Slovenija

Oklestite strošek registracije

Ljubljana, 10. 05. 2012 08.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V času, ko vsi govorimo samo še o krizi in varčevanju, je zelo pomembno, da se seznanimo z vsemi možnimi ugodnostmi, ki jih kot državljani imamo. Tokrat opozarjamo na ugodnost, do katere so upravičene velike družine.

Opozarjamo vas na popust, ki ste ga lahko deležni pri registraciji vozila, natančneje pri plačilu letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu, če imate štiri ali več otrok.

Kjer boste registrirali svoje vozilo, se dobro pozanimajte, kakšne so vaše dolžnosti in pravice.
Kjer boste registrirali svoje vozilo, se dobro pozanimajte, kakšne so vaše dolžnosti in pravice. FOTO: POP TV

To je olajšava za velike družine in je v veljavi že od leta 2008, ko je bil sprejet zakon o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu (ZLDUVCP). Ta zakon namreč v šestem členu navaja, za katera vozila se letna dajatev ne plačuje ali se plačuje nižja letna dajatev. V tretji točki tega zakona je namreč navedeno, da se za 50 odstotkov nižja letna dajatev plačuje za eno vozilo, ki je v lasti družine, ki ima štiri ali več otrok, pri čemer morajo biti izpolnjeni pogoji iz 70. člena zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, v katerem je navedeno, da ima vaš otrok status otroka do dopolnjenega 18. leta, starejša oseba pa, če se šola, dokler ima status učenca, dijaka, vajenca ali študenta na dodiplomskem študiju, vendar najdalj do dopolnjenega 26. leta starosti.

Po popravljenih podatkih direkcije za ceste je bilo v letu 2009 1257 letnih dajatev, pri katerih je bilo upoštevano znižanje plačila letne dajatve za uporabo cest za družine, ki ima štiri in več otrok. Znesek znižanj znaša 64.035 evrov. V letu 2010 1291 letnih dajatev, znesek znižanj znaša 66.377 evrov, v letu 2011 pa 1661 letnih dajatev. Znesek znižanj znaša 85.003 evrov. To pomeni, da je olajšavo uveljavljala komaj četrtina družin s štirimi in več otroki!

Zakon je v veljavi od 25. junija 2008, torej skoraj štiri leta, a še vedno precej velikih družin ni seznanjenih s to ugodnostjo. Po podatkih iz leta 2011 je bila v Sloveniji 6401 družina z najmanj štirimi otroki. V tem letu je po podatkih direkcije za ceste znižano cestnino plačala 1661 družina, kar je komaj četrtina.

Bralec nas je opozoril, da so ga letos prvič pri podaljšanju registracije vprašali, koliko otrok ima. In ker ima štiri otroke, je tako pri registraciji prihranil 50 evrov. Za nekoga morda majhen znesek, za štiričlansko družino pa dobrodošla spodbuda. Je pa opozoril, da je bil do nižjega plačila upravičen že v letu 2010 in 2011, a takrat za to ugodnost še ni vedel, prav tako ga na upravni enoti nihče od referentov ni opozoril na to možnost. A nič še ni prepozno! Za čas od 25. junija 2008 dalje, ko je zakon stopil v veljavo, lahko upravičenci do nižje letne dajatve na upravni enoti ali pri nosilcu javnega pooblastila podajo vlogo za vračilo pripadajočega sorazmernega deleža letne dajatve za leta nazaj.

