Slovenija

Uslužbenka leta prejemala odlične ocene delovne uspešnosti, z novo vodjo le še zadovoljive

Ljubljana, 26. 02. 2019 19.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Manca Turk
Komentarji
75

Pred tednom se je glavna infrastrukturna inšpektorica pred kamero odzvala na očitke uslužbencev o mobingu. Zdaj pa smo prejeli sporočilo, ki njene besede postavljajo pod vprašaj. Ali je uslužbenki res zavrnila dopust, kljub temu, da si je ta uredila zamenjavo? In zakaj so se večletne odlične ocene delovne uspešnosti uslužbenke spremenile, ko je glavna inšpektorica postala vodja oddelka?

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Se mobing na inšpektoratu nadaljuje?
    02:39
    Iz SVETA: Se mobing na inšpektoratu nadaljuje?
  • Iz SVETA: Frančišek Verk o razmerah na inšpektoratu
    03:55
    Iz SVETA: Frančišek Verk o razmerah na inšpektoratu

Delovno uspešnost uslužbenke na Inšpektoratu za infrastrukturo je njen vodja več let zapored ocenil z oceno odlično ali zelo dobro. Vodja je leta 2017 delovno mesto zapustil, spremenila pa se je tudi ocena delovne uspešnosti uslužbenke. Z novo vodjo pa je uslužbenka prejela oceno zadovoljivo.

"Leta 2017, po odhodu vodje, se je izkazalo, da uslužbenka nalog, ki bi jih morala izvajati, ni izvajala. In tudi njej smo to predočili in ji povedali, da bo izvajala to kar se zahteva," je dejala glavna inšpektorica Sandra Petan Mikolavčič

Takratni vodja nam je potrdil, da so ocene, preden so jih kot ocenjevalci predali uslužbencem, najprej morali dati v vpogled Petan Mikolavčičevi. Sama naj bi jih spreminjala na podlagi všečnosti uslužbenca, ocenjevalci pa so jih kljub nestrinjanju morali predati svojim zaposlenim.

"Jaz se samo seznanim, ne odobrim ocen. Povem mnenje vendar ocenjevalec podpiše in za tem stoji in za to dobijo tudi pooblastilo, da so odgovorni za to. Lahko pa seveda glede na to, če je nekdo imel stik in sem opazila določene stvari, to omenim. Vsekakor pa ne spreminjam ocen," je zatrjevala Petan Mikolavčičeva. 

Pojavili so se tudi očitki, da je Petan Mikolavčičeva eni od uslužbenk neupravičeno zavrnila dvodnevno koriščenje dopusta. Uslužbenka je prosila sodelavke za zamenjavo. Nobena ji na elektronsko pošto ni odpisala, zato je domnevala, da se z nadomeščanjem strinjajo. "Jaz sem potem poklicala te osebe – ne njo, ali so dejansko dogovorjeni, da bi ji jaz lahko to odobrila. Povedal so mi, da se ni dogovorila z nikomer," je dejala glavna inšpektorica. 

Uslužbenka je zaprosila še enkrat in se dejansko dogovorila za zamenjavo. "Iz obsega dela, ki ga opravlja, je bilo jasno, da je v popolnosti, v tistem njenem večjem delu, ta oseba ne more nadomeščati, zato sem zavrnila," se brani njena nadrejena. 

Tretjič pa je zaprosila za dopust zaradi pogreba bližnjega. A datum je naključno padel prav na dan, ko je uslužbenka želela koristiti dopust. "Je zaprosila točno ta dan za potrebe odhoda na pogreb. Torej zahteva je prišla k meni 10. oktobra ali 11. oktobra. Tam nekje, v bistvu pogreb pa naj bi bil 3. al 4. novembra. To se točno ne spomnim," pravi Petan Mikolavčičeva. 

