Slovenija

Poslanci podprli novelo zakona o vrtcih

Ljubljana, 06. 10. 2025 20.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

DZ je s 45 glasovi za in 30 proti podprl novelo zakona o vrtcih, s katero se ukinja fleksibilni normativ števila otrok v vrtčevskih oddelkih in spreminja financiranje zasebnih vrtcev. Podprli so jo koalicijski poslanci, opozicijski so bili proti.

Po spremembah sofinanciranja zasebnih vrtcev v vladni noveli zakona o vrtcih občina ne bo podelila koncesije, če se število otrok na njenem območju zmanjšuje. Sicer pa jo bo lahko podelila za najmanj sedem in največ 15 let.

Vrtec
Vrtec FOTO: AdobeStock

Do sredstev iz občinskega proračuna bodo v višini 85 odstotkov cene programa za posameznega otroka upravičeni tudi zasebni vrtci, ki izvajajo programe po posebnih pedagoških načelih. Prav tako bodo do sofinanciranja upravičeni zasebni vrtci s programi, ki bodo pridobili pozitivno mnenje strokovnega sveta za splošno izobraževanje. Ti morajo zagotavljati bistveno različnost vsebine in izvedbe glede na javno veljavni program, občina pa se lahko odloči, da jim sredstev ne dodeli, če je v javnih vrtcih za obdobje petih let dovolj prostora. Z danes sprejetim dopolnilom so med izjeme, ki jim občina na tej podlagi ne more odtegniti financiranja, poleg vrtcev, ki delujejo po posebnih pedagoških načelih, uvrstili tudi vrtce, ki bodo imeli na dan uveljavitve zakona vsaj štiri oddelke.

Z novelo se v veljavnem zakonu črta možnost t. i. fleksibilnega normativa, od septembra 2030 tako občine ne bodo mogle več povečati števila otrok v posameznem oddelku za dva, kot to lahko storijo zdaj.

Predlog novele vključuje tudi ukrepe za spodbujanje vključenosti romskih otrok v vrtce. Med drugim predvideva, da bo občina spremljala njihovo vključenost in za tiste petletnike, ki ne bodo vključeni v vrtec, določila, kateri vrtec v občini bo zanje izvajal krajši program v obsegu 240 ur leto pred vstopom v šolo.

Novela med drugim na novo določa tudi delovanje vrtcev ob naravnih nesrečah ali drugih izrednih razmerah ter opredeljuje delovno obveznost vzgojitelja za zgodnjo obravnavo. Prav tako opredeljuje podatke za evidenco otrok v vrtcu, ki jih zbira občina, vključno z informacijo o otrocih, ki niso vključeni v vrtec.

V opoziciji so bili v današnji razpravi kritični predvsem do določb glede financiranja zasebnih vrtcev, a z danes vloženimi dopolnili niso bili uspešni. Prepričani so, da je namen novele zaustaviti ustanovitev novih zasebnih vrtcev, opozarjali so, da se zmanjšuje pluralizacija. Kritični so bili tudi do ukinitve fleksibilnega normativa, zaradi česar da se bo med drugim tudi zvišala cena vrtcev.

"Jasno je, da danes ne gre ne za financiranje ne za normative. Gre za zanikanje ustavne kategorije 57. člena, to je svobodnega izobraževanja," je dejala Jelka Godec (SDS). Iva Dimic (NSi) pa je ministru za vzgojo in izobraževanje Vinku Logaju med drugim očitala, da mu politiko o vrtcih diktira Levica.

V koaliciji pa so poudarjali, da ne gre za ukinjanje zasebnih vrtcev, ampak za potrebno urejanje področja, saj da se danes lahko kdorkoli spomni ustanoviti vrtec in zahtevati občinska sredstva.

