Slovenija

FOTO: 'Delavci niso krivi za lumparije'

Ljubljana, 09. 07. 2010 07.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Semolič opozarja, da lahko sindikati kadar koli privabijo delavce, da bodo protesti mnogo večji in močnejši. "Ampak mi gremo postopoma, najprej z opozorili," je dejal.

Kljub temu da naj bi bila parlamentarna obravnava predloga novele zakona o delovnih razmerjih in zakona o zdravstveni dejavnosti odložena, so ožja vodstva sindikalnih central danes, ko je DZ začel julijsko zasedanje, pred državnim zborom z javnim shodom izrazila nestrinjanje z uvrstitvijo neusklajenih zakonov v parlamentarno proceduro. S transparenti, kot so "Umaknite protidelavske zakone z dnevnega reda" in "Ne igrajte se z ognjem", so se zbrali slabo uro pred začetkom seje, shod pa so pospremili z žvižgi.

Sindikati so na ulicah.
Sindikati so na ulicah. FOTO: E.P.

Kot je poudaril predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Dušan Semolič, je predlog dnevnega reda s predlogom uvrstitve nekaterih zakonov, ki niso usklajeni s sindikati, velika napaka slovenske politike. "V izjemno težkih časih za slovenske delavke in delavce prihaja kar nekaj predlogov z namenom, da se zmanjšajo njihove pravice, kakovost življenja. To je velika napaka, ker so glavna žrtev krize delavci, ki niso nič krivi za lumparije in vse, kar se je hudega zgodilo," je dejal.

Današnji shod je po Semoličevih besedah resno opozorilo, da se neusklajeni zakoni umaknejo iz parlamentarne procedure. Prihodnji koraki so odvisni od dogajanja v DZ na julijski seji in sprejetih odločitev. "Naše ravnanje diktirajo politiki s svojimi odločitvami. Kar vemo, je, da se bodo borili, da se raven delavskih pravic absolutno ne zniža," je še zatrdil.

Predsednik ZSSS opozarja, da so sindikati kadar koli v stanju privabiti delavce, da so protesti mnogo večji in močnejši. "Ampak mi gremo postopoma, najprej z opozorili. Danes gre za simboliko," je dejal.

Rebolj: Septembra bo Slovenija stala, če ...

Precej oster pa je bil predsednik sindikata Pergam Dušan Rebolj: "To je šele začetek akcije. Če se bo nadaljevalo s pokojninsko in zdravstveno reformo, bo jeseni splošna stavka ali pa pridemo pred državni zbor. Takrat bo huje. Mi imamo sklepe, ki jih bomo absolutno v celoti uresničili. Če ne bo konsenza, bo takrat Slovenija stala. To je zadnja možnost, sicer smo za demokratične rešitve. Pogovarjali smo se tudi s poslanci in večina jih je na naši strani," je dejal.

Protest - 2
Protest - 2 FOTO: Aljoša Kravanja

Kar se tiče odpravnin, sindikati predlagajo, da namesto nižanja, kjer bodo kratko spet potegnili delavci, odpravnine ostanejo take kot so, del stroškov odpravnin pa se da v poseben sklad. Rebolj predlaga tudi vključitev spremembe v Zakonu o delovnih razmerjih, ki bi uredile problem slamnatih podjetij. "Nočem se vmešavati v politiko, vendar mislim, da je odstopil napačen minister," je še povedal Rebolj.

