Slovenija

Pravnik Hafner: Odločitev sodišča ne pomeni rehabilitacije Rupnika

Ljubljana, 10. 01. 2020 19.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Edino, kar lahko sledi razveljavitvi sodbe generalu Leonu Rupniku, je ustavitev postopka zoper že 74 let pokojnega domobranskega generala. Rupnika tako ne bo mogoče obravnavati kot krivega očitanih dejanj, je ocenil Miha Hafner z ljubljanske pravne fakultete, ki pa dodaja, da s tem ne bo rehabilitiran. Tožilstvo sodbo še preučuje.

Vrhovno sodišče je namreč razveljavilo obsodbo zoper domobranskega generala Leona Rupnika in zadevo vrnilo Okrožnemu sodišču v Ljubljani v novo sojenje, saj tedanja sodba vojaškega sodišča v nekaterih točkah ni bila obrazložena. Rupnika so zaradi izdaje in sodelovanja z okupatorjem septembra 1946 usmrtili pod Golovcem.

Rupnik, škof Rožman in general Ervin Rösener.
Rupnik, škof Rožman in general Ervin Rösener. FOTO: Wikimedia

Vrhovno sodišče je zahtevo za varstvo zakonitosti obravnavalo na pobudo Rupnikovih potomcev. Izredno pravno sredstvo so lahko potomci uveljavljali še toliko desetletij po izvršitvi sodbe na podlagi v 90. letih prejšnjega stoletja sprejetih dopolnilih zakona o kazenskem postopku, ki je predvidel izredni rok za vlaganje zahtevkov za varstvo zakonitosti za rehabilitacijo nezakonito, protipravno in krivično obsojenih v nekdanjem komunističnem režimu v obdobju po drugi svetovni vojni do leta 1990.

Asistent na ljubljanski pravni fakulteti Miha Hafner je poudaril, da vrhovno sodišče ni vsebinsko presojalo, ali je bil Rupnik, ki je po poročanju medijev v tedanjem sojenju krivdo priznal, kriv ali ne, saj izredno pravno sredstvo ni namenjeno ponovnemu ugotavljanju krivde obdolženega. Presojalo je zgolj, ali je bila v konkretnem sodnem postopku storjena kakšna pravna kršitev.

"Presojali so na podlagi zakonov, ki so veljali v času sojenja. Konkretno v tej sodbi so pritožniki zatrjevali več različnih kršitev. Sodišče jih je večino zavrnilo, za nekaj njih pa je ocenilo, da so dejansko predstavljale kršitev že takratnih pravil sojenja. Zato je vrhovno sodišče tudi razveljavilo sodbo," je pojasnil Hafner.

Vrhovni sodniki so tako po njegovih pojasnilih ugotovili nekatere procesne kršitve v takratnem postopku zoper Rupnika, in sicer da v sodbi nekatera Rupniku očitana kazniva dejanja niso bila dovolj obrazložena oziroma nekatera sploh niso bila utemeljena. To pa je bila že po takratni zakonodaji bistvena kršitev kazenskega postopka, je pojasnil.

Je pa Hafner opozoril, da taka odločitev vrhovnega sodišča ne pomeni rehabilitacije Rupnika. "Če bi bil gospod še živ, bi se začelo novo sojenje in bi prvostopenjsko sodišče še enkrat izpeljalo celoten postopek," je dodal.

Razveljavitvi sodbe generalu Rupniku lahko sledi le ustavitev postopka

Kar se nadaljnjih postopkov tiče, je pravnik pojasnil, da če ne bo že tožilstvo samo umaknilo obtožbe zoper Rupnika, bo postopek s sklepom ustavilo sodišče. Glede na zakon o kazenskem postopku namreč sodišče ne sme voditi postopkov zoper mrtve osebe. Kazenskopravno se tako Rupnikove krivde ne bo še enkrat ugotavljalo.

