Slovenija

Nasveti za varčevanje: nastavek za pipo, varčne žarnice in zavese

Ljubljana, 18. 10. 2012 18.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Je pri plačevanju položnic moč sploh še kje privarčevati, se sprašuje vse več ljudi. Pri iskanju odgovora pa jim lahko pomagajo energetski svetovalci, ki brezplačno svetujejo, kako varčevati z energijo in vodo.

V okviru evropskega projekta energetski svetovalci posameznim gospodinjstvom brezplačno svetujejo, kako varčevati z energijo in vodo. Prijavijo se lahko vsa gospodinjstva, ki prejemajo socialno pomoč ali imajo na družinskega člana manj kot 300 evrov dohodka. Svetovalci imajo polne roke dela, trenutno pa pomagajo v ljubljanski občini.

Vse več ljudi vse težje plačuje mesečne položnice in išče načine, kje bi še lahko privarčevali.
Vse več ljudi vse težje plačuje mesečne položnice in išče načine, kje bi še lahko privarčevali. FOTO: Thinkstock

S svetovalcem na terenu

Alina Meško, ki živi v starejšem, 50 kvadratnih metrov velikem stanovanju, želi zmanjšati mesečne stroške. S svetovalcem Tomislavom Tkalcem iz društva Focus sta najprej pregledala položnice. Nato je svetovalec z napravami preveril porabo elektrike. Opozoril jo je, da naprave tudi v stanju pripravljenosti porabljajo elektriko.

Luč v dnevni sobi, ki gori pet ur na dan, v enem letu potrošnika stane 32 evrov. Gledanje televizije pa povprečnega gledalca stane 80 evrov na leto.

V kopalnici je energetski svetovalec izmeril pretok vode. Če je pretok prevelik, je možno namestiti varčevalni nastavek. Alina pa bi lahko stroške pri vodi s tem prepolovila.

V dnevni sobi ima Alina sicer že nova okna, svetovalec pa ji je dejal, da bi dodatno privarčevala, če bi imela zavese. Če bi zavese imela pozimi čez noč zagrnjene, bi namreč dodatno preprečila uhajanje toplote.

Potem ko je svetovalec analiziral vse porabnike energije v stanovanju, je ugotovil, da je možno prihraniti predvsem pri žarnicah. Alina bo tako privarčevala že, če bo štiri navadne žarnice zamenjala z varčnimi. Svetovalec je v Alininem domu namestil tudi izolacijske plošče za radiator, ki odsevajo toploto nazaj v prostor.

Strokovnjaki svetujejo tudi, da ljudje hranijo celotne račune, ne samo plačane odrezke, in to najmanj dve leti. Mirjam Kopše iz društva Focus namreč pravi, da velikokrat šele na specifikaciji  ugotovimo, ali so se stroški povečali oziroma se je nekaj podražilo, ali pa se je povečala poraba.

Z obiskom svetovalca lahko gospodinjstvo prihrani 100 evrov ali več. Prijava poteka prek spletne strani društva Focus.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (109)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