Tako je denimo Mirjan Bon Klanjšček (Svoboda) poudarila, da se za vrtce s posebnimi pedagoškimi načeli ne spreminja nič. Tatjana Greif (Levica) pa je poudarila, da ima Slovenija eno najboljših omrežij javnih vrtcev na svetu in da je prav, da tako tudi ostane. Po njenem mnenju novela ne ogroža zasebnih vrtcev, saj se še vedno lahko ustanavljajo in jih starši lahko izberejo. "Ta svetinja svobodne gospodarske izbire pač ostaja nedotaknjena," je dodala.

Minister Logaj je v razpravi dejal, da ni prepričan, da bodo vse predlagane rešitve idealne, je pa pomembno razmejiti, kdo in s katerim programom deluje v javni mreži vrtcev. Poudaril je, da "ne gre za zatiranje zasebne iniciative, gre samo za programsko urejanje".

Glede normativa števila otrok v vrtcih pa je med drugim dejal, da se vračajo na sprejeti in strokovno utemeljen normativ, na podlagi katerega se je konec prejšnjega stoletja razvijala tudi infrastruktura.

  • Bauhaus katalog
  • Makita set orodij
  • Cubes hladnilnik
  • figura božiček
  • Božično drevo
  • Led figurica
  • Božična razsvetljava
  • Akustični panel
  • Konvektorski grelnik
  • Kopalniško pohištvo
  • Svetlobna veriga
  • Zložljivi podest
  • Božične krogle
KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Important notice
07. 10. 2025 14.37
+1
Če bi ukinili brezplačne vrtce, bi bilo dovolj denarja za vse. Za javne in za zasebne. Tako je pa skoraj polovica otrok v vrtcih brezplačno!
anko46
07. 10. 2025 09.58
+3
Če je v državnih vrtcih dovolj prostih mest, ne razumem zakaj bi država financirala. Za šolo velja isto. Če je privat je privat.
JApajaDAja
07. 10. 2025 10.33
-1
Important notice
07. 10. 2025 13.26
+1
anko6 Točno tako. Jaz imam tudi privat firmo, pa ne pričakujem, da mi bo država financirala in krila vse stroške.
E.Nigma
07. 10. 2025 09.53
+1
Nasvet. V bodoče, če boste imeli tujega delodajalca, ki bo vas v tujini zavaroval. Obvezno sporočite to na ZZZS, da njih več ne rabite, ker imate to urejeno v tujini, da ne plačujete dvojno. Delodajalec vam. Bi pa ZZZS. Oni sicer vidijo, da ga imate, čeprav ali ste in pri kom zaposleni ne vidijo. To pa vidijo, da imate zavarovanje. No in v primeru, da delovno razmerje prenehate obvezno si uredite, da vam ta zavarovalnica v tujini ali delodajalec, da potrdilo z katerim dnem vam je to zavarovanje prenehalo veljati. Kajti! V koliko bi si želeli v Sloveniji naslednji dan po prenehanju delovnega razmerja si uredit zavarovanje pri nas seveda samoplačniško ali preko CSD to ni možno. Sicer bodo po uradni poti to sami raziskovali, kar lahko traja tudi do dva meseca. In v tem času niste zavarovani in vse zdravniške oskrbe plačujete sami. In, ko sami končno dobite to obvestilo, ker so zelo sposobni sami to uredit in jim ga vržete pod nos, ugotovite, da ste dolžni za ta dva meseca zavarovanja za nazaj. Za nekaj kar niste mogli ne koristiti, ne sami si uredit v samoplačniško. Plus, da račun, če ste v tem času koristili zdr. storitve pa ostanejo vam. Lepa igra. No. In tako bo enako tudi z to starostno samooskrbo.
KVAJSTABO
07. 10. 2025 09.48
+1
pojtrarara, sva isti cajt komentirala enako :)...?
