Slovenija

'Prihranek, v denarju ali električni energiji, zanemarljiv v primerjavi s tveganjem'

Ljubljana, 19. 01. 2023 15.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V AMZS pozdravljajo dejstvo, da je skrb za varnost udeležencev v prometu vendarle prevladala. "S tem tudi kot družba (po)kažemo, da je človeško življenje največja vrednota," so sporočili po tem, ko je Dars znova razsvetlil odseke na avtocestah, ki so jih zaradi varčevalnih ukrepov zatemnili.

Avtocestni priključek Domžale po Darsovem ukrepu zmanjšanja osvetlitve avtocest in hitrih cest ter po povrnitvi v prvotno stanje
Avtocestni priključek Domžale po Darsovem ukrepu zmanjšanja osvetlitve avtocest in hitrih cest ter po povrnitvi v prvotno stanje FOTO: AMZS

Kot so sporočili z Avto-moto zveze Slovenije, so sicer že novembra lani, takoj po Darsovem ukrepu, s katerim je zatemnil določene dele slovenskih avtocest in hitrih cest, izrazili zaskrbljenost ter mnenje, da je tovrstno varčevanje neutemeljeno, tveganje za voznike pa (pre)veliko in nepotrebno, še zlasti na priključkih in v območjih prepletanja, ki predstavljajo večje tveganje za nastanek prometne nesreče.

Po skoraj treh mesecih, ko je bila razsvetljava na določenih delih slovenskih avtocest in hitrih cest ugasnjena ali zmanjšana, je Dars v teh dneh osvetljenost povrnil v prvotno stanje. Upravljavec slovenskih avtocest in hitrih cest je s tem sledil enotnemu pozivu strokovnjakov prometne varnosti in drugih deležnikov, ki so se po medijski izpostavitvi te problematike na pobudo ministrstva za infrastrukturo 10. januarja 2023 sestali na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP). 

Povzetek raziskav na tem področju izkazuje, da osvetlitev znižuje prometne nesreče s smrtnim izidom tudi do 60 odstotkov, telesne poškodbe udeležencev prometnih nesreč pa do 25 odstotkov. Prihranek, v denarju ali električni energiji, je torej zanemarljiv v primerjavi s tveganjem, kaj vse gre lahko narobe, poudarjajo in dodajajo, da so avtoceste nadstandard, ki ga uporabniki plačujemo prek vinjet, in morajo zagotavljati tudi ustrezne potovalne čase, je povedal generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije Jure Kostanjšek

V AMZS pozdravljajo odločitev in spoznanje, da je vendarle prevladala skrb za varnost udeležencev v prometu. S tem tudi kot družba (po)kažemo, da je človeško življenje največja vrednota, je Kostanjšek komentiral ponovno osvetljenost bolj izpostavljenih delov slovenskih avtocest in hitrih cest. Ob tem pa dodal: "Ob tem z vidika zelenega prehoda podpiramo napoved Darsa, da bo, po že izvedeni zamenjavi večine svetilk z varčnimi led svetilkami, začel investirati v lastne vire solarne ali morda tudi vetrne energije za napajane avtocestne razsvetljave. Da torej v prihodnje ob morebitni energetski krizi ne bo iskal prihranka v zmanjšanju osvetlitve in s tem ravni prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah, ampak bo zagotovil ustrezen trajnosten vir električne energije."