Kot so za 24ur.com sporočili z direkcije za ceste, zavezanci, ki so plačali letno dajatev v polnem znesku med 25. 6. 2008 in 19. 11. 2008 ter tudi zavezanci, ki so po 19. 11. 2008 plačali letno dajatev v polnem znesku, lahko z vlogo zahtevajo vračilo pripadajočega sorazmernega deleža letne dajatve in so ob izpolnjevanju pogojev do njega upravičeni. Registracijska organizacija lahko začne obnovo postopka v šestih mesecih, ko je bila obveščena o novih dejstvih, po preteku petih let od vročitve odločbe zavezancu za letno dajatev, se obnova ne more začeti. "Vračilo sorazmernega deleža letne dajatve preko sistema MRVL (Register vozil in prometnih listin) je možno le do izteka veljavnosti prometnega dovoljenja, za katerega je bila plačana letna dajatev, na osnovi katere se zahteva vračilo. Po tem datumu je vračilo možno samo preko vloge naslovljene na direkcijo," so še sporočili z direkcije.

Številni so mnenja, da je nižje plačilo dajatve za velike družine neupravičen ukrep, saj so s tem družine z enim, dvema ali tremi otroki v diskriminatornem položaju, a zakon je ta, ki določa, da se za družino, ki potrebuje spodbude od države, šteje pač družina z najmanj štirimi otroki.
Številni so mnenja, da je nižje plačilo dajatve za velike družine neupravičen ukrep, saj so s tem družine z enim, dvema ali tremi otroki v diskriminatornem položaju, a zakon je ta, ki določa, da se za družino, ki potrebuje spodbude od države, šteje pač družina z najmanj štirimi otroki. FOTO: Thinkstock

Letno lahko tako prihranite od 36 do 53 evrov, ta znesek pa uporabite pri plačilu zavarovanja. Višina prihranka je odvisna od tipa vašega vozila oziroma od prostornine motorja vašega jeklenega konjička. Nižjo letno dajatev za osebni avtomobil lahko uveljavi lastnik vozila, uporabnik osebnega avtomobila na osnovi pisnega soglasja lastnika vozila oziroma uporabnik osebnega avtomobila iz pogodbe o lizingu, pogodbe o zakupu ali prodaje s pridržkom lastninske pravice. Do nižje dajatve je upravičen tudi vaš polnoletni otrok, če ima status študenta in je lastnik osebnega vozila. Še enkrat pa opozorimo, da velja nižja dajatev samo za eno družinsko vozilo.

Avto je velik strošek in za vedno več družin luksuz, ki si ga težko privoščijo.
Avto je velik strošek in za vedno več družin luksuz, ki si ga težko privoščijo. FOTO: iStockphoto
Leta 2011 je bila po podatkih Statističnega urada RS v Sloveniji 6401 družina s štirimi in več otroki.

Nižja letna dajatev se uveljavlja neposredno v postopku plačevanja letne dajatve, če izpolnjujete pogoje, pa ugotavlja uradna oseba registracijske organizacije iz uradnih evidenc ali potrebne podatke oziroma dokazila pridobi po uradni dolžnosti. V primeru, da ne morete takoj dokazati, da ste upravičeni do nižjega plačila, lahko vplačate polno letno dajatev, hkrati pa vložite vlogo za vračilo preveč plačanega zneska.

In katere dokumente potrebujete, da dokažete svojo upravičenost? Potrdilo o skupnem gospodinjstvu, v katerem so poleg staršev navedeni njuni še najmanj štirje otroci v starosti do 18 let. Če je vaš otrok starejši od 18 let, pa morate priložiti potrdilo o šolanju. Ustrezen dokument je tudi odločba o dodatku za veliko družino s štirimi ali več otroki, iz katere so razvidni osebni podatki članov družine ter odločba o otroškem dodatku, iz katere so razvidni osebni podatki lastnika vozila ter da je član družine z najmanj štirimi otroki.

