Slovenija

Otroci in sedežnice: bi morali namestiti dodatna varovala, kot jih imajo v tujini?

Krvavec, 15. 02. 2020 18.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Ema Čepon
Komentarji
80

Ali je zgolj naključje, da sta ta teden kar dva otroka zdrsnila s sedežnice, in sicer najprej na Krvavcu, nato pa še Kaninu? Bi morali na sedežnice namestiti dodatna varovala kot ponekod v tujini? Kdaj se lahko otrok na sedežnico poda sam? Na prvi dan zimskih počitnic nadzorniki opozarjajo: na smučišču bodite previdni in strpni, predvsem pa pazite na svoje najmlajše. Nesreče na smučišču so tako pogoste kot tiste v prometu.

Osem do deset let staro deklico, ki je obvisela skoraj 15 metrov nad tlemi, je sprva opazil domačin. Deklico sta nato odrasla ženska in mlajši smučar povlekla na sedež. Šlo naj bi za dekličino mamo in brata, vsi pa naj bi bili hrvaški državljani. Več informacij o udeležencih in okoliščinah dogodka še ni znanih, ''zato policisti policijske postaje Bovec v zvezi s tem naprošajo, da se omenjene osebe zglasijo na bovški policijski postaji,'' poziva Dean Božnik, predstavnik za stike z javnostmi novogoriške Policijske uprave.

O dogodku so bili obveščeni v četrtek, le dan po tem, ko se je podoben zgodil na Krvavcu. Ponekod v tujini se v izogib tovrstnim nesrečam vedno pogosteje odločajo za namestitev dodatnih varoval, ki predvsem tistim najmlajšim onemogočijo zdrs s sedeža. ''V tujini preizkušajo različne modele stolov, zapiral in sedežnic za otroke, da bi bilo to čim bolj varno,'' pove Bojan Pergar, tehnični vodja smučišča Krvavec.

Starši, pozor!

A tudi popolnoma običajna sedežnica ne bi smela biti nevarna, če se držimo določenih pravil, naloga staršev pa je, da jih otrokom tudi pojasnijo. ''Otroku povemo, na kaj mora paziti, kdaj se lahko usede, pred tem pa mora pogledati, kdaj pride naslednji stol. Otrok mora vsaj malo poznati delovanje naprave,'' pojasni Pergar.

Popolnoma sami pa se lahko nanjo povzpnejo šele, ko dosežejo 125 centimetrov. Pergar pa opozarja: ''Če je otrok manjši, je uporaba dovoljena v spremstvu staršev oziroma učiteljev.''

Samostojna uporaba sedežnice je iz varnostnih razlogov dovoljena otrokom, večjim od 125 centimetrov.
Samostojna uporaba sedežnice je iz varnostnih razlogov dovoljena otrokom, večjim od 125 centimetrov. FOTO: POP TV