Na ljubljanskem tožilstvu so pojasnili, da so sodbo vrhovnega sodišča prejeli. Po prejetju vse potrebne dokumentacije in spisa bo zadeva preučena, pristojni tožilec pa bo sprejel ustrezno odločitev.

Hafner meni, da bo končni učinek te odločitve vrhovnega sodišča ta, da "ker bodo postopek ustavili, prejšnja sodba pa je bila razveljavljena in pri nas velja domneva nedolžnosti, Rupnika pravno gledano ni mogoče obravnavati kot krivega tega kaznivega dejanja".

Rupniku je bilo s sodbo leta 1946 med drugim tudi odvzeto premoženje. Hafner ocenjuje, da ima tak razplet morda lahko vpliv tudi na to, ali bodo Rupnikovi potomci lahko zahtevali vrnitev odvzetega premoženja.

Vrhovno sodišče je zahtevo za varstvo zakonitosti, ki so jo vložili pooblaščenci Rupnikovih potomcev, prejelo leta 2014. Kot so pojasnili na vrhovnem sodišču, tovrstne zadeve od sodnikov terjajo več časa, študija in priprav, kot primeri, o katerih odločajo sicer.

Pojasnili so še, da je vrhovno sodišče ob prejemu zahteve za varstvo zakonitosti od pristojnega vložnika dolžno odločiti o zadevi. Pri tem se vrhovno sodišče ne more sklicevati na zgodovinska dejstva, ampak na tista, ki so razvidna iz konkretnega sodnega spisa konkretne obravnavane zadeve in na upoštevanje procesnih pravil, ki so prav tako določena v procesnem zakonu.

Pooblaščenka Rupnikovih potomcev, ki so na vrhovno sodišče vložili zahtevo za varstvo zakonitosti, po informacijah STA sodbe še ni proučila.

Oster odziv Levice

Na odločitev vrhovnih sodnikov so se kritično odzvali v stranki Levica. Kot so poudarili v današnjem sporočilu za javnost, pri razveljavitvi sodbe "v resnici ne gre za pravico in spravo, ampak za politično motivirano rušenje temeljnih vrednot antifašizma in dostojanstva ljudi, ki so se borili in dali svoja življenja za svobodo".

Toda po mnenju Levice nobena formalistično razveljavljena sodba ne more spremeniti zgodovinskih dejstev ali kolektivnega spomina na najtežje in najsvetlejše trenutke v naši zgodovini. "Zato je naša dolžnost, da dejstva in spomine ohranjamo pri življenju. Sodišča očitno tega ne bodo počela namesto nas," so zapisali v stranki.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (627)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

