Slovenija

Proti posegu Hrvaške

Ljubljana/Zagreb, 27. 01. 2007 10.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Slovenija je Hrvaški poslala noto, ker je naftni družbi INA podaljšala koncesijo za iskanje nafte v Jadranu.

Z MZZ so v Zagreb poslali protestno noto
Z MZZ so v Zagreb poslali protestno noto FOTO: POP TV

Slovenija je v petek Hrvaški poslala diplomatsko noto, v kateri je protestirala zaradi odločitve hrvaške vlade o podaljšanju koncesije hrvaški naftni družbi INA za iskanje nafte in plina v severnem Jadranu, saj naj bi Hrvaška z njo posegla na območje Jadrana, ki še ni razmejeno. Po preučitvi koordinat v odločitvi hrvaške vlade, sprejeti 5. januarja, naj bi na MZZ ugotovili, da območje, za katerega je izdana koncesija, delno posega na območje, kjer meja še ni določena. Slovenija se je bila zato dolžna odzvati in je ukrepala po običajni diplomatski poti, torej z diplomatsko noto, so poudarili na MZZ.

V noti je zapisano, da je Hrvaška z odločitvijo enostransko posegla na območje nad morskim dnom, na njem in pod njim, ki še ni sporazumno razdeljeno in katerega del pripada tudi Sloveniji kot naslednici SFRJ. To je "nedopustna in nesprejemljiva poteza", s katero je Hrvaška prekršila izjavo o izogibanju incidentov, sprejeto na skupni seji slovenske in hrvaške vlade na Brionih junija 2005, piše v noti.

Kot poroča hrvaški časnik Večernji list, hrvaško zunanje ministrstvo note ni razumelo le kot protest zaradi sporne slovensko-hrvaške meje na morju, temveč kot vztrajanje, da je treba celotni Jadran še razdeliti.

Podaljšanje koncesije naftni družbi INA je bilo povod za slovenski protest
Podaljšanje koncesije naftni družbi INA je bilo povod za slovenski protest FOTO: Marko Kunst

Slovenija v noti ubira pristop na ravni pobude, s katero je vodja SNS Zmago Jelinčič predlagal mednarodno konferenco o sukcesiji Jadranskega morja, piše časnik. "Kot trdijo v hrvaški diplomaciji, je zamisel, da bi morali izvesti sukcesijo Jadranskega morja, sedaj prvič prelita v pisno obliko in uradno komunikacijo med Ljubljano in Zagrebom," piše Večernji list. Po navedbah hrvaškega zunanjega ministrstva je takšna interpretacija mednarodnega prava nesprejemljiva, saj ne upošteva konvencije ZN o mednarodnem pomorskem pravu, še poroča časnik.

MZZ se je že odzvalo na informacije hrvaških medijev. V sporočilu za javnost pojasnjujejo, da je v noti z dne 23.1.2007 izrazilo protest Ministrstvu za zunanje zadeve in evropske integracije Republike Hrvaške zoper to odločitev, ki je še eden v vrsti poskusov, s katerimi želi Hrvaška z notranje pravnimi akti prejudicirati razmejitev na morju, razmejitev morskih pasov, morskega dna in podzemlja med državama.