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

redfox
10. 05. 2012 15.27
+13
Avto ni luksuz, je pa nujno zlo! Zdaj pa navalite z minusi!
User897844
10. 05. 2012 15.30
-9
Avto bi moral biti tretiran kot luksus, ker pleha je vedno (pre)več
redfox
10. 05. 2012 15.38
+10
Ja luksuz uni nad 20000 i še več euri,moj ki je pa vreden bogih 500 eura pa krvav potrebujem.
Jožajoža
10. 05. 2012 15.46
+2
BELI IN PRAVI ROMI IMATE PA RES SREČO. olajšave in prejemki na račun otrok so žal moralno sporne zadeve. zakaj tisti davkoplačevalci, ki nimajo svojih , plačujejo za druge otroke
musl
11. 05. 2012 14.28
+1
Avto NI luksuz. To da pa lahko v službo hodimo z kolesi pa lahko tako samo ljubljančani bluzijo in pa ljudje ki delajo v javni opravi, ko grejo iz službe bolj spočiti kot v službo. Kupite si avto, ki ste ga sposobni vzdrževati. Ne pa da si ljudji ki imajo prihodka 800€ na mesec, kupijo avto za 30k € in potem jamrajo kako je vse drago.
Rossi 46
10. 05. 2012 15.23
-1
JA na toliko otrok in članov družine je idealen avto velikega prostornega razreda. Te pa naj kupijo Volvo xc90 s sedmimi sedeži 4000cmm in 265kw pa je vse urejeno.Avto stane samo od 18500€ dalje rabljen novi v nemčiji ca54.000€ kaj pa je to za slovenske plače.Potem pa predelava na plin 18000 in imate avto kot se šika.Le problem nastane da morate kljub članstvu v EU plačati UVOZ vozila ter ga tudi HOMOLOGIRATI,toliko o EU in njenem članstvu in njihovim ugodnostim,mar ni šingen prost pretok blaga.BRez dajatev ali nena po eu veljajo nekako ista pravila glede tehničnih zahtev na izdelke,proizvedene v EU ter njihov uvoz.
Rossi 46
10. 05. 2012 17.43
+1
p.p mislil sem predelavana plin 1800€vrov in ne 18000€
Mitja Osojnik
10. 05. 2012 14.21
+1
tudi družine ki imajo otroke z posebnimi pogoji so upravičene do vračila letne dajatve če mogoče še kateri ne ve tega Lp Mitja
User422619
10. 05. 2012 13.14
+3
Pa da ne bodo pozabili tisti, ki bodo hoteli denar nazaj. Denar mojao dobiti vrnjen Z OBRESTMI!
Jolandaa
10. 05. 2012 12.38
+8
A ni zanimivo, da na CSD-ju velja velika družina starša + 3 otroci (glede na to dobiš dodatek za veliko družino), pri registraciji avta moraš imet pa 4 otroke, da si priznan kot velika družina. :///// Pa še avtorja članka opozarjam, da če ima družina 4 otroke ni 4-članska, ampak 6-članska. ;)
HellWolf
10. 05. 2012 12.33
+1
Njaboljši biznis je tak... kupiš staro škatlo z 1000 do 1300 evrov, sam doma porihtaš kar je pač treba potem pa vozi na registracijo pa zavarovanje. Tu pa ponavadi pride toliko da preseše od četrtina al pa polovico vrednosti avta. Sam nabavil tkole. kupil staega akcenta letnik 95 z 26.000 kilometri, doma zmenjal olje in filtre pa dal registrirat. Vozim pa brez enega amega problema, povrnil se mi j pa že parkrat od lani. Največja zgia je ta da kupiš nv avto... samo vsedeš se v avto in ga iz avtohiše na dvorišče zapelješ pa si ob 3000 evrov.
pr0sac
10. 05. 2012 12.55
+4
ja sam nekdo ga mora kupiti, da lahko potem ti kupiš rabljen poceni avto tako da še dobro, da vsi ne razmišljajo kot ti. Namreč tudi sam ne kupujem čisto novega nikoli. lp
