Slovenija

Pogosto stojite v gneči na cesti?

Ljubljana, 08. 12. 2017 06.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Tudi vi pogosto stojite v gneči na cesti, v kolonah avtomobilov? Zapore cest, gradbišča, zgoščen promet zaradi prevelikega števila avtomobilov in tovornjakov, prometne konice ... posebej pereče v večjih mestih, denimo na vpadnicah v Ljubljano in iz nje ...

Šli smo na pot ... na običajno ponedljkovo jutro iz Grosupljega do Ljubljane, z enim od več tisoč ljudi, ki se od tam vozijo na delo v Ljubljano vsak dan. Primož Šteh pravi, da takšnih kolon, kot so zadnji dve leti, ne pomni; pa čeprav se v Ljubljano vozi že desetletje. Včasih je zastoj dolg osem kilometrov, včasih zastojev ni. "Nobene logike ni, enkrat je zastoj vsak dan, potem drugič ga ves teden ni," pravi Primož. Ko ni gneče, do Ljubljane potrebuje 20 minut, ta dan je potoval skoraj eno uro.

Isto relacijo smo naredili tudi brez avtomobila: Grosuplje - parkirali smo na (plačljivem) parkirišču, potem na vlak, ki je vozil do Ljubljane 26 minut, in nato kombinacija avtobusa in pešačenja do službe: na koncu - dobra ura potovanja. Največ dnevnih migrantov prihaja na delo v Ljubljano iz Domžal, Kranja in Kamnika, sledijo Grosupeljčani ...

Na vlaku smo spremljali tudi Petro Juvančič, ki se vsak dan vozi v Ljubljano iz Domžal - v  službo in iz službe gre z vlakom.  Izkušnja je bila, blago rečena, zanimiva in pestra. Prav v neudobnosti, počasnosti in netočnosti javnih prevoznih sredstev se skriva del odgovora, zakaj se mnogi Slovenci še vedno zelo veliko vozijo z osebnimi avtomobili; tudi tam, kjer obstaja javni prevoz.

Ekipa 24ur Inšpektor se je o gneči, kolonah ... pogovarjala s strokovnjaki, preverjala je razmere na cestah, bila  v nadzorni sobi, v kateri v primeru gneče zapirajo tunele, pa na Dunaju, ki velja za zgled urejanja prometne politike. Za Inšpektor je govoril tudi dunajski profesor, ki je zaslužen za to, da je Dunaj, ki se je pred desetletji podobno kot danes Ljubljana spopadal s prometnimi zamaški, uspešno rešil ta problem.

Novinarka Staša Lozar v rubriki 24UR Inšpektor, ki bo na sporedu jutri zvečer v oddaji 24UR, s pomočjo strokovnjakov, prakse, analiz in primerjav ... ugotavlja, da so nekatere rešitve jasne: še bolj omejevati dostop avtomobilov do mestnih središč, a hkrati nuditi udoben, dovolj poceni in hiter javni prevoz. V okoliških občinah (ob Ljubljani) zagotoviti  brezplačno ali poceni parkiranje, pa uvajanje enotnih vozovnic za več prevoznih sredstev, ob tem pa tudi širiti javni prevoz. Do tedaj bi morali delovišča na cestah odpirati bolj premišljeno in usklajeno ...  Ob tem pa ljudi osvestiti, prepričati, da jim ni treba čisto povsod z avtom. Veliko nas namreč želi zdravo živeti, zato tečemo, hodimo v fitnes, želimo biti telesno aktivni, a se, ko gremo v službo ali trgovino, namesto da bi tudi hodili ali kolesarili, raje vozimo z avtom čisto od vrat do vrat.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (67)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Frane Šajn
08. 12. 2017 18.53
+1
Samo ne me spominjat na to, ne kupim več vinjete tudi s puško v hrbtu ne!
angst
08. 12. 2017 15.50
+2
Skoz Bled se cjaziš ko polž po glažovnah! Banda pokvarjena oblubla obvoznco že 35 let,pa do dons nč novga,razn dveh brezveznih krožnih! Bruh...
