Slovenija

Premierjev urad odgovarja

Ljubljana, 23. 11. 2007 17.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Janša je zaupnico vladi vezal na podporo pri predsedovanju. SD ni podprla vlade, kar kaže na njeno stališče do enotnosti Slovenije pri vodenju EU.

Pahor je v pismu od Janše zahteval, da jasno in nedvoumno pove, ali sporazum o pripravah na predsedovanje EU-ju še velja.
Pahor je v pismu od Janše zahteval, da jasno in nedvoumno pove, ali sporazum o pripravah na predsedovanje EU-ju še velja. FOTO: POP TV


Na pismo predsednika SD Boruta Pahorja, v katerem je ta premiera Janeza Janšo v začetku tedna spraševal za pojasnilo glede Janševe izjave v DZ, da je sporazum o nenapadanju v času predsedovanja "le še mrtva črka na papirju" namesto Janše odgovoril državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Vinko Gorenak. Ta je v pismu Pahorju zapisal, da je premier v svojem govoru v državnem zboru jasno povedal, da je zaupnico vladi vezal na podporo vladi pri predsedovanju EU. Vlada od SD te podpore ni dobila, s tem pa so v SD po mnenju Gorenaka jasno pokazali svoje stališče do vprašanja enotnosti Slovenije pri vodenju EU, so sporočili iz kabineta predsednika vlade.

Odločanje poslancev o zaupnici vladi brez dvoma sodi med pomembnejše odločitve slovenskih parlamentarnih strank po soglasni odločitvi DZ novembra 2004, da Slovenija sprejme predlog nizozemskega predsedstva EU za predsedovanje Svetu EU v prvi polovici leta 2008, v pismu Pahorju ugotavlja Gorenak. Ob tem dodaja, da je v dopolnilni obrazložitvi predsednik vlade tudi dejal, da glasovanje opozicije za zaupnico vladi ne bo razumljeno niti interpretirano na noben drug način.

Glas 'proti' zaupnici je glas proti enotnosti Slovenije pri vodenju EU

Slovenska mejna tabla
Slovenska mejna tabla FOTO: Špela Zupan

Dejstvo je, piše Gorenak, da so vsi poslanci SD glasovali proti zaupnici in tako jasno ter nedvoumno izrazili svoje stališče do vprašanja enotnosti Slovenije pri vodenju EU, na katerega je predsednik vlade vezal glasovanje o zaupnici. V razpravi so poslanci SD zatrjevali, da vlada ni sposobna voditi niti izvršilne oblasti v Sloveniji in da svoje delo opravlja zelo slabo, navaja Gorenak in se ob tem sprašuje, "kako naj bi torej vodila EU?".

Po glasovanju je Janša v zaključni besedi poudaril, da je večkrat ponovil, da zaupnica ni vezana na koalicijo ali koalicijsko pogodbo, ampak na ključni projekt, ki je v tem trenutku pred državo. Ob tem je izrazil obžalovanje, da to "jasno sporočilo ni bilo slišano ali pa ni bilo razumljeno v štirih opozicijskih strankah". "Ugotavljam tudi, da je sporazum, ki je bil podpisan 17. maja letos, ostal, zdaj tudi formalno, samo mrtva črka na papirju. Vlada in vladna koalicija pri tem projektu očitno ostaja bolj ali manj sama," so v uradu povzeli Janševe besede.

