Slovenija

Vlada zagotavlja: 40 let dela bo še naprej dovolj za starostno upokojitev

Ljubljana, 27. 12. 2023 19.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Žana Vertačnik
Komentarji
200

Vlado takoj po novem letu čaka še eno kislo jabolko: prenova pokojninskega sistema. "Za karkoli se bomo dogovorili, bo uvedeno s časovnim zamikom, postopoma in predvidljivo," napoveduje državni sekretar na ministrstvu za delo Igor Feketija in med tistimi rešitvami, od katerih v nobenem primeru ne bodo odstopali, izpostavlja, da bo 40 let dela še naprej dovolj za starostno upokojitev. Nadejajo se sicer, da bodo s socialnimi partnerji izhodišča uskladili do polovice prihodnjega leta in jih nato poslali v državni zbor.

Izhodišča za pokojninsko reformo bomo na vladno mizo prinesli v začetku prihodnjega leta, je pred dnevi napovedal minister za delo Luka Mesec.  

"Verjamem da smo tako blizu z usklajevanjem, da bo vlada sprejela ta izhodišča in s tem dobimo mandat za začetek pogajanj s socialnimi partnerji," je optimističen tudi Feketija. 

To naj bi torej storili tik po novem letu: do prihodnjega aprila si želijo izhodišča uskladiti, najkasneje do konca leta pa dobiti zeleno luč parlamenta. Tudi zaradi zavezanosti k načrtu za okrevanje in odpornost. "Kar pomeni, da ko Slovenija doseže določene mejnike, v tem primeru uveljavi to zakonodajo, bomo šele upravičeni do določenega dela evropski sredstev iz tega naslova," še pojasnjuje Feketija. 

Predloge – po besedah Feketije za prilagoditve sistema in ne reforme – pričakuje vsa politična konstelacija. "Glede na dosedanje delo vlade se bojim, da bodo pričakovanja negativna. Sem tudi sam že v letih, ko razmišljam o upokojitvi, in resnično me zanima, s kakšnimi ukrepi bodo prišli skozi to reformo," je v petek dogajanje komentiral poslanec SDS Rado Gladek.

"2017 smo imeli usklajena izhodišča, tako da jaz pričakujem, da se ta izhodišča vključujejo v to, kar je bilo narejeno v preteklosti," pa meni Anja Kopač z Inštituta 1. maj in nekdanja ministrica za delo iz vrst SD.

"Torej doseganje vsaj 70-odstotne nadomestitvene stopnje, upoštevanje inflacije in rasti bruto plač v državi pri usklajevanju, vse to bomo in tudi smo upoštevali v svojih izhodiščih," odgovarja Feketija. Ne pričakujejo, da bi glede vsega dosegli stoodstotni konsenz; da pa obstajajo točke, od katerih ne bodo odstopali. Glavna: da pokojninske dobe ne bodo podaljševali. "Prvič zato, ker težko silimo delati ljudi dlje in ker je tudi dovolj z vidika vzdržnosti sistema." 

In kot pravi še – v izogib navala upokojevanja velikih nenadnih sprememb ni pričakovati.  

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (200)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

