Slovenija

Posvet o južni meji

Ljubljana, 11. 06. 2007 15.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Podobnik je znova zagrozil z razpisom referenduma o vstopu Hrvaške v EU, če se ta ne bo odpovedala ozemeljskim težnjam.

V državnem svetu so na posvetu o slovensko-hrvaški meji predstavniki novoustanovljenega Zavoda 25. junija predstavili nedavno objavljeni zemljevid o tej problematiki. Ob tem so pozvali k enotnosti slovenske politike do tega vprašanja, na slovensko politično vodstvo pa naslovili poziv k sprejemu resolucije o meji med Slovenijo in Hrvaško. DS bo poziv posredoval državnemu zboru in vladi.

Poziv vsebuje tudi predlog resolucije o meji, ki ga je pripravil nekdanji vrhovni sodnik Mitja Deinsinger, avtor predloga resolucije SLS o meji s Hrvaško. Ta je bila lani vložena v obravnavo v DZ, a je poslanci še ni obravnavali.

Avtorji zemljevida, predstavniki Zavoda 25. junija, so v predstavitvi poudarili, da so želeli z njim prikazati osem območij na slovensko-hrvaški meji od Piranskega zaliva do Mure, kjer je največ odprtih vprašanj. Kot je dejal profesor kartografije Branko Janez Rojc, gre za prvi zemljevid, ki prikazuje celotno problematiko južne meje, nastal pa je na Geodetskem inštitutu Slovenije.

V izhodiščih vztrajajo na celovitosti Piranskega zaliva in prostem dostopu do odprtega morja. Pri tem med drugim izpostavljajo, da je zgodovinsko občina Piran obsegala tudi Kaštel in Savudrijo ter da meja med republikama ni bila formalno določena. Izrazili so pričakovanje, da bo prišlo do soočenja njihovih zgodovinskih dejstev z dejstvi, ki jih je pri pripravi svojih poročil ugotovila slovensko-hrvaška zgodovinska komisija.

Podobnikov oster nastop

Eno od predstavnic zavoda Ano Kalc-Hafner je še posebej zmotila pripomba predsednika slovenskega dela komisije Janka Prunka, ki je v petek po srečanju komisije "druge doktorje imenoval amaterje".

Tudi direktor zavoda in vodja Slovenske narodne zveze pri SLS Marjan Podobnik je menil, da mora priti do soočenja strokovnih argumentov tovrstnih civilnih pobud ter omenjene slovensko-hrvaške komisije in strokovnjakov MZZ, ne pa da "namesto zahvale od pristojnih dobijo ciničen namig, naj se to pusti uradnim predstavnikom," ki pa po njegovi oceni niso storili toliko, kot bi lahko.

Sporazum o meji Drnovšek-Račan je Podobnik označil za neustavnega in znova napovedal zbiranje podpisov za referendum o vstopu Hrvaške v EU, če bo Hrvaška tudi po končanih pogajanjih z EU vztrajala pri ozemeljskih težnjah.