T_one
19. 10. 2012 13.58
+1
"vrčna žarnica"... ha-ha-ha... šala leta... boste privarčevali 1Euro mesečno, zaradi te "varčne žarnice" pa kasneje oslepeli in zboleli... Edina rešitev za to krizo je eksekucija status quoja, ki je to krizo umetno ustvaril in jo tudi umetno vzdržuje, nato pa "vrnitev k naravi" in postati samozadosten!!!
T_one
19. 10. 2012 14.02
+2
Mi ne rabimo nasvetov kako privarčevati, da preživimo; mi v bistvu potrebujemo nasvete, kako se znebiti te demonske cerkvene in državne "elite", ki nas je v bistvu pripeljala na rob preživetja!!!
godhead
19. 10. 2012 12.50
+2
kako pa kaj špara ivan majer? a hodi na kosovo k svoji familiji po cenejšo robo?
Pecikltigr
19. 10. 2012 11.08
+6
Manj porabljene električne energije = manj davkov v državni blagajni. Manj porabljenega goriva = manj davkov v državni blagajni. Manj porabljenega plina = manj davkov v državni blagajni. Manj porabljene vode = manj davkov v državni blagajni. Manj prodanih tobačnih izdelkov = manj davkov v državni blagajni. Manj prodanih alkoholnih pijač = manj davkov v državni blagajni. Manj prodanih avtomobilov = manj davkov v državni blagajni. Manj prodanih artiklov v trgovinah = manj davkov v državni blagajni. Torej je potrebno dvigniti davke in obremenitve na plače, tako neto kot bruto, povišati pristojbine, takse, prispevke itditd.ker država mora nadomestiti posledice varčevanja h kateremu je prisilila najširše množice ljudi! Država pa seveda ne bo varčevala pri sebi, to je zakon!
Pecikltigr
19. 10. 2012 10.48
+3
Na tak način sem pripravljen varčevati, če mi dajo par milijončkov kredita pod enakimi pogoji (brez) in jamstvi (brez) kot našim tajkunom njihovi prijatelji bančni direktorji!
Tonček Balonček
19. 10. 2012 10.34
+5
A s espomnimo kalorimetrov za ogrevanje po blokih! PA zdaj poglejte račune? A so nižji? MAanj porabite?
Pecikltigr
19. 10. 2012 10.40
+5
BLABLA. Goljufija stoletja. Kako je cela zadeva umerjena in kaj dejansko kaže ve sam mili Bog. Potem vam pa iz kilovatov odvzema toplote preračunava nazaj v kubične metre plina, recimo. In če je tu napaka - kar je - ste ga fajn ubrisali! Plus delilniki na radiatorjih, ki jih ponavadi niti pravilno ne zmontirajo gor.... Plus obvezni delež 20-30% ki ga plačate, pa čeprav imate dol zaprte vse radiatorje celo zimo!!! Ma električne radiatorje not, pa pika. In v eni ali dveh sezonah njihovo ceno not spraviš, pa še bande ki ti visi na žepu se losaš, kar je najpomembnejše!
Generacija56
19. 10. 2012 10.50
+4
Dobra tema. Nateg stoletja! Nazadnje te kalibracija stane še več, kot si sam upal, da boš prihranil, a že tukaj nisi. Pa saj ne bi nič rekel, da je neko slovensko podjetje zaslužilo, delavci. Ne, na koncu so kitajci.
Pecikltigr
19. 10. 2012 11.49
+2
Z letom 2014 je menda obvezno še individualno montiranje merilnikov in odčitavanje porabe vode z avsako stanovanje posebej. Tako da bojko ljudje drago plačevali merilnike, montažo, nato pa še drago mesečno odčitavanje in kalibracijo. Stroški pa bodo marsikje večji, kot je vrednost porabljene vode!!! O varčevanju ne duha ne sluha. In kdor nič vode na porabi, vseeno plača vse stroške!!!
stand van piesangs
19. 10. 2012 14.37
+3
Merilnik vode: jaz si jih morem montirat 3. Dva za mrzlo vodo po 170€ komad in enega za toplo vodo 70€ to je 410€ + vsaki mesec odčitavanje za vsaki mesec več kot 1€ na števec. Manj bom porabila vode več bom plačevala, da pa strošek števcev sploh ne omenim. Aja, pa mislim, da po 5 letih jih je potrebno menjat.... Glede ogrevanja po merilnikih pa se plačuje dejanska poraba posameznika + spet odčitavanje merilnikov, prej pa smo si stroške ogrevanja porazdelili....pa da ne omenim vložek za merilnike, eni so si celo menjali vse radiatorje ali vse ventile....mi smo lani še zmeraj plačevali po kvadratu pa šparali ker bi baje naj bil obračun pa je to bila samo fatamorgana... kako bo to sezono še ne vem. Vem pa da smo dali in še bomo dali ogromno denarja ki ga ne bomo hitro "not spravli"