andraa
28. 12. 2023 15.10
+1
Tričetrt upokojencev pa živi pod pragom revščine z 40 let delovne dobe.
andraa
28. 12. 2023 15.09
-3
Zakaj bi delali 40 let?Vdovci in vdove dobijo po novem 700e za nič dela.
Jožajoža
28. 12. 2023 15.02
-2
Tisti,ki smo delali,smo s penzijo zadovoljni.
smuuki
31. 12. 2023 18.16
+1
Toliko lažete da ste pozabili kaj ste se zlagali. Poleg kisika, vode je laž pogoj, da sploh obstajate. S takimi se nihče noče družiti zato se ponujate po portalih. Ubogi na duhu. 😀😀😀😀😀. Pa srečnega in zdravega. Še za zdravo pamet prosite Boga. Morda se vas usmili. Klicanje jj ne bo pomagalo. 😀😀😀🙂😀
Victoria13
28. 12. 2023 10.19
+5
Leta 2000 je bil odmerno odsotek 85% za 35 let delovne dobe za ženske in 40 let za moške, zdaj je 63,5 za 40 let delovne dobe in 60 let starosti za oba spola. Torej že zdaj za več dela manj denarja, pa še slabše bo!!!
son?ek11
28. 12. 2023 11.11
+3
Leta 2000 ni bil več odmera 85% , žal, to se končalo enkrat 93 ,94 leta
smuuki
28. 12. 2023 10.11
+0
Mi smo v preteklosti uspešno popravljali krivice izbrisanim. Zdaj čakamo popravo krivice ki izvira iz neustavnega zakona o odmernem odstotku 57% samo za moške. Ustava je kršena v odstavku kjer navaja da je nedopustno diskriminirati ljudi na osnovi spola,barve polti in veroizpovedi. Moški smo v času delovne dobe plačevali enake odmerne odstotke kot ženske. V času obračuna pokojninske osnove pa 6% nižje pokojnine zgolj iz naslova napačnega spola. Ta krivica bo enkrat plačana. Če tega ne bomo storili sami nas bo v to prisilila odločitev evro sodišča. Zamudne obresti in razlika v pokojninah bo znaten kupček. Dlje ko se bo odlašalo več bo. Zdaj pa vsi varuhi,sodniki,predsedniki glave skupaj in nekaj rešite. V vsakem primeru bo peklo. Čas je na naši strani. Meni zdaj zavlačevanje paše. Čas dela zame. 😀😀😀😀😀
smuuki
28. 12. 2023 10.12
-1
Zakonske zamudne obresti so tokrat dobrodošle. 😀😀😀😀😀
Victoria13
28. 12. 2023 10.09
+7
A veste, da ljudje, ki so celo življenje na sociali imajo zastonj bivanje v DSO, pa še socialo pomoč prejmajo!
Victoria13
28. 12. 2023 10.11
+4
Vi, ki pa delate boste pa v DSO dali celo pokojnino,pa še vaši otroci bodo moral doplačat!
son?ek11
28. 12. 2023 11.15
+3
Da, in po 65 letu se varstveni dodatek!!! Dso jim plača občina, dodatno zavarovanje jim plače država, osnovno občina in to vsa leta prejemanja DSP!! In to za nič dela!! Kako podpiramo te brezdelne lenobe. Seveda je nekaj izjem..
Domačin
29. 12. 2023 12.05
Zavedaj se da boš tudi ti enkrat 65 ,če boš imel srečo.
Covid 19
28. 12. 2023 09.55
+7
Jaz lahko povem s stališča obrtnikov in s.p jev.40 let je fizični delavec uničen,večinoma že prej,ponavadi pa zaradi nizkih pokojnin vsi delajo kolikor kdo še zmore, ker je drugi problem mladina, ki ne prevzame obrti,za katero so ena ali dve generaciji garali celo življenje.Mnogi pri nas rečejo, bom delal kolikor bom zmogel,potem naj delajo pa kakor hočejo..
ROMELS
28. 12. 2023 09.43
+4
40 let več kot dovolj. Tisti, ki razmišlja drugače, da bi delali več, naj se najavi pri vodebu.
123soba
28. 12. 2023 09.42
+1
In zakaj potem v javnem sektorju zaposleni hodijo v službe še tri leta? Krast...
