Slovenija

Škandal Narodnega muzeja: zaposleni se ograjujejo od sporne razstave

Ljubljana, 17. 06. 2022 14.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Zaposleni v Narodnem muzeju Slovenije so se s pisno izjavo ogradili od, kot so navedli, nestrokovnih in neetičnih praks pri postavitvi sporne razstave Popotovanja. Umetniško zbirko 160 del je muzeju posodila družina Boljkovac. Zaradi razstave je sicer že odstopil direktor muzeja Pavel Car, Policija pa je uvedla preiskavo. Postavitev razstave je sicer koordiniral vodja muzejskega numizmatičnega kabineta Andrej Šemrov.

Narodni muzej Metelkova
Narodni muzej Metelkova FOTO: Bobo

Zaposleni v Narodnem muzeju so ostro obsodili zlorabo ustanove in muzejske stroke, ki je po njihovi oceni povzročila veliko škode ugledu Narodnega muzeja Slovenije in slovenski muzejski oziroma galerijski stroki. Izrazili so tudi pričakovanje, da bodo pristojne službe raziskale morebitne sporne postopke in zaščitile integriteto zaposlenih v muzeju.

V Narodnem muzeju Slovenije bi morali 8. junija odpreti razstavo, ki sicer ni bila v programu muzeja, obljubljala pa je vrhunska svetovna imena slikarstva: Pabla Picassa, Edgarja Degasa, Henrija Matissa, Henrija de Toulouse – Lautreca, Joana Miroja, Josepha Williama Turnerja, Edvarda Muncha, Kazimirja Maleviča, Marca Chagalla in druge.

Ker se je pojavil dvom o avtentičnosti del in tudi certifikatov in se je glede tega vnela burna javna razprava, na ministrstvu pa so prejeli tudi več zaskrbljenih pisem, so v muzeju odprtje razstave po sestanku direktorja Pavla Carja na ministrstvu tik pred zdajci odpovedali. Direktor muzeja je na dan predvidenega odprtja dejal, da so se v muzeju odločili, da ni čas za odprtje razstave, da pa sam verjame v avtentičnost del. Dan pozneje je odstopil z besedami, da je bil naiven, saj da je vodenje razstave zaupal napačni osebi. Policija je preiskavo začela 10. junija.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