andro69
16. 01. 2020 14.03
+1
Tudi partizani so dolgo skrivali povojne poboje....zakaj ce je bilo vse cisto....
Petur
16. 01. 2020 13.45
-1
Se nismo uspeli NE sramovati se rupnika in ostalih ze se moramo cuditi oz sramovatii pravnosti drzave .
VAREN
12. 01. 2020 21.09
+4
Ta delavec pravne fakultete bi lahko vedel, da je bila takrat sodba pravnomočna. Prepozno se je spomnil za pritožbo. Rupnik je kriv za vedno. Vse ostalo pa je le spreminjanje zgodovine s pomočjo tistih, ki se še danes ne morejo sprijaznit z resnico.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 15.53
+4
ZA pravi Pinokio (12.01.2020, 13:12:57): » Če bi imeli nemci namen uničiti Slovence, jim ne bi dali državljanstva...« (!!!) - Rekel in ostal živ. Saj se sploh ne upaš pravilno brati, kaj sem napisal! Kot da ti jih pišem pred teboj na pesku, pod Sančovim sedlom. Nemci so se bili namenili ETNIČNO (kulturno, jezikovno…) uničiti slovenski narod, kar so tudi redno objavljali in že od aprila 1941 izvajali – izseljevanje deset tisočev, naseljevanje uvoženih nemcev na njihove domove, izčrpavanje do smrti kot sužnjev, odvzemanje otrok, sprememba geografskih imen na sp. Štajerskem. Se ti ne zdi čudno, zakaj, če jih niso hoteli uničiti. Da ne!? Verjamem, ha-ha. Tako so Nemci počeli le še s Poljaki, iz istih razlogov. Preostalim Slovencem so na hitro (z jasnimi grožnjami) dali nemško državljanstvo, da so jih lahko pošiljali v prve bojne vrste na vzhodno fronto. Po vojni bi med preživelimi naredili po svojem načrtu čistko do konca, če ne bi bili »dobri Nemci«. Recimo takšnega tipa, ki so že med vojno bežali iz nemške vojske v partizane. – Laži naprej, a trdo je Sančovo sedlo. In pod njim se vidijo tvoje kratke noge.
resnicaosvobaja
12. 01. 2020 15.30
+3
Mi imamo nedolžnega Rupnika , Hrvati pa nedolžnega Stepinca...mogoče bi nam oni kako svetovali za Rožmana , v zameno pa mi pa njim za Pavelića
ArkaMast
12. 01. 2020 14.46
+4
Izdal nas je. Če bi mu uspel načrt zmagovite Nemčije, se danes nihče od nas ne bi upal stopiti na ulico in glasno povedati, da je potomec slovencev. Niti slovensko ne bi črhnil. Toliko o domoljubih tabelih.
Balki30
12. 01. 2020 15.16
-2
Nemci so po stajerskem trosl letake...spodnjestajerci,naucite se nemsko....le tak boste kj dosegl v zivljenju....za tisti cas so seveda letaki bli ogabni...se danes se cujejo neokusno....ampak realnost danez je taka....da ce znas nemsko...ti gre bolje....pa to
Balki30
12. 01. 2020 15.17
+1
Poznam folk ki dela v avstriji nemciji svici...preko posrednika....ker ne zna jezika...tuga....minimalc...skor....ce delas direkt za nemca za kar rabia znat nemsk...si gospod...pa to
Balki30
12. 01. 2020 15.19
-1
Polovica slo itak slabo govori slovensk...se cujejo lji....in ostalo..madzarscina in italijanscina uradna jezika v slo....v kranju in jesenicah iscejo ucitelje ki znajo albansk....srbscina bo pa novi uradni jezik...in pol bomo v 1946.....spet....pa to
korintos23
12. 01. 2020 15.29
-1
Ne nabijaj na pamet, če omenjeni v Sloveniji ne bi delali kako bi pa potem bilo? Naši v Avstrijo oni nižje pa k nam. In vedno več bo tega, tudi Azijci marljivo prihajajo in so dobri delavci.
Marjan h.1966
13. 01. 2020 09.36
Balki30
12. 01. 2020 14.42
+0
Na hrvaskem kasirajo tako borci nob kot osamosvojitvene vojne...tudi pri nas bi moral bit tako...pa to
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 15.12
+0