"Ministrstvo za zunanje zadeve je z omenjeno diplomatsko noto zaščitilo vitalne interese Republike Slovenije in pozvalo hrvaško stran, da se v prihodnje vzdrži vseh enostranskih dejanj, ki so v nasprotju z dogovorom obeh držav, da bosta do dokončne in sporazumne določitve državne meje spoštovali stanje na dan 25.6.1991," so še zapisali na MZZ.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hinko.murovec@siol.net
28. 01. 2007 10.03
Hinko MUROVEC, Za vstop v NATO ne krivim nobene vlade, kvečjemu bi lahko krivil vse in njihovo propagando, ki vedno za vsako stvar izoblikuje tako sliko, da narod po večini naseda. V tem primeru gre bolj za poskus , žal neuspešen, opozoriti na dejstvo, da VEDNO VSE vlade , ko pride do kočlive zadeve ( v mislih imam nakup oklepnikov in njihovo dejansko ceno ) poskrbijo za potišanje v medijih in vržejo kost, ki jo naš ljubi narod lačen senzacij pograbi kot lačen pes. Tako nam z lahkoto legalno praznijo žepe, toda to nam nikoli ne bo jasno. Tudi obramba in pomoč NATA nista tolikanj efikasni in potrebni v primeru vodenja politike kot jo imajo sicer izjeme v Evropi.Res je, da Hrvaška načeloma krši vse kar se je včeraj zavezala, toda , če hočeš drugemu , ki ti grozi z kolom dokazati , da premoreš za razliko od njega tudi nekaj pameti in ne le mišice ter kol, potem je tu na izbiro še veliko drugačnih poti. Končno smo Država -članica EU, če to dejansko kaj pomeni. Če pa je članstvo le črka na papirju in ne velja v takih primerih več kot knjižica " marijine družbe " potem je zadeva enostavno absurdna. Končno gre za ohranjanje zunanjih meja EU in tu bi morala naša diplomacija " znati ????" zadevo tudi speljati v tej smeri. S pravnega stališča bi po moji pameti morala obstojati bistvena razlika v naprimer nesoglasjih med Italijo v zvezi terminalov in Hrvaško v zvezi črpanja-vrtin. Italija je kot mi članica EU in kot taka nam enakopravna ter gre za reševanje notranjih nesoglasji. Hrvaška to ni in bi v tem primeru morala skrb za svoje meje pokazati EU kot institucija in celota. Tu pa je tisti vzrok moje kritike naše diplomacije, ki očitno ne zna po potrebi tak odnos tudi zahtevati od EU. Je pa razumljivo, da se EU raje postavi ob stran in dopušča prepir nam samim. Končno pa je tu tudi greh vseh let po osamosvojitvi, ko ni NOBENA vlada znala in zmogla vprašanje meje zaključiti. Sedaj pa je itak bolj pomembno preganjanje z RKC o blejskem otoku , kot pa končna ureditev Državne meje. LP. Hinko MUROVEC
User201630
28. 01. 2007 09.38
hinko murovec slabo ti to razmišljaš in se slabše dojemaš..slovenija je kot polnopravna članica nata in mora dosegat vse cilje tako kot jih druge države in za teh par milijard ki itaq niso državi noben problem moramo kupit določene stvari, določeno mehanizacijo ipd.. in čeprav je to NAŠ denar, kam pa bi vlagali bi dali ciganom še več denarja bi izbrisanim še 10 izletov plačali? edina stvar je kam bi ta denar še lahko vložili je zdravstvo ampak se spet poraja en problem spet bi vsi nasprotovali češ to je naš denar...no saj lahko špara država pa za 10let kupimo celi jug bivšo jugoslavijo če oni prej nebodo nas..edino prav so naredili da so na hotizo poslali par specialcev mislim da od tega država ne bo bankrotirala..in kot govoriš da bi to mogli rešit diplomati? kučanovi doplomati tega dobrih 10let niso storili in vrjemite mi tega niti ne bi storili ker so bli tolko sposobni kot navadni zemljani samo da jim je denar na tekoči račun letel to je glavno..in vrjemite mi če v slo pride do kakršne koli vojne bodo kučan, drnovšek in vsi prvi ki bodo šli na letalo in v zda ali pa daleč vstran..
User29516
28. 01. 2007 09.37