Bombardirc1
07. 10. 2025 09.37
+5
Opozicija je seveda proti, ker je vecina teh zasebnih vrtcev cerkvenih.
yolli
07. 10. 2025 09.53
+2
Tudi gimnazija v Vipavi, ki jo je obiskovala Golobova hči je cerkvena. A ni čudno ??
pojtrarara
07. 10. 2025 09.36
+4
meni je p to pravilno.. na splosno niswm fan vrtcev, ampak zakaj bi se privat vrtci financirali iz drzavnega denarja, saj se privat sole tudi ne ... ce pa se privat vrtec sme financirat iz drzavnega dnarja, zakaj se potem privat dohtR ne sme, pa privat mehanik, pa privatnucitelj matematike ali anglescine? a nismo vsi enako ... oz. jelka godec, zakaj diskriminiranje potem takem nekaterih poklicev?
KVAJSTABO
07. 10. 2025 09.36
+4
Če si privat, se financiraš sam, državi plačuješ vse natovorjene mantre in toj to. Ne razumem, privat vrtec pa ali privat vodovodar, steklar, avtomehanična delavnica, trgovina... je zame enako. A ni? Torej?
pojtrarara
07. 10. 2025 09.38
+2
tocno tako.... zakaj bi samo privat vrtec imel pravico do drzavnega financiranja, privat vodovodar , steklar, keramicar. itd. itn. pa ne...
pomaranča
07. 10. 2025 09.31
+2
Ne razumem zakaj se ne uvede zakon, da morajoi vsi otroci vsaj eno leto pred vstopom v šolo obiskovati vrtec. Je vam jasno, da več kot polovica otrok, ki pride v prvi razred, ne govori slovensko? Ni učiteljev? Le zakaj?
pojtrarara
07. 10. 2025 09.43
-1
pomaranca ne, to bi bilo zelooooo skodljivo. otroke amo ze tako eno leto prej strpali v sole s to devetletko... in zdaj bi jim kradli se eno dodatno leto otrostva... ce ima otrok moznost biti zunaj instucionalnega varstva je to super, ker v tej starosti rabi bolj blizino poznanega, in veliko bolj razvoja ustvarjalnost, kot pa v vseh izobrazovalnih institucijah, kjer je vse doloceno po protokolu. obvezni vrtec NIKOLI... SOLA JE OBVEZNA IZ ZE TO SMO UVEDLI ENO LETO PREJ.... vrtec je zame popolnoma nepotrebna stvar, kormur je vsec, naj bo, odlicno da obstaja kot moznost, ne me pa biti nikakor nujna obveznist.
pojtrarara
07. 10. 2025 09.44
+0
pa se to pomaranca, vrtec zeloooo stane... ne mores uvesti obvezne vpisne dolznosti, in računati vec stotakov na mesec starsu...
pomaranča
07. 10. 2025 14.27
Starši načeloma hodimo v lužbo, a ne? Vemo pa kateri otroci ne znajo jezika, ko pridejo v šolo in ja, tisti starši tudi v sluižbo ne hodijo. To se vam pa zdi ok, da pridejo v prvi razred in ne znajo slovensko?
E.Nigma
07. 10. 2025 09.27
+0
Podprli ste tudi novelo za ukinitev pregleda očes pri okulistu, kjer bi na podlagi tega pregleda bil deležen denarne pomoči s strani zdravstva glede nakupa korelacijskih očal. Sedaj je možen samo takšen nakup na podlagi recepta pri javnem zdravstvenem okulistu kjer je čakalna doba dve leti. Zasebniki so izgubili koncesijo. Torej ali plačaj 400€ za očala ali čakaj za 200€ popusta dve leti. In ja seveda takšen pregled pri zasebnikih specialističnih trgovinah, ki imajo najnovejše aparature, povečini pregled zastonj( no vsaj bil je) tudi ne velja za medicino šport in delo. Tam si pokriješ eno oko in enostavno prebereš kaj vidiš na steni in dobro poglej na račun koliko si dolžen to plačati.
E.Nigma
07. 10. 2025 09.41
+1
Ti kar talaj minuse. Dobro vidim. Imam nova očala za branje. Iz DM-a. Za 10€.
123soba
07. 10. 2025 09.11
-2
Bravo Buda le....
yolli
07. 10. 2025 08.44
+0
Sistematično uničevanje tradiicjonalne družine. Zapiranje vrtcev...vpeljava vseh LGBT in drugih ideologij v šole... vse za uničenje klasične družine
Buča hokaido
07. 10. 2025 08.56
-1
Kje se zapirajo vrtci? Čisto prav so odločili. Zakaj bi nekdo vpisal otroka v zasebni vrtec, če je dovolj prostora v javnem? Preseravanje, nič več. V teh zasebnih vrtcih dela osebje z enako izobrazbo in enakim znanjem, kot v javnih. Če pa namesto lego kock zlagajo lesene, ker do ekološke, ni bistvene razlike. Igrajo se pa na igriščih ob vrtcu, enaka igrala, enake igre. Jih videvam, živim blizu vrtca/šole Montessori v Podutiku.
Important notice
07. 10. 2025 08.58
+0
Za tiste zasebne vrtce, ki delajo po registriranih in veljavnih pedagoških načelih (waldorfski, montesori, agassi, itd...) se ne spremeni nič. Seveda morajo imeti več kot 4 oddelke (jih imajo). Spremeni se za tiste, ki niso ne tič ne miš. Tako je prav!
yolli
07. 10. 2025 09.03
+3
Prvo starostno obdobje (jasli, 1–3 leta): Tu je čakalna doba najdaljša in problem pomanjkanja mest je najbolj izrazit, zlasti v večjih mestih. V Mestni občini Ljubljana (MOL) Toliko o tem kako je dovolj prostora
Important notice
07. 10. 2025 14.31
+1
Dolga čakalna doba je zato, ker je preveč otrok v vrtcih brezplačno in zasedajo mesta oziroma pobirajo denar, ki je namenjen za financiranje vrtcev. Sem spada tudi financiranje zasebnih vrtcev. Zato so pa sprejeli, da bodo financirali zasebne vrtce samo v primeru, če bodo javni polni. Tako je prav. Poleg tega ne bo več fleksibilnega normativa, kar pomeni, da bodo odprli dodatne skupine. Novela je kar uredu! Začuda!
natas999
07. 10. 2025 08.39
-1
butalska lažnjiva vlada
Julijann
07. 10. 2025 08.28
+5
A lahko ob tem zanemarimo dejstvo, da si je Golob že leta nazaj umislil zasebni vrtec? Jah, pa dajmo. Sedaj pa tako naspediran proti vsemu zasebnemu, proti prepletanju javno- zasebno. A nam bo svoj zasebni Star solar tudi prepustil?
2fast4
07. 10. 2025 08.25
+1
po sranci so podprli novelo...
grumf
07. 10. 2025 08.15
+0
Privat biznis, k ga mora plačati država.. je v bistvu mega.
Tine990
06. 10. 2025 21.41
+5
Golob gaber robi unicuje slovence, slovenjski narod, in slovenjske vrednote!!! Je totalen narcis!! Z kobilo otrok ne bosta imela ker je svet prevec pokvarjen, kvarita pa ga sama!!! Iz ukinjenjem financiranja zasebnih vrtcev ceorav kavnih ni dovol, zascito nutrij in ostale golaazni, ki pod prvo kobilo dobivajo vec pravic kot ljudje!!!
Mclaren
06. 10. 2025 21.56
+1
Pa kaj ste res desničarji večinoma nepismeni???
jedupančpil
06. 10. 2025 21.57
+2
krokarka
07. 10. 2025 08.14
+0
Se strinjam. Večina oboževalcev jj, tako " zapriseženih domoljubov" ne obvlada osnov sl. slovnice.
krokarka
07. 10. 2025 08.16
-3
Se strinjam. Večina jj oboževalcev ne obvlada osnov slov. slovnice. Pa taki " domoljubi".
Important notice
07. 10. 2025 08.59
+3
Financiranje zasebnih vrtcev lahko primerjamo z zasebnimi podjetji .... kdo jih financira? Država, ali se financirajo sami?