ZA Balki30: Saj tudi pri nas oboji prejemajo. Tudi na Hrvaškem ne prejemajo pokojnin tisti, ki so z orožjem ali kako drugače bili prostovoljno stopili na stran JLA.
Transformerji
12. 01. 2020 14.01
+0
Pred 70 leti sem bil mlad in lep, sedaj mi ogledali kaže čisto drugačno sliko.
Malinha
12. 01. 2020 13.27
+1
Ej, Ibro, odgovori že enkrat, če podpiraš abortus ali ne?
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.43
-3
Imaš v mislih prisilnega, nad nezaželjenimi družbenimi skupinami, ali prostovoljnega?
Malinha
12. 01. 2020 13.58
+1
Ne eno ne drugo: abortus kot prekinitev nosečnosti. Saj bi ti narisal, ker dojemaš bolj slabo, pa...
pravisprehajalec
12. 01. 2020 14.31
+0
Malinha
12. 01. 2020 16.40
Iskreno povedano, nisem štel. Torej, tvoj odgovor, podpiraš abortus ali ne?
korintos23
12. 01. 2020 13.23
+3
Svet ve kaj in za koga so bili domobranci, kaj so delali in kaj se jim je potem zaradi tega pripetilo, in se temu nič ne čudijo kot naši zagovorniki domobranstva.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.45
-3
Svet ne ve, Koritnik. Bili so skrbno varovana komunistična skrivnost 50 let. Kosti so šele pred 30 leti pogledale iz zemlje. Če vprašam Angleže, Ruse, Nemce, Avstrijce, ne vedo. Frapira pa jih surovost obračuna z njimi po vojni v mirnem času, ko jim razložim.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 15.17
+0
ZA pravi Pinokio: Spet laž, ki ne postaja resnica. Zavezniki so že med vojno dobro vedeli, kdo so domobranci. Še posebej zavezniške letalske posadke, sestreljene nad Slovenijo. In tisti, ki so iz zraka streljali na domobrance ob varovanih železniških progah proti Italiji. In zavezniki leta 1945, ki so jih razorožili v Avstriji in Italiji. Tišči Sančovo sedlo vedno bolj, kaj?
puspan
12. 01. 2020 12.42
+3
Dajmo nehajmo se že enkrat prerekati o medvojnih dogodkih, ki so že 80 let za nami. Totalitarni sistemi na svetu so napravili ogromno škode v vseh pogledih, predvsem pa v napredku. Kako, da nekateri še vedno sanjate in obožujete komunizem, ki je povzročil toliko gorja? Enako seveda velja za fašizem in nacizem. Bodimo veseli, da (še vedno živimo) v miru in smo svobodni. Malo več spoštovanja do časa, ki ga živimo nam ne bi nič škodilo, saj mnogi v svetu te sreče nimajo. Pa tudi malo več spoštovanja do drugače mislečih, saj to je vendarle največja človekova pravica, ki je v demokraciji podeljena. Če bi bilo manj sovraštva, nevoščljivosti in več spoštovanja, bi to koristilo vsem.
korintos23
12. 01. 2020 13.20
-1
Ti mogoče veš zakaj eni v Sloveniji ne prenesejo drugače mislečih, druge veroizpovedi in druge barve kože, zakaj so v vsem le oni najboljši?
puspan
12. 01. 2020 13.33
+1
Najbrž si slep na eno oko. Moje pisanje velja za oboje, brez če in ali.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.46
-3
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 11.41
+1
ZA (nepri)pravi (12.01.2020, 9:32:33) – »Na Hrvaškem se še vedno soočajo s tem problemo, ko VEČ NOB BORCEV DOBI PENZIJO KOT TISTIH IZ VOJN 91-95«. – Kako se ti posreči vsakič izreči laž. To ni več le nesporno neznanje. Imaš dolg nos kot LESENI PINOKIO, zato moraš imeti zelo dolge roke, da sploh lahko tipkaš take nesmisle. - Na Hrvaškem imajo pokojnino borci NOB, domobranci in najbrž tudi ustaši iz 2. svetovne vojne ter razne kategorije braniteljev 1991-1995. FINANČNO ZNAŠAJO POKOJNINE IZ NASLOVA NOB OKOLI 4,91 % IZ VSE MASE POKOJNIN IZ VOJN (1941-1945 in 1991-1995), vse ostalo (95,09 %) pa tiste braniteljev iz vojne 1991-1995. Si opazil, da je Pinokio bil narejen iz istega materiala kot Sančovo sedlo? Oboje ti je domače. Zdaj pa boš, Pinokio, spet kaj napisal MIMO GREDE.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 12.23