User465347
10. 05. 2012 12.23
+0
Idealen popust za okvirje, saj jih večina ima trafike...
Warlock.
10. 05. 2012 12.20
+12
Dandanes avto postaja luksuz. Če prav sam avto ni dragi, že lahko dobiš za 100 eur malo zaflikaš in to je to....samo kaj to pomaga ko te zavarovalnica stepe za 300 EUR, potem cestnina, tehnični pregled, bencin in še potem naj se ti kaj pokvari...
simevlado
10. 05. 2012 12.14
+10
ja to je za cd-rome zakon...
Warlock.
10. 05. 2012 12.18
+8
hovdec
10. 05. 2012 12.06
+5
"A nič še ni prepozno! Za čas od 25. junija 2008 dalje, ko je zakon stopil v veljavo, lahko upravičenci do nižje letne dajatve na upravni enoti" Ne zavajajte javnoisti.Za nazaj ni možno uveljavljati pravice - vsaj na upravni enoti lj-vič ne. Ko sem pred dvemi leti izvedel za to pravico, sem skušal uveljaviti le to tudi za nazaj. Po neskončnem pošiljanju od vrat do vrat, po tednih trkanja na vsemogoče naslove, so mi na UE Vič razložili, da z dnem ko je slenjeno novo zavarovanje, vse pravice za nazaj zapadejo. Tako sem ostal brez 200€. . Ne vem niti kje ste prišli do podatka, da letno prihraniš od 36 do 53 €, saj za večjo kubaturo enpoprostorca(sicer najcenejšega v rangu enoprostorcev) letno plačujeva 200€ cestnine - se pravi z uveljavljanjem pravice prihraniva 100€.
Ramzess
10. 05. 2012 12.01
+1
"Še enkrat pa opozorimo, da velja nižja dajatev samo za eno družinsko vozilo." Na koncu si itak na istem, ne vem v čem je potem smisel, te mineštre.
Ramzess
10. 05. 2012 12.03
-1
Družine z najmanj 4 otroci so itak v manjšini pram drugim, tako da ... nima se smisla ubadati s tem.
muci007
10. 05. 2012 12.00
+16
PRIMER: - 4 clanska druzina - druzinski proracun vsak mesec 1.100€ prihodka, - le moz zaposlen (1100€), - zena nima niti dneva sluzbe, - trenutno 5.otrok na poti, Vseljani v novo hiso ! Radi bi kupili nov avto! Druzina je huda, zakaj jim drzava ne redi otrok kot Elki! No comment!
hovdec
10. 05. 2012 12.08
+5
Kje sta pa še dva člana? starša +4 otroci je šest članov kajne?
muci007
10. 05. 2012 12.12
+7
Milan Koleznik
10. 05. 2012 11.58
+3
KRIZA JE TAM KO LJUDJE NA DATUME REGISTRACIJE NE MOREJO REGISTRIRATI SVOJ AVTO,PUSTIJO GA PO VEČ MESECEV,DA GA LAHKO,TU JE KRIZA,V SLUŽBO PA MORAJO Z AVTOBUSOM PO VEČ KILOMETROV IN TUDI ZA AVTOBUS NIMAJO DENARJA,VELIKO JIH PREPEŠAČI,PA BOSTE REKLI DA JE ZDRAVO,ZDRAVO JE TUDI ŽIVETI V UGODJU ALI VSAJ Z PREJEMKI DOSTOJNEGA ŽIVLJENJA DA LAHKO AVTO REGISTRIRAJO ALI IMAJO ZA AVTOBUS.
Ramzess
10. 05. 2012 12.05
-3
Zakaj avta ne registrirajo pred iztekom registracije, ne glih na datumski dan izteka regostracije.
User442111
10. 05. 2012 11.17
+23
Treba je kupiti poceni avto in s čim manj konji, ter nehati tekmovati s sosedi, pa bo vsega dovolj.
tepee
10. 05. 2012 11.59
+3
hovdec
10. 05. 2012 12.10
-1
in pa stlačiti 4,5 ali več otrok na dva sedeža? Poleg tega da morajo manjši otroci po zakonu sedeti v posebej prirejenih sedežih.
Rossi 46
10. 05. 2012 15.23
-2