Državni sekretar poudarja, da bo vlada vesela vsake konstruktivne podpore, vendar mora biti izražena z dejanji in ne zgolj z besedami. "Predvsem pa pričakujemo, da se bodo Socialni demokrati jasno ogradili od blatenja Slovenije v tujini na podlagi laži, kar vse doslej niso zmogli," Gorenak končuje svoje pismo predsedniku SD Borutu Pahorju.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mirko Tipka
25. 11. 2007 01.19
Zmanipulirali so ljudi, da smo šli v Nato, sedaj pa naši vojaki "krpajo" ameriško rušenje sveta. Samo pa s tem nismo boljši, kot kolonisti američani. Spomnem se: "Če ne gremo v nato, bodo ženske morale v vojsko". Tega gospoda (beri butalca) bi blo treba takrat nemudoma odsloviti iz službe. Sedaj pa je isto "Glas 'proti' zaupnici je glas proti enotnosti Slovenije pri vodenju EU" Ne ga srat prosim! Naj se že vlada spoka, ko ji tak noben ne daje podpore. Vodenje Eu pa bodo tak drugi prevzel, ko naši gospodje (beri butalci) še PRED SVOJIM PRAGOM NE ZNAJO POČISTITI.
User269328
23. 11. 2007 23.24
Prvo Borec, eno je nekaj na splošno, drugo pa nekaj po konkretno. Nekoč v socializmu si imel stanovanjsko pravico, nisi bil lastnik stanovanja, zato ti ga seveda sodišče ni moglo zarubiti, če si bil preveč dolžan. So pa v socializmu marsikomu zarubili hiše in drugo premoženje, čeprav ni bil nič dolžan. Dovolj velik prekršek je bil, da je bil le lastnik. Drugače pa, Prvo Borec, sem ti že enkrat napisal, da se ne učim iz takšnih filmov, tudi ne iz Nedeljca ali Direkta. Saj si Ti tudi gledal tisti primitivni italijanski film Srce v breznu? Naj se mladi italijančki učijo zgodovine iz filmov? Lepo te prosim, no..
User2135
23. 11. 2007 21.51
Osebni stečaj pomeni, tudi prodaja lastnega tvojega stanovanja, kar pri nas levih ni bilo. Vsi Ti krediti so pa iz tihih družabnikov iz leta 91. Kaj misliš, koliko je obresti in kdo je vse te neporavnane obveznosti, od katerih so se vsi distanciral in obupal, KUPIL !! A veš ?? Ne, ne veš, ker ne želiš vedeti. Krekova Banka, katero je ustanovila ljubljanska škofija. Ali veš kako dela denar ,denar ?? Poglej si Money as debt. Zastonj so dobili papirje in po tem zakonu te vlade, se lahko usedejo na stanovanje, kar tega v socializmu ni bilo. Osnovo življenja so Ti zmerom pustili. Ali se že nisva enkrat menila okoli tega ?
User269328
23. 11. 2007 20.43
Gen.T če nisem, pa poskusi postaviti vprašanje, ki bo odgovorljivo. Bi ti rad pil vodo ali delal? Menda oboje, ali ne? Zakaj pa imamo letni dopust? Za delo ali poležavanje v senci?
User265491
23. 11. 2007 20.36
Mirko, nisi odgovoril na moje vprašanje.
User269328
23. 11. 2007 20.34
kamsamo: Ti si opisal, kako vidiš ene in druge, jaz pa prav tako. Jih pač drugače vidiva. Od kje zdaj nevarnost? Gen.T: Zagotovo ne računam na vlado, da mi bo zrihtala višjo plačo ob mojem poležavanju. Že dolgo je tega, odkar zaslužim le toliko, kolikor naredim. Za razliko od nekaterih, ki zaslužijo več, večj ko pljuvajo. Je vseeno razlika.
User269328
23. 11. 2007 20.28
Prvo Borec kdo pa podpiše zakon v naši državi? Si prepričan, da veš, za kaj se gre pri osebnem stečaju? Jaz sem mislil, da je to ugodno za ljudi, da ne rabijo biti celo življenje dolžniki upnikom, da jim osebni stečaj omogoča, da začnejo življenje znova? V čem vidiš prednost, da nekdo 50 let plačuje obresti od obresti od obresti, in v čem vidiš slabosti osebnega stečaja? Se da s tabo pogovoriti brez tribesednih eno in istih floskul?
User265491
23. 11. 2007 20.27
Mirko, bi ti rad delal ali poležaval?
User265971
23. 11. 2007 20.27
pionircek.mirko Kje pa vidiš, da sem se opredelil za koga??????? Tako se vidi, da je tvoj način komunikacije zgrešen, ker v vsem vidiš nevarnost. ČESTITAM
User269328
23. 11. 2007 20.23