Victoria13
28. 12. 2023 10.21
+3
Zato, ker je bolj donosno, da sedi v službi kot doma!
Lion90
28. 12. 2023 09.27
+3
Kot smo navajeni vlada svoje odlocutve spreminja dnevno… nasledno leto bodo pa dvignili na 65…
smuuki
28. 12. 2023 10.17
+3
Kdor je verjel da se splača absolventa vleči do 27 leta je zdaj pred trenutkom resnice. 27+40 = 67. Malo so ga nahecali pa bo že. To bo prvi pogoj za pokoj. Malo bo peklo. Vse se enkrat plača.😀😀😀😃
cool1
28. 12. 2023 09.19
+9
Naj vrnejo, kar so vzeli z sramotno postavljenim odmernim procentom 57 %. S tem je politika vzela pravico do procentov pokojnine tistim, ki so delali 40 polnih let in to dobro so delali !
Victoria13
28. 12. 2023 09.15
+15
Ja, 40 delovnih let in starost 60 let. Izpolnjena morata biti oba pogoja! Že zdaj ima marsiko 41 let delovne dobe in več, ker nima še 60 let. Včasih so šli ljudje delat po končani poklicni ali srednji šoli, dodatno so se izobraževali ob delu.Danšnji mladina začne delat pri 26 letih, torej bodo 40 let oddelali tam nekje pri 66 letih. Edini pogoj bi moral biti 40 let dela!
smuuki
28. 12. 2023 10.18
+3
Domačin
29. 12. 2023 12.06
matt82
28. 12. 2023 09.05
+6
Zakaj pa v Avstriji deluje njihov pokojninski sistem?plačujejo se nižji prispevki od plače,imajo pa zelo višjo pokojnino kot mi!!Slovenija se zadolžuje,da lahko izplača pokojnine!!!torej,kam gre vplačan denar???
Con-vid 1984
28. 12. 2023 09.12
+1
Piramidni pokojninski sistem nikjer ne more delovati v nedogled, piramidna ponzi shema, obsojeno na propad.
Victoria13
28. 12. 2023 09.29
+10
V Avstriji so višje plače, odmerni odstotek je višji in posledično so tudi boljše pokojnine! Pri naši višini povprečne plače in odmernem odstoteku 63,5% bodo na koncu kmalu vsi na minimalni pokojnini.....toliko o socialni državi! Razbohoten javni sektor, ki se je v dobrih 30 letih povečal za 90000 zaposlenih, 212 občin, preveč minsterstev, tudi poslancev, radodarnost s socialnimi transferji, preveč obdavčene plače, gospodarstvo z nizko dodano vrednostjo, pač imamo sistem, ki bi še bogato Švico spravila na kolena!
Qwerty
28. 12. 2023 08.31
+19
Naj naredijo da je samo 40let pogoj. Ne pa leta, eno ali drugo. Tisti ki je šel delat z 18timi dela kot bik, a oni ko je sel z 45delat pa gre spočit v penzijo.
Con-vid 1984
28. 12. 2023 09.14
+4
Tukaj pridemo do zaključka, kdo je ovcam kriv, da so ovce. Če vplačuješ samo 20 let si še vedno upravičen do vsaj pol penzije, logično kaj ne.
Jožajoža
28. 12. 2023 08.10
-2
Roparjevi Oz ruplovi pa imajo v povprečju 15 let delovne dobe.delivni slovenci,koliko pokojnine si zaslužijo ti janßistični delomrzneźi????
Groucho Marx
28. 12. 2023 08.23
+8
Druže zastavniće kvadratni joža, voljno!!! Lol.....
Julijann
28. 12. 2023 08.28
+11
Na " Ruplove " proteste hodi sosed, pa je volilec SD. Delal je celo 42 let, da ni pristal na tisti zajamčeni pokojnini. Z dvema letoma več se je za malenkost odlepil od zajamčene pokojnine. Ampak, ti spet nič ne razumeš. Če bi imel višjo osnovno plačo in ne posebej dodano malico in potne stroške, bi bil tudi izračun pokojnine višji.
Jernej Sekirnik
28. 12. 2023 09.35
+3