  • 13
  • 12
  • 11
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
KOMENTARJI (71)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Darko32
10. 07. 2010 16.26
Glavni problem sindikalizma v Sloveniji je v tem, ker so posamezniki pod okriljem korupcije sodelovali pri podpori kršenja in utaje prispevkov. Sedaj pa smo prišli do dna, kjer je vse prazno in lumpi so še vedno na položaju. Semolič ima prav in čas bo pokazal, da je glavno leglo kriminala prav v solidarnosti in alternativi.
boy123
10. 07. 2010 14.57
Gledali vam bomo pod prste pa se človek vpraša kje so do zdej bli,da niso gledali pod prste ampak samo v svojo denarnico!!!!!Bravo simoliččč
boy123
10. 07. 2010 14.55
Tle za dvomiljonski narod ne morejo poskrbet!!!!!Sreča da nismo kakšen petindvajst miljonski narod bi tko sami sebe mogli požret!!!!!!!KATASTROFA!!!!IN SRAMOTA politikov in drugih ki to omogočajo in kradejo v tej::::::::::::
boy123
10. 07. 2010 14.47
Res je edino revolucija še nam pomaga!!!Nevem zakaj se tko bojujemo proti štrajku!Sej če gremo na ulice in smo tam če je treba sto dni tudi politiki nebodo meli več kaj za v usta dat,ker sami niso zmožni delat ljudi pa prepričujejo,da morjo in zakaj,da imakjo potem ti drhali,kaj za v usta dat!!!!Če nebom mel jst kaj za jest bo tudi slej ko prej tudi gospodam odklik pa naj pol oni pokrijejo svoj kredit če bodo meli ščim,k mi nebomo delal za njih!!!!!!!
boy123
10. 07. 2010 14.41
Pa kakšni sindikati,k skos neki bluzijo pa kr neki!!!Sindikate je treba ukinit,ker zavajajo ljudstvo so,kr ene ostanove,ki vlečejo davkoplačevalski denar in stem še bolje siromašijo to državo in delavcem pobirajo že tko teško prislužen evro!!!V vsakem sindikatu je kr en človek,ki ima žiroračun zase naret!!!Simolič je tko pokazal v gorenju kako se za delavce potegne tko,da je ena navadna delavka mogla pristopit!!!!Z sindikatom dol in to vlado!!!Očitno bodo ljudje mogli v svoje roke vzet vse saj imamo sindikate in politiko v tej državi podkupljeno,da delajo z roko v roki ampak pred kamerami pa kao,da je vsak na svojem bregu!!!!Poznamo mi slovensko sceno eni in isti a vsi v interesu za kapital nobeden za človekovo dostojanstvo!!!SRAMOTA ZA SLO.
resslovenka
10. 07. 2010 13.25
Sama imam delovne izkušnje pri različnih delodajalcih, v nekem podjetju sem bila predsednica sindikata, s srcem in dušo, lahko verjamete. Pred stečajem tega podjetja smo urejali s področnim sindikatom terjatve delavcev za prijavo v stečajno maso. Kaj se je zgodilo? Nič! Stečajna upraviteljica je harala po svoje, področni sindikat je potegnil z njo, pravzaprav se ni več brigal za nas. Ne ona, ne gospodje sindikalisti niso imeli časa . Da se ti zagabi vse skupaj do konca. Od takrat dalje sem si obljubila, da s sindikatom ne maram nobene veze več. Vendar je moj socialni čut ostal, do vseh zatiranih tako ali drugače. Vedno sem se postavila za te ljudi. Verjamem, da so mi bili hvaležni, čeprav si tega niso upali povedati na glas. Kaj se je zgodilo nazadnje? Ni težko uganiti. Imam delovni spor in komaj čakam soočenja na sodišču. Ker sem si upala. Danes vsakomur lahko pogledam v oči, ker imam moralno in etično zadoščenje, da ne klečeplazim. Za nobeno ceno!
User363613
10. 07. 2010 10.57
""prišli pred parlament" - bo kar "ulica" prevzela oblast v državi?" Hja, a je blo kaj drugače v romuniji ko so "odstranili" ceuseska? Pa v ostalih republikah, ki z " revolucijo" odstavile pokvarjene in nesposobne politike? Mi smo jih izvolili, da vodijo našo državo po najboljših močeh in v KORIST državljanov in države same, ne pa da kradejo na veliko, razprodajajo premoženje za katerega jim ni bilo trebi niti migniti z prstom in tako dalje. Po vsej temeljni ustavni pravici imamo pravico da zahtevamo odstop trenutne vlade in razpis predčasnih parlamentarnih volitev. Žlaostno je