Pecikltigr
19. 10. 2012 14.54
+2
Tako je, samo ropanje. Če se vas več blokov ogreva iz iste kurilnice, imate za vsak blok t.i. kalorimeter (ki ste ga tudi plačali, ta meri skupno porabo za vsak blok - če ta švingla, kar se dogaja, ste že izgubili!!!), potem pa še na vsakem radiatorju v vsakem stanovanju t.i. delilnik (ki ste ga tudi plačali, pa še radiatorje - če niso rebrasti ali iz aluminija - so vam pri montaži poškodovali s točkovnim varjenjem podstavka!!!), kaj pa ta meri, je spet zgodba za sebe. Pa še stroški odčitavanja in blablabla... Plačujete pa ziher več kot bi če bi zaračunavali po kvadratnih metrih stanovanja, to je dejstvo! Pa še iz strahu ljudje na hladnem sedijo, ker ko pride položnica za plin jih itak kapira! Edina rešitev so individualna etažna ogrevanja, bodisi na plin ali pa z elektriko, samo da se rešite bande, ki vam sedi za vratom in vam pije denar iz žepa!
Kozorog65
19. 10. 2012 10.33
+6
Aha, torej, pomenjati vse žarnice v stanovanju za varčne. To je strošek, ki si ga ne morem privoščiti. pa kaj ti bed.aki mislijo, da si lahko kupim žarnice in tiste nastavke za pipo, ko pa komaj položnice plačam????
Pecikltigr
19. 10. 2012 10.45
+3
Prodajajo meglo in odkrivajo toplo vodo, prijatelj! Ne se sekirat, saj to počnejo že ves čas - in to na naše stroške!
Generacija56
19. 10. 2012 10.52
+2
Ok, nastavek za pipo ne stane toliko, a varčna žarnica? Če kupiš poceni klump, bo crknila še hitreje, kot navadna. Pa tudi dražja, če bi RES držala dalje, te stane več, kot prihranek. Na živo srebro pozabi...
Tonček Balonček
19. 10. 2012 10.32
+12
PA nehajte s edelati norca iz ljudi, nobena investicija v žarnice, pipe in ne vem še kaj ne povrne stroškov, ampak jih poveča, gre za popolni nateg, najbolj smešno je to z žarnicami, neke živosrebrne, mrliške sijalke nam ponujamo po pet EUR, za ta denar si z navadno svetim par let! Nihče en upošteva pasivne energije, za rekonstrukcijo kurilnivc, izolacije, kritine itd. porabiš več energije, kot če bi vse skupaj ogrebval bretz teh posegov. Prtoizvajalci so podkupili vs emedije! Če okno malo pušča. v tem ni noben problem, sicer moraš za navadno peč v stanovanju kopati posebne zračne jaške do pečoi, drugače s eboš zadušil! Nikoli ne bom živel v nekem adiabatnem stanovanji, s Hg sijalkami, zadihtanimi štekarji, brez napuščev itd., to je smešno, vse v služenju podjetništva! Vrzi stran pralnis troj, kupi novega, porabi 15 l manj vode in 50 kWh manj elektrike na elto! Bolno! Treba je pač postopoma, en pa kar vs emetati ven in kupovati novo!! Poglejze le ekološki zločin, kos mo morali vsi zamnenjati televizije ali pa kupovati konverterje! Zakaj? Imam že 20 let staro katodno TV, se tistega Maria, Voduška, JAnšo itd. že vseh 20 let dobro sliši in vidi!
Pecikltigr
19. 10. 2012 10.46
+2
T_one
19. 10. 2012 14.00
točno to... poleg tega, da je "varčna žarnica" popoln strup za vsako živo bitje!!!
cirenij
19. 10. 2012 08.51
+9
Zelo malo privarčeno. 5X toliko ti pa poberejo. A boš varčeval pri kapljicah vode? Najbolje, da se ne umavimo še manj tuširamo ali celo kopamo. In ne pogrevamo hrane na štedilnikih ampak jemo mrzlo. Namesto frizerja pa pod sosedovo kosilnico. Pa bodo storitve in proizvodnja cvetele. Kot rožice v prvi jesenski slani. Logika naših vele politikov in vele ekonomistov. Pa saj narod ni pomemben. Važno, da imamo mi nekaj 1000 EU plače.
Sputnik
19. 10. 2012 09.31
+2