Na belih strminah, tako kot v prometu, še poziva Pergar, velja biti previden in strpen. Zlasti v času zimskih počitnic, ko na snegu mrgoli tistih, ki na smučeh stojijo prvič. Učenje smučanja je namreč primerno od tretjega leta dalje, zato bodo smučišča v prihodnjih tednih polna mlajših otrok - v ponedeljek, ko se šole smučanja začnejo, jih bo na Krvavcu 500.
 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dejannovak
17. 02. 2020 15.32
Varovala so očitno nujna, če otroci zdrsavajo iz sedežnic in jih potem odrasli lovijo oziroma zadržijo.
Lutra Lutra 1
17. 02. 2020 07.09
+0
Najbolj varno je, da ostanejo doma pred televizorji in računalniki in s polnimi vrečami čipsa.
Ramzess
16. 02. 2020 09.33
+3
A je sploh treba postaviti vprašanje za nekaj samoumevnega. Seveda bi morali, to sploh ni vprašanje.
buda78
16. 02. 2020 08.59
+11
Potrebno je narediti celovit upgrade sedeznic itd. Samo nasa Slavonija in vodilne lutke nima posluha za zimski turizem. Vazno da se njim delajo milionski odpisi dolgov in da harajo po svoje.
grozjak
16. 02. 2020 09.13
+16
Počakaj na razpis za direktorja kanina, krvavca in tako dalje, se prijavi, zmagaj, potem pa da te vidimo.......očitno se ti niti ne sanja, kaj vse je potrebno, da eno smučišče obratuje en sam dan.....
vide
16. 02. 2020 08.36
+41
Ko se bomo državljani Slovenije pričeli zavedat in izvajat eno osnovno stvar DOLŽNOSTI in ne samo PRAVICE bo veliko več varnosti in manj takih dogodkov. Sedaj pa vsi zahtevamo to in ono, če se kaj zgodi pa takoj tožba in odškodnina do višav.
NotMe
16. 02. 2020 08.21
+37
Otrokom je potrebno več dopustit na igrišču in manj upoštevat vse iso piso siso standarde pri igralih. Vse največ meter visoko, sicer pa milijon mrež, tartan spodaj, blazinice. Vsako leto otroku pustit malenkost več in tudi pustit, da padejo. Grdo povedano, ampak če bo pri 5h, 7h letih enkrat trdo pristal, si bi to še kako zapomnil in pridelal en zdrav rešpekt pred višino.
lluckyss
16. 02. 2020 08.27
-2
Ti si očitno bolj za naravno selekcijo, v tem primeru, bi se fant ubil, če mu ne bi nastavili mreže...
NotMe
16. 02. 2020 09.11
+31
Ta fant je že zamudil vlak. Govorim o tem, da bi morali otroci izkusiti kak padec. Kot dojenčki seveda na ta zadnjo, ko se učijo hodit. Kot živahni triletniki iz kakega stola. In neubogljivi petletniki, sedemletniki iz tobogana, drevesa. Da takole naštudirajo gravitacijo. Na igrišču pa gledam mamice, kako tekajo za sončki z iztegnjenimi rokami in se derejo padel boš. Otrok pade in ga ujamejo. Zamujena šansa za lekcijo. Otrokom je potrebno ponuditi starosti primerne izkušnje, da ne bo kasneje takih incidentov.
lluckyss
16. 02. 2020 09.23
+9
Seveda, ampak igrala in druge naprave in objekte, ki lahko povzročijo težje poškodbe pa je le dobro ustrezno zavarovati....Ne pravim, da je treba pod vsako hruško dati blazino ampak da se igrala v javni rabi pač ustrezno zaščitijo..
Ramzess
16. 02. 2020 09.35
+4
Če otrok pade 'napak' je lahko že prepozno, ni vsak padec tako nedolžen, kot si mislite.
NotMe
16. 02. 2020 09.50
+19
Govorim o tem, da se morajo otroci naučiti pasti. In se naučiti varovati se pred padci, na varnih višinah, starosti primerno. Ko gledam mulce je očitno,da nimajo strahu pred višino. No, če bi kdaj zleteli na trda tla iz varne višine, bi se še kako zavedali, da so tla trda in se ne bi zafrkavali na sedežnicah.
laycan
16. 02. 2020 10.09
-2
Očitno nimaš otrok. Da take kvasis. Res je da otroka ne smeš zavit v celofan, je pa razlika če pade iz 15 meterskega drevesa, ker si mu vcepil v glavo, saj enkrat moraš vsekat, da boš vedel za drugič.