santamaura
08. 12. 2017 12.36
+5
Najlepše je stati na avtocesti v koloni in opazovati vinjeto levo zgoraj na šipi, ko se ti tako lepo smeji - Še sreča, da lahko kupim novo in ta staro postrgam iz šipe, ker mi gre na živce
ecnarf
08. 12. 2017 12.23
+2
Močvirniki vse vam bo opanko zrihtov , kar volite ga še voli.....najcenejša varianta je da se naredijo pred mestom velika parkirišč od tam naprej pa prevoz z avtobusom in vse to zastonj ali za minimalno plačilo, za v mesto pa uvest drago vstopnino, to se da naredit v pol leta.
janezov uč
08. 12. 2017 13.36
-1
kaj tebi ni jasno? gneče ni zaradi močvirnikov, ampak zaradi vseh, ki se vozijo k nam.
proofreader
08. 12. 2017 12.01
+2
Minister za promet Vlačič je bil leta 2010 proti tretjemu pasu okoli Ljubljane. Ker bi potem preveč avtomobilov prišlo v Ljubljano?
proofreader
08. 12. 2017 11.57
+4
DARS ima stavbo in sedež v Celju, gospodje pa najemajo prostore v Ljubljani, da se jim ni potrebno voziti.
proofreader
08. 12. 2017 11.56
+7
Na vlaku pa ti zaračunajo posebej, če vozovnico kupiš pri sprevodniku. Kartomat na glavni postaji v Ljubljani pa so umaknili, ker se je stalno kvaril.
SDS_je_poden
08. 12. 2017 10.45
+11
Spet se bo nekaj reševalo z obližem na odprto rano, namesto, da bi se zadevo reševalo sistemsko. Zakaj obstaja potreba, da se večina služb začne okoli 8h? Kaj če bi delovnike malo zamaknili, se pravi, da bi se večina služb začela ob 7h, nekatere ob 8h, nekatere ob 9h? Tako nebi masa ljudi pljusknila na preozke ceste, ki jih imamo. Drugo vprašanje je, zakaj se je treba večini vozit vsakodnevno v službo? Obstajajo službe, sploh v IT panogi, kjer bi se lahko delalo od doma, s tem, da se pač povežeš zjutraj v omrežje službe. Naslednje vprašanje je, zakaj je večina služb koncentriranih v Ljubljani? Zakaj nebi nekaj teh službenih prostorov preselili v bližnja, manjša mesta? Naslednje vprašanje je, zakaj morajo biti vsi kraki AC povezani na ljubljanski obroč? Ves tranzit mora preko ljubljanske obvoznice, kar je norost, treba je zgraditi navezave na krake IZVEN samega mesta Ljubljana, tako da se tranzit ogne jutranji gneči. Skratka reševati je treba zadevo CELOSTNO, ampak se bojim, da je to preveč zahtevno za glavce tistih, ki načrtujejo in urejajo prometno politiko.
VolkBrenin
08. 12. 2017 10.59
+2
Drži. Te " glavce " so recimo zaprle " titovo " z južne strani ...v trnovem je bil zgrajen nov most ( ki je ok ) ravno zaradi tako imenovane južne vpadnice v mesto . ...kaj so zeljne glave storile - vidimo . Vsa infrastruktura v tistem delu do ac jug je bila zgrajena, da bi hitreje prišli v mesto in čez v drug ( v tem primeru severni- ali kateri drugi del mesta ) ...In pozabili so , da je ta del poti v lj . bil glavna avenija z juga že v rimskih časih ...
SDS_je_poden
08. 12. 2017 11.22
+2
...El_Perdido..: Za prehode iz enega dela mesta v drugega, sem mnenja, da se nebi smel basat čez center, temveč bi moral uporabiti obvoznico, ker je s tem namenom zgrajena. Enako bi moral delovati LPP, ob obvoznici bi morala biti vzpostavljena krožna proga, ki bi te hitro dostavila npr. iz Viča v Šiško oz. vsaj hitreje, kot pa bi trajalo sedaj, ko se moraš basat čez center.