podpišem. sej bodo kmalu prodajali limitatorje porabe ki bodo seveda obvezni. če boš porabil preveč stvar enostavno ne bo delovala več. nekaj podobnega števcem v blokih na radiatorjih lahko kmalu pričakujemo v vsakem stanovanju za vsako stvar. kmalu bo res cvetje v jeseni ja
Tonček Balonček
19. 10. 2012 10.33
+1
Točno tako je, en sam nateg! Pa klimatiziramno seveda! Peleti so pa seveda špica!
Adi Luka?i?
19. 10. 2012 08.42
+7
Naj nam pošljejo svetovalce kako priti do denarja,se vam ne zdi da pretiravate s svojo dobroto in bi nam pošiljali neke pametnjakoviče kot,da smo mi padli z lune in ne znamo kaj se v državi dogaja.Dosti bolj bi vi rabili svetovalce v vladi !!!
Sputnik
19. 10. 2012 08.08
+23
folk ma se vi zavedate da smo že tako daleč da varčujemo z OSNOVNIMI POTREBŠČINAMI??? s hrano varčujemo brez katere ne gre, s pijačo ki je še bolj pomembna, otrokom ne moremo dat kar rabijo za v šolo potem jih pa v šoli nesposobni učitelji zmerjajo, obleke si ne moremo več privoščit... kako nizko lahko gremo???? dejmo it na ulice in zahtevat da nam pustijo vsaj hrano in obleko na miru!!!!!!
SilverBullet
19. 10. 2012 09.46
+4
In, kar je najhuje, zdaj nas hočejo obrat za par evrov še pri velikih avtomobilih. Groza. Oziroma, kot je nekdo že napisal: za kaj bomo zdaj sploh še živeli???
Sputnik
19. 10. 2012 09.55
+4
kako za kaj bomo živeli? zato da bomo iskali službe ki jih ni pri tem porabili ogromno nepovrnjenega denarja in ČE bomo dobili delo bomo delali za svoje šefe!!! res je da pol plače gre za bencin ampak to šefa ne bo brigalo ker gre od njegove plače mogoče 1-5% za bencin ali pa niti to ne. živeli bomo da bodo drugi živeli še lepše!!
Trapist
19. 10. 2012 07.15
+10
Zdaj pa primerjajmo ubogo Alino in njene varčne sijalke z denimo RKC, ki ima svoje nepremičnine še vedno razkošno razsvetljene z vseh mogočih in nemogočih kotov...
billie_jean
19. 10. 2012 08.26
+12
Fail. Cerkev seveda razsvetluje kar hoče kakor hoče. Saj dovolj denarja dobivajo ravno od tistih, ki običajno najbolj jamrajo, da nimajo denarja.
Sandi Sterkuš
19. 10. 2012 10.11
+5
Je treba da so cerkve cele noči osvetljene, kot svetilniki? Komu na čast pa...?
punca08
19. 10. 2012 11.52
+0
tebi in tvoji bejbi, da pod njo stojita in se kljunčkata hahahah
X-XY
19. 10. 2012 12.04
Tjaša Završnik
19. 10. 2012 07.13
-1
kaj jim bo to pomagal če bo pol kao spet še večja kriza k bodo za njih manjše položnice... dela naj začnejo takim talat socialno ogroženim bodo bolj veseli :D
Boschtjan Zupanchich
19. 10. 2012 07.10
+8
Žal z varčevanjem Nebo mogoče odpraviti Krize ; Treba je delat, folk, DEEEEELAT , , ampak Zares Delat, kajti v pisarni ne zraste pšenica ! :-)
SilverBullet
19. 10. 2012 09.50
+1
gremonasprehod
19. 10. 2012 07.10
+20
voda elektrika bencin to so vse pocen zadeve, kot so že spodaj napisali moji sotrpini v tej državi...takse, takse, država pobere naš denar!!!! banda parlamentarna in javnoupravna...
gremonasprehod
19. 10. 2012 07.05
+23
4 varčne žarnice, števci za vodo, merilniki za toploto, nova okna in vrata da dihta, alumnijaste plošče za radiatorji, nastavek za pipo, zavese....za ta denar se ogrevaš in zapravljaš vodo 10 let...
gremonasprehod
19. 10. 2012 07.06
+14
Slovenc07
19. 10. 2012 06.44
+19
hahahahaha ker debilni članek......štiri žarnice zamenjaš in varčuješ....hahahahahaha......koliko pa varčuješ??1€. elektro ti pa podraži elektriko in kdo je tukaj neumen???
2suzana
19. 10. 2012 07.16
+0
Razlika med navado žarnico in led diodo ni ravno 1 €.Za primer ti lahko povem,da sem plačevala 110€ elektrike v poslovnem obratu in z 1 smo zamenjali vse žarnice za varčne sijalke.Naslednji mesec je bila položnica 60€.Si predstavljaš letno porabo?
gremonasprehod
19. 10. 2012 07.26
+8