laycan
16. 02. 2020 10.10
+2
Katera pa je varna visina🤔. Ljudje se tudi v luži utapljajo.
ma?ipa?i
16. 02. 2020 16.42
+4
Bravo človek, pametno govoriš. Čista resnica, sem enakega mnenja.
lumpimonster
16. 02. 2020 07.54
+2
Ko bodo prve žrtve takrst se začne iskat napale :D
lumpimonster
16. 02. 2020 07.54
+2
lumpimonster
16. 02. 2020 07.55
-1
Kaj so pa inspektorji delal zasnjih 30let? :D
hotchilipoper
16. 02. 2020 08.40
+6
lumpimonster
16. 02. 2020 07.54
+4
Lol tipicno za slovenijo sele po nesreci vidite napaka...pred tem pa kogaaa boli sam da se služžž haha
lluckyss
16. 02. 2020 07.53
+10
"Otroci in sedežnice: bi morali namestiti dodatna varovala, kot jih imajo v tujini?"...Ja, dobro jutro.. Seveda bi morali, ali pa poberimo še ograje z mostov, Butalci...
NotMe
16. 02. 2020 08.23
+29
Ni potrebno. Otroke je potrebno naučit preprostega pravila: ritdokoncanazajinprmersed
cocištain
16. 02. 2020 07.37
+59
sem bil pred krtatkim na slo smuciscu.. pred nami je en mulc tolkel po vsakem stebru z palico...se nagibal na vse strani.. se ne bi cudil ce bi dol padu! smucam ze 30 let, ampak kar vidim zadja leta je obup, najprej je treba navadit otroke reda, discipline in normalnega obnasanja na smuciscih!
Koronavirusovec
16. 02. 2020 08.25
-5
Če lahko tolče s palico po vsakem stebru je že dost spreten
Uomo 46
16. 02. 2020 07.21
+4
Kje pa. Saj samo jamrajo, da nimajo denarja ... Naj nehajo delat, če ne znajo z denarjem ...
Daichi Sawamura
16. 02. 2020 07.18
-2
Ne. Ne rabimo. We wwill solf aver problrms aver self... Bananistan
Janez_53
17. 02. 2020 09.41
+2
Solaris11, v katerem jeziku pa si hotel tole napisati?
HUSO BOSS
16. 02. 2020 07.02
+9
Glede na to koliko so drage karte in kaj dobiš za tak denar v tujini že zdavnaj!
severnik
15. 02. 2020 21.59
+6
Joj kakšno pretiravanje zopet. Če smo do sedaj lahko preživeli, bomo pa še naslednjih 30 let. Nesreča pa itak nikoli ne počiva. In v tujini je zelo malo teh otroških zaščit, kjer osebno komaj nogo not dobim. V bistvu je v tujini vedno več sedežnic, kjer je samo prečna palica, brez "držala" za noge.
HUSO BOSS
16. 02. 2020 07.03
-6
Če so že cene tako navite bi se lahko tudi kaj vložilo ne pa samo basalo v žepe
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.47
-2
tale sedeznica je najosnovnejsi model. Najcenejsi.
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.36
-23
Najlazje ja pa napadat otroke, ki se sami ne znajo in zmorejo branit. Katastrofa ste folk!!!
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.35
-6
Varen. Glede na tvoje znanje smucanja, je res bolje, da si doma..
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.31
+2
berg. Tko kot si ji vzgojil, taki pa so!
grozjak
15. 02. 2020 21.34
+4
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.45
-4
231koak
15. 02. 2020 21.23
-4
HolaDWBH
15. 02. 2020 21.18
+15
"Neverovatno", bi rekli naši južni bratje. Da znamo iz enega primera narediti pravilo, pa pri nas Slovencelnih ne bo nič novega, za to smo "vzgojeni". 10, 20 30 in več let nazaj, ni bil noben problem, danes pa???
grozjak
15. 02. 2020 21.24
+38
Ja, o tem govorim. Ko sem kot otrok hodil smučat, mi na misel ni prišlo, da bi se ujsal na sedežnici, ali visel iz gondole..pa so bile naprave precej primitivne proti današnjim "nevarnim...
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.30
-22
Dej berg ne bluzi! Guncal smo se k nori! In folk je ravnotako padal s sedeznic.
grozjak
15. 02. 2020 21.34
+16
brat od Pepeta
15. 02. 2020 21.46
-7
seveda je padal. Pa gondole so dol letela pa marsikaj se je dogajal.