User416781
08. 12. 2017 11.31
+3
Vse lepo in prav, ampak "problemi", ki jih izpostavljaš, niso povezani z DARSom. Ta z delovnimi časi pa je nekoliko lovska, saj bi to pomenilo spremembo delovne zakonodaje zaradi cest...? Sindikati spet v zraku. Rešitev je žal samo ena in to so dodatni vozni pasovi - Ljubljana bi žal morala imeti tri ali štiri pasovno obvoznico in kakšen tramvaj ali podzemno železnico - kakšne investicije so s tem povezane, pa raje ne omenjam. Vse skupaj, glede na trenutno stanje niti ni izvedljivo in tudi ne rentabilno in zato tega ne bo nikoli. Napake so bile storjene v preteklosti, saj se infratsruktura ni razvijala sočasno z razvojem mesta - sedaj pa je stanje tako kot je in vprašanje, kaj je sploh možno narediti. Recimo velika napaka je bila ukinitev tramvajev, namesto, da bi se v to postopno vlagalo. Ker pa se ni postopno vlagalo in sproti razvijalo javni prevoz je pa sedaj, če bi želeli to urediti, vložek enostavno previsok.
VolkBrenin
08. 12. 2017 11.31
+1
To se sicer strinjam- ampak delno . Ker ta zapora ni uredila zadev . ...ampak jih je z vidika pretočnosti zelo poslabšala...o tem sem....
User416781
08. 12. 2017 11.36
@El_Predido - komentiral sem post komentatorja za pravično družbo...
VolkBrenin
08. 12. 2017 11.39
Vem ...jaz tudi ...pa so naju " napadli " tisti virtualni....in je prišlo do pomot ...
SDS_je_poden
08. 12. 2017 11.49
+1
peropetarda: Sej pravim, da problem ni le na strani DARSa, da je treba zadevo SISTEMSKO rešit. To z delovnimi časi nima nobene veze z sindikati, večina zasebnih firm bi lahko zamaknila delovni čas, vprašanje pa je, ali bi se zaposleni strinjali z tem. Tako kot je sedaj urejeno je narobe, ker imamo 2x na dan prometne konice, v katerih se izgublja čas, energija.... skratka nobene pozitivne lastnosti ni v tem. Glede tramvaja se pa strinjam, žal so ga ukinili. Ni rešitev v dodatnih voznih pasovih, temveč v premiku miselnosti v glavi ljudi.
VolkBrenin
08. 12. 2017 10.30
+4
Že pred leti je šla v Karlsruhe cela čreda " strokovnjakov " na eno tedenski izlet...da se poučijo , kako rešiti problem. Rezultat je bil njihove dnevnice iz proračuna. In da je ureditev ok . In kako imajo tam to urejeno...po mestu in okolici - nekaj deset km okoli mesta ...vozi " nekaj " med tramvajem in vlakom ( kakršne imamo sicer za po sloveniji ) ...lahko se pelje en sam vagon - po potrebi pa jih dodajo poljubno število...Vsa parkirišča, ki jih je ogromno okoli mesta in ob vsaki postaji so ali zastonj ali pa plačana že z nakupom karte Za omenjeni prevoz...ni gneče - vse poteka hitro in točno...tej " tramvaji " vozijo v okolici in čez mesto ...naprimer iz kamnika v lj. In naprej do grosuplja...itd...in ni res , da zadeva in sama infrastruktura ogromno stane...
VolkBrenin
08. 12. 2017 10.33
+2
So pa gneče tudi na " podeželju " ...kjer bi se dalo rešiti marsikaj . ...ampak koga brigajo ljudje na podeželju...kajne...
METKA102
08. 12. 2017 10.35
+1
Bila tam, a ne z njimi. Lahko bi se kaj naučili od njih. Tam deluje. Imajo res lepe "tramvaje", nič ne bi skazili našega najlepšega mesta.