-2
Ne laži Sančo. Angleščina ti ne gre, pa poguglaj s srbščino. Na hrvaškem prejema pokojnino iz naslova NOB 12.000 ljudi iz naslova Domovinske vojne pa 5000.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 12.59
+1
ZA PRAVI Pinokio (12.01.2020, 12:23:02): Pinokio, sama laž te je. Po podatkih (lažnjivega?) »Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje« (resda po »zastarelih« podatkih iz dec. 2019) ima pokojnino na osnovi NOB 10.029 oseb, na osnovi pravic iz 2. svetovne vojne (domobranci, ustaši) 4.246 oseb, iz domovinske vojne 1991-1995 pa 119.559 oseb. In ker novodobni branitelji 1991-1995 imajo več kot 2x višje pokojnine kot tisti iz NOB, torej FINANČNO ZNAŠAJO POKOJNINE IZ NASLOVA NOB OKOLI 4,91 % IZ VSE MASE POKOJNIN IZ VOJN (1941-1945 in 1991-1995), vse ostalo (95,09 %) pa so tiste od domobrancev in braniteljev. - Čakam na naslednjo tvojo laž. Vse bolj te tišči Sančovo sedlo, kaj? Boš še lagal? Seveda boš! Saj si vendar poguglani »alo-alo« desničar!
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.10
-2
Hrvaška izplačuje po podatkih 2018 13.000 NOB pokojnin, 4500 domobranskih in 6000 JNA pokojnin.
korintos23
12. 01. 2020 13.21
+1
sprehajalec, za ustase pa nič ne izplačujete?
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.47
-1
Ne. Te so komunistični Borci po vojni likvidirali.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 15.24
ZA Pinokio: Dal sem te natančne podatke in ne napačnih okroglih. Sploh nisi navedel "braniteljskih", ki da jih je po tvojem manj kot od NOB! A jih ni? Torej same laži in niti podatkov ne znaš poiskati. Vsaj prepiši jih od mene, pa ne tvojim nič povedati zanje. Ti zaupam, da res ne boš. Tišči Sančovo sedlo, kaj? Še se oglašaj, dragocen si.
ahim1225
12. 01. 2020 11.28
+1
Sosed je bil partizan, v pozni starosti mi je povedal, kaj vse so počeli.....
ahim1225
12. 01. 2020 11.27
+1
Pregledajo naj vse sporne odločitve v II. sv. vojni, ki so povzročile umore, potem pa naj rehabilitirajo krivce za grozodejstva. V naši vasi so umorili nosečo mamo in očeta, brez sojenja, kar tako, ker so imeli spor med sosedom, takih primerov je nešteto. Levičarji, bodite TIHO, sicer bo prišlo na dan vse mogoče.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 11.59
+1
ZA ahim: Zakaj toliko poveličujete levičarje in mislite, da so avtomatsko samo oni pripravljeni upreti se okupatorju, če nas napade? Povsod po Evropi so se tudi vsi rodoljubni desničarji uprli okupaciji, vsak na svoj način. V Belgiji so celo pripadniki neke predvojne nacistične stranke stopili v vrste odpora. Sodeč po desnih komentarjih pa se pri nas desnica spet vidi v pomožnih vojaških enotah okuopatorja, če bodo kdaj vdrli k nam (kandidati se slutijo).
vinogradnik33
12. 01. 2020 10.41
-3
