delala. In potem taki vodijo državo. Groza!
UnknownIdentity
30. 11. 2025 16.11
Se dobr da smo tapametni v Avstriji zaposleni taksne bedarije k se v SLO dogajajo al desne al leve vlade in pa pozresnih podjetnikov ne hvala mu spu*em v obraz da mi zutri na ziuce stopi za taksnen denar kot se ponuja v SLO.
Rafael Kramar
30. 11. 2025 16.34
V Avstriji zaposleni Slovenci so po pameti tam nekje, kot BiHovci, ki delajo pri nas. Vreči stran domače življenje, ali pa se furati vsak dan pol dneva, za tistega slabega jurja razlike ni ravno neki znak povečanega intelekta. prej kontra! Če si tako zabit, da si pri nas ne najdeš spodobne službe, greš pač s trebuhom v Avstrijo delat!!?
UnknownIdentity
30. 11. 2025 16.52
Ce ze govoris o inteligenci pametno je iti tja kjer si bolje placan. Nepametno je kritizirat druge ker izkoristijo priloznost. Avstrija je meni osebno Ponudila vec kot pa SLO. V vseh teh letih ne obzalujem niti enega dneva da sem v A zaposlen. LP.
Bbcc12
30. 11. 2025 17.16
Unk. Res je.👍
Rafael Kramar
30. 11. 2025 17.18
Veš ti dobro o čem govorim...
Castrum
30. 11. 2025 18.47
@un, vpršanje: Ali tudi živiš v Avstriji? Imaš stalno bivališče oz.rezidenco v Avstriji ali v Sloveniji?
Boris Kavčič
30. 11. 2025 19.27
osnovno šolo za otroke ali doktorja in bolnico..
Vera in Bog
30. 11. 2025 16.08
Avstrija ima 1200 regresa pozimi pa se noben ne pritožuje. Bo pa treba malo več delat
Vera in Bog
30. 11. 2025 16.07
1000 evrov naj dobi vsak, ki zasluži bolj slabo. Bogatim je treba vzeti pa bo glih prav
tron3
30. 11. 2025 15.17
Po informacijah o dogodkih na globalu, bi bilo dobro, da božičnico porabite za osnovne potrebščine, da ne boste slučajno lačni!!!!!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.39
Pol milijarde frišnega denarja bo konec decembra pljusknilo v segment osnovnih potrebščin. Udobno se namesti in glej, kako bodo cene letele v stratosfero. Januarja, februarja itd. bodo cene še vedno tam, le, da v teh mesecih ne bo božičnic!? Srečno novo...
Vera in Bog
30. 11. 2025 16.02
Zna biti sej pri tej vladi so nas dobro osirimašili ker do ukinili mini davčno reformo od Janše. Se mi zdi da ni nekega pravega napredka
VladdyDaddy
30. 11. 2025 15.03
Vedno se govori samo o nekih dodatkih, regresih, božičnicah, dodatni 13. ali celo 14. plači a nikoli se ne uredi osnovnih plač. Če bi bile te normalno urejene nebi rabili nobenih obveznih dodatkov
prepih
30. 11. 2025 14.57
DElal pri privatniku kateri je pred 35 leti začel sam samo malo popoldan ,danes ima 150zaposlenih in daje božičnico že 10 let. Čeprav je že upokojen še vedno kaj pomaga. Sosedov prvi zet delal v Merkator. šel na svoje odprl trgovino zaposlil prodajalko on pa po gostilnah. PO 6 mesecih zapre in se še danes izogiba rednega dela da mu ni potrebno vrniti pufov in plačevanja otr. dodatka. Ni lahko biti SP vendar če nisi sposoben NISI sposoben NE z glavo skozi zid. Kdor joče je nesposoben.
?iro123
30. 11. 2025 14.51
Eno samo jokanje.
aple2014
30. 11. 2025 14.43
Slovenski podjetniki naj zaprejo firme, če nimajo za dodatke, božičnice in plače nad minimalno!! Zato pa jim kader pobegne v tujino. Kar imejte te filipince in južnjake pa njih izkoriščajte, banda kapitalistična!!!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.49
Kam boste pa potem polentarji leni hodili po minimalce in dodatke. Vsi pač ne morete biti na zavodu!? Za minimalno delo je pač minimalno plačilo. Edino pošteno!