le to, da NIMAMO ENEGA kolikortoliko poštenega politika, ki bi naredil kaj za SKUPNO DRŽAVE ne samo za svoj osebni profit. @hint Glej nebi bil problem, če bi se vlada odločila da bo SPREJELA ZAČASNE UKREPE, ki bi po preteku krize nehali veljati. resnica pa je precej drugačna, saj verjetno sam veš. Dvignejo davke sedaj, ko pa bo konec krize pa jih ne bodo spustili več dol, saj vedo da jim to prinaša dodaten denar. Zato pas e ljudje pritožujejo.Ker gre denar v projekte kot so stožice(ki "naj bi bil nacionalnega pomena" mhm), SCT, VEGRAD itd....namesto da bi ga dali v gospodarstvo, in vsaj za 1% popravili stanje v državi.Dokler bo denar romal v take roke pri nas ne bo nič bolje. Se pravi nikoli, ker človeški pohlep ne pozna meja.
divus
10. 07. 2010 08.52
Čudna so pota teh palčekov eden navzgor in eden navzdol. Če ga kliknem navzgor on zadene na rdeče.Slovenčeki še vedno spimo, kakšna bolj močna macola bi mogoče koga prebudila, a dvomim.
gozdar1
10. 07. 2010 04.52
@BobbyMcGee Ljudstvo....vsaj tako naj bi bilo vlada,.. so samo nasi usluzbenci...realnost je seveda drugacna....
User485090
10. 07. 2010 00.05
Človek se lahko začne spraševati, kdo ima oblast v tej državi - vlada in parlament ali sindikalni funkcionarji? Kdo bo sedaj odločil ali bo ali ne bo zdravstvene in pokojninske reforme; kdo je torej za to pristojen? Naenkrat postavljajo ultimate demokratično izvojeni vladi, razlagajo kaj bodo dovolili in kaj ne ... Kakšno vlogo ima potem sploh parlament, če so parlamentarcem že kar razložili, kaj je prav in kaj ne in kako morajo odločati? Je morda torstno dogajanje nekako podobno grškemu "veselju", ki je trajalo, dokler je še kdo upal dati "na kredo" ... "prišli pred parlament" - bo kar "ulica" prevzela oblast v državi?
User389213
09. 07. 2010 23.44
sonyomaster nevem v kateri državi živiš ti vendar jaz živim v Sloveniji in če trenutno kaj cveti je to tvoja domišlija in ne naša država
User505908
09. 07. 2010 23.35
Hint Ti si eden tistih,ki ne ve kakšno je realno stanje država cveti,na račun delavcev in je bogata kot še nikoli prej,vendar denar skrivnostno dobiva luknje.
User389213
09. 07. 2010 23.32
Izgleda, da je cilj sindikatov v teh težkih časih bankrot države. Življenje je v tem trenutku res težko vendar bi bilo v primeru bankrota še neprimerno težje zato ne razumem trmoglavljenja sindikatov.
User490253
09. 07. 2010 22.19
naj jim bodo v pomislek vrata s kozi katera hodijo in so jih razsuli študenti in dijaki brez razloga. kaj bo če bo pa razlog?
User465655
09. 07. 2010 22.00
Sindikati demonstrijajo z molkom ( Mura ) in nežnimi opozorili. Potem bo pa še enodnevna stavka, da bo bolj evropsko. Ma ofvcice zbudite se že enkrat, no.
User383542
09. 07. 2010 20.51
super sindikati, da ste rabili 20 let, da ste ugotovili, da delavci niso nič krivi. čestitam!uspeh 21 stoletja!talent!
gozdar1
09. 07. 2010 20.47
In koliko vas je teh, ki sedaj cvilite volilo to vlado ? Problem je sistemske narave in nobene volitve tega ne bodo spremenile...vi politiki delajo po direktivi lobijev (ne samo slovenski), ki so orodje v rokah kapitala...samo v Bruslju je nekaj tisoc lobistov upam , da to pove dovolj..
sergejap.
09. 07. 2010 20.42
gozdar1
09. 07. 2010 20.33
In koliko vas je teh, ki sedaj cvilite volilo to vlado ? Problem je sistemske narave in nobene volitve tega ne bodo spremenile...vi politiki delajo po direktivi lobijev (ne samo slovenski), ki so orodje v rokah kapitala...samo v Bruslju je nekaj tisoc lobistov upam , da to pove dovolj..
User516206
09. 07. 2010 19.09
Ferdox09.07.2010, 14:11 -2 RobinHood... važno je, da se strinjamo, da so slovenski sindikati po veliki večini podaljšana roka levice. ne, tega nikoli nisem rekel niti se ne strinjam, samo "citiral" sem te. Je pa res da so bolj levi ker je pač leva scena bolj "za ljudi".