A3umf
18. 06. 2022 10.23
+3
To ti je pravi UDBOKRATIZEM, ko so na vseh funkcijah drzavnih ustanov in podjetij nastavljeni UDBOVCI strank, ki so na oblasti! Brez lustracije ne bo DEMOKRACIJE!
Zoran Stojmenovi?
17. 06. 2022 18.29
+2
Čeprav je Narodni muzej, narod tega ne bo pozlatil, direktore moj
ILovePutin
17. 06. 2022 16.27
+9
Sama zdrava pamet pove,da je nemogoče da bi dela takih umetnikov prišla v to ubogo Slovenijo!
ValterUdovernik
17. 06. 2022 20.07
+4
štrekeljc
18. 06. 2022 12.00
Zakaj pa ne? Dela teh slikarjev so bila zelo poceni, preden so zasloveli. Običajno šele po smrti. Pa tudi drugače: poznal sem svetovljansko ljubljansko damo, ki je v petdesetih letih prijateljevala (ljubimkala?) s Picassojem in je imela doma kar nekaj njegovih grafik. Žal je ta izredno duhovita gospa že 20 let pokojna.
tečnež
17. 06. 2022 16.26
+8
še eden v vrsti janševih "strokovnjakov".ki se spoznajo na vse in imajo sladoljedarski doktorat.le na tisto ne,za kar so postavljeni
JohannDoe
17. 06. 2022 16.10
+4
Ta je vsaj odstopil. Imamo bisere, ki jim je jasno, da so nesposobni in na mestih nimajo kaj počet, pa kar nočejo in nočejo odstopit.
pekoči paradižnik
17. 06. 2022 17.22
+6
Pa vsi jim to dopovedujejo, ampak se ne dajo.
prinašalec2
17. 06. 2022 15.47
+0
Privilegirana, snobovska družba...lj.smetana. spet ste dobili krila? "Kultura" ste samo vi, nje?
JohannDoe
17. 06. 2022 16.03
+7
Kultura je elektrotehnik, ki ga nastaviš za direktorja muzeja samo zato, ker je naš. Ker kultura smo tudi "mi", a ne? Kultura česa? Pitja šnopca?
JohannDoe
17. 06. 2022 16.08
+0
Verjetno je isto, ja, kot, da bi Mesec dal nekega Zlatana za direktorja. Te partijska mentaliteta da je tudi najbolj nepismen dober za neko mesto, samo da je naš, je kot rdeča kuga.
Mirkovnik
17. 06. 2022 16.18
+5
Jp, tako desnosučni dojemajo kulturo - oz. takšni kot so sami je tudi vse okoli njih: neverodostojno, zlagano, pokradeno, zmanipulirano...kar dolgo bo trajalo, da se to počisti iz države in Car je samo eden od mnogih nastavljenih.
Mirkovnik
17. 06. 2022 16.20
+4
Ne, kultura smo vsi - tisti, ki cenimo kulturo in, ki smo kulturni v svojem odnosu do umetnosti, do drugega človeka, do družbe!
JohannDoe
17. 06. 2022 16.43
-1
Desnosučni, levosučni.... oboje smo že imeli. Levosučnega za spoznanje več. Tako da ne bi o tem, kateri pobarvanec je bolj kulturen. Vedno, ko prevlada moto "samo da je naš" ali "samo da ni njihov" in "vsak to zmore", barka še malo potone.
prinašalec2
17. 06. 2022 19.19
-1
Kraja, manipulacija, laž, vecvrednost, to so sicer vrline komunistov, nje?
crestor
17. 06. 2022 15.43
-1
V čem je point, da spet žvečite že prežvečene otrobe? Dajmo to gont do nezavesti, no!
ILovePutin
17. 06. 2022 16.28
+4
Cela Evropa se smeje se eni slovenski nesposobnosti in amatetstvu!
Mirkovnik
17. 06. 2022 16.32
+5
Ja gonit, dokler ni "zgonjeno" tako, da nikomur več ne pade na pamet, da bi kaj takega še kdaj ponovil! Škodo, ki je narejena bo itak težko popravljati oz.bo treba vložiti čas in energijo, da se ugled 200 let stare institucije - muzeja popravi!
pekoči paradižnik
17. 06. 2022 17.26
+3
crestor.... Janševci bi kar pozabili, značilno za njih, ko ne morejo opravičiti dejanj bi prenehali ali pa govorili samo o prihodnosti.
kiropraktik
17. 06. 2022 15.41
-1
A bo direktorja zdaj zamenjal "Kulturnik" Zlatan?
Mirkovnik
17. 06. 2022 16.38
+6
Zagotovo ima "kulturnik" Zlatan več znanja o kulturi in je zanjo naredil več, kot pravkar odstopljeni doktor medalj! Slednji je naredil tako sramoto ugledni instituciji, da se ta zlepa ne bo mogla otresti dreka v katerega jo je potopil!
murinar
17. 06. 2022 15.34
+8
Tem "veleumetnikom " se še krave smejijo !
Mirkovnik