utrillo
30. 11. 2025 14.53
Ne bi se mogel bolj strinjati s teboj. Poleg podjetij naj se zaprejo še vse šole in vrtci, zapre naj se polovica zdravstvenih ustanov na čelu z ljubljanskim UKC (ta za izplačilo božičnice potrebuje 5,5 milijona EUR, trenutno pa dobaviteljem obveznosti plačuje s 6 mesečno (!!!) zamudo, ta pa se samo še povečuje) in mariborskim UKC, zaprejo naj se vse knjižnice, zaprejo naj se vse človekoljubne in humanitarne ustanove, zapre naj se RTV Slovenija, opera in balet, gledališča, muzeji, knjižnice itd. Tam zaposleni zdravniki, medicinske sestre, glasbeniki, pevci, igralci, režiserji, učitelji, vzgojiteljice, novinarji, kuratorji se morajo odpustiti. Praktično polovica države nima za božičnice. Če se morajo zapreti podjetja, naj se zaprejo tudi ti. Naj za vse velja enako, saj ne živimo v državi s kastnim sistemom, ko je nekdo več vreden kot drugi.
sarmat22
30. 11. 2025 15.00
Sam nisem na minimalni plači ampak vseeno ni potrebe,da si tako zloben in zaljiv! In se nekaj....minimalno delo minimalno plačilo pravis? Se vidi,da nisi vajen trdega dela.Bi te dal v katero izmed trgovskih verig,da vidis ce to drzi kar si napisal. Delas kot crnec a plačilo pa minimalno!Poznam trgovke in trgovce,ki so ze padali skupaj na delu zaradi tempa in prevec dela ali pa jih je doma zlomilo,preutrujeni,preobremenjenost,izgorelost. Tako,da to kar si napisal absolutno ne drzi!
sarmat22
30. 11. 2025 15.03
Oprosti ampak oseba zgoraj je to mislil vse spjevce oziroma privatnike,ki so najbolj glasni in jocejo,da nimajo oziroma nebodo imeli. Po mojih podatkih in po pogovoru z razlicnimii ljudmi bodo vsa podjetja brez kakih tezav izplačala teh 638€ in to neglede na panogo.Trgovine bodo dale,proizvodnje bodo dale, javni sektor bo dobil in edino privatniki-spji imajo ogromno za povedat.
Omizje
30. 11. 2025 15.08
ko ima revež denar kramar bogati
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.12
Frajer, 30 let delovne imam za sabo, od tega 25 le 16 urnih delovnikov brez ene sobote in z zelo redkimi nedeljami fraj. Vem jaz dobro, kaj je trdo delo in vedel sem tudi od prvega delovnega dne. Zato pa mi, kot prvo danes ničesar ne fali in, kot drugo, se mi niti malo ne smilijo mevže, ki padajo skupaj med zlaganjem makaronov na police!?!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.14
Marsikakšno krivico gospodarstvo požre in pogoltne zaradi ljubega miru, tole svinjsko božičnico pa upam, da se ne oprosti nikdar!!
sarmat22
30. 11. 2025 15.29
Glede na to kar pravis,da ti nic ne fali in ti gre dobro me cudi tole negodovanje nad nagrado vsem zaposlenim,ki trdo delajo. Ocitno si tudi sam eden od privatnikov,ki jih vse moti in samo jocejo!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.44
Nihče ne negoduje nad nagrado zaposlenim, ki trdo delajo. Takim jo moraš dati, sicer ti bodo odšli drugam, kjer jo bodo dobili. Negravžno je, da moramo za vnovično izvolitev najslabšega premierja ever, mi podjetniki plačevati njegove potencialne volilce tako, da vsakemu še tako lenemu in nesposobnemu polentarju plačamo 640 evrov v Golobovem imenu!!!
NeXadileC
30. 11. 2025 14.13
Njema uravnjiljovka.
Mclaren
30. 11. 2025 13.50
Koliko jokcanja za par sto evrov, ko je pa treba kupit avto za 100 jurjev, pa ni problema.
Groucho Marx
30. 11. 2025 14.04
Logika lewacov je, da ima vsi podjetniki po vrsti luksuzne avtomobile, vile in jahte. 🙈🙉🙈🙉
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.12
Za 100 jurjev "svojega" denarja!!! Ne "ukradenega" preko predvolilne bonbonjere!!!
sarmat22
30. 11. 2025 15.05
Svojega ja,ki so mu ga zasluzili njegovi zaposleni, ki trdo delajo vsak dan!