Toda, uslužbenka je za dopust zaradi pogreba zaprosila 30. oktobra. Na koncu pa ji je druga uslužbenka poldnevni dopust odobrila. O tem kaj je res in kaj ne pa bo na koncu odločalo sodišče.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (75)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

peresce
28. 02. 2019 08.24
+1
Ja to se fino bere.
sladkosned
27. 02. 2019 21.45
-1
Ali res nimate drugih novic, kot tole jamranje "uboge" javne uslužbenke? S svojo odličnostjo naj se izkaže v gospodarstvu. Samo natolcevanje. Potrditev bivšega vodje, da je glavna inšpektorica spreminjala predlagane ocene na podlagi všečnosti uslužbenca, ocenjevalci pa so to morali upoštevati, ne pije vode. Če je temu res tako, potem je zelo čudno, da tej uslužbenki v preteklih letih ni nikoli spremenila ocene odlično! Pa še ena cvetka - mora biti pa res hud mobing, če ti šef enkrat v celem letu zavrne dopust! Nič pa ni "pojamrala", kolikokrat ji ga je odobrila. Če je to mobing, potem sem tudi jaz mobingiran že vseh 25 let lojalnega dela pri zasebniku.
elrocco77
27. 02. 2019 20.37
To nima veze.... Tud naj nogometaš lanskega leta na svetu je daleč od tega da bi bil najboljši...
Anfieldroad1
27. 02. 2019 17.36
+4
Ja zaposlena je že vsa leta bila ocenjena z oceno odlično s strani bivšega vodje, ki je namesto nje dokončal njene naloge. Omenjena je tudi napredovala v višji plačni razred in s tem posledično prejela tudi odgovornejše naloge. Z dnem, ko je bivši šef odšel z delovnega mesta splošne službe je vodenje prevzela glavna inšpektorica. Od zaposlenih je pričakovala in tudi pričakuje, da bo delo opravljeno strokovno, kvalitetno, pravočasno in predvsem, da zaposleni poznajo postopke in zakonodajo na področju, ki ga opravljajo ter, da vsak zaposlen odgovarja za svoje delo. Tukaj pa se je pričel tako imenovani »mobing« za nekatere uslužbence. No pa še to, vsa leta sem bila ocenjena pri bivšem šefu z 4, nikoli v vseh letih, po združitvi inšpekcij nisem imela ocene odlično. Po reorganizaciji dela in prevzemanju odgovornosti za delo sem bila prvič ocenjena s strani glavne inšpektorice z oceno odlično. V javnosti se govori, da so njeni »izbrani« napredovali, nikakor ne drži, dobila sem odgovorno delo, plača mi je ostala enaka. Glede objektivnosti novinarjev pa samo še stavek. Vsa stvar okoli »mobinga« se dogaja že od leta 2017. Naj omenim, da je bilo odprto pismo posredovano različnim medijem, a očitno ni bilo interesa, da bi ga predstavili javnosti, tudi 24 ur.
glava2
27. 02. 2019 13.30
+8
laže ko pes teče!
cbr600rrTeja
27. 02. 2019 12.19
+12
A skoraj mesc prej je vedla kdaj bo pogreb? Mislim no...
Primzy D Mimzzy
27. 02. 2019 10.13
+14
mislim da se ni za hecati češ da ti je nekdo umrl in moraš it na pogreb a si en mesec prej želel prav na ta da biti prost in meti dopust. komur je že nekdo bližnji umrl ve da od smrti do pogreba ne mine veliko časa, maksimalno en teden. torej pod vprašaj bi jst postavil to sodelavko. je pa še ena zadeva če nekdo zaprosi za dopust se mu pač odobri in tisto delo za nekaj časa obstane če ni druge osebe kompetentne dovolj da bi jo potem nadomeščala. tukaj se očitno vodje ne zavedajo da vseeno delajo z ljudmi in ne fotokopirnimi stroji.
Samo?lovek
27. 02. 2019 09.20
+23
Tukaj ni nobenega mobinga, temveč NOV vodja v pisarni polni nediscipline in nereda. Glede ocene pa; če vam nekdo da odlično oceno, nekdo pa nezaodostno, to ni mobing, temveč ocenjevanje. Kdo pa pravi, da vam prvi ni odlične ocene dal zato, ker ste v dobri odnosih!? Sistemsko so reči napačno zastavljene.
Zentrum