VolkBrenin
08. 12. 2017 10.54
+2
Lepo ...njih sem omenil, ker je " kombinacija vozila - tramvaja " dobra ...( vlak ne more voziti po mestu - tramvaj pa ne po podeželju ) ...peljal se tam velikokrat tudi sam ...odlično in točno . Dobra ureditev je recimo tudi v munchnu...tako imenovani S bahn...pobere " širšo " okolico mesta , pride do mesta se " potopi" pod zemljo in na drugi strani spet ven ....prideš bilo kam v mestu tik tak , ker je " vezan " na mestni tramvaj ...U Bahn..abtobuse ...ampak to bi res stalo preveč , ker bi morali poleg vsega razkopati celo mesto kar precej globoko . Tiri zgoraj za omenjeno vozilo pa niso " nek strošek " v primerjavi izgradnje ceste in podobno. Vseeno mi je ob vsem moteče...da se na periferijo vedno " pozabi " . Slovenija ni samo Ljubljana - čeprav sem sam v primestju . Vendar je dejstvo - da 90 % debat in ukrepov vedno " pade samo na Ljubljano . In to ni ok .
User416781
08. 12. 2017 10.22
+9
Nekoč bom nekoga vprašal po zdravju na DARSU zaradi zapiranja tunela pod Golovcem. Vse se je začelo s plastičnimi količki na Rudniku, potem so te količke skrajšali, tunel pa še kar zapirajo. In to se dogaja zadnje leto ali leto in pol - prej teh problemov ni bilo. In me prav zanima, kdo se je kar naenkrat odločil, da je ta tunel potrebno zapirati. Od kar se to dogaja je na tem delu obvoznice štala zjutraj in popoldan - ravno kakšen teden nazaj je bil to vzrok za manjšo nesrečo pred tunelom oz. trk, ko je voznik ustavil, ko se je prižgala rdeča luč, tako da imam glede varnosti zaradi tega ukrepa tudi svoje mnenje...
VolkBrenin
08. 12. 2017 11.19
Pero ...najbolš da tja neseš ta pravo petardo :))
oježeš
08. 12. 2017 09.59
Pa kaj, če so kolone. Saj ima Ljubljana vse, kar imajo velika mesta!
hotchilipoper
08. 12. 2017 09.52
+1
Naj začnejo pobirat parkirnino namesto vinjet
METKA102
08. 12. 2017 09.51
+5
Ko bodo firme nehale plačevat enormne zneske za prihod na delo, se bo tudi gneča zmanjšala. Naj dajo vsakemu večjo plačo in on bo izbiral ali se bo za ta denar vozil ali pa našel delovno mesto bližje doma ali pa stanovanje bližje službi. Tako kot imajo povsod po svetu. Če bo plače večje, bodo tudi pokojnine večje, saj od povrnitve stroškov na delo in iz dela se ne plačujejo prispevki.
HorstWiesel
08. 12. 2017 09.53
-3
Se popolnoma strinjam. Tole komunistično iznajdbo, kot je prevoz na delo, bi bilo treba ukint.
METKA102
08. 12. 2017 10.03
+3
Še to bi dodala: v prispevku ni nikjer omenjeno, koliko škodljivih izpušnih plinov morajo vdihovati čakajoči v avtomobilih in še več tisti, ki živijo v bližini teh cest, da ne omenjam hrupa, ki ga avtomobilski promet povzroča. Naj se naredi tudi prispevek o tem. Država bi morala poskrbeti, da bi bila delovna mesta bolj razpršena po podeželju, saj zdaj v dobi interneta, to menda res ni noben tak problem, posebej, če omenim Javno upravo.
Uporabnik565636
08. 12. 2017 10.06
+3
Se strinjam, vendar je potrebno upoštevati tudi dejstvo, da v nekaterih delih Slovenije (predvsem vzhod) služb ni in ljudem ne preostane drugega kot da se vozijo v LJ, če se pač ne morejo v Avstrijo. Decentralizacija je tu nujna za preprečitev prometnih zamaškov.