te pa naj kupijo Volvo xc90 s sedmimi sedeži 4000cmm in 265kw pa je vse urejeno.Avto stane samo od 18500€ dalje rabljen novi v nemčiji ca54.000€ kaj pa je to za slovenske plače.Potem pa predelava na plin 18000 in imate avto kot se šika.Le problem nastane da morate kljub članstvu v EU plačati UVOZ vozila ter ga tudi HOMOLOGIRATI,toliko o EU in njenem članstvu in njihovim ugodnostim,mar ni šingen prost pretok blaga.BRez dajatev ali nena po eu veljajo nekako ista pravila glede tehničnih zahtev na izdelke,proizvedene v EU ter njihov uvoz.
robek35
10. 05. 2012 11.05
+10
ja zopet nateg države.kaj pa vinjeta cena bencina servis avta pa redni stroški,Avto imam zato ker je to nuja danes,tisti ki imajo veliko otrok so pa tako na socialki
tantadruj1
10. 05. 2012 10.21
+10
skratka, če občutite krizo, štancajte mularijo in vam bo na državnem sesku šlo ful dobr. :D sicer to je veliko njih že pogruntalo, zato imamo toliko sive ekonomije in baby boom. samo v vednost. banana država, res.
User626560
10. 05. 2012 10.54
-5
tvoji komentarji so čist na psu! ne meči vseh v isti žakelj!
tantadruj1
10. 05. 2012 11.01
+8
vsak mora biti odgovoren za svoja dejanja. tudi za število otrok, ko so potem vsi skup na socialki. tako da, bi bilo za vse strani bolje, sploh za otroke, če jih ne bi delai v bedi, ker od ljubezni same prej kot slej tehtaš 12kg. kapiš??? in s tem izkoriščat je že bedno. joj, mi pa imamo otroke... ja in? a so z neba padli? tisti odgovorni imajo pa samo enega. pa ni na socialki. leta 2012, bi že lahko se civilizirali, se ti ne zdi. te pravljice so bedne.
andreja980
10. 05. 2012 11.07
+8
Res je tako. Sicer imajo eni željo po veliki družini in jo imajo ampak ni prav, da potem jamrajo in govorijo okrog, da kako jim je težko, da nimajo za zvezke in ne vem kaj še, ker jim pač to država zaenkrat še ne da v paketu socialne pomoči. Glej sami ste izbrali tako in tako imate. Tisti malo bolj odgovorni imamo pač toliko otrok kolikor si jih lahko privoščimo, da jim lahko še zagotovimo, normalno, dostojno življenje.
User472885
10. 05. 2012 11.10
-2
tantadruj1, po tvoje so torej ljudje z več otroki na socialki, z enim pa nikakor? Dej, ne biksaj ga. Jaz imam 2, pa bi še 2, ker imam rada otroke, pa nisem na socialki in nimam namena biti. Ti pa imaš morda enega ali pa nobenega, pa če bo kriza boš tudi na socialki. Tisti, ki imajo več otrok delajo dobro za družbo v prihodnosti ,njih otroci bojo služili za penzijo svojih staršev in še za tvojo, ker tvoj edinec (ali sploh noben) ne bo zaslužil dovolj zate - torej si ti neodgovorna oseba, ker ne skrbiš za svojo prihodnost ;). Kapiš?
tantadruj1
10. 05. 2012 11.10
+0
točno tako. in najhujše pri tem je, da se otrok uči od tega kar vidi. torej, običajno proizvedem svojo kopijo. država želi otroke za svoj obstoj, na tak način, bomo imeli vedno več delovnih in odgovornih ljudi, res. me prav zanima kako bodo te generacije polnile proračun..;D bodo čakale državo..XD če bo še takrat.
tantadruj1
10. 05. 2012 11.14
+6