Domobranstvo s svojimi tremi podskupinami je delovalo pod okriljem nemškega okupatorja proti lastnemu narodu , torej so bili in ostajajo narodni izdajalci in morilci lastnega naroda ! Da pravosodje ne zmore ,ne zna ali ne sme potrditi obsodbe izpred 70 let in jasno in glasno povedati , da je bil general Rupnik sovražnik Slovenskega naroda , njegov izdajalec , kar potrjujejo tako pisni kot filmski dokumenti , da je delal z roko v roki z Nemškim okupatorjem in enkrat za vselej spravilo iz političnega parketa vsiljevanje želje po rehabilitaciji kolaboracije , ki jo podpira desna politična opcija , cerkev in kolaboracija v Sloveniji ! Tu ne gre za drugega , kot za rehabilitacijo domobranstva in Rupnika posebej ! Upam , da bo vendar enkrat za vselej prevladali razum in argumenti nad ideologijami in bo zavrnjena rehabilitacija kolaborantov !
pravisprehajalec
12. 01. 2020 10.42
-1
Bolgari so lepo sodelovali z Nemci, pa jih nima nihče za Izdajalce in sovražnike bolgarskega naroda....
vinogradnik33
12. 01. 2020 10.51
+2
Sprehajalec , tvoje trditve in insinuacije so tako plehke , da jih tudi slepec lahko spregleda ! Razumem mladi rod , ki se sramuje del svojih dedov in staršev in želijo nekako zabrisati ta zgodovinski madež a zato ni potrebe po zavajanju in ponarejanju dejstev ! Če bi cerkev in tisti , ki se borijo za rehabilitacijo stopili pred javnost , se upravičili Slovenski javnosti za zgodovinsko zmoto , da so zaprisegli okupatorju i ponudili roko sprave , bi s tem storili pozitiven zgodovinski korak in ta delitev bi šla v pozabo in iz političnih dnevnih hujskanj in delitve Slovencev !
pravisprehajalec
12. 01. 2020 11.16
+0
Moji so bili NOB Vinogradnik. Še celo ukradeno hišo "kolaboranta in izdajalca" so jim ponujali, pa so odklonili, ker je bila ukradena. Zakaj se Bolgarska Cerkev ne opraviči za zgodovinsko zmoto in zakaj bi se morala slovenska pa?
ahim1225
12. 01. 2020 11.20
+0
vinogradnik! Najprej ti sporočam, da na izhod II. sv. vojne nismo odločali v Sloveniji. Drugič ti sporočam, da so tako kot tabeli še več grozodejstev storili komunisti oz. partizani. Bil sem otrok, ko mi je oče pokazal ČRNE BUKVE, v slikah in besedi je bilo pokazano, kaj so počeli tako imenovani partizani.
Malinha
12. 01. 2020 11.50
Ibro, lažeš. Pred mesecem dni si zapisal, da so se tvoji 'beli' starši infiltrirali v NOB, da so sploh preživeli. Skratka, izdali so svojo belo gardo.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 12.18
-2
Ja, po današnjih merilih ZZB so krščanski socialisti postali izdajalci in kolaboranti.
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 12.29
ZA pravi Pinokio: V Bolgariji so najvišji verski dostojanstveniki (izdajalci ali ne, presodi!) in opozicijski (!) politiki z javnimi grožnjami in zahtevami dosegli, da je tam nameščena nemška vojska odstopila od načrtovanega odvoza Judov v uničevalna koncentracijska taborišča. Tako le v sami Bolgariji, medtem ko je nacistična bolgarska oblast v okupirani Makedoniji aretirala vse Jude in jih izročila Nemcem, ti pa so jih poslali v Treblinko v nadaljnjo "obravnavo". V sami Bolgariji je seveda tudi obstajal protiokupatorski odpor, ki je "lepo sodelujoče" normalno da imel za izdajalce. - Tudi v Sloveniji tisti, ki so bili na strani MVC in Slowenische Landswehr, in "lepo sodelovali" z Italijani in Nemci, niso sebe imeli za izdajalce. Jih pa je imel pa okupator za take, a jih je javno trepljal po ramenih in denarnicah. In jih za njihovimi hrbti preziral.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 12.35
-1
Sančo, so iz Bolgarije znani primeri množičnih likvidacij in obračunov z "izdajalci bolgarskega ljudstva" pred prevzemom oblasti Bolgarske komunistične Partije leta 1946?
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 13.04
+1