27. 02. 2019 09.47
+14
Pri drugem je lahko ista zgodba, dal ti je slabo oceno, ker te ne mara. Tega je v javnem sektorju ogromno in lepo bi bilo, če bi 24 ur inšpektor raziskal več ustanov, ne samo inšpektorata. To, da generalni vodja popravlja ocene, v JS ni nič novega.
letmeseeit
27. 02. 2019 09.11
+8
ej po moje, je končno negdo prišel v inšpektorat naredit mir. Saj tile so vedno ocenjeni najboljše problemi pa se kopičijo.
Hulk Zalepi
27. 02. 2019 08.13
+12
kje riba smrdi .. vedno pri...?
fairplayy
27. 02. 2019 07.51
+57
Da je tale vodja zelo žleht in se dere se vidi na 2:10 na posnetku vse jasno ko povzdigne glas MOJA ZAHTEVA JE PRIŠLA čisti diktator JS gor ali dol
cbr600rrTeja
27. 02. 2019 12.25
+2
Jaz mislim da je glas povzdignila ker ni dokoncala stavka ki ga je komentirala. Vsi nimamo radi da nas prekinjajo med govorom
fairplayy
27. 02. 2019 07.35
+39
Nasplošno v js in državnih firmah je mobinga in šikaniranj največ saj nekateri z povzdigovanjem sebe in tlačenjem drugih želijo do položaja ali ker se ustrašijo za svoj položaj zato pa vedno več stresa in izgorelosti, šefi težko naredijo red saj v teh firmah nimajo takšne moči kot v privat sektorju
fairplayy
27. 02. 2019 07.45
+23
v tem primeru bi rekel, da je mobing med sodelavci in šefico nad tole zaposleno glede na to da ji nihče ni odgovoril glede nadomeščanja in tudi potem, ko se dogovorila z eno, pa verjetno ne bi bilo konec sveta dopust ti priprada in delo vedno počaka
Anfieldroad1
27. 02. 2019 17.48
+6
Se strinjam, delo vedno lahko počaka razen če so roki, to pa je druga zgodba. Dopust dobi, kadar ga želi, v tem primeru, pa poslušajte posnetek, ki je bil včeraj objavljen in boste dobili odgovor tudi na to. Ni pa povedala, da tisti dan ko je želela dopust in ga pač ni dobila iz omenjeni razlogov, je dobila dovoljenje, da ji ni treba tisti dan v Ljubljano, tako da je ostala na lokaciji, ki je njej ljuba in zaprosila za kompenzacijo ur in tudi te dobila. Vedno sta dve strani, a druge nočete videti. Najlaže je nekoga vleči po časopisu in ga javno linčati.
kapetan
27. 02. 2019 07.21
+11
Kakšno srečo imajo eni da lahko perejo perilo lastnega delodajalca. Vecina gre na cesto če bi delal tako.
Grremlin
27. 02. 2019 08.32
+25
Tvoj komentar je res smešen. Glavna inšpektorica ni delodajalec, ampak je samo zaposlena v javnem sektorju in to ji še ne dane pravico, da svoje furstracije izživlja na podrejene.
c00kies
26. 02. 2019 22.59
+138
Se vnaprej opravičujem kar bom sedaj zapisal, vendar zgodovina človeštva uči. Niso vse ženske za vodilne položaje, še posebaj pa ne: psihotične, nervozne, kaotične, avtokratske, ponižujoče, narcisoidne, feministične, neznosne in neobvladljive driske, ki imajo vse življenje PMS. Na žalost poznam točno takšnih oseb (kot sem opisal v zgoraj) kar nekaj in sem prepričan, da jih je še več, ker gre za več krat viden ponavljajoč vzorec. Posebej pestro je tudi tam, ko se v isti pisarni najde več takšnih ljudi. To je potem totalna anarhija. Do danes sem srečal že kar nekaj takšnih kolektivov, kjer je mobinga kot koke v naši prestolnici. Takšni ljudje niso butasti in velikokrat izvajajo tim. prikriti mobing. To je po mojem najtežja oblika, za katero veš da se dogaja nad tabo, vendar ga ne moreš nikakor dokazati oz. izpodbijati, ker ga izvaja človek na takšnem položaju od katerega sta odvisna tvoje zdravje in "socialna varnost". Ta ki izvaja mobing je ponavadi močno vpet v sistem in če obtožiš njega, izpade vse skupaj tako kot bi obtožil cel vrh smetane pri koritu. Kaznovan si seveda ti, z dodatnim delom, degradacijo uspešnosti, degradacijo ocen, razvrednotenjem dela, poniževanjem itn. Gre za hud psihičen pritisk nad delavci, kjer jih te "cvetke" dobesedno postavijo v kot kjer se žrtve pač ne morejo braniti in takšni slej kot prej pristanejo na raznih bolniških, v najhujših primerih pa celo pri psihiatru. Že videno.