CrushLow
08. 12. 2017 10.14
+2
to da se polni dravna malha je se slabsa ideja ... bodo koritarji se vec pokradl, situacija bo pa ista ...
hipertrop
08. 12. 2017 09.47
+7
No z Dunajem se Ljubljana res ne mora primerjat, je Dunaj neprimerno večji, Dunaj je velemesto, lahko se z Graz-em, kjer ni toliko gneče, imajo v Grazu tramvaj in en del avtoceste je 6 pasoven, mogoče bi to bila rešitev. Mogoče je problem v Sloveniji tudi ta, da je močno centralizirana in so vse službe v Ljubljani, tako da se morajo razni uradniki vozit iz vseh koncev Slovenije v Lj v službo, problem je tudi ker se v Lj sreča tranzit, osrednja lega : in se v Lj srečajo gorensjka. štajerska, primorska, dolenjska avtocesta - v Grazu se ne sreča toliko avtocest... moje mnenje 6 pasovnica in tramvaj,... metro ,,, ne ... metro je za večja mesta, Slovenija si ne more tega privoščit, je predrago in mesto velikosti Ljubljane res lahko najde cenejšo rešitev
HorstWiesel
08. 12. 2017 09.50
+2
Metro pride v poštev, če ima mesto miljon+ prebivalcev. Lj bi morala imeti 6 pasovno obvoznico, velika parkirišča na vpadnicah s sistemom P+R (za vozače), gostejšo avtobusno povezavo in ja, mogoče tudi tramvaj
Uporabnik565636
08. 12. 2017 10.07
+2
Tudi tisti, ki gredo mimo Lj, morajo na obvoznico.
HorstWiesel
08. 12. 2017 10.31
+4
Zato pa 6 pasovnica. Pa tovorni promet, ki mu Slovenija služi zgolj za tranzit, na vlake
hipertrop
08. 12. 2017 10.47
+1
res, avstrijci dajo veliko tovornjakov na železnice, če bi vsaj tretjino kamionskega tovora slovenci spravili na železnico nebi rabili vsak dan gledat zastojev na primorki in štajerki, tovornjaki že s samo počasnejšo vožnjo ogromno pripomorejo k zastojem in potem še kakšna nesreča in konec
bebo3
08. 12. 2017 09.45
+8
na osnovno vprašanje "Pogosto stojite v gneči na cesti?" je moj odgovor: nonstop vsak dan. še posebej dopoldne in popoldne ko se gre v službo in nazaj.
kr ena iz nekje
08. 12. 2017 09.39
+6
Zrihtat je treba vlake v Lj eno 200 let staro železnico, mar bi imeli podzemno ali vsaj tramvaj. Problem so eni vozniki, ki o vožnji nimajo pojma sam da se nastavljajo po cesti in še pijani po vrhu.
bebo3
08. 12. 2017 09.37
+1
Ljubljanska obvoznica je kap, to ne gre več tako naprej. Nekaj nujno morajo narediti da se to vsakodnevno čakanje na mestu uredi.
Adolph
08. 12. 2017 08.58
+2
Vstop u Lublano sam z drago cestnino . . . . .
HorstWiesel
08. 12. 2017 09.01
+2
aleks_ira
08. 12. 2017 09.07
+2
Ljubljančanom pa trojno tarifo za storitve (že sedaj imajo dvojno) in domačo hrano
HorstWiesel
08. 12. 2017 09.08
+3
izi11
08. 12. 2017 09.18
+10
pa ljublančanom potem cestnino za izstop iz mesta ker onesnažujejo podeželje...
METKA102
08. 12. 2017 09.39
+0
Vsak dan se v Lj pripelje cca 170.000 avtomobilov. Se bodo Ljubljančani morali pa res potruditi, da jih bo odšlo vsak dan na podeželje takšno število.
aleks_ira
08. 12. 2017 08.50
+15
Prpovedati vožnjo kamionom med 6:00 - 9:00 in 14:00 - 18:00
CrushLow
08. 12. 2017 10.15
+2
k bo pa tvoj spar program brez robe bos pa spet jokal ....
west1970
08. 12. 2017 08.46
+7
a se kdo vozi čez Vodice, kaj so pa tam naredili z obnovitvijo ceste, nekdo si zasluži medaljo
izi11
08. 12. 2017 09.19
+2
skos
08. 12. 2017 10.21
+2
west1970 se ti hecaš? Tistole pogruntavščino zožanje ceste pred občino to bo še kar nekaj nesreč že vidim. Ter kolona nastaja zaradi semaforja pač.
west1970
08. 12. 2017 12.03
+2
Kolona nastaja zaradi šleparjev, ker zaradi zožanja ceste ne morejo skoz, semafor nima veze