ZA PRAVI Pinokio: Govoril si, da v Bolgariji "lepo sodelujoče z Nemci" nimajo za izdajalce in dobil odgovor. V nacistični Bolgariji je bilo odpora malo in ni bilo koga izdajati. Volja je bila.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.49
-1
In kaj je danes Bolgarija na slabšem zaradi tega? Poleg da se je izognila nekaj sto tisoč žrtvam med svojim prebivalstvom, če vzamemo slovenske proporce?
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 15.29
ZA pravi Pinokio: A kaj je danes Bolgarija na slabšem zaradi tega? Pravo razmišljanje pravega izdajalca. Še jih torej bomo imeli. Izdajalkci vseh dežel, združite se. Svetne in posvetne lokacije in twiterji so znani.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 09.59
+1
Kaj torej loči, naštete države in njihov status med drugo vojno? Norveška, Bolgarija, Slovaška od ozemlja današnje Slovenije? Predvsem da so imeli proporcionalno neprimerno manj žrtev, kot pa Slovenija. Ni bilo Upora, ni bilo Revolucije in predvsem ni bilo avtohtonih Komunistov in ni bilo Državljanske vojne. Pobijanje med seboj in slavljenje tega pobijanja še po 80 letih je očitno slovenska posebnost. Sovraštvo so drugega Slovenca je bilo vnešeno z družinskimi izročili, šolskim sistemom ter družbeno klimo. Spodaj nek Andrejček, pa Miško bahata, kako so njihovi predniki junaško pobijali druge Slovence. Pa je to prav? In to ni noro? Je družba resnično tako nora in nezrela, da ne more 3-4 generacije po samih dogodkih videti, da je šlo za tragedijo, ki bi jo danes vsi morali obžalovati in ne slaviti, ter ne še danes stresati žveplo po žrtva takšnih in drugačnih in njihovi žlahti?
Malinha
12. 01. 2020 10.48
"Sovraštvo so drugega Slovenca je bilo vnešeno z družinskimi izročili, šolskim sistemom ter družbeno klimo." Spet blesariš. Pa kdo misliš, da naseda tvojim pokahontas traparijam? Tvoj konceptualizem je več kot prepoznaven v svojem rkc jedru. In to že skoraj v vsaki besedi. Primer samo iz citiranega stavka: "družinsko izročilo" pomeni prenašanje starih ali prastarih navad, običajev, strnjeno rečeno ideologij na poznejše generacije. Kar pomeni, da so sodobne, takšne in drugačne 'ideologije' apriorno odštete, ker niso iz-ročene iz preteklosti. Drugič, znano je, da je za cerkev najmanjša celica družbe družina. "Šolski sistem" se spreminja glede na družbenorealno, še najbolj v razvijajočih državah; stagnira tam, kjer fašizem prisega na avtoritarni nespremenljivosti. "Družbena klima"; če le ta konec koncev v sebi nima nekaj razvijajočega, naprednega, revolucionarnega, potem parazitira na družbenem, ki prevzame večno klimo, klima s tem postane neprepoznavna. Vsakršna obča in individualna dialektičnost iz tvojih rkc konceptov je popolnoma ne samo izgnana, ampak apriorno zanikana; edini garant rkc betonske ideologije je nje totalno stagniranje. - Nekje sem ti že postavil vprašanje kaj to pomeni "avtohton Komunist". - ".. še danes stresati žveplo po.."; večkrat sem ti napisal, da je zate ves ta spektakel, ki ga opisuješ čista travma - ki jo le ti v prvi vrsti danes obujaš. (Tvoj performans simbolizem žvepla prav rkc-jevsko peče kot sam Pekel). "Je družba resnično tako nora in nezrela"; ta stavek še kako obelodanja strukturo subjekta, ki proizvede tovrsten stavek. Ne samo, da si nor, ampak si totalno nor. Si pa zato zrel. Rkc-jevsko.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 11.18
-1