hudateta: nič ne bodo služili, ker nas je že preveč na svetu. in dela ni. če si morda opazila. to je eno. drugo: otroke ne delaš zato da bodo služili tvojo penzijo. če želiš še dva jih imej, sam poskrbi za njih. ker ravno tako tisti, ki si kaj drugega želi v življenju lahko dobi kaj od države, da je na istem. temu se reče demokracija. tako pa samo tisti, ki se odločijo za otroke in verjemi velika večina zaradi ugodnosti. ker če bi bilo drugače, bi imeli veliko manj psiho odnosov v družinah in socialnih služb. lahko kolektivno vsi prispevamo za tiste, ki kadijo recimo. :D in še nekaj, ko vprašaš tiste, ki danes kljub situaciji delajo otroke, kaj pričakujejo in želijo za te otroke. ti rečejo, ah, bodo že. zame je to egoizem in nič drugega. sploh tisti, ki jim nudit nimajo kaj.
User472885
10. 05. 2012 11.17
-6
Kako pa misliš imeti delovne in odgovorne ljudi, če ima par (torej 2 osebi) 1 ali nobenega otroka? Slišal kdaj za nizko nataliteto? Za pare, ki ne morejo imeti otrok? In seveda "odgovorne" z 1 ali nobenim. Vsaj ohraniti je treba število ljudi, če ne povečati. Zakaj vraga pa je bilo treba v preteklosti tako uvažati delovno silo?
User472885
10. 05. 2012 11.18
-5
preveč na svetu - ja, seveda. A ne v Sloveniji. Z visoko nataliteto bodo morali opraviti drugje, ne pri nas.
tantadruj1
10. 05. 2012 11.22
+3
toliko otrok kolikor jih lahko preživljaš. torej, če je to eden, naj bo eden, če nobeden naj bo nobeden. če ne moreš imeti otrok, nimaš nobenih finančnih previlegijev?? kakšna davčna-fiskalna diskriminacija pa je to? ja in kaj če uvažamo delovno silo, sej jo ne ker nimamo naših, ampak ker so tujci cenejši, pa še domov jih pošljemo brez nič. ohraniti ni treba nič, ker bo kmalu lakota na svetu pobrala polovico. sicer pa, če je ljudem prav, kako njihovi otroci živijo pač... kaj češ. meni je sam važno, da se ljudje ne, neodgovorno odločajo za otroke in potem trkajo na moja vrata, da jih jaz futram... kar bi bilo tudi za te otroke dobro.
User472885
10. 05. 2012 11.22
-1
Delo je, denarja ni. To se bo kmalu uredilo. Sicer pa: kriza lahko pride kadarkoli. Če se ti odločiš v dobrih časih - imaš plačo, delo, stanovanje, ... (odgovorno imeti samo enega) otroka, pa nastopi kriza, kot je zdaj in izgubiš službo. Si na socialki, tako kot morda tisti, ki ima 4. Če hočeš odgovorno ravnati, je potem edina možnost, da nikoli nimaš otrok, kajne.
tantadruj1
10. 05. 2012 11.23
+6
kakšna kriza, če delaš v JS, ne odpuščajo. XD malo za šalo.XD moj komentar je veljal za tiste, ki kljub ne službi in krizi delajo otroke in od tega živijo. ne tisti, ki so v "dobrih" časih odgovorno naredili otroke.
User472885
10. 05. 2012 11.24
-4
Ko boš šel v penzijo, boš ti trkal na vrata teh otrok, da ti dajo penzijo.
tantadruj1
10. 05. 2012 11.28
+4
joj hudateta, a lahko sprejmeš idejo, da morda kdo ne dela otrok samo za svojo rit in za to da bo imel penzijo ampak malo bolj globoko razmišlja preden spravi živo bitje na svet. klinc pa egoizem, morda pa ne bo vode, ali pa bo tretja svetovna vojna, pa bomo vsi pocrkal. jaoooo...... samo do svojega nosa.
trapo
10. 05. 2012 12.07