batman
27. 02. 2019 07.45
+37
c00kies se popolnoma strinjam s tabo Tudi jaz poznam nekaj takih žensk. Dodal bi samo še to, da se zavedajo svoje moči in s takimi pritiski na podrejene skušajo skriti svojo nesposobnost.
batman
27. 02. 2019 07.45
+2
c00kies se popolnoma strinjam s tabo Tudi jaz poznam nekaj takih žensk. Dodal bi samo še to, da se zavedajo svoje moči in s takimi pritiski na podrejene skušajo skriti svojo nesposobnost.
Mene briga
27. 02. 2019 09.21
+28
Ja, že videno in doživeto na lastni koži v JS. Točno to, kar si opisal drži kot pribito. Vso delovno dobo oddelala v JS in lahko z "metodo lastne kože" potrdim, da so ženske šefice najhujše. Ne znajo profesionalno in objektivno opravljati svojega posla, ampak ocenjujejo podrejene skozi "zasebne" oči, ali si simpatična, predvsem pa kompatibilna z okoljem, ki si ga je ona zamislila. Ne prenese konkurence, zdravih idej, uspešnega zasebnega življenja podrejene delavke. Ker jo pri ocenjevanju premaguje predvsem zavist, ne pa profesionalnost, se nato taki delavki "oddolži" s slabšo oceno in nenapredovanjem. Vse tiste njene prilagodljive priležnice in kimavke, ki tulijo v isti rog z njo, napredujejo v plačnih razredih in v nazivih. Vse vodje v JS bi bilo treba pošteno kadrovsko prevetriti, ocenjevanje in napredovanje pa prepustiti zunanjim neodvisnim institucijam. A dokler ne bo v JS normativov, se ne bo nič zgodilo.
Anfieldroad1
27. 02. 2019 17.53
+0
Ja če bi bilo več takšnih kot je glavna inšpektorica, delomrzneži ne bi bili v javni upravi.
Anfieldroad1
27. 02. 2019 17.55
+4
Zanimivo v tem primeru je ravno obratno, "mobingirana" je napredovala ostali smo dobili le delo.
Morana7
28. 02. 2019 07.11
Imam slabe izkušnje tudi z šefi moškega spola a ne vidim potrebe po posploševanju kot nekateri, ki ste zdaj pavšalno ocenili šefinje za nesposobne, ker so pač nevrotične in zafrustrirane ženske...Kaj je pa problem pri koleričnih šefih, če že analiziramo? So kolerični izpadi pa profesionalna oblika dela?
Mladi? Plasto
26. 02. 2019 22.48
-17
a če nekdo dobi slabo oceno za svoje delo je to mobing ????.... pol smo vsi mobingirani od OŠ naprej ... vsi ,ki niso dobili 5 in ,ki ne dobivajo danes 5 ic so mobingirani !!!! :D .... dejmo vsem pozitivno oceno :D tud ,če si jo ne zaslužijo :D .... bomo daleč prišli :D
capalacinka
27. 02. 2019 10.13
+2
V javni upravi vedno dobiš 5 za svoje delo. Saj šefi načeloma za svoje podrejene skrbijo, da ti lahko napredujejo. V JU ni pomembno kako priden si, kako sposoben si - plačan vsoto glede na to, koliko časa si tam zaposlen. Torej, če si zaposlen eno leto in opravljaš enako ali težje delo kot nekdo, ki je tam že 40 let, ima on 500€ višjo plačo, ker ima pač višji naziv. Isto je v situacijah, če zamenjaš nekoga, ki je šel v penzion, ne dobiš njegovega naziva ali njegove plačilne liste. Potem so pa tukaj šefi, s katerimi se ne razumeš, ker niso dobre vodje in ne razumejo tvojega dela ... in edini način s katerim te zares lahko kaznujejo je, da ti dajo nižjo oceno od 5 in ti na na ta način bremzajo tvoje napredovanje. Delaš 2x več kot tamkajšnja stara garda, vsi dobijo 5-ke, ti pa dobiš 4 ali 3, pa zraven kako neumestno obrazložilo (ne družiš se s starejšimi kolegi, preveč samostojno delaš itd.). Iz tega razloga ocena manjša od 5 razjezi zaposlene, ker ni nič drugega kot bremzanje napredovanja. V resnici moraš biti res slab delavec, da ti dajo slabo oceno. In če nisi, pa jo vseeno dobiš, veš takoj koliko je ura. In to je zgodba iz izkušenj.