Ta "revolucionarna družbena klima" Miško, je vzela življenje tisočem Slovencem, zanetila Državljansko vojno, ki se še po 80tih letih slavi kot "napredna in upravičena" in ne kot narodna Tragedija. Vse bolj vidim, da Slovenijo lahko reši le vojska psihiatrov.
Uporabnik113189
12. 01. 2020 11.32
+0
In ta revolucionarna družbena klima je po tvoje nastala kar tako čez noč, brez otipljivih razlogov.. Pravijo da se še mačke ne breznajo zastonj. Mogoče pa nekdo drug potrebuje vojsko psihiatrov..
Malinha
12. 01. 2020 11.52
+2
Klasik, ta je tako prtegnjen, da bi potreboval mnogoletno zdravljenje. Ampak, po moje, neuspešno.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 12.19
+0
Zakaj ta revolucionarna družbena klima ni stala na Norveškem in v Bolgariji klasik?
Cervantes Saavedra
12. 01. 2020 12.40
+1
ZA pravi Pinokio: Vse naštete države so imele svojo medvojno pronacistično domačo oblast, le da Slovaška pod vodstvom zločinskega nacističnega duhovnika. In izmed teh štirih je le Slovenija bila na Mussolinijevem in Hitlerjevem seznamu za etnično uničenje domačega naroda. Kar je Mussolini javno napovedal in izvajal že pred vojno, Hitler pa odmevno v Mariboru konec aprila 1941. – In da, vse te države so imele upor (očitno uspešneje pod vodstvom komunistov) in Državljansko vojno.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 13.12
+0
Sančo, zopet neresnice, tako kot že 75 let. Če bi imeli nemci namen uničiti Slovence, jim ne bi dali državljanstva...
bmwgs
12. 01. 2020 09.16
+2
V sosednjih republikah bivše juge, so čez noč prenehale razmišljat o 2. sv vojni ukinili partizanske penzije .Pri nas pa se ne morejo odločit o sodbi temu generalu ki ,je že dolgo mrtev , in še kar razmišljajo a je naš ali je vaš , mislim da bi tudi v slo bil čas da gremo raje malo razmišljat o prihodnosti slo.
pravisprehajalec
12. 01. 2020 09.32
-2
Mislim da ne. Na Hrvaškem se še vedno soočajo s tem problemo, ko več NOB Borcev dobi penzijo kot tistih iz vojn 91-95.
Sokril
12. 01. 2020 09.16
+3
Edino vprašanje torej je: Ali se gre za ideološki boja ali pa za dediščino?
pravisprehajalec
12. 01. 2020 09.42
-3
Dediščino ideološkega boja. Za to se gre...
ValterUdovernik
11. 01. 2020 21.58
-2
Nacisticni okupator ni okupiral Slovenije zaradi gozdnih sadezev in poljskih pridelkov, tudi zaradi slovenskih komunistov ne. Njegov namen je bil iztrebljenje manjvrednega, SLOVENSKEGA naroda in pridobitev zivljenskega prostora za cisto, nemsko raso. SLOVENCI so sodelovali z nacisticnim okupatorjem in mu, s pomocjo SLOVENSKE RKC, pomagali pri iztrebljanju SLOVENSKEGA naroda. SLOVENCI so se mascevali nad SLOVENCI, ki so kolaborirali z okupatorjem. Rupnik je bil SLOVENSKI izdajalec, kolaborant. Ce bi nacisticni okupator z domacimi, SLOVENSKIMI izdajalci slucajno zmagal v 2. svetovni vojni, danes SLOVENSKA beseda ne bi vec obstajala in mi, tu na tem portalu, ce bi nasi predniki slucajno preziveli, ne bi pisali v SLOVENSKEM ampak v nemskem jeziku. Pisali bi pa verjetno o tem kako lepo so zaplinili se zadnje ostanke nekih pripadnikov slovanskih narodov, ki so se uspesno skrivali pred uradom za rasno neoporecnost. Kolaboracija je ogabno, zavrzeno dejanje. Kaj tu ni jasnega?
Marjan h.1966
11. 01. 2020 20.13
-5
Dokler ne bodo Kučan, Janša,Peterle, Stanovnik, Rupel, Kocijančič in ostali pod zemljo v sloveniji ne bo miru
jg57
11. 01. 2020 20.22
+1
A prej ko teh ni bilo je pa v Slo vladala nepopisna sloga, a ne?