Omizje
30. 11. 2025 15.16
ja imaš 100 jurjev za luks vendar zaradi minimalnih plač. Čeprav po načinu blebetanja si ti parazit na socijalnih transferjih
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.16
Ja ne, čigav denar je?! Zaposleni so dobili plačano za svoje delo, zakaj bi jim po tvoje dolgoval kar koli?! Lahko pa vstopijo v solastništvo pa bodo tudi oni plačani od dobička. Ne moreš pa samo jagode pobirati s tortic, zaboga!?!
sarmat22
30. 11. 2025 15.46
Zavedati se moras,da si ti mocno odvisen od svojih delavcev,ki ti filajo racun na banki. Dolgoval karkoli? Kolega dolzen si jim dat vse kar je po zakonu treba plus se kaj vec ce si kaj od delodajalca. Ce se zameris svojim delavcem si oplel!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 16.24
Od delavcev sem odvisen ravno toliko, kot oni od mene. Plus še kaj več pa lahko dobi edino, če je kaj od delavca in tudi naredi kaj več, kot po zakonu.
Volja
30. 11. 2025 13.44
Ne razumem nejevolje in logike razmišljanja teh podjetij. Nerazumno z vseh pogledov.
Volja
30. 11. 2025 13.48
Valjda želiš ohraniti od prej jasno razmerje med odličnim delavcem in ostalimi delavci tudi po uvedbi obveznega izplačila zimskega dodatka.
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.26
Odpri en d.o.o. in probaj za začetek samo samega sebe spraviti skozi mesec pa ti bo v trenutku vse jasno!!
sarmat22
30. 11. 2025 15.07
Ze mocno izrabljen stavek kolega...... Zato pa raje ljudje delajo nekje,naredijo svoje delo,zasluzijo in grejo domov! Vi pa,ki ste se odlocili neke direktorje spilat pa se zajebavajte z vsemi problemi in svinjarijami....sami ste to hoteli!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.23
Ja, res je, sami smo tako hoteli in nič narobe s tem. Zato nam pa na misel ne pride, da bi svoj zaslužen dobiček delili z lenuhi, ki "delajo nekje... in grejo domov". Minimalno delo - minimalno plačilo!
sarmat22
30. 11. 2025 15.53
Oprosti ampak nobene pravice nimas zmerjati postenih in pridnih ljudi!A zato,ker oddelajo samo svojih obveznih 8 ur so po tvoje lenuhi al kaj? Sluzba je sluzba in ,ce je delavec priden in posten je to to!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 16.27
Ja imam pravico!! Dokler zahtevajo od mene, da jim plačam nekaj, česar si niso zaslužili, imam vso pravico to povedati naglas.
Volja
30. 11. 2025 16.38
@Kramar, če bi me bolj redno spremljal, potem bi vedel in ne tak komentar zapisal. Ja ni lahko.
Rafael Kramar
30. 11. 2025 17.22
Ja, če bi te spremljal, potem ga morda res ne bi napisal. Na zgornja dva tvoja komentarja se mi je pa zdelo tako kar prav...
Volja
30. 11. 2025 20.00
@Kramar, kaj pričakuješ od odličnega delavca, ki ga boš nepošteno okrog prinesel za nagrado, ki.mu pripada in s tem pokazal, da je osel?
Rafael Kramar
30. 11. 2025 21.33
Odličnega delavca ne moreš okrog prinesti ne za nagrado, ne za orenk plačo, ker te bo poslal v tri mile materine in tvoj konkurent bo brez truda prišel do odličnega delavca. Tole leglo bolniškarskih lenuhov, ki jih pa vi tule zasipate z raznimi nazivi odličnega delavca, so pa lenuhi, ki hodijo na šiht samo zato, ker levaki niso še tako močni, da bi uvedli UTD. In ja, takim z veseljem pokažem, da so osli!!
sarmat22
30. 11. 2025 13.37
Kolegica,ki dela v Lidlu je rekla,da so jim zmanjsali nagrado za poslovno uspesnost.Dosedaj so dobivali 300 € na njihovo kartico letos pa bodo dobili samo 120€. Torej tale naslov zgoraj nedrzi, očitno lahko znizajo. Glede na to kake guzve so po trgovinah in grem stavit,da jim je promet v tem letu zelo zrasel bi bilo lepse,da bi te nagrade za poslovno uspesnost dvignili in ne znizali kot so jih.
BBcc
30. 11. 2025 13.42
Sarmat. Ti lažeš. To je to.