+3
hudateta Tvoje razmišlajnje gre pa mal v drugo smer se ti ne zdi. Tako razmišljajo fevdalne družbe - nimaš tako daleč tako državo ki se je zdej osamosvojila, čez 40 let bo pa še nas preplavila. Praviš odgovorno - no ja - pred časom sem spadal v srednji razred ki ga danes ni več - 2 otroka ki sta sedaj v srednji šoli, bodo pa težave ko bosta odšla v LJ na faks (denarne mislim) in verjemi mi tudi jaz bi imel še enega ampak si ga ne upam ker bom potlej na psu.
tantadruj1
10. 05. 2012 10.14
+13
najprej težite da mormo delat in zaslužit, v isti sapi pa dajete vse možne olajšave tistim, ki se razmnožujejo. halooo.. ponavadi pa so itak to tisti že tako na socialki. res pametna politika.
andreja980
10. 05. 2012 10.28
+25
To gre meni na živce že nekaj časa, da tisti, ki pošteno zaslužimo svoj denar, plačujemo vrtec še za tiste zastojnkarje, ki se razmnožujejo po principu kolkor jih bog da. Potem pa jih vidiš kako sedijo cele dneve na klopci, kadijo čike in vpijejo za otroci kadar grejo predaleč.
tantadruj1
10. 05. 2012 10.30
+14
ja itak. poznam žensko, ki je ostala brez službe, jamrala seveda nad tem, in ko je bila že tretjič noseča, se je čudila, da jo folk čudno gleda, kot da vidijo žabo z zobom.... le čemu??? to je ta naš sistem, ki to podpira. upam, da se sesuje čim prej.
rob3rt
10. 05. 2012 09.52
+50
To pomeni, država daje olajšave tudi pri registraciji avtomobila samo pripadnikom nacionalne manjšine z izvirom iz Indije, ki se spoznajo na barvne kovine in se večinoma itaq vozijo brez izpita in z neregistriranimi ali ukradenimi avti...
User568663
10. 05. 2012 10.02
+6
točno.. cestnine, olahjšave, vrtci, šole, otroški dodatki,.... vse na puf gospodarstva.. in kdo to koristi??? hja.. verjetno pristne slovenske kmečke družine... udbomafija sponzorira lastne volilce
kiki46
10. 05. 2012 10.07
+6
User480344
10. 05. 2012 09.44
+24
Torej pripelješ športnega dvoseda, dokažeš da imaš 4 ali več otrok in dobiš popust. Ja kaj za božjo voljo pa ima dvosed veze s tolikimi otroci, če se pa v njem lahko peljeta samo dva. Se strinjam olajšava naj ostane, ampak samo za vozila, ki imajo toliko registriranih sedežev, da se lahko pelje cela familija. Drgače je brez veze in je potrebno vse skupaj ukinit. Pa takšnih čudnih olajšav je v SLO še malo morje.
Tadej Bolta
10. 05. 2012 09.35
+6
predvsem kupite avto, katerega potrebujete in če ga sploh potrebujete. ko se na hitro ozreš na cesto, vidiš, da so vse stvari še zmeraj prepoceni, bencin prepoceni, cestnine džabe, itd. vsaka polnoletna oseba ima že skoraj svoj avto, vozni park je ko v nemčiji (čeprav so plače med dva do trikrat nižje), v avtu v smeri proti ljubljani zmeraj sedi zgolj ena oseba, itd....
musl
10. 05. 2012 09.42
+3
Tadej Bolta
10. 05. 2012 09.49
+20
da, če so zato pogoji. od šiške do tivolija greš lahko peš ali s kolesom, mar ne?! tudi nevem, kako smo se 15 let nazaj vse lahko zmenili in uskladili, in je fotr razvozu vse otroke in ženo v šolo in na šiht...danes pa rab že vsak svoj avto...pa se en pelje iz domžal za bežigrad, žena pa v drugem avtu iz domžal v center... vse kar je, je, da žena konča uro prej... nekoč se je usedla na LPP, pa šla do moža, da sta šla skup dam, danes pa se usede v svoj 20 jurjev vredn avto in jambra potem, kako je drag bencin.