Mladi? Plasto
27. 02. 2019 14.15
+2
kar berem je samo jokcljanje ... če te nekdo mobingira ... in si sam prepričan v svoje sposobnosti ... je ogromno možnosti .... recimo menjava delovnega okolja - torej službe .... ampak to je miselni domet ,ki presega omejenost javnega sektorja ,ki razmišlja samo o tem ,kako so svojo rit parkirali nekje v javnem sektorju in kako bodo lepo napredovali !!! .... če ima nekdo 500 eur plače več zaradi nazivov , si jih je verjetno zaslužil s preteklim delom !!! .... to , da nek uslužbenec ,KAR PRIČAKUJE ,da če se bo pojavil na šihtu mu pa kar pripada ocena 5 , je namanj nebuloza :D ... in dokaz neobjektivnega razmišljanja :D ... jes mam svojo firmo in VEM, da lahko vsak od teh sposobnih v javnem sektorju naredi isto kot jaz in živi od svojega dobrega dela :D ... po izjavah nekaterih celo veliko bolje kot v javnem sektorju ...... zakaj potem takšno oklepanje delovnega mesta v javni upravi???
beez
26. 02. 2019 22.45
+60
Ista zgodba kot na kulturnem ministrstvu. Vodja se zamenja, želi videti kaj dejansko kdo dela in koliko - pa se delavci uprejo na mobing, medtem ko v 40 letih dela v JS niso spraskali skupaj niti 15 let delavca v zasebnem sektorju. In ja - vem kaj govorim, sem bil del JS 10 let, v 2017 dal odpoved ker sem imel dovolj tega da nedelavni dobijo 5ke, ker se delajo usluge vodjem v zasebnem zivljenju...
Mene briga
27. 02. 2019 09.28
+7
Jaz ti popolnoma verjamem, da govoriš resnico. Sama sprobala na lastni koži. Odličnjaki so običajno ritolizniki in tisti, ki se znajo ven metat v pravem času na pravem mestu pravi osebi. Če pa jim naložiš kaj konkretnega za delat, pa zmrznejo v trenutku. Pa ni tako stanje samo na ministrstvih in išpektoratih. Po upravnih enotah je stanje še veliko slabše. Delo neenakomerno porazdeljeno, običajno odličnjaki najmanj delajo, imajo najmanj zahtevnih zadolžitev ipd. Če bo kdo kdaj naredil red pri tem ocenjevanju in napredovanju uradnikov, si bo zaslužil nominacijo za nobelovo nagrado :-)
Anfieldroad1
27. 02. 2019 18.00
+3
Pri zadolžitvah pa se sklicujejo da nimajo jasnih navodil.
proofreader
26. 02. 2019 22.37
+38
To je isto kot tisti, ki je na kulturnem ministrstvu zaposlen še iz časa SFRJ. In si ne pusti ukazovati, da mora kaj narediti.
proofreader
26. 02. 2019 22.36
+20
Saj to je znano, da so vsi v javnem sektorju nadpovprečno uspešni. Stranka pa čakajo na odločbe, ne dobijo pravih odgovorov, ...
Mene briga
27. 02. 2019 09.37
+2
Ne bo držalo. Ni namreč javno znano, da so nadpovprečno uspešni in redno napredujejo v največji meri tisti najbolj nasposobni, najbolj počasni, najbolj neprijazni, najbolj neempatični. A le pod enim pogojem - da so osebno simpatični šefom (šeficam), da znajo kimati in opravljati, prenašati "novice", ne znajo misliti s svojo glavo, pa še privat znajo kako uslugo narediti - skratka biti morajo kompatibilni z vodjem. Potem se nimajo v JS česa bati. Sama zagovarjam ocenjevanje uspešnosti s strani zunanje neodvisne inštitucije, kajti toliko krivic in sprenevedanj kot je pri ocenjevanju v JS, ga v zasebnem sigurno ni
giiinem
26. 02. 2019 22.27
+19
Dost je takih ljubljenckou od sefou.Ko se pa sef zamenja...jok
jakec1575
26. 02. 2019 22.26
+21
ta nima pojma o vodenju ljudi in se oklepa polozaja in bo unicila ves inspektorat.