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.06
Pravilno!! Razliko do 630€ naj jim odbijejo še z najnižim regresom in upam, da jim še nadomestilo za malico znižajo na minimalno!!!
sarmat22
30. 11. 2025 15.09
Ja ja lazem ja....sigurno poznas koga,ki dela tam pa se pozanimaj iz prve roke. V sosednjem bloku imam 3 delavke,ki delajo v Lidlu in so mi tudi pokazale obvestilo kjer vse pise lepo!
sarmat22
30. 11. 2025 15.12
Ti kar bodi tako zloben kolega....le spomni se,da se zlehtnoba rada vraca in se ti bo vrnilo prej ali slej. Ti iz prve roke povem,da vkolikor bodo trgovine in tudi v drugih panogah zmanjsali regres poleti bodo prav ta podjetja si naredila medvedjo uslugo saj se ze nekje pogovarjajo,da bo prislo do mnozicnih odpovedi s strani delavcev in delavk, tisti,ki bodo ostali pa bodo tam opravljali delo "duhov" in bodo mocno zmanjsali produktivnost!
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.30
Nisem jaz zloben, zloben je Golob, ki mi nalaga plačilo 640€ vsakemu delavcu zato, da bo drugo leto volil zanj. Jaz sem spoštoval v celoti dogovor med zaposlenimi in mano. Zimski regres je priletel enostransko, mimo vsakega dogovora.
sarmat22
30. 11. 2025 13.35
Kolegica,ki dela v Lidlu je rekla,da so jim zmanjsali nagrado za poslovno supesnost.Dosedaj so dobivali 300 € na njihovo kartico letos pa bodo dobili samo 120€. Torej tale naslov zgoraj nedrzi, očitno lahko znizajo. Glede na to kake guzve so po trgovinah in grem stavit,da jim je promet v tem letu zelo zrasel bi bilo lepse,da bi te nagrade za poslovno uspesnost dvignili in ne znizali kot so jih.
BBcc
30. 11. 2025 13.42
Ti lažeš. To pa ja.
Uporabnik1921539
30. 11. 2025 13.33
koji k... se moram zgledovat po min in povprecni placi in nenehno id tam nekaj racunat?Zakaj mora buti revscina vedno merilo?Zajaj ni raje bogastvo,Zato,ker je top,ce smo v komunizmu vsi revni
Uporabnik1921539
30. 11. 2025 13.31
zakaj pa ne bi bila bizucnica neobdavcena npr do 1/2 najvisje place?
Medo888
30. 11. 2025 13.30
Nam ne dajo regresa prikazujejo rdeče številke imajo pa apartmaje po morju in vozila visoko cenovnega ranga . Marsikdo bi že zaprl če bilo to v Avstriji pri nas se pač marsikaj da... Zgleda že tako
razumi če lahko
30. 11. 2025 14.16
O Avstriji tisti , ki tega niso nikoli izprobali ! Se strinjam Avstrijski model je daleč najboljši v celotni okolici vendar kot celota ne samo plača in božičnica kopirajmo vse od A do Ž pa , da vidimo !
Rafael Kramar
30. 11. 2025 14.28
A ne, to pa rulja lena ne bi!? Oni bi, kot v samopostrežnem bifeju pobrali iz avstrijskega modela samo tisto ven, kar jim paše!!
utrillo
30. 11. 2025 14.52
V Avstriji božičnica ni obvezna, je stvar kolektivnih pogodb. Prejme jo 98% zaposlenih, povprečni znesek pa je 1200 EUR. Kot podjetnik sem takoj za to, da uvedemo avstrijski sistem, seveda prilagojen za še enkrat nižjo slovensko produktivnost glede na avstrijsko. Višina plač in božičnic je pač odvisna od produktivnosti. Takoj se ukine izplačilo malice in potnih stroškov - kot v Avstriji. Začne se delati 8 ur dnevno in ne 7 ur kot pri nas - kot v Avstriji. Božičnica bi pri nas v povprečju znašala 600 EUR (saj imamo tudi produktivnost polovično) - kot v Avstriji. Delavca se lahko odpusti kadarkoli brez navedbe razloga - kot v Avstriji. Dopuščam pa možnost, da se v primeru, če se slovenska produktivnost poveča (ta pa že nekaj let stagnira, pa se kljub temu plače povečujejo – zanimivo kajne), se temu primerno lahko dvignejo tudi plače in božičnica. Medo888, naj bo vse kot v Avstriji, sam si to od srca želim.
Rafael Kramar
30. 11. 2025 15.06
Samo za hec ena izpred kakega meseca in pol. Podaljšanje registracije za popolnoma enak avto: 445€ pri nas Sava/ 1334€ Avstrija, ne vem katera zavarovalnica. Samo za pokušino, da ni v Avstriji minimalec 1800 ceters paribus...
sarmat22
30. 11. 2025 15.15
Oprosti ampak.....j..ala te produktivnost!!
ISSN 15813711 © 2025
24ur.com, Vse pravice pridržane
Verzija: 1596