Meja v Istri
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User6229
12. 06. 2007 21.37
dodldidl kdo pravi, da delava za nasprotnike? Očitno nisi dobro prebral moj komentar! Sem za svojo domovino-SLOVENIJO, nisem pa za bedake kot sta Podobnika in vsa ostala elitna vlada. Njim je malo mar za državo, če bi jim bilo bi bili bolj resni in prizadevni. Sovražim pa, da kar naprej vsi po vrsti slabšajo odnose med državama. Se ti ne zdi, da je Podobniku malo mar za mejo (obema bratoma)? Jaz sem prepričana, da samo sebi v prid delata. Kakšen referendum neki? Če si ga res tako želi, naj ga plača iz svojega žepa, ne pa iz našega - davkoplačevalskega. Vam povem, da smo navadni ljudje že vsega siti. Dovolj nam je takega vodstva, ki samo lapa in grozi, stori pa nič pametnega. Nintendo64 ni pisal, da ne mara svoje države, pač pa je sit takšne vlade! Zato ne mešaj najinega razočaranja nad vlado in ljubezni do Slovenije. Kot sem že napisala, naj se zamenja celotna vlada, naj pridejo novi obrazi pa nam bo vsem lepše. Lp nintendu64 :)
User257066
12. 06. 2007 12.35
kozmonavt, se opravičujem, tudi Jelinčič se bori, prav imaš.
kozmonavt
12. 06. 2007 11.08
dodldidl pozabil si na jelinčiča
User257066
12. 06. 2007 08.41
Nintedo64, kathy_tro, Piranskega zaliva nismo izgubili! Je pa dejstvo, da taki kot sta vidva, ki delate za nasprotnike, veliko prispevate, da zadeva še ni rešena. Meni je žal, amapk vama in vama podobnim moram povedati, da vas naj bo sram. Kar se pa Podobnika tiče, mogoče res ni idealen, je pa pri nas očitno edini, ki se je pripravlje boriti za mejo.
User46767
12. 06. 2007 00.37
Ta zadeva je tako tipično slovenska, da ne rečem kar balkanska. V Sloveniji ljudje celo umirajo, ker se skregajo zaradi 1 metra zemlje. Piranski zaliv smo izgubili...sprijaznite se. In izgubili smo ga po svoji krivdi že pred več kot 15 leti, ko so naši rajši odkopavali domobrance, namesto da bi se ukvarjali z mejo. Tista z referendumom o vstopu Hrvaške v EU pa je čista otročarija...da nekomu preprečiš vstop zaradi nekaj neuporabne zemlje. In če nekdo preprečuje arbitražo, sem prepričan, da so to naši, ker vedo, da na mednarodnem sodišču nimamo šans in je z vidika političnih točk to samomor. Podobnik pa naj že neha slabšati odnose med državami. Stranki pač slabo kaže...
User134343
11. 06. 2007 23.50
zakaj se treba pogajat za celovit piranski zaliv sploh ni to bistveno gre se za CELOVITO PIRANSKO OBCINO .MEJA OBCINE GRE PO SREDINI SAVUDRIJE TO JE MEJA .
User6229
11. 06. 2007 23.49
Kako bebast je tale Podobnik. Brat ravno tako. Dva tepca, ki nikakor nočeta dol iz stolčka. Vlado v celoti je treba zamenjati z novimi ljudmi ne pa premeščanje iz stolčka na stolček.
User202762
11. 06. 2007 23.05
victoriosus, kakšne besede pa pišeš, so te tako učili na tvogi Gimnaziji
User242283
11. 06. 2007 22.37
Hrvaška ne sme v evropo, dokler meja ni določena. Tako bo slovensko hrvaška meja predstavljala shengensko mejo in bo tudi evropa z naše strani zaintresirana za ureditev stanja. Če bo enkrat hrvaška v evropi, bo to notranja meja in bo za vedno ostala vir konfliktov med slovenijo in hrvaško. Da ne bi zamudili druge prilike (prva je bila med hrvaško srbsko vojno- help kroejša), ker tretje morda ne bo.
User257066
11. 06. 2007 22.37
Mirko31, daj ti meni povej, kako se bo kaj doseglo, če boma na vsakega našega človeka, ki se bo izpostavil pljuvali? Nemogoče, Hrvatje držijo skupaj kot eden. Po moje, da bi tebe, če bi bil njihov z raketo na Mars poslali. kar se enotnosti tiče se moramo od Hrvatopv še veliko naučiti.
User257066
11. 06. 2007 22.30
Marjana je za spoštovati, Rupla pa za nagnat.
User134379
11. 06. 2007 22.29
@cenevols: Zelo lepo si opisal razmere med Slovenijo in Hravsko. Tisti Slovenci, ki se zavzemajo za Hrvasko pa se naj tja odselijo. V nasih krajih ne poznam nobenega, ki ima dobre izkusnje z Hrvati. Ce nas oni smatrajo kot sovraznike, jih mi ne moremo kot prijatelje. Enostransko prijateljstvo nam pa ne prinese absolutno nic dobrega.
User175911
11. 06. 2007 22.19
Pa kdaj zaboga bo tale referendum? Čakam s kulijem v roki, da obkrožim PROTI vstopu, ampak listka ni nikjer videti!!! Veliko gobca, ampak malo jajc....