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dzonimakaroni
19. 01. 2023 18.25
+1
takšne nebuloze lahko prodajate komu drugemu. 6000W za en izvoz/uvoz.
main
19. 01. 2023 17.48
+4
Pravilna odločitev. Še je jedro zdrave pameti v Sloveniji!
ulebule
19. 01. 2023 17.03
+1
res bedarija, šparamo na varnosti
Andabanda
19. 01. 2023 17.01
-4
Eno slikano v "normal", eno pa v "noč"načinu. Slika z lučmi pa ima tako visok ISO , da je kar kičasta :)
VelikoVedro
19. 01. 2023 17.50
+3
Bravo, si že videl telefon. Fotoaparata pa še ne :)
User1538643
19. 01. 2023 16.58
+5
Zeleni prehod je pravljica, a trajnostnih virov iz domene t.i. obnovljivih virov, ni.
radar
19. 01. 2023 16.55
+5
V Sloveniji tudi voziti nekateri ponoči ne znate. Pada dež, začnejo se zastoji, pride mal snega, stoji pol države. Se enkrat bi marsikoga poslal v avtošolo. Drugače pa ni potrebe, da je ponoči vsak prometni znak osvetljen. Svetlobno onesnaževanje?
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.29
+11
Cenen populizem s strani AMZS, morda podmazan s kakim € od elektro lobija za porabljen štrom za razsvetljavo oz. prodane svetilke. Sicer AMZS toliko skrbi za varnost, da jim je povsem vseeno, da se avtoceste in ostale ceste *utapljajo* v oglasnih panojih ob strani ceste. V Ljubljani zdaj tudi plesoči LCD panoji v najprometnejših križiščih. Zgleda da je gledanje v telefon nevarno, ker ne gledaš na cesto, gledanje v jumbo plakat, ko tudi ne gledaš na cesto je pa povsem varna praksa. Da o tem, da še vedno ni nobenega sistema za preprečevanje vožnje v nasprotno smer ne govorimo, tam ni govora o hipotetičnih žrvtah, ampak je vsako leto nekaj mrtvih (tam nikoli ni izračuna koliko €€€ stane ena smrt).
radar
19. 01. 2023 17.03
+3
Abrnk
19. 01. 2023 16.18
+3
NSi Hajdinjak in fantje so pač radi v temi.
Uporabnik1921539
19. 01. 2023 16.17
+9
Fotografiranje z in brez luci je tako,kot ste ga fotografirali.Hmmmm....avtomobili nimajo luci?Nimajo prizganih luci?Dajte....res,no
kolodvor
19. 01. 2023 16.09
+8
Ja, Dars je prihranil nekaj denarja, na naš račun.
Artechh
19. 01. 2023 16.09
+9
A ta slika nas naj bi prepričala da so luči potrebne? Kako pa zgleda če je na cesti avto z priznanimi lučmi? 🤣🤣🤣🤣
Denzel_
19. 01. 2023 16.08
+5
Reflektorje ugasnit, ki osvetljujejo verske objekte, pa bo. Pa še svetlobno onesnaževanje se zmanjša.
VelikoVedro
19. 01. 2023 17.58
+2
Jp. Bog je naredil nebesa, komplet z Rimsko cesto in vse. In potem je človek razsvetlil cerkve, da se ne vidi nebes. Kdo bi razumel ...
pjor69
19. 01. 2023 16.08
-2
Zakaj nebi osvetlili vse avtoceste in hitre ceste tako kot je na nizozemskem in belgiji. Sem prišel v nemčijo sem kr pogrešu luči ka si vidu daleč daleč pred sabo da ni nikogar
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.09
+2
Ja, dejmo jih ene 5x svetleje. Da ne bo tako kot v Belgiji, kjer imajo na km avtocest 2x več smrtnih žrtev kot pri nas. #varnost (P.S. - a prodajaš štrom? kak tvoj frend?)
osancta simplicitas
19. 01. 2023 16.06
+10
največ bodo prihranili, ko brcnejo tistga sdsovca v rit!
tutp
19. 01. 2023 16.01
-1
Klical sem večkrat na policijo. Da se votimo v temi. Klical sem DARS. Obrodilo je sadove. Pisal sem....vozimo se v temi. Ste normalni Vi ???
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.02
+4
1234568
19. 01. 2023 16.03
-3
In zaradi tebe, ko si za taksno b.edarijo klical na policijo so ljudje z dejanskimi problemi cakali..
Artechh
19. 01. 2023 16.04
+4
radar
19. 01. 2023 17.05
+4
A si ti že najdu, kje se v avtu prižge luči?
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.00
+3
"Tveganje za prometne nesreče in smrti sprejemljive v primerjavi s profiti, ki se vrtijo okoli oglaševanja na jumbo plakatih"?
SlovenŠtima
19. 01. 2023 16.00
-1
Katastrofa in izkaz popolnega neznanja in nestrokovnosti, da to ugotovijo zdaj. Vse to se je vedelo že pred tem neutemeljenim "varčevanjem".
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.02
+3
Nestrokovnost je evidentna v tem, da so vse izjave po občutku - nobene analize kakši so dejavniki tveganja, kje in kdaj so nesreče; nihče ne omeni, da pri močno razsvetljenem lahko vozimo tudi veliko bolj tvegano. Pač, celovit in realen pogled. Za to bi dejansko morali kaj naredit.
Artechh
19. 01. 2023 15.54
+5
Uglavnem očitno energije več kot dovolj. Dokler tole sveti, nimajo pravice nič o krizi in pomanjkanju govoriti
Chrome
19. 01. 2023 15.50
+0
Moramo razumeti, da nekateri vozijo avtomobile s petrolejkami in da se v temi ne znajdejo najbolje, zato že zaradi naše varnosti, da kakšna kamikaza ne prileti v nas je bolje da je vse osvetljeno. Pomoči jim ne smemo odklanjati.
VelikoVedro
19. 01. 2023 15.52
+8
Bolj kot stara kripa s petrolejkami so nevarni ekspertni vozniki težkih nemških znamk, ki peljejo 50 km/h nad omejitvijo. Imajo ene 5x tolk kinetične energije.
Chrome
19. 01. 2023 15.55
+1
Drži, ampak javno razvetljavo so želeli tisti kateri se ne znajdejo v temi, zato je to za njih pomoč pri vožnji.
VelikoVedro
19. 01. 2023 15.59
+1
V določeni meri verjetno res. Javno razsvetljavo si najbolj želijo elektroenergetiki, za kurjenje štroma. Ni razloga, da Slovenija sredi noči izgleda nekaj vmes med Las Vegasom in novoletno jelko. Se vidi da smo bili v socializmu, zdej pa (pre)kompenziramo.
SlovenŠtima
19. 01. 2023 16.02
Las Vegas primerjaš s Slovenskimi križišči?
VelikoVedro
19. 01. 2023 16.03
mackon08
19. 01. 2023 15.48
+1
Ogromno jih niti podnevi ne ve voziti. Pa napišite koliko nesreč je bilo zaradi neosvetlitve, ta denar za osvetlitve bi lahko porabili bolj smotrno.
Artechh
19. 01. 2023 15.49
+2
To je drugje potem potem. Tak ki ne zna voziti nima kej na cesti delati..... Od kdaj je izpit pravica? Zresnite se malo..... Ni čudno da je kaos po cestah
VelikoVedro
19. 01. 2023 15.51
+2
Koliko pa je nesreč zaradi osvetlitve? Ker se v razcepe na obvoznici da pripeljat precej več kot je omejitev? Koliko je povprečna hitrost višja, ker je svetlo skoraj kot podnevi? AMZS pravi, da hitrost bojda ubija.