v fabriki se splača ne rečem, ampak v enosobnem stanovanju ne...dejstvo...
milicevic
19. 10. 2012 08.29
+4
se strinjam. doma se nesplača ker se skos vgaša in ugaša žarnca. nekjer v obratu ko pa je pržgan po 8-16 ur se pa kr pozna ziher
Slovenc07
19. 10. 2012 09.18
+3
Koliko si pa dala za nove žarnice? in koliko si potem dejansko privarčevala?
KLIPAN71
19. 10. 2012 04.13
+0
Kupi LED luči, nastavke za pipe, pa bo se nekaj privarčevalo.
el-komandante
19. 10. 2012 00.38
+35
in vsi ti veleumni energtski in ekonomski svetovalci so produkt našega izobraževalnega sistema???? pa ne moreš verjet pa mi bi mogli biti ne švica 100x boljši kot švica jaz kot navaden proletarec s tehnično maturo iz časov SFRJ s področja energetike vam svetujem sledeče NAJVEČ BOSTE ŠPARAL ČE SE BOSTE ŠPARAL POSLUŠANJA TAKIH LUCIDNIH IDEJ IN NASVETOV RAZNORAZNIH ŠIZOFRENIH SVETOVALCEV ----------------------------------------------------------------------- vdimujeresnica..presss
gremonasprehod
19. 10. 2012 07.06
+2
stand van piesangs
19. 10. 2012 00.14
+14
inukcijska plošča - en moj prijatelj se je pred leti selil v novo stanovanje in si je kupoval štedilnik. Takrat so bili na trgu že indukcijski štedilniki oz. plošče ki so svinjsko drage. Vzel si je čas in preračunal kolikšen je vložek za ploščo, posodo in koliko je poraba elektrike to je primerjal z ceno in porabo elektrike za navadno električno ploščo. Ugotovil je da bi komaj po 30 letih začel šparat....oz bi komaj takrat imel na podlagi prihranjene elektrike +
Snip84
19. 10. 2012 07.20
+7
indkcijska plošča ni mišljena za šparanje ampak hitrejšo kuho. kar pa nedvomno je. zavreš liter vode v majn kot minuti. z navadno steklokeramiko traja stoletja. to je namen indukcij. da pa so razredi a, a+, a++ v bistvu nateg je pa znano. če daš za a++ 300€ več kot za a+ pa prišparaš 50kw ur na leto, še to majhen otrok zračuna da se ne izide nikdar. ker se bo hladilnik in company pokvarila ziher v 8 letih. razen če si kupil razne liebherr, miele itd. ki se bojo pa po 10 letih. stali so pa 3-4x več kot npr. Beko. ni šparanja nekega strašnega.
billie_jean
19. 10. 2012 08.31
+2
Moja 2 centa, ko že Miele omenjaš. Moje mnenje je, da se splača vložiti v takšno znamko. Letos so pri nas zamenjali pralni stroj Miele, ki je delal 25+ let! Jasno, da je spet Miele prišel v hišo. Mislim, da je bil dobro vložen denar.
stand van piesangs
19. 10. 2012 14.14
Žal so minili časi, ko se je delalo na kvaliteti, danes se dela na kvantiteti. Mi smo tudi imeli doma gorenjev pomivalni stroj ki je bp delal 25...Držim pesti, da bo tudi ta Miele, ki ste ga kupili delal 25+ let.
stand van piesangs
19. 10. 2012 14.21
veron84 se popolnoma strinjam. Žal pa premalo ljudi tako razmišlja....vem za primer ko so dali za pralni stroj 1200€ z samo 1 ali 2 leti garancije (da bo mir in da bo dolgo zdržal) pa so imeli z njim velike težave, ko je potekla garancija so si nabavili Bekota, ker bi jih popravilo dražje stalo....Pa ni bil Miele :-)
minnaema@yahoo.com
18. 10. 2012 23.47
+7
Opla...BOJLERJI na elektriko so tudi veliki porabniki, tudi pri tem bi bilo zelo pozdravno, ko bi se strokovnjaki -razpisali kako ogrevati vodo (v standardnem bojlerju) da bo račun na koncu meseca za elektriko čim manjši. Moja malenkost ogreva vodo na štev.3 in to v nočnem času, ko je cenejša tarifa - NE vem pa, če je takšna "praksa" najbolj šparovna, z upoštevanjem, da se največ tople vode porabi zjutraj in zvečer....., ko posodo pomiva ekvivalentno tako po 22 uri pomivalni stroj). toliko in lp
Pecikltigr
18. 10. 2012 23.58
+6
Bojler u keson, pa se z mrzlo vodo umivaj, tak smo se v vojski čeličli, pa ni noben zmrznu, al pa se prehladil! Boš komplet strošek za toplo vodo prišparal!