User203866
11. 06. 2007 19.45
Mirko31 lahko samo povem, da se ne bomo nikoli uspeli zmeniti glede nujnih pogojev za arbitražo (arbiter, predmet arbitraže, pravo, ki se bo navedlo, princip pravičnosti...). Res pa je, da nam slabšega položaja na meji kot sedanja in prejšna slovenska vlada ne more prinesti nobeno sodišče. Hrvaška že 16 let izvaja princip izvršenih dejstev. Če malo pogledaš zgodovino, smo dolgo časa po 1991 sami nadzirali cel piranski zaliv in izhod do T5 (mednarodno morje). Potem so nam Hrvati nekaj časa ponujali 2/3 Piranskega zaliva. Sedaj nam ponujajo 1/2 zaliva, če se odpovemo več 100 hektarjev na zemlji. Povedal sem malo poenostavljeno, ampak približno takšen je položaj. Slovenci, četudi Podobnik, bi morali dati smernice vladi, ki bi jih ta morala upoštevati pri meji. In ne mi govoriti o prijateljskih odnosih s Hrvati, oni se nam dobrikajo medtem ko nam jemljejo zemljo. Ko bodo vzeli vse, boste vsi skupaj samo petorazredni turisti na nekoč slovenski zemlji.
User205472
11. 06. 2007 18.53
Matr, tale Marjan pa teži. A ni bil nekaj časa tudi sam uradni predstavnik. Pa zakaj za vraga ima toliko medijske pozornosti. A mediji res nimajo za poročat kaj bolj zanimivega. Namig, naj raziščejo, koliko ljudi in za koliko denarja je Marjan nategnil s Slovensko vasjo in jajci v Srbiji. Drugače so pa vsi politiki, pa naj bodo levi ali desni, ene same limone, da se 16 let ne morjo zmenit okrog meje, pa to bi se še otroci v vrtcih, ne pa resni ljudje. Sram naj jih bo, vse po vrsti !!!! Raja se pa grdo gleda in ima probleme zaradi takih nesposobnežev. Fuj in fej.
User107182
11. 06. 2007 18.30
cenevols: je pravi način in napačen način. S provociranjem se ničesar ne da rešiti oziroma je to pač način z balkana (česar se slovenci tako radi sramujemo). Se je pljuvalo čez prejšnje vlade kako so nesposobni da tega niso rešili. Okej, ste volili nove ker ste verjeli spremembam....in kje so (razen v njihovo lastno prid)? Se strinjam da je to treba rešit, ampak s pošiljanjem not in nekimi bedastimi referendumi se ne bo nič premaknilo, če smo kao razvita država v EU se moramo tako tudi obnašati, žal tega obnašanja in profesionalnosti od naših zahojenih politikov ni pričakovati. Zakaj končno ne gredo v arbitražo, če imamo prav bomo tako zmagali, vsaj premaknilo se bo, ne bo nonstop nekih prepirov pa še državljani si ne bodo sovražni kot zdaj, ker se ne morejo politiki zmenit a bo šla meja desno ali levo od Jorasovega skreta.
User203866
11. 06. 2007 18.19
Res mi je žal da nisem sosed od vseh komentatorjev spodaj. Vzel bi jim nekaj zemlje in ti bi, da ne bi kvarili prijateljskih odnosov to ponižno trpeli, potem bi jim vzel še malo zemlje pa bi se mi še naprej klanjali, pa še malo zemlje pa še malo ..... Osebno nimam mnenja glede Podobnika, lahko da je to samo neka samopromocija, in da je tudi on baraba kot večina politikov. Nekaj pa je treba vedeti, kar se tiče problematike o meji s Hrvati ima čisto prav. Dajte se že enkrat zravnati in ne Hrvatom kar naprej nastavljati riti!!!!!!!
User134343
11. 06. 2007 18.18
tepcek res . kaj pa je nasa vlada naredila da se to vprasanje resi?NIC . polomili so ga ze leta 91 ko so zidali mejni prehod in kot ponavadi hrvati protestiraki normalno kot vedno so se nasi umaknili .hrvati pa na teh temeljih nareili svojega hehe
User198123
11. 06. 2007 18.18
Sej, Rupel je pravi klovn, s svojimi odličnimi odnosi in prijateljstvi. On mora tako govorit, ker če bi blo kaj narobe bi bil očitno on kriv. Pa je na srečo vse v najlepšem redu.
User107182
11. 06. 2007 18.06
neti: svoboda govora ne pomeni da lahko kar zineš kar želiš, posebej če si politik (kjer gre tudii za kulturo človeka, a to je našim politikom španska vas), saj imajo besede lahko zelo močne posledice. Eden dokazov za to bi lahko bilo tudi to, da so osnosi med državama vedno slabši, pa nihče ni še nič naredil, vsi so samo pri besedah (razen Jorasa in Podobnikov, ki sta se šla neke neumnosti na meji 2 leti nazaj). Torej besede le nekaj naredijo, kajne? Če še vedno ne verjameš, pojdi do prvega policaja in mu reci da je debil...saj imaš svobodo govora, mar ne?