in koliko ti delaš? ali si eden izmed unih uličarjev, biciklistov v LJ...ali pa se paseš na metelkovi in cuzaš plačo kulturnika
Julijann
28. 12. 2023 08.07
+24
Delovna doba ni problem, problem so plače. In potem zaposleni pride do spoznanja, da je delal 40 let , dobi pa pokojnino kot socialko. Ne vem, zakaj imamo ob plači še vedno tist socialistični privesek, dodatek za potne stroške in malico. Ko oseba aktivno dela je na koncu še nekaj izplačila ravno na račun malice in potnih stroškov, a ko se ta oseba spravlja v pokoj, se mu pri odmeri ne upošteva to dvoje. Ukiniti ti dve stvari in povečati osnovno plačo! Izračun za pokojnino pa vrniti na začetno procentno osnovo. Danes eni uživajo pokojnino po 86% izračunu in to že 30 let, saj je bila zahtevana tudi krajša delovna doba. Sramota za eno državo, kako so se spreminjali izračuni. Najprej se naj vsem popravi ta krivica!
Jožajoža
28. 12. 2023 08.13
-5
Še sreča,da ene redkih firm plačujejo malico in potne stroške.danes,v " zlatem" kapitalizmu se delo od 200 do 300 ur na mesec za minimalec
Julijann
28. 12. 2023 08.17
+10
Pametnjakovič, to mora biti zajeto v osnovni plači! Ampak, če ne razumeš, pač ne razumeš. Naslikat ti ne morem.
Groucho Marx
28. 12. 2023 08.24
+8
Intelekt ni močna stvar našega v letu 1970 zataknjenega kvadratnega jožata. 🙈🙉
smuuki
28. 12. 2023 10.20
+3
Levaku tega ne mores dopovedat. Ne tendi. 😀😀😃😃
G. Papež
27. 12. 2023 21.57
+4
Saj ne trdim, da imam prav, ko vedno kritiziram pokojninski sistem in brezbrižnost do dolgotrajne oskrbe. Vem pa, da ko pride čas, ko bodo vaši svojci potrebovali pomoč in vi niste nadpovprečno premožni, boste v velikih težavah, če se na tem ne bo nekaj konkretnega spremenilo. Samo v razmislek, pa brez zamere - ne želim soliti pameti. Sami se pozanimajte, pa boste videli kako pomembno je to. Lep večer vsem.
Victoria13
28. 12. 2023 09.42
+2
Kdo pa bo delal, da boš deležen dolgotraje oskrbe??? Spet pobiranje denarja za nekaj, kar bo dobila samo peščica, plačali bomo pa vsi!!!
sencina
27. 12. 2023 21.57
+9
Nič trgat od plače.Bruto plača v kešu pa nej si vsak zrihta kako bo preživel starost.Una kugla plešava se je spomno in zradiro penzije do amena.Moj denar moja penzija.
Peter1957
28. 12. 2023 09.33
+2
Tako imajo v Agliji.. vsak si sam plačuje.
Peter1957
28. 12. 2023 09.34
+1
Victoria13
28. 12. 2023 09.48
+0
Mislim, da bi večina bolje upravljala z denarjem, kot ta mačehovska država. Za pokojnino in zdravstvo naj si vsak sam plačuje to trganje od plače je čisti rop! Ne SPIZ, ne ZZZS ne znata z denarjem! Vam bo jasno, ko bo denar šel od obveznega dodatnega zavarova na ZZZS s 1.1.2024!
Bolfenk2
27. 12. 2023 21.54
+17
Koliko let dela pa bodo za penzijo potrebovali lenuhi na socialni, nevladniki, migranti? Ne bi raje slovenskemu delavcu omogočili prej v penzijo in nagnali delati vse te lenuhe.
Jožajoža
28. 12. 2023 08.14
-3
smuuki
28. 12. 2023 11.42
+1
Joža ti si genij. Izumil si kvadratni komunizem. Sem vedel da bo iz tebe nekaj ratalo. Za zdaj še neuporaben izum pa kljub vsemu. Izum je izum. 😀😀😀😀😀. Genij z metelkove. 😀😀😀
cekinar
27. 12. 2023 21.54
+11
Problem je ,ker nam nekaterim delodajalci niso redno vplačevali v pokojninsko blagajno.