17. 06. 2022 16.39
+7
Kaj hočeš: desnosučni veleumetniki so pač "veleumetniki"krav :-)
patogen
17. 06. 2022 15.28
-1
Direktor je odstopil, pa se presedel v sosednjo pisarno. Tako je to na javnem in državnem.
JohannDoe
17. 06. 2022 15.24
+7
Ni važno, če je pismen, samo da je naš... Mogoče pa ni dovolj, da je naš. Mogoče mora vseeno tudi kaj znat.
JohannDoe
17. 06. 2022 15.24
+3
JohannDoe
17. 06. 2022 15.27
+5
Pa Pirkovič kot voditelj. Itn. Začeli bodo padat kot domine. Pa nihče ne bo mogel rečt, da se niso spotaknili sami ob sebe. Ne zato, ker so "naši". Zato ker so tam samo zato, ker so "naši", znajo pa ne nič.
crestor
17. 06. 2022 15.40
-3
Raje še malo pametuj o levih, boš imel več dela!
JohannDoe
17. 06. 2022 16.05
-2
@crestor Ne raje. Kr skupi. Treba vas je oboje utišat, ker drgač boste in eni in drugi lajnali eno in isto revščino v nedogled.
lotkolba
17. 06. 2022 15.20
+4
Na Trstenjakovo jih obesite, tam se ze nahajajo kopije oz. posnemovalci komunisticnih voditeljev.
patogen
17. 06. 2022 15.24
-1
Liderka Sloevnskih levičarjev Fajonova,se klanja pred Komunistom Kidričem, ki se je boril za Svobodno Slovenijo, vključeno v Sovjetsko Zvezo.
lotkolba
17. 06. 2022 15.35
+3
Napisi kaj po svoje pa cetudi dejansko verjames v to.
JohannDoe
17. 06. 2022 16.13
-4
Ja, "srečo" imamo mi Fajonove, kot tudi ostalih. Ko bi vsaj imeli Orbana kot Madžari, ki tudi nekaj dela za državo in ljudi. Mi imamo pa... kaj?
pekoči paradižnik
17. 06. 2022 17.28
+5
slabe kopije in slabi posnemovalci domujejo na trstenjakovi.
User1536496
17. 06. 2022 15.06
-6
In zdaj to gont do nezavesti, govori se eno, dela pa drugo, vsi po vrsti
Cene Urban?i?
17. 06. 2022 15.06
+10
Ponaredki umetniških del so nelegalni, njihova izdelava je kriminalno dejanje. Jih bodo zaplenili? Bodo poiskali in preganjali tudi tiste, ki so jih izdelali?
krucyfix
17. 06. 2022 14.55
+12
Jaz recimo sem od janševega direktorja in janšističnega pojmovanja slovenskega naroda pričakoval razstavo uniform domobranske, nemške in italijanske vojske ;) Na uniforme se menda spozna...
User2127030
17. 06. 2022 14.47
-4
Jaz imam en kovanec iz nacisticne nemčije. Natisnjena letnica je 1939. Imam pa tudi Ruskega kjer je natisnjen vojak gor in zvezda. Pa čisto resnico vam pišem zdaj. Bi šel v podrobnosti kje sem prisel d9 teh dveh kovancev pa nevem ali je prav, da vam izdam to skrivnost, ker muzeji kar vzamejo take stvari, ko se kaj najde in ni njihovo. Sem enkrat nesel en bankovec, na tistem je pa celo kljukasti križ in vrednost 5 mark... v en muzej in vprašal ali mi lahko kaj povedo o tem bankovcu in kakšna je vrednost... in tam človek ves navdušen , da neve in naj mu tam pustim da bo raziskal.... in sem samo povedal da ni potrebe potem, da lahko se tudi jaz sam pozanimam kje drugje, če on n3ve 🤣
patogen
17. 06. 2022 15.26
-1
User2127030
17. 06. 2022 15.29
-3
User2127030
17. 06. 2022 15.32
-3
Imel sem en srebrnik iz turških vpadov pa se je nekje po predalih zgubil ali ne vem kje je. Možno da sem ga prodal. Nevem.
ap100
17. 06. 2022 15.32
-2
tudi , iz obdobja rajha praktično ni redkih bankovcev
JApajaDAja
17. 06. 2022 14.38
-5
kustus-i so pa dremali?
User2035358
17. 06. 2022 14.40
+7
ne bluzi, kaktusi so morali biti tiho kot obmolknjeni jangenjči.
Potouceni kramoh
17. 06. 2022 14.38
+16
Čista blamaža stručkotov pripadnim SĐS.
konan65
17. 06. 2022 14.35
+20
JANŠEV STROKOVNJAK!!!KOT NEŠTETO DRUGIH!!!!!!!!!!!
ap100
17. 06. 2022 14.35
+2
a ni že direktor odstopil, a mora še kdo , kdo pa je sploh vedel za to razstavo preden so jo skenslal
User2035358
17. 06. 2022 14.37
+10
še "strokovnjak" šemrov bi moral leteti, kolikor je dolg in širok, pa še finačno bi moral odgovarjati.