Tadej Bolta
10. 05. 2012 09.56
+14
nočem posploševat. vem, da je veliko tudi primerov, ko se z več avti ne da. predvsem je pa velik primerov, ko je avtov preveč in so ljudem samo zato, ker so leni, ker je to status oz. družbeni simbol. pa še če pogledaš okoli faxov...ogromno študentarije ima avto. in v večini primerov jim ga financira mamica ali oči...vsi pa jambrajo, da je bencin drag...če gre pa na bus, pa mu krona pade dol z glave. sam rabim do Lj eno uro z busem, plus še 2km imam pešaka do busa...krone nimam, zato tudi avta ne rabim in grem lepo na bus.
ochi
10. 05. 2012 10.06
-4
in porabiš še tiste 3 ure, ki ti ostanejo od dneva na poti na/iz službe. hvala lepa.
andreja980
10. 05. 2012 10.10
+13
Ti ki so v ljubljani, pa delajo v ljubljani so res nori, da se vozijo z avtomobili. Ko sem še delala in živela tam, sem bila skoraj edina od kolektiva 30 ljudi, ki sem se vozila v službo s kolesom, tudi če so nekateri živeli samo 1km ali še ne stran se rajši, še vedno peljelo z avtom. Še sedaj bi šla rajši s kolesom na šiht, če ne bi imela 70 km do tja... kar pa se voznega parka tiče pa je res, kot da bi nekateri živeli samo za to, da imajo dober avto. jah no njihovo problem...
Tadej Bolta
10. 05. 2012 11.38
+2
poccorocco sej to je narobe...da razmišlaš koliko časa porabiš za na šiht...z avtom prav tako rabim vsaj pol ure, zarad gužve. za dam celo več. za bencin pa potem porabim...hm, 4 eur na dan...kje so šele vsi ostali stroški povezani z avtom, ki jih je toliko, kot je stroškov bencina (zavarovanja, registracija, gume, olje, servis, itd itd)... lpp me pa stane 17 eur na mesec... sedaj pa računaj, kaj se splača...
Tadej Bolta
10. 05. 2012 11.41
+3
pozabil še dodati, da če bi folk uporabljal javni prevoz, in pač nehal razmišljati o tem, koliko časa preživi na busu, bi se promet v mestu zmanjša...in od črnuč do centra bi bil z trolo v 15 minutah ob jutranji konici, ne pa v 40 minutah, kakor sedaj.... z avtom pa rabiš cca 20-25 minut sedaj zjutraj...vsi na bus, ceneje bi bilo, pa še prej bi bil na šihtu....kokr se vrneš nazaj v avto, pa spet povečaš promet in usvarjaš zastoje...
musl
10. 05. 2012 17.07
+1
Lahko vam. V ljubljani imate vse pred nosom. Tudi jaz kadar sem v MB-ju ne potrebujem avta, vendar ga drugače doma nujno potrebujem čeprav sem študent in sem si ga tudi sam kupil. Splača se nič na v življanju ne. Vendar delam in študiram za to, da si lahko nekaj privoščim. Se vsedem za vikend v avto in grem na izlet. Pa verjemi, da če veš kaj pomeni naporno delo in tudi sam delaš po 12 ur na dan, nimaš še volje se s kolesom vozit domov. To lahko javna uprava izvaja :) Glede voznega parka se pa čisto strinjam. Veliko ljudi ima avto, ki ga ni sposobna vzdrževati in odplačevati. Kupiš avto, ki ga lahko skeširaš in to je to.