Če gremo pred arbitražo,je lahko stanje po arbitraži najmanj tako kot je sedaj.Torej tako,kot ga je dopustila vlada LP ob osamosvojitvi.To je najmanj kar lahko je.Drugo,če bo arbitraža v korist balkanski državi na jugu se prav tako nebo nić spremenilo ,razen to,da se potrdi obstoječa meja.Potrdilo se bo tudi,da Slovenija nima kaj iskati v NATU v EU pa so ji nenaklonjeni.Vstop v NATO je bila velika neumnost,ki so jo zakuhali Rupel & Co. Stanje na meji tudi po arbitraži ne bo nič drugačno,ker oni z juga hočejo mnogo več,pa čeprav so bili v drugi svetovni vojni na strani trojnega pakta in Hitlerjeve koalicije.Vojne škode nam niso nikoli podpisali,kapitulacije pa tudi ne,zato vojna z njihove strani še kar traja.... Tisti,ki so bili za vstop Slovenije v NATO so odgovorni za razsipanje davkoplačevalskega denarja,ki ga vojska uporablja za posredovanje v krajih,kjer Slovenija kot mini država nima kaj iskat,kajti te patrije bodo uporabljali v take in drugačne namene in za reševanje konfliktov,ki jih povzročajo po svetu ZDA.Slovenija je v tem primeru soinvestitor svetovnega žandarja. Evropska unija bi se že tdavnaj morala znebiti velikega brata žez lužo in vzpostaviti svoj neodvisni obrambni sistem,ne pa,da deluje v okviru NATA,ki je že zdavnaj preživet in je ostanek neke preteklosti.Evropska unija je nesposobna zaščititi svoje zunanje meje,kar pomeni,da sosedje na jugu ne smejo posegati na ozemlja,ki še niso definitivno v okviru EU v tem trenutku.Od bodočih članic bi morale zahtevati,da se držijo pravil EU,ki so tudi temelj te tvorbe.Zavedati bi se morali,da to ni več problem Slovenije temveč problem EU.Prav tako je problem EU obramba svojih zunanjih meja in reševanje spornih zadev okoli tega! Ker EU ne deluje v nekaterih segmentih prihaja do takšnih ali drugačnih anomalij! Kar se tiče slovenske oborožitve,smatram da je 2.5 BDP odločno preveč v situaciji,ko mir v EU ni ogrožen!Slovenija bi morala imeti drugačen koncept obrambe,ki je primeren času in pokrivanju obrambe svojega teritorija.To je super lahka vrhunska oborožitev podprta z sodobno tehnologijo po kateri zlahka nadzoruje vsak m2 svojega nacionalnega ozemlja.Slovenija to možnost vsekakor ima zaradi konfiguracije ozemlja!Vse ostalo je razsipanje davkoplačevalskega denarja in podpiranje svetovnega žandarja pri gašenju požarov,ki so jih zakurili sami.Evropska obramba bi morala temeljiti na vsklajenosti celotnega obrambnega sistema z obrmbnimi sistemi nacionalnih držav.Njen glavni cilj bi morala biti obramba celotne EU. Najslabše pa je,ko v neki organizaciji kot je NATO določajo koliko procentov BDP bomo namenili za lastno obrambo. Menim,da ,če di se zgodilo kaj nepredvidenega s strani varnosti v EU,se ta nebi mogla uspešno braniti zaradi slabega koncepta obrambe EU ob eventuelno nastali situaciji. Kar pa je najpomenbneje se mora EU boriti za mir v svetu,za zbliževanje z državami in za preprečevanje nesmiselnih intervencij kakršna je bila v Iraku in kakršne še sledijo v kratki bodočnosti z strani ZDA ali kake druge države,katere cilj je samo explootacija dobrin teh držav in ne ogroženost ZDA in ostalih interventov.Pomenbno je še spomniti,da se pišemo 2007,to pa je čas v katerem bi že davno morali razmišlajti o moralnosti ogrožanja in zatiranja drugih narodov in nacionalnih držav,razmišljati o mednarodnem sodelovanju,gospodarskem,kulturnem in znanstvenem na globalni ravni,enakopravno zavedajoč se,da je mir v svetu nedeljiv,dobrine pa pripadajo narodom,ki jih posedujejo in ne tistim,ki jih z silo jemljejo.
User106777
28. 01. 2007 09.20
karmen.murovec: upal sem da ste vsaj vi toliko pametni da ne boste dajali takih neumnih in nepremisljenih izjav. ko je slovenija vstopila v NATO( to smo storili na referendumu, torej ni kriva nobgena vlada) smo se zavezali d abomo dajaali toliko denarja za te zadeve. ter da bomo dovolj mocno opremljeni(po NATO standardih). to pac Slovenija MORA izpolnit. in to je to. drugic vsaj ti malo bolj tehntno razmisli..
User108137
28. 01. 2007 08.17
Spoštovanji Hinko, čisto prav imate. Pametni rešujejo z diplomatskimi notami, kar smo tokrat tudi storili. Pametni ne zapirajo novinarjev, če se sprehajajo po spornnem ozemlju z dovolilnice vlade, čigar policisti so jih potem zaprli. Pametni ne povozijo prav vseh sporazumov, ki so jih dosegli s sosedi. Res, čisto prav imate. Lp, Janez
hinko.murovec@siol.net
28. 01. 2007 06.52
Hinko MUROVEC, Spoštovani " Konjedic" To pa to, imate prav , tako " junaškega " in tudi uspešnega upora kot ga izvaja Vaš očitno ljubljeni veliki vodja pa še ne. On je edini , ki je poslal v obrambo Države specijalne enote in to menda kar kake tri polne terence, pa še srečo je imel, da jih niso prej pregledali dolenski kmetje, če so ustrezno opremljeni. Spoštovani gospod ali se zavedate , da pametni za reševanje takih zadev uporabljajo namesto rožlanja z orožjem ( beri fračami ) , svoje diplomate. Očitno je v sedanji vladi tudi ta sektor precej pomanjklivo zapolnjen v skladu z zagotovilom g. JJ, da bo v novi vladi samo visoka strokovna elita. Tako pač namesto pameti kupujemo , patrie , ki že z svojim imenom poosebljajo patriotizem . Sicer pa očitno rabimo zunanjega sovražnika v opravičilo potrebe zapravljanja denarja. Hinko MUROVEC
User134379
28. 01. 2007 03.30
Nato je skunpost vseh drzavah tak da tudi slovenija more svoj delez odsluziti... naj zivi slovenija.. ljubim mojo domovino :)
User111100
27. 01. 2007 20.31
Če še nisi upazu konjedic smo v EU in NATO. Teh oklepnikov sploh ne potrebujemo. Potrebujemo le izurjene vojake tretjega tisočletja in še naša vojska naj bi se usmerila v gorske veščine. Tko da oklepniki tukej ne igrajo nobene vloge... pač spet morjo sranje, ki ga delajo preusmeriti na druge... Aja kdo bo pa tokrat črna ovca? Najprej drobnič potem obrambni minister, kaj pa zdej? zunanji minister? Sramota, kaj delajo z našo državo!
User109222
27. 01. 2007 18.44
ma smesni ste tko janezi kot marjani.:P
Pygmalion
27. 01. 2007 16.59
Koliko se spomnem, so imeli Srbi zelooo dosti oklepnikov in tankov in letal in niso bogve kaj dosegli...
User187269
27. 01. 2007 14.35
konjedic: Upam, da se hecate. Resnično. Postavitev specialcev in sploh celotna 'Hotiza situation' je nastala izključno in samo zato, da bi se preusmerila pozornost javnosti od sprejemanja davčne novele, ki tako vehementno umešča vse, ki zaslužijo nad 15.000 € letno v višji razred. Bomba, ne? Kdor misli, da je šlo pri tem za obrambo slovenskih interesov in ozemlja, se hudičevo moti. Zakaj potem naše odlično zunanje ministrstvo dopušča, da se Hrvatje sklicujejo na katastrske meje samo tam, kjer je to njim v prid in ne v celotnem procesu razmejitve?
User110016
27. 01. 2007 14.20
@konjedic, če se ne motim je bil tudi pod prejšnjimi vladmai minister na MZZ Dimitrij Rupel, ki ima glavo vedno bolj v ... in jo zato nosi tako pokončno. Tako, da ne vidim razlike med prejšnjimi in sedanjo vlado
Tonček Balonček
27. 01. 2007 14.12
Strinjam se z g. Jankom, žal moramo z Joškotom počakati do pomladi, takrat na Dragonji uzremo celotno ekipo, vključno z Marjanom Podobnikom, Starmanom in ostalimi. Drugače pač ne gre, podobno kot na evropskih smučarskih prizoriščih, kjer brez kurentov ni štosa, pa naj bo november ali maj! Promocija par exellance.Mnogo cenejša od Patrie!
hinko.murovec@siol.net
27. 01. 2007 14.06
Hinko MUROVEC, Dajmo hitro poščite nekaj, da rešite Erjavca in JJ oklepno brigado.
Pygmalion
27. 01. 2007 13.32
Josko se ze pripravlja postaviti naftno platformo v Piranskem zalivu (saj ni vazno, ce je tu nafta ali ne...)
User102377
27. 01. 2007 13.32
s tem hočjo prekrit resnične svinjarije