kamsamo Eni bi radi delali, drugi pa samo polena pod noge metali, lagali in povzročali zgago. Je žal edini način, da pridejo spet na oblast (ki so jo imeli 60 let), da vrtijo jezike, zlorabijo novinarje, Strojanove, izbrisane, od jutra do večera mečejo gnojnico in pljuvajo. Le voli jih, boš dobil 1300 EUR od Triglava (kar so te uspešno naplahtali), in spet bo vse lepo, kot je bilo nekoč. Malo morgen.
User2135
23. 11. 2007 20.22
Manca rumeni karton za dolgovezenje. Pazi, da se ne bom začel pogovarjati z manjokranjc- kako ti je sploh ime ?? LOL MJJJ se ven vleče na podlagi predsedovanja, ko pa treba kakšen pameten zakon izglasovati, pa ne posluša opozicijo in jo povozi, kot valar. Ne "šmirglam" ki je podpisal zakon OSEBNEGA STEČAJA.
User265971
23. 11. 2007 20.13
belcebub....... je lepo napisal in se strinjam z njim. Ni važno kdo je bil, je ali bo na oblasti, vsak bo delal le zase in svoje. Brez Janše ne bi bilo Pahorja in brez Pahorja ne bi bilo Janše. Enostavno potrebujeta eden drugega. Povejte mi kaj bi počeli, če se nebi kregali pred kamerami o brezveznih stvareh. Nekako morajo upravičiti visoke plače, ki jih imajo poslanci in vlada. Ali koga od vseh teh gospodov zanima, da so bolnice brez nujne opreme, da ljudje komaj živijo, da umirajo na cestah, da umirajo na pragu bolnic..... NE, važno, da se pred kamerami kregamo, potem pa skupaj pod parlmant v kapič na pijačo in se nam smejijo. VI PA SE TUKAJ OBKLADATE Z LEVIČARJI IN DESNIČARJI. DRAGI MOJI, LJUDJE, KI UMIRAJO IN TRPIJO ZARADI ZGORAJ NAVEDENIH RAZLOGOV, SO LEVI IN DESNI...... Očitno smo res narod hlapcev, ki ga ne zanima bolečina drugih, ampak le kakšne barve je. SRAMOTA
User279470
23. 11. 2007 20.05
spacedance...upam, da ne misliš mene.. :)
tearsinmyeyes
23. 11. 2007 20.00
Pahorček je v bistvu u velikem dreku! Poslušat mora po nareku Potrča, Ropa, Cvikla hkrati pa tako delat da mu ne pade podpora v javnosti. Zato pa potem tako idiotsko izpadejo njegova dejanja!
User279470
23. 11. 2007 19.58
prisoten wrote: "imamo demokracijo in prav je da opozicija dela svojo delo." Se strinjam s tabo!!! Nek akademik je zapisal, da je naš parmlament v primerjavi z angleškim "otroški vrtec"! Vprašanje zate pa je sledeče, kakšno taktiko uporablja sedanja opozicija?
User204051
23. 11. 2007 19.54
ker ce bi slo za zapunoco od opozicije bi moral janša ze zdavnaj odstopit. saj zaupnice od opozicije ni dobil. to je se en blef od JJ
User268096
23. 11. 2007 19.48
Ma jebla jih zaupnica, namesto da opravljajo svoje delo tako kot je treba, že 14 DNI govorijo o zaupnici, za katero so tako ali tako vedeli, da jo bodo dobili. Zgleda da bo treba res predčasne volitve. To ne vodi nikamor. SD že ve kaj dela, samo tako naprej!
User204051
23. 11. 2007 19.48
pahorček daj ne bluzi. to je varka. zapunico za EU so vsi podpisali. ne mores ti izsiljevati z neko zapunico parlamentu. imamo demokracijo in prav je da opozicija dela svojo delo.
User270321
23. 11. 2007 19.40
ŠE LEVIČARJE JE SRAM, DA NJIHOV VODJA TAKOLE ZLORABLA OVCE, OBLJUBLJA NEMOGOČE IN OVČKE SLEDIJO PASTRIJU (BERI SPODAJ)! JJ je večkrat v govoru ponovil, da veže zaupnico na predsedovanje EU in pika! Sama bi najrajše videla trenutno Pahorja na oblasti, ker bomo kot rečeno dobili izplačano 1250e od Triglava, 300EUR bo šla minimalna plača gor in pa inflacija bo 2.5...za kruh pa pravi se ne bati, bo zastonj. Torej JJ, daj klovnesi borbiki karte v roke naj pokaže kak čvekač je.
User279470
23. 11. 2007 19.34
dejan.keuc...ti misliš, da sem jaz in drugi, ki to berejo neumni... Janša je jasno dejal, da se nezaupnica navezuje na predsedovanje EU. Glede tega sporazuma o sodelovanju je rekel, da je to zgolj mrtva črka na papirju...po glasovanju namreč, ko se jim ni uspelo ograditi od blatenja Slovenije